קיה נירו פלאג-אין היברידי בישראל

קיה נירו פלאג-אין היברידי בישראל
קיה נירו פלאג-אין היברידי בישראל, מוצע במחיר של 154,900 ₪

טלקאר החלה בשיווק דגם קיה נירו פלאג-אין היברידי: הקרוסאובר הפופולרי, עכשיו בגרסה היברידית נטענת עם צריכת דלק ופליטות מזהמים נמוכות במיוחד ומערכת הינע היברידית פלאג-אין ייעודית שפותחה במיוחד עבור הדגם החדש

אורן פרנקל | 26/11/18

קיה נירו הייבריד, מהדגמים הפופולרים בשוק הרכב הישראלי, מוצג כעת בגרסה היברידית נטענת חסכונית במיוחד. לדגם החדש טווח נסיעה של למעלה מ 50 ק"מ על חשמל בלבד, פליטות CO2 של 29 גרם/ק"מ וצריכת דלק של 1.3 ליטר ל-100 ק"מ.

הרכב זכה ל- 5 כוכבים בדירוג הבטיחות של Euro NCAP, עם טכנולוגיות מתקדמות לסיוע לנהג DRiVE WISE
מחיר נירו פלאג-אין היברידי בישראל: 154,900 ₪

הקיה נירו פלאג-אין היברדי משלב עיצוב קרוסאובר ייחודי עם חיסכון מרבי בדלק ופליטות מזהמים נמוכות במיוחד הודות לחטיבת הינע היברידית פלאג-אין חדשה ומתקדמת.
הנירו פלאג-אין הייבריד ישווק כשהוא משלב מנוע 1.6 ליטר GDI (הזרקת בנזין ישירה) עם מארז סוללות ליתיום-יון פולימר בעל קיבול גבוה של 8.9 קווט"ש.  תוספת זו למערך דגמי הקרוסאובר ההיברידיים של קיה מפחיתה משמעותית את פליטות ה-CO2 אשר צונחות לרמה של 29 גרם/ק"מ (במסלול משולב, המחזור האירופי המשולב – NEDC).
הרכב גם מציע טווח נסיעה חשמלי לחלוטין של כ 58 ק"מ עם אפס פליטות מזהמים.  פליטות של 29 גרם/ק"מ ממערכת הינע היברידית פלאג-אין מתקדמת.

הרכב מעניק הזדמנות להשלים נסיעות קצרות ונסיעות יומיות עם אפס פליטות מזהמים ועלויות תפעול נמוכות יותר.
בלב חטיבת ההינע פלאג-אין החדשה של הנירו נמצא מארז סוללות ליתיום פולימר בעל קיבולת גבוהה של 8.9 קווט"ש. מארז הסוללות החדש משודך למנוע חשמלי חזק עם הספק של 44.5 קילוואט.
הסוללה והמנוע החשמלי משודכים למנוע הבנזין 4 צילינדרים Kappa GDI 1.6 ליטר החסכוני של קיה, המפיק בנפרד 105 כ"ס ומומנט של 15 קג"מ. ההספק והמומנט המשולבים של הנירו פלאג-אין הייבריד הם 141 כ"ס ו-27 קג"מ , המאפשרים לדגם החדש להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 10.8 שניות.

ההספק מועבר לכביש באמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 הילוכים המוכרת מהנירו ההיברידית (6DCT), ומאפשרת לנהג החלפת הילוכים עצמאית, לנהיגה מיידית ומהנה יותר מאשר דגמים היברידיים אחרים המצוידים באופן מסורתי בתיבת הילוכים רציפה אלקטרונית (e-CVT). תיבת ההילוכים 6DCT משודכת להתקן חשמלי המותקן על תיבת ההילוכים (TMED – Transmission-Mounted Electric Device) שמאפשר להעביר במקביל את ההספקים המרביים הן של מנוע הבנזין והן של המנוע החשמלי דרך תיבת ההילוכים, תוך אובדן אנרגיה מינימלי. בכך היא שונה ממערכות פיצול הכוח האופייניות לדגמים היברידיים e-CVT, שממירות חלק מהספק המנוע ומעבירות אותו דרך המנוע החשמלי, וכך גורמות לאובדן הספק כתוצאה מהמרה של אנרגיה.

הקרוסאובר ההיברידי, מתוכנן להציע רמות גבוהות של שימושיות ומידות פנימיות נוחות ולכן התוספת של חטיבת הינע היברידית פלאג-אין משפיעה במידה מינימלית על הארגון המרחבי והשימושיות.
מארז הסוללות בעל הקיבולת הגבוהה של הנירו פלאג-אין הייבריד נמצא מתחת לרצפת תא המטען שהוא בעל נפח של 324 ליטר (VDA), ומתחת למושבים האחוריים. דבר זה מאפשר לגרסה החדשה להציע לרוכשים שימושיות רבה יותר מאשר דגמי הצ'בק פלאג-אין היברידיים אחרים בקבוצה C, כשהמרחב בתא הנוסעים של הנירו אינו מושפע.
רוחק הסרנים הארוך יחסית שלו – 2,700 מ"מ – תורם למידות פנימיות נדיבות עבור כל יושבי הרכב, עם מרווח רגליים של עד 1,059 מ"מ ו-950 מ"מ ליושבים מלפנים ומאחור בהתאמה. המרכב, שרוחבו עומד על 1,805 מ"מ, מעניק ליושבי הרכב שפע של מרווח כתפיים – 1,423 מ"מ מלפנים ו-1,402 מ"מ מאחור. מרווח הראש של כל הנוסעים הוא המוביל בקבוצה, עם עד 1,018 מ"מ מלפנים ו-993 מ"מ מאחור – גדול יותר אפילו מאשר מרבית דגמי C-SUV.

מתחת לרצפת תא המטען ישנו מקום אחסון ייעודי כדי לאחסן את כבל הטעינה של הנירו פלאג-אין הייבריד כאשר הוא אינו בשימוש. מיכל הדלק ממוקם לצד מארז הסוללות מתחת למושב האחורי, עם קיבול של 43 ליטר.
מרכב פלדה בעל חוזק גבוה משולב עם מגוון טכנולוגיות בטיחות אקטיבית.

הקיה נירו הוא בעל מבנה חזק במיוחד, הודות לפלטפורמה הייחודית שלו המכילה שיעור משמעותי של פלדה מתקדמת בעלת חוזק גבוה (AHSS).
מערכות מתקדמות לסיוע לנהג זמינות אף הן, כשקיה מביאה לנירו פלאג-אין הייבריד חבילת DRiVE WISE הכוללת מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS). מערכות בטיחות מתקדמות הזמינות לרוכשי הנירו פלאג-אין הייבריד כוללות: בלימת חירום אוטונומית (סיוע למניעת התנגשות מלפנים) בקרת שיוט חכמה, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב, והתראת ערנות הנהג.

הנירו פלאג אין הייבריד מצויד במסך מולטימדיה מקורי בגודל 7 אינץ', בדומה לקיים בדגם ההיברידי וכולל אפליקציות כגון WAZE , פנגו ורדיו אינטרנטי בנוסף לקישוריות Apple CarPlay ו Android Auto .
חלון גג נפתח חשמלי מגיע כסטנדרט בדגם הנירו פלאג אין הייבריד ומאפשר כניסת אור לתא הנוסעים להעצמת חוויית הנסיעה.


קיה מציבה כיעד שיפור של 25% בצריכת דלק עד שנת 2020 לעומת שנת 2014.
הפיתוח של הנירו, עם פלטפורמה חדשה לחלוטין ומערכת הנעה ייחודית, יתרום לשאיפה של קיה להפוך למובילה בשוק הרכב בעל פליטות המזהמים הנמוכות עד שנת 2020.

במהלך חמש השנים הבאות, תרחיב קיה את מערך הדגמים הירוקים שלה מארבעת הדגמים הנוכחיים לאחד עשר.
ההיצע המורחב של דגמים בעלי רמת פליטות מזהמים נמוכה יכלול מגוון רחב של חטיבות הינע מתקדמות, ממערכות היברידיות והיברידיות פלאג-אין עד לרכב חשמלי המונע על-ידי סוללות או על ידי מימן ותאי דלק (FCEV). הנירו הוא אחד הדגמים הראשונים של קיה שמעוצב, מתוכנן ומיוצר כחלק מתוכנית זו.

בנוסף להשקעה בטכנולוגיות הנעה מתקדמות, תחליף קיה עד שנת 2020 שבע מתוך עשר סדרות המנועים הנוכחיות שלה במנועי בנזין ודיזל של הדור הבא, תוך הגדלת מספר המנועים המצוידים במגדשי טורבו. בתכנון נמצאות גם תיבות הילוכים בעלות יעילות גבוהה יותר ומספר הילוכים גדול, ומהנדסי קיה הציבו כיעד חיסכון של 5% במשקל הממוצע של מרכבי הדגמים החדשים באמצעות שימוש נרחב יותר בפלדה בעלת חוזק גבוה במיוחד.