MG ZS EV המעודכנת במבחן דרכים
המכונית הכל-חשמלית הוותיקה של MG, ה- ZS EV, לא היתה אמנם המכונית החשמלית הראשונה במחוזותינו, אך לזכותה נרשם שהיא חלוצת מהפכת הרכב החשמלי הסיני בישראל. היא נעדרה מהשוק המקומי כשנתיים, וכעת שבה אליו במהדורה מעודכנת ומשופרת. פגשנו אותה למבחן דרכים.
MG ZS EV - רקע
חברת MG, המותג הבריטי שנרכש על ידי יצרן הרכב הסיני SAIC, השיקה את דגם ה-ZS בישראל באפריל 2018 במהדורה לוגמת בנזין, לה נוספה גרסה כל-חשמלית כשנה וחצי מאוחר יותר.
יחד עם השקת הדגם הציגה היבואנית, קבוצת לובינסקי, שיטת שיווק חדשנית ומתקדמת, המבוססת על שיווק דיגיטלי מלא, כבר משלב קבלת האינפורמציה הנחוצה אודות הרכב, דרך תיאום נסיעת מבחן ועד להזמנת הרכב בפועל.
הדגם החשמלי זכה להצלחה מסחררת במונחים מקומיים, עם כמות מסירות חסרת תקדים של רכב כל-חשמלי לשנת 2020, שמנתה קרוב ל-700 מכוניות.
לאחר מכן יצא הדגם להפוגה של כשנתיים מהשוק המקומי, וחזר כעת במטרה לכבוש מחדש את שוק קהל היעד- צרכני רכבי הפנאי הקטנים החשמליים, רק שגילה שהמשימה כעת לא צפויה להיות פשוטה, נוכח אוקיינוס שהפך מאז לאדום הרבה יותר, בעיקר בשל היקף המכירות של ג'ילי ו-BYD, עם דגמי הג'יאומטרי C וה-Atto 3 (בהתאמה), הפופולריים עד מאד.
לאחר שעודכן העיצוב החיצוני, הותקנה סוללה בעלת קיבולת שגדלה ביותר מ-50%, זמני טעינה שהתקצרו, אבזור ואיכות חומרים ששופרו ומסכים שגדלו, ה-ZS EV מציעה חבילה שלמה בהרבה מבעבר.
---
MG ZS EV - עיצוב חיצוני, מידות
העיצוב החיצוני של ה-ZS-EV מבוסס אמנם על הדור הקודם, אך עבר עדכון קל ומרענן והוא נאה, במיוחד באדום הבוהק שצבע את רכב ההדגמה.
מלפנים פנסי לד עם 21 יחידות פנימיות בכל פנס, שבכה אטומה כמיטב מסורת החשמליות, דלת פתח הטעינה נותרה שם, פגוש מעוצב מחדש ובו שזורים חיישנים ומצלמות לטובת הפעלת מערכות הבטיחות האקטיביות.
מאחור יחידות תאורת לד חדשות, גם בהן 8 יחידות נפרדות בכל אחת, פגוש חדש ובקצהו התחתון מסגרת כרום חצויה במרכזה, ממש באותה השפה העיצובית של זו שמופיעה בפגוש הקדמי.
מידות המרכב נותרו כשהיו, עם 4.323 מ' לאורך, 1.809 מ' לרוחב, 1.649 מ' לגובה ומרחק בין הסרנים העומד על 2.581 מ'. לאורך כל המבחן קיבל המושב האחורי קומפלימנטים משלושת היושבים שם (מתבגרים ומבוגרים), בכל הנוגע למרווח לרגליים, לכתפיים ולראש.
עובדה זו מפתיעה לטובה אף יותר, נוכח מרכב הקצר וצר יותר מזה המשרת מתחרות ישירות (ג'יאומטרי ואטו 3 כאמור), וגם בסיס הגלגלים קצר מזה שאצלן באופן די ניכר.
יחד עם זאת, ה-ZS נהנה מתקרה גבוהה יותר וכאמור – תכנון פנימי חכם הצליח להעניק מרחב נאות לכלל היושבים ברכב.
תא המטען גדול אף הוא (448 ליטרים) ולו ריצפה נמוכה משמעותית מסף ההטענה, כשמתחתיה ממתין גם גלגל חלופי.
MG ZS EV – עיצוב פנימי, איכות חומרים והנדסת אנוש
כניסה פנימה חושפת תא נוסעים מוכר אך משודרג. המסך המרכזי צמח לכדי 10.1", את לוח המחוונים האנלוגי החליף מסך בגודל 12.3", ובשניהם התצוגה נהירה ורבת מסכים.
מתחת למסך המרכזי ישנם כפתורים פיזיים (וטוב שכך) שמתפעלים (בנוסף לאפשרות פחות אינטואיטיבית בעת נהיגה- גם דרך המסך) בעיקר את בקרת האקלים, עוצמת השמע של מערכת הסאונד וקיצור דרך למסך הבית.
הכפתורים הללו זהים בגודלם, ועדיין דורשים שליחת מבט זריז לשם תפעול. טוב היה אם לפחות הכפתור השולט בווליום היה בצורת גלגל, המובחן מהם.
בקונסולה המרכזית חוגת הילוכים, וכמה כפתורים האחראיים על בלם היד החשמלי (עם אוטו הולד), תוכנית הנהיגה, מידת הרגנרציה וגישה ישירה למסך המציין מידע אודות מצב הסוללה. הנדסת האנוש בכללותה טובה, התפעול נגיש ואינטואיטיבי, כמו גם המסכים ורמת הרזולוציה שבהם.
מסביב חומרים נעימים ברובם למגע, שימוש נרחב בדמוי עור שחור עם תפירה אדומה - על המושבים, על משענת היד שבין המושבים ובעל דפנות הקונסולה המרכזית. תמצאו את השילוב הזה גם על ההגה, על הדש בורד ובדפנות הדלתות.
בשאר האזורים, כמו בחלק העליון של הדש בורד ובחלקים התחתונים של המושבים והדלתות, החומרים מעט פחות מתאמצים להחניף, ושם תמצאו פלסטיק נוקשה יותר.
מאחור המרווח כאמור טוב, יש כאן פתחי מיזוג חיוניים, שקעי הטענה, ריצפה כמעט שטוחה, ישיבה בזווית נוחה וחלונות צד גדולים דיים לתחושה מוארת ומאווררת.
MG ZS EV – אבזור, מחיר
הדגם מגיע בגרסת אבזור אחת – Net Up S, ומחירה 164,888 ₪. רמת האבזור ב-ZS EV גבוהה, עם גג פנורמי שחלקו נפתח- ומתחתיו גלילת הצללה חשמלית יעילה, מושב נהג מתכוונן חשמלית וחימום למושבים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד, טעינה אלחוטית לנייד וקישוריות לאפל ולאנדרואיד, מצלמת 360 וחיישני חנייה מאחור, מכשיר V2L המאפשר חיבור של סוללת הרכב לצרכני חשמל ניידים ועוד.
MG ZS EV – בטיחות
רמת האבזור הבטיחותי עומד על ציון של 7 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד כדי עצירה, זיהוי רכב בשטח מת ותיקוני היגוי בהתאם, שמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, זיהוי תמרורים ושינוי מהירות בהתאם, בלימה אוטונומית בחירום, מניעת סנוור הרכב שממול, התרעה על רכב חוצה מאחור ועוד.
MG ZS EV – מנוע ומערכת הנעה, נוסעים
ל- ZS EV החדש מנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים. הספקו 156 כ"ס, והמומנט שלו עומד על 28.5 קג"מ. הביצועים מדברים על זינוק ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 8.6 שניות.
בעיר, כבר בתחילת התנועה ניכר כי מנח הישיבה גבוה באופן יחסי, ולמרות שההגה אינו ניתן לכוונון פנימה- החוצה, אלא מעלה-מטה בלבד, מצאתי די בקלות תנוחת ישיבה נוחה מולו.
מעבר בין מצבי הנהיגה מראה כי בין שני מצבי הקיצון – ספורט ומזגן לעומת מצב Eco ללא מזגן, יש פער של כ-40 ק"מ, שעשויים להיות חשובים, לעיתים קריטיים, כל הדרך לתחנת הטעינה.
הראות החוצה מהחלונות טובה, וניתן לתמרן בקלות עם ה-ZS גם ברחובות הצרים בעיר. למנוע יש מעין שריקה אופיינית ורמת השקט הכללית – גבוהה.
המתלים מכוילים באופן רך למדי, והמרכב לעיתים מתנדנד מעל לשיבושים או לפסי האטה., יחד עם זאת, הבולם סופג כהלכה את פגעי הכביש ומעניק רמת נוחות טובה.
ברכב חשמלי בו מנוטרל סאונד המנוע, חשוב להשקיע במערכת שמע טובה, ואכן זו שכאן, על ששת רמקוליה, לאחר כוונון קצר, עושה עבודה טובה.
שלושת מצבי הרגנרציה לא מאפשרים "נהיגה בדוושה אחת" נוכח העובדה שלעצירה מוחלטת לא תגיעו איתה, אך שימוש במצב הנחוש ביותר (3) מאפשר בלימה נוחה בכל פעם שתרפו מדוושת התאוצה.
מחוץ לעיר ניתן להיווכח שהנוחות טובה בשיוט רגוע, בכביש גלי המתלים הרכים יכולים לטלטל מעט את הנוסעים.
המנוע מגיב באופן נמרץ למדי, ויש לו יכולת האצה מרשימה, הן מעמידה והן בתאוצות ביניים. לחיצה אסרטיבית על הדוושה הימנית במהירויות נמוכות או ביציאה מכיכר למשל, יכולות לפגוש סחרור גלגלים ולוחמת הגה, במיוחד במצב "ספורט".
מצב "אקו" ישיג לכם כאמור עוד כמה עשרות קילומטרים לטווח, אך יאלחש את התגובות ואת התאוצות, ויהפוך אותן למתונות יותר.
בנהיגה דינאמית תהנו ודאי ממנוע שמגיב היטב, אך צפו גם לרכינה צידית האופיינית למתלים רכים. רמת האחיזה גבוהה, וגם הבלמים מגיבים היטב תחת עומס, במיוחד אם תקלו עליהם מעט עם בלימה רגנרטיבית מרבית.
---
MG ZS EV – טווח, צריכת חשמל, מהירות טעינה
אחד השיפורים המרכזיים בדגם החדש של ה -ZS EV הוא הסוללה שגדלה משמעותית ויחד איתה טווח הנסועה בין טעינות.
היצרן טוען ל-440 ק"מ למחזור טעינה.
את מבחן הדרכים שכלל מאות רבות של קילומטרים, חלקם כשברכב 5 אנשים ומזגן שפועל בהיפר, חלקם בנהיגה דינאמית, או תוך זחילה בפקקים, וגם כמה מאות קילומטרים של שיוט רגוע, הניבו תוצאה שנעה בין 16.8 קווט"ש מיטביים (כ-417 ק"מ פר טעינה), דרך נסיעה שמדמה את רוב הנסועה הממוצעת, כשהצריכה עומדת על כ-18.5 קווט"ש ל-100 ק"מ (377 ק"מ לטעינה) ובמקרים של לחץ מוגבר על הדוושה הימנית – 20 קווט"ש ל-100 ק"מ, שהם טובים לכ- 350 ק"מ למחזור טעינה.
משך הטעינה בתחנה של 50 קווט"ש, הראתה זמן טעינה בפועל של 54 דקות, ממצב טעינה של 14% בסוללה ועד כדי 76%.
בתחנות המסוגלות לספק טעינה מהירה יותר, כנראה שתשהו פחות.
MG ZS EV – סיכום
ה-MG ZS EV שב למחוזותינו בתקופה שוודאי תחשב אצלו כמאתגרת למדי – תקופה בה כמה מהמתחרות הישירות הפכו פופולריות וחזקות עד מאד בשוק המקומי, ומחזיקות בשיאי מסירות של כלי רכב חשמליים ובכלל.
יחד עם זאת, ה- ZS EV הוכיח כבר בדור הקודם שישנן כמה משוכות גבוהות, שבאפשרותו לחלוף מעליהן ברגל אתלטית קלה;
דגם שרק החל להימכר ומייד לאחר מכן החלה הקורונה, שסגרה אולמות תצוגה ועצרה כמעט לחלוטין את שיווק המכוניות? – לא כאן. למרות הקורונה, ה-ZS EV מהדור הראשון מכר פה כמעט 700 מכוניות בשנת 2020.
דגם חשמלי לחלוטין עם טווח לא גדול שמייצר "חרדת טווח", בתקופה בה תשתית הטעינה הציבורית בחיתוליה? לא עבור MG.
מותג שהוא חדש לרוב אוכלוסיית הקונים, והגיע- לא מיפן, לא מדרום קוריאה או מאירופה, אלא מסין? כמויות המכירות של הדור הקודם הראו שהלקוח הישראלי לא חושש יותר מרכב מתוצרת סינית.
ובנוסף - רכב שהגיע ללא רוב מערכות הבטיחות האקטיביות ועם פחות אבזור, ועדיין – מכר לא מעט יחידות.
אז כעת, ה-MG ZS EV מגיע יותר יפה וטכנולוגי, יותר מאובזר ובטיחותי, הוא מציג טווח נסיעה שימושי הרבה יותר, הוא נטען מהר יותר ומתומחר כמו מרבית מתחריו הישירים.
אז למרות שכעת צפוף יותר בבריכת הכרישים הזו, נראה שיש לו את הכלים לעשות זאת, ולשחות שם בביטחה.
MG ZS EV- NET UP S
מחיר (₪) | 164,888 |
אורך (מ') | 4.323 |
רוחב (מ') | 1.809 |
גובה (מ') | 1.649 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.581 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,695 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 448 / 1,187 |
מרווח גחון (ס"מ) | 17.7 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) | 440 / 377 |
הספק מנוע (כ"ס) | 156 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 8.6 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 69.9 |
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק') | 400 |
משך טעינה מהירה DC (5%-80%) (דק) | 40 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 93 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 150,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 150,000 |
MG ZS EV - רקע
חברת MG, המותג הבריטי שנרכש על ידי יצרן הרכב הסיני SAIC, השיקה את דגם ה-ZS בישראל באפריל 2018 במהדורה לוגמת בנזין, לה נוספה גרסה כל-חשמלית כשנה וחצי מאוחר יותר.
יחד עם השקת הדגם הציגה היבואנית, קבוצת לובינסקי, שיטת שיווק חדשנית ומתקדמת, המבוססת על שיווק דיגיטלי מלא, כבר משלב קבלת האינפורמציה הנחוצה אודות הרכב, דרך תיאום נסיעת מבחן ועד להזמנת הרכב בפועל.
הדגם החשמלי זכה להצלחה מסחררת במונחים מקומיים, עם כמות מסירות חסרת תקדים של רכב כל-חשמלי לשנת 2020, שמנתה קרוב ל-700 מכוניות.
לאחר מכן יצא הדגם להפוגה של כשנתיים מהשוק המקומי, וחזר כעת במטרה לכבוש מחדש את שוק קהל היעד- צרכני רכבי הפנאי הקטנים החשמליים, רק שגילה שהמשימה כעת לא צפויה להיות פשוטה, נוכח אוקיינוס שהפך מאז לאדום הרבה יותר, בעיקר בשל היקף המכירות של ג'ילי ו-BYD, עם דגמי הג'יאומטרי C וה-Atto 3 (בהתאמה), הפופולריים עד מאד.
לאחר שעודכן העיצוב החיצוני, הותקנה סוללה בעלת קיבולת שגדלה ביותר מ-50%, זמני טעינה שהתקצרו, אבזור ואיכות חומרים ששופרו ומסכים שגדלו, ה-ZS EV מציעה חבילה שלמה בהרבה מבעבר.
---
MG ZS EV - עיצוב חיצוני, מידות
העיצוב החיצוני של ה-ZS-EV מבוסס אמנם על הדור הקודם, אך עבר עדכון קל ומרענן והוא נאה, במיוחד באדום הבוהק שצבע את רכב ההדגמה.
מלפנים פנסי לד עם 21 יחידות פנימיות בכל פנס, שבכה אטומה כמיטב מסורת החשמליות, דלת פתח הטעינה נותרה שם, פגוש מעוצב מחדש ובו שזורים חיישנים ומצלמות לטובת הפעלת מערכות הבטיחות האקטיביות.
מאחור יחידות תאורת לד חדשות, גם בהן 8 יחידות נפרדות בכל אחת, פגוש חדש ובקצהו התחתון מסגרת כרום חצויה במרכזה, ממש באותה השפה העיצובית של זו שמופיעה בפגוש הקדמי.
מידות המרכב נותרו כשהיו, עם 4.323 מ' לאורך, 1.809 מ' לרוחב, 1.649 מ' לגובה ומרחק בין הסרנים העומד על 2.581 מ'. לאורך כל המבחן קיבל המושב האחורי קומפלימנטים משלושת היושבים שם (מתבגרים ומבוגרים), בכל הנוגע למרווח לרגליים, לכתפיים ולראש.
עובדה זו מפתיעה לטובה אף יותר, נוכח מרכב הקצר וצר יותר מזה המשרת מתחרות ישירות (ג'יאומטרי ואטו 3 כאמור), וגם בסיס הגלגלים קצר מזה שאצלן באופן די ניכר.
יחד עם זאת, ה-ZS נהנה מתקרה גבוהה יותר וכאמור – תכנון פנימי חכם הצליח להעניק מרחב נאות לכלל היושבים ברכב.
תא המטען גדול אף הוא (448 ליטרים) ולו ריצפה נמוכה משמעותית מסף ההטענה, כשמתחתיה ממתין גם גלגל חלופי.
MG ZS EV – עיצוב פנימי, איכות חומרים והנדסת אנוש
כניסה פנימה חושפת תא נוסעים מוכר אך משודרג. המסך המרכזי צמח לכדי 10.1", את לוח המחוונים האנלוגי החליף מסך בגודל 12.3", ובשניהם התצוגה נהירה ורבת מסכים.
מתחת למסך המרכזי ישנם כפתורים פיזיים (וטוב שכך) שמתפעלים (בנוסף לאפשרות פחות אינטואיטיבית בעת נהיגה- גם דרך המסך) בעיקר את בקרת האקלים, עוצמת השמע של מערכת הסאונד וקיצור דרך למסך הבית.
הכפתורים הללו זהים בגודלם, ועדיין דורשים שליחת מבט זריז לשם תפעול. טוב היה אם לפחות הכפתור השולט בווליום היה בצורת גלגל, המובחן מהם.
בקונסולה המרכזית חוגת הילוכים, וכמה כפתורים האחראיים על בלם היד החשמלי (עם אוטו הולד), תוכנית הנהיגה, מידת הרגנרציה וגישה ישירה למסך המציין מידע אודות מצב הסוללה. הנדסת האנוש בכללותה טובה, התפעול נגיש ואינטואיטיבי, כמו גם המסכים ורמת הרזולוציה שבהם.
מסביב חומרים נעימים ברובם למגע, שימוש נרחב בדמוי עור שחור עם תפירה אדומה - על המושבים, על משענת היד שבין המושבים ובעל דפנות הקונסולה המרכזית. תמצאו את השילוב הזה גם על ההגה, על הדש בורד ובדפנות הדלתות.
בשאר האזורים, כמו בחלק העליון של הדש בורד ובחלקים התחתונים של המושבים והדלתות, החומרים מעט פחות מתאמצים להחניף, ושם תמצאו פלסטיק נוקשה יותר.
מאחור המרווח כאמור טוב, יש כאן פתחי מיזוג חיוניים, שקעי הטענה, ריצפה כמעט שטוחה, ישיבה בזווית נוחה וחלונות צד גדולים דיים לתחושה מוארת ומאווררת.
MG ZS EV – אבזור, מחיר
הדגם מגיע בגרסת אבזור אחת – Net Up S, ומחירה 164,888 ₪. רמת האבזור ב-ZS EV גבוהה, עם גג פנורמי שחלקו נפתח- ומתחתיו גלילת הצללה חשמלית יעילה, מושב נהג מתכוונן חשמלית וחימום למושבים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד, טעינה אלחוטית לנייד וקישוריות לאפל ולאנדרואיד, מצלמת 360 וחיישני חנייה מאחור, מכשיר V2L המאפשר חיבור של סוללת הרכב לצרכני חשמל ניידים ועוד.
MG ZS EV – בטיחות
רמת האבזור הבטיחותי עומד על ציון של 7 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד כדי עצירה, זיהוי רכב בשטח מת ותיקוני היגוי בהתאם, שמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, זיהוי תמרורים ושינוי מהירות בהתאם, בלימה אוטונומית בחירום, מניעת סנוור הרכב שממול, התרעה על רכב חוצה מאחור ועוד.
MG ZS EV – מנוע ומערכת הנעה, נוסעים
ל- ZS EV החדש מנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים. הספקו 156 כ"ס, והמומנט שלו עומד על 28.5 קג"מ. הביצועים מדברים על זינוק ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 8.6 שניות.
בעיר, כבר בתחילת התנועה ניכר כי מנח הישיבה גבוה באופן יחסי, ולמרות שההגה אינו ניתן לכוונון פנימה- החוצה, אלא מעלה-מטה בלבד, מצאתי די בקלות תנוחת ישיבה נוחה מולו.
מעבר בין מצבי הנהיגה מראה כי בין שני מצבי הקיצון – ספורט ומזגן לעומת מצב Eco ללא מזגן, יש פער של כ-40 ק"מ, שעשויים להיות חשובים, לעיתים קריטיים, כל הדרך לתחנת הטעינה.
הראות החוצה מהחלונות טובה, וניתן לתמרן בקלות עם ה-ZS גם ברחובות הצרים בעיר. למנוע יש מעין שריקה אופיינית ורמת השקט הכללית – גבוהה.
המתלים מכוילים באופן רך למדי, והמרכב לעיתים מתנדנד מעל לשיבושים או לפסי האטה., יחד עם זאת, הבולם סופג כהלכה את פגעי הכביש ומעניק רמת נוחות טובה.
ברכב חשמלי בו מנוטרל סאונד המנוע, חשוב להשקיע במערכת שמע טובה, ואכן זו שכאן, על ששת רמקוליה, לאחר כוונון קצר, עושה עבודה טובה.
שלושת מצבי הרגנרציה לא מאפשרים "נהיגה בדוושה אחת" נוכח העובדה שלעצירה מוחלטת לא תגיעו איתה, אך שימוש במצב הנחוש ביותר (3) מאפשר בלימה נוחה בכל פעם שתרפו מדוושת התאוצה.
מחוץ לעיר ניתן להיווכח שהנוחות טובה בשיוט רגוע, בכביש גלי המתלים הרכים יכולים לטלטל מעט את הנוסעים.
המנוע מגיב באופן נמרץ למדי, ויש לו יכולת האצה מרשימה, הן מעמידה והן בתאוצות ביניים. לחיצה אסרטיבית על הדוושה הימנית במהירויות נמוכות או ביציאה מכיכר למשל, יכולות לפגוש סחרור גלגלים ולוחמת הגה, במיוחד במצב "ספורט".
מצב "אקו" ישיג לכם כאמור עוד כמה עשרות קילומטרים לטווח, אך יאלחש את התגובות ואת התאוצות, ויהפוך אותן למתונות יותר.
בנהיגה דינאמית תהנו ודאי ממנוע שמגיב היטב, אך צפו גם לרכינה צידית האופיינית למתלים רכים. רמת האחיזה גבוהה, וגם הבלמים מגיבים היטב תחת עומס, במיוחד אם תקלו עליהם מעט עם בלימה רגנרטיבית מרבית.
---
MG ZS EV – טווח, צריכת חשמל, מהירות טעינה
אחד השיפורים המרכזיים בדגם החדש של ה -ZS EV הוא הסוללה שגדלה משמעותית ויחד איתה טווח הנסועה בין טעינות.
היצרן טוען ל-440 ק"מ למחזור טעינה.
את מבחן הדרכים שכלל מאות רבות של קילומטרים, חלקם כשברכב 5 אנשים ומזגן שפועל בהיפר, חלקם בנהיגה דינאמית, או תוך זחילה בפקקים, וגם כמה מאות קילומטרים של שיוט רגוע, הניבו תוצאה שנעה בין 16.8 קווט"ש מיטביים (כ-417 ק"מ פר טעינה), דרך נסיעה שמדמה את רוב הנסועה הממוצעת, כשהצריכה עומדת על כ-18.5 קווט"ש ל-100 ק"מ (377 ק"מ לטעינה) ובמקרים של לחץ מוגבר על הדוושה הימנית – 20 קווט"ש ל-100 ק"מ, שהם טובים לכ- 350 ק"מ למחזור טעינה.
משך הטעינה בתחנה של 50 קווט"ש, הראתה זמן טעינה בפועל של 54 דקות, ממצב טעינה של 14% בסוללה ועד כדי 76%.
בתחנות המסוגלות לספק טעינה מהירה יותר, כנראה שתשהו פחות.
MG ZS EV – סיכום
ה-MG ZS EV שב למחוזותינו בתקופה שוודאי תחשב אצלו כמאתגרת למדי – תקופה בה כמה מהמתחרות הישירות הפכו פופולריות וחזקות עד מאד בשוק המקומי, ומחזיקות בשיאי מסירות של כלי רכב חשמליים ובכלל.
יחד עם זאת, ה- ZS EV הוכיח כבר בדור הקודם שישנן כמה משוכות גבוהות, שבאפשרותו לחלוף מעליהן ברגל אתלטית קלה;
דגם שרק החל להימכר ומייד לאחר מכן החלה הקורונה, שסגרה אולמות תצוגה ועצרה כמעט לחלוטין את שיווק המכוניות? – לא כאן. למרות הקורונה, ה-ZS EV מהדור הראשון מכר פה כמעט 700 מכוניות בשנת 2020.
דגם חשמלי לחלוטין עם טווח לא גדול שמייצר "חרדת טווח", בתקופה בה תשתית הטעינה הציבורית בחיתוליה? לא עבור MG.
מותג שהוא חדש לרוב אוכלוסיית הקונים, והגיע- לא מיפן, לא מדרום קוריאה או מאירופה, אלא מסין? כמויות המכירות של הדור הקודם הראו שהלקוח הישראלי לא חושש יותר מרכב מתוצרת סינית.
ובנוסף - רכב שהגיע ללא רוב מערכות הבטיחות האקטיביות ועם פחות אבזור, ועדיין – מכר לא מעט יחידות.
אז כעת, ה-MG ZS EV מגיע יותר יפה וטכנולוגי, יותר מאובזר ובטיחותי, הוא מציג טווח נסיעה שימושי הרבה יותר, הוא נטען מהר יותר ומתומחר כמו מרבית מתחריו הישירים.
אז למרות שכעת צפוף יותר בבריכת הכרישים הזו, נראה שיש לו את הכלים לעשות זאת, ולשחות שם בביטחה.
MG ZS EV- NET UP S
מחיר (₪) | 164,888 |
אורך (מ') | 4.323 |
רוחב (מ') | 1.809 |
גובה (מ') | 1.649 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.581 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,695 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 448 / 1,187 |
מרווח גחון (ס"מ) | 17.7 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) | 440 / 377 |
הספק מנוע (כ"ס) | 156 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 8.6 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 69.9 |
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק') | 400 |
משך טעינה מהירה DC (5%-80%) (דק) | 40 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 93 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 150,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 150,000 |