דונגפנג מגיעים לישראל, ויש להם לא מעט בשורות

ענף הרכב בישראל עובר לא מעט מהפיכות. כמות המותגים המוצעים כיום בשוק המקומי גדלה בכ-40 אחוזים בהשוואה לישראל של 2020. לא רק שגודל ההיצע החדש מסחרר, אלא גם שרבים מהלקוחות לומדים מחדש מהם סדרי העדיפויות שלהם ומהו המענה הטוב ביותר לצרכיהם, וזאת לצד המהפכה החשמלית שדוחקת הצידה את מנועי הבנזין, ויוצרת התנהגות צרכנים חדשה.

טל אבן | 22/11/24
דונגפנג בוקס
דונגפנג בוקס. תמונות: באדיבות היצרן

כדי לסבך עוד יותר את המשוואה, מותגים חדשים שהגיעו מסין זכו עד לפני מספר שנים לקבלת פנים צוננת ולחשדנות רבה מצד קהל היעד הישראלי, כשכיום הפכו חלקם ללחמנייה החמה ביותר בענף, כשחלק מדגמיהם אוחז בצמרת טבלת המסירות המקומית.   

בשל כל אלה, לא קל להשיק מותג חדש בישראל, מבלי שניתן יהיה להדגיש את יתרונותיו ואת בידולו המובהק מול המתחרים.

מטרו מוטור תשיק בישראל כבר בשבועות הקרובים את מותג דונגפנג, מיצרני הרכב הגדולים והוותיקים בסין.

דונגפנג מביא איתו לא מעט כלי עבודה ייחודיים בארגז, ביניהם דגמים מעניינים ומיוחדים, שבאמצעותם יוכל לתפוס מקום מכובד בטבלת מסירות הרכב בישראל.

הנה כל מה שאנחנו יודעים:

 

נתחיל עם קצת רקע

דונגפנג, אחת מ-4 חברות הרכב הגדולות בסין, ואחת מהוותיקות ביותר, נוסדה בשנת 1969. תחת מטריית הקונצרן נמצאים לא מעט מותגי רכב, חלקם מוכרים גם בישראל, כמו Voyah, מותג היוקרה שבפרק זמן קצר יחסית, כבר מסר כ-500 יחידות.

כדי להכיר טוב יותר את השווקים באירופה, דונגפנג משתפת פעולה עם יצרני רכב גדולים ומוכרים כמו הונדה וניסאן היפניות, לצד חברות אירופאיות כמו רנו, פיג'ו וסיטרואן.

 

הדגמים שבדרך לישראל

דונגפנג בוקס

דונגפנג בוקס

דונגפנג בוקס

הסופר מיני החשמלית היא למעשה כרטיס הכניסה למותג, וכבר כאן ניתן להרגיש את בשלות החברה שנבנתה לאור ניסיון עשיר בן 55 שנים, המשלב ביצועים, קישוריות ובטיחות ברכב עירוני באופיו. 

הבוקס הוא הדגם הראשון שישווק בארץ כבר בשבועות הקרובים, וצפוי לתת בשורה של ממש בנושא המחיר והאבזור.

למרות שאורכו חוצה אך במעט את קו ה-4 מטרים, בסיס הגלגלים די מרשים לקטגוריה, עם 2.66 מ', וזה אומר שהמושב האחורי נוח ומרווח באופן יחסי, גם למבוגרים. 

העיצוב כולל תאורת לד, קווים צעירים, עגלגלים ודינאמיים, ומגוון צבעים חיצוניים.

בפנים נפגוש קונסולה צפה, מגש נשלף המחליף את תא הכפפות, ואבזור שלרוב נמצא בקטגוריות יקרות בהרבה, כמו עור טבעוני, מושב נהג עם כיוונון חשמלי וזיכרונות, חימום וקירור, דיפונים רכים, תאורת אווירה, מסך מרכזי גדול (12.8"), לוח מחוונים דיגיטלי (5"), מצלמות 360, קישוריות לניידים, טעינה אלחוטית לנייד ועוד.

גם תא המטען מפתיע בגודלו ביחס לסגמנט (326 ל'). 

רמת הבטיחות הגבוהה כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרה מפני התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעה מפני סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

המנוע החשמלי מפיק 95 כ"ס, הסוללה בקיבולת 42.3 קוט"ש מאפשרת על הנייר טווח מקסימלי מוצהר של 310 ק"מ, וניתן להטעין אותה בעמדה מהירה מ-20 ל-80 אחוזים בתוך כחצי שעה.

 

MHERO 1

MHERO 1

MHERO 1

ה- MHero 1 הוא רכב שטח חשמלי קשוח ואימתני, שמהר מאוד כבר זכה לכינוי ״ההאמר הסיני״. מדובר ברכב SUV יוקרתי בגודל מלא (מעל ל-5 מטרים אורך).

את ה-MHero מניעים 4 מנועים, אחד בכל גלגל. ההספק עומד על 272 כ"ס לכל אחד, ובסה"כ לא פחות מ-1,088 כ"ס. הסוללה בקיבולת 142.7 קווט"ש, והטווח המקסימלי המוצהר עומד על 408 ק"מ.

למרות האופי הקשוח והצבאי, ה-MHero 1 לא מוותר על הפינוק בתא הנוסעים, וזה כולל שימוש בחומרים איכותיים כמו עור, עץ ואלומיניום, מסכים גדולים לרוחב הדש בורד (15.6" ראשי, 12.3" מחוונים, 12.3" מול הנוסע), אינפורמציה רבה לגבי נתונים בשטח כמו זוויות, חלוקת כוח ואפילו ראיית לילה מבוססת חום.

בנוסף, ישנם מתלי אוויר, שלל מצבי שטח והגבהות (עד כדי 33.5 ס"מ), לרבות נעילות צירים, וזוויות גישה, בטן ונטישה מרשימות (37, 28, 37 מעלות בהתאמה), עיסוי, אוורור וחימום למושבים, מצלמות היקפיות, מדרגות צד נשלפות ואפילו סגירת ואקום לדלת תא המטען. 

 

דונגפנג 007

דונגפנג 007

דונגפנג 007

ה-007 הוא דגם סדאן גדול ויוקרתי, עם סוללה ארוכת טווח, ששם לנגד עיניו כמטרה בעיקר את סדרה 3 של טסלה. האורך עומד על 4.88 מ', רוחב בן 1.865 מ' ובסיס גלגלים העומד על 2.915 מ'.

העיצוב האווירודינאמי (2.09 cd) דואג בגרסת הקצה בעלת צמד המנועים המפיקים 547 כ"ס, לביצועים מצוינים (3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש), ולטווח חשמלי גדול הצפוי לעמוד על כ-430-440 ק״מ לפי תקן WLTP.

 

דונגפנג 008

דונגפנג 008

דונגפנג 008

דגם ה-008 הוא רכב פנאי גדול, המיועד לששה נוסעים (2+2+2), גם הוא חשמלי, מהודר ויוקרתי. רמת הפינוק והאבזור כוללת גג שמש ענק (כמעט 5 מטרים רבועיים), מקרר נייד, מסכים גדולים ומושבים נוחים במיוחד (2 האמצעיים הם מושבי קפטן). גם רמת הטכנולוגיה- לסיוע לנהג והבטיחות- ברמות הגבוהות ביותר.

המסך המרכזי בגודל 15.6", לוח המחוונים 8.8", מראה פנימית שהיא מסך לד בגודל 9.2", זכוכיות כפולות, מערכת שמע איכותית עם 20 רמקולים, מושבים עם עיסוי, חימום וקירור.

האורך חוצה במעט את קו ה-5 מטרים, הרוחב עומד על 1.972 מ', הגובה 1.732 מ' ובסיס הגלגלים גדול – 3.025 מ'. תא המטען עומד על 783 ליטרים.

המנוע מפיק 268 כ"ס וטווח הנסיעה המקסימלי המוצהר עומד על לא פחות מ-636 ק"מ, לפי תקן CLTC. 

גם כאן נתון האווירודינאמיות מרשים, עם 0.268cd.

 

לסיכום

דונגפנג נכנסת לישראל בעת בה יש ריבוי מותגים שמגיעים מהמזרח, רבים מהם חשמליים.

יחד עם זאת, כשכל רכב רביעי שנמכר בארץ הוא חשמלי, החברה לא תצטרך לעסוק בחינוך שוק, שכבר הפך לצרכן משמעותי של מכוניות חשמליות.

מעבר לכך, דונגפנג מגיעה עם גב חזק מאחוריה, כאחת מיצרניות הרכב הוותיקות והגדולות בסין, לה ניסיון רב גם מול צרכני הרכב ויצרנים במדינות מערביות, כשבכל דגמיה ישנן בשורות בדמות עיצוב, אבזור, טכנולוגיה ומחירים אטרקטיביים צפויים, כך שתמורה גבוהה למחיר צפויה להקל על דונגפנג להצליח עד מאד בשוק הרכב המקומי. 

כדי לסבך עוד יותר את המשוואה, מותגים חדשים שהגיעו מסין זכו עד לפני מספר שנים לקבלת פנים צוננת ולחשדנות רבה מצד קהל היעד הישראלי, כשכיום הפכו חלקם ללחמנייה החמה ביותר בענף, כשחלק מדגמיהם אוחז בצמרת טבלת המסירות המקומית.   

בשל כל אלה, לא קל להשיק מותג חדש בישראל, מבלי שניתן יהיה להדגיש את יתרונותיו ואת בידולו המובהק מול המתחרים.

מטרו מוטור תשיק בישראל כבר בשבועות הקרובים את מותג דונגפנג, מיצרני הרכב הגדולים והוותיקים בסין.

דונגפנג מביא איתו לא מעט כלי עבודה ייחודיים בארגז, ביניהם דגמים מעניינים ומיוחדים, שבאמצעותם יוכל לתפוס מקום מכובד בטבלת מסירות הרכב בישראל.

הנה כל מה שאנחנו יודעים:

 

נתחיל עם קצת רקע

דונגפנג, אחת מ-4 חברות הרכב הגדולות בסין, ואחת מהוותיקות ביותר, נוסדה בשנת 1969. תחת מטריית הקונצרן נמצאים לא מעט מותגי רכב, חלקם מוכרים גם בישראל, כמו Voyah, מותג היוקרה שבפרק זמן קצר יחסית, כבר מסר כ-500 יחידות.

כדי להכיר טוב יותר את השווקים באירופה, דונגפנג משתפת פעולה עם יצרני רכב גדולים ומוכרים כמו הונדה וניסאן היפניות, לצד חברות אירופאיות כמו רנו, פיג'ו וסיטרואן.

 

הדגמים שבדרך לישראל

דונגפנג בוקס

דונגפנג בוקס

דונגפנג בוקס

הסופר מיני החשמלית היא למעשה כרטיס הכניסה למותג, וכבר כאן ניתן להרגיש את בשלות החברה שנבנתה לאור ניסיון עשיר בן 55 שנים, המשלב ביצועים, קישוריות ובטיחות ברכב עירוני באופיו. 

הבוקס הוא הדגם הראשון שישווק בארץ כבר בשבועות הקרובים, וצפוי לתת בשורה של ממש בנושא המחיר והאבזור.

למרות שאורכו חוצה אך במעט את קו ה-4 מטרים, בסיס הגלגלים די מרשים לקטגוריה, עם 2.66 מ', וזה אומר שהמושב האחורי נוח ומרווח באופן יחסי, גם למבוגרים. 

העיצוב כולל תאורת לד, קווים צעירים, עגלגלים ודינאמיים, ומגוון צבעים חיצוניים.

בפנים נפגוש קונסולה צפה, מגש נשלף המחליף את תא הכפפות, ואבזור שלרוב נמצא בקטגוריות יקרות בהרבה, כמו עור טבעוני, מושב נהג עם כיוונון חשמלי וזיכרונות, חימום וקירור, דיפונים רכים, תאורת אווירה, מסך מרכזי גדול (12.8"), לוח מחוונים דיגיטלי (5"), מצלמות 360, קישוריות לניידים, טעינה אלחוטית לנייד ועוד.

גם תא המטען מפתיע בגודלו ביחס לסגמנט (326 ל'). 

רמת הבטיחות הגבוהה כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרה מפני התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעה מפני סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

המנוע החשמלי מפיק 95 כ"ס, הסוללה בקיבולת 42.3 קוט"ש מאפשרת על הנייר טווח מקסימלי מוצהר של 310 ק"מ, וניתן להטעין אותה בעמדה מהירה מ-20 ל-80 אחוזים בתוך כחצי שעה.

 

MHERO 1

MHERO 1

MHERO 1

ה- MHero 1 הוא רכב שטח חשמלי קשוח ואימתני, שמהר מאוד כבר זכה לכינוי ״ההאמר הסיני״. מדובר ברכב SUV יוקרתי בגודל מלא (מעל ל-5 מטרים אורך).

את ה-MHero מניעים 4 מנועים, אחד בכל גלגל. ההספק עומד על 272 כ"ס לכל אחד, ובסה"כ לא פחות מ-1,088 כ"ס. הסוללה בקיבולת 142.7 קווט"ש, והטווח המקסימלי המוצהר עומד על 408 ק"מ.

למרות האופי הקשוח והצבאי, ה-MHero 1 לא מוותר על הפינוק בתא הנוסעים, וזה כולל שימוש בחומרים איכותיים כמו עור, עץ ואלומיניום, מסכים גדולים לרוחב הדש בורד (15.6" ראשי, 12.3" מחוונים, 12.3" מול הנוסע), אינפורמציה רבה לגבי נתונים בשטח כמו זוויות, חלוקת כוח ואפילו ראיית לילה מבוססת חום.

בנוסף, ישנם מתלי אוויר, שלל מצבי שטח והגבהות (עד כדי 33.5 ס"מ), לרבות נעילות צירים, וזוויות גישה, בטן ונטישה מרשימות (37, 28, 37 מעלות בהתאמה), עיסוי, אוורור וחימום למושבים, מצלמות היקפיות, מדרגות צד נשלפות ואפילו סגירת ואקום לדלת תא המטען. 

 

דונגפנג 007

דונגפנג 007

דונגפנג 007

ה-007 הוא דגם סדאן גדול ויוקרתי, עם סוללה ארוכת טווח, ששם לנגד עיניו כמטרה בעיקר את סדרה 3 של טסלה. האורך עומד על 4.88 מ', רוחב בן 1.865 מ' ובסיס גלגלים העומד על 2.915 מ'.

העיצוב האווירודינאמי (2.09 cd) דואג בגרסת הקצה בעלת צמד המנועים המפיקים 547 כ"ס, לביצועים מצוינים (3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש), ולטווח חשמלי גדול הצפוי לעמוד על כ-430-440 ק״מ לפי תקן WLTP.

 

דונגפנג 008

דונגפנג 008

דונגפנג 008

דגם ה-008 הוא רכב פנאי גדול, המיועד לששה נוסעים (2+2+2), גם הוא חשמלי, מהודר ויוקרתי. רמת הפינוק והאבזור כוללת גג שמש ענק (כמעט 5 מטרים רבועיים), מקרר נייד, מסכים גדולים ומושבים נוחים במיוחד (2 האמצעיים הם מושבי קפטן). גם רמת הטכנולוגיה- לסיוע לנהג והבטיחות- ברמות הגבוהות ביותר.

המסך המרכזי בגודל 15.6", לוח המחוונים 8.8", מראה פנימית שהיא מסך לד בגודל 9.2", זכוכיות כפולות, מערכת שמע איכותית עם 20 רמקולים, מושבים עם עיסוי, חימום וקירור.

האורך חוצה במעט את קו ה-5 מטרים, הרוחב עומד על 1.972 מ', הגובה 1.732 מ' ובסיס הגלגלים גדול – 3.025 מ'. תא המטען עומד על 783 ליטרים.

המנוע מפיק 268 כ"ס וטווח הנסיעה המקסימלי המוצהר עומד על לא פחות מ-636 ק"מ, לפי תקן CLTC. 

גם כאן נתון האווירודינאמיות מרשים, עם 0.268cd.

 

לסיכום

דונגפנג נכנסת לישראל בעת בה יש ריבוי מותגים שמגיעים מהמזרח, רבים מהם חשמליים.

יחד עם זאת, כשכל רכב רביעי שנמכר בארץ הוא חשמלי, החברה לא תצטרך לעסוק בחינוך שוק, שכבר הפך לצרכן משמעותי של מכוניות חשמליות.

מעבר לכך, דונגפנג מגיעה עם גב חזק מאחוריה, כאחת מיצרניות הרכב הוותיקות והגדולות בסין, לה ניסיון רב גם מול צרכני הרכב ויצרנים במדינות מערביות, כשבכל דגמיה ישנן בשורות בדמות עיצוב, אבזור, טכנולוגיה ומחירים אטרקטיביים צפויים, כך שתמורה גבוהה למחיר צפויה להקל על דונגפנג להצליח עד מאד בשוק הרכב המקומי.