לקסוס CT200H החדשה מבחן דרכים

לקסוס CT200H החדשה מבחן דרכים
לקסוס CT200H החדשה, מוצעת במחיר שמתחיל מ- 149,900 ש"ח

לקסוס CT200H נהנית משיוך למותג יוקרה עם היסטוריית אמינות מוכחת, רמת שביעות רצון לקוחות גבוהה, צריכת דלק מצוינת וכעת עם תג מחיר מפתה. יצאתי לבדוק האם זה יספיק לה בכדי להיות הלחמנייה החמה הבאה במכירות הרכב בישראל

טל אבן | 30/07/18

אבולוציית המימדים של המכוניות בעשורים האחרונים מראה שינוי קונספט אצל היצרנים, כתולדה מדרישת שוק.
המכוניות הופכות גדולות יותר, גבוהות יותר, כשמחד ריבוי המכוניות על הכביש והצפיפות העירונית מרמזות על צורך במזעור דווקא, מאידך, אנחנו רוצים מקסימום פח במינימום שקל.
ולא רק אנחנו.

בכל העולם ניכר כי רכבי הפנאי הופכים פופולריים יותר ויותר, כשיצרנים מסוימים החליטו להפסיק דה פקטו ייצור של מכוניות סדאן או האצ׳בק לטובת רכבי הפנאי.
העובדה הזו הופכת אוטומטית את חייו של כל רכב שאינו מוגדר כרכב פנאי, שטח או גם וגם, לקשים.
היצרנים שוקדים על פתרונות חלופיים ו"שפנים חדשים מהכובע" כדי לייצר אטרקטיביות לכלל המכוניות שאינן נכנסות להגדרה לעיל. ואחת מהן היא הלקסוס הקטנה.

טויוטה, כחלוצת הטכנולוגיה ההיברידית בעולם, מציידת את רוב רכביה במנוע חשמלי לצד מנוע הבעירה הפנימית, כשהשילוב ביניהם מתבצע אוטומטית וללא צורך בטעינה חיצונית.
היצרן לא פסח עם הטכנולוגיה הזו על חטיבת הפרימיום שלו, לקסוס, כשהדגם נשוא הכתבה מגיע עם יחידת הנעה היברידית בלבד.

בחינה חיצונית של הלקסוס הקטנה מגלה רכב נאה מאד, עם קווים דינאמיים מבעבר. באופן כללי, ניכר כי היצרן הניח מחדש את דגמיו על שולחן השרטוט לפני מספר שנים, מאחר ושלל הדגמים אז היו אולי מכובדים למראה, אך נעדרו עניין עיצובי כלשהו, כמעט משעממים.



גם הדור החדש של ה  CT נהנה משינוי, עם פנסי חזית מעוטרי לדים נאים, חתימה לקסוסית אופיינית, ופנסים אחוריים גדולים ברוח העיצוב של שאר דגמי המותג.

השבכה הקדמית הענקית בעיצוב של שעון חול, גם הוא מוטיב חוזר בקרב דגמי לקסוס החדשים, פגושים גדולים עם אלמנטים עיצוביים מעניינים, קישוטי כרום, ספוילר אחורי ומכסה מנוע מעוצב. סמלי הלקסוס הגדולים מלפנים ומאחור מונחים על רקע כחול, הצבע שמרמז על השתייכות לאגף ההיברידי.
התוצאה הסופית מסקרנת למראה, עם קווי מתאר דינאמיים ויפים.

כשנכנסים פנימה, העניינים נרגעים מעט מבחינת המאמץ העיצובי המסקרן והספורטיבי, שחווה העיצוב החיצוני.
סביבת הנהג לקסוסית מאד, סולידית מאד, לא שזה רע, במיוחד כשאופי לקוחות המותג מאופק לרוב ואנין מאד.
המושבים נוחים, ועוטים בד נעים מאד למגע.

את משטחי הפלסטיק הגדולים שוברים עיטורי כרום ותפירות עור לעיתים, ובאופן כללי ניתן לומר שתחושת הכפתורים והמשטחים טובה, וניכר שהאיכות גבוהה יותר מכפי שניתן היה לצפות ממראם.

במרכז הדשבורד ניצב מסך המולטימדיה בן 7" ,שמפקד על מרבית המערכות ותפעולו קל וידידותי דרך גלגל גדול ש"נופל" ליד ימין של הנהג.
מתחתיו נמצאת מערכת בקרת האקלים המפוצלת, בה התצוגה אמנם קריאה וברורה, אך מעט מיושנת למראה, קצת כמו בכלי רכב בני עשור פלוס שגם מוצאם מארץ השמש העולה.
מתחת יושבת קונסולה מרכזית רחבה מאד, בה שוכנת ידית הילוכים מזערית וקפיצית, שלאחר תרגול קצר הופכת לקלה ונוחה עד מאד לשימוש. לידה שוכנים כפתורים לגישה מהירה לרדיו ולמולטימדיה, מעין קיצור דרך לעומת השימוש בגלגל השולט במסך המרכזי. פה נמצא גם חריץ לתקליטורים, מוצר הולך ונעלם, אך הסיבה לזה נעוצה ודאי בכך שחלק מנהגי לקסוס אינם צעירים ולא בהכרח אימצו את הטכנולוגיה העכשווית. עבור הטכנולוגיים יותר ישנם שם גם חיבורי usb ו- aux.
עוד נמצא פה שליטה במצבי נהיגה, מ- eco ועד sport, וכפתור EV  (electric vehicle), כשמטרת הרכב ואופיו צועקים ECO.

 


השימוש האופטימלי ברכב כרכב חשמלי טהור אגב, הוא בנסיעות קצרות ובמהירות עירונית.
מצב הספורט, הגם שמחדד את תגובת הדוושה, מבצע כיול משתנה להגה ולגיר, משנה את צבע לוח השעונים לאדום קרבי ומד סל"ד מחליף את מד ההספק ההיברידי, אינו ממש קשור למהות הרכב הזה או לאופי הנהיגה של הנהג הטיפוסי שלו.
בכל זאת, שילוב ההספק בין 2 המנועים עומד על 136 כ"ס ומומנט בן 14.5 קג"מ בלבד.

יש כאן גם תאי אחסון לכוסות, ותא נוסף שהתגלה כלא כל כך פונקציונלי, מאחר והוא צר מדי מלאכלס סמרטפונים גדולים.

גלגל ההגה מכיל המון כפתורים, לא תמיד נוח בנהיגה, כשידית התפעול של בקרת השיוט האדפטיבית היעילה שוכנת מאחוריו.
לוח השעונים כולל מחשב דרך עם אינפורמציה רבה.

כבר בגרסת הכניסה, נמצא חיישני אורות וגשם, התנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור במסך, מראות צד מתקפלות ותאורת לד מלפנים ומאחור.

באגף הבטיחות ניתן למצוא 8 כריות אויר, לרבות כריות לברכי הנהג והנוסע. חבילת בטיחות +LSS כוללת התראה על סטייה מנתיב ותיקון הגה בהתאם, מערכת התראה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בבלימה במצבי חירום ומערכת אורות גבוהים אוטומטית למניעת סינוור רכבים ממול.

חבילת ) Luxury שעלותה 12,000 ₪ מעל גרסת הבסיס) בה צויד רכב ההדגמה, מוסיפה גם דיפון שחור מטאלי בתא הכפפות, חישוקים קלים 16"  (תמוה בעיני השימוש הלא פרימיומי בחישוקי 15" קטנים ועם צלחות כיסוי בגרסת הבסיס), פנסי ערפל לד מלפנים ושמשות כהות מאחור.
בחבילת ה - Premium (12,000 שקלים נוספים), נמצא גם חיישנים מאחור, חלון גג חשמלי, פתיחת דלתות ללא מפתח ומראה פנימית מתכהה נגד סינוור. תא הכפפות זוכה פה לדיפון עץ.

מרווח הפנים של הלקסוס לא מהגדולים בסגמנט, עם בסיס גלגלים בן 2.60 מטרים, אורך כללי של 4.355 מטרים ורוחב של 1.765 מטרים. המושב האחורי מספק נוחות ישיבה טובה, תעלה אמצעית לא גבוהה שלא תפריע במיוחד ליושב במרכז והבד של המושבים נעים כאמור, אך המון מרחב אין פה. ילדים לא יתלוננו, מבוגרים מעט יותר.
תא המטען אינו גדול (375 ליטרים) ורצפתו גבוהה, מחיר שמשלמים על הימצאות הסוללות של המנוע החשמלי.

 



נוסעים
כבר מהדריכה הראשונה על דוושת התאוצה, ניתן להבין שאת הנסיעה ב CT200H ניתן להגדיר במונחים של "נעימה", "נוחה", ו-"שלווה". כל עוד לא מצפים כאן למכונת נהיגה ביצועיסטית משחיזת פניות, ומראש מצפים לנהיגה או נסיעה מנהלתית, נעימה, שקטה וחסכונית, הלקסוס מצטיינת. ההאצה למאה קמ"ש, אגב, אורכת כאן 10.3 שניות.
שימוש נכון ויעיל והאצה תואמת תפקוד הגיר הרציף, יכולה להניב תוצאות מצוינות של צריכת הדלק.
במבחן שכלל את רוב תנאי הנהיגה והכביש, הצריכה הממוצעת אמנם היתה רחוקה מהצהרת היצרן העומדת על 23.8 ק"מ לליטר, אך הניבה נתון מרשים של 17.8 ק"מ לליטר.
 

אז למי היא מתאימה?
הלקסוס הקטנה לא נועדה לספק חוויית נהיגה שוצפת אדרנלין.
גם לא לשמש כרכב משפחתי גדול ומרווח, שיכיל בקלות את מטלטלי המשפחה המטיילת לאילת.
ה CT הקומפקטית תשמש אתכם כרכב שני במשפחה וגם זוגות צעירים או מבוגרים. היא חסכונית מאד, מספקת תחושת יוקרה ואווירה לקסוסית טיפוסית, היא מעוצבת באופן אסתטי עם אלמנטים המבחינים אותה משאר המכוניות על הכביש, ומחירה, החל מ 149,900 ש"ח, מרחיק אותה בכ- 10 אחוזים בלבד ממחירי רוב המכוניות המשפחתיות, סדאן או קומפקט, שיש על הכבישים, להן אין ייחוס יוקרתי.
ולמי שמחפש רכב המכיל את הערכים המוספים שצוינו לעיל, זו בהחלט עסקה מעניינת.