וולוו S60 החדשה בישראל

וולוו S60 החדשה בישראל
וולוו S60 החדשה, מוצעת במחיר המתחיל מ- 248,900 ₪

מאיר חברה למכוניות, יבואנית וולוו ישראל, השיקה אתמול בהרצליה את ה-S60 החדשה. היינו שם וחזרנו עם הרשמים

טל אבן | 28/05/19

הדגם החדש, דור שלישי למכונית הסדאן-מנהלים של וולוו, נהנה גם הוא משפת העיצוב העדכנית של המותג, ונראה כגרסה מוקטנת של אחיו הגדול, ה-S90.

לדברי היבואן, המותג בתנופה מתמדת ומצליח להביא אליו קהלים חדשים, כשבשנת 2018 כ-65% מהלקוחות היו לקוחות וולוו חדשים.

עוד ציין היבואן, כי מתחילת 2019 ועד אפריל, המותג וולוו היה הרביעי בהיקפי המכירות בקרב מותגי הפרימיום, עם נתח שוק של כ-10%, בעוד שלושת המותגים הראשונים (ב.מ.וו, אאודי, מרצדס) אמנם נהנים עדיין מנתחי שוק גדולים יותר, אך מציגים ירידה בהיקף המכירות, אל מול התקופה המקבילה אשתקד.  

מגמה זו של המכירות אצל המותג נהנית מביקוש הולך וגובר לרכבי פנאי, כשבארבעת החודשים הראשונים של 2019, ניכר כי מכירות ה- XC40  וה- XC60, שתי הלחמניות החמות בדמות רכבי פנאי מבית וולוו, מכרו יחדיו קרוב ל-500 יחידות, וצעדו בראש המצעד אל מול המתחרים מהסגמנטים הללו.

ה-S60 דור 3 מיוצר במפעל החדש שבצ'רלסטון, דרום קרוליינה, כשבין שיקוליו של היצרן למיקום המפעל עומדת העובדה כי הרכב עתיד להימכר היטב בארה"ב, לרבות הגירסה ההיברידית, T8 PHEV, גרסה שאמנם לא עתידה להימכר בשלב ראשון באירופה, כך היבואן, אך לישראל היא תגיע כבר עתה.

יצוין עוד, כי בניגוד לדגמי וולוו שיוצרו עד כה, ה-S60 החדש לא צפוי להצטייד במנועי דיזל כלל, אלא רק במנועי בנזין ובמנועים היברידיים (בנזין וחשמל).   

הרכב צמח באופן ניכר במידותיו, כשהוא מציג אורך כולל גדול מהדגם היוצא בכ-13 ס"מ (ובסה"כ 4.76 מ') ובסיס גלגלים שגדל בקרוב ל-10 ס"מ (2.87 מ'). גובה הרכב החדש עומד על 1.43 מ' ועם רוחב של 1.85 מ', המרכב הינו מהגדולים והמרווחים בסגמנט.  

לישראל צפוי הרכב להגיע בשתי גרסאות מנוע, T4 (הנעה קדמית) ו- PHEV T8(הנעה כפולה) ובשתי רמות גימור, R- Design  ו- Inscription. שני המנועים בני 4 צילינדרים, 190 ו-390 כ"ס (303 +87 בנזין פלוס חשמלי) בהתאמה.

דגם ה-T4 מציג נתון תאוצה מרשים של 7.1 ש' למאה קמ"ש, בעוד הגרסה ההיברידית נזקקת ל- 4.6 ש' קצרצרות כדי להגיע למהירות תלת ספרתית.

צריכת הדלק המשולבת המוצהרת עומדת על 6.8 ל' ל-100 ק"מ לגרסת הבנזין, בעוד שהגרסה ההיברידית מצהירה על שימוש ב-2 ליטרים של בנזין לכל 100 ק"מ, כל עוד הנהיגה תתאים לשימוש מתון שיתנהל בעיקר בעיר ובעיקר בצריכת חשמל. (דרגות זיהום – 13 לבנזין ו-2 להיברידית)

לשני המנועים משודכת תיבה פלנטרית בת 8 הילוכים.

דגם ה-T4 מציג מומנט בן 30.4 קג"מ, כאשר ה-T8 ההיברידי מציג מומנט משולב של למעלה מ-65 קג"מ (!). 

לפי היבואן, נתוני המכירות עד כה מראים כי הדגמים המבוקשים ביותר מבין דגמיו הם המאובזרים ואלה המצוידים במנועים החזקים ביותר, ועל כן הוחלט על שיווק הדגמים המאובזרים ביותר של ה –S60, ללא דגמי כניסה נמוכים יותר כבעבר.

גרסת ה-T4 כוללת בגרסה הראשונה,  R Design, חלון גג פנוראמי חשמלי, מראות צד מתקפלות, מושבים מעור נאפה, פקדי החלפת הילוכים מההגה, מושבי נהג ונוסע חשמליים עם אופציות כיוון נרחבות וזכרונות, חימום  מושבים קדמיים, חישוקי 18", חיישני אור, לוח מחוונים 12.3" וירטואלי, מולטימדיה עם מסך מגע 9" הכוללת התממשקות לאפל קאר פליי, דיבורית בלותוס', מערכת שמע מבית הרמן קרדון, 2 חיבורי USB, בקרת אקלים דו אזורית, חיישן גשם, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת רוורס (מצלמה 360 מעלות וחנייה אוטומטית הינן אופציה בתשלום בכל הדגמים).

גרסת Inscription לגרסת ה-T4 כוללת בנוסף חיפויי עץ בקונסולה, גימורים חיצוניים ופנימיים שונים (צביעה, גוונים וסוג עור וחלקי כרום), מושבי עור מיוחד (מוריץ) וחישוקים שונים.

גרסת ה-T8 מוסיפה בדגם ה-R Design סאבוופר, דיפון רך התפור על הדשבורד (אופציה ב-T4), אופציה למושבים מאווררים מסוג נאפה, משענות ראש אחוריות ומושב אחורי עם קיפול חשמלי. הגרסה הבכירה, Inscription, כוללת גם חישוקים 19" וידית הילוכים מקריסטל.

בסעיף הבטיחות, כלל הגרסאות מקבלות ציון 7 מתוך 8 ומגיעות עם בהתראת התנגשות בלימה אוטומטית, לרבות בלימה עצמאית למניעת התנגשות בזיהוי הולכי רגל, חיות גדולות ורוכבי אופניים, ניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת עזר לשמירה על נתיב (אקטיבית), ניטור שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה קדמית אקטיבית סובבת פנייה (ברמת אינסקריפשן) ועוד.             

מחירים

גרסת T4 R Design – מחיר 248,900  ₪.

גרסת T4 Inscription – מחיר 252,900 ₪.

גרסת T8 PHEV R Design –  מחיר 289,900 ₪.

גרסת T8 PHEV Inscription – מחיר 297,900  ₪.