פורשה מציגה את מכונית הספורט-סלון שלה לאחר שדרוג מקיף

פורשה מציגה את מכונית הספורט-סלון שלה לאחר שדרוג מקיף
תמונות: יח"צ

גרסה היברידית חדשה והביצועים הטובים בקטגוריה: פורשה פנמרה החדשה

גלגלים | 27/08/20

שטוטגרט. שילוב ייחודי של ניגודים: פורשה פנמרה החדשה מכסה עתה ספקטרום רחב אף יותר מבעבר. הפנמרה משלבת ביצועים של מכונית ספורט יחד עם נוחות של מכונית סלון אקסקלוסיבית. עם גרסת טורבו S בעלת מנוע בעל 630 כוחות סוס, הפנמרה מאוששת את טענות יצרנית הספורט לביצועים הטובים בקטגוריה. הדגם הבכיר של פנמרה החדשה משפר את נתוני הביצועים של פנמרה טורבו הקודמת בפער ניכר. במקביל, ממשיכה פורשה לפתח את

 

אסטרטגיית E-Performance שלה. פנמרה 4S E-Hybrid היא התוספת החדשה להיצע גרסאות הפלאג-אין היבריד של פורשה, עם מערכת הנעה חדשה לחלוטין המציעה הספק של 560 כוחות סוס. בהשוואה לגרסאות ההיברידיות הקודמות, היצע הגרסאות החשמליות גדל ב-30%. הן הדינמיות והן הנוחות בפנמרה החדשה יוצאים נשכרים מרכיבי שלדה וממערכות שליטה חדשות, בשילוב עם מערכת היגוי מהדור החדש וצמיגים חדשים.

פנמרה טורבו S: מאפס למאה תוך 3.1 שניות בלבד

עם הספק של 630 כוחות סוס ומומנט מרבי של 820 נ"מ (83.59 קג"מ), פורשה פנמרה טורבו S החדשה מציעה 80 כוחות סוס ו-50 נ"מ של מומנט יותר מאשר ספינת הדגל הקודמת בעלת מנוע הטורבו. לשדרוג זה יש השפעה חיובית על הביצועים: במצב נהיגה Sport Plus, הפנמרה טורבו S מאיצה מ-0-100 תוך 3.1 שניות בלבד. מנוע ה-V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטרים המוכר שפותח בויסבך ונבנה בזופנהאוזן, זכה לשדרוג מקיף כדי לאפשר למכונית לרשום מהירות מרבית של 315 קמ"ש. על מנת להעביר את הכוח העצום לכביש באופן מבוקר ולמקסם את יכולות הפנייה, מערכת מתלי האוויר בעלי 3 הבוכנות, מערכת ניהול המתלים האקטיבי PASM (Porsche Active Suspension Management), ומערכת הייצוב PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) הכוללת את מערכת PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), כויילו והותאמו באופן ספציפי לכל אחת מגרסאות הפנמרה החדשה.

פורשה פנמרה טורבו S החדשה כבר הוכיחה את הביצועים הבלתי מתפשרים שלה במסלול הנורבורגרינג נורדשלייפה האגדי: נהג המבחן לארס קרן השלים את

 

הקפת המסלול בן ה-20.832 קילומטרים המאתגרים ביותר בעולם תוך 7:29.81 דקות בלבד – שיא רשמי חדש בקטגוריית "Executive Cars".

 

עוד יותר ספורטיביות ונוחות, הודות למערכת שלדה ומתלים משודרגת

מנוע ה-V8 בי-טורבו של הפנמרה GTS עבר עדכון וכוונון מחודש עם דגש מיוחד על אספקת הכוח. עם 480 כוחות סוס ומומנט של 620 נ"מ (63.2 קג"מ), פנמרה GTS החדשה מספקת 20 כוחות סוס יותר מקודמתה. ההספק מתגבר ועולה באופן רציף, כמעט עד למגבלת הסל"ד של המנוע. כתוצאה מכך, אספקת הכוח דומה לזו של מכונית ספורט בעלת מנוע אטמוספרי. מאפייני פסקול מנוע ה-V8 המסורתיים מודגשים עתה אף יותר מבעבר, הודות למערכת פליטה ספורטיבית עם מיקום א-סימטרי למשקיטים האחוריים, המגיעה כסטנדרט. 

פורשה פנמרה ופנמרה 4 החדשות מצויידות עתה במנוע ה-V6 בי-טורבו בנפח 2.9 ליטרים המוכר שמספק 330 כוחות סוס ומומנט של 450 נ"מ (45.87 קג"מ) – הביצועים נותרו ללא שינוי.

השלדה, המתלים ומערכות הבקרה כויילו לטובת אופי ספורטיבי ונוח בכל גרסאות הפנמרה החדשות. חלק מהמערכות כויילו מחדש לחלוטין. לדוגמה, מערכת ה-PASM (Porsche Active Suspension Management) המשודרגת מניבה שיפור משמעותי בשיכוך ובנוחות הנסיעה, ובאותה העת השליטה החשמלית במוטות הייצוב באמצעות מערכת PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) מגבירה את היציבות. בנוסף לאלו, מערכת ההיגוי והצמיגים הם מהדור החדש והמשופר.

פנמרה 4S E-Hybrid עם סוללת 17.9 קילו-וואט/שעה וטווח נסיעה חשמלי של עד 54 קילומטרים

פורשה מציגה גרסת פלאג-אין היברידית מכוונת ביצועים עם הפנמרה 4S E-Hybrid החדשה. השילוב החכם בין מנוע חשמלי עם הספק של 100 קילו-וואט (136 כ"ס) לבין תמסורת ה-PDK כפולת המצמדים ובעלת שמונת יחסי ההעברה ומנוע ה-V6 בי-טורבו עם 440 כוחות סוס, יוצר מערכת הנעה בעלת הספק משולב של 560 כוחות סוס ומומנט של 750 נ"מ (76.45 קג"מ). נתוני הביצועים על כן מרשימים מאוד: בשילוב עם חבילת Sport Chrono, המיאוץ מ-0-100 אורך 3.7 שניות בלבד והמהירות המרבית היא 298 קמ"ש. קיבולת הסוללה הוגדלה מ-14.1 ל-17.9 קילו-וואט/שעה באמצעות שימוש בתאי סוללה משופרים, והגדרת מצבי הנהיגה שונתה לטובת שימוש יעיל עוד יותר באנרגיה. לפנמרה 4S E-Hybrid טווח נסיעה חשמלי של עד 54 קילומטרים, בהתאם לתקן WLTP EAER City (ע"פ תקן NEDC: עד 64 קילומטרים).

הופעה חיצונית מלוטשת עם נוכחות ויזואלית מרשימה

דגמי פורשה פנמרה החדשים – אותם ניתן להזמין בנוסף לגרסאות הספורט-סלון גם בגרסאות Sport Turismo ו-Executive עם בסיס גלגלים מוארך, בתלות ביחידת ההנעה – מצויידים כעת כסטנדרט מהמפעל בחזית בעיצוב Sport Design שהיה בעבר אופציונלי, עם כונסי אוויר מרשימים, פתחי קירור גדולים בצידי הרכב ופס תאורה רוחבי. החזית החדשה לגמרי של של פנמרה טורבו S מבודלת באמצעות פתחי אוויר גדולים בצדדים, ואלמנטים עיצוביים חדשים שמחוברים זה לזה אופקית ומדגישים את רוחבו של הרכב. יחידות התאורה הקדמיות בדגם הטורבו ממוקמות עתה במרחק גדול יותר אחת מהשניה ביחס לעבר.  

פס התאורה האחורי המשודרג, נמתח ללא הפרעה מעל לידית פתיחת תא המטען, ובכך יוצר חיבור זורם ומתמשך בין יחידות התאורה האחוריות בטכנולוגיית LED שזכו לעיצוב חדש. דגמי GTS מציגים כסטנדרט את יחידות התאורה המושחרות במראה Exclusive Design עם פונקציית תאורת coming/leaving home דינמית. חישוקי ''20 ו-''21 חדשים התווספו להיצע, הכולל עתה 10 עיצובים שונים.

קישוריות דיגיטלית ומערכות סיוע לנהג – לבטיחות ולנוחות

מערכת הבידור והמידע PCM (Porsche Communication Management) כוללת כעת פונקציות ושירותים נוספים, כמו מערכת השליטה הקולית Voice Pilot המשופרת, מערכת עדכנית לזיהוי תמרורי תנועה ומידע על סכנות, קישוריות Apple CarPlay אלחוטית ושירותים נוספים. הפנמרה מציעה גם מגוון רחב של מערכות חדשניות בתחומי התאורה והבטיחות, כמו מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה עם זיהוי תמרורי תנועה כסטנדרט, מערכת Porsche InnoDrive הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת Night Vision Assist לראיית לילה, מערכת סיוע במעבר נתיב, פנסי LED Matrix הכוללים את מערכת PDLS Plus, מערכת Park Assist עם מצלמה היקפית ומערכת תצוגה עילית HUD.

ערכי צריכת הדלק ופליטת CO2 חושבו בהתאם לתקן העולמי החדש WLTP. את ערכי ה-NEDC הנגזרים יש להמשיך ולפרט בשלב זה. לא ניתן להשוות בין ערכים אלו לבין ערכים שחושבו על בסיס הליך המדידה NEDC בו נעשה שימוש בעבר. 

לדברי היבואנית בישראל: בימים הקרובים יתפרסמו המחירים וניתן יהיה לפתוח הזמנות לפנאמרה החדשה, אולם התצוגה נמצא ברחוב החושלים 8 הרצליה פיתוח, צפי הגעה לישראל: סוף שנת 2020-תחילת שנת 2021.