השקה - קופרה

השקה - קופרה
תמונות באדיבות יצרן

קבוצת צ’מפיון מוטורס השיקה הבוקר את מותג CUPRA בישראל, באולם pop up - "מתחם הגראז'" – Cupra six floor שבמגדל צ'מפיון, שישמש אולם התצוגה של קופרה עד להשקת שני אולמות תצוגה חדשים– במגדל צ’מפיון ובהרצליה.

טל אבן | 15/03/21

קופרה (קיצור של Cup Racing), שהיה מזוהה עד כה עם גרסאות הקצה הספורטיביות של סיאט, הפך למותג עצמאי, שיפעל כיחידה נפרדת תחת כנפי סיאט.

בשלב ראשון, המותג משווק בישראל עם שלושה דגמים, כשבהמשך צפויים להגיע דגמים נוספים, ולפי דברי היבואן, יתכן ותישקל הגעתם של דגמי דיזל ופלאג אין בעתיד.

הקופרה אטקה שכבר הושק לפני כשנה, עבר מתיחת פנים, לצידו מושק הקופרה לאון (בעבר שילוב שני השמות היה מוכר לנו בהיפוך, כ"לאון קופרה"), שהינו בעל קשר משפחתי ללאון החדשה, רק עם הרבה יותר אבזור, סטרואידים וכוח, והדגם השלישי הוא הקופרה Formentor, רכב פנאי בעיצוב קופה.

לפי היבואן, צפי המכירות בחודשים הקרובים עומד על כמה מאות כלי רכב, כשה"בסט סלר" צפוי להיות הפורמנטור החדש, המוצע גם עם מנוע 1.5 ל' ובמחיר כניסה של כ- 175 אלף שקלים.

 

קופרה לאון

הקופרה לאון (החל מ-239,900 ₪), מציג בחזית שבכה גדולה בה מוטבע הלוגו הדומיננטי, פנסי full led עוקבי פניה לרבות פנסי ערפל led, האבזור עשיר וכולל מראות צד מתקפלות חשמלית עם Welcome Light, חלונות צד מושחרים וחלון שמש פנורמי. בחלקו האחורי של הרכב יחידות תאורה LED עם איתות דינמי ושני מפלטים אחוריים כפולים. הרכב מגיע עם חישוקי “18.

בתוך הרכב מוצאים לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה “10 עם קישוריות מלאה לניידים, מושבי באקט (מלפנים) מבד, מערכת שמע BEATS Sound System הכוללת 9 רמקולים וסאב וופר וההגה ספורטיבי קטום “קופרה” עם כפתורי העברת הילוכים.

בנוסף מוצאים כאן בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דיגיטלית תלת אזורית, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי ובלם יד חשמלי.

האבזור כולל גם חיישני אורות דרך, חיישני גשם, 4 שקעי usb type c, תאורת אווירה משתנה המחוברת למערכות הבטיחות ומספקת במקרה הצורך התרעה של אור אדום בוהק (לדוגמא במקרה של פתיחת דלת ורכב חולף) ותאורת פנים שימושית. תמורת תשלום נוסף ניתן לקבל חבילות אבזור עיצובי בהתאמה אישית, וגם מגוון אפשרויות צביעה, לרבות 2 צבעי מט (שם התוספת עומדת על 13,900 ₪).

מערך הבטיחות רחב עם 10 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית ,שמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה צולבת מאחור, ניטור הולכי רגל, התרעת עייפות הנהג, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ומצלמת נסיעה לאחור.

הקופרה לאון מצוידת במנוע 2.0 ליטר TSI עם הספק של 300 כ”ס ומומנט של 40.8 קג”מ. המנוע משודך לתיבה בת 7 הילוכים קדמיים והשלדה מונחת על מתלים אדפטיביים (כמו בשאר דגמי קופרה). הקופרה לאון מזנקת מ-0 ל-100 קמ”ש ב-5.7 שניות בלבד. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 7.6 ליטרים ל-100 ק"מ.

קופרה פורמנטור

דגם הפנאי החדש של קופרה מציע רכב הגדול במעט במימדיו מהלאון, עם אורך של 4.45 מ' (כ-5 ס"מ ארוך מהלאון), רוחב 1.84 מ' (4 ס"מ רחב יותר), גובה 1.51 מ' (7 ס"מ גבוה יותר) ומרחק הסרנים כמעט זהה לזה שבלאון, עם 2.68 מ'. מלפנים גריל כוורת המחולק לשניים, כשגם כאן מתנוסס סמל המותג בצבע ברונזה.

רשימות האבזור ושלל מערכות הבטיחות דומות גם בפורמנטור, כשבגרסת 1.5 ל' חישוקים בגודל “18 ( 19" בגרסת מנוע 2.0 ל'), מאחור ישנן יציאות לחיבור טלפונים ניידים, אופציה לתא מטען חשמלי המופעל בהנפת רגל (סטנדרט במנוע 2.0) וגג פנוראמי שמחליף את החלון שבגג הלאון.

הדגם מציע שתי גרסאות מנועים. בגרסת VZ (259,900 ₪) ישנו מנוע 2.0 ל' עם הספק של 310 כ”ס ומומנט של 40.8 קג”מ. הרכב מאיץ מעמידה ל- 100 קמ”ש ב- 4.9 שניות בלבד.

צריכת הדלק המשולבת המוצהרת עומדת כאן על 8.6 ליטר ל-100 ק”מ.

גרסת המנוע הצנועה יותר (174,900 ₪) מדברת על נפח 1.5 ל', המציע הספק של 150 כ”ס ו- 25.5 קג”מ. גרסה זו מזניקה את הרכב מעמידה למאה קמ”ש ב- 8.9 שניות. למנוע זה צריכת דלק משולבת מוצהרת של 6.9 ליטר ל-100 ק”מ.  

קופרה אטקה

הקופרה אטקה הושקה כאמור לפני כשנה, וזוכה כעת למתיחת פנים יחד עם השקת אחיותיה.

מחירה נקבע על 249,900 ₪.

היא גבוהה משתיהן, עם 1.613 מ', רחבה כמו הפורמנטור, קצרה בס"מ אחד מהלאון ומציעה את בסיס הגלגלים הקצר בחבורה – 2.63 מ'.

נפח תא המטען הוא הגדול ביותר כאן, עם 485 ליטרים, 105 ליטרים יותר מהלאון ו-65 יותר מהפורמנטור.

יחידת ההנעה והתיבה זהות לאלה המצויות בלאון, כשנתון התאוצה ל-100 קמ"ש מיטיב עימה, עם 4.9 שניות קצרות. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 8.8 ליטרים לכל 100 ק"מ של נסועה.

האבזור כאן דומה אף הוא, כשמסך המולטימדיה קטן במעט (9.2" אל מול 10" בלאון ובגרסת ה-1.5 בפורמנטור, 12" בפורמנטור 2.0), הפנסים כאן ויתרו על האיתות הדינאמי וגם על חיבור פס הלד האדום ביניהם (האחוריים, coast to coast). מאידך יש כאן מצלמת 360 מעלות.

אבזור הבטיחות כאן עשיר, כשבאטקה מותקנות 7 כריות אויר בלבד, מה שוודאי מוריד את ציון הבטיחות שלה מ-7 ל-6 (מתוך ציון מירבי 8).  

---

קופרה בונה מטעמה אמנת שירות מוקפד ללקוחותיה, שיקבלו שירות מיוחד הכולל מענה מהיר, כלי רכב חלופיים עדיפים וכד'. רכבי קופרה מצוידים בשנתיים אחריות יצרן מקיפה, כשללקוח ניתנת האופציה לרכוש את שנת האחריות השלישית בתמורה לאלף שקלים.  

צביקה לוי, מנהל חטיבת SEAT ו  CUPRA בצ'מפיון מוטורס:

“אנו משיקים היום מותג עוצמתי וייחודי, מותג CUPRA  הוא ללא ספק מותג שפועל אחרת בעולם הרכב. מותג אשר מציע שילוב בין ייחודיות, משמעות, עוצמה  ואישיות. בשלב הראשון, יושקו שלושה דגמים למותג, כשבעתיד צפויים להצטרף דגמים מרגשים נוספים. כראוי למותג שכזה, אנו נספק חוויה ייחודית בכל ממשק עם הלקוח, מאולם התצוגה המסוגנן אחרת דרך תהליך הרכישה ועד קבלת הרכב. אנו מתרגשים לקראת דרך חדשה ומזמינים את הלקוחות להכיר מותג אחר”.