יגואר I PACE החדש בישראל

חברת המזרח, יבואנית יגואר – לנד רובר בישראל, השיקה אתמול את ה- I PACE, רכב ה-SUV החשמלי מבית יגואר. מדובר ברכב חשמלי לחלוטין, הראשון מבית יגואר. להלן רשמים מההשקה שהתקיימה באולם המרכזי בהרצליה פיתוח

טל אבן | 15/11/18
יגואר I PACE החדש בישראל
יגואר I PACE החדש בישראל, רכב חשמלי מלא ראשון מבית יגואר

יגואר I-Pace מציג טווח נסיעה ארוך בן 470 ק"מ בין טעינות (ע"פ מבחני WLTP חדשניים המודדים צריכת דלק וזיהום), ובכך הופך לרכב הכל-חשמלי היוקרתי הראשון בארץ שמאפשר טווח נסיעה גדול על חשמל בלבד.

יצוין, כי ה-I PACE הקדים את מתחריו הצפויים להגיע ארצה, כשאאודי E-tron  צפוי להתחיל בשיווק בעוד מספר חודשים, מרצדס EQC בעוד כשנה וטסלה X שאינה צפויה בשלב זה לעשות עליה כלל.

רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה אף ציין, כי נערכה נסיעת מבחן אמיתית מאזור המרכז לאילת, בתנאי נסיעה רגילים, כשברכב שני אנשים וציוד, ואלו הגיעו ליעדם כשמונה צריכת החשמל ברכב מספר על יתרה של קרוב ל-100 ק"מ שניתן לעשות בנוסף, באותו מחזור הטעינה.    

הרכב מגיע עם חמישה מושבים בשתי רמות גימור, ומחירו מתחיל ב-454,000 ₪. לפי דברי היבואן, כ-15 רכבים כאלו כבר נמכרו בישראל, עוד בטרם הגיע רכב לאולם התצוגה של היבואן.

הסוללות במכונית הינן סוללות ליתיום 90 קילו וואט, בצפיפות אנרגיה גבוהה התומכת באריכות ימים של הסוללה.

הסוללות ממוקמות בתחתית הרכב לשם יציבות והנמכת מרכז הכובד של הרכב, כאשר משך טעינה המלא שלהן עומד על כ- 13 שעות בשימוש בפלאג מיוחד בטעינה ביתית תלת, אך מאחר והטעינה אינה לינארית, בשעת טעינה אחת ניתן "לקבל" טווח נסיעה של קרוב ל-100 ק"מ, כשלאחר 10 שעות טעינה הסוללות טעונות כ-80%.

בעמדות טעינה חיצוניות חזקות (כ-100 קילו וואט ובעתיד עד 150 קילו וואט) , משך זמן ההטענה מתקצר משמעותית עד כדי 45 דקות ממצב טעינה של 10% ועד 80%.

 

עוד ציין היבואן, כי עלות החשמל הנדרש למחזור טעינה שלם בטעינה ביתית צפוי לעלות כ-55 שקלים, זול משמעותית בהשוואה למיכל דלק או סולר ברכב קונבנציונלי.

יצוין, כי המרחק המקסימלי המתאפשר בין טעינות תלוי במספר גורמים כמזג אוויר חיצוני, סוג דרך או כביש, שימוש במיזוג אוויר ברכב ובסגנון נהיגה.   

ההספק בדגם ה- EV400 החדש של ה-  I-Paceהינו 400 כ"ס, מונע על ידי ארבעת הגלגלים המונעים באמצעות שני מנועים חשמליים בני 200 כ"ס כל אחד לכל סרן המסונכרנים ביניהם באמצעות מגנט קבוע. הספק זה, לצד מומנט בריא של כ-70 קג"מ, מאפשרים ל-I PACE להאיץ  מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד, וזאת למרות שמשקל הרכב עומד על כ-2.2 טונות.

מימדי הרכב מרשימים, עם אורך של 4.68 מ', רוחב של כ- 1.9 מ' וגובה 1.56 מ', בסיס הגלגלים עצום, בין היתר בשל העדר מנוע בעירה פנימית, ועומד על 2.99 מ'. תא המטען נדיב יחסית, עם 656 ליטרים.

חרטום הרכב קיבל את אפיוני השפה העיצובית העכשווית של יגואר, עם יחידות תאורה צרות, וסבכה קדמית שנועדה להזרים אויר ולצנן את הסוללות התומכות במנועים החשמליים. ידיות פתיחת הדלתות המוסתרות מסייעות לנו להתרשם מהעיצוב הפנימי, שם נמצא מסך תצוגת נתונים דיגיטלי וקונסולה מרכזית עם שני מסכי מגע וסוללת מתגים (כפתורי "פסנתר") במקום בורר ההילוכים המסורתי.

הרכב ישווק בארץ בשתי רמות מחיר וגימור, וכבר כעת נסיעות מבחן זמינות לקונים הפוטנציאליים. המכוניות הראשונות להימסר צפויות לעלות לכבישינו בפברואר 2019.

ברמת הגימור הראשונה, SE, שמחירה בישראל 454,000 ₪, רשימת האבזור ארוכה וכוללת פנסי לד מלפנים ומאחור, תא מטען חשמלי, כניסה ללא מפתח, חישוקי 20", טעינת סוללות מוגברת בעת בלימה (המגדילה את טווח הנסיעה), חיישני חניה 360 מעלות, מצלמת רוורס, התראה על תנועה חוצה מאחור, חניה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטחים מתים, שמירת נתיב אקטיבית ומערכת לבקרת ערנות הנהג.

בנוסף מקבלים כאן ריפודי עור, כוונון מושבים (שהם גם מחוממים) חשמלי 10 מצבים עם זיכרונות במושב הנוסע והנהג, תאורת אווירה, בקרת אקלים דו אזורית, מערכת שמע מרידיאן 380 וואט עם 11 רמקולים וסאב וופר, בלותוס' עם הזרמת שמע ו-6 חיבורי USB.  

גרסת ה- HSE (מחיר 508,000 ₪) כוללת בנוסף גג פנוראמי, תא מטען נפתח עם הרגל, חישוקים שונים, תצוגה עילית של מידע לנהג, מצלמות היקפיות, שמירת מרכז נתיב, מתלי אוויר מתכווננים, עור משודרג במושבים, 18 מצבי כיוון במושבים, קירור מושבים קדמיים וחימום האחוריים, מערכת שמע משודרגת 825 וואט מבית מרידיאן עם 15 רמקולים וסאב וופר ותאורת לד מטריקס מלפנים. 

יגואר I-Pace מציג טווח נסיעה ארוך בן 470 ק"מ בין טעינות (ע"פ מבחני WLTP חדשניים המודדים צריכת דלק וזיהום), ובכך הופך לרכב הכל-חשמלי היוקרתי הראשון בארץ שמאפשר טווח נסיעה גדול על חשמל בלבד.

יצוין, כי ה-I PACE הקדים את מתחריו הצפויים להגיע ארצה, כשאאודי E-tron  צפוי להתחיל בשיווק בעוד מספר חודשים, מרצדס EQC בעוד כשנה וטסלה X שאינה צפויה בשלב זה לעשות עליה כלל.

רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה אף ציין, כי נערכה נסיעת מבחן אמיתית מאזור המרכז לאילת, בתנאי נסיעה רגילים, כשברכב שני אנשים וציוד, ואלו הגיעו ליעדם כשמונה צריכת החשמל ברכב מספר על יתרה של קרוב ל-100 ק"מ שניתן לעשות בנוסף, באותו מחזור הטעינה.    

הרכב מגיע עם חמישה מושבים בשתי רמות גימור, ומחירו מתחיל ב-454,000 ₪. לפי דברי היבואן, כ-15 רכבים כאלו כבר נמכרו בישראל, עוד בטרם הגיע רכב לאולם התצוגה של היבואן.

הסוללות במכונית הינן סוללות ליתיום 90 קילו וואט, בצפיפות אנרגיה גבוהה התומכת באריכות ימים של הסוללה.

הסוללות ממוקמות בתחתית הרכב לשם יציבות והנמכת מרכז הכובד של הרכב, כאשר משך טעינה המלא שלהן עומד על כ- 13 שעות בשימוש בפלאג מיוחד בטעינה ביתית תלת, אך מאחר והטעינה אינה לינארית, בשעת טעינה אחת ניתן "לקבל" טווח נסיעה של קרוב ל-100 ק"מ, כשלאחר 10 שעות טעינה הסוללות טעונות כ-80%.

בעמדות טעינה חיצוניות חזקות (כ-100 קילו וואט ובעתיד עד 150 קילו וואט) , משך זמן ההטענה מתקצר משמעותית עד כדי 45 דקות ממצב טעינה של 10% ועד 80%.

 

עוד ציין היבואן, כי עלות החשמל הנדרש למחזור טעינה שלם בטעינה ביתית צפוי לעלות כ-55 שקלים, זול משמעותית בהשוואה למיכל דלק או סולר ברכב קונבנציונלי.

יצוין, כי המרחק המקסימלי המתאפשר בין טעינות תלוי במספר גורמים כמזג אוויר חיצוני, סוג דרך או כביש, שימוש במיזוג אוויר ברכב ובסגנון נהיגה.   

ההספק בדגם ה- EV400 החדש של ה-  I-Paceהינו 400 כ"ס, מונע על ידי ארבעת הגלגלים המונעים באמצעות שני מנועים חשמליים בני 200 כ"ס כל אחד לכל סרן המסונכרנים ביניהם באמצעות מגנט קבוע. הספק זה, לצד מומנט בריא של כ-70 קג"מ, מאפשרים ל-I PACE להאיץ  מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בלבד, וזאת למרות שמשקל הרכב עומד על כ-2.2 טונות.

מימדי הרכב מרשימים, עם אורך של 4.68 מ', רוחב של כ- 1.9 מ' וגובה 1.56 מ', בסיס הגלגלים עצום, בין היתר בשל העדר מנוע בעירה פנימית, ועומד על 2.99 מ'. תא המטען נדיב יחסית, עם 656 ליטרים.

חרטום הרכב קיבל את אפיוני השפה העיצובית העכשווית של יגואר, עם יחידות תאורה צרות, וסבכה קדמית שנועדה להזרים אויר ולצנן את הסוללות התומכות במנועים החשמליים. ידיות פתיחת הדלתות המוסתרות מסייעות לנו להתרשם מהעיצוב הפנימי, שם נמצא מסך תצוגת נתונים דיגיטלי וקונסולה מרכזית עם שני מסכי מגע וסוללת מתגים (כפתורי "פסנתר") במקום בורר ההילוכים המסורתי.

הרכב ישווק בארץ בשתי רמות מחיר וגימור, וכבר כעת נסיעות מבחן זמינות לקונים הפוטנציאליים. המכוניות הראשונות להימסר צפויות לעלות לכבישינו בפברואר 2019.

ברמת הגימור הראשונה, SE, שמחירה בישראל 454,000 ₪, רשימת האבזור ארוכה וכוללת פנסי לד מלפנים ומאחור, תא מטען חשמלי, כניסה ללא מפתח, חישוקי 20", טעינת סוללות מוגברת בעת בלימה (המגדילה את טווח הנסיעה), חיישני חניה 360 מעלות, מצלמת רוורס, התראה על תנועה חוצה מאחור, חניה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטחים מתים, שמירת נתיב אקטיבית ומערכת לבקרת ערנות הנהג.

בנוסף מקבלים כאן ריפודי עור, כוונון מושבים (שהם גם מחוממים) חשמלי 10 מצבים עם זיכרונות במושב הנוסע והנהג, תאורת אווירה, בקרת אקלים דו אזורית, מערכת שמע מרידיאן 380 וואט עם 11 רמקולים וסאב וופר, בלותוס' עם הזרמת שמע ו-6 חיבורי USB.  

גרסת ה- HSE (מחיר 508,000 ₪) כוללת בנוסף גג פנוראמי, תא מטען נפתח עם הרגל, חישוקים שונים, תצוגה עילית של מידע לנהג, מצלמות היקפיות, שמירת מרכז נתיב, מתלי אוויר מתכווננים, עור משודרג במושבים, 18 מצבי כיוון במושבים, קירור מושבים קדמיים וחימום האחוריים, מערכת שמע משודרגת 825 וואט מבית מרידיאן עם 15 רמקולים וסאב וופר ותאורת לד מטריקס מלפנים.