קיה סיד החדשה בקרוב בישראל

קיה סיד החדשה בקרוב בישראל

טלקאר הודיעה כי הסיד החדשה תגיע בקרוב לישראל עם עיצוב ספורטיבי חדש לדגם הסדאן והסטיישן אשר יצוידו במערכות סיוע מתקדמות לנהג ונהיגה אוטונומית רמה 2. מה עוד יציע הדגם החדש ומתי צפוי להגיע?

אורן פרנקל | 27/06/18

קיה סיד החדשה, בדורה השלישי, מתוכננת, מפותחת ומיוצרת באירופה, מחזקת את הנוכחות של קיה בקבוצה C באירופה עם עיצוב חדש, בוגר ואתלטי, טכנולוגיות חדשניות ונהיגה מלהיבה יותר.

 עיצוב עדכני לדור חדש של הסיד 
מערך הדגמים החדש של הקיה סיד עוצב במרכז העיצוב האירופאי של המותג בפרנקפורט, גרמניה, בהנחייתו של גרגורי גיום, המעצב הראשי של קיה מוטורס אירופה, ופיטר שרייר, נשיא העיצוב והמעצב הראשי של קיה מוטורס. הסיד החדש, שממשיך את האופי הספורטיבי והרגשי של הסטינגר, משדר מראה חדש ובטוח יותר בעצמו – מראה שמשלב ריגוש עם ביצוע מדויק.

הסיד החדשה היא נמוכה יותר, רחבה יותר, ובעלת שלוחה אחורית ארוכה יותר מאשר הדגם שהיא מחליפה. הצללית שלה מתאפיינת בתא נוסעים משוך לאחור ומפגינה תחושת אתלטיות בוגרת יותר. קווים ישרים מחליפים את הקצוות המעוגלים של קודמתה, שבכה קדמית בסגנון "אף הנמר" ופתח כניסת אוויר תחתון שהם כעת רחבים יותר, וצורות מדויקות וליניאריות הממסגרות את "הפנים" שלה. הדגם החדש מתאפיין,  כחלק מהמפרט הסטנדרטי, בתאורת נסיעה ביום LED בסגנון "קוביית קרח". הדגם החדש מאמץ את עמוד C הרחב שהפך לסימן היכר של העיצוב של קיה בשנים האחרונות, וכך מדגיש את מראה תא הנוסעים המשוך לאחור. 

הסיד החדשה מבוססת על פלטפורמת "K2" החדשה של קיה. דגם ההצ'בק חמש דלתות רחב יותר ב-20 מ"מ, (1,800מ"מ) ונמוך יותר ב-23 מ"מ (1,447 מ"מ) מאשר הדגם היוצא. בסיס הגלגלים שלו נשאר ללא שינוי, 2,650 מ"מ, כאשר השלוחה הקדמית קוצרה ב-20 מ"מ (ל-880 מ"מ), והשלוחה האחורית הוארכה ב-20 מ"מ (ל-780 מ"מ). המימדים הרחבים והשלוחה האחורית הארוכה יוצרים יציבה אסרטיבית וספורטיבית , המעניקה נוכחות בטוחה יותר על הכביש.

עם מידות כמעט זהות לאלה של ההצ'בק חמש דלתות, הסיד סטיישן מתאפיינת באזור מטען ארוך ושלוחה אחורית ארוכים יותר. הסיד סטיישן ממשיכה את הקווים הישרים של המרכב, ומסתיימת בספוילר אחורי עדין, כדי להצטרף לאחותה ההצ'בק בעלת חמש הדלתות בהצגת אסתטיקה יציבה וספורטיבית. השלוחה האחורית הוארכה לעומת הדגם היוצא ב-115 מ"מ, ועומדת כעת על 1,070 מ"מ. האורך הכללי - 4,600 מ"מ (ארוך ב-95 מ"מ מקודמו) מאפשר לדגם החדש להציע מרחב מטען גדול יותר בצורה משמעותית.

הסיד החדשה תוצע במבחר של 11 צבעי מרכב. קיים מבחר גדול של חישוקים בעלי מידות ועיצובים שונים, החל מחישוקי פלדה 15 אינץ', חישוקי פלדה או אלומיניום 16 אינץ', וחישוקי סגסוגת 17 אינץ' בשני צבעים וחיתוך יהלום. 

עיצוב פנימי עכשווי עם ארגון מרחבי יעיל יותר 
בתא הנוסעים, הסיד היא ארגונומית יותר מתמיד, ומתאפיינת בחומרים באיכות גבוהה יותר בכל רחבי תא הנוסעים. ארכיטקטורת תא הנוסעים של הדגמים האחרונים של קיה הותאמה עבור הסיד החדשה, כשלוח המחוונים הוא בעל מנח אופקי לקבלת מראה פיסולי, חלק וחטוב יותר. עיצוב זה יוצר גם מרחב גדול יותר ותחושת פתיחות עבור הנוסע הקדמי, כשהוא תורם למקום רב יותר באזור הרגליים ושדה ראייה ברור יותר לפנים.

בכל הדגמים, לוח המכשירים מחולק לאזור העליון – עם מערכת מידע ובידור הכוללת צג מגע "צף" - ואזור נמוך יותר, המכיל את הבקרות של מערכת השמע והמיזוג . הקונסולה המרכזית, הממוקדת בנהג, מוטה מעט לכיוון מושב הנהג כדי להקל על השימוש במהלך הנסיעה. גימור החלל הפנימי מכיל כמות רבה יותר של חומרים מתוחכמים ורכים למגע בכל רחבי תא הנוסעים, התורמים לאווירה המעודנת והיוקרתית של החלל הפנימי.

למרות שהסיד הצ'בק 5 דלתות החדשה היא בעלת צללית הדומה לזו של קודמתה, היא מתגאה בתא מטען גדול יותר, עם קיבול של 395 ליטר - גידול של 15 ליטר. סף ההעמסה גם נמוך משמעותית מבעבר - גובהו הופחת ב-87 מ"מ בהשוואה לסיד היוצאת, דבר המקל על העמסת פריטים כבדים יותר לאזור המטען. רצפת תא מטען מפוצלת מאפשרת לרוכשים להגביה או להנמיך את רצפת אזור המטען, כדי להכיל פריטי מטען גדולים יותר או ליצור תא מוסתר מתחת לרצפה.

גם הסיד סטיישן החדשה מתגאה בקיבולת מטען גדולה משמעותית מאשר בדגם היוצא. נפח אזור המטען גדול ב-97 ליטר (14%) לעומת זה של הדגם היוצא, ועומד על 625 ליטר - גדול יותר מאשר מרבית דגמי הסטיישן בקבוצה D. סף ההעמסה גם הוא נמוך באופן משמעותי - גובה ההעמסה הנמוך מקל עליך להעמיס פריטים כבדים יותר לתוך אזור המטען.

 

נוחות נסיעה, התנהגות כביש ו-NVH (רעש, רעידות, נוקשות)
הסיד החדשה תוכננה במיוחד עבור הכבישים האירופאים, תוך מחשבה על הלקוחות האירופאים.
מערכת המתלים העצמאית לחלוטין מעניקה לנהגים תגובות זריזות ומיידיות יותר, כשמשלימים אותה קפיצים ובולמי זעזועים חדשים. נוחות הנסיעה פותחה על מגוון רחב של משטחי כביש באירופה, כשהיא שומרת על נוחות, ובו-זמנית מעניקה לנהג את הביטחון של שליטה הדוקה יותר במרכב בפניות ויציבות במהירויות גבוהות.

הקפיצים הקדמיים כעת קשיחים יותר ב-40%, וקשיחות הפיתול של המוט המייצב הקדמי הופחתה ב-22%. בנוסף להתאמה למערך המנועים קלי המשקל, שינויים אלה מאפשרים תגובות מהירות יותר וזוויות גלגול קטנות יותר של המרכב ומעניקים אחיזת כביש טובה יותר. המתלים הקדמיים נעזרים במערכת שסתומים חדשה בבולמי הזעזועים שמיועדת לספוג תנודות קטנות יותר. לעומת זאת, יחס הקפיצים מאחור נעשה רך יותר ב-10%, כדי לספוג רעידות קטנות ולהעניק לסיד נסיעה רגועה במהירויות שיוט או על משטחי כביש משובשים. השימוש במוט מייצב אחורי בעל תכנון חדש, תותבים חדשים לזרועות הנגררות, ותותבי בולמי הזעזועים שעברו אופטימיזציה, מבטיחים בקרה מרבית של המרכב בעת פניה.

עידון והפחתה של הרעש, רעידות ונוקשות (NVH) היו אחד מהדגשים העיקריים במהלך הפיתוח של הסיד. המהנדסים ניתחו כל פרט של בידוד תא הנוסעים, המנוע והמתלים ואת 'נתיבי ההעברה' של NVH. בהשוואה לסיד היוצאת, הדגם החדש מתאפיין בריפוד עבה ומבודד יותר של לוח המכשירים, בידוד חדש בעל יכולת ספיגת רעשים גבוהה יותר סביב קשתות הגלגלים האחוריות, ושכבת בידוד חדשה מתחת לשטיח בתא הנוסעים, כדי להקטין את רעשי המנוע והכביש. צורה חדשה של החיפויים בצדי השמשה הקדמית ואיטום חדש ומקיף יותר סביב הדלתות הובילו להפחתת רעשי הרוח. הסיד החדשה היא לכן שקטה יותר מקודמתה בכל טווח מהירויות המנוע, כשרעשי הכביש ב-60 קמ"ש הופחתו מ-67.5 ל-66.5 dB. רעש הרוח הופחת גם הוא, כאשר במהירות של 110 קמ"ש נרשמים בתא הנוסעים 63 dB, בהשוואה ל-64 dB בדור הקודם.

מנוע הדיזל U3 1.6 ליטר של הסיד (ראה 'מנועים ותיבות הילוכים') כולל מגוון רכיבים נוספים שנועדו לשפר את בידוד הרעשים והעידון. אלה כוללים כיסוי רצועת תזמון ובידוד רב יותר של מכסה חטיבת הצילינדרים, הכיסוי התחתון של המנוע, וכיסוי אגן השמן.

מנועים ותיבות הילוכים
מנועים חדשים לרגל הכניסה לתוקף של תקן פליטת המזהמים Euro 6d TEMP
מערך דגמי הסיד החדשים מונע באמצעות מגוון רחב של מנועים שפותחו כדי לענות על הצרכים המגוונים של הלקוחות. מנועי הבנזין כוללים גרסה מעודכנת של מנוע 1.0 ליטר T-GDi (מנוע טורבו בנזין עם הזרקת דלק ישירה). המנוע מייצר 120 כ"ס ומומנט של 172 ניוטון-מטר, עם פליטות CO2 של החל מ-125 גרם/ק"מ, או 122 גרם/ק"מ עם חבילת ECO Pack האופציונלית (הנתונים נבדקו במחזור המשולב של נוהל הבדיקה העולמי המתואם לכלי רכב קלים (WLTP) והוסבו חזרה למחזור הנהיגה האירופי החדש (NEDC 2.0). למידע נוסף על חבילת ECO Pack, עיין בפרק "טכנולוגיות ומאפיינים".

מנוע Kappa חדש 1.4 ליטר T-GDi מחליף את מנוע ה-GDI 1.6 ליטר הקודם ומייצר 140 כ"ס, 4% יותר מקודמו, למרות נפח המנוע הנמוך יותר. מגדש הטורבו מבטיח רצועת מומנט רחבה יותר מאשר מנוע 1.6 ליטר הקודם, דבר שהופך אותו לדינמי בטווח רחב יותר של תנאי נהיגה - תוך הפחתת פליטות המזהמים. מומנט של 242 ניוטון-מטר זמין מ-1,500 עד 3,200 סל"ד, עם פליטות מזהמים משולבות (במחזור WLTP שהוסבו בחזרה ל-NEDC 2.0), המגיעות לרמה נמוכה של 125 גרם/ק"מ כשהמכונית מצוידת בתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה הילוכים. הדגמים הידניים פולטים 130 גרם/ק"מ, או 128 גרם/ק"מ עם חבילת ECO Pack.

שני מנועי T-GDi, 1.0 ליטר ו-1.4 ליטר, מצוידים במסנן חלקיקי בנזין כדי לצמצם עוד יותר את פליטות המזהמים, ומבטיחים שהסיד החדשה עולה על הדרישות של תקן Euro 6d TEMP.

מנוע 100 כ"ס 1.4 ליטר MPI (הזרקת דלק רב נקודתית) זמין גם הוא, עם מומנט של 134 ניוטון-מטר. מנוע 1.4 ליטר MPI פולט 142 גרם/ק"מ של דו-תחמוצת הפחמן במחזור המשולב (נתוני WLTP שהוסבו חזרה ל-NEDC 2.0), או 137 גרם/ק"מ כאשר הוא מצויד בחבילת ECO Pack.

הסיד החדשה זמינה גם עם מנוע הדיזל U3 החדש לחלוטין של קיה. מנוע CRDi (הזרקת דלק ישירה עם מסילה משותפת) זה, בנפח 1.6 ליטר, מתוכנן לעמוד בתקן פליטת המזהמים האחרון Euro 6d TEMP, הודות לשימוש בטכנולוגיית בקרת פליטות מזהמים אקטיבית מסוג חיזור קטליטי סלקטיבי (SCR), כדי להפחית באופן משמעותי את פליטת המזהמים. אי לכך מייצר המנוע החדש פחות דו-תחמוצת הפחמן, חלקיקים ו-NOx בהשוואה למנועי הדיזל הקודמים של קיה. מנוע 1.6 ליטר דיזל החדש זמין בשני הספקים (115 ו-136 כ"ס), ומייצר מומנט של 280 או 300 ניוטון-מטר ברמת ההספק הנמוכה שלו כשהוא משודך לתיבת הילוכים ידנית או כפולת מצמד בהתאמה. גרסת 136 כ"ס מייצרת גם היא 280 ניוטון-מטר כאשר היא משודכת לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים, ו-320 ניוטון-מטר עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה הילוכים.

המנוע החדש פולט פחות CO2 מאשר המנועים האחרים במערך הדגמים של הסיד. בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים, גרסת 115 כ"ס פולטת רק 101 גרם/ק"מ (מחזור משולב, WLTP, מוסב חזרה ל- NEDC 2.0), או 99 גרם/ק"מ עם חבילת ECO Pack. הדגמים המצוידים בתיבת הילוכים כפולת מצמד מייצרים 105 גרם/ק"מ בגרסה בעלת ההספק הנמוך. פליטות המזהמים של המנוע בעל ההספק הגבוה מתחילות ב-106 גרם/ק"מ (104 גרם/ק"מ עם חבילת ECO Pack) בדגמים הידניים, ו-109 גרם/ק"מ כשהוא משודך לתיבת הילוכים כפולת המצמד של קיה. 

כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים, בעוד מנועי 1.4 ליטר T-GDi ו-1.6 ליטר CRDi החדשים מוצעים גם עם תיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת שבעה הילוכים של קיה.

בשנת 2019 תהיה הסיד החדשה זמינה עם הטכנולוגיה ההיברידית הקלה 48 וולט החדשה של קיה, EcoDynamics+, כדי לצמצם עוד יותר את פליטות ה-CO2. חטיבת הינע "EcoDynamics +" מגבירה את ההאצה באמצעות הספק המגיע מסוללת 48 וולט, בעוד יחידת מתנע-גנרטור היברידית קלה חדשה מגדילה את זמן "הדממת המנוע" באמצעות ‘Moving Stop & Start’. 

חדשנות טכנולוגית 
תא הנוסעים מתאפיין במגוון רחב של טכנולוגיות חדשות לשיפור הנוחות והנוחיות של יושבי המכונית. מערכת המידע והבידור ה"צפה" זמינה עם צג מגע בגודל  7.0 או 8.0 אינץ'. 

הקונים יכולים גם להזמין מערכת שמע JBL Premium רבת עצמה, עם טכנולוגיית שחזור מוזיקה Clari-Fi. הטכנולוגיות הכלולות במפרט הסטנדרטי כוללות שילוב מלא של סמארטפון באמצעות Bluetooth, וכן תאורה אוטומטית וכניסה ללא מפתח.

מערכת בורר מצבי נהיגה תאפשר לבעלי הרכב להתאים את חוויית הנהיגה שלהם, עם מצב Normal ומצב Sport. הנהגים יכולים להשתמש בבורר מצבי נהיגה כאשר כל מצב משנה בעדינות את אופי המנוע. מצב Normal ממקסם את הפוטנציאל של החיסכון בדלק ומאפשר פקודות היגוי רגועות יותר. מצב Sport משפר את תגובות המצערת, מאפשר תאוצה מהירה יותר – הן ממצב עמידה והן בנסיעה - ומתאים את ההיגוי כך שיציע התנגדות גבוהה יותר ותגובות החלטיות יותר לפקודות הנהג.

שמשה קדמית מחוממת, הזמינה כאופציה - עם תיילים כמעט בלתי מורגשים המחממים את השמשה בעדינות - הופכת את החיים עם הסיד החדשה לקלים יותר בחודשים הקרים יותר. טכנולוגיה זו המופיעה לראשונה ברכב של קיה, ממיסה כפור, קרח וערפל מהשמשה הקדמית בלחיצת כפתור. מטען סמארטפון אלחוטי, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, וכן מושבים אחוריים מחוממים, זמינים גם הם כאופציה. רוכשי הסיד סטיישן יכולים להזמין את דלת תא המטען החכמה של קיה (Smart Power Tailgate), המאפשרת פתיחה ללא מגע יד, להגברת השימושיות של דגם הסטיישן.

מבחוץ, מצוידת הסיד החדשה כסטנדרט בתאורת נסיעה ביום LED בסגנון "קוביית קרח". בעבר, ניתן היה לקבל תאורה זו רק בדגמי GT ו-GT Line של קיה, כשהיא משולבת בפגוש הקדמי – אך תאורת הנסיעה ביום LED "קוביית קרח" משולבת כעת ביחידות הפנסים הראשיים של כל דגמי הסיד. פנסים ראשיים Full LED זמינים גם הם כאופציה.   

חבילת ECO Pack האופציונלית של הסיד כוללת תריס אוויר אקטיבי (Active Air Flap), שנסגר ונפתח בהתאם לדרישות קירור המנוע, ומשפר את היעילות האווירודינמית של המכונית להשגת צריכת דלק טובה יותר. חבילת ECO Pack כוללת גם חיפוי של הגחון ושל החלק התחתון של המתלים, לשיפור זרימת האוויר מתחת למכונית, וכן צמיגי מישלן בעלי התנגדות גלגול נמוכה. הן הסיד הצ'בק חמש דלתות והן הסטיישן זמינות עם חבילת ECO Pack.

מערכות חדשות לסיוע לנהג
בנוסף לשבע כריות האוויר הכלולות במפרט הסטנדרטי של המכונית,  טכנולוגיות מתקדמות של סיוע לנהג משפרות עוד יותר את ההגנה על הנוסעים, תוך שימוש במערכות בטיחות אקטיביות כדי להקטין את הסיכון של התנגשות. טכנולוגיות הבטיחות הסטנדרטיות יכללו סיוע לאלומה גבוהה, התראת ערנות הנהג, סיוע לשמירה על נתיב עם מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית.

בפעם הראשונה בדגם כלשהו של קיה שנמכר באירופה, זמינה הסיד החדשה עם מערכת Lane Following Assist, טכנולוגיית נהיגה אוטונומית 'רמה 2'. מערכת Lane Following Assist עוקבת אחרי כלי הרכב הנעים לפני הסיד, ומזהה את הסימונים על הכביש כדי לשמור את המכונית בנתיב שלה בכביש המהיר. המערכת שולטת בהאצה, בבלימה ובהיגוי בהתאם לשיירת כלי הרכב שנעה מלפנים, ומשתמשת בחיישני רדאר כדי לשמור על מרחק בטוח מהרכב שמלפנים. Lane Following Assist פועלת בין 0 ל-130 קמ"ש.

טכנולוגיות זמינות נוספות כוללות בקרת שיוט חכמה עם Stop & Go, התראת התנגשות בשטחים מתים, התראת התנגשות עם תנועה חוצה מאחור, סייען חנייה חכם וזיהוי הולכי רגל עם התראה באמצעות רטט של גלגל ההגה עבור המערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית.

כל סיד חדשה מצוידת כסטנדרט במערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM). מערכת VSM מבטיחה יציבות בבלימות ובפניות על-ידי בקרה של מערכת בקרת היציבות האלקטרונית (ESC) של המכונית אם היא מזהה אובדן אחיזה.

 השיווק בישראל צפוי במהלך המחצית השניה של 2018