ג'יפ רנגלר החדש בישראל

ג'יפ רנגלר החדש בישראל
ג'יפ רנגלר החדש, החל מ-299,000 ₪, צילום: רונן טופלברג

קבוצת סמל"ת יבואנית JEEP, השיקה אתמול את הרנגלר החדש - הרנגלר JL. היבואן מצהיר כי עם הדגם החדש יפנה לקוחות חדשים ממותגי הפרימיום כב.מ.וו אאודי ומרצדס, לצד לקוחות ותיקים של הגרנד צ'ירוקי. חזרנו מההשקה עם הפרטים

טל אבן | 04/12/18

הרנגלר החדש, המשווק בשלוש רמת גימור (ספורט, רוביקון וסהרה) ובשני מרכבים (קצר 2 דלתות וארוך בן 4 דלתות), שומר על המראה הקלאסי שלו עם עדכונים קלים ועם תוספת של מספר צבעי מרכב לבחירה (10 סה"כ), כשמחיר הכניסה צמח ל- 299,000 ₪, לדגם הספורט הקצר, אל מול מחיר כניסה נמוך בכ-25,000 ₪ בדגם היוצא, כשבשאר הדגמים הפערים גדולים אף יותר.

היבואן מסביר כי הסיבה לכך טמונה בעובדה שמדובר במנוע חדש, טכנולוגיה מתקדמת ומערכות בטיחות לצד שיפור ניכר הן באיכות החומרים ובבידוד האקוסטי בנסיעה והן ברשימת אבזור עשירה בהרבה מבעבר.

הדגם היוצא, ה-JK, תפס כ-25% מכלל מכירות המותג עד כה ב-2018 עם גידול מתמיד, ועמד על כ 260 כלים. היבואן מצהיר על כוונה למכור כמות גדולה אף יותר, בהתאם למלאי שיוקצה לו מטעם היצרן.

הרכב עבר מקצה שיפורים נרחב אל מול ה- JK  היוצא, כשהעיקריים מפורטים להלן וכוללים בין היתר שילוב אוטומטי של הנעת ארבעת הגלגלים בנסיעת כביש (4H auto), בהתאם למהירות ולתנאי הדרך, לשם שיפור אחיזת הכביש וההתנהגות של הרכב.

המנוע האטמוספרי הגדול הוחלף במנוע חדש בנפח 2 ליטרים טורבו, המפיק 272 כ"ס ובעל מומנט של קרוב ל-41 קג"מ (כ-5 קג"מ יותר ממנוע ה V6 הותיק). היצרן טוען לשיפור של כ-25 אחוזים בצריכת הדלק ולרמת זיהום נמוכה מבעבר.

גם הגיר הוחלף בגיר 8 הילוכים חדש מבית ZF (אל מול 5 בדגם המוחלף).

הרנגלר החדש שומר על יכולות מודולריות עם אופציה לפירוק קל (לא ניסינו עדיין) של הגגות, הדלתות וקיפול השמשה הקדמית, לתחושת ספארי אפריקאי אמיתי. בתא המטען ישנה תושבת ייעודית לברגים במקרה של פירוק החלקים כאמור. אורי להב, מנכ"ל הקבוצה אף התלוצץ, כשטען שיתכן וניתן יהיה לקיים בעתיד תחרות בין בעלי הרנגלר העתידיים, בה ייקבע הזמן הקצר ביותר לפירוק חלקי המרכב כאמור.

צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 8.5 ליטרים למאה ק"מ בגרסת הספורט והסהרה הקצרים, ו- 8.9 ליטרים למאה ק"מ לגרסה הארוכה שלהם. ברוביקון הכבד יותר עקב זיווד עשיר יותר לנהיגת שטח, הצריכה היא 9.1 ו- 9.7 ליטרים למאה ק"מ לגרסה הקצרה והארוכה, בהתאמה.

לכלל הדגמים בקרת ירידה במדרון, כאשר בדגמי הספורט והסהרה דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ובגרסת הרוביקון יש נעילה חשמלית לדיפרנציאל אחורי וקדמי. יכולת מעבר הרכב במכשול מים עומד על גובה של עד 76 ס"מ (!) בנסיעה של 8 קמ"ש.

אורך הרכב עומד על כ-4.33 מ' לגרסה הקצרה ו-4.88 מ' לארוכה. הרוחב זהה ועומד על 1.894 מ' וגובה הרכב נע בין 1.82 מ' ועד 1.9 מ', תלוי בגרסה ובגג (קשיח או בד). המשקל העצמי של הדגמים נע בין 1.88 טונות ועד כ-2.1 טונות בגרסת הרוביקון הארוכה והכבדה.

בסיס הגלגלים שופר ועומד על 2.46 מ' לגרסה הקצרה ו-3 מ' בארוכה. מרווח הגחון עומד על 23.5 ועד 26 ס"מ, שוב, תלוי בגרסה.

רמת הבטיחות כוללת בדגמי הספורט והרוביקון 4 כריות אויר, חיישני חניה אחוריים, חיישני חניה קדמיים (ברוביקון), מצלמת נסיעה לאחור וזיהוי תמרורים.

דגם הסהרה מוסיף גם בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת ניטור רכבים בשטח מת ומערכת לזיהוי רכבים חולפים בנסיעה לאחור.

המפרט החיצוני של דגם הכניסה, הספורט (299,000 ₪ לקצר ו- 329,000 ₪ לארוך), כולל חישוקי אלומיניום "17, גג בד פרימיום מתקפל / גג קשיח פריק בצבע שחור, בתי גלגלים בצבע שחור, חלונות אחוריים כהים, תאורת DRL לנהיגת יום, מראות צד מחוממות בשילוב מאותתים, 3 מיגונים מקוריים (2.5 מ"מ) – תיבת הילוכים, העברה ומיכל דלק וכיסוי גלגל רך עם לוגו JEEP.

בתוך הרכב מוצאים בקרת אקלים מפוצלת, מערכת Uconnect "7 כולל תמיכה ב- Apple Carplay, מערכת שמע בעלת 8 רמקולים, התנעה ללא מפתח, מסך "3.5 TFT בלוח מחוונים ומראה מרכזית מתכהה חשמלית.

דגם הסהרה  (389,000 ₪ לקצר ו-419,000 ₪ לדגם הארוך) מוסיף מבחוץ חישוקי אלומיניום "18, גג קשיח פריק בצבע הרכב, בתי גלגלים בצבע הרכב, מדרגות צד, חיישני חניה קדמיים, תאורת DRL לנהיגת יום מסוג LED, פנסים ראשיים מסוג BI-LED, פנסי ערפל קדמיים ואחורי LED, כיסוי לפתח תדלוק וכיסוי גלגל קשיח.

בתוך הרכב דגם הסהרה מגיע עם מושבי עור פרימיום McKinley, דיפון רך בחלק עליון (דלתות ודש-בורד), חימום מושבים קדמיים, מערכת Uconnect "8.4 כולל תמיכה ב- Apple Carplay, מערכת שמע פרימיום מבית ALPINE בעלת 8 רמקולים וסאבוופר, מפתח חכם – כניסה והנעה ללא מפתח, מסך "7 TFT בלוח מחוונים ו-4 חיבורי USB ושקע חשמל ליושבים מאחור

דגם הרוביקון (379,000 ₪ לדגם הקצר ו-399,000 ₪ לארוך) מגיע עם חישוקי אלומיניום "17 הנועלים צמיגי שטח BF Goodrich, מיגון סף מדרגה להגנה מפני חצץ וסלעים ומושבי בד איכותיים עם אפשרות למושבי עור, אך אל מול דגם הסהרה מוותר על כניסה ללא מפתח, כיסוי גלגל קשיח, מסך 8.4", מערכת שמע של אלפיין וכן על חלק ממערכות הבטיחות שצוינו לעיל.

מנכ"ל הקבוצה, אורי להב: "אנו שמחים ונרגשים לפתוח את שנת 2019 עם ג'יפ רנגלר החדש, רכב השטח האולטימטיבי שהופך עכשיו גם למפנק יותר, בעל סביבת נהג עשירה ויכולות כביש משודרגות.  מותג ג'יפ ימשיך גם השנה את הצמיחה וההתפתחות שלו בשוק הרכב הישראלי והרנגלר החדש יחד עם הקומפאס החדש שהושק שנה שעברה, הגרנד צ'רוקי, הרנגייד והצ'רוקי החדש שיגיע בעתיד הקרוב- הם אלו שיובילו את המותג לעתיד ויאפשרו ללקוחות את החוויה שג'יפ אמיתי יש רק אחד".

מנכ"ל חטיבת הפרימיום דני איטלינו: "הרנגלר לדורותיו הוא רכב השטח הטוב בעולם ובגרסתו הנוכחית מגיע עם יכולות כביש משופרות ורמות נוחות וטכנולוגיה טובות יותר מגרסאות קודמות. אני בטוח ששיפור יכולות הכביש יסייעו לנו להגדיל את מכירות הדגם ולהרחיב את סגמנט הרנגלר שכיום ניצב לבד בשוק ללא מתחרים. לראשונה אנו משיקים את דגם הסהרה ברמת גימור אוברלנד היוקרתית עם אבזור עשיר, מערכות בטיחות אקטיביות ושלל תוספות חדשות. הדגם החדש מאפשר שימושיות יום יומית ושילוב מושלם בין יכולות שטח יוצאות דופן ונוחות של SUV".