דגמי יונדאי החדשים

דגמי יונדאי החדשים

כלמוביל, יבואנית יונדאי ישראל, השיקה אתמול במסגרת מסיבת עיתונאים את דגמי ה-i20, הטוסון והסנטה- פה החדשים, ונתנה הצצה גם על הדגמים הצפויים להגיע לישראל במהלך שנת 2019. היינו בהשקה ולהלן הפרטים

טל אבן | 27/11/18

מותג יונדאי מחדש את שורות דגמיו עם סנטה פה, טוסון ו-i20 חדשים שהושקו באולם התצוגה החדש בתל אביב.

עוד סיפר היבואן על שורה של דגמים חדשים ומחודשים וגם על עדכונים שונים, כמו הקונה והאיוניק הכל- חשמליות הצפויות בעתיד הקרוב, כשבקונה טווח נסיעה מוצהר של כ 480 ק"מ בין טעינות.

עוד מצפים לנו דגם מחודש של ה-i25 אקסנט החדש, אלנטרה ובשורה ספורטיבית רעננה – i30N, שהספקו כ-275 סוסים.

לטענת היבואן, בחלק מהדגמים לא ניתן לספק כמות מכוניות שתתאים את הביקוש המקומי. לפי היבואן, הקצאת 120 יחידות האיוניק החשמלית כבר מכורה, והוא עמל על הקצאות נוספות אל מול היצרן.

הטוסון החדש

עבר מתיחת פנים חיצונית וזכה לשדרוג באבזור הבטיחות התקני. בסביבת הנהג ניצב מסך מגע צף 7 אינץ' הכולל מערכות Apple Car Play וAndroid Auto- ואפשרות לתוספת של מערכת ה- Connected Carשל כלמוביל המתקבלת בתשלום נוסף.

המראה החדש כולל סבכה קדמית מדורגת חדשה, פגוש חדש, עיצוב חדש לאחוריי הרכב, תאורת יום DRL, תאורה אחורית חדשה, חישוקי סגסוגת חדשים בגודל 18 ו- 19 אינץ' ועיצוב ריפודי עור חדש למושבים.

באגף הבטיחות ניתן למצוא כעת בלימה אוטונומית בעת חירום, תיקון אקטיבי של סטייה מהנתיב (מעל 60 קמ"ש), מערכת המתריעה על ערנות הנהג, כיבוי אוטומטי של אורות גבוהים למניעת סינוור, התראה על רכב חוצה מאחור וניטור שטחים מתים.

הרכב נבחן במבחני ריסוק באירופה (EURONCAP) וזכה ב-5 כוכבים ובארה"ב במבחני IIHS וגם שם זכה בציון המקסימלי.

ישנן 3 רמות אבזור בטוסון, כשבראשונה, Prime Plus (מחיר 149,900 ₪) מקבלים קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט, דיבורית BT, תאורת יום DRL- LED, חיישן אורות, חישוקי מגנזיום 18 אינץ', מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מזגן למושב האחורי ומערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן. שבה ישנה אופציה בתשלום נוסף ל-  Connected Car של כלמוביל עם ניווט WAZE ועוד.

דגם ה-Panoramic (מחיר (₪162,900)  מקבל בנוסף גג שמש פנורמי נפתח ותאורת LED פנימית.

דגם ה-Elite (מחיר 169,900 ₪) מקבל פנסים אחוריים משולבי LED, חיישני רוורס מקוריים, מפתח חכם, התנעה וכניסה ללא מפתח וריפודי עור ומושב נהג חשמלי.

דגם ה-Turbo Elite  1.6 (מחיר 182,900 ₪) משודך לתיבת הילוכים בעלת 7 מהירויות DCT והוא מפיק 177 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ומאיץ ל–100 קמ"ש ב–9.1 שניות.

הטוסון בגרסת מנוע בנזין בנפח 2 ליטר מפיק 155 כוחות סוס ו-19.6 קג"מ, מאיץ ל–100 קמ"ש ב–11.1 שניות והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות.

צריכת הדלק המוצהרת לנהיגה משולבת עומדת על 8.4 ליטרים ל-100 ק"מ בגרסאות ה-2 ליטרים, ו-7.1 ליטרים ל-100 ק"מ לגרסת 1.6 טורבו.

רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 בשתי הרמות הראשונות ועל 7 בשתי הגבוהות.

 

הסנטה- פה החדש

הדור הרביעי לדגם ה- SUV 7 מקומות של המותג, מזכיר את שפת העיצוב החדש של החברה אשר החלה עם דגם ה- KONA, רכב הפנאי הקומפקטי של יונדאי.

עם חרטום בולט, גריל גדול שעוצב מחדש ופנסים מלוכסנים, מדובר ברכב עם נוכחות גדולה על הכבישים מבעבר.

הרכב גדול מקודמו, מציע מרווח פנים וראות החוצה טובים מבעבר. גם כאן, כמו בטוסון, מוצאים מסך מגע צף 7 אינץ' הכולל מערכותApple Car Play  וAndroid Auto- ואפשרות לתוספת של מערכת ה- Connected car  של כלמוביל בתוספת תשלום.

הסנטה פה מגיע בשתי גרסאות מנועים; דגם ה-  Premium ודגם ה- Luxury עם מנוע בנזין 2.4 ליטר בעל הנעה כפולה, המפיק 185 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ו- 24.6 קג"מ מאיץ ל-100 קמ"ש ב–10.4 שניות.

דגמי ה- Supreme 4X2 וה- Luxury 4X4 עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר, המשודך לתיבת 8 מהירויות ומפיק 200 כ"ס ב- 3,800 סל"ד ו- 45.1 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, מאיץ ל- 100 קמ"ש ב- 9.3 שניות בהנעה קדמית ו- 9.4 שניות בגרסת ההנעה הכפולה.

כל הדגמים מצוידים במערכת SmartSense הכוללת מערכת המתריעה על שכחת ילדים ברכב, הפועלת באמצעות חיישנים ייעודיים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מניעת סטייה מנתיב אקטיבית, מניעת פתיחת דלתות אחוריות בזיהוי רכב חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לזיהוי חוסר ערנות של הנהג, ניטור שטח מת והתראה על תנועה חוצה מאחור.

ברשימת האבזור ניתן למצוא כאן גג פנורמי נפתח, דיבורית BT, מצלמה אחורית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אויר בשורה השניה והשלישית, מפתח חכם,  מחשב דרך צבעוני, התנעה וכניסה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בלם יד חשמלי, תאורת יום LED-DRL, גלגל הגה עם חימום, חימום במראות צד, קיפול מראות חשמלי, מושבי שורה שלישית מתקפלים לרצפת הרכב, מושב נהג עם כוונון חשמלי, מראה פנימית נגד סינוור, מערכת בקרת יציבות לנגרר, ריפוד מושבים מעור וחיישן אורות.

דגמי הדיזל מקבלים גם מערכת stop & go.

דגמי ה- Luxury מקבלים בנוסף פנסים ראשיים LED, מושב נוסע עם כוונון חשמלי, מושב נהג עם זיכרון וגם זיכרון למראות, מושבים קדמים מאווררים, חימום מושבים קדמיים, ודלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית.

דגמי הבנזין כפולי ההנעה מצהירים על צריכת דלק של 9.3 ק"מ לליטר, כשדגמי הדיזל בעלי הנעה 2X4 מסתפקים בכ-6 ליטרים של סולר לכל מאה ק"מ.

רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7.

אורכו של הסנטה פה החדש עומד על 4.77 מ' (7 ס''מ יותר מהדגם היוצא), רוחבו 1.89 מ' (רחב ב-1 ס"מ מהיוצא), גובהו 1.705 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 2.765 מ' (6.6 ס"מ יותר). מרווח הגחון עומד על 18.5 ס"מ.

והמחירים?

דגם ה premium עומד על 249,900 ₪, כשה- supreme עומד על 267,900 ₪.

דגם הluxury  הבכיר מתומחר ב-274,900 ₪ לגרסת הבנזין וב- 294,900 בגרסת הדיזל.

ה-i20 קיבל מנוע ותיבה חדשים, מערכות הבטיחות שלו והאבזור שופרו והוא קיבל תג מחיר נמוך מבעבר.

את מנוע ה-1.4 ל' האטמוספרי המיושן מחליף מנוע עם מגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר המשודך לתיבת DCT אוטומטית כפולת מצמד ובעלת 7 מהירויות. המנוע החדש ותיבת ההילוכים מעניקים ל- i20 ביצועי צריכת דלק משופרים אשר עומדים על  5 ליטרים מוצהרים ל- 100 ק"מ בנהיגה משולבת. ה- i20 ישווק ב-3 גרסאות אבזור ,  דגם Prestige מחיר  97,900 ₪, דגם Supreme מחיר ₪104,900 ודגם Supreme Plus (מחיר 107,900 ₪).

המנוע החדש מפיק 100 כ"ס ב- 4500 סל"ד ו- 17.5 קג"מ ב- 1500 סל"ד, ומאפשר להגיע ל- 100 ב- 11.4 שניות

צריכת הדלק המוצהרת השתפרה ועומדת על 5 ליטר ל – 100 ק"מ בנסיעה משולבת.

 

ה- i20 החדשה

מצוידת בבלימה אוטונומית בעת חירום, תיקון סטייה, הפעלת אורות גבוהים בהתאם לתנועה שממול ומערכת המתריעה על ערנות הנהג.

דגם ה- Prestige מגיע עם מערכת ה- Connected Car של כלמוביל עם ניווט WAZE ושלל אפליקציות נוספות, דיבורית BT, מצלמה אחורית, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, 6 רמקולים, חיישן אורות, תאורת יום DRL- LED וחיישני חניה אחוריים מקוריים.

דגם ה- Supreme מקבל גם מראות מתקפלות חשמלית, חיישן גשם, בקרת אקלים ומראה מתכהה אוטומטית נגד סינוור.

דגם ה- Supreme Plus יוצע עם גוון שחור בגג הרכב.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל  מציין כי "כלמוביל תוביל את השינויים והמגמות אשר מתרחשים בשוק הרכב העולמי והישראלי ואשר באים לידי ביטוי בטכנולוגיות בטיחות, אבזור, מנועים מתקדמים וחסכוניים וסדרות חשמליות, הייבריד ופלאג-אין על מנת לענות על צרכים של קהלים שונים ובקטגוריות שונות. בנוסף, לאחר כשנתיים של שיווק האיוניק, עם מערכות הבטיחות המלאות כולל בלימה אוטונומית והתראה על סטיה מנתיב ומבדיקה של שאר הדגמים המשווקים על ידי כלמוביל, עולה כי שיעור הרכבים אשר מעורבים בתאונות חזית קטנה בכ- 45% ביחס לרכבים ללא מערכת דומה. נתונים אלה מתיישרים עם הנתונים אשר הוצגו לפני כשנה ומאוששים את הטענה להפחתה בפגיעות ברכוש ובחיי אדם בדגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות".