MG HS החדש הושק. המחירים – החל מ-172,888 שקלים
קב' לובינסקי, יבואנית מותג MG, השיקה הבוקר את הדור השני ל-SUV הפופולרי של המותג. ה- HS, שגדל במידותיו לעומת קודמו והפך טכנולוגי יותר, מציג בחירה בין שלוש יחידות הנעה – בנזין טורבו, היברידי-טורבו וגרסת PHEV נטענת. שבנו מההשקה עם הפרטים.
HS החדש - רקע
כמעט 4 וחצי שנים חלפו מאז שהושק דגם ה-HS (EHS) בישראל, בתצורת הנעה היברידית נטענת PHEV.
מאז הפך הדגם לפופולרי ביותר מסוגו, יחד עם היותו משויך לקטגורית ה- C-SUV המבוקשת, שתפסה נתח שוק מקומי של כ-30 אחוזים מכלל המכירות, כשהדגם עצמו העלה קרוב ל-9,150 יחידות על כבישי ישראל, מאז תחילת שיווקו.
כעת מושק הדור השני של ה-HS, והוא תוכנן מראשיתו עם שלדה חדשה ועם יחידות הנעה חדשות ומגוונות, לצד צמיחה במימדים, שיפור באבזור ובפתרונות הטכנולוגיים, וגם מערכות בטיחות מקיפות יותר.
ב-3 השנים הקרובות היצרן החרוץ מתכנן להשיק לא פחות מ-17 דגמים חדשים, אחד מהם- הסייברסטר – רכב הספורט החשמלי לו מחכה היבואן לא מעט זמן – יושק כבר בזמן הקרוב, ותינתן כאן סקירה מקיפה מההשקה.
MG HS החדש – עיצוב חיצוני ופנימי, מידות
ה-HS גדול כאמור מקודמו ומעניק מרווח פנימי משופר לנוסעים, עם אורך בן 4.67 מ' (צמיחה של קרוב ל-10 ס"מ תמימים לעומת הדור הראשון), רוחב של 1.89 מ' (עליה של 1.4 ס"מ), הגובה נותר זהה עם 1.665 מ', ובסיס הגלגלים גדל ב-4.5 ס"מ לכדי 2.767 מ'.
ה-HS בדורו השני קיבל את שפת העיצוב החדשה של MG , באמצעות שבכה קדמית רחבה ומודגשת, מכסה מנוע עם קווי אורך ויחידות תאורה מודרניות יותר.
----
תא הנוסעים עוצב מחדש ויש בו מושבים חדשים במבנה ארגונומי. יש כאן שימוש בעור מלאכותי בצבע חום בהיר (בתוספת תשלום), או בצבע שחור עם תפר כתום (סטנדרט לדגם).
הדשבורד החדש כולל כעת שני מסכים בגודל 12.3" כל אחד (מולטימדיה ומחוונים), ובהם אפשרות לבחירה בתצוגה אישית בשלושה מצבים, ובשתי ערכות נושא- המשנים את תפקודם ואת המידע המוצג בהם.
MG HS החדש – אבזור, מחירים
כל גרסאות ה-HS מוצעות ברמת אבזור אחת ויחידה – LUXURY, והיא כוללת את אפליקציית MG iSmart להפעלת שלל פונקציות ברכב, כמו נעילה ופתיחה של הדלתות, איתור מיקום הרכב, חיווי רמת דלק, טווח נסיעה ולחץ אוויר בצמיגים, תכנון נסיעה בניווט, הפעלת בקרת האקלים לפני הנסיעה (בגרסה ההיברידית ובפלאג אין), חימום המושבים ועוד.
האבזור של הדגם כולל מצלמות 360 ומבט על, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חנייה היקפיים, משטח טעינה אלחוטית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות, דלת תא מטען חשמלית (בגרסאות נעזרות החשמל יש בנוסף פתיחה ללא מגע), הפעלה קולית, 4 שקעי USB, חישוקי 19" ועוד.
בגרסת ה- PHEV תקבלו בנוסף מדרגות צד וגם בורר מצבי נהיגה- חיסכון, רגיל וספורט.
המחירים של הדגם עומדים על 172,888 שקלים לדגם הבנזין טורבו, 192,888 שקלים לדגם ההיבריד טורבו ו- 202,888 שקלים לדגם ההיברידי הנטען PHEV.
עלות צבע מטאלי (פרט לצבע אדום וכחול, אך עבור לבן ישנה תוספת) עומדת על 1,888 שקלים, ועלות ריפוד העור המלאכותי בגוון חום בהיר הינה 1,555 שקלים.
---
MG HS יימכר בישראל עם אחריות שהיא הארוכה בסגמנט – 5 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) לגרסת הבנזין, ולגרסאות ההיברידית טורבו וה-PHEV, אחריות כללית לרכב של 7 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם), וכן 8 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) לסוללה.
MG HS החדש – בטיחות
אבזור הבטיחות זיכה את הדגם בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורוNCAP , וכולל 7 כריות אוויר. ציון הבטיחות עומד על 5 מתוך 8.
המערכות האקטיביות כוללות בלימת חירום אקטיבית, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב כולל תיקוני היגוי, תיקון מיקום בנתיב בחירום, זיהוי תמרורים ושינוי המהירות במגביל המהירות, התרעה על עייפות נהג, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה לפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, מערכת סיוע בפקקי תנועה ועוד.
MG HS החדש – מנועים, הנעה, צריכה
כאמור, הדגם מגיע ב-3 תצורות הנעה.
דגם הבנזין טורבו בנפח 1.5 ליטרים, מפיק 170 כ"ס והמומנט עומד על 28 קג"מ.
מנוע זה משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים קדמיים והביצועים עומדים על 9.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש; צריכת הדלק המשולבת המוצהרת עומדת על 7.6 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם 13.15 ק"מ לליטר.
הדגם ההיברידי-טורבו מפיק הספק משולב של 224 כ"ס, זה מגיע ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים שהספקו 143 כ"ס והמומנט – 23.4 קג"מ, לצד מנוע חשמלי עם הספק של 198 כ"ס ומומנט – 34.6 קג"מ.
מנוע הבנזין מתוכנן לתפקד הן כגנרטור לטעינת הסוללה (1.83 קווט"ש) והן להנעת הגלגלים, באמצעות תיבת הילוכים בעלת מנוע חשמלי ושני הילוכים. גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות. נתון צריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.5 ליטר ל-100 ק"מ (18.18 ק"מ לליטר).
בגרסה האחרונה והיקרה ביותר של הדגם, PHEV, ההספק המשולב עומד על 272 כ"ס והמומנט המשותף על 37.2 קג"מ. מנוע הבנזין זהה כאן לזה שבגרסה ההיברידית, והמנוע החשמלי מפיק כאן 184 כ"ס נמוכים מההיברידי (אך עם אותו מומנט), אך התוצאה המשולבת הכוללת מניבה יותר סוסים כאמור, לעומת הגרסה ההיברידית טורבו.
גרסה זו מצוידת בסוללת ליתיום בקיבולת של 21.4 קווט"ש וזו מאפשרת טווח נסיעה של 109 ק"מ על טהרת החשמל, לפי תקן WLPT, שיפור משמעותי לעומת הדור הראשון של הדגם, שם החשמל לבדו היה טוב לעד 52 ק"מ בלבד.
גרסה זו מצוידת במטען פנימי חזק יותר מבעבר, בהספק של 6.6 קילוואט (3.7 קילוואט בדור הקודם), מה שמאפשר טעינה מלאה של הסוללה תוך 3 שעות ו-24 דקות.
ביצועי גרסה זו עומדים על 6.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, וצריכת הדלק המוצהרת בנסיעה משולבת משוקללת של בנזין וחשמל, עומדת על 0.5 ליטרים בלבד ל-100 ק"מ.
בגרסת ה- PHEV, צריכת הדלק המוצהרת של מנוע הטורבו בנזין בלבד (כאשר הסוללה ריקה), הינה 5.8 ליטרים ל-100 ק"מ, שהם 17.24 ק"מ לליטר;
טווח הנסיעה המשולב המוצהר- כשהסוללה מלאה ומיכל הדלק מלא, הוא כ-1,000 ק"מ, וחישוב עלות האנרגיה המשולבת עומד על כ-40 אגורות לק"מ.
MG HS ICE / HEV / PHEV - Luxury
מחיר (₪) | 172,888 - 202,888 |
אורך (מ') | 4.655 - 4.67 |
רוחב (מ') | 1.89 |
גובה (מ') | 1.633 - 1.665 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.767 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,600 - 1,855 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 441 - 507 / 1,291 – 1,484 |
מרווח גחון (ס"מ) | 18 |
טווח חשמלי 100% - PHEV (מוצהר) | 109 |
צריכה משולבת ממוצעת – בנזין ו- HEV (ק"מ / ליטר) | 13.15 - 18.18 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 1,500 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, מנוע חשמלי |
תיבת הילוכים | 7 הילוכים, מנוע חשמלי ו-2 הילוכים |
הספק מנוע בנזין / משולב בנזין וחשמל (כ"ס) | 170 - 272 |
מומנט משולב (קג"מ) | 28 – 37.2 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9.6 – 6.8 |
קיבולת סוללה חשמלית PHEV (קווט"ש) | 21.4 |
קצב טעינה מירבית AC 0-100% PHEV (קווט"ש / משך בדקות) | 6.6 / 204 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 150,000 (בנזין), 7 / 150,000 (HEV, PHEV) |
משך אחריות סוללה HEV, PHEV (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 150,000 |
HS החדש - רקע
כמעט 4 וחצי שנים חלפו מאז שהושק דגם ה-HS (EHS) בישראל, בתצורת הנעה היברידית נטענת PHEV.
מאז הפך הדגם לפופולרי ביותר מסוגו, יחד עם היותו משויך לקטגורית ה- C-SUV המבוקשת, שתפסה נתח שוק מקומי של כ-30 אחוזים מכלל המכירות, כשהדגם עצמו העלה קרוב ל-9,150 יחידות על כבישי ישראל, מאז תחילת שיווקו.
כעת מושק הדור השני של ה-HS, והוא תוכנן מראשיתו עם שלדה חדשה ועם יחידות הנעה חדשות ומגוונות, לצד צמיחה במימדים, שיפור באבזור ובפתרונות הטכנולוגיים, וגם מערכות בטיחות מקיפות יותר.
ב-3 השנים הקרובות היצרן החרוץ מתכנן להשיק לא פחות מ-17 דגמים חדשים, אחד מהם- הסייברסטר – רכב הספורט החשמלי לו מחכה היבואן לא מעט זמן – יושק כבר בזמן הקרוב, ותינתן כאן סקירה מקיפה מההשקה.
MG HS החדש – עיצוב חיצוני ופנימי, מידות
ה-HS גדול כאמור מקודמו ומעניק מרווח פנימי משופר לנוסעים, עם אורך בן 4.67 מ' (צמיחה של קרוב ל-10 ס"מ תמימים לעומת הדור הראשון), רוחב של 1.89 מ' (עליה של 1.4 ס"מ), הגובה נותר זהה עם 1.665 מ', ובסיס הגלגלים גדל ב-4.5 ס"מ לכדי 2.767 מ'.
ה-HS בדורו השני קיבל את שפת העיצוב החדשה של MG , באמצעות שבכה קדמית רחבה ומודגשת, מכסה מנוע עם קווי אורך ויחידות תאורה מודרניות יותר.
----
תא הנוסעים עוצב מחדש ויש בו מושבים חדשים במבנה ארגונומי. יש כאן שימוש בעור מלאכותי בצבע חום בהיר (בתוספת תשלום), או בצבע שחור עם תפר כתום (סטנדרט לדגם).
הדשבורד החדש כולל כעת שני מסכים בגודל 12.3" כל אחד (מולטימדיה ומחוונים), ובהם אפשרות לבחירה בתצוגה אישית בשלושה מצבים, ובשתי ערכות נושא- המשנים את תפקודם ואת המידע המוצג בהם.
MG HS החדש – אבזור, מחירים
כל גרסאות ה-HS מוצעות ברמת אבזור אחת ויחידה – LUXURY, והיא כוללת את אפליקציית MG iSmart להפעלת שלל פונקציות ברכב, כמו נעילה ופתיחה של הדלתות, איתור מיקום הרכב, חיווי רמת דלק, טווח נסיעה ולחץ אוויר בצמיגים, תכנון נסיעה בניווט, הפעלת בקרת האקלים לפני הנסיעה (בגרסה ההיברידית ובפלאג אין), חימום המושבים ועוד.
האבזור של הדגם כולל מצלמות 360 ומבט על, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חנייה היקפיים, משטח טעינה אלחוטית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות, דלת תא מטען חשמלית (בגרסאות נעזרות החשמל יש בנוסף פתיחה ללא מגע), הפעלה קולית, 4 שקעי USB, חישוקי 19" ועוד.
בגרסת ה- PHEV תקבלו בנוסף מדרגות צד וגם בורר מצבי נהיגה- חיסכון, רגיל וספורט.
המחירים של הדגם עומדים על 172,888 שקלים לדגם הבנזין טורבו, 192,888 שקלים לדגם ההיבריד טורבו ו- 202,888 שקלים לדגם ההיברידי הנטען PHEV.
עלות צבע מטאלי (פרט לצבע אדום וכחול, אך עבור לבן ישנה תוספת) עומדת על 1,888 שקלים, ועלות ריפוד העור המלאכותי בגוון חום בהיר הינה 1,555 שקלים.
---
MG HS יימכר בישראל עם אחריות שהיא הארוכה בסגמנט – 5 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) לגרסת הבנזין, ולגרסאות ההיברידית טורבו וה-PHEV, אחריות כללית לרכב של 7 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם), וכן 8 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) לסוללה.
MG HS החדש – בטיחות
אבזור הבטיחות זיכה את הדגם בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורוNCAP , וכולל 7 כריות אוויר. ציון הבטיחות עומד על 5 מתוך 8.
המערכות האקטיביות כוללות בלימת חירום אקטיבית, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב כולל תיקוני היגוי, תיקון מיקום בנתיב בחירום, זיהוי תמרורים ושינוי המהירות במגביל המהירות, התרעה על עייפות נהג, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה לפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, מערכת סיוע בפקקי תנועה ועוד.
MG HS החדש – מנועים, הנעה, צריכה
כאמור, הדגם מגיע ב-3 תצורות הנעה.
דגם הבנזין טורבו בנפח 1.5 ליטרים, מפיק 170 כ"ס והמומנט עומד על 28 קג"מ.
מנוע זה משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים קדמיים והביצועים עומדים על 9.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש; צריכת הדלק המשולבת המוצהרת עומדת על 7.6 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם 13.15 ק"מ לליטר.
הדגם ההיברידי-טורבו מפיק הספק משולב של 224 כ"ס, זה מגיע ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים שהספקו 143 כ"ס והמומנט – 23.4 קג"מ, לצד מנוע חשמלי עם הספק של 198 כ"ס ומומנט – 34.6 קג"מ.
מנוע הבנזין מתוכנן לתפקד הן כגנרטור לטעינת הסוללה (1.83 קווט"ש) והן להנעת הגלגלים, באמצעות תיבת הילוכים בעלת מנוע חשמלי ושני הילוכים. גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות. נתון צריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.5 ליטר ל-100 ק"מ (18.18 ק"מ לליטר).
בגרסה האחרונה והיקרה ביותר של הדגם, PHEV, ההספק המשולב עומד על 272 כ"ס והמומנט המשותף על 37.2 קג"מ. מנוע הבנזין זהה כאן לזה שבגרסה ההיברידית, והמנוע החשמלי מפיק כאן 184 כ"ס נמוכים מההיברידי (אך עם אותו מומנט), אך התוצאה המשולבת הכוללת מניבה יותר סוסים כאמור, לעומת הגרסה ההיברידית טורבו.
גרסה זו מצוידת בסוללת ליתיום בקיבולת של 21.4 קווט"ש וזו מאפשרת טווח נסיעה של 109 ק"מ על טהרת החשמל, לפי תקן WLPT, שיפור משמעותי לעומת הדור הראשון של הדגם, שם החשמל לבדו היה טוב לעד 52 ק"מ בלבד.
גרסה זו מצוידת במטען פנימי חזק יותר מבעבר, בהספק של 6.6 קילוואט (3.7 קילוואט בדור הקודם), מה שמאפשר טעינה מלאה של הסוללה תוך 3 שעות ו-24 דקות.
ביצועי גרסה זו עומדים על 6.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, וצריכת הדלק המוצהרת בנסיעה משולבת משוקללת של בנזין וחשמל, עומדת על 0.5 ליטרים בלבד ל-100 ק"מ.
בגרסת ה- PHEV, צריכת הדלק המוצהרת של מנוע הטורבו בנזין בלבד (כאשר הסוללה ריקה), הינה 5.8 ליטרים ל-100 ק"מ, שהם 17.24 ק"מ לליטר;
טווח הנסיעה המשולב המוצהר- כשהסוללה מלאה ומיכל הדלק מלא, הוא כ-1,000 ק"מ, וחישוב עלות האנרגיה המשולבת עומד על כ-40 אגורות לק"מ.
MG HS ICE / HEV / PHEV - Luxury
מחיר (₪) | 172,888 - 202,888 |
אורך (מ') | 4.655 - 4.67 |
רוחב (מ') | 1.89 |
גובה (מ') | 1.633 - 1.665 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.767 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,600 - 1,855 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 441 - 507 / 1,291 – 1,484 |
מרווח גחון (ס"מ) | 18 |
טווח חשמלי 100% - PHEV (מוצהר) | 109 |
צריכה משולבת ממוצעת – בנזין ו- HEV (ק"מ / ליטר) | 13.15 - 18.18 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 1,500 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, מנוע חשמלי |
תיבת הילוכים | 7 הילוכים, מנוע חשמלי ו-2 הילוכים |
הספק מנוע בנזין / משולב בנזין וחשמל (כ"ס) | 170 - 272 |
מומנט משולב (קג"מ) | 28 – 37.2 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9.6 – 6.8 |
קיבולת סוללה חשמלית PHEV (קווט"ש) | 21.4 |
קצב טעינה מירבית AC 0-100% PHEV (קווט"ש / משך בדקות) | 6.6 / 204 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 150,000 (בנזין), 7 / 150,000 (HEV, PHEV) |
משך אחריות סוללה HEV, PHEV (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 150,000 |