מותג Aiways נוחת בישראל

מותג Aiways נוחת בישראל
תמונות באדיבות יצרן

קבוצת בליליוס, יבואנית הרכב הכל חשמלי Aiways, השיקה הבוקר את הסנונית הראשונה שלה בישראל, דגם ה- U5, בשתי רמות גימור. לראשונה, מדובר ברכב חשמלי המונגש לקהל הרחב, המציע טווח נסיעה של כ-400-410 ק"מ בין טעינות, לפי תקינת WLTP.

טל אבן | 16/03/21

Aiways הוקמה בשנת 2017 כחברת סטארט-אפ. מייסדי החברה ומנהליה הבכירים הינם יוצאי תעשיית הרכב המסורתית, אליהם הצטרפו מומחים לחדשנות וטכנולוגיה. המטרה ששמו לנגד עיניהם היתה ליצור פתרון תחבורתי מתקדם, מעוצב וחוויתי המותאם לעשור הבא, בעל איכות המזוהה עם מותגי פרימיום וכזה המשקף את המהפכה החשמלית בתעשיית הרכב. 

ישראל נבחרה בתור המדינה השישית בה משווק המותג, אחרי 5 אירופאיות ומרכז חוויתי למותג, הנבנה בהרצליה פיתוח, מיועד להיפתח בסמוך למועד השקה.

את נסיעות המבחן יוכלו לקוחות מתעניינים להזמין אונליין באמצעות פלטפורמה אינטרנטית המיועדת לכך.

שיתוף הפעולה הישראלי של היצרן נרקם עם קבוצת בליליוס, הפועלת בייזום וביצוע פרויקטים בתחום האנרגיה החלופית, תחבורה, רכב ונדל"ן מאז הוקמה, בשנת 1964.

הקבוצה מייצגת בארץ בבלעדיות את חברת CATL , אחת היצרניות הגדולות בעולם של סוללות הרכב ומתקני אגירת אנרגיה.

הקבוצה היא גם יבואנית גולדן דראגון אוטובוסים במגוון דגמים של אנרגיה חלופית, לצד מנועי בעירה פנימית – מותג האוטובוסים הנמכר ביותר בישראל בשנת 2019 ובמשך שנים הייתה מפיצה ראשית של מרצדס בנץ בישראל. בבעלות הקבוצה גם חברת סופרבוס, מפעילת תחבורה ציבורית.

את חטיבת הרכב הפרטי של Aiways מפתחים ומובילים 2 בכירים בענף - אלחנן יהב (לשעבר דביס, מרצדס, אאודי וקבוצת קרסו) וענבר נחשון (לשעבר אאודי, סיאט, כלמוביל וקרסו.)

-----

ה- U5 החשמלי הינו הדגם החשמלי הראשון המשווק בישראל ככזה שפותח מלכתחילה כרכב חשמלי, והוא מגיע בשתי רמות גימור -  פרימיום וסטנדרט.

הפילוסופיה שעומדת מאחורי המותג היא שהכניסה לעולם רכבי החשמל תהא ללא פשרות: הטווח המוצע גדול ושימושי, האיכות ברמה גבוהה, אבזור הרכב עשיר, לרבות אבזור מערכות הבטיחות, והרכב בנוי באופן חכם, ככזה שמלכתחילה נולד כרכב חשמלי ותוכנן בהתאם.

עם אורך של 4.68 מ', רוחב בן 1.865 מ' וגובה 1.70 מ', הדגם נכנס הישר לסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים, ה- SUV-C, סגמנט הזוכה לפופולריות רבה בשנים האחרונות בישראל ובכלל. בסיס הגלגלים של ה- U5 עומד על 2.80 מ' מהגדולים שבנמצא בקרב כלי רכב בסדרי הגודל הזה, מה שמעניק מרווח מצוין לברכי היושבים מאחור.

תא המטען מכובד, עם נפח של 432 ליטרים.

המנוע המפיק 204 כ"ס, אליו משודכת סוללה בקיבולת 63 קוט"ש, מניע את הגלגלים הקדמיים, וזה טוב כדי להאיץ את ה- U5 למאה קמ"ש תוך 7.5 שניות קצרות (דגם הסטנדרט) או 7.8 שניות (פרימיום).

ברכב 3 רמות של בלימה רגנרטיבית, ואפשרות לטעינה מהירה DC (20 עד 80 אחוזי סוללה) בכ-35 דק', לצד טעינה ביתית רגילה, שם טעינה של סוללה ריקה עד ל-100% נמשכת כ-10 שעות.

מחיר גרסת הסטנדרט עומד על 157,500 ₪, והאבזור כאן כולל חישוקי 17", בורר תוכניות נהיגה, חיישני גשם, קיפול מראות חשמלי, פנסי LED ותאורת אווירה פנימית, כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מרכזי גדול 12.3", מערכת שמע בת 8 רמקולים, חיבור Hotspot, חיבור לאפל קאר פליי וזיכרון אחסון של 32G.

גרסת הפרימיום (172,500 ₪) מוסיפה גם חישוקי 19", גג שמש פנורמי, מושבי עור עם חימום לקדמיים, טעינה אלחוטית לנייד, חיישן לרגל בתא המטען ואפשרות לצביעה דו גונית חיצונית.

חבילת הבטיחות מלאה, וכוללת 6 כריות אוויר, חיישני חנייה אחוריים (גם קדמיים בפרימיום), מצלמת 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת התנגשות ובלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב, ניטור תנועה מאחור, זיהוי תמרורים וניטור שטח מת. בדגם הפרימיום נמצא גם חניה אוטומטית.    

דגם ה- U5הוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט בשנת 2019, אליה הגיע הרכב בנסיעה מסין, ולמעשה בכך שבר את שיא העולם לנסיעה למרחק ברכב חשמלי. בשנתיים הקרובות צפויים להופיע על גבי אותה פלטפורמה גם דגם פנאי קופה, לצד גרסה בעלת 7 מקומות ישיבה.

עלות הרכב כוללת עמדת הטענה, עדכוני תוכנה עתידיים יתבצעו ללא עלות והאחריות מקיפה עם 8 שנים או 150 אלף ק"מ על המערכת החשמלית ו-5 שנים או 100 אלף ק"מ על שאר המכלולים.