ריינג' רובר איווק החדש בישראל

ריינג' רובר איווק החדש בישראל
ריינג' רובר איווק החדש, מחיר הכניסה ירד מתחת ל-400,000 ₪

ריינג' רובר איווק, אחד מרכבי הפנאי-שטח היוקרתיים המעוצבים והמצודדים על הכביש, מציג כעת פנים מחודשות לצד כמה עדכונים טכנולוגיים. מחיר הכניסה שלו אף ירד אל מתחת לקו ה-400,000 ₪. היינו בהשקה שעשה היבואן, וחזרנו עם הפרטים

טל אבן | 12/03/19

חברת המזרח, יבואנית לנד רובר- ריינג' רובר ישראל, השיקה אתמול בבוקר את הדור החדש של רכב הפנאי המסוגנן שלה, האיווק, באולם המרכזי בהרצליה.

הדגם שמכר ברחבי העולם קרוב ל-800 אלף מכוניות מאז הושק בשנת 2011, מתוכן כ-500 בשוק הישראלי, חידש את פניו כעת וניכר כי שודרג ולקח מספר אלמנטים עיצוביים ופונקציונליים מאחיו הגדול, הוולאר.

היצרן טוען לשינוי של קרוב למאה אחוזים בחלקי המרכב אל מול הדגם היוצא, כשהמימדים גדלו אך במעט, כס"מ אחד בכל מימד, לכדי 4.37 מ' אורך, 2 מ' רוחב ו-1.65 מ' גובה.

נפח תא המטען גדל בכ-16 ליטרים לכדי 591 ל'.

חיצונית המראה עודכן, ונראה מודרני מהקודם, הגם שאף הוא ניחן בעיצוב מיוחד ומעודכן לכשלעצמו. ניתן להבחין בקווים זורמים יותר, היכולים לאושש את טענת היצרן לשיפור בכ-14% באווירודינמיות של הדגם.

כניסה פנימה, דרך ידיות נשלפות סטייל וולאר, חושפת שימוש בחומרים איכותיים ובסביבת נהג איכותית ונעימה מבעבר, עם שני מסכי 10" touch pro duo, המגיעים כסטנדרט ברכב.

ברמת כניסה- S (מחיר  397,000 ₪, הוזלה שכ-28,000 ₪ לעומת דגם הכניסה בדור היוצא), מקבלים גג פנורמי קבוע, גלגלי 18", מראות חיצוניות מתקפלות חשמלית עם חימום, מושבי עור חשמליים (מלפנים) עם 10 אפשרויות כיוונון, תאורת לד ותאורת יום DRL, תאורת פנים עם חיישני קירבה, בקרת אקלים דו אזורית, מערכת terrain response 2  לנהיגה בסוגי שטח שונים, בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, מחשב דרך בלוח השעונים, הנעה ללא מפתח,  בקרת ירידה במדרון וסיוע בטיפוס עליות ומערכת שמע עם 6 רמקולים ו-180 וואט.

בסעיף הבטיחות מוצאים פה מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת סיוע בגרירת נגרר, 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בחרום ובקרה על ערנות נהג.


דגם S PLUS (מחיר 448,000 ₪) מוסיף כניסה ללא מפתח, תא מטען חשמלי, מראה מרכזית חכמה, clear sight, המשתמשת במצלמה לשם קבלת תמונה על הנעשה מאחור, גם כששדה הראיה לאחור מוסתר על ידי נוסעים או מטען, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, בלימת חירום גם במהירויות גבוהות ומערכת שמע משודרגת מבית מרידיאן, בעלת 380 וואט, 10 רמקולים וסאבוופר.   
 

הדגם הבכיר, SE  ( מחיר 489,000 ₪) , מוסיף על כך גם גג פנורמי נפתח, גלגלים בקוטר 20", חיישנים 360 מעלות, זיכרונות למראות וכוונונן בנסיעה לאחור,  בקרת תאורה קדמית חכמה, 14 אפשרויות כוונון למושבים קדמיים עם זכרונות, לוח שעונים וירטואלי TFT בן 12", חניה אוטומטית ופטנט נחמד – בקרה ליוצאים מהדלתות האחוריות, המדליקות אור כשלא בטוח לצאת מהרכב עקב רכב שמתקרב.

ברכב מערכת אופציונלית הנקראת CLEAR SIGHT GROUND VIEW , המאפשרת קבלת תמונה של הנעשה בחזית הרכב על ידי 3 מצלמות -המכונה "מכסה מנוע שקוף".

בישראל ישווק הדגמים כפולי הנעה, ויציעו3  מנועים בני 2 ליטרים, 2 מהם מונעי בנזין, בני 200 ו-250 כ"ס ומומנט בן 32 ו-36.5 קג"מ בהתאמה  ומנוע דיזל אחד המפיק 180 כ"ס ומומנט מרשים בן 43 קג"מ.

הביצועים מדברים על זינוק למאה קמ"ש תוך 8.5, 7.5 ו-9.3 שניות בהתאמה, וצריכת דלק מוצהרת של 7.7, 7.9 ו-5.7 ליטרים ל-100 ק"מ בהתאמה.

דגם S ישווק עם מנוע בנזין 200 כ"ס, כשבשתי רמות הגימור הגבוהות יותר תוצע הבחירה בין מנוע בנזין 250 כ"ס לדיזל 180 כ"ס.

המנועים מצוידים בטכנולוגייה הנקראת MHEV (ראשי תיבות של Mild Hybrid Electric Vehicle)  המבוססת על שילוב סוללה הנטענת בבלימת הרכב, המאפשרת להניע את הרכב במהירויות נמוכות, להקטין פליטת מזהמים ולהגיע לחיסכון של כ  6%-בצריכת הדלק.

למנוע משולבת תיבה מבית ZF בת 9 הילוכים.

יצוין, כי בשבועיים הקרובים יוצג הרכב באופן אישי ללקוחות הנאמנים של המותג במתחם השקה מיוחד שנבנה לצורך כך ולאחר מכן תיפתח ההשקה לקהל הרחב.

רכבים ראשונים צפויים להימסר ללקוחות באפריל השנה.