BYD בהשקת מערכת הנעה היברידית נטענת חדשה לדגמיה. תחילה עם SEAL U DM-i, החל מ- 210 אלף שקלים
BYD משיקה את קו דגמי הפלאג-אין הייבריד שלה בישראל; מדובר בטכנולוגיה חדשנית ומורכבת, הנקראת DM-i, המאפשרת לכל אחד משני המנועים (חשמלי ובנזין) לפעול במשותף או בנפרד, למעט מצב של תנועה על בנזין בלבד. החדשנות הטכנולוגית מאפשרת למנוע הבנזין לעבוד כספק אנרגיה בלבד למנוע החשמלי שמניע את הגלגלים, או להשתתף יחד איתו לטובת ההנעה של הגלגלים. הנה כל הפרטים מההשקה.
BYD - רקע
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, השיקה אתמול בבוקר את טכנולוגיית ה-DM-i, עם שני דגמים חדשים במקביל: SEAL U DM-i ו-SEAL 05 DM-i.
הדגם הראשון (U) יחל בשיווק כבר בימים אלה. דגם ה-05 צפוי להצטרף למבחר הדגמים לקראת אפריל הקרוב; עד לסוף 2025 צפויים להצטרף 2 דגמים נוספים מבית היצרן – גם בהם מוטמעת הטכנולוגיה הזו.
ענקית הטכנולוגיה והרכב BYD, שנוסדה כחלוצה בטכנולוגיית סוללות, היא כיום יצרנית הסוללות השניה בגודלה בעולם, אחרי CATL.
החברה הייתה הראשונה להציע רכב בטכנולוגיית PHEV כבר ב-2008, ומציעה כיום את טכנולוגיית ה-DM-i (Dual Mode intelligence), שהיא גם הפופולרית ביותר בעולם עבור רכבי PHEV, עם ארבעה מיליון רכבי פלאג אין שנמסרו, גלובלית, לאורך השנים עם הטכנולוגיה הזו.
BYD – טכנולוגיית DM-i - רקע
הטכנולוגיה החדשה מאפשרת 3 מצבי הנעה שונים.
הראשון, כאשר הסוללה טעונה במלואה ומועברת למצב EV, אחרי לחיצה על כפתור ייעודי במשך 3 שניות, הרכב הופך להיות חשמלי טהור.
במצב השני, כאשר מצב הטעינה נמוך, הרכב הופך לרכב היברידי עם צריכת דלק נמוכה, שם מנוע הבנזין משמש מעין גנרטור הטוען את הסוללה בלבד, בין 25% ל-70% הניתנים לכוונון, כך שנסיעה חשמלית תהא זמינה תמיד. במצב זה מנוע החשמל הוא זה שמניע את הגלגלים של הרכב, כשהסוללה נטענת גם על ידי רגנרציה.
במצב השלישי, בו נדרש כוח מלא בעת עקיפה, טיפוס הררי או האצה חריפה, מנוע הבנזין מצטרף למנוע החשמלי, ושניהם מניעים את הגלגלים של הרכב, ממש כמו ברכב היברידי פלאג-אין סטנדרטי.
על מנת לתמוך בטכנולוגיה החדשנית, פיתחה BYD סוללת בלייד חדשה, גם היא עומדת במבחן המסמר המפורסם. הסוללה בקיבולת 18.3 קווט"ש, ומספקת טווח נסיעה חשמלי של עד 80 ק"מ בדגם ה- SEAL U קומפורט (עד 70 ק"מ בגרסה הבכירה – דיזיין), ועד 90 ק"מ בדגם ה- SEAL 05.
הסוללה תוכננה במבנה שטוח לחלוטין, הנמצא צמוד למרכב התחתון, לסוללה מבנה ללא מודולים, ולה תוחלת חיים ארוכה ומבנה יציב, בעל מערכת ניהול טרמי מתקדמת.
SEAL U DM-i
בדומה לאחות הכל-חשמלית, ה-Seal U, ממנה נמכרו כ-400 יחידות עד כה ועוד כ-400 ממנה אמורות לעלות לכבישים המקומיים כבר בתחילת השנה, מדובר ברכב פנאי מסגמנט D.
הדגם החדש מבוסס על פלטפורמה ייעודית ל-DM-i, שעברה התאמות לטכנולוגיה ומאפשרת עדכונים מהאוויר, לשיפור יכולות הרכב.
הדגם יהיה זמין בישראל בשתי רמות גימור, BOOST - בהנעה קדמית וגם בגרסת הנעה כפולה- DESIGN. שתי הגרסאות מוצעות עם סוללת ה- Blade בקיבולת 18.3 קוט"ש ועם מנועי 1.5 ליטר בנזין, כשגרסת ה- DESIGN מוצעת עם מגדש טורבו.
SEAL U DM-i – עיצוב חיצוני, מידות
כמו אחיו מבית, ה- SEAL U DM-i, מציע את שפת העיצוב של ה-"אוקיאנוס האסתטי" הכוללת חזית דינמית בצורת X עם עיצוב מעוגל.
הפנסים הקדמיים בצורת U משתלבים עם מכסה המנוע, ויוצרים ייחודית בלעדית לסדרת "האוקיאנוס", מהצד חישוקי 19" דו גוניים.
אורך המרכב עומד על 4.78 מ', הרוחב 1.89 מ' והגובה 1.67 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.765 מ'. תא המטען מכיל 552 ליטרים, המרחבים לכדי 1,440 ל' עם קיפול המושבים מאחור.
SEAL U DM-i – עיצוב פנימי, אבזור
בפנים, ניכר המאמץ להקנות אווירה יוקרתית, עם משטחים רכים למגע, תאורת סביבה כשהמושבים, לוח המחוונים, לוחות הדלתות והקונסולה המרכזית- מרופדים כולם בעור טבעוני עם תפירה כפולה, וידית ההילוכים עוצבה מקריסטל בהשראת עיצוב האוקיאנוס.
במונחים של קישוריות, הדגם מציע תפעול קולי "HI BYD", אפליקציית BYD המאפשרת לבצע פעולות הרחק מהרכב, כדוגמת הפעלת מזגן מרחוק, מציאת הרכב בחניה, בדיקת מצב הסוללה, סגירת חלונות ועוד, Apple Carplay ו-Android Auto, וגם סוללה של הרכב התומכת גם ב V2L, המאפשרת להשתמש במכונית כספק כוח למכשירים חיצוניים.
רשימת האבזור ב-SEAL U DMi ארוכה.
גרסת הבסיס BOOST (209,990 ₪) כוללת בין היתר גג פנורמי נפתח הכולל ווילון גלילה חשמלי, פנסי חזית ואחוריים לד, מסך מולטימדיה בגודל 15.6" (כרגיל ב- BYD, הוא מסתובב לתצורה אופקית או אנכית).
מעבר, יש כאן לוח מחוונים דיגיטלי 12.3", דלת תא מטען מופעלת חשמלית, מערכת שמע בעלת 10 רמקולים מבית Infinity, תצוגה עילית, יש כאן שני משטחי טעינה אלחוטית, הגה עטוף עור טבעוני ומחומם, מושבים קדמיים הכולל כוונון חשמלי, אוורור וחימום, זה של הנהג כולל גם זיכרונות.
רמת הגימור DESIGN (234,990 ₪) מוסיפה על כך הנעה כפולה וגם כמה מצבי נהיגה בשטח.
SEAL U DM-i – מנוע, הנעה, סוללות, טווחים
ה-SEAL U DM-i מציע בגרסת BOOST מנוע חשמלי קדמי בהספק של 197 כ"ס עם סוללת בלייד 18.3 קילוואט כאמור, לצד מנוע בנזין אטמוספרי, בנפח 1.5 ליטר, עם הספק של 98 כ"ס.
השילוב ביניהם נותן הספק כולל של 218 כ"ס בהנעה קדמית.
טווח הנסיעה המשוקלל בגרסה זו מספק עד 1,080 ק"מ עם צריכת דלק משולבת של 0.9 ליטר ל-100 ק"מ.
התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת כאן 8.9 שניות
רמת גימור הבכירה, DESIGN, מציעה שני מנועים חשמליים (204 כ"ס מלפנים ו-163 כ"ס מאחור) עם סוללה זהה. לצד המנועים החשמליים נמצא מנוע בנזין טורבו, בעל ארבעה צילינדרים, בנפח 1.5 ליטר עם 130 כ"ס שבשילוב עם שני המנועים החשמליים מעניק לרכב הספק כולל של 324 כ"ס והנעה כפולה.
טווח הנסיעה המשוקלל בגרסה זו מספק עד 870 ק"מ עם צריכת דלק משולבת של 1.2 ליטר ל-100 ק"מ.
התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת כאן 5.9 שניות.
SEAL U DM-i – בטיחות
ה-SEAL U DM-i קיבל ציון בטיחות של 7 מתוך 8, ולאחרונה גם 5 כוכבים במבחני ריסוק של יורו N קאפ. הדגם מציע 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, בקרת עייפות נהג, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים ומאחור, התראת התנגשות קדמית ואחורית, מערכת התרעה וסיוע בסטייה מנתיב ומרכוז, אזהרת פתיחת דלת, מצלמה 360 ועוד.
SEAL 05 DM-i
דגם ה-Seal 05 הוא השני מסדרת הסופר הייבריד של המותג, והוא צפוי להגיע לישראל בעוד חודשים מספר. מחירו הצפוי- החל מ – 174,990 ₪.
מדובר ברכב סדאן משפחתי בטכנולוגיית DMi מסגמנט C, אשר מושק בימים אלו בסין וכחלק מהחיבור החזק בין היצרן ליבואן, BYD בחרה להשיקו גלובלית רק בישראל, במקביל להשקתו בארץ המוצא.
ה-SEAL 05 DM-i מציע רכב למשפחה עם תא נוסעים מרווח ומידות נדיבות, אורך בן 4.78 מ', רוחב 1.845 מ' וגובה 1.515 מ', בסיס הגלגלים – 2.7 מ', הממקמות אותו בין משפחתית טיפוסית לרכב מנהלים. נפח תא המטען עומד על 500 ל'.
בדומה לדגם ה-U, גם כאן הדגם יהיה זמין בישראל בשתי רמות גימור, COMFORT ו-DESIGN. שתי הגרסאות תוצענה עם אותה סוללת Blade בקיבולת 18.3 קוט"ש ועם מנוע 1.5 ל' בנזין אטמוספרי.
פנים הדגם כולל מאפיינים דומים לדגם ה-U, כאן מסך המולטימדיה בגודל 12.8", לוח המחוונים 8.8", ישנם 6 רמקולים בלבד והחישוקים בגודל 17". מלבד זאת, רק ברמת הגימור הבכירה - DESIGN – יתווספו גם מושב נוסע קדמי הכולל כוונון חשמלי, מערכת שמע בעלת 8 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד ועוד.
מנוע ה-SEAL 05 DM-i מציע בשתי רמות הגימור שילוב מנועים זהה לדגם הבסיס בדגם ה-U. בשל משקל קל יותר, התאוצה כאן משופרת לעומת ה-U, ועומדת על 8.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
מבחינת בטיחות, דגם הקומפורט של ה-SEAL 05 DM-i מציע 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת עייפות נהג, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים, התראת התנגשות קדמית, התרעה וסיוע בסטייה מנתיב ומרכוז ועוד.
רמת הגימור DESIGN מוסיפה מצלמות 360, מערכת לסיוע שינוי נתיב, מערכת התרעה וסיוע בסטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, התראת התנגשות אחורית, אזהרת פתיחת דלת ועוד.
---
ג'קי אביב, מנכ"ל שלמה מוטורס: "אנו שמחים להשיק בישראל לראשונה שני דגמי PHEV עם טכנולוגיית ה-DM-i של יצרן ה-NEV הגדול בעולם ולהרחיב את ליין מוצרי הרכב של היצרן לשלושה בישראל, עשור לאחר שנכנס המותג לראשונה ארצה עם האוטובוסים החשמליים.
כשנתיים לאחר שהשקנו לראשונה את דגמי הפרטיות של BYD, בדומה לעולם הגלובלי, דגמי היצרן מובילים את טבלת המסירות של כלי הרכב החשמליים, כשאנו מסכמים שנה שנייה ברציפות בה המותג מוביל במקום הראשון את טבלת המסירות של הרכב הנמכר בישראל, חשמלי וכולל ומותג הרכב החשמלי הנמכר בישראל.
שני הדגמים החדשים בטכנולוגיית ה-DM-i הינם הסנונית הראשונה לקראת הגעת דגמים רבים נוספים בשנתיים הקרובות."
BYD SEAL U DM-I
מחיר (₪) | 209,990 - 234,990 |
אורך (מ') | 4.775 |
רוחב (מ') | 1.89 |
גובה (מ') | 1.67 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.765 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,860 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 552 / 1,440 |
טווח חשמלי 100% (מוצהר ) קומפורט / דיזיין | 80 / 70 |
צריכה משולבת ממוצעת – בנזין, כשהסוללה טעונה (ליטר ל-100 ק"מ) וכשהסוללה לא טעונה | 0.9 – 1.2 6.4 – 7.4 |
מנוע בנזין, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין (בדיזיין - טורבו), 1,500 |
הספק מנוע משולב בנזין ו-2 מנועים חשמליים (כ"ס) | 218 / 324 |
מומנט משולב (קג"מ) | 30 - 55 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 5.9 – 8.9 |
קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש) | 18.3 |
קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות) | 11 / 120 |
קצב טעינה מירבית DC30%-80% (קווט"ש / משך בדקות) | 18 / 35 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 6 /150,000 8 /200,000 |
BYD - רקע
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, השיקה אתמול בבוקר את טכנולוגיית ה-DM-i, עם שני דגמים חדשים במקביל: SEAL U DM-i ו-SEAL 05 DM-i.
הדגם הראשון (U) יחל בשיווק כבר בימים אלה. דגם ה-05 צפוי להצטרף למבחר הדגמים לקראת אפריל הקרוב; עד לסוף 2025 צפויים להצטרף 2 דגמים נוספים מבית היצרן – גם בהם מוטמעת הטכנולוגיה הזו.
ענקית הטכנולוגיה והרכב BYD, שנוסדה כחלוצה בטכנולוגיית סוללות, היא כיום יצרנית הסוללות השניה בגודלה בעולם, אחרי CATL.
החברה הייתה הראשונה להציע רכב בטכנולוגיית PHEV כבר ב-2008, ומציעה כיום את טכנולוגיית ה-DM-i (Dual Mode intelligence), שהיא גם הפופולרית ביותר בעולם עבור רכבי PHEV, עם ארבעה מיליון רכבי פלאג אין שנמסרו, גלובלית, לאורך השנים עם הטכנולוגיה הזו.
BYD – טכנולוגיית DM-i - רקע
הטכנולוגיה החדשה מאפשרת 3 מצבי הנעה שונים.
הראשון, כאשר הסוללה טעונה במלואה ומועברת למצב EV, אחרי לחיצה על כפתור ייעודי במשך 3 שניות, הרכב הופך להיות חשמלי טהור.
במצב השני, כאשר מצב הטעינה נמוך, הרכב הופך לרכב היברידי עם צריכת דלק נמוכה, שם מנוע הבנזין משמש מעין גנרטור הטוען את הסוללה בלבד, בין 25% ל-70% הניתנים לכוונון, כך שנסיעה חשמלית תהא זמינה תמיד. במצב זה מנוע החשמל הוא זה שמניע את הגלגלים של הרכב, כשהסוללה נטענת גם על ידי רגנרציה.
במצב השלישי, בו נדרש כוח מלא בעת עקיפה, טיפוס הררי או האצה חריפה, מנוע הבנזין מצטרף למנוע החשמלי, ושניהם מניעים את הגלגלים של הרכב, ממש כמו ברכב היברידי פלאג-אין סטנדרטי.
על מנת לתמוך בטכנולוגיה החדשנית, פיתחה BYD סוללת בלייד חדשה, גם היא עומדת במבחן המסמר המפורסם. הסוללה בקיבולת 18.3 קווט"ש, ומספקת טווח נסיעה חשמלי של עד 80 ק"מ בדגם ה- SEAL U קומפורט (עד 70 ק"מ בגרסה הבכירה – דיזיין), ועד 90 ק"מ בדגם ה- SEAL 05.
הסוללה תוכננה במבנה שטוח לחלוטין, הנמצא צמוד למרכב התחתון, לסוללה מבנה ללא מודולים, ולה תוחלת חיים ארוכה ומבנה יציב, בעל מערכת ניהול טרמי מתקדמת.
SEAL U DM-i
בדומה לאחות הכל-חשמלית, ה-Seal U, ממנה נמכרו כ-400 יחידות עד כה ועוד כ-400 ממנה אמורות לעלות לכבישים המקומיים כבר בתחילת השנה, מדובר ברכב פנאי מסגמנט D.
הדגם החדש מבוסס על פלטפורמה ייעודית ל-DM-i, שעברה התאמות לטכנולוגיה ומאפשרת עדכונים מהאוויר, לשיפור יכולות הרכב.
הדגם יהיה זמין בישראל בשתי רמות גימור, BOOST - בהנעה קדמית וגם בגרסת הנעה כפולה- DESIGN. שתי הגרסאות מוצעות עם סוללת ה- Blade בקיבולת 18.3 קוט"ש ועם מנועי 1.5 ליטר בנזין, כשגרסת ה- DESIGN מוצעת עם מגדש טורבו.
SEAL U DM-i – עיצוב חיצוני, מידות
כמו אחיו מבית, ה- SEAL U DM-i, מציע את שפת העיצוב של ה-"אוקיאנוס האסתטי" הכוללת חזית דינמית בצורת X עם עיצוב מעוגל.
הפנסים הקדמיים בצורת U משתלבים עם מכסה המנוע, ויוצרים ייחודית בלעדית לסדרת "האוקיאנוס", מהצד חישוקי 19" דו גוניים.
אורך המרכב עומד על 4.78 מ', הרוחב 1.89 מ' והגובה 1.67 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.765 מ'. תא המטען מכיל 552 ליטרים, המרחבים לכדי 1,440 ל' עם קיפול המושבים מאחור.
SEAL U DM-i – עיצוב פנימי, אבזור
בפנים, ניכר המאמץ להקנות אווירה יוקרתית, עם משטחים רכים למגע, תאורת סביבה כשהמושבים, לוח המחוונים, לוחות הדלתות והקונסולה המרכזית- מרופדים כולם בעור טבעוני עם תפירה כפולה, וידית ההילוכים עוצבה מקריסטל בהשראת עיצוב האוקיאנוס.
במונחים של קישוריות, הדגם מציע תפעול קולי "HI BYD", אפליקציית BYD המאפשרת לבצע פעולות הרחק מהרכב, כדוגמת הפעלת מזגן מרחוק, מציאת הרכב בחניה, בדיקת מצב הסוללה, סגירת חלונות ועוד, Apple Carplay ו-Android Auto, וגם סוללה של הרכב התומכת גם ב V2L, המאפשרת להשתמש במכונית כספק כוח למכשירים חיצוניים.
רשימת האבזור ב-SEAL U DMi ארוכה.
גרסת הבסיס BOOST (209,990 ₪) כוללת בין היתר גג פנורמי נפתח הכולל ווילון גלילה חשמלי, פנסי חזית ואחוריים לד, מסך מולטימדיה בגודל 15.6" (כרגיל ב- BYD, הוא מסתובב לתצורה אופקית או אנכית).
מעבר, יש כאן לוח מחוונים דיגיטלי 12.3", דלת תא מטען מופעלת חשמלית, מערכת שמע בעלת 10 רמקולים מבית Infinity, תצוגה עילית, יש כאן שני משטחי טעינה אלחוטית, הגה עטוף עור טבעוני ומחומם, מושבים קדמיים הכולל כוונון חשמלי, אוורור וחימום, זה של הנהג כולל גם זיכרונות.
רמת הגימור DESIGN (234,990 ₪) מוסיפה על כך הנעה כפולה וגם כמה מצבי נהיגה בשטח.
SEAL U DM-i – מנוע, הנעה, סוללות, טווחים
ה-SEAL U DM-i מציע בגרסת BOOST מנוע חשמלי קדמי בהספק של 197 כ"ס עם סוללת בלייד 18.3 קילוואט כאמור, לצד מנוע בנזין אטמוספרי, בנפח 1.5 ליטר, עם הספק של 98 כ"ס.
השילוב ביניהם נותן הספק כולל של 218 כ"ס בהנעה קדמית.
טווח הנסיעה המשוקלל בגרסה זו מספק עד 1,080 ק"מ עם צריכת דלק משולבת של 0.9 ליטר ל-100 ק"מ.
התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת כאן 8.9 שניות
רמת גימור הבכירה, DESIGN, מציעה שני מנועים חשמליים (204 כ"ס מלפנים ו-163 כ"ס מאחור) עם סוללה זהה. לצד המנועים החשמליים נמצא מנוע בנזין טורבו, בעל ארבעה צילינדרים, בנפח 1.5 ליטר עם 130 כ"ס שבשילוב עם שני המנועים החשמליים מעניק לרכב הספק כולל של 324 כ"ס והנעה כפולה.
טווח הנסיעה המשוקלל בגרסה זו מספק עד 870 ק"מ עם צריכת דלק משולבת של 1.2 ליטר ל-100 ק"מ.
התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת כאן 5.9 שניות.
SEAL U DM-i – בטיחות
ה-SEAL U DM-i קיבל ציון בטיחות של 7 מתוך 8, ולאחרונה גם 5 כוכבים במבחני ריסוק של יורו N קאפ. הדגם מציע 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, בקרת עייפות נהג, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים ומאחור, התראת התנגשות קדמית ואחורית, מערכת התרעה וסיוע בסטייה מנתיב ומרכוז, אזהרת פתיחת דלת, מצלמה 360 ועוד.
SEAL 05 DM-i
דגם ה-Seal 05 הוא השני מסדרת הסופר הייבריד של המותג, והוא צפוי להגיע לישראל בעוד חודשים מספר. מחירו הצפוי- החל מ – 174,990 ₪.
מדובר ברכב סדאן משפחתי בטכנולוגיית DMi מסגמנט C, אשר מושק בימים אלו בסין וכחלק מהחיבור החזק בין היצרן ליבואן, BYD בחרה להשיקו גלובלית רק בישראל, במקביל להשקתו בארץ המוצא.
ה-SEAL 05 DM-i מציע רכב למשפחה עם תא נוסעים מרווח ומידות נדיבות, אורך בן 4.78 מ', רוחב 1.845 מ' וגובה 1.515 מ', בסיס הגלגלים – 2.7 מ', הממקמות אותו בין משפחתית טיפוסית לרכב מנהלים. נפח תא המטען עומד על 500 ל'.
בדומה לדגם ה-U, גם כאן הדגם יהיה זמין בישראל בשתי רמות גימור, COMFORT ו-DESIGN. שתי הגרסאות תוצענה עם אותה סוללת Blade בקיבולת 18.3 קוט"ש ועם מנוע 1.5 ל' בנזין אטמוספרי.
פנים הדגם כולל מאפיינים דומים לדגם ה-U, כאן מסך המולטימדיה בגודל 12.8", לוח המחוונים 8.8", ישנם 6 רמקולים בלבד והחישוקים בגודל 17". מלבד זאת, רק ברמת הגימור הבכירה - DESIGN – יתווספו גם מושב נוסע קדמי הכולל כוונון חשמלי, מערכת שמע בעלת 8 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד ועוד.
מנוע ה-SEAL 05 DM-i מציע בשתי רמות הגימור שילוב מנועים זהה לדגם הבסיס בדגם ה-U. בשל משקל קל יותר, התאוצה כאן משופרת לעומת ה-U, ועומדת על 8.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
מבחינת בטיחות, דגם הקומפורט של ה-SEAL 05 DM-i מציע 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת עייפות נהג, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים, התראת התנגשות קדמית, התרעה וסיוע בסטייה מנתיב ומרכוז ועוד.
רמת הגימור DESIGN מוסיפה מצלמות 360, מערכת לסיוע שינוי נתיב, מערכת התרעה וסיוע בסטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, התראת התנגשות אחורית, אזהרת פתיחת דלת ועוד.
---
ג'קי אביב, מנכ"ל שלמה מוטורס: "אנו שמחים להשיק בישראל לראשונה שני דגמי PHEV עם טכנולוגיית ה-DM-i של יצרן ה-NEV הגדול בעולם ולהרחיב את ליין מוצרי הרכב של היצרן לשלושה בישראל, עשור לאחר שנכנס המותג לראשונה ארצה עם האוטובוסים החשמליים.
כשנתיים לאחר שהשקנו לראשונה את דגמי הפרטיות של BYD, בדומה לעולם הגלובלי, דגמי היצרן מובילים את טבלת המסירות של כלי הרכב החשמליים, כשאנו מסכמים שנה שנייה ברציפות בה המותג מוביל במקום הראשון את טבלת המסירות של הרכב הנמכר בישראל, חשמלי וכולל ומותג הרכב החשמלי הנמכר בישראל.
שני הדגמים החדשים בטכנולוגיית ה-DM-i הינם הסנונית הראשונה לקראת הגעת דגמים רבים נוספים בשנתיים הקרובות."
BYD SEAL U DM-I
מחיר (₪) | 209,990 - 234,990 |
אורך (מ') | 4.775 |
רוחב (מ') | 1.89 |
גובה (מ') | 1.67 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.765 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,860 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 552 / 1,440 |
טווח חשמלי 100% (מוצהר ) קומפורט / דיזיין | 80 / 70 |
צריכה משולבת ממוצעת – בנזין, כשהסוללה טעונה (ליטר ל-100 ק"מ) וכשהסוללה לא טעונה | 0.9 – 1.2 6.4 – 7.4 |
מנוע בנזין, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין (בדיזיין - טורבו), 1,500 |
הספק מנוע משולב בנזין ו-2 מנועים חשמליים (כ"ס) | 218 / 324 |
מומנט משולב (קג"מ) | 30 - 55 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 5.9 – 8.9 |
קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש) | 18.3 |
קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות) | 11 / 120 |
קצב טעינה מירבית DC30%-80% (קווט"ש / משך בדקות) | 18 / 35 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 6 /150,000 8 /200,000 |