ב.מ.וו X5 החדש בישראל

ב.מ.וו X5 החדש בישראל
ב.מ.וו X5 החדש, מוצע במחיר המתחיל מ-600 אלף ₪

דלק מוטורס הודיעה על תחילת מכירה מוקדמת של ב.מ.וו X5 החדש בישראל, עשיר בכמות חידושים טכנולוגיים, עיצוביים ופונקציונליים המתקדמים ביותר בארסנל של המותג

אורן פרנקל | 06/03/19

משפחת דגמי ה- X של ב.מ.וו ממשיכה להתחדש. אחרי דגמי ה- X2, X3 ו-X4  החדשים שהושקו לאחרונה, חלוץ משפחת ה-X במותג, ה-X5, מתחיל את שיווקו בישראל במכירה מוקדמת, טרם הגעת הרכבים לארץ.
ה-X5 החדש מציג עידן חדש ב-ב.מ.וו והוא עשיר בכמות חידושים טכנולוגיים, עיצוביים ופונקציונליים המתקדמים ביותר בארסנל של המותג, המאפשרים לו לייצג את ההתגלמות המשכנעת ביותר עד כה של תצורת ה-SAV הייחודית: יכולות כביש, נוחות ודינאמיות כמו של רכב סלון מהמובילים בקטגוריה, בשילוב היתרונות, תנוחות הישיבה, יכולות השטח, העיצוב והשימושיות של SUV.

מאפיינים בולטים בדגם:

מערכות עזר לנהג
BMW מציגה בדגם ה-X5 החדש את המילה האחרונה בתחום טכנולוגיית מערכות הבטיחות האקטיביות והיכולות האוטונומיות הקיימות כיום בשוק הרכב העולמי הכוללות שילוב של מערכות רדאר, מצלמות וחיישנים.
לראשונה בדגמי BMW, קיימת מצלמה גם בלוח המכשירים הבוחנת את התנהגותו של הנהג, ורמת המעורבות שלו בנהיגה, ולפי רמה זו מתאימה את התנהגות מערכות הבטיחות והסיוע. 
טכנולוגיה זו מאפשרת עידן חדש של נהיגה אוטונומית, אשר לא דורשת את התערבותו של הנהג, כול עוד המערכת מזהה שהנהג מעורב ומוכן לתגובה בכל עת.

מגוון מערכות זה, קיים במערך הבטיחות החדש והמקיף של דגם ה-BMW X5 העונה לשם Driving Assistant Professional אשר מוצע כציוד תקני בכל הדגמים אשר ישווקו בישראל, וכולל את היכולות הבאות:
התרעה בפני סטייה מנתיב,  התרעה בפני רכב בשטח מת, התרעה וסיוע בבלימה בפני פגיעה בהולכי רגל ורוכבי אופניים במהירויות עירוניות, התרעה וסיוע בבלימה בפני פגיעה בכלי רכב במהירויות עירוניות ובינעירוניות, התרעה בפני תעבורה צולבת בנסיעה מלפנים ומאחור, התרעה למניעת פגיעה מאחור, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה עד 210 קמ"ש. , מערכת בקרת היגוי, ושמירה על הרכב במרכז הנתיב ,התרעה בפני התנגשות צידית הכוללת התערבות אוטונומית בהיגוי הרכב, מערכת סיוע לנהג בתמרוני חירום .

בנוסף, מערך Parking Assistant המסייעת בחניה, שולטת כעת גם על תפקידי ההאצה והבלימה, בנוסף להיגוי. לראשונה ובלעדית ל-BMW, המערך כולל כסטנדרט גם את מערכת ה- Reversing Assistant החדשה, הזוכרת את פעולות ההיגוי האחרונות שהתבצעו במרחק של 50 מ' (ולתקופת זמן של 3 ימים) ומאפשרת חזרה מדויקת בנסיעה לאחור של אותן פעולות היגוי. כך יכולה המערכת לתמרן את הרכב לאורך הנתיב שבו נסע לפנים – רק לאחור.  
נסיעה חזרה מרחוב ללא מוצא או יציאה חניה מורכבת בין עמודים, מעולם לא היתה קלה יותר.

קישוריות ומערכות שליטה
העידן החדש מחייב את BMW לתכנן מחדש את הדרך בה הנהג שולט ברכב.
BMW X5 החדש מציג את מערכת התצוגה והבקרה החדשהBMW Live Cockpit Professional, כפי שהוצגה לראשונה בסידרה 8, וכלולה גם היא כסטנדרט בכל הדגמים. מערכת ההפעלה החדשה BMW Operating System 7.0, עם תצוגה אופטימלית ונהירה ובתוספת תצוגות ניתנות להתאמה אישית, מיועדת לספק לנהגים את המידע הנכון בזמן הנכון.
המערכת כוללת מערך של 2 מסכי ענק עיקריים:
צג בקרה מרכזי 12.3 אינץ במרכז השידה המרכזית ("דשבורד"), 
לוח מחוונים חדש ודיגיטלי, גם הוא בגודל 12.3 אינץ.
השליטה במערכת מתבצעת באמצעות מגוון אינסופי של אפשרויות: מגע, בקר iDrive, פקדים על גלגל ההגה, שליטה קולית חדשה ומתקדמת, בקרת מחוות יד (Gesture Control), בהתאם להעדפת הנהג.

מנועים ומערכות הנעה
הקפיצה הטכנולוגית ממשיכה ביחידות ההנעה, כולן חזקות, זריזות וחסכוניות יותר מהיחידות אותן הן מחליפות, בחלק מהמקרים בצורה דרמטית.
ה-BMW X5 החדש יוצע בשלב הראשון עם שלושה מנועי שישה צילינדרים בטור. כולם משודכים לתיבת הילוכים Steptronic בעלת 8 הילוכים המציעה יעילות ודינמיקת החלפת הילוכים מיטביות. 
- BMW X5 xDrive40i מונע על-ידי מנוע טורבו-בנזין 6 צילינדרים בטור המפתח הספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ ומעניק תאוצה של 5.5 שניות מ-0 ל-100 (בהשוואה ל-6.5 שניות בדגם הקודם) תוך שיפור ניכר בצריכת הדלק.
BMW X5 xDrive30d - מונע על-ידי מנוע טורבו-דיזל 6 צילינדרים בטור המפתח הספק מירבי של 265 כ"ס ומומנט מירבי של 63.2 קג"מ, גם הוא זריז וחסכוני יותר מהדגם אותו הוא מחליף.
BMW X5 M50d – דגם ה-M performance הראשון (בהמשך יוצגו נוספים) מונע ע"י מנוע טורבו-דיזל עם רביעיית מגדשי טורבו בדגם הביצועים ומייצר הספק מירבי של 400 כ"ס ומומנט מירבי של 77.5 קג"מ. 
ברבעון האחרון של השנה יצטרף דגם נוסף:
xDrive45e BMW X5 – דגם ה-iPerformance (היברידי-נטען), בדור חדש עם סוללה גדולה יותר ומנוע חשמלי מעודכן המשודך למנוע טורבו-בנזין 6 צילינדרים בטור חדש (המחליף את מנוע ה-4 צילינדרים בדגם הקודם) יציעו יחד הספק מרבי הנושק ל-400 כ"ס, וטווח נסיעה חשמלי ארוך יותר מבעבר.
מערכת ההנעה הכפולה xDrive החדשה מתוכננת לתת עדיפות להנעת הגלגלים האחוריים במקרים שבהם הנהג מאמץ סגנון נהיגה דינמי במיוחד. נעילת הדיפרנציאל המבוקרת אלקטרונית עבור הסרן האחורי (זמינה יחד עם חבילת M Sport או עם חבילת off-road האופציונליות) מעניקה להתנהגות הכביש של הרכב אופי ספורטיבי עוד יותר. 

מאפיין חדש נוסף בדגם הוא חבילת ה- xOffRoad (בתוספת תשלום), חבילת שטח המוצעת לראשונה בדגם, המרחיבה את מעטפת היכולות של דגם ה-BMW X5 גם מחוץ לגבולות הכביש.
החבילה כוללת, מתלי אוויר אדפטיביים, דיפרנציאל אחורי ננעל, מיגון תחתון ומערך פיקוד נפרד המעניק לנהג אפשרות בחירה בין ארבעה מצבי נהיגה שטח, ומאפשר לו להפעיל את ההגדרות האידיאליות עבור מרווח הגחון של הרכב, מערכת ה- xDrive, תגובת דוושת ההאצה, אופן פעולת תיבת ההילוכים, ומאפייני הפעולה של מערכת ה- DSC כהכנה לנהיגה במצבי שטח שונים: חול, סלעים, חצץ או שלג.



 

שלדה ומתלים
שורה של מערכות שלדה מבצעות אופטימיזציה אסטרטגית שנבחנת בקפידה של ביצועי השטח, היכולות הספורטיביות והנוחות של ה-BMW X5 החדש. מערכת המתלים בעלת עצמות העצה הכפולות מלפנים תוכננה מחדש ומשלבת נוחות נסיעה עם יכולות דינמיות עדיפות. 
בנוסף, מוצעות כאופציה 3 חבילות מתלים שונות:
1. מתלי M אדפטיביים – מונמכים ב-10 מ"מ, לנהיגה ספורטיבית ללא ויתור על נוחות הנסיעה.
2. מתלי M Professional אדפטיביים  - הכוללים בנוסף מוטות מייצבים אקטיביים ודיפרציאל אחורי M ליכולות דינאמיות ברמה הגבוהה ביותר.
3. מתלי אוויר – לראשונה בדגם בשני הסרנים, המציעים נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר, ומאפשרים גם כוונון של מרווח הגחון בשיעור של עד 80 מילימטרים בלחיצת כפתור או באמצעות   BMW Display Key

בנוסף לחבילות המתלים, מוצעת מערכת היגוי אחורי אקטיבי (Integral Active Steering) המאפשרים מאפייני ניהוג זריזים ודינמיים מאוד במהירויות גבוהות ומשפרים בצורה דרמטית את יכולות התמרון של הרכב במהירויות נמוכות.

עיצוב ומימדים
הדגם החדש גדול בהרבה עם מראה מרשים ומרחב פנימי גדול יותר, עם רוחק סרנים ארוך ב-42 מ"מ מקודמו (עומד כעת על 2,975 מילימטרים), גידול של 36 מ"מ באורך הרכב (ל-4,922 מ"מ), תוספת של 66 מ"מ לרוחב (כעת 2,004 מילימטרים) ותוספת של 19 מ"מ לגובה (ל-1,745 מ"מ). ה-X5 האחרון שומר על הפרופורציות האופייניות ל-SAV, אבל שפת העיצוב שלו חדשה ללא עוררין וכוללת משטחים נקיים וקווים מדויקים המדגישים את החוסן, היציבה והסמכותיות של הרכב.
כיאה ל-BMW, מוצע הרכב עם חבילות עיצוב חיצוניות המשנות את אופי המרכב: לראשונה בדגם ה-X5 מוצעת חבילת העיצוב xLine, המציעה אופי קשוח יותר, עם בתי גלגלים מודגשים בצבע שחור, מאפיינים חיצוניים בגימור אלומיניום מוברש חישוקים תואמים וכד. לצידה מוצעת חבילת ה-M-Sport המציעה אופי ספורטיבי יותר: בתי גלגלים בצבע המרכב, חצאיות צד, פגושים בעיצוב ספורטיבי, מאפיינים חיצוניים בגימור שחור מבריק, חישוקים תואמים וכד'.
תא הנוסעים קיבל שדרוג משמעותי עם עיצוב חדשני המיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של BMW. הוא כולל תאורת אווירה דינאמית, חבילות עיצוב חדשות וגימורי פנים שונים.

אבזור
החדשנות והראשוניות של דגם ה-X5 לא פוסחים גם על רשימת אביזרי הנוחות שמוצגים ברכב,
הכוללים מגוון פריטי אבזור שימושיים במיוחד המופיעים לראשונה ב-BMW X5  החדש:
מחזיקי כוסות עם חימום וקירור לשמירה על הטמפרטורה (בין 3 ל-55 מעלות).
חבילת תא מטען אופציונלית, הכוללת כיסוי נגלל חשמלי, אשר מאוחסן בצורה חשמלית בבטן תא המטען, ומסילות אקטיביות למניעת החלקת מטען. 

דגמי X5 xDrive40i ו-X5 xDrive30d מוצעים בשתי רמות אבזור:
רמת אבזור Elite  כוללת: 
מערכת הבטיחות המקיף Driving Assistant Professional, מערך הקישוריות המלא BMW Live Cockpit Professional, חבילת Parking Assistant, תאורת LED, חלון שמש פנורמי חשמלי (גדול יותר ב-30% מהדגם הקודם), פתיחה חשמלית לדלת תא המטען (לראשונה גן בחלקו התחתון), מושבי ספורט קדמיים חשמליים ומחוממים, ריפוד עור Vernasca, חבילת העיצוב xLine, חישוקי ''20 סגירה רכה "וואקום" לדלתות, ועוד שורה ארוכה 



רמת אבזור Superior מוסיפה: 
כורסאות  Comfort מלפנים, מתלי אוויר אדפטיביים, מערכת היגוי לגלגלים האחוריים Integral Active Steering, פקדי קריסטל צלול, פנסי חזית LED אדפטיביים, מערכת שמע Harman Kardon עם 16 רמקולים, מערכת Parking assistant plus הכוללת מצלמות היקפיות, חישוקי ''21 ועוד.
דגם X5 M50d ברמת גימור Superior מוסיפה:
חבילת עיצוב חיצונית M, מערכת פליטה ספורטיבית M, דיפרנציאל אחורי M-Sport  ננעל אלקטרונית, ריפודי עור Merino, אוורור במושבים הקדמיים ועוד.

גרסת שבעה מושבים תוצע כאופציה בהמשך השנה ותכלול שורת מושבים שלישית מתקפלת מתחת לתא המטען וקיפול חשמלי לשורת המושבים השנייה, לכניסה ויציאה קלות. 

מחירים
X5 xDrive30d Elite  - מחיר  600,000 ₪
X5 xDrive30d Superior  -  מחיר 690,000  ₪
X5 xDrive40i Elite  - מחיר  609,000 ₪
X5 xDrive40i Superior  -  מחיר  699,000 ₪
X5 xDriveM50d Superior  - מחיר   890,000 ₪

ברק כהן, מנהל חטיבת BMW בדלק מוטורס: "ה- BMW X5, הרכב שהגדיר לפני 20 שנה את תצורת הקרוס-אובר המודרנית בקטגוריית הפרימיום, מושק בדורו הרביעי ומעצב מחדש את הסטנדרט אליו הורגלו הלקוחות, זוהי תצוגת תכלית טכנולוגית של BMW, מיצרני הרכב המתקדמים בעולם."