סדרה חדשה לתת מותג החשמל של מרצדס Mercedes-EQ

סדרה חדשה לתת מותג החשמל של מרצדס Mercedes-EQ
תמונות: יח"צ

EQA - מערך מחשוב מקיף, טכנולוגיות בטיחות חדשות, מערכות נוחות, שליטה מותאמת אישית ויכולות תקשורת ואוטונומיה מתקדמות. מנכ"ל מרצדס-ישראל, גילי פריאנטה: "אנחנו שמחים שנוכל להציע כלי רכב חשמלי מרשים נוסף שיבשר את בשורת החשמל לקהל רחב יותר"

גלגלים | 20/01/21

מרצדס ממשיכה לפתח את תת-מותג כלי הרכב החשמליים - Mercedes-EQ - ומשיקה את ה-EQA 250. זהו "קרוב המשפחה" של ה-GLA, שמחבר בין יכולותיו הגבוהות של ה-GLA לבין יכולות חשמליות והתאמה לייעול יוצא דופן של השימוש בחשמל. EQA הוא דגם הכניסה של המותג EQ לעולם כלי הרכב הקומפקטיים החשמליים.

"אנו פועלים בכל סדרה להציב יעדים חדשים בפיתוח המוצרים. באמצעותם אנו שואפים לממש כניסה מהירה עם כל הטכנולוגיות החדשות, לשילוב הטוב ביותר בין עולמות הרכב לניידות חשמלית אפקטיבית ויעילה", מציין מרקוס שפר, סמנכ"ל התפעול במרצדס-בנץ. "בדרך זו אנו מאפשרים גישה של כלי רכב חשמליים מבית מרצדס לקהל רחב וחדש, המעוניין להנות מעולמות הקדמה של המותג ולהיות חלק מהמהפכה הסביבתית של הדור הצעיר לנושא זה". 

זוהי רק ההתחלה

דגם ה-EQA 250 הוא בעל הספק של 140 קילו-וואט / 188 כ"ס (צריכת חשמל משולבת של 15.7 קילו-וואט/100 ק"מ ופליטת פחמן דו חמצני של 0 גרם/ק"מ) וטווח נסיעה של עד 486 ק"מ. לאחר ההשקה הראשונית, יושקו דגמים נוספים מאותה משפחה שיעצימו את ההספק ליותר מ-200 קילו-וואט / 268 כ"ס, יגדילו את טווח הנסיעה ליותר מ-500 ק"מ ויציעו הנעה כפולה. מרצדס רואה את המפתח למגוון רחב יותר, לא רק בסוללות חזקות יותר אלא גם בשיפור מתמיד ביעילות של כל מרכיבי הרכב.

לשימוש יומיומי

במחלקת המחקר של מרצדס השקיעו משאבים רבים ומחשבה מרובה בפיתוח ה-EQA, בין היתר בהיבטים של חוויית נהיגה קלילה ומהנה, במטרה, בין היתר, להקל את המעבר לכלי רכב חשמליים ללקוחות שיבחרו בכך.  

בעת פיתוח סדרת ה-EQA, כדרכה של מרצדס בחזית הטכנולוגיה העולמית, ביקשו מהנדסי החברה לפנות לקהל רחב. מדובר בדגם מקביל לדגם ה-GLA,SUV צעיר שכמותו יוצע עם טכנולוגיות מתקדמות ויכולות דיגיטליות בכל תחומי התקשורת בין הרכב לנהג. ניתן לראות דוגמה לכך במערכת הניווט החכמה ב-EQA, שתוכננה לחיסכון אופטימלי בחשמל. המערכת מחשבת את המסלול המהיר ביותר ליעד באופן דינמי, בהתחשב בעמדות טעינה וגורמים אחרים כמו הטופוגרפיה והמזג האוויר.

מילת המפתח: יעילות

אחד ההישגים הגדולים בפיתוח ה-EQA נמצא ביעילות האווירודינמית שלו. ה-EQA הוא הדגם הראשון של Mercedes-EQ שהפיתוח האווירודינמי שלו נעשה באופן דיגיטלי לחלוטין. מדידות הבקרה במנהרת הרוח אישרו את ההישג: נתון אווירודינמי מרשים במיוחד של 0.28Cd

יעילות הייתה מרכז העניין גם בעת תכנון הארכיטקטורה התרמית. משאבת החום המותקנת ב-EQA, מסייעת לחימום תא הנוסעים ובכך מקטינה באופן דרסטי את צריכת החשמל ומסייעת להגדיל את טווח הנסיעה. ניתן גם להגדיר את הטמפרטורה הרצויה לפני הכניסה לפנים הרכב, במהלך הטעינה, על ידי אחת מהפונקציות הרבות שיוצעו בסדרה.

כמו כן, הושקע מאמץ רב להבטיח כי המכונית תעמוד ברמת הרעש הנמוכה ביותר ובנוחות. על ידי בידוד מערכת ההנעה החשמלית מהשלדה ומהמרכב, נוסעי הרכב ייהנו מבידוד מרשים במיוחד מרעש, מסימני ההיכר של מרצדס.  

טעינה ירוקה

לקוחות מרצדס בישראל ייהנו ממערך טעינה הולך ומתפתח בקצב מרשים. כבר כיום ישנה פריסה של תחנות טעינה, כולל עמדות מהירות, ברחבי הארץ. בתקופה הזו ישנו פיתוח מהיר להגדלת מספר התחנות והפרישה באתרים נוספים רבים.

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס-ישראל בקבוצת כלמוביל מציין: "אנחנו גאים להוביל את המהפכה בתחום הרכב החשמלי. ה -  EQC, שהושק לאחרונה בישראל, התקבל בהצלחה רבה ואנחנו שמחים שנוכל להציע כלי רכב חשמלי מרשים נוסף. ה-EQA," מוסיף פריאנטה, "הוא יצירה טכנולוגית מרשימה ביותר, שמשתלבת כך בטבעיות בין שאר דגמי מרצדס. ה EQA יושק בישראל ברבעון השני של 2021.