דלק מוטורס משיקה את BMW C 400 GT החדש

חטיבת BMW Motorrad של דלק מוטורס מציגה בישראל את הקטנוע היוקרתי והחסכוני בנפח בינוני BMW C 400 GT הקטנוע יושק ברמת גימור עשירה מחיר - 45,000 ₪

גלגלים | 14/09/20
דלק מוטורס משיקה את BMW C 400 GT החדש
תמונות: באדיבות היצרן

1.סקירה כללית.

BMW C 400 GT החדש משלב נוחות מעולה יחד עם ביצועים דינמיים וטווח שימושים נרחב בעיר ומחוצה לה.

 

BMW Motorrad, חטיבת האופנועים של BMW, מרעננת את קטגוריית המוצרים בתחום הניידות העירונית ומציגה את BMW C 400 GT המכוון לנוחות מוגברת ויכולת תיור משופרת. בין אם מדובר ברכיבה למרכז העיר, נסיעה למשרד או הנאה מרכיבה חווייתית אחרי העבודה או בסוף השבוע - ה-C 400 GT החדש הוא השותף המושלם שמאפשר ליהנות מרכיבה ללא מגבלות גם בשעות הפנאי ביחד או לבד.

מנוע בעל צילינדר יחיד, רב עצמה, שהותאם במיוחד לחיסכון בדלק, משולב עם יחידת הינע CVT, שיכוך רעידות ו-ASC.

ה-C 400 GT מונע על-ידי מנוע בעל צילינדר יחיד שהותאם במיוחד לחיסכון בדלק, עם הספק של 34 כ"ס (25 קוו"ט), המשמש גם את ה-C 400 X.

בקרת יציבות אוטומטית ASC מעניקה בטיחות מוגברת בעת האצה, במיוחד על משטחים חלקלקים.

 

שלדת צינורות פלדה קשיחה, מזלג טלסקופי ומערכת בלמים בעלת ביצועים גבוהים עם ABS כסטנדרט.

ה-C 400 GT החדש מתאפיין בשלדת space frame עשויה צינורות פלדה. מערכת המתלים והשיכוך מורכבת ממזלג טלסקופי מלפנים ושתי תמוכות קפיצים מאחור. הכוונון ומהלך הקפיצים נבחרו על מנת להבטיח הנאת רכיבה ספורטיבית ודינמית משולבת ברמת נוחות גבוהה מאוד. ביצועי בלימה עילאיים ובטיחות יוצאת מן הכלל מסופקים על ידי בלם דיסק כפול מלפנים ובלם דיסק בודד מאחור, בשילוב עם מערכת ABS הכלולה כסטנדרט.

טכנולוגיית תאורת LED כסטנדרט ו-BMW Motorrad Connectivity (קישוריות של BMW Motorrad)

בנוסף לתאורה בטכנולוגיית LED הכלולה כסטנדרט, ה-C 400 GT החדש מציע גם מגוון דגשים בתחום הקישוריות שהם חדשים בפלח שוק זה. בשילוב עם הבקר הרב תכליתי של BMW Motorrad שזכה לפיתוח נוסף ומציע פעולה משולבת, המשמעות היא שהרוכב יכול לגשת לתפקודי האופנוע והקישוריות במהירות ומבלי להסיח את הדעת מהנעשה על הכביש. בנוסף לנוחות של היכולת לשוחח בטלפון ולהאזין למוזיקה במהלך הנסיעה, קיים גם יתרון של ניווט ללא מאמץ באמצעות מערכת הכוונה נוחה לשימוש על גבי המסך.

 

עיצוב מודרני וחדשני עם הגנה מעולה מפני רוח ומזג האוויר, וכן תפיסת אחסון מתוחכמת הכוללת flexcase.

במונחי עיצוב, ה-C 400 GT החדש ניתן לזיהוי באופן מיידי כחלק מהמשפחה, הוא בעל משיכה אלגנטית ופונקציונאלית - תמיד מוכן ומחכה לשיוט עירוני רגוע או רכיבות תיור ארוכות. עם הגנה משופרת בפני רוח ומזג אוויר הודות למשקף קדמי גבוה, וכן תפיסת אחסון שהוגדרה בקפידה הכוללת שני תאי כפפות, flexcase מתחת למושב הנוח ואפשרות להתקנת ארגז אחורי מקורי. לקטנוע החדש יש את כל מה שנחוץ כדי לעמוד בדרישות - הן של שימושיות יומיומית והן של התאמה לתיור.

כמאפיין נוחות נוסף, ה-C 400 GT החדש מצויד כסטנדרט ב-Keyless Ride - רכיבה ללא מפתח. דבר זה מאפשר הפעלה נוחה במיוחד של ההצתה, מנעול ההגה, המושב, מכסה פתח מילוי הדלק ותאי האחסון. ה-C 400 GT החדש מתאפיין בתכונות נוחות משופרות בצורה של מושב העשוי יחידה אחת עם משענת גב נפרדת לרוכב ומדרכים לנוסע במקום רגליות.

 

צבעי מרכב אטרקטיביים להדגשת אופי וייחודיות.

ה-C 400 GT החדש מוצע במבחר של שלושה צבעי מרכב:

 Alpine White

 Moonwalk Grey

Blackstorm Metallic

הדגשים של ה-BMW C 400 GT החדש:

- מנוע בעל צילינדר יחיד שהותאם במיוחד לחיסכון בדלק, עם נפח של 350 סמ"ק, מומנט גבוה ויחידת הינע CVT.
- מערכת בלמים רבת-עצמה ABS בעלת צמד דיסקים קדמיים ובקרת יציבות ASC.
- אבזור סטנדרטי עשיר וגבוה כמו טכנולוגיית תאורת LED, ו- Keyless Ride.
- קישוריות: לוח מחוונים רב תפקודי עם צג TFT 6.5 אינץ' בצבע מלא וכן מאפיינים רבים כאופציה מהמפעל וכסטנדרט בישראל.
- עיצוב מיוחד ודינמי.
- נוחות מירבית לרכיבות ארוכות באמצעות הגנה משופרת בפני רוח ומזג האוויר, ארגונומיה מתוחכמת ומושב בעל משענת גב לרוכב.
- מרחב אחסון נדיב עם שני תאי אחסון, flexcase לאחסון נוסף בזמן חניה ואפשרות לארגז אחורי מקורי.

 

2. הנעה.

מנוע בעל צילינדר יחיד רב-עוצמה וקומפקטי, לשילוב אידיאלי של הנאת רכיבה דינמית וחיסכון בדלק.

חטיבת ההינע של הקטנוע החדש של BMW פותחה כולה מחדש וכוללת תיבת הילוכים CVT משולבת ישירות וכן הנעה משנית בצורת הינע זרוע מתלה אחורי. המנוע מקורר נוזל בעל צילינדר יחיד הוא בעל נפח של 350 סמ"ק, המתקבל מקדח של 80 מ"מ ומהלך של 69.6 מ"מ. ההספק הנקוב שלו הוא 25 קוו"ט (34 כ"ס) ב-7,500 סל"ד, והמומנט המרבי של 35 ניוטון-מטר מתקבל ב-6,000 סל"ד. מהירות המנוע המרבית היא 8,800 סל"ד.

כמו כל מערכות ההינע של BMW Motorrad, גם המנוע של הקטנוע החדש מתאפיין בעיצוב כולל שתוכנן בקפידה, כמו גם סידור שמיועד לחסוך במקום של כל יחידות העזר ותיבת ההילוכים CVT (תיבת הילוכים רציפה) המשולבת. על מנת לייצר מערכת הנעה קומפקטית במיוחד לקטנוע, עם מיקום התקנה אופטימלי, יוצר מנוע צילינדר יחיד מקורר נוזל עם צילינדר אופקי הפונה לפנים. הדבר מאפשר התקנה של המנוע במיקום נמוך. דבר זה עדיף מבחינת מרכז הכובד הכללי של הקטנוע ובמקביל מאפשר את הנחת רגלי הרוכב במרכז האופיינית לקטנוע.

עם הספק של 25 קוו"ט (34 כ"ס) ומומנט מרבי של 35 ניוטון-מטר, המנוע של החבר החדש במשפחת BMW C מספק את הבסיס המושלם לביצועי רכיבה דינמיים וכוח משיכה מעולה. התכנון שלו, המכוון להשגת חיסכון אופטימלי בדלק, מניב גם רמת מהירות מנוע נמוכה ונעימה, בעירה יעילה וחיכוך מינימלי. תפיסה כללית זו שתוכננה בקפידה הופכת את המנוע החדש בעל הצילינדר היחיד ליעיל ביותר.

 

גל איזון ותושבת מנוע המונעת העברת רעידות מעניקים פעולה חלקה להפליא ורמת נוחות גבוהה.

פעולה חלקה מובטחת על ידי גל איזון שממוקם מעל גל הזיזים ומופעל ישירות על ידו באמצעות גלגל שיניים. הוא מסתובב בכיוון הפוך לזה של גל הזיזים, כדי לאזן את כוחות האינרציה בצורה מושלמת כמעט ובכך מצמצם את הרעידות למינימום מוחלט. בנוסף, חטיבת ההינע כולה מחוברת למתלים ולשלדה באמצעות תושבות גומי לצורך מניעת מעבר רעידות, כדי לעמוד בסטנדרטים הטובים ביותר בקבוצה מבחינת חלקות הפעולה והרעידות.

 

הזרקת דלק אלקטרונית ובקרת מנוע דיגיטלית.

התערובת מיוצרת על ידי מערכת הזרקת דלק אלקטרונית בשילוב עם יחידת שסתום מצערת בקוטר 40 מ"מ ובקרת מנוע קומפקטית מאוד BMS-E2. מערכת ניהול מנוע זו מתחשבת במספר רב של פרמטרים, והמאפיינים הבולטים שלה כוללים צריכת חשמל נמוכה ותגובה אופטימלית בהתנעה קרה.

מערכת הבקרה מבוססת על נפח האוויר הנכנס, שנקבע בעקיפין באמצעות זווית שסתום המצערת ומהירות המנוע. על סמך פרמטרים נוספים של המנוע והסביבה (כולל טמפרטורת המנוע, טמפרטורת האוויר ולחץ האוויר החיצוני), יחידת בקרת המנוע מחשבת ערכים נפרדים עבור כמות ההזרקה ותזמון ההצתה. הדלק שהוא צורך הוא דלק נטול עופרת, 95 אוקטן (RON 95) לפחות, כולל תאימות ל-E10. קיבולת מיכל הדלק היא 12.8 ליטר (עתודה של 4 ליטר). בשילוב עם התכנון החסכוני של המנוע מתקבלות רמות נמוכות במיוחד של צריכת דלק ופליטת מזהמים.

תכנון כולל שנהגה בקפידה עם סיכה באמצעות עוקה רטובה ומערכת קירור יעילה.

בית המנוע קומפקטי בעיצובו ועשוי מיציקת אלומיניום. משאבת שמן המונעת על ידי גלגל שיניים מסחררת את השמן: התראת שמן אלקטרונית  מספקת משוב כאשר השמן מגיע למפלס המינימלי. ניתן גם לבדוק את מפלס השמן באמצעות מדיד שמן. כמות השמן הכללית היא 1.8 ק"ג בקירוב וחטיבת ההינע כולה שוקלת כ-47 ק"ג. תפיסת קירור מתוחכמת המתוכננת בהתאם לסטנדרטים של BMW Motorrad מבטיחה איזון תרמי מיטבי במנוע בעל הצילינדר היחיד. נוזל קירור מנוע זורם דרך ראש הצילינדר, כשהוא נכנס בחלק הקדמי של ראש הצילינדר בצד הפליטה החם יותר. אפקט הקירור האינטנסיבי מפזר את החום במהירות בדיוק בנקודה שבה קיים מאמץ תרמי מרבי, ובכך מבטיח איזון טמפרטורה מעולה. משאבת המים הממוקמת בצד ימין של המנוע מבטיחה זרימה של 1.6 ליטר נוזל קירור מנוע (50% מים, 50% גליקול).

המקרן, העשוי מאלומיניום וכולל מיכלי פלסטיק ותרמוסטט, ממוקם בחלק הקדמי התחתון - באזור הצינורות היורדים של המסגרת, ותורם הן למרכז הכובד והן לאווירודינמיות. בשל רמת היעילות הגבוהה שלו, וכן כניסת אוויר ומעבר אוויר מעולים, מספיק משטח קטן יחסית לפיזור חום אמין מבחינה תפעולית בכל התנאים. במקרה של פעולה ממושכת של עצירה והתחלת נסיעה או פעולה בסיבובי סרק במצב נייח, מופעל בנוסף מאוורר חשמלי באופן אוטומטי.

 

תיבת הילוכים CVT נוחה, הינע משני נטול תחזוקה כמעט, ובקרת יציבות אוטומטית ASC.

ממוקמת בצידו השמאלי של המנוע, זרימת הכוח בתוך יחידת ההנעה עוברת מגל ההינע לתיבת הילוכים רציפה (CVT) עם מצמד יבש צנטריפוגלי רדיאלי אוטומטי על גל היציאה. העברת הכוח המשנית לגלגל האחורי מטופלת על ידי תמסורת גלגלי שיניים הממוקמת ישירות על גל היציאה. הקטנוע החדש של BMW Motorrad מצויד בנוסף במערכת בקרת היציבות האוטומטית ASC, המבטיחה בטיחות נוספת בזמן האצה גם בתנאי דרך קשים.

 

מערכת פליטה באיכות גבוהה מפלדת אל חלד עם ממיר קטליטי בחוג סגור.

מערכת הפליטה מצוידת בדוד עמם אחורי ועשויה כולה מפלדת אל חלד חסינה מפני חלודה. הפחתת הרעשים מתבצעת באמצעות שילוב מורכב של ספיגה ושיכוך תהודה. הקטנוע בגודל הביניים כולל ממיר קטליטי בחוג סגור וחיישן חמצן בסעפת הפליטה, ועומדת בדרישות תקן פליטת המזהמים EU4. 

 

3. מתלים.

מערכת מתלים שפותחה מחדש עם שלדת צינורות פלדה קשיחה מעניקה התנהגות כביש מעולה וכן נוחות ויציבות רכיבה יוצאות מן הכלל.

המטרה העיקרית בפיתוח מערכת המתלים של הקטנוע החדש של BMW Motorrad הייתה לשלב איכויות התנהגות כביש מעולות ורמת נוחות גבוהה עם יציבות כיוונית במהירויות גבוהות יחד עם החוסן הנדרש לשימוש יום יומי.

השלדה היא מבנה צינורות בעל קשיחות פיתול גבוהה, בתוספת יחידה מיציקת ברזל מלאה באזור מסב זרוע המתלה האחורי. הדבר מעניק למבנה משולב זה רמת יציבות גבוהה במיוחד.

עם רוחק סרנים של 1,565 מ"מ, זווית ראש כידון של 63.8 מעלות וקדם-אופן של 81 מ"מ, הקטנוע החדש מציג נתוני מתלים גיאומטריים בסיסיים הדומים לאלה של אופנוע.

על הכביש, התפיסה הכללית המתוחכמת של המתלים באה לידי ביטוי בכושר התמרון הקל - במיוחד בתנועה עירונית - וברמת יציבות רכיבה גבוהה בעת נסיעה מהירה בכבישים כפריים או במהירויות גבוהות עוד יותר על הכביש המהיר.

 

זרוע מתלה אחורי בעלת קשיחות פיתול גבוהה עם מסב זרוע מתלה אחורי חדש, לרעידות מינימליות.

בקרת הגלגל האחורי מטופלת על ידי זרוע המתלה האחורי הדו-צדדית המיוצרת מאלומיניום יצוק בצינון. היא עשויה כיחידה אחת שנלווה לה כיסוי צד מחובר בברגים, להשגת קשיחות פיתול נוספת. החיבור החדשני בין המנוע או זרוע המתלה האחורי לבין השלדה תוכנן במיוחד כדי להשיג נוחות מרבית: הוא מורכב משני רכיבים המחוברים בברגים אל צד שמאל וצד ימין של השלדה באמצעות תושבות גומי קשות וקשיחות. האחרונות מבטיחות מניעת מעבר רעידות ובו זמנית מעניקות את הנוקשות והיציבות הדרושות.

שני הרכיבים מצוידים בחלק מגומי רך בחלקם התחתון כדי לתמוך במנוע או בזרוע המתלה האחורי. דבר זה מעניק שיכוך רעידות נוסף, המפחית למינימום את הרעידות המורגשות לטובת נוחות מרבית. אלמנט חיבור נוסף המחובר בהברגה קשיחה לשלדה בין שני הרכיבים מבטיח את הנוקשות הנוספת הנדרשת של חיבור זה.

 

צורה מורכבת זו של התקנת המנוע פותחה כדי להשיג נוחות מיטבית מבחינת הפחתת הרעידות. כתוצאה מכך, מערך תושבות המנוע הרך להפליא משלב שיכוך רעידות מיטבי עם קשיחות גבוהה - לביצועים, זריזות ויציבות. התכנון החדשני של מערכת מניעת מעבר רעידות זו מאפשר להפריד בין מקורות הרטט המגיעים מכיוונים שונים, ובמקביל להבטיח את היציבות הנדרשת.

 

מערכת מניעת מעבר רעידות זו, העולה בקנה אחד עם תקני האיכות המחמירים של BMW Motorrad, מיועדת להיות עמידה ונטולת תחזוקה על מנת להבטיח נוחות וביצועים ללא פשרות לאורך כל חיי הקטנוע. כתוצאה מכך, ניתן ליהנות - הן בכבישים ישרים והן בעיקולים - מיכולת רכיבה ויציבות מצוינות ללא רעידות מעצבנות, דבר שמאפשר הנאת רכיבה מהנה, נוחה במיוחד ומתמשכת.

 

מזלג טלסקופי מלפנים ושתי תמוכות קפיצים מאחור עם מהלך מתלים ארוך. צמיג 15 אינץ' מלפנים, צמיג 14 אינץ' מאחור.

משימות המתלים והשיכוך מבוצעות על ידי שתי תמוכות קפיץ . מהלך מתלים נדיב של 112 מ"מ מעניק לא רק בסיס מושלם לנוחות ויציבות הרכיבה, אלא גם את העתודות הדרושות לנשיאת נוסע ומזוודות. בקרת הגלגל הקדמי מורכבת ממזלג טלסקופי בקוטר 35 מ"מ ומהלך קפיץ של 110 מ"מ.

מלפנים, מתגלגל הקטנוע החדש של BMW Motorrad על חישוק מיציקת סגסוגת קלה במידה 3.5 X 15 אינץ'. מידת הצמיג היא 120/70-15. מידות הגלגל האחורי הן 4.25 X 14 אינץ' והוא מצויד בצמיג בגודל 150/60-14. קוטר הגלגל האחורי המופחת, 14 אינץ', מאפשר שימוש ב-flexcase לקבלת מרחב אחסון גדול.

 

מערכת בלמים בעלת ביצועים גבוהים עם בלם דיסק כפול מלפנים, בלם דיסק יחיד מאחור ומערכת ABS כציוד סטנדרטי.

מערכת הבלמים בעלת התכנון רב העצמה בשילוב עם מערכת ה-ABS של BMW Motorrad הכלולה כסטנדרט מבטיחים בטיחות אקטיבית מרבית. מדובר ביחידת ABS Continental MK 100 MAB בעלת 2 ערוצים השוקלת 700 גרם בלבד; היא מאפשרת שליטה נפרדת בשני מעגלי הבלימה לגלגל הקדמי והאחורי.

 

מלפנים, בלם דיסק כפול בקוטר 270 מ"מ עם שני קליפרים צפים בעלי 4 בוכנות המחוברים רדיאלית בברגים, בעלי קוטר בוכנה של 28 מ"מ, מבטיחים האטה חזקה ויציבה. ההאטה של ​​הגלגל האחורי מבוצעת על ידי בלם דיסק יחיד בקוטר 270 מ"מ וקליפר צף בעל בוכנה אחת עם קוטר בוכנה של 32 מ"מ. צינורות בלמים באיכות גבוהה משמשים להשגת נקודת לחץ יציבה ושליטה אופטימלית.

 

רגלית צד נוחה ורגלית מרכזית יציבה, לקלות ונוחות שימוש מרביות.

הקטנוע החדש של BMW Motorrad מצויד הן ברגלית צד והן ברגלית מרכזית. האחרונה מצוידת במערכת קינמטית מתוכננת בחוכמה ההופכת את הצבת הקטנוע על הרגלית למשימה פשוטה וקלה.

4. מערכת חשמל וקישוריות.

מערכת חשמל בעלת ביצועים גבוהים בטכנולוגיית CAN bus.

מערכת החשמל של הקטנוע החדש של BMW Motorrad מבוססת על המערכת הותיקה שניתן למצוא בדגמי אופנועים אחרים של BMW Motorrad. זוהי מערכת CAN bus (Controller Area Network). המשמעות היא שלוח המחוונים, מערכת ה-ABS, יחידת בקרת המנוע, משבת המנוע האלקטרוני ומערכת האזעקה האופציונלית (DWA) מקושרים כולם ביניהם.

שקע חשמל בתא האחסון הימני כלול כסטנדרט. ניתן לדוגמה לטעון באמצעותו טלפון סלולרי בזמן הרכיבה, ובמקביל להיות מחובר ל-BMW Motorrad Communication System בקסדת הרוכב באמצעות Bluetooth. האלטרנטור עם הספק של 316 ואט מבטיח אספקת חשמל יעילה ויציבה בכל תנאי הפעולה. מצבר ה-12 וולט הוא בעל קיבולת של 9 אמפר-שעה, ולכן מציע עתודות משמעותיות. צמת החיווט של הקטנוע החדש מתוכננת כך שכל מאפייני הציוד החשמלי האופציונליים, כגון ידיות מחוממות ומערכת האזעקה, ניתנים להתקנה בקלות במוסך.

 

טכנולוגיית תאורה בעלת בהירות גבוהה כלולה כסטנדרט.

ראות טובה ונראות גבוהה חיוניות במיוחד לרוכבי קטנוע. זו הסיבה שטכנולוגיית התאורה של הקטנוע החדש בגודל הביניים של BMW Motorrad כוללת טכנולוגיית LED בעלת בהירות גבוהה. תאורת הנסיעה ביום  ב-C 400 GT החדש מתאפיינת גם היא בטכנולוגיית LED. הפנס הקדמי ומהבהבי הפנייה משולבים באופן אורגני בלוח החיפוי.

קישוריות - לוח מחוונים רב תפקודי עם צג TFT 6.5 אינץ' בצבע מלא וכן מאפיינים רבים כאופציה מהמפעל וסטנדרטי בישראל

מידע מהיר וברור לרוכב עם מינימום הסחות דעת מהכביש מבוסס על תפיסת הפעלה ייחודית - ומסופק על ידי פריט הציוד האופציונלי החדש Connectivity (קישוריות), הכולל לוח מחוונים בצורת צג TFT בגודל 6.5 אינץ' בצבע מלא. בשילוב עם הבקר הרב תכליתי של BMW Motorrad שעבר פיתוח נוסף ומציע פעולה משולבת, הוא מעניק לרוכב גישה לתפקודי הקטנוע ולקישוריות.

 

משמעות הדבר היא שניתן ליהנות מהנוחות של ביצוע שיחת טלפון או האזנה למוסיקה במהלך הנסיעה. כאשר סמארטפון וקסדה עם מערכת שמע מחוברים באמצעות Bluetooth לצג ה-TFT, לדוגמה, הרוכב יכול לגשת בקלות להפעלת מדיה ולתפקודי טלפון. ניתן להשתמש בתפקודים אלה גם ללא צורך בהתקנת יישום. עם חיבור Bluetooth פעיל לכל סמארטפון סטנדרטי, הרוכב יכול ליהנות מהאזנה למוסיקה במהלך הנסיעה.

 

בנוסף, יישום BMW Motorrad Connected App הזמין בחינם מציע ניווט שימושי מבוסס חצים המתאים לשימוש יומיומי, ישירות באמצעות מסך ה-TFT. ניתן להוריד את BMW Motorrad Connected App ללא תשלום מחנויות היישומים של Google ו-Apple. הוא כולל גם תפקודים נוספים כגון שמירת המסלול ותצוגה של נתונים סטטיסטיים אחרים ומידע לגבי הנסיעה. מערכת הניווט הבסיסית תעניין במיוחד רוכבי קטנועים מכיוון שהיא מאפשרת ארגון נוח של נסיעות יומיומיות וטיולים קצרים ללא צורך בציוד נוסף. צג ה-TFT החדש כולל גם את מחשב הדרך PRO עם שפע של אפשרויות תצוגה והגדרה.

 

5. תפיסת עיצוב, הנדסת אנוש וצבע.

עיצוב דינמי ובולט של BMW Motorrad.

ה-C 400 GT החדש מתאפיין בעיצוב הייחודי של BMW Motorrad. המראה המודרני המוכוון לעתיד מדגים באופן מושלם את תפיסת העיצוב של BMW Motorrad. המבט מלפנים נשלט על ידי צמד פנסי ה-LED בעלי העיצוב האווירודינמי והעיצוב המיוחד של תאורת הנסיעה ביום LED בצורה של רכיבים של סיבים אופטיים. עיצוב זה מבדל את הקטנוע החדש של BMW Motorrad בבירור ממתחריו, ומעניק לו מראה קלאסי, פונקציונלי ודינמי במיוחד.

המראה החלק בעל ההשראה האווירודינמית, עם קצוות מרכב מודגשים, מגלם גם קלילות, ביצועים דינמיים ויכולות תיור. בהתאם לאופיו הנוח ועם זאת דינמי, ה-C 400 GT החדש מצויד במהבהבי פנייה שמתמזגים ברכיבי המרכב בחלק האחורי.

ובמקביל, לוחות הגנת המרכב - פריטי חיפוי צדיים מלפנים - מבליטים את ה-Gran Turismo החדש במשפחת הקטנועים של BMW Motorrad. מהבהבי הפנייה LED משולבים בחיפויים אלה - מאפיין עיצוב ייחודי נוסף. ספוילר המנוע בעל שני החודים שבו משולבת שבכת המקרן מהווה התייחסות ברורה לעיצוב האופנועים של BMW. העיצוב הדינמי המיוחד של הקטנוע החדש ניכר גם בתצורת סביבת הרוכב שלו.

 

הגנה מעולה בפני רוח ומזג האוויר וארגונומיה מתוחכמת.

המשקף הקדמי, פותח במטרה להגביר את אפשרויות ההגנה מפני רוח ומזג אוויר, וכן להפחית את רעשי הרוח למינימום. הוא מותקן בצורה קשיחה על החיפוי ומספק הקלה מורגשת לפלג גופו העליון של הרוכב, ובכך מאפשר רכיבות ארוכות יותר במהירויות גבוהות יותר. כחלק מהאבזור האופציונלי ניתן גם להתקין ב-C 400 GT החדש משקף קדמי גבוה יותר. 

גובה המושב של ה-C 400 GT החדש הוא 775 מ"מ: המטרה כאן היא להבטיח התאמה מושלמת גם לרוכבים גבוהים יותר. כדי להבטיח את הנוחות הטובה ביותר, משטחי מושב הרוכב ומושב הנוסע מעוצבים שניהם כמושבים נפרדים, דבר שתורם במיוחד לנוסע מבחינה ארגונומית. ה-C 400 GT החדש כולל גם משענת גב נפרדת לרוכב. מושב נמוך יותר בגובה של 760 מ"מ זמין כאביזר אופציונלי.

בשילוב עם משטח גדול להנחת הרגל וכידון רחב בעל צורה ארגונומית, מתאפשרת שליטה פשוטה וישירה מאוד ותנוחת ישיבה ממוקדת וספורטיבית המכוונת לכיוון הגלגל הקדמי להנאת רכיבה דינמית. רגלי הרוכב והנוסע מונחות על לוחות רגל נוחים המשולבים במרכב.

 

מרחב אחסון נדיב עם שני תאי אחסון ו-flexcase.

למרות שהוא מעוצב בכוונה בסגנון אתלטי, מרחב האחסון הנדיב של ה-C 400 GT החדש הופך אותו גם למושלם לנסיעות לקניות לעיר, לרכיבה לעבודה ואפילו לטיולים ארוכים יותר.

ה-flexcase מתחת למושב מספק שפע של מקום לאחסון. הוא כולל דלתית שניתנת לפתיחה כדי לספק הרחבה כלפי מטה של מרחב האחסון. רב-תכליתיות זו מושגת הודות לשימוש בחומר קשיח במיוחד אך גמיש המבוסס על קוולאר ויוצר חיבור גמיש אך עמיד בפני לכלוך, חסין מים ועמיד יותר בין הדלתית לבין הבסיס האחורי. פתרון אחסון ייחודי זה שפותח ונרשם כפטנט על ידי BMW Motorrad מסוגל להכיל קסדה מלאה וקסדה נפתחת כאשר הקטנוע חונה. ה-flexcase של BMW סגור במהלך הנסיעה.

בחלק הקדמי של  יש שני תאי אחסון נוספים, שכל אחד מהם נפתח באמצעות לחצן. בשילוב עם Keyless Ride, שני התאים ננעלים אוטומטית בעת נעילת הקטנוע. Keyless Ride שולט בתפקודי הנעילה הבאים: הצתה, כידון, מכסה פתח מילוי הדלק ותאי האחסון. בתא האחסון הימני,  יש שקע חשמל 12 וולט להתקנים אלקטרוניים. מתאם USB זמין גם הוא כאביזר אופציונלי.

ניתן לצייד גם את ה-C 400 GT החדש בסבל (אביזר אופציונלי) לצרכי נשיאת מטען, המאפשר התקנה של ארגז עליון (גם הוא אביזר מקורי אופציונלי).

 

צבעי מרכב אטרקטיביים עם איכויות אופי ייחודיות.

ה-C 400 GT החדש הוא בעל מראה קלאסי ועדכני, ובמקביל מקרין רושם פונקציונלי ודינמי. פריטי החיפוי שלו עם החלקות הבולטת והעיצוב האווירודינמי מדגישים את העיצוב הקומפקטי של הקטנוע. בעת ההשקה שלו, יהיה הקטנוע החדש  זמין בשלושה צבעי מרכב שונים:

Alpine White מדגיש את העיצוב המיוחד של ה-C 400 GT החדש. צבע רענן זה, בעל תחושת הקלילות, מדגיש גם את תכונות המפתח של ה-Gran Turismo החדש, כגון זריזות, נגישות קלה ותפעול נטול מאמץ.

צבע המרכב השני הוא Moonwalk Grey, שמדגיש את האופי העכשווי וההרמוני של Gran Turismo דינמי. צבע מרכב זה מעניק ל-C 400 GT מגע מודרני במיוחד, המשתלב בהרמוניה עם צבעי הניגודיות המיושמים ליצירת מראה כללי איכותי מודגש.

הצבע השלישי הוא Blackstorm מטאלי, שמדגיש את המראה המיוחד והאיכותי של   ה-C 400 GT.

 

1.סקירה כללית.

BMW C 400 GT החדש משלב נוחות מעולה יחד עם ביצועים דינמיים וטווח שימושים נרחב בעיר ומחוצה לה.

 

BMW Motorrad, חטיבת האופנועים של BMW, מרעננת את קטגוריית המוצרים בתחום הניידות העירונית ומציגה את BMW C 400 GT המכוון לנוחות מוגברת ויכולת תיור משופרת. בין אם מדובר ברכיבה למרכז העיר, נסיעה למשרד או הנאה מרכיבה חווייתית אחרי העבודה או בסוף השבוע - ה-C 400 GT החדש הוא השותף המושלם שמאפשר ליהנות מרכיבה ללא מגבלות גם בשעות הפנאי ביחד או לבד.

מנוע בעל צילינדר יחיד, רב עצמה, שהותאם במיוחד לחיסכון בדלק, משולב עם יחידת הינע CVT, שיכוך רעידות ו-ASC.

ה-C 400 GT מונע על-ידי מנוע בעל צילינדר יחיד שהותאם במיוחד לחיסכון בדלק, עם הספק של 34 כ"ס (25 קוו"ט), המשמש גם את ה-C 400 X.

בקרת יציבות אוטומטית ASC מעניקה בטיחות מוגברת בעת האצה, במיוחד על משטחים חלקלקים.

 

שלדת צינורות פלדה קשיחה, מזלג טלסקופי ומערכת בלמים בעלת ביצועים גבוהים עם ABS כסטנדרט.

ה-C 400 GT החדש מתאפיין בשלדת space frame עשויה צינורות פלדה. מערכת המתלים והשיכוך מורכבת ממזלג טלסקופי מלפנים ושתי תמוכות קפיצים מאחור. הכוונון ומהלך הקפיצים נבחרו על מנת להבטיח הנאת רכיבה ספורטיבית ודינמית משולבת ברמת נוחות גבוהה מאוד. ביצועי בלימה עילאיים ובטיחות יוצאת מן הכלל מסופקים על ידי בלם דיסק כפול מלפנים ובלם דיסק בודד מאחור, בשילוב עם מערכת ABS הכלולה כסטנדרט.

טכנולוגיית תאורת LED כסטנדרט ו-BMW Motorrad Connectivity (קישוריות של BMW Motorrad)

בנוסף לתאורה בטכנולוגיית LED הכלולה כסטנדרט, ה-C 400 GT החדש מציע גם מגוון דגשים בתחום הקישוריות שהם חדשים בפלח שוק זה. בשילוב עם הבקר הרב תכליתי של BMW Motorrad שזכה לפיתוח נוסף ומציע פעולה משולבת, המשמעות היא שהרוכב יכול לגשת לתפקודי האופנוע והקישוריות במהירות ומבלי להסיח את הדעת מהנעשה על הכביש. בנוסף לנוחות של היכולת לשוחח בטלפון ולהאזין למוזיקה במהלך הנסיעה, קיים גם יתרון של ניווט ללא מאמץ באמצעות מערכת הכוונה נוחה לשימוש על גבי המסך.

 

עיצוב מודרני וחדשני עם הגנה מעולה מפני רוח ומזג האוויר, וכן תפיסת אחסון מתוחכמת הכוללת flexcase.

במונחי עיצוב, ה-C 400 GT החדש ניתן לזיהוי באופן מיידי כחלק מהמשפחה, הוא בעל משיכה אלגנטית ופונקציונאלית - תמיד מוכן ומחכה לשיוט עירוני רגוע או רכיבות תיור ארוכות. עם הגנה משופרת בפני רוח ומזג אוויר הודות למשקף קדמי גבוה, וכן תפיסת אחסון שהוגדרה בקפידה הכוללת שני תאי כפפות, flexcase מתחת למושב הנוח ואפשרות להתקנת ארגז אחורי מקורי. לקטנוע החדש יש את כל מה שנחוץ כדי לעמוד בדרישות - הן של שימושיות יומיומית והן של התאמה לתיור.

כמאפיין נוחות נוסף, ה-C 400 GT החדש מצויד כסטנדרט ב-Keyless Ride - רכיבה ללא מפתח. דבר זה מאפשר הפעלה נוחה במיוחד של ההצתה, מנעול ההגה, המושב, מכסה פתח מילוי הדלק ותאי האחסון. ה-C 400 GT החדש מתאפיין בתכונות נוחות משופרות בצורה של מושב העשוי יחידה אחת עם משענת גב נפרדת לרוכב ומדרכים לנוסע במקום רגליות.

 

צבעי מרכב אטרקטיביים להדגשת אופי וייחודיות.

ה-C 400 GT החדש מוצע במבחר של שלושה צבעי מרכב:

 Alpine White

 Moonwalk Grey

Blackstorm Metallic

הדגשים של ה-BMW C 400 GT החדש:

- מנוע בעל צילינדר יחיד שהותאם במיוחד לחיסכון בדלק, עם נפח של 350 סמ"ק, מומנט גבוה ויחידת הינע CVT.
- מערכת בלמים רבת-עצמה ABS בעלת צמד דיסקים קדמיים ובקרת יציבות ASC.
- אבזור סטנדרטי עשיר וגבוה כמו טכנולוגיית תאורת LED, ו- Keyless Ride.
- קישוריות: לוח מחוונים רב תפקודי עם צג TFT 6.5 אינץ' בצבע מלא וכן מאפיינים רבים כאופציה מהמפעל וכסטנדרט בישראל.
- עיצוב מיוחד ודינמי.
- נוחות מירבית לרכיבות ארוכות באמצעות הגנה משופרת בפני רוח ומזג האוויר, ארגונומיה מתוחכמת ומושב בעל משענת גב לרוכב.
- מרחב אחסון נדיב עם שני תאי אחסון, flexcase לאחסון נוסף בזמן חניה ואפשרות לארגז אחורי מקורי.

 

2. הנעה.

מנוע בעל צילינדר יחיד רב-עוצמה וקומפקטי, לשילוב אידיאלי של הנאת רכיבה דינמית וחיסכון בדלק.

חטיבת ההינע של הקטנוע החדש של BMW פותחה כולה מחדש וכוללת תיבת הילוכים CVT משולבת ישירות וכן הנעה משנית בצורת הינע זרוע מתלה אחורי. המנוע מקורר נוזל בעל צילינדר יחיד הוא בעל נפח של 350 סמ"ק, המתקבל מקדח של 80 מ"מ ומהלך של 69.6 מ"מ. ההספק הנקוב שלו הוא 25 קוו"ט (34 כ"ס) ב-7,500 סל"ד, והמומנט המרבי של 35 ניוטון-מטר מתקבל ב-6,000 סל"ד. מהירות המנוע המרבית היא 8,800 סל"ד.

כמו כל מערכות ההינע של BMW Motorrad, גם המנוע של הקטנוע החדש מתאפיין בעיצוב כולל שתוכנן בקפידה, כמו גם סידור שמיועד לחסוך במקום של כל יחידות העזר ותיבת ההילוכים CVT (תיבת הילוכים רציפה) המשולבת. על מנת לייצר מערכת הנעה קומפקטית במיוחד לקטנוע, עם מיקום התקנה אופטימלי, יוצר מנוע צילינדר יחיד מקורר נוזל עם צילינדר אופקי הפונה לפנים. הדבר מאפשר התקנה של המנוע במיקום נמוך. דבר זה עדיף מבחינת מרכז הכובד הכללי של הקטנוע ובמקביל מאפשר את הנחת רגלי הרוכב במרכז האופיינית לקטנוע.

עם הספק של 25 קוו"ט (34 כ"ס) ומומנט מרבי של 35 ניוטון-מטר, המנוע של החבר החדש במשפחת BMW C מספק את הבסיס המושלם לביצועי רכיבה דינמיים וכוח משיכה מעולה. התכנון שלו, המכוון להשגת חיסכון אופטימלי בדלק, מניב גם רמת מהירות מנוע נמוכה ונעימה, בעירה יעילה וחיכוך מינימלי. תפיסה כללית זו שתוכננה בקפידה הופכת את המנוע החדש בעל הצילינדר היחיד ליעיל ביותר.

 

גל איזון ותושבת מנוע המונעת העברת רעידות מעניקים פעולה חלקה להפליא ורמת נוחות גבוהה.

פעולה חלקה מובטחת על ידי גל איזון שממוקם מעל גל הזיזים ומופעל ישירות על ידו באמצעות גלגל שיניים. הוא מסתובב בכיוון הפוך לזה של גל הזיזים, כדי לאזן את כוחות האינרציה בצורה מושלמת כמעט ובכך מצמצם את הרעידות למינימום מוחלט. בנוסף, חטיבת ההינע כולה מחוברת למתלים ולשלדה באמצעות תושבות גומי לצורך מניעת מעבר רעידות, כדי לעמוד בסטנדרטים הטובים ביותר בקבוצה מבחינת חלקות הפעולה והרעידות.

 

הזרקת דלק אלקטרונית ובקרת מנוע דיגיטלית.

התערובת מיוצרת על ידי מערכת הזרקת דלק אלקטרונית בשילוב עם יחידת שסתום מצערת בקוטר 40 מ"מ ובקרת מנוע קומפקטית מאוד BMS-E2. מערכת ניהול מנוע זו מתחשבת במספר רב של פרמטרים, והמאפיינים הבולטים שלה כוללים צריכת חשמל נמוכה ותגובה אופטימלית בהתנעה קרה.

מערכת הבקרה מבוססת על נפח האוויר הנכנס, שנקבע בעקיפין באמצעות זווית שסתום המצערת ומהירות המנוע. על סמך פרמטרים נוספים של המנוע והסביבה (כולל טמפרטורת המנוע, טמפרטורת האוויר ולחץ האוויר החיצוני), יחידת בקרת המנוע מחשבת ערכים נפרדים עבור כמות ההזרקה ותזמון ההצתה. הדלק שהוא צורך הוא דלק נטול עופרת, 95 אוקטן (RON 95) לפחות, כולל תאימות ל-E10. קיבולת מיכל הדלק היא 12.8 ליטר (עתודה של 4 ליטר). בשילוב עם התכנון החסכוני של המנוע מתקבלות רמות נמוכות במיוחד של צריכת דלק ופליטת מזהמים.

תכנון כולל שנהגה בקפידה עם סיכה באמצעות עוקה רטובה ומערכת קירור יעילה.

בית המנוע קומפקטי בעיצובו ועשוי מיציקת אלומיניום. משאבת שמן המונעת על ידי גלגל שיניים מסחררת את השמן: התראת שמן אלקטרונית  מספקת משוב כאשר השמן מגיע למפלס המינימלי. ניתן גם לבדוק את מפלס השמן באמצעות מדיד שמן. כמות השמן הכללית היא 1.8 ק"ג בקירוב וחטיבת ההינע כולה שוקלת כ-47 ק"ג. תפיסת קירור מתוחכמת המתוכננת בהתאם לסטנדרטים של BMW Motorrad מבטיחה איזון תרמי מיטבי במנוע בעל הצילינדר היחיד. נוזל קירור מנוע זורם דרך ראש הצילינדר, כשהוא נכנס בחלק הקדמי של ראש הצילינדר בצד הפליטה החם יותר. אפקט הקירור האינטנסיבי מפזר את החום במהירות בדיוק בנקודה שבה קיים מאמץ תרמי מרבי, ובכך מבטיח איזון טמפרטורה מעולה. משאבת המים הממוקמת בצד ימין של המנוע מבטיחה זרימה של 1.6 ליטר נוזל קירור מנוע (50% מים, 50% גליקול).

המקרן, העשוי מאלומיניום וכולל מיכלי פלסטיק ותרמוסטט, ממוקם בחלק הקדמי התחתון - באזור הצינורות היורדים של המסגרת, ותורם הן למרכז הכובד והן לאווירודינמיות. בשל רמת היעילות הגבוהה שלו, וכן כניסת אוויר ומעבר אוויר מעולים, מספיק משטח קטן יחסית לפיזור חום אמין מבחינה תפעולית בכל התנאים. במקרה של פעולה ממושכת של עצירה והתחלת נסיעה או פעולה בסיבובי סרק במצב נייח, מופעל בנוסף מאוורר חשמלי באופן אוטומטי.

 

תיבת הילוכים CVT נוחה, הינע משני נטול תחזוקה כמעט, ובקרת יציבות אוטומטית ASC.

ממוקמת בצידו השמאלי של המנוע, זרימת הכוח בתוך יחידת ההנעה עוברת מגל ההינע לתיבת הילוכים רציפה (CVT) עם מצמד יבש צנטריפוגלי רדיאלי אוטומטי על גל היציאה. העברת הכוח המשנית לגלגל האחורי מטופלת על ידי תמסורת גלגלי שיניים הממוקמת ישירות על גל היציאה. הקטנוע החדש של BMW Motorrad מצויד בנוסף במערכת בקרת היציבות האוטומטית ASC, המבטיחה בטיחות נוספת בזמן האצה גם בתנאי דרך קשים.

 

מערכת פליטה באיכות גבוהה מפלדת אל חלד עם ממיר קטליטי בחוג סגור.

מערכת הפליטה מצוידת בדוד עמם אחורי ועשויה כולה מפלדת אל חלד חסינה מפני חלודה. הפחתת הרעשים מתבצעת באמצעות שילוב מורכב של ספיגה ושיכוך תהודה. הקטנוע בגודל הביניים כולל ממיר קטליטי בחוג סגור וחיישן חמצן בסעפת הפליטה, ועומדת בדרישות תקן פליטת המזהמים EU4. 

 

3. מתלים.

מערכת מתלים שפותחה מחדש עם שלדת צינורות פלדה קשיחה מעניקה התנהגות כביש מעולה וכן נוחות ויציבות רכיבה יוצאות מן הכלל.

המטרה העיקרית בפיתוח מערכת המתלים של הקטנוע החדש של BMW Motorrad הייתה לשלב איכויות התנהגות כביש מעולות ורמת נוחות גבוהה עם יציבות כיוונית במהירויות גבוהות יחד עם החוסן הנדרש לשימוש יום יומי.

השלדה היא מבנה צינורות בעל קשיחות פיתול גבוהה, בתוספת יחידה מיציקת ברזל מלאה באזור מסב זרוע המתלה האחורי. הדבר מעניק למבנה משולב זה רמת יציבות גבוהה במיוחד.

עם רוחק סרנים של 1,565 מ"מ, זווית ראש כידון של 63.8 מעלות וקדם-אופן של 81 מ"מ, הקטנוע החדש מציג נתוני מתלים גיאומטריים בסיסיים הדומים לאלה של אופנוע.

על הכביש, התפיסה הכללית המתוחכמת של המתלים באה לידי ביטוי בכושר התמרון הקל - במיוחד בתנועה עירונית - וברמת יציבות רכיבה גבוהה בעת נסיעה מהירה בכבישים כפריים או במהירויות גבוהות עוד יותר על הכביש המהיר.

 

זרוע מתלה אחורי בעלת קשיחות פיתול גבוהה עם מסב זרוע מתלה אחורי חדש, לרעידות מינימליות.

בקרת הגלגל האחורי מטופלת על ידי זרוע המתלה האחורי הדו-צדדית המיוצרת מאלומיניום יצוק בצינון. היא עשויה כיחידה אחת שנלווה לה כיסוי צד מחובר בברגים, להשגת קשיחות פיתול נוספת. החיבור החדשני בין המנוע או זרוע המתלה האחורי לבין השלדה תוכנן במיוחד כדי להשיג נוחות מרבית: הוא מורכב משני רכיבים המחוברים בברגים אל צד שמאל וצד ימין של השלדה באמצעות תושבות גומי קשות וקשיחות. האחרונות מבטיחות מניעת מעבר רעידות ובו זמנית מעניקות את הנוקשות והיציבות הדרושות.

שני הרכיבים מצוידים בחלק מגומי רך בחלקם התחתון כדי לתמוך במנוע או בזרוע המתלה האחורי. דבר זה מעניק שיכוך רעידות נוסף, המפחית למינימום את הרעידות המורגשות לטובת נוחות מרבית. אלמנט חיבור נוסף המחובר בהברגה קשיחה לשלדה בין שני הרכיבים מבטיח את הנוקשות הנוספת הנדרשת של חיבור זה.

 

צורה מורכבת זו של התקנת המנוע פותחה כדי להשיג נוחות מיטבית מבחינת הפחתת הרעידות. כתוצאה מכך, מערך תושבות המנוע הרך להפליא משלב שיכוך רעידות מיטבי עם קשיחות גבוהה - לביצועים, זריזות ויציבות. התכנון החדשני של מערכת מניעת מעבר רעידות זו מאפשר להפריד בין מקורות הרטט המגיעים מכיוונים שונים, ובמקביל להבטיח את היציבות הנדרשת.

 

מערכת מניעת מעבר רעידות זו, העולה בקנה אחד עם תקני האיכות המחמירים של BMW Motorrad, מיועדת להיות עמידה ונטולת תחזוקה על מנת להבטיח נוחות וביצועים ללא פשרות לאורך כל חיי הקטנוע. כתוצאה מכך, ניתן ליהנות - הן בכבישים ישרים והן בעיקולים - מיכולת רכיבה ויציבות מצוינות ללא רעידות מעצבנות, דבר שמאפשר הנאת רכיבה מהנה, נוחה במיוחד ומתמשכת.

 

מזלג טלסקופי מלפנים ושתי תמוכות קפיצים מאחור עם מהלך מתלים ארוך. צמיג 15 אינץ' מלפנים, צמיג 14 אינץ' מאחור.

משימות המתלים והשיכוך מבוצעות על ידי שתי תמוכות קפיץ . מהלך מתלים נדיב של 112 מ"מ מעניק לא רק בסיס מושלם לנוחות ויציבות הרכיבה, אלא גם את העתודות הדרושות לנשיאת נוסע ומזוודות. בקרת הגלגל הקדמי מורכבת ממזלג טלסקופי בקוטר 35 מ"מ ומהלך קפיץ של 110 מ"מ.

מלפנים, מתגלגל הקטנוע החדש של BMW Motorrad על חישוק מיציקת סגסוגת קלה במידה 3.5 X 15 אינץ'. מידת הצמיג היא 120/70-15. מידות הגלגל האחורי הן 4.25 X 14 אינץ' והוא מצויד בצמיג בגודל 150/60-14. קוטר הגלגל האחורי המופחת, 14 אינץ', מאפשר שימוש ב-flexcase לקבלת מרחב אחסון גדול.

 

מערכת בלמים בעלת ביצועים גבוהים עם בלם דיסק כפול מלפנים, בלם דיסק יחיד מאחור ומערכת ABS כציוד סטנדרטי.

מערכת הבלמים בעלת התכנון רב העצמה בשילוב עם מערכת ה-ABS של BMW Motorrad הכלולה כסטנדרט מבטיחים בטיחות אקטיבית מרבית. מדובר ביחידת ABS Continental MK 100 MAB בעלת 2 ערוצים השוקלת 700 גרם בלבד; היא מאפשרת שליטה נפרדת בשני מעגלי הבלימה לגלגל הקדמי והאחורי.

 

מלפנים, בלם דיסק כפול בקוטר 270 מ"מ עם שני קליפרים צפים בעלי 4 בוכנות המחוברים רדיאלית בברגים, בעלי קוטר בוכנה של 28 מ"מ, מבטיחים האטה חזקה ויציבה. ההאטה של ​​הגלגל האחורי מבוצעת על ידי בלם דיסק יחיד בקוטר 270 מ"מ וקליפר צף בעל בוכנה אחת עם קוטר בוכנה של 32 מ"מ. צינורות בלמים באיכות גבוהה משמשים להשגת נקודת לחץ יציבה ושליטה אופטימלית.

 

רגלית צד נוחה ורגלית מרכזית יציבה, לקלות ונוחות שימוש מרביות.

הקטנוע החדש של BMW Motorrad מצויד הן ברגלית צד והן ברגלית מרכזית. האחרונה מצוידת במערכת קינמטית מתוכננת בחוכמה ההופכת את הצבת הקטנוע על הרגלית למשימה פשוטה וקלה.

4. מערכת חשמל וקישוריות.

מערכת חשמל בעלת ביצועים גבוהים בטכנולוגיית CAN bus.

מערכת החשמל של הקטנוע החדש של BMW Motorrad מבוססת על המערכת הותיקה שניתן למצוא בדגמי אופנועים אחרים של BMW Motorrad. זוהי מערכת CAN bus (Controller Area Network). המשמעות היא שלוח המחוונים, מערכת ה-ABS, יחידת בקרת המנוע, משבת המנוע האלקטרוני ומערכת האזעקה האופציונלית (DWA) מקושרים כולם ביניהם.

שקע חשמל בתא האחסון הימני כלול כסטנדרט. ניתן לדוגמה לטעון באמצעותו טלפון סלולרי בזמן הרכיבה, ובמקביל להיות מחובר ל-BMW Motorrad Communication System בקסדת הרוכב באמצעות Bluetooth. האלטרנטור עם הספק של 316 ואט מבטיח אספקת חשמל יעילה ויציבה בכל תנאי הפעולה. מצבר ה-12 וולט הוא בעל קיבולת של 9 אמפר-שעה, ולכן מציע עתודות משמעותיות. צמת החיווט של הקטנוע החדש מתוכננת כך שכל מאפייני הציוד החשמלי האופציונליים, כגון ידיות מחוממות ומערכת האזעקה, ניתנים להתקנה בקלות במוסך.

 

טכנולוגיית תאורה בעלת בהירות גבוהה כלולה כסטנדרט.

ראות טובה ונראות גבוהה חיוניות במיוחד לרוכבי קטנוע. זו הסיבה שטכנולוגיית התאורה של הקטנוע החדש בגודל הביניים של BMW Motorrad כוללת טכנולוגיית LED בעלת בהירות גבוהה. תאורת הנסיעה ביום  ב-C 400 GT החדש מתאפיינת גם היא בטכנולוגיית LED. הפנס הקדמי ומהבהבי הפנייה משולבים באופן אורגני בלוח החיפוי.

קישוריות - לוח מחוונים רב תפקודי עם צג TFT 6.5 אינץ' בצבע מלא וכן מאפיינים רבים כאופציה מהמפעל וסטנדרטי בישראל

מידע מהיר וברור לרוכב עם מינימום הסחות דעת מהכביש מבוסס על תפיסת הפעלה ייחודית - ומסופק על ידי פריט הציוד האופציונלי החדש Connectivity (קישוריות), הכולל לוח מחוונים בצורת צג TFT בגודל 6.5 אינץ' בצבע מלא. בשילוב עם הבקר הרב תכליתי של BMW Motorrad שעבר פיתוח נוסף ומציע פעולה משולבת, הוא מעניק לרוכב גישה לתפקודי הקטנוע ולקישוריות.

 

משמעות הדבר היא שניתן ליהנות מהנוחות של ביצוע שיחת טלפון או האזנה למוסיקה במהלך הנסיעה. כאשר סמארטפון וקסדה עם מערכת שמע מחוברים באמצעות Bluetooth לצג ה-TFT, לדוגמה, הרוכב יכול לגשת בקלות להפעלת מדיה ולתפקודי טלפון. ניתן להשתמש בתפקודים אלה גם ללא צורך בהתקנת יישום. עם חיבור Bluetooth פעיל לכל סמארטפון סטנדרטי, הרוכב יכול ליהנות מהאזנה למוסיקה במהלך הנסיעה.

 

בנוסף, יישום BMW Motorrad Connected App הזמין בחינם מציע ניווט שימושי מבוסס חצים המתאים לשימוש יומיומי, ישירות באמצעות מסך ה-TFT. ניתן להוריד את BMW Motorrad Connected App ללא תשלום מחנויות היישומים של Google ו-Apple. הוא כולל גם תפקודים נוספים כגון שמירת המסלול ותצוגה של נתונים סטטיסטיים אחרים ומידע לגבי הנסיעה. מערכת הניווט הבסיסית תעניין במיוחד רוכבי קטנועים מכיוון שהיא מאפשרת ארגון נוח של נסיעות יומיומיות וטיולים קצרים ללא צורך בציוד נוסף. צג ה-TFT החדש כולל גם את מחשב הדרך PRO עם שפע של אפשרויות תצוגה והגדרה.

 

5. תפיסת עיצוב, הנדסת אנוש וצבע.

עיצוב דינמי ובולט של BMW Motorrad.

ה-C 400 GT החדש מתאפיין בעיצוב הייחודי של BMW Motorrad. המראה המודרני המוכוון לעתיד מדגים באופן מושלם את תפיסת העיצוב של BMW Motorrad. המבט מלפנים נשלט על ידי צמד פנסי ה-LED בעלי העיצוב האווירודינמי והעיצוב המיוחד של תאורת הנסיעה ביום LED בצורה של רכיבים של סיבים אופטיים. עיצוב זה מבדל את הקטנוע החדש של BMW Motorrad בבירור ממתחריו, ומעניק לו מראה קלאסי, פונקציונלי ודינמי במיוחד.

המראה החלק בעל ההשראה האווירודינמית, עם קצוות מרכב מודגשים, מגלם גם קלילות, ביצועים דינמיים ויכולות תיור. בהתאם לאופיו הנוח ועם זאת דינמי, ה-C 400 GT החדש מצויד במהבהבי פנייה שמתמזגים ברכיבי המרכב בחלק האחורי.

ובמקביל, לוחות הגנת המרכב - פריטי חיפוי צדיים מלפנים - מבליטים את ה-Gran Turismo החדש במשפחת הקטנועים של BMW Motorrad. מהבהבי הפנייה LED משולבים בחיפויים אלה - מאפיין עיצוב ייחודי נוסף. ספוילר המנוע בעל שני החודים שבו משולבת שבכת המקרן מהווה התייחסות ברורה לעיצוב האופנועים של BMW. העיצוב הדינמי המיוחד של הקטנוע החדש ניכר גם בתצורת סביבת הרוכב שלו.

 

הגנה מעולה בפני רוח ומזג האוויר וארגונומיה מתוחכמת.

המשקף הקדמי, פותח במטרה להגביר את אפשרויות ההגנה מפני רוח ומזג אוויר, וכן להפחית את רעשי הרוח למינימום. הוא מותקן בצורה קשיחה על החיפוי ומספק הקלה מורגשת לפלג גופו העליון של הרוכב, ובכך מאפשר רכיבות ארוכות יותר במהירויות גבוהות יותר. כחלק מהאבזור האופציונלי ניתן גם להתקין ב-C 400 GT החדש משקף קדמי גבוה יותר. 

גובה המושב של ה-C 400 GT החדש הוא 775 מ"מ: המטרה כאן היא להבטיח התאמה מושלמת גם לרוכבים גבוהים יותר. כדי להבטיח את הנוחות הטובה ביותר, משטחי מושב הרוכב ומושב הנוסע מעוצבים שניהם כמושבים נפרדים, דבר שתורם במיוחד לנוסע מבחינה ארגונומית. ה-C 400 GT החדש כולל גם משענת גב נפרדת לרוכב. מושב נמוך יותר בגובה של 760 מ"מ זמין כאביזר אופציונלי.

בשילוב עם משטח גדול להנחת הרגל וכידון רחב בעל צורה ארגונומית, מתאפשרת שליטה פשוטה וישירה מאוד ותנוחת ישיבה ממוקדת וספורטיבית המכוונת לכיוון הגלגל הקדמי להנאת רכיבה דינמית. רגלי הרוכב והנוסע מונחות על לוחות רגל נוחים המשולבים במרכב.

 

מרחב אחסון נדיב עם שני תאי אחסון ו-flexcase.

למרות שהוא מעוצב בכוונה בסגנון אתלטי, מרחב האחסון הנדיב של ה-C 400 GT החדש הופך אותו גם למושלם לנסיעות לקניות לעיר, לרכיבה לעבודה ואפילו לטיולים ארוכים יותר.

ה-flexcase מתחת למושב מספק שפע של מקום לאחסון. הוא כולל דלתית שניתנת לפתיחה כדי לספק הרחבה כלפי מטה של מרחב האחסון. רב-תכליתיות זו מושגת הודות לשימוש בחומר קשיח במיוחד אך גמיש המבוסס על קוולאר ויוצר חיבור גמיש אך עמיד בפני לכלוך, חסין מים ועמיד יותר בין הדלתית לבין הבסיס האחורי. פתרון אחסון ייחודי זה שפותח ונרשם כפטנט על ידי BMW Motorrad מסוגל להכיל קסדה מלאה וקסדה נפתחת כאשר הקטנוע חונה. ה-flexcase של BMW סגור במהלך הנסיעה.

בחלק הקדמי של  יש שני תאי אחסון נוספים, שכל אחד מהם נפתח באמצעות לחצן. בשילוב עם Keyless Ride, שני התאים ננעלים אוטומטית בעת נעילת הקטנוע. Keyless Ride שולט בתפקודי הנעילה הבאים: הצתה, כידון, מכסה פתח מילוי הדלק ותאי האחסון. בתא האחסון הימני,  יש שקע חשמל 12 וולט להתקנים אלקטרוניים. מתאם USB זמין גם הוא כאביזר אופציונלי.

ניתן לצייד גם את ה-C 400 GT החדש בסבל (אביזר אופציונלי) לצרכי נשיאת מטען, המאפשר התקנה של ארגז עליון (גם הוא אביזר מקורי אופציונלי).

 

צבעי מרכב אטרקטיביים עם איכויות אופי ייחודיות.

ה-C 400 GT החדש הוא בעל מראה קלאסי ועדכני, ובמקביל מקרין רושם פונקציונלי ודינמי. פריטי החיפוי שלו עם החלקות הבולטת והעיצוב האווירודינמי מדגישים את העיצוב הקומפקטי של הקטנוע. בעת ההשקה שלו, יהיה הקטנוע החדש  זמין בשלושה צבעי מרכב שונים:

Alpine White מדגיש את העיצוב המיוחד של ה-C 400 GT החדש. צבע רענן זה, בעל תחושת הקלילות, מדגיש גם את תכונות המפתח של ה-Gran Turismo החדש, כגון זריזות, נגישות קלה ותפעול נטול מאמץ.

צבע המרכב השני הוא Moonwalk Grey, שמדגיש את האופי העכשווי וההרמוני של Gran Turismo דינמי. צבע מרכב זה מעניק ל-C 400 GT מגע מודרני במיוחד, המשתלב בהרמוניה עם צבעי הניגודיות המיושמים ליצירת מראה כללי איכותי מודגש.

הצבע השלישי הוא Blackstorm מטאלי, שמדגיש את המראה המיוחד והאיכותי של   ה-C 400 GT.