הגרסה המחודשת של הסופר מיני האייקונית של סיאט נוחתת בישראל

הגרסה המחודשת של הסופר מיני האייקונית של סיאט נוחתת בישראל
תמונה: יח"צ

סיאט איביזה 2021: עיצוב חיצוני עדכני, תא נוסעים דיגיטלי מתקדם ומערכות בטיחות אקטיביות מקיפות כסטנדרט

גלגלים | 04/11/21

לאחר קרוב לכ- 6 מליון כלי רכב שנמכרו בכל העולם מהדורות הקודמים, הדור המעודכן של האיביזה עכשיו בישראל. סיאט ישראל משיקה בימים אלו בארץ את הדור החדש של אחד מאייקוני הרכב בסגמנט הסופר מיני, להיט המכירות המקומי, סיאט איביזה. מתיחת הפנים של הדור החמישי כוללת נגיעות עיצוביות חיצוניות חכמות שרעננו את מראה הרכב, סביבת נהג ותא נוסעים דיגיטליים משודרגים, כשגרסת המנוע בנפח  1.5 ליטר תאפשר לה להרחיב את קהל היעד של הרכב. כל דגמי האיביזה מציעים שדרוג ואבזור מקיף של מערכות בטיחות עזר אקטיביות לנהג המגיעות כסטנדרט החל מרמת הכניסה. האיביזה תוצע בישראל עם שתי גרסאות מנוע, 1.0 ליטר אוטו' TSI בשלוש רמות גימור ו- 1.5 ליטר TSI ברמת גימור FR. מחיר גרסת ה-1.0 אוטו', 110 כ"ס יעמוד על 96,900 שקלים לרמת גימור Reference, 103,900 שקלים לאותו הדגם ברמת גימור  Style, ו- 117,900 שקלים לרמת גימור  FR, בתוספת 1,520 ש"ח לאגרת הרישוי. מחירה של גרסת ה-1.5 ליטר ברמת גימור FR יעמוד על 124,900. אגרת הרישוי השנתית הינה בסך 1801 ₪.

 

עדכון הרכב חיצונית כולל מספר נגיעות עדכניות, מכיתוב על תא המטען בפונט כתב יד (כשאר דגמי היצרנית הספרדית) דרך עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים לצד לוגו בכרום מט ותוספת של פנסי ECO LED (כסטנדרט). גרסת ה-Style מציעה בנוסף חלונות אחוריים מושחמים וחישוקי סגסוגת 15", כאשר גרסת ה-FR מוסיפה חלון גג פנורמי חשמלי, פנסי LED אחוריים וקדמיים FULL LED (סטנדרט בגרסת 1.5 ליטר) וצינור מפלט בעיצוב ספורטיבי, כשמשלימים את המראה החיצוני חישוקי סגסוגת 18/17 אינץ בעיצוב מחודש (18' בגרסת 1.5 ליטר).

 

תא הנוסעים וסביבת הנהג באיביזה החדשה שודרגו ומציעים קפיצת מדרגה בהשוואה לדור היוצא, עם עדכון עיצובי לדשבורד הכולל חומרים איכותיים ורכים יותר, המחלק לשניים את תא פיקוד, ומציע מערכת מולטימדיה, עם מסך "צף" תומך עברית וממשק גרפי חדש כולל מסך מגע 8.25" ועם 4 רמקולים. בנוסף האיביזה מתחדשת עם גלגל הגה חדש רב-פונקציונלי, מעוצב ארגונומית יחד עם פתחי אוורור חדשים. רמת הגימור Style מוסיפה גם מערכת Full Link, בקרת אקלים מפוצלת, טכנולוגיית Keyless לפתיחת דלתות והנעה נטולת מפתח, חבילת עור להגה, ידית הילוכים ובלם היד ותשדרג את איכות השמע למערכת בת 6 רמקולים. גרסת ה-FR מציעה בנוסף לכל אלו גם מערכת מולטימדיה הכוללת מסך גדול יותר של 9.2", מושב נוסע מתכוונן לגובה עם תאורת רגליים בקדמת הרכב, וכן בבורר מצבי נהיגה  Seat Drive Profile הכולל 4 אפשרויות: Normal, Sport, Eco , Individual להתאמת תפקוד מערכות הרכב לסגנון נהיגה אישי.

 

הדור החדש של האיביזה חמוש בשתי גרסאות מנוע, 1.0 ליטר TSI עם 110 כ"ס ותיבת הילוכים   DSGאוטו', ומנוע 1.5 ליטר TSI המנפק 150 כ"ס ומשודך אף הוא לתיבת 7 הילוכים  לגרסת ה-1.0 עם ה-110 כ"ס מספקת נתון 0-100 של 10 שניות ומומנט בן 20.4 קג"מ, גרסת המנוע הבכירה 1.5 בעלת מומנט של 25.5 קג"מ ומאיצה את הרכב  מ-0 ל-100 ב- 8.2 שניות.

 

האיביזה מצוידת בשפע של מערכות בטיחות אקטיביות המיועדות לסייע לנהג. גרסת ה-  Reference מציעה כסטנדרט ניטור מלפנים, בלימה אוטומטית בעת חירום, זיהוי הולכי רגל, מערכת להתראת עייפות, מערכת MKB לסייע במניעת תאונות משניות, בקרת סטיה אקטיבית מנתיב ו-6 כריות אוויר. רמת הגימור Style מוסיפה גם בקרת שיוט אדפטיבית, כשרמת הגימור העליונה FR מציעה בנוסף גם מצלמת חניה אחורית וחיישני חניה קדמיים ואחוריים.  

 

* כל הנתונים המפורטים מעלה הינם נתוני יצרן הרכב מבדיקות המבוצעות בהתאם לתקינה האירופאית. נתונים אלה אינם מתייחסים לנתונים של רכב ספציפי אלא נועדו, בין היתר, לאפשר השוואה בין דגמי רכב שונים.  אבזור ואפיון הרכב עשוי לשנות את תכונות וביצועי הרכב כגון: משקל, אווירודינמיקה וצריכת דלק. כמו כן, פליטת המזהמים וצריכת האנרגיה בפועל עשויים להשתנות ומושפעים מגורמים שונים, כגון, אך לא רק: הרגלי נהיגה ושימוש, מזג אוויר, תנאי הדרך ועוד.

** אפשרות החיבור למערכת המולטימדיה והיקף השימוש בה תלויים ביצרניות המכשיר הסלולארי ובאפליקציות השונות. ייתכנו מגבלות בחיבור ו/או בשימוש אשר הינן תלויות ביצרן או יבואן הרכב ואינן באחריותם.

*** מערכות העזר והבטיחות המותקנות ברכב נועדו לסייע לנהג במגבלות המערכות ולא נועדו להסיר מאחריותו של הנהג