לקסוס ES

לקסוס ES
תמונות: יצרן

מכונית הסלון ההיברידית של לקסוס, נוחתת בישראל עם עיצוב, ביצועים ואבזור חדשים; מחיר: החל מ-294,900 שקל

גלגלים | 03/10/21

זה יותר משלושים שנה שמכונית הסלון לקסוס ES מרגשת נהגים ונוסעים כאחד ומתאפיינת בנסיעה שקטה יוצאת דופן, עידון ותא נוסעים מפואר. ה-ES הושקה בשנת 1989 לצד ה-LS, מכונית הדגל הראשונה של לקסוס, והיא דגם מרכזי בסגמנט מכוניות סלון (E פרמיום) שמושך אליו נהגים פרטיים ועסקיים כאחד. מאז השקת ה-ES, נמכרו ממנה במצטבר כ-2.75 מיליון מכוניות, ביותר מ-80 מדינות ואזורים. בישראל ה-ES היא מהדגמים המובילים בסגמנט, עם נתח שוק של למעלה מ-18%.

 

ה-ES הושקה לראשונה בישראל בשנת 2018 והחליפה את הGS . ה ES שהושקה בארץ ובאירופה הייתה הדור השביעי של דגם הסלון והדור הראשון שנמכר במערב ובמרכז אירופה. ל-ES מראה יוקרתי במיוחד בעיצוב נועז והיא בנויה על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית החדשה (GA-K) של מותג היוקרה שזכתה לשבחים רבים ואפשרה למעצבים לחקור את גבולות העיצוב של מכונית סדאן.

 

ה-ES 300h מונעת על ידי טכנולוגיית Lexus Self-Charging Hybrid מדור רביעי, מספקת את שיעור פליטות המזהמים הנמוך ביותר בקטגוריה שלה בהשוואה למערכות הנעה קונבנציונליות, והיא נוסעת זמן רב יותר במצב EV חשמלי של אפס פליטות. בפנים הרכב, הנהגים יגלו גימורים באיכות גבוהה וצג מולטימדיה 12.3 אינץ' אינטואיטיבי יותר במיקום חדש - עם מסך מגע.

 

הES החדשה שנוחתת בארץ בתחילת חודש אוקטובר מחומשת בעיצוב עדכני, מערכות שליטה ובקרה חדשות, איכות נסיעה משודרגת ומערכות בטיחות חדשות ומבטיחה את המשך הצלחתה בסגמנט זה של מכוניות הפרמיום שכן מאז השקתה הייתה מהנמכרת בסיגמנט.

עיצוב - אלגנטיות פרובוקטיבית

המעצב הראשי של ה-ES, יסואו קאג'ינו: "ב-ES החדשה הוספנו אלמנטים עיצוביים נועזים הקוראים תיגר על הציפיות המסורתיות. אנו מכנים את המראה החדש הזה 'אלגנטיות פרובוקטיבית'."

 

העיצוב החיצוני - ה-ES החדשה מסמנת אבולוציה מתמדת של העיצוב החיצוני האלגנטי של מכונית סלון, ומוסיפה נופך נוסף של סגנון ותחכום. העיצוב החדש משלב בין מודרניות לבין פונקציונליות משופרת. הגריל הקדמי שומר על הזהות המוכרת של מכונית הסלון ואף אימץ פחות מוטות אנכיים ורכיבים בצורת L שמציגים זרימה אופקית ותנועה קדימה.

הגלגלים החדשים כוללים חישוקי 18 אינץ' ייחודיים המשדרים תחושה של יוקרה באמצעות משטחים מלוטשים וצבע שחור. ב-ES החדשה נוספו גם צבעי מרכב חדשים: Sonic Platinum, ו Sonic Grey המעניקים גימור מטאלי מבריק במיוחד.

עיצוב פנים - בתוך ה-ES 300h החדשה, תא הנוסעים הארגונומי משודרג על ידי שילובי צבעים חדשים ומסך מגע מולטימדיה חדש בגודל 12.3 אינץ'. בפנים הרכב, ניכרת תשומת הלב לפרטים ומיומנותם של אמני הטאקומי הנודעים, החל מההגה המפוסל. הריפוד המפואר קיים כעת בגוונים חדשים ודיפונים מרהיבים שמאפיינים את מראה עבודת היד של תא הנוסעים. דיפונים בצבע אגוז מעניקים אווירה יוקרתית יותר לתא הנוסעים עם גוונים חדשים המשדרים אווירה מודרנית.

מערכת Climate Concierge יוצרת סביבה אידאלית לכל הנוסעים ושולטת גם על הטמפרטורה של ההגה. מושב הנהג והנוסע במושב הקדמי מחוממים, וקיימת גם מערכת אוורור יניקה חדשה. המערכת מבטיחה סביבה מושלמת בתא הנוסעים ומנהלת אוטומטית את מחמם המושב ומחמם ההגה או את אוורור המושב כאשר מיזוג האוויר מופעל.

מערכת Lexus Self-Charging Hybrid מדור רביעי

המערכת ההיברידית של המכונית משדכת בין מנוע בנזין ארבעה צילינדרים במחזור אטקינסון בנפח 2.5 ליטר יעיל במיוחד לבין מנוע חשמלי קל משקל וקומפקטי. הספק המערכת הכולל הוא 218 כוח סוס, וצריכת הדלק המשולבת היא מ-5.3 ליטר ל-100 ק"מ, במחזור נסיעה משולב לפי תקן WLTP.

 

החיסכון של המערכת ההיברידית המתקדמת Lexus Self-Charging Hybrid ניכר בתוצאות המרשימות שהשיגה ה-ES 300h במבחן Ecotest היוקרתי שערך ה-ADAC, מועדון הרכב המוביל בגרמניה. מכונית הסדאן היוקרתית ES 300h מובילה את הדירוג בסגמנט והיא הדגם היחיד שהשיג 4 כוכבים מתוך 5 אפשריים במבחן זה בשנת 2019.

 

לתמסורת החדשה שפותחה במיוחד למנוע בנפח 2.5 ליטר שמשולב עם מנוע/גנרטור חשמלי יש סידור רב צירי של המנועים החשמליים כדי להפחית את האורך הכולל של הצירייה בקרוב ל-30 מ"מ לעומת המערכת מהדור הקודם. היא כוללת גיר טבעת פלנטרי לפיצול כוח, הילוך חנייה וציר נגדי ביחידה קומפקטית אחת.

 

סוללת הניקל-מטאל הידריד של ה-ES 300h, שתוחלת החיים שלה נועדה להיות כמו זו של המכונית, ממוקמת מתחת למושבים האחוריים. מיקום זה מפנה מקום נוסף בתא המטען ומשפר את חלוקת המשקל להתנהגות כביש טובה יותר.

 

ה-ES 300h מייצרת הרבה פחות פחמן דו-חמצני לעומת מנועי בנזין ודיזל, כמו כן מייצרת רמות נמוכות מאוד של תחמוצות חנקן מזיקות (NOx) וחלקיקים. בנוסף, היא יכולה לפעול במצב של אפס פליטות בחלק ניכר מהנסיעה.

הודות לצריכת הדלק הנמוכה שלה ומיכל דלק בנפח 50 ליטר, היא יכולה לגמוע עד כ- 960 ק"מ על מכל דלק אחד, טווח נסיעה מוביל בסגמנט.

דינמיקת נהיגה: מכונית סלון מהנה לנהיגה

המהנדס הראשי של ה-ES, טטסויה איוקי: "המטרה ב-ES  החדשה הייתה להעמיק את איכות הנהיגה ולהעשיר את תחושת הרכב אף יותר. בנוסף לשיפורים בשקט ובנוחות הנסיעה, מיטבנו את התנועה הלינארית של המכונית, המתלים וההיגוי, וגרמנו להם להגיב נאמנה יותר לכוונות הנהג".

 

ב-ES החדשה שולב מוט גישור אחורי קשיח חדש .המעבר ממבנה יחיד לכפול חיזק את קשיחות הפיתול של המתלים האחוריים ב-ES החדשה שבנויה על פלטפורמת GA-K עטורת השבחים. שינוי זה מאפשר נהיגה מדויקת יותר העולה בקנה אחד עם כוונות הנהג, גם במהלך שינוי נתיב במהירות גבוהה.

בנוסף, שופרה השליטה על הבלמים שכויילו מחדש, צורת דוושת הבלם שופרה והרטט הופחת.

 

ביצועי בטיחות עטורי פרסים

ה-ES החדשה משפרת גם הפעם את ביצועי הבטיחות עם הגרסה העדכנית ביותר של +Lexus Safety System שמגיעה כסטנדרט, בנוסף לחידושים פורצי דרך כגון פנסי חזית עם מערכת אורות גבוהים אדפטיבית BladeScan.

 

לקסוס שמרה על המצלמה עם עדשה בודדת ורדאר גל-מילימטר, אך הוסיפה פונקציות כמו סיוע היגוי בחירום וביצועים משופרים של זיהוי נתיב. ביצועי המצלמה והרדאר שוכללו, להרחבת טווח התגובה של מערכת קדם ההתנגשות (Pre-Collision system). מערכת זו גם עוזרת בצמתים בעזרת סיוע בפנייה בצומת (Intersection Turn Assist) שמזהה רכבים מתקרבים בזמן פנייה והולכי רגל שחוצים את הרחוב.

פונקציה מחודשת נוספת היא סיוע היגוי בחירום (Emergency Steering Assist) הנכנסת לפעולה כאשר הולך רגל מתקרב או נמצא בנתיב הנסיעה של הרכב (מופעלת על ידי תנועת הגה מתחמקת של הנהג). מערכת זו מסייעת לתנועות ההיגוי, משפרת את יציבות הרכב ושומרת על הרכב בנתיב.

 

התראה ומניעת סטייה מנתיב (Lane Tracing Assist (LTA היא פונקציה מתקדמת שמסייעת לשמור על הרכב במרכז הנתיב. היא שודרגה באמצעות יישום טכנולוגיות בינה מלאכותית שמרחיבות את טווח הסיוע והתוצאה היא סיוע היגוי חלק ורציף יותר.

 

פונקציה חדשה של בקרת מהירות בעקומות המאטה את המכונית מראש על פי גודל העקומה הקרובה נוספה לבקרת שיוט דינמית באמצעות רדאר (Dynamic Radar Cruise Control) עם פונקציה של מעקב בכל מהירות. פונקציה זו מאטה אוטומטית את המכונית כאשר היא מחליטה שמהירות הרכב גבוהה מדי לעקומה.

 

ב-ES החדשה קיימת טכנולוגיית BladeScan AHS, מערכת אורות גבוהים אדפטיבית שבה אור ממקור של LED מוקרן על מראות להב שמסתובבות במהירות גבוהה ודרך עדשה כדי להאיר את הכביש שלפנים. BladeScan AHS מרחיבה את טווח התאורה של האורות הגבוהים, ומאפשרת לנהג לזהות הולכי רכב ותמרורים בשלב מוקדם יותר, מבלי לסנוור את הנהגים שממול.

 

רמות גימור ומחירים

ה-ES 300h החדשה תשווק בישראל ב-3 רמות גימור:

Kyushu – על שם מפעל ההרכב עטור הפרסים והשבחים של לקסוס ביפן. רמת הגימור כוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "12.3, חישוקי "18, מושבים קדמיים חשמליים מעור Tahara, חימום מושבים קדמיים, חבילת הבטיחות LSS+, חלון גג חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלונות אחוריים כהים, מצלמת נסיעה לאחור כולל פסי הכוונה. מחיר: 294,900 שקל.

Hadori – על שם טכנולוגיית הפוליש הייחודית לחרבות בהתאם לתרבות היפנית, רמת גימור זאת כוללת בנוסף: גימור עץ Walnut  ללוח המכוונים להגה ולדלתות, מצלמת 360, וילון אחורי חשמלי, אוורור למושבים הקדמיים, 3 זיכרונות למושב הנהג, מושבים מעור טבעי. מחיר: 324,900 שקל.

Takumi – על שם אומני ה-Takumi הידועים.  רמת גימור זאת כוללת בנוסף: חישוקים אווירודינמיים ייחודיים, מערכת שמע Mark Levinson, מערכת אורות גבוהים אדפטיבית, תא מטען בהפעלה חשמלית. מחיר: 349,900 שקל.