מעלה את הסטנדרט - מותג AVATR עוד רגע כאן בישראל
את הסערה המושלמת של שוק הרכב בארץ עומד לטלטל מותג נוסף שגם הוא יגיע מסין, ושמו AVATR. כן, אותו שם כמו הסרט המפורסם, רק עם אות אחת פחות. מדובר במותג היוקרה של צ׳אנגן, אחד משלושת יצרני הרכב הגדולים בסין ופרי שיתופי פעולה טכנולוגיים מעניינים, לצד כאלה שהגיעו מעולם אופנת העילית, העיצוב והתרבות, אשר יצרו קו מוצרים מעניין במיוחד.
הסנוניות הראשונות שתגענה לישראל הן מדגמי ה-11 ובעתיד הקרוב מאד – גם מסדרת ה-07, כשהראשון יושק בישראל כבר במהלך השבועות הקרובים ע״י קבוצת אלבר. רגע לפני שהוא מגיע, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על השחקן החדש בשוק היוקרה:
הסיפור של AVATR התחיל בשנת 2018. ענקית הרכב צ'אנגן בחרה שותפים למיזם חדשני ומלהיב, שמטרתו היתה ליצור רכבי יוקרה חשמליים (אבל לא רק), תחת קונספט שונה ואחר מכל מה שמסביב.
תחילה היתה זו חברת NIO, רק שעד מהרה פורקה השותפות וב-2021 יצאה צ'אנגן לדרך חדשה ובחרה כשותפים את וואווי (Huawei), ענקית הטכנולוגיה, ואת CATL – יצרנית הסוללות לרכב חשמלי הגדולה בעולם; אז גם קיבלה חברת הרכב AVATR Technology את שמה.
מאז גייסה החברה כמה מיליארדי דולרים במספר סבבי גיוס, שאפשרו לה לבצע מחקר ופיתוח ולהביא לייצור של מכוניות טכנולוגיות ב-High End, יוקרתיות ובעיקר - מסקרנות מאד.
מעבר לכך, ב-AVATR שמו דגש מיוחד גם על עיצוב וסגנון חיים, תרבות ואופנה, ובשל כך נתנה לדגמיה שיק מיוחד ו-Life style ייחודי.
שיתופי פעולה יצירתיים של AVATR הובילו לחיבור עם קים ג'ונס מעצב העל הבריטי של קולקציות אופנת הגברים מבית Dior היוקרתית ואופנת הנשים של Fendi, שנבחר להיות גם המעצב הראשי של דגם ה-12.
עיצוב סדרה מוגבלת של ה-011 מדגם ה-11 (אחד אחד ולא אחת עשרה) שיגיע לארץ בקרוב הוא פרי שיתוף הפעולה של AVATR עם מותג ההוט-קוטור הצרפתי Givenchy, המתמחה באופנת יוקרה שמלבישה מפורסמים רבים בעולם, יחד עם סדרות פרימיום של בישום וקוסמטיקה.
לצד דגם ה-07, שיגיע אף הוא לארץ בקרוב, הוצג בשבועות האחרונים הדגם הרביעי של המותג, ה-06, רכב סדאן גדול ויוקרתי, שחולק חלק מה-DNA שלו עם דגם ה-07.
היצרן אף דואג לייצר סדרות מוגבלות של דגמיו, כדי לסמן את היותם אקסקלוסיביים ויוקרתיים במיוחד, ובמקרה של דגם ה-12 למשל - זה לא מנע מליצור עשרות אלפי הזמנות ברחבי העולם, עוד בטרם ירד הדגם מפס הייצור.
AVATR 06
AVATR 11
כאמור, הדגם הראשון שיגיע ארצה, הוא AVATR 11, הראשון שיצא תחת כנפי המותג.
מדובר באחד מרכבי הפנאי-קופה המרהיבים ומסובבי הראשים שיש כיום, ולו מן העובדה שהמעצבים קיבלו אור ירוק לעצב רכב שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד עכשיו. זה מתחיל מחזית עם פנסי לד מתוחכמים המונחים בשתי קומות, ממשיך בדופן מפוסלת ועד עיצוב החלק האחורי, שמזכיר כלי רכב אקזוטיים מהעבר. אורכו 4.88 מ' ורוחבו 1.97 מ'.
בתא הנוסעים 3 מסכים גדולים לרוחב הדש בורד (הראשי בגודל 15.6 אינץ׳ ומול הנוסע הקדמי נמצא מסך המאפשר צפייה בסרט או לנווט למשל), ומראה פנימית שהיא מעין מסך רביעי.
איכות החומרים יוצאת מן הכלל, וה-11 משדר יוקרה מכל פינה. יש כאן דגש רב על קישוריות והפעלת פיצ'רים שונים דרך "שיחה" עם הרכב, ומאחור ניתנת האפשרות לבחור בשני מושבים במקום בשלושה, שמעניקים פיצ'רים של מחלקה ראשונה, כמו עיסוי, קירור וחימום המושבים, קונסולה מרכזית רחבה ועוד.
הדגם מגיע עם מנוע אחד או עם שניים, כשההספק בגרסת ההנעה הכפולה עומד על 570 כ"ס, וטווח הנסיעה המקסימלי הוא 540 ק"מ לפי תקן WLTP. הטעינה של הסוללה מהירה מאד, בקצב של עד 240 קילוואט. נוחות הנסיעה גבוהה במיוחד, והיא יוצרת תחושת ריחוף, וגם התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש מתאפשרת תוך 4.5 שניות.
בגרסת ההנעה האחורית המספרים מראים 311 כ״ס, 475 ק״מ טווח בין טעינות ו-6.6 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.
בנוסף, היכולת הסמי-אוטונומית של הדגם לקחה את הנושא צעד אחד חשוב קדימה, והפעולות האוטונומיות של בלימה, היגוי והאצה עצמאיות נעשות באופן בוגר ומדויק בהרבה ממה שמתחרות יודעות להציע עד כה.
AVATR 07
כמו בדגם ה-11, גם ל-07 עיצוב מרהיב במיוחד וספורטיבי. כאן תמצאו שבכה אקטיבית עם פתחי אוורור משתנים ומופעלי מנועים קטנים, סוללה שלמה של חיישנים ובקרות לשם יצירת נהיגה סמי אוטונומית, ומצלמות (6.7") המחליפות את מראות הצד.
שילוב המנועים והסוללה מאפשרים ביצועים מסחררים גם בדגם ה-07, עם תאוצה של 3.9 שניות ל-100 קמ"ש, בגרסה כפולת המנועים. דגם ה-07 הבכיר מוצע עם 590 כוחות סוס והטווח המקסימלי בדגם עומד על כ-533 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית (500 בהנעה הכפולה).
גם כאן ניתן דגש על שימוש בחומרים הטובים ביותר בתעשייה, מושבים עם אוורור, חימום ומסאז', ומערכת שמע של Meridian עם 25 רמקולים.
היבואן – קבוצת אלבר
שיווק AVATR לישראל יתבצע על ידי קבוצת אלבר, חברת הרכב הציבורית מהגדולות בישראל, שמתמחה בליסינג, במימון ובהשכרה של כלי רכב, לצד ייבוא כלי רכב ואופנועים.
אולם התצוגה הראשי של AVATR יפתח בקרוב בהרצליה פיתוח, והשירות ללקוחות יינתן באמצעות 5 מרכזי שירות, מחיפה ועד לבאר שבע, בשיתוף פעולה עם חברת ממסי, המתמחה בסיוע בדרכים ובשינוע, השייכת אף היא לקבוצה.
AVATR 12
עוד רגע בישראל
למרות העובדה שבשנים האחרונות שוטפים את כבישי הארץ כלי רכב חשמליים רבים מעשרות מותגים חדשים בישראל, נראה של-AVATR יש את היכולת לבדל את דגמיה דרך עיצוב מרהיב, אחר ויוצא דופן, תאי נוסעים מהאיכותיים והיוקרתיים ביותר בתעשייה, ביצועים ספורטיביים וטווחי נסיעה גדולים במיוחד. עם תמחור אטרקטיבי הצפוי לדגמים, נראה שמחכות לנו הצעות מפתות במיוחד במשוואה של סטנדרט חדש של תמורה לכסף.
הסנוניות הראשונות שתגענה לישראל הן מדגמי ה-11 ובעתיד הקרוב מאד – גם מסדרת ה-07, כשהראשון יושק בישראל כבר במהלך השבועות הקרובים ע״י קבוצת אלבר. רגע לפני שהוא מגיע, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על השחקן החדש בשוק היוקרה:
הסיפור של AVATR התחיל בשנת 2018. ענקית הרכב צ'אנגן בחרה שותפים למיזם חדשני ומלהיב, שמטרתו היתה ליצור רכבי יוקרה חשמליים (אבל לא רק), תחת קונספט שונה ואחר מכל מה שמסביב.
תחילה היתה זו חברת NIO, רק שעד מהרה פורקה השותפות וב-2021 יצאה צ'אנגן לדרך חדשה ובחרה כשותפים את וואווי (Huawei), ענקית הטכנולוגיה, ואת CATL – יצרנית הסוללות לרכב חשמלי הגדולה בעולם; אז גם קיבלה חברת הרכב AVATR Technology את שמה.
מאז גייסה החברה כמה מיליארדי דולרים במספר סבבי גיוס, שאפשרו לה לבצע מחקר ופיתוח ולהביא לייצור של מכוניות טכנולוגיות ב-High End, יוקרתיות ובעיקר - מסקרנות מאד.
מעבר לכך, ב-AVATR שמו דגש מיוחד גם על עיצוב וסגנון חיים, תרבות ואופנה, ובשל כך נתנה לדגמיה שיק מיוחד ו-Life style ייחודי.
שיתופי פעולה יצירתיים של AVATR הובילו לחיבור עם קים ג'ונס מעצב העל הבריטי של קולקציות אופנת הגברים מבית Dior היוקרתית ואופנת הנשים של Fendi, שנבחר להיות גם המעצב הראשי של דגם ה-12.
עיצוב סדרה מוגבלת של ה-011 מדגם ה-11 (אחד אחד ולא אחת עשרה) שיגיע לארץ בקרוב הוא פרי שיתוף הפעולה של AVATR עם מותג ההוט-קוטור הצרפתי Givenchy, המתמחה באופנת יוקרה שמלבישה מפורסמים רבים בעולם, יחד עם סדרות פרימיום של בישום וקוסמטיקה.
לצד דגם ה-07, שיגיע אף הוא לארץ בקרוב, הוצג בשבועות האחרונים הדגם הרביעי של המותג, ה-06, רכב סדאן גדול ויוקרתי, שחולק חלק מה-DNA שלו עם דגם ה-07.
היצרן אף דואג לייצר סדרות מוגבלות של דגמיו, כדי לסמן את היותם אקסקלוסיביים ויוקרתיים במיוחד, ובמקרה של דגם ה-12 למשל - זה לא מנע מליצור עשרות אלפי הזמנות ברחבי העולם, עוד בטרם ירד הדגם מפס הייצור.
AVATR 06
AVATR 11
כאמור, הדגם הראשון שיגיע ארצה, הוא AVATR 11, הראשון שיצא תחת כנפי המותג.
מדובר באחד מרכבי הפנאי-קופה המרהיבים ומסובבי הראשים שיש כיום, ולו מן העובדה שהמעצבים קיבלו אור ירוק לעצב רכב שונה לחלוטין ממה שהכרנו עד עכשיו. זה מתחיל מחזית עם פנסי לד מתוחכמים המונחים בשתי קומות, ממשיך בדופן מפוסלת ועד עיצוב החלק האחורי, שמזכיר כלי רכב אקזוטיים מהעבר. אורכו 4.88 מ' ורוחבו 1.97 מ'.
בתא הנוסעים 3 מסכים גדולים לרוחב הדש בורד (הראשי בגודל 15.6 אינץ׳ ומול הנוסע הקדמי נמצא מסך המאפשר צפייה בסרט או לנווט למשל), ומראה פנימית שהיא מעין מסך רביעי.
איכות החומרים יוצאת מן הכלל, וה-11 משדר יוקרה מכל פינה. יש כאן דגש רב על קישוריות והפעלת פיצ'רים שונים דרך "שיחה" עם הרכב, ומאחור ניתנת האפשרות לבחור בשני מושבים במקום בשלושה, שמעניקים פיצ'רים של מחלקה ראשונה, כמו עיסוי, קירור וחימום המושבים, קונסולה מרכזית רחבה ועוד.
הדגם מגיע עם מנוע אחד או עם שניים, כשההספק בגרסת ההנעה הכפולה עומד על 570 כ"ס, וטווח הנסיעה המקסימלי הוא 540 ק"מ לפי תקן WLTP. הטעינה של הסוללה מהירה מאד, בקצב של עד 240 קילוואט. נוחות הנסיעה גבוהה במיוחד, והיא יוצרת תחושת ריחוף, וגם התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש מתאפשרת תוך 4.5 שניות.
בגרסת ההנעה האחורית המספרים מראים 311 כ״ס, 475 ק״מ טווח בין טעינות ו-6.6 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.
בנוסף, היכולת הסמי-אוטונומית של הדגם לקחה את הנושא צעד אחד חשוב קדימה, והפעולות האוטונומיות של בלימה, היגוי והאצה עצמאיות נעשות באופן בוגר ומדויק בהרבה ממה שמתחרות יודעות להציע עד כה.
AVATR 07
כמו בדגם ה-11, גם ל-07 עיצוב מרהיב במיוחד וספורטיבי. כאן תמצאו שבכה אקטיבית עם פתחי אוורור משתנים ומופעלי מנועים קטנים, סוללה שלמה של חיישנים ובקרות לשם יצירת נהיגה סמי אוטונומית, ומצלמות (6.7") המחליפות את מראות הצד.
שילוב המנועים והסוללה מאפשרים ביצועים מסחררים גם בדגם ה-07, עם תאוצה של 3.9 שניות ל-100 קמ"ש, בגרסה כפולת המנועים. דגם ה-07 הבכיר מוצע עם 590 כוחות סוס והטווח המקסימלי בדגם עומד על כ-533 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית (500 בהנעה הכפולה).
גם כאן ניתן דגש על שימוש בחומרים הטובים ביותר בתעשייה, מושבים עם אוורור, חימום ומסאז', ומערכת שמע של Meridian עם 25 רמקולים.
היבואן – קבוצת אלבר
שיווק AVATR לישראל יתבצע על ידי קבוצת אלבר, חברת הרכב הציבורית מהגדולות בישראל, שמתמחה בליסינג, במימון ובהשכרה של כלי רכב, לצד ייבוא כלי רכב ואופנועים.
אולם התצוגה הראשי של AVATR יפתח בקרוב בהרצליה פיתוח, והשירות ללקוחות יינתן באמצעות 5 מרכזי שירות, מחיפה ועד לבאר שבע, בשיתוף פעולה עם חברת ממסי, המתמחה בסיוע בדרכים ובשינוע, השייכת אף היא לקבוצה.
AVATR 12
עוד רגע בישראל
למרות העובדה שבשנים האחרונות שוטפים את כבישי הארץ כלי רכב חשמליים רבים מעשרות מותגים חדשים בישראל, נראה של-AVATR יש את היכולת לבדל את דגמיה דרך עיצוב מרהיב, אחר ויוצא דופן, תאי נוסעים מהאיכותיים והיוקרתיים ביותר בתעשייה, ביצועים ספורטיביים וטווחי נסיעה גדולים במיוחד. עם תמחור אטרקטיבי הצפוי לדגמים, נראה שמחכות לנו הצעות מפתות במיוחד במשוואה של סטנדרט חדש של תמורה לכסף.