MG4 במבחן דרכים

ה- MG4 הכל-חשמלית נחתה לאחרונה בישראל, כשבכיסה נמצאת רשימת מטלות, בה כתובים יעדי מכירות גבוהים וכוונות מסחריות רציניות. יצאנו לבדוק האם כלי עבודה יעילים כמו עיצוב ייחודי והנעה אחורית עשויים לאפשר לה לממש את התוכניות השאפתניות. שחררנו את פלאג הטעינה ויצאנו לדרך.

טל אבן | 13/06/23
MG4 במבחן דרכים
MG4. צילום תמונות: טל אבן

MG4 - רקע 

MG הוא מותג שהחל כאגדה מוטורית בריטית שנרכשה על ידי יצרן רכב סיני לא גדול ב-2005 (ננג'ינג אוטומוביל), ושנתיים לאחר מכן נרכש זה האחרון ועבר לבעלותו של יצרן הרכב הסיני המוביל  Saic Motor.

ה-MG4 הוא רכב פנאי חשמלי קטן/ קומפקטי, השייך לסגמנט C, והוא הוצג באירופה לראשונה בקיץ 2022. אלינו הוא הגיע לפני כחודש. 

יחד עם ה-MG4, מתכנן הקונצרן הסיני העצום לפנות לקהל אירופאי ולקלוע לטעמו האנין, ובשווקים האירופאים גם מתומחרת ה-MG4 באופן אטרקטיבי ומובחן משמעותית ממכוניות אירופאיות וסיניות חשמליות, המהוות מתחרות ישירות.

MG4

---

MG4 – עיצוב חיצוני ומידות

עם אורך של 4.287 מ', רוחב בן 1.836 מ' וגובה בן 1.504 מ', מרכב ה- MG4אינו חורג מהמידות המקובלות בקטגוריה. סרחי עודף מינימליים מסייעים לבסיס הגלגלים להיות נדיב – עם 2.705 מ', עליו מברכים היושבים מאחור בעיקר.

מלפנים, העיצוב שרירי ודינאמי, עם יחידות תאורה צרות בהן שוכנים פנסי לד, בפגוש שוכנים מעין לועות גדולים בצדדים, בהם משובצים פנסי ערפל אורכיים, ומכסה המנוע, בו יש מעין קו רוחבי כרמז על כונס אוויר מדומה, מעוגל ומשתפל כלפי מטה.

MG4

מהצד משחקים בין צבע המרכב (שאצלנו התקבל באדום מטאלי ולוהט) לשחור, מוטיב המאפיין את כל צדדיו של ה- MG4, חישוקי 17" נאים וקורות דקות ומושחרות, הנותנות תחושה של גג צף.

MG4 - צד

מאחור יחידות תאורה גדולות המתוחות לרוחב עם פנסי לד אדומים. יחידות אלה בולטות החוצה מקו דלת תא המטען ובחלק העליון שלהן משורטטים קווים המגיעים כעיטורי לד.

יחידות התאורה האחוריות מקביליות ודומות לקו ספוילר הגג המפוצל (הנמצא בגרסה שאיתנו – Luxury), ומתקבל עיצוב נאה ומעניין, כמו "שתי קומות" של פסים אדומים.

גם במקרה דנן נעדר מהמפרט מגב אחורי בשל תכנון אווירודינמי שאמור להסיט את הגשם ולפנות אותו מהחלון. חבל שהחשיבה ההנדסית הזו לא לוקחת בחשבון גשם מטנף, שהגיע כדי לשבור ימי שרב, והותיר אחריו חלון אחורי שדרש ניקוי ידני.

MG4 - מבט אחוריMG4

העיצוב עצמו נאה מאד ומובחן, לא עניין של מה בכך בעידן בו משוגרות לכבישים מכוניות חדשות ודגמים חדשים ללא הרף.

מדובר אמנם ברכב פנאי קטן, אך ניכר כי החשיבה העיצובית מנסה להקנות לו מראה של רכב קומפקטי נאה, צעיר ודינאמי, שיקרוץ לקהל האירופי בעיקר, וניתן להגיד שהצליח להם, ל-MG.    

 

MG4 - עיצוב פנימי, חומרים והנדסת אנוש

אני נכנס ל-MG4 ואת פניי מקבלת סביבת נהג נעימה ועכשווית, הכוללת מסך מולטימדיה (10.25") שמתחתיו מספר כפתורים פיזיים שימושיים, מסך המשמש לוח מחוונים (7"), קונסולה מרכזית צפה בחלקה ועליה חוגת הילוכים, קווים מודרניים והגה קטום בחלקו התחתון, ולמרות שנעשה כאן שימוש בצבעים כהים, התחושה המתקבלת אוורירית ונעימה.

החומרים עצמם מרגישים איכותיים ברובם (דיפונים מסוימים ומתקני האחסון והכוסות בתחתית הקונסולה המרכזית – מעט פחות), כך גם איכות ההרכבה. המושבים הקדמיים נוחים גם לאחר נסיעה ממושכת, והעיצוב מאפשר תפעול תכליתי ופונקציונלי.

המסכים עצמם בגודל טוב, הפונטים יכולים היו להיות מעט גדולים יותר, במיוחד כשמדובר במבטים חטופים ובתפעול תוך כדי נהיגה של מערכות חיוניות שמופעלות רק משם, כמו עוצמת המזגן.

יצוין גם שתפעול המגע של מסך המולטימדיה לא תמיד הגיב ללחיצה הראשונה.

MG4 - פנים הרכב

מעבר למושב האחורי מגלה מרווח נדיב לרגליים (כצפוי מבסיס הגלגלים הארוך) וגם לראש (בדגם אין גג שמש שגוזל כמה ס"מ יקרים מתקרת הרכב).

יחד עם זאת, שלושה בני נוער או מבוגרים יחושו צפיפות מה בכתפיים ובמרחב הרגליים לצדדים. למרות שבמושב מותקנות 3 חגורות בטיחות, מעל לגב המושבים מותקנות כאן 2 משענות ראש בלבד, היצרן כנראה מכוון מראש שישבו במושב שני נוסעים רוב הזמן, ובמצב זה, המרחב מעולה.

כאן מחכה לנוסעים רצפה שטוחה כמעט לחלוטין, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים (כולל כיסים קטנים למכשירים ניידים), אך במפתיע נעדרים פתחי מיזוג אחוריים.  

MG4 - מושב אחורי

תא המטען (בגרסה הבכירה שאיתנו יש אפשרות לשדרוג שיפתח חשמלית גם עם מחוות רגל) יעיל ותואם את מה שמוצאים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים, וככזה אינו מוגדר כמשפחתי "פול סייז".

נפחו 350 ל', ומתחת לרצפתו מוצאים כמה תאי אחסון קטנים, לכבל ההטענה, לסאב וופר המשודך למערכת השמע (עליו ישנה שליטה עצמאית מגלגל קטן החבוי מתחת לקונסולה המרכזית) ועוד.

MG4 - תא מטען

MG4 – אבזור

בגרסת ה  Luxury -(155,888 ₪) נמצא כניסה ללא מפתח, הפעלה עם לחיצה על הבלם וכיבוי של המנוע עם פתיחת הדלת, 5 מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי, קישוריות לניידים (אפל ואנדרואיד), מצלמות 360 וחיישני חנייה מאחור, משטח טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים וגם חימום להגה.

המושבים כאן עוטים בד משולב עור, הקדמיים מחוממים, זה של הנהג בעל כיוונון חשמלי, ומראות הצד מתקפלות חשמלית.

כאופציה בתשלום נוסף (888 ₪, סכום המהווה מוטיב חוזר בתמחורי מותג MG) ניתן להצטייד במתאם V2L, המספק מקור חשמל לטעינת רכב חשמלי אחר, או לשם חיבור טלוויזיה או טוסטר בפיקניק.

 MG4 - פנים הרכב    

MG4 – מערכת הינע

ל- MG4 ברמת גימור זו מנוע חשמלי בודד המייצר 204 כוחות סוס, והמומנט עומד על 25.4 קג"מ. והנה הבשורה המרעננת – המנוע משודך אל הגלגלים האחוריים, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות.

MG4

MG4 – בטיחות

לדגם 6 כריות אוויר, והוא זוכה לציון בטיחות של 7 מתוך 8 (5 מתוך 8 בגרסאות הנמוכות יותר).

יש כאן את רוב המערכות המקובלות כמו בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון היגוי, בלימה אוטונומית במקרה חירום וגם בנסיעה לאחור כשיש מכשול, בקרת מהירות חכמה (בהתאם לתמרור), התרעה על עייפות נהג, בלימת חירום בפני הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ועוד.

יצוין כי בפועל חלק מהמערכות פועלות באופן דומיננטי, לעיתים מדי. תיקוני ההיגוי אגרסיביים לעיתים, והנהג מוצא עצמו נלחם בהגה שמתעקש להחליט אחרת ממנו.

מעבר לכך, במהלך המבחן בוצעה בלימה אוטונומית בנסיעה איטית לאחור. הבלימה היא בלימת חירום חריפה ומבהילה למדי, כשהמכשול היה במרחק של כעשרים מטרים מהרכב.

בכל רכב, חשוב להכיר את המערכות האקטיביות ואת אופן פעולתן, על מנת שהן תוכלנה לסייע לנהג בזמן אמת, ולא להילחם בו או להפתיע אותו.

 MG4 - פנים הרכב   

MG4 – נוסעים.

בתנועה עירונית ניתן להתרשם מרמה גבוהה של שקט ששורר בתא הנוסעים. המנוע פועל חרישית, ותגובותיו מצוינות, עם כוח זמין לכל מצב ובכל מהירות.

מצאתי עצמי מתנהל בעיר כשרוב הזמן תוכנית הנהיגה נמצאת במצב Eco, שאמנם מאלחשת מעט את התגובות הנמרצות של המנוע, אך עדיין, התגובה ללחיצה על הדוושה הימנית החלטית באופן מספק למדי, ובאופן זה גם מוסיפים בין 20 לכ-35 קילומטרים לטווח שנותר, אל מול מצב נהיגה "ספורט".

מאחורי ההגה אין כפתורים לשליטה בבלימה הרגנרטיבית, וזו מתאפשרת רק דרך המסך הראשי, שם מוצאים 3 מצבים (קלה, רגילה, מוגברת) וגם מצב "מסתגל".

בפועל, "נהיגה בדוושה אחת" מתאפשרת באופן חלקי בלבד, כשגם במצב המקסימלי של הבלימה הרגנרטיבית, הבלימה אינה נחושה מספיק עם הרפיית דוושת התאוצה, ולא ניתן להגיע למצב של עצירה מוחלטת ללא שימוש בבלמים.

ההגה הקטום מעט מעורפל, אך מאפשר קוטר סיבוב לא גדול, והתמרון עם ה MG4 נוח וקל,  במיוחד נוכח המצלמות ההיקפיות והחיישנים.

כיול המתלים מאוזן, עם נטייה קלה לכיוון הנוקשה, מה שמאפשר צליחה טובה של פסי האטה, עם מרכב שלא מרבה לטלטל את הנוסעים במעבר מעל למכשולים, אלא אם הם מוגזמים.

MG4

חובבי הנהיגה ימצאו כאן שלצד התגובות המיידיות והנחושות של המנוע, לא משהו נדיר בקרב מכוניות חשמליות שמנוען מספק סביב 200 כוחות סוס, יש כאן סוכריה אמיתית בדמות הנעה אחורית.

כל יציאה מכיכר יכולה להסתיים בפסיעה הצידה של הישבן המעוצב, ואת המינון לאופן הריקוד יכול לקבוע הנהג, בהתאם לתנאי הדרך, סוג האספלט ובעיקר בהתאם ליכולות הנהיגה והריסון העצמי שלו.

כל עוד לא משתגעים עם זה וכל עוד לא מנטרלים בקרות שבאו לשמור על הנהג ואת ה MG4 על הכביש, ורצוי עם כיוון התנועה, ניתן ליהנות עד מאד מההנעה האחורית שכאן, ולסיים כל פניה עם פסיעה שובבה של הישבן או סחיפה של 4 גלגלים עם היגוי נגדי קל.

מיושבי המושב האחורי נרשמה הערה אודות העדרן של ידיות אחיזה, הנדרשות במיוחד במצבים של נהיגה שובבה.

MG4

ביציאה מהעיר יכולות המנוע ממשיכות להרשים עם כוח מספק כמעט בכל סיטואציה ובכל כביש, במיוחד במצב ספורט, שהוא עדיף כאן, כל עוד אתם לא זקוקים לעוד כמה עשרות קילומטרים לטווח הנסיעה.

מצב ספורט מחדד את תגובות ההגה (שב-Eco  הוא מעט מעורפל כאמור), גורם לנסיעה להיות מוקשחת מעט יותר, ואגב כך לבטל כמעט לחלוטין נדנוד קל על כבישים גליים.

המתלים המעט מוקשחים שומרים על יציבות כיוונית טובה לאחר מעבר על כביש מגורד או שברים באספלט, והנוחות הכללית בהחלט טובה.

ה- MG4 יסיים כל עקיפה בקצב מרשים ויתגמל את הנהג המיומן בנהיגה חווייתית בכל כביש מתפתל. רעשי הרוח והכביש שחודרים לתא הנוסעים קיימים אמנם, אך אלה אינם בעוצמה שתפריע לנוסעים. באופן כללי, השיוט בכביש המהיר נעים ושקט למדי.

 MG4MG4    

MG4 – צריכת חשמל וסוללה

כמו בכל רכב חשמלי, עניין צריכת החשמל משתנה בהתאם לאופי הנהיגה, הכביש ואפילו מזג האוויר.

הצהרת היצרן לטווח מקסימלי בגרסה זו עומדת על 435 ק"מ בין טעינות. כשקיבלתי לידי את הרכב, סימן מד הטווח 359 ק"מ בלבד והטעינה היתה מלאה.

הדבר מספר שכפי הנראה, קודמי למסע נהג באופן פחות עדין ומנומס מהבוחנים המועסקים אצל היצרן.

בפועל, אחרי מספר מאות של קילומטרים שכללו את כל סוגי הנהיגה (מהירה, שיוט, דינאמית, עליות, עירוני) וימי חמסין שדרשו פעולת מזגן בהיפר, הטווח הממוצע והכולל נקבע על 375 ק"מ. 

הסוללה בגרסה זו היא בקיבולת 64 קווט"ש. יכולת הטעינה המהירה היא עד 135 קווט"ש.

בפועל, חיבור לעמדה תואמת אכן הראתה טעינה בקצב 133 קווט"ש, ו-16 אחוזים הפכו ל-80 אחוזי טעינה תוך 25 דקות בלבד.

MG4

MG4 – סיכום

בבחינה של רכב, כל רכב, נדרש לבדוק את סך התועלות.

אין רכב שעושה הכל באופן מושלם, וכל רוכש פוטנציאלי צריך לבדוק מה הוא מקבל ועל מה הוא מוותר.

ובמבחן התועלות, ה-MG4 מקבלת ציון מעולה, אצל מי שמבין בדיוק את מה שהוא מקבל. היא נראית מצוין, היא מאובזרת ובטוחה למדי, היא טוענת עצמה מהר בעמדות מהירות, יש לה מנוע חזק וכן- יש לה הנעה אחורית שתשמח לבב, במיוחד אם הוא פועם בחזהו של חובב רכב.

מעבר לכך, יש לה טווח ריאלי נאות לרכב מסוגו, ומעל לכל, בהתחשב בשוק הרכב הנוכחי, היא מתומחרת באופן אטרקטיבי למדי.

אז כן, לא יזיק לשפר ולעדכן בהמשך את תפעול המסכים ואת גודל הפונטים שלהם, היא פחות תתאים למשפחה עם 3 ילדים מגודלים הזקוקים לתא מטען עצום, מערכות הבטיחות האקטיביות יכולות להיות מעודנות מעט יותר, אבל כל אלה מחווירים אל מול סך התועלות שלה. 

MG4 Luxury

מחיר (₪)155,888
אורך (מ')4.287
רוחב (מ')1.836
גובה (מ')1.504
בסיס גלגלים (מ')2.705
משקל עצמי (ק"ג)1,740
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')350 / 1,165
מרווח גחון (ס"מ)15
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן)435 / 375
הספק מנוע (כ"ס)204
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')7.9
קיבולת סוללה (קווט"ש)64
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק')350
משך טעינה מהירה DC (0%-80%) (דק)35
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש)135 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)5 / 150,000

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
8 / 150,000

 

MG4 - רקע 

MG הוא מותג שהחל כאגדה מוטורית בריטית שנרכשה על ידי יצרן רכב סיני לא גדול ב-2005 (ננג'ינג אוטומוביל), ושנתיים לאחר מכן נרכש זה האחרון ועבר לבעלותו של יצרן הרכב הסיני המוביל  Saic Motor.

ה-MG4 הוא רכב פנאי חשמלי קטן/ קומפקטי, השייך לסגמנט C, והוא הוצג באירופה לראשונה בקיץ 2022. אלינו הוא הגיע לפני כחודש. 

יחד עם ה-MG4, מתכנן הקונצרן הסיני העצום לפנות לקהל אירופאי ולקלוע לטעמו האנין, ובשווקים האירופאים גם מתומחרת ה-MG4 באופן אטרקטיבי ומובחן משמעותית ממכוניות אירופאיות וסיניות חשמליות, המהוות מתחרות ישירות.

MG4

---

MG4 – עיצוב חיצוני ומידות

עם אורך של 4.287 מ', רוחב בן 1.836 מ' וגובה בן 1.504 מ', מרכב ה- MG4אינו חורג מהמידות המקובלות בקטגוריה. סרחי עודף מינימליים מסייעים לבסיס הגלגלים להיות נדיב – עם 2.705 מ', עליו מברכים היושבים מאחור בעיקר.

מלפנים, העיצוב שרירי ודינאמי, עם יחידות תאורה צרות בהן שוכנים פנסי לד, בפגוש שוכנים מעין לועות גדולים בצדדים, בהם משובצים פנסי ערפל אורכיים, ומכסה המנוע, בו יש מעין קו רוחבי כרמז על כונס אוויר מדומה, מעוגל ומשתפל כלפי מטה.

MG4

מהצד משחקים בין צבע המרכב (שאצלנו התקבל באדום מטאלי ולוהט) לשחור, מוטיב המאפיין את כל צדדיו של ה- MG4, חישוקי 17" נאים וקורות דקות ומושחרות, הנותנות תחושה של גג צף.

MG4 - צד

מאחור יחידות תאורה גדולות המתוחות לרוחב עם פנסי לד אדומים. יחידות אלה בולטות החוצה מקו דלת תא המטען ובחלק העליון שלהן משורטטים קווים המגיעים כעיטורי לד.

יחידות התאורה האחוריות מקביליות ודומות לקו ספוילר הגג המפוצל (הנמצא בגרסה שאיתנו – Luxury), ומתקבל עיצוב נאה ומעניין, כמו "שתי קומות" של פסים אדומים.

גם במקרה דנן נעדר מהמפרט מגב אחורי בשל תכנון אווירודינמי שאמור להסיט את הגשם ולפנות אותו מהחלון. חבל שהחשיבה ההנדסית הזו לא לוקחת בחשבון גשם מטנף, שהגיע כדי לשבור ימי שרב, והותיר אחריו חלון אחורי שדרש ניקוי ידני.

MG4 - מבט אחוריMG4

העיצוב עצמו נאה מאד ומובחן, לא עניין של מה בכך בעידן בו משוגרות לכבישים מכוניות חדשות ודגמים חדשים ללא הרף.

מדובר אמנם ברכב פנאי קטן, אך ניכר כי החשיבה העיצובית מנסה להקנות לו מראה של רכב קומפקטי נאה, צעיר ודינאמי, שיקרוץ לקהל האירופי בעיקר, וניתן להגיד שהצליח להם, ל-MG.    

 

MG4 - עיצוב פנימי, חומרים והנדסת אנוש

אני נכנס ל-MG4 ואת פניי מקבלת סביבת נהג נעימה ועכשווית, הכוללת מסך מולטימדיה (10.25") שמתחתיו מספר כפתורים פיזיים שימושיים, מסך המשמש לוח מחוונים (7"), קונסולה מרכזית צפה בחלקה ועליה חוגת הילוכים, קווים מודרניים והגה קטום בחלקו התחתון, ולמרות שנעשה כאן שימוש בצבעים כהים, התחושה המתקבלת אוורירית ונעימה.

החומרים עצמם מרגישים איכותיים ברובם (דיפונים מסוימים ומתקני האחסון והכוסות בתחתית הקונסולה המרכזית – מעט פחות), כך גם איכות ההרכבה. המושבים הקדמיים נוחים גם לאחר נסיעה ממושכת, והעיצוב מאפשר תפעול תכליתי ופונקציונלי.

המסכים עצמם בגודל טוב, הפונטים יכולים היו להיות מעט גדולים יותר, במיוחד כשמדובר במבטים חטופים ובתפעול תוך כדי נהיגה של מערכות חיוניות שמופעלות רק משם, כמו עוצמת המזגן.

יצוין גם שתפעול המגע של מסך המולטימדיה לא תמיד הגיב ללחיצה הראשונה.

MG4 - פנים הרכב

מעבר למושב האחורי מגלה מרווח נדיב לרגליים (כצפוי מבסיס הגלגלים הארוך) וגם לראש (בדגם אין גג שמש שגוזל כמה ס"מ יקרים מתקרת הרכב).

יחד עם זאת, שלושה בני נוער או מבוגרים יחושו צפיפות מה בכתפיים ובמרחב הרגליים לצדדים. למרות שבמושב מותקנות 3 חגורות בטיחות, מעל לגב המושבים מותקנות כאן 2 משענות ראש בלבד, היצרן כנראה מכוון מראש שישבו במושב שני נוסעים רוב הזמן, ובמצב זה, המרחב מעולה.

כאן מחכה לנוסעים רצפה שטוחה כמעט לחלוטין, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים (כולל כיסים קטנים למכשירים ניידים), אך במפתיע נעדרים פתחי מיזוג אחוריים.  

MG4 - מושב אחורי

תא המטען (בגרסה הבכירה שאיתנו יש אפשרות לשדרוג שיפתח חשמלית גם עם מחוות רגל) יעיל ותואם את מה שמוצאים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים, וככזה אינו מוגדר כמשפחתי "פול סייז".

נפחו 350 ל', ומתחת לרצפתו מוצאים כמה תאי אחסון קטנים, לכבל ההטענה, לסאב וופר המשודך למערכת השמע (עליו ישנה שליטה עצמאית מגלגל קטן החבוי מתחת לקונסולה המרכזית) ועוד.

MG4 - תא מטען

MG4 – אבזור

בגרסת ה  Luxury -(155,888 ₪) נמצא כניסה ללא מפתח, הפעלה עם לחיצה על הבלם וכיבוי של המנוע עם פתיחת הדלת, 5 מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי, קישוריות לניידים (אפל ואנדרואיד), מצלמות 360 וחיישני חנייה מאחור, משטח טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים וגם חימום להגה.

המושבים כאן עוטים בד משולב עור, הקדמיים מחוממים, זה של הנהג בעל כיוונון חשמלי, ומראות הצד מתקפלות חשמלית.

כאופציה בתשלום נוסף (888 ₪, סכום המהווה מוטיב חוזר בתמחורי מותג MG) ניתן להצטייד במתאם V2L, המספק מקור חשמל לטעינת רכב חשמלי אחר, או לשם חיבור טלוויזיה או טוסטר בפיקניק.

 MG4 - פנים הרכב    

MG4 – מערכת הינע

ל- MG4 ברמת גימור זו מנוע חשמלי בודד המייצר 204 כוחות סוס, והמומנט עומד על 25.4 קג"מ. והנה הבשורה המרעננת – המנוע משודך אל הגלגלים האחוריים, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות.

MG4

MG4 – בטיחות

לדגם 6 כריות אוויר, והוא זוכה לציון בטיחות של 7 מתוך 8 (5 מתוך 8 בגרסאות הנמוכות יותר).

יש כאן את רוב המערכות המקובלות כמו בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון היגוי, בלימה אוטונומית במקרה חירום וגם בנסיעה לאחור כשיש מכשול, בקרת מהירות חכמה (בהתאם לתמרור), התרעה על עייפות נהג, בלימת חירום בפני הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ועוד.

יצוין כי בפועל חלק מהמערכות פועלות באופן דומיננטי, לעיתים מדי. תיקוני ההיגוי אגרסיביים לעיתים, והנהג מוצא עצמו נלחם בהגה שמתעקש להחליט אחרת ממנו.

מעבר לכך, במהלך המבחן בוצעה בלימה אוטונומית בנסיעה איטית לאחור. הבלימה היא בלימת חירום חריפה ומבהילה למדי, כשהמכשול היה במרחק של כעשרים מטרים מהרכב.

בכל רכב, חשוב להכיר את המערכות האקטיביות ואת אופן פעולתן, על מנת שהן תוכלנה לסייע לנהג בזמן אמת, ולא להילחם בו או להפתיע אותו.

 MG4 - פנים הרכב   

MG4 – נוסעים.

בתנועה עירונית ניתן להתרשם מרמה גבוהה של שקט ששורר בתא הנוסעים. המנוע פועל חרישית, ותגובותיו מצוינות, עם כוח זמין לכל מצב ובכל מהירות.

מצאתי עצמי מתנהל בעיר כשרוב הזמן תוכנית הנהיגה נמצאת במצב Eco, שאמנם מאלחשת מעט את התגובות הנמרצות של המנוע, אך עדיין, התגובה ללחיצה על הדוושה הימנית החלטית באופן מספק למדי, ובאופן זה גם מוסיפים בין 20 לכ-35 קילומטרים לטווח שנותר, אל מול מצב נהיגה "ספורט".

מאחורי ההגה אין כפתורים לשליטה בבלימה הרגנרטיבית, וזו מתאפשרת רק דרך המסך הראשי, שם מוצאים 3 מצבים (קלה, רגילה, מוגברת) וגם מצב "מסתגל".

בפועל, "נהיגה בדוושה אחת" מתאפשרת באופן חלקי בלבד, כשגם במצב המקסימלי של הבלימה הרגנרטיבית, הבלימה אינה נחושה מספיק עם הרפיית דוושת התאוצה, ולא ניתן להגיע למצב של עצירה מוחלטת ללא שימוש בבלמים.

ההגה הקטום מעט מעורפל, אך מאפשר קוטר סיבוב לא גדול, והתמרון עם ה MG4 נוח וקל,  במיוחד נוכח המצלמות ההיקפיות והחיישנים.

כיול המתלים מאוזן, עם נטייה קלה לכיוון הנוקשה, מה שמאפשר צליחה טובה של פסי האטה, עם מרכב שלא מרבה לטלטל את הנוסעים במעבר מעל למכשולים, אלא אם הם מוגזמים.

MG4

חובבי הנהיגה ימצאו כאן שלצד התגובות המיידיות והנחושות של המנוע, לא משהו נדיר בקרב מכוניות חשמליות שמנוען מספק סביב 200 כוחות סוס, יש כאן סוכריה אמיתית בדמות הנעה אחורית.

כל יציאה מכיכר יכולה להסתיים בפסיעה הצידה של הישבן המעוצב, ואת המינון לאופן הריקוד יכול לקבוע הנהג, בהתאם לתנאי הדרך, סוג האספלט ובעיקר בהתאם ליכולות הנהיגה והריסון העצמי שלו.

כל עוד לא משתגעים עם זה וכל עוד לא מנטרלים בקרות שבאו לשמור על הנהג ואת ה MG4 על הכביש, ורצוי עם כיוון התנועה, ניתן ליהנות עד מאד מההנעה האחורית שכאן, ולסיים כל פניה עם פסיעה שובבה של הישבן או סחיפה של 4 גלגלים עם היגוי נגדי קל.

מיושבי המושב האחורי נרשמה הערה אודות העדרן של ידיות אחיזה, הנדרשות במיוחד במצבים של נהיגה שובבה.

MG4

ביציאה מהעיר יכולות המנוע ממשיכות להרשים עם כוח מספק כמעט בכל סיטואציה ובכל כביש, במיוחד במצב ספורט, שהוא עדיף כאן, כל עוד אתם לא זקוקים לעוד כמה עשרות קילומטרים לטווח הנסיעה.

מצב ספורט מחדד את תגובות ההגה (שב-Eco  הוא מעט מעורפל כאמור), גורם לנסיעה להיות מוקשחת מעט יותר, ואגב כך לבטל כמעט לחלוטין נדנוד קל על כבישים גליים.

המתלים המעט מוקשחים שומרים על יציבות כיוונית טובה לאחר מעבר על כביש מגורד או שברים באספלט, והנוחות הכללית בהחלט טובה.

ה- MG4 יסיים כל עקיפה בקצב מרשים ויתגמל את הנהג המיומן בנהיגה חווייתית בכל כביש מתפתל. רעשי הרוח והכביש שחודרים לתא הנוסעים קיימים אמנם, אך אלה אינם בעוצמה שתפריע לנוסעים. באופן כללי, השיוט בכביש המהיר נעים ושקט למדי.

 MG4MG4    

MG4 – צריכת חשמל וסוללה

כמו בכל רכב חשמלי, עניין צריכת החשמל משתנה בהתאם לאופי הנהיגה, הכביש ואפילו מזג האוויר.

הצהרת היצרן לטווח מקסימלי בגרסה זו עומדת על 435 ק"מ בין טעינות. כשקיבלתי לידי את הרכב, סימן מד הטווח 359 ק"מ בלבד והטעינה היתה מלאה.

הדבר מספר שכפי הנראה, קודמי למסע נהג באופן פחות עדין ומנומס מהבוחנים המועסקים אצל היצרן.

בפועל, אחרי מספר מאות של קילומטרים שכללו את כל סוגי הנהיגה (מהירה, שיוט, דינאמית, עליות, עירוני) וימי חמסין שדרשו פעולת מזגן בהיפר, הטווח הממוצע והכולל נקבע על 375 ק"מ. 

הסוללה בגרסה זו היא בקיבולת 64 קווט"ש. יכולת הטעינה המהירה היא עד 135 קווט"ש.

בפועל, חיבור לעמדה תואמת אכן הראתה טעינה בקצב 133 קווט"ש, ו-16 אחוזים הפכו ל-80 אחוזי טעינה תוך 25 דקות בלבד.

MG4

MG4 – סיכום

בבחינה של רכב, כל רכב, נדרש לבדוק את סך התועלות.

אין רכב שעושה הכל באופן מושלם, וכל רוכש פוטנציאלי צריך לבדוק מה הוא מקבל ועל מה הוא מוותר.

ובמבחן התועלות, ה-MG4 מקבלת ציון מעולה, אצל מי שמבין בדיוק את מה שהוא מקבל. היא נראית מצוין, היא מאובזרת ובטוחה למדי, היא טוענת עצמה מהר בעמדות מהירות, יש לה מנוע חזק וכן- יש לה הנעה אחורית שתשמח לבב, במיוחד אם הוא פועם בחזהו של חובב רכב.

מעבר לכך, יש לה טווח ריאלי נאות לרכב מסוגו, ומעל לכל, בהתחשב בשוק הרכב הנוכחי, היא מתומחרת באופן אטרקטיבי למדי.

אז כן, לא יזיק לשפר ולעדכן בהמשך את תפעול המסכים ואת גודל הפונטים שלהם, היא פחות תתאים למשפחה עם 3 ילדים מגודלים הזקוקים לתא מטען עצום, מערכות הבטיחות האקטיביות יכולות להיות מעודנות מעט יותר, אבל כל אלה מחווירים אל מול סך התועלות שלה. 

MG4 Luxury

מחיר (₪)155,888
אורך (מ')4.287
רוחב (מ')1.836
גובה (מ')1.504
בסיס גלגלים (מ')2.705
משקל עצמי (ק"ג)1,740
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')350 / 1,165
מרווח גחון (ס"מ)15
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן)435 / 375
הספק מנוע (כ"ס)204
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')7.9
קיבולת סוללה (קווט"ש)64
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק')350
משך טעינה מהירה DC (0%-80%) (דק)35
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש)135 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)5 / 150,000

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
8 / 150,000