השקת יונדאי i20 החדשה

השקת יונדאי i20 החדשה
תמונות: יח"צ

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה הבוקר את הדור הרביעי של דגם הסופר מיני הפופולרי שלה- ה- i20. לפי היבואן, מדובר בפיתוח חדשני "מאפס", ולא עדכון בלבד של הדור היוצא.

טל אבן | 06/04/21

ה- i20 זכה בתואר ה"סופר מיני הנמכר ביותר" בישראל בשנה האחרונה ובחלק מהשנים בעבר, ונמכר עד כה כ-60,000 פעמים בארץ. הדור החדש כולל עיצוב חדש, המזוהה עם הקווים העכשוויים מבית יונדאי, אותם מתאר היצרן כ"עיצוב חושני וספורטיבי".

יונדאי i20 החדשה מיועדת בעיקר לשוק האירופאי, כשהיא מציגה שילוב דגשים של שימושיות, אמינות ואיכות.

 

העיצוב החיצוני כולל חזית עם שבכה גדולה ומודגשת בקווים זוויתיים. האלמנטים הזוויתיים ממשיכים גם ליחידות התאורה ולחתימת ה-LED וממשיכים דרך דופן המכונית וקו החלונות העולה עד להתמזגות בקורה C. מאחור עיצוב חדש ונאה, עם יחידות תאורה חדשות ומסוגננות.


מידות הרכב השתנו במעט אל מול הדגם היוצא, עם רוחב שצמח ב- 3 ס"מ (177.5 ס"מ) וגג שהונמך ב-2.4 ס"מ. בסיס הגלגלים הוארך אמנם ב-1 ס"מ בלבד (258 ס"מ), אך תכנון מחדש של מבנה המושבים וחלל הפנים העניק לא פחות מ-9 ס"מ חשובים נוספים לברכי היושבים מאחור (לצד 4 ס"מ למרווח הכתפיים).

האורך הכללי של 4.04 מ' כמעט ולא השתנה (5 מ"מ נוספים).

תכנון חדש של המתלה האחורי ומיכל הדלק אפשרו להוסיף 51 ל' לנפח תא המטען, שצמח לכדי 352 ל'.

ישיבה ראשונית ברכב נותנת תחושה שנעשה כאן שימוש בחומרי מיתוג דיפון איכותיים ורכים, המקנים תחושת יוקרה אותה מבקשת יונדאי להעניק ברכביה, גם אם מדובר בקבוצת הסופר מיני.

יונדאי i20 החדשה מגיעה עם מנוע 1.0 ליטרT-GDi  בעל שלושה צילינדרים שנעזר במגדש טורבו והזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה, יחד עם מערכת תזמון שסתומים משתנה החדשה והבלעדית ליונדאי CVVD.


המנוע מפיק 100 כ"ס ומומנט של 17.5 קג"מ. תיבת הילוכים DCT בעלת שבעה יחסי העברה, וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על כ- 17 ק"מ לליטר (על פי תקן (WLTP  

ה- i20 החדשה תגיע במספר רמות גימור. הראשונה, Intense , שמחירה 99,900 ₪, מגיעה עם מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע צף 8'' הכולל Apple CarPlay לצד AndroidAuto, בורר מצבי נהיגה, שמשות כהות, חיישני חניה אחוריים מקוריים, חיישן אורות ומערכת מובילאיי המסייעת במניעת תאונות דרכים.

דגם ה- Prime (104,900 ₪) מוסיף בעיקר מערכות בטיחות כמו בלימת חירום אוטונומית, זיהוי קרבה לרכב או להולכי רגל, מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית, סיוע לערנות לנהג והתרעה במידה והרכב מלפנים כבר החל בתנועה.

דגם ה- Prime Plus (106,900 ₪) מוסיף גם גוון שחור בצבע הרכב.

 

דגם ה- Prestige (104,990 ₪) כולל בנוסף פנסי איתות במראות, חישוקי סגסוגת 16" ותא אחסון קדמי עם משענת יד.

דגם ה-Supreme (109,990 ₪) כולל גם קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת יום DRL-LED, תאורת LED קדמית, תאורת אווירה, לוח שעונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25", תאורת עזר בפניה, פנסי ערפל קדמיים, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישן גשם, בקרת אקלים דיגיטלית וגלגלי סגסוגת 17" לצד בלימת חירום אוטונומית ומערכת לשמירה אקטיבית של הרכב במרכז נתיב הנסיעה.

 

דגם ה-Supreme Plus  (113,900 ₪) כולל גם גוון שחור בגג הרכב ו-2 מערכות בטיחות נוספות, ניטור תנועה בשטחים מתים ומערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור.

ניר גרוסמן, מנהל חטיבת יונדאי: מדובר בדגם מעוצב ופורץ דרך, שיכבוש את ליבם של צעירים ומבוגרים כאחד, להם תציע כלמוביל מסלולי מימון וליסינג אטרקטיביים, ביניהם מסלול ליסינג פרטי מבית היבואן עם מקדמה של החל מ-8,900 ₪ ותשלום חודשי של החל מ- 1,281 ₪ ל- 36 חודשים. המסלול יכלול הטבה של 3 טיפולים ראשונים ללא עלות והרכב ירשם בבעלות פרטית.