MG ZS היברידי חדש בהשקה מקומית. המחיר החל מ-155,888 ₪
קב' לובינסקי, יבואנית MG לישראל, הציגה הבוקר את פעילות המותג MG, החוגג 100 שנים להיווסדו, ובמסגרת זו, הושק דגם ה-ZS החדש בגרסה היברידית, לו מערכת הינע זהה לזו שהוצגה בהשקה שקטה בדגם ה- MG3 הקטן- לפני שבועות מספר. חזרנו מההשקה עם הפרטים.
plus - רקע
מותג הרכב MG נוסד ב-1924 באנגליה, כאשר בהמשך, בשנת 2007, קונצרן Saic הסיני השלים את רכישתו, ומאז מתכנן, מעצב ומייצר דגמים שונים השייכים למותג. קבוצת לובינסקי משווקת את דגמיו בישראל מזה 15 שנים.
ההיסטוריה המפוארת של המותג כוללת לא מעט אייקונים מוטוריים, חלקם אף הוצגו בעת ההשקה, הודות לחברי מועדון ה-5, חלקם בעלי MG קלאסיות ושמורות להפליא.
עם ה- ZS החדש, מדובר בדגם השני מבית MG לו מערכת הנעה היברידית HEV (ללא טעינה חיצונית), כאשר ה-MG3 הקטנה הושקה באופן שקט בישראל לפני שבועות מספר.
לדברי היבואן, מדגם ה- MG3 הוזמנו כבר מאות יחידות, כשהראשונות צפויות להגיע עוד החודש, בהנחה שלא יהיו עיכובים עם הגעת האניות ארצה; יחידות ראשונות צפויות לעלות על כבישי ישראל עוד השנה.
מכוניות ראשונות מדגם ה-ZS ההיברידי החדש צפויות לעלות על הכבישים המקומיים רק ברבעון הראשון של 2025, כשהיבואן רואה את עיקר התחרות מולו בשני דגמים עיקריים – ניסאן ג'וק החדש וטויוטה יאריס קרוס.
MG ZS Hybrid plus – עיצוב חיצוני, מימדים
עיצוב ה-ZS החדש מיישר קו עם העיצוב העכשווי של רכבי המותג, שהחלו בעיקר עם דגם ה-MG4 וה- MG3 ההיברידי החדש, ובהם חרטום נמוך ומעוגל עליו מוטבע סמל המותג, שבכה גדולה מלפנים, פנסי חזית צרים ומחוברים ביניהם בפס לד ועוד.
המידות צמחו מעט לעומת ה-ZS הקודם והן מציעות כעת מרחב מחיה משופר בתא הנוסעים, למעט הגובה (1.635 מ' כעת לעומת 1.649 מ' בעבר), כשהאורך גדל בכ-11 ס"מ לכדי 4.43 מ' והרוחב עומד כעת על 1.818 מ', כ-1 ס"מ יותר מבעבר.
בסיס הגלגלים, אומדן חשוב ברכב משפחתי מסגמנט SUV B, גדל בדגם החדש ב-2.5 ס"מ לכדי 2.606 מ'.
נפח תא המטען עומד על 443 ליטרים, ובקיפול המושבים – 1,457 ליטרים.
MG ZS Hybrid plus – אבזור ומחירים
כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של ה + MG ZS Hybrid תוכנן, עוצב ונבנה בדור חדש לגמרי. העיצוב מודרני ובו מסכים גדולים (המולטימדיה בגודל 12.3").
האבזור כולל בעיקר כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג גם לאחור, במערכת המולטימדיה ממשק חדש ומתקדם דובר עברית מלאה, מצלמת 360, וכולל חיבורי Apple CarPlay ו-Android Auto, שלושה שקעי USB (USB-C ו-A מלפנים, A מאחור), מושב נהג מתכוונן חשמלית, ריפודי מושבים ודיפוני דלתות בד בשילוב עור מלאכותי, חימום מושבים קדמיים, חימום להגה ועוד; גג פנורמי נפתח מוצע כאופציה תמורת 1,000 שקלים נוספים.
ה- + MG ZS Hybrid מצויד בקישוריות מלאה למערכת ה-i-Smart Lite באמצעות אפליקציית i-Smart דוברת עברית מלאה אשר מאפשרת לבעלי הרכב לקבל מידע על מיקומו של הרכב, להפעיל את המיזוג (חימום וקירור לתא הנוסעים, חימום מושבים וגלגל הגה) מרחוק בטרם היציאה לנסיעה, לפתוח או לנעול את הרכב מרחוק, כמות הדלק וטווח הנסיעה, לקבל התרעות אודות אבחון מצב הרכב, לקבל התרעות על לחץ אוויר נמוך בצמיגים ועוד.
מחיר הדגם הוא 155,888 ₪,
האחריות הכללית הורחבה בכל הדגמים ל- 7 שנים או 150,000 ק"מ, על הסוללה החשמלית ישנה החרגה לכדי 8 שנים או 150,000 ק"מ .
עוד ציין היבואן, כי השלמת רכישה עוד השנה תהא במחירים המפורסמים כעת, והם מבטיחים את קבלת הרכב בתחילת 2025 ללא שינויים והפרשים במחיר.
MG ZS Hybrid plus – בטיחות
+ MG ZS Hybrid החדש משווק כאמור ברמת אבזור יחידה, LUXURY, אשר כוללת בלימת חירום אקטיבית, מערכת לשמירת מרכז הנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, שמירת נתיב עם תיקוני היגוי, התרעת עייפות נהג ובקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת.
עוד תמצאו כאן זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בהתאם, מניעת סנוור, התרעה על רכב בשטח המת, התרעה על התקרבות רכב מאחור בעת מעבר נתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור במרחק של 25 מטר מכל צד ועוד.
הרכב טרם הספיק לעבור מבחני ריסוק רשמיים, אך היבואן צופה שיקבל ציונים גבוהים.
MG ZS Hybrid plus - מנועים, הנעה
+ MG ZS Hybrid החדש הוא הדגם השני מבית MG אשר מקבל את מערכת ההינע ההיברידית החדשה.
מערכת זו מורכבת מהינע בנזין משולב בחשמל, אך עושה זאת בדרך מקורית, בה מנוע הבעירה הפנימית מסוגל לפעול גם כגורם מניע המעביר את כוחו ישירות לגלגלים, וגם לפעול כגנרטור לטעינת הסוללה ללא הנעת גלגלי הרכב.
מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר 4 ציל' אשר פועל במחזור אטקינסון (בעירה עניה לטובת חיסכון משמעותי בדלק ופליטת מזהמים נמוכה – דרגת זיהום 4).
מנוע הבנזין מסובב גנרטור חשמלי המייצר הספק של 61.2 כ"ס לשם טעינת הסוללה. כאשר מנוע הבנזין משמש כגורם מניע, הוא מעניק הספק של 102 כ"ס ומומנט של 13 קג"מ, ואת כוחו הוא מעביר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית עם 3 הילוכים.
המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת של 1.83 קוט"ש ובמתח של 350 וולט.
ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות, וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא 5.1 ליטרים ל-100 ק"מ (19.6 ק"מ לליטר).
לדגם החדש 3 רמות של רגנרציה ובורר מצבי נהיגה (Eco, Normal, Sport). מערכת ההנעה ההיברידית של ה- MG ZS Hybrid+ מאפשרת 8 שילובים שונים של מערכות ההינע בכדי להבטיח ניצול אופטימלי של ביצועים מול חיסכון בדלק וצמצום הפליטה.
+ MG ZS Hybrid
מחיר (₪) | 155,888 |
אורך (מ') | 4.43 |
רוחב (מ') | 1.818 |
גובה (מ') | 1.635 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.606 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,420 |
נפח תא מטען / עם מושב אחורי מקופל (ל') | 443 / 1,457 |
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר) | 19.6 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין , 1,500, חשמלי |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, וחשמלי |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 3 (בנזין בלבד), קדמית |
הספק מנועים משולב (כ"ס) | 194 |
מומנט (קג"מ) בנזין , חשמלי | 13, 25.5 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 8.7 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |
משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 150,000 |
plus - רקע
מותג הרכב MG נוסד ב-1924 באנגליה, כאשר בהמשך, בשנת 2007, קונצרן Saic הסיני השלים את רכישתו, ומאז מתכנן, מעצב ומייצר דגמים שונים השייכים למותג. קבוצת לובינסקי משווקת את דגמיו בישראל מזה 15 שנים.
ההיסטוריה המפוארת של המותג כוללת לא מעט אייקונים מוטוריים, חלקם אף הוצגו בעת ההשקה, הודות לחברי מועדון ה-5, חלקם בעלי MG קלאסיות ושמורות להפליא.
עם ה- ZS החדש, מדובר בדגם השני מבית MG לו מערכת הנעה היברידית HEV (ללא טעינה חיצונית), כאשר ה-MG3 הקטנה הושקה באופן שקט בישראל לפני שבועות מספר.
לדברי היבואן, מדגם ה- MG3 הוזמנו כבר מאות יחידות, כשהראשונות צפויות להגיע עוד החודש, בהנחה שלא יהיו עיכובים עם הגעת האניות ארצה; יחידות ראשונות צפויות לעלות על כבישי ישראל עוד השנה.
מכוניות ראשונות מדגם ה-ZS ההיברידי החדש צפויות לעלות על הכבישים המקומיים רק ברבעון הראשון של 2025, כשהיבואן רואה את עיקר התחרות מולו בשני דגמים עיקריים – ניסאן ג'וק החדש וטויוטה יאריס קרוס.
MG ZS Hybrid plus – עיצוב חיצוני, מימדים
עיצוב ה-ZS החדש מיישר קו עם העיצוב העכשווי של רכבי המותג, שהחלו בעיקר עם דגם ה-MG4 וה- MG3 ההיברידי החדש, ובהם חרטום נמוך ומעוגל עליו מוטבע סמל המותג, שבכה גדולה מלפנים, פנסי חזית צרים ומחוברים ביניהם בפס לד ועוד.
המידות צמחו מעט לעומת ה-ZS הקודם והן מציעות כעת מרחב מחיה משופר בתא הנוסעים, למעט הגובה (1.635 מ' כעת לעומת 1.649 מ' בעבר), כשהאורך גדל בכ-11 ס"מ לכדי 4.43 מ' והרוחב עומד כעת על 1.818 מ', כ-1 ס"מ יותר מבעבר.
בסיס הגלגלים, אומדן חשוב ברכב משפחתי מסגמנט SUV B, גדל בדגם החדש ב-2.5 ס"מ לכדי 2.606 מ'.
נפח תא המטען עומד על 443 ליטרים, ובקיפול המושבים – 1,457 ליטרים.
MG ZS Hybrid plus – אבזור ומחירים
כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של ה + MG ZS Hybrid תוכנן, עוצב ונבנה בדור חדש לגמרי. העיצוב מודרני ובו מסכים גדולים (המולטימדיה בגודל 12.3").
האבזור כולל בעיקר כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג גם לאחור, במערכת המולטימדיה ממשק חדש ומתקדם דובר עברית מלאה, מצלמת 360, וכולל חיבורי Apple CarPlay ו-Android Auto, שלושה שקעי USB (USB-C ו-A מלפנים, A מאחור), מושב נהג מתכוונן חשמלית, ריפודי מושבים ודיפוני דלתות בד בשילוב עור מלאכותי, חימום מושבים קדמיים, חימום להגה ועוד; גג פנורמי נפתח מוצע כאופציה תמורת 1,000 שקלים נוספים.
ה- + MG ZS Hybrid מצויד בקישוריות מלאה למערכת ה-i-Smart Lite באמצעות אפליקציית i-Smart דוברת עברית מלאה אשר מאפשרת לבעלי הרכב לקבל מידע על מיקומו של הרכב, להפעיל את המיזוג (חימום וקירור לתא הנוסעים, חימום מושבים וגלגל הגה) מרחוק בטרם היציאה לנסיעה, לפתוח או לנעול את הרכב מרחוק, כמות הדלק וטווח הנסיעה, לקבל התרעות אודות אבחון מצב הרכב, לקבל התרעות על לחץ אוויר נמוך בצמיגים ועוד.
מחיר הדגם הוא 155,888 ₪,
האחריות הכללית הורחבה בכל הדגמים ל- 7 שנים או 150,000 ק"מ, על הסוללה החשמלית ישנה החרגה לכדי 8 שנים או 150,000 ק"מ .
עוד ציין היבואן, כי השלמת רכישה עוד השנה תהא במחירים המפורסמים כעת, והם מבטיחים את קבלת הרכב בתחילת 2025 ללא שינויים והפרשים במחיר.
MG ZS Hybrid plus – בטיחות
+ MG ZS Hybrid החדש משווק כאמור ברמת אבזור יחידה, LUXURY, אשר כוללת בלימת חירום אקטיבית, מערכת לשמירת מרכז הנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, שמירת נתיב עם תיקוני היגוי, התרעת עייפות נהג ובקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת.
עוד תמצאו כאן זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בהתאם, מניעת סנוור, התרעה על רכב בשטח המת, התרעה על התקרבות רכב מאחור בעת מעבר נתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור במרחק של 25 מטר מכל צד ועוד.
הרכב טרם הספיק לעבור מבחני ריסוק רשמיים, אך היבואן צופה שיקבל ציונים גבוהים.
MG ZS Hybrid plus - מנועים, הנעה
+ MG ZS Hybrid החדש הוא הדגם השני מבית MG אשר מקבל את מערכת ההינע ההיברידית החדשה.
מערכת זו מורכבת מהינע בנזין משולב בחשמל, אך עושה זאת בדרך מקורית, בה מנוע הבעירה הפנימית מסוגל לפעול גם כגורם מניע המעביר את כוחו ישירות לגלגלים, וגם לפעול כגנרטור לטעינת הסוללה ללא הנעת גלגלי הרכב.
מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר 4 ציל' אשר פועל במחזור אטקינסון (בעירה עניה לטובת חיסכון משמעותי בדלק ופליטת מזהמים נמוכה – דרגת זיהום 4).
מנוע הבנזין מסובב גנרטור חשמלי המייצר הספק של 61.2 כ"ס לשם טעינת הסוללה. כאשר מנוע הבנזין משמש כגורם מניע, הוא מעניק הספק של 102 כ"ס ומומנט של 13 קג"מ, ואת כוחו הוא מעביר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית עם 3 הילוכים.
המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת של 1.83 קוט"ש ובמתח של 350 וולט.
ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות, וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא 5.1 ליטרים ל-100 ק"מ (19.6 ק"מ לליטר).
לדגם החדש 3 רמות של רגנרציה ובורר מצבי נהיגה (Eco, Normal, Sport). מערכת ההנעה ההיברידית של ה- MG ZS Hybrid+ מאפשרת 8 שילובים שונים של מערכות ההינע בכדי להבטיח ניצול אופטימלי של ביצועים מול חיסכון בדלק וצמצום הפליטה.
+ MG ZS Hybrid
מחיר (₪) | 155,888 |
אורך (מ') | 4.43 |
רוחב (מ') | 1.818 |
גובה (מ') | 1.635 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.606 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,420 |
נפח תא מטען / עם מושב אחורי מקופל (ל') | 443 / 1,457 |
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר) | 19.6 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין , 1,500, חשמלי |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, וחשמלי |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 3 (בנזין בלבד), קדמית |
הספק מנועים משולב (כ"ס) | 194 |
מומנט (קג"מ) בנזין , חשמלי | 13, 25.5 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 8.7 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |
משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 150,000 |