EV Motors – השקת פעילות בישראל

EV Motors – השקת פעילות בישראל
צילום תמונות: שחף שי ועופר סגל

EV Motors, שחקנית חדשה בתחום התחבורה החשמלית והתשתיות התומכות, השיקה אתמול באופן רשמי את פעילותה בישראל ואת מגוון פתרונותיה בתחום. אולם התצוגה הגדול הוקם באזור התעשייה שבנתניה, כבשנה הבאה צפויים לקום אולמות נוספים. חזרנו מההשקה עם הפרטים.

טל אבן | 09/08/21

החברה, הנשענת על פתרונות מבוססי חשמל בלבד, מאגדת בתוכה פתרונות בתחום התחבורה הפרטית וגם הציבורית בישראל, תוך התחשבות במתן פתרונות גם לטעינת כלי הרכב.

תחזית החברה מדברת על מכירה של כ-200 כלי רכב עד סוף שנת 2021, ואלפי רכבים משנת 2022 ואילך. ב-2022 צפויה החברה להשיק שני דגמים נוספים לאלה שהוצגו היום.

כלי רכב פרטיים

החברה תחל בשיווק רכבים פרטיים מתוצרת JAC הסינית, שהוקמה באמצע שנות ה-60 והונפקה בבורסה בשנחאי ב-2001. לחברה שיתוף פעולה עם VW העולמית בטכנולוגיה, אשר מגולמת גם ברכבים שיגיעו ארצה.

JAC הינה מ-10 יצרני הרכב המובילים בסין, עם כושר ייצור של למעלה ממיליון רכבים בשנה.

הדגם הראשון הינו e-S2, דגם פנאי קטן במימדים של 4.135 לאורך, 1.75 מ' לרוחב וגובה של 156.5 מ. מחירו נקבע על 132,520 ₪.

בסיס הגלגלים עומד על 2.49 מ', ומרווח הגחון 13 ס"מ. בתא המטען נפח של 250 ליטרים.

המנוע החשמלי מייצר הספק של 115 כ"ס, והוא טוב כדי להזניק את ה e-S2 הקטנה ל-100 קמ"ש תוך 12 שניות. ההתנהלות העירונית מאידך זריזה למדי, כשל-50 קמ"ש יזנק הרכב מעמידה ב-4.5 שניות.

הטווח המוצהר בין טעינות עומד על 275 ק"מ, וישנה אפשרות לטעינה מהירה שתטען את הסוללה מ-0 ל-80% תוך כשעה. טעינה מלאה איטית ביתית (0-100%) תימשך כ-8 שעות.

הרכב מציע תאורת יום לד מלפנים ואורות בלם לד מאחור,  בקרת אקלים, מסך מולטימדיה 8" ומצלמות 360, מושבי עור וחימום בקדמיים, חיישנים מלפנים ומאחור, בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט ועוד.

החברה מדווחת כי כבר בשלב זה ישנה התעניינות בדגם בקרב ציי רכב וחברות שונות.

הדגם לא מציע בשלב זה מערכות בטיחות מתקדמות תקניות.

בהמשך צפויים להגיע אלינו גם דגם המנהלים iC5, שיציע טווח מכובד של 530 ק"מ בין טעינות. הרכב צפוי להתחיל בשיווק בארץ משנה הבאה, כשהוא שותף עם משרד התחבורה בניסוי סייבר, ומחירו צפוי לנוע סביב 190,000 ש"ח.

גם רכב הפנאי הגדול יותר, e-S4 צפוי להגיע בהמשך, כשהוא מציע טווח של 500 ק"מ בין טעינות. 

נותנת השירות שנבחרה לתחום הרכב הפרטי היא חב' לדיקו בוש, אשר לה רשת מוסכים ונקודות שירות בפריסה ארצית ושצברה ניסיון בכל הטכנולוגיות החדשניות במנועי ובמכלולי הרכבים החשמליים.

---

מוניות ורכבים מסחריים קטנים

EV Motors תשווק בישראל גם את כלי הרכב של היצרנית LEVC (London EV company ), החברה הלונדונית אשר משנת 1908 מתכננת ובונה את המוניות לונדון האייקוניות ואשר חרטה על דגלה להוביל את מהפכת הרכב החשמלי.

דגם ה-TX, שיגיע ב-3 רמות גימור ומחירו יחל ב-270,000 ₪, מאפשר טווח נסיעה של 128 ק"מ על חשמל עם "מאריך טווח" בשימוש בבנזין, המשפר את הטווח לכדי 603 ק"מ מוצהרים.

המוניות מאפשרות ל-6 נוסעים , מלבד הנהג, לנוע בנוחות. מאחור המושבים בנויים זה מול זה, התקרה גבוהה, וניתן לצאת ולהיכנס בקלות רבה לרכב, אחד הנושאים הרגישים עבור בעלי מוניות, שכן במצטבר "נשרף" זמן רב שלא מתורגם להכנסה, בשל יציאה וכניסה של הנוסעים אל ומאת הרכב, המתבצעות באיטיות.

המושבים אף רחוקים זה מזה, לצורך נוחות בעת נסיעות שיתופיות, בעת קורונה ובכלל.

הדלתות רחבות מאד ונפתחות בכיוון הפוך מהדלתות הקדמיות לשם נוחות מרבית, כשבצד הימני של הרכב ישנו גם מעלה מתקפל להקלה על יציאה וכניסה של אנשים בעלי מוגבלות פיזית.

חלל הנוסעים מופרד מתא הנהג בחלון שקוף, לא רק משיקולי קורונה, אלא גם בשל יצירת ביטחון מירבי לנהג ולשם מניעת שוד או תקיפה.

בין תא הנהג לנוסעים קיים אינטרקום לצורך תקשורת קלה ביניהם.

הדגם המסחרי הוא ה-VN5, שיגיע ב-2 רמות גימור ומחירו יחל ב- 280,000 ₪, כמתחרה ל- VITO של מרצדס וג'אמפי של סיטרואן בעיקר, בעל דלת צידית הנפתחת לכדי 1.128 מ' ושתי דלתות מאחור, ולו כושר העמסה בן 830 ק"ג פלוס 100 ק"ג על הגג.

לפי החברה, הדגמים שמגיעים לישראל מעוררים כבר עתה עניין רב בקרב ציי רכב וחברות ליסינג.

---

תחבורה ציבורית

החברה תשווק אוטובוסים מתוצרת Ankai הסינית, ובהם אוטובוסים עירוניים, תיירותיים, וגם אוטובוס דו קומתי חשמלי, היחיד מסוגו בישראל, הדומה לאוטובוסים הלונדוניים המוכרים.

החברה ייצרה בסין אוטובוסים של המותג הגרמני Setra. החברה מייצרת כ 30,000 אוטובוסים בשנה לשוק הסיני והבינלאומי.

בתחום זה נבחרה חב' אגד לשמש כנותנת השירות לכלים האלו בארץ, לה מערך השירות והמוסכים הגדול והמקצועי בישראל.

---

כחלק מהצורך לספק מענה מלא ללקוח, EV Motors משמשת כנציגה הרשמית והבלעדית בישראל של יצרנית מערכות הטעינה המתקדמות SSE, שמזה כמה עשרות שנים מחויבת לתכנון וייצור של מערכות אנרגיה אקולוגיות, חכמות, מבוססות מקורות רבים, מערכות אופטימיזציה לאיכות, אחסון אנרגיה ופתרונות היברידיים.

החברה שמה לעצמה יעד של הפעלת מודל תחנות הטעינה העתידיות בישראל, המבוססות על אנרגיה חליפית, ממקורות שאינם תלויים ברשת החשמל ולהיות מובילת השוק בתחום אגירת אנרגיה.

לפי החברה, בהקמת החברה ובניית תשתיות התפעול השיווק והמכירות, השקיעה הקבוצה עשרות מיליוני שקלים לפיתוח והאצת מעבר שוק הרכב בישראל לאנרגיה חשמלית ירוקה, לשמירה על איכות הסביבה, וחסכון כלכלי משמעותי ללקוח.