שברולט קורבט C8 סטינגריי Z51 במבחן דרכים
קורבט היא אייקון מוטורי אגדי, שהכי מסמל את Great America. בדור הנוכחי שלה, עם מנוע מרכזי ויכולת שיגור שגם האיראניים היו רוצים לאמץ, לצד עיצוב אקזוטי, מדובר באחד ממבחני הדרכים שגרמו לי לפרפרים בבטן, עוד לפני שהגעתי לסוכנות של UMI בהרצליה. לפניכם הסיבות לכך.
שברולט קורבט C8 – מתחילים
את הקורבט C8 לקחתי לחוויה מעט שונה ממה שהיא נולדה עבורו – המסלול.
בשל כך, לא שילבתי את בורר מצבי הנהיגה למצב Track שמוציא מה- C8 את כל האטרף שיש בה. זה לא ממש אחראי לאלחש או לבטל מערכות ששומרות אותך על הכביש, בטח מחוץ לגדרות של מסלול מרוצים ייעודי, בטח ובטח כשיש כמעט 500 סוסי מרוץ צוהלים על הציר האחורי.
יחד עם זאת, בדקתי את כל השאר, עשיתי שימוש תכוף בכפתור Z הסקסי, המואר באדום על ההגה המשושה, כפתור עליו ארחיב בהמשך.
שייטנו בכבישים ציבוריים, תקפנו פניות בכבישים מפותלים, זחלנו בפקקים וגם השתתפנו במפגש בין דורי מרגש, עם הקורבט C4 מבציר 86', השייכת לרון.
אתן כבר בשלב זה סיכום ביניים. שברולט קורבט שייכת לזן המכוניות שנבראו עם נשמה. קיימת להן שושלת מפוארת.
נסו לחשוב מי מהמכוניות שנעות על הכבישים כיום הייתם מוצאים בפוסטרים על קירות חדרי הילדים שתליתם בשנות ה-80', לו רק היו קיימות אז, וכמה מהן הייתם רוצים לקנות בעתיד כרכבי אספנות.
התשובות לשאלות הללו תיתנה לכם את ההגדרה מהי מכונית שניחנה בנשמה ובאופי.
הקורבט היא מכונית שכל מהותה היא קינטיקה מוטורית מסעירה שמעוררת את כל החושים, ביניהם סאונד אלוהי ממנוע V8 שנמצא בסכנת הכחדה חמורה, בעידן של אלקטרונים משתוללים, ובעיקר כזו שמייצרת מנות גדושות של אטרף.
---
שברולט קורבט C8 – רקע
שברולט קורבט, דגם הספורט האמריקאי האייקוני, חגג אשתקד 70 שנים להיווסדו, הרבה לפני אייקונים אחרים כמו שברולט קמארו (הדגם הקיצוני, ZL1, נבחן כאן העבר) או פורד מוסטנג, ובמהרה זכה הקורבט לכינוי הגנרי "American's Sports Car", ובהמשך גם לרכב הספורט הפופולרי ביותר בהיסטוריה.
הקורבט הפכה לאגדה מוטורית ופיתחה נחשקות והכרה באופן מהיר, ובין היתר, כיכבה במרוצת השנים בסדרות טלוויזיה אמריקאיות (למשל Route 66 בשנות ה-60') ובשלל סרטי קולנוע, שהפכו ללהיטים שוברי קופות (קון אייר, לילות בוגי, בית החיות, סטאר טראק המחודש ועוד).
הקורבט שמרה מאז ומתמיד על תצורה של קופה 2 דלתות ושני מושבים, והציעה רכב ספורט טהור, עם מראה קיצוני ומובחן, קל משקל באופן יחסי, דרך שימוש בפיברגלס, עם ביצועים נהדרים ותמחור שפוי, בטח ביחס לאקזוטיקה איטלקית.
בדור הנוכחי, C8, המסמן שהוא גם השמיני במספר, תמצאו אזכורים של חגיגות ה-70 של המותג, המופיעים בגאון גם בדגם הנבחן, למשל כיתוב ברור על גבי הרמקול האיכותי שנמצא על הדופן שמאחורי המושבים, ה"קיר" שבין הנוסעים למנוע האדיר שפועם ממש מאחוריהם; אם תבחרו בגרסת הקבריו, תמצאו אזכור נוסף על מסית הרוח, שנמצא בין המושבים.
מדובר בדור הראשון שעושה שימוש במנוע מרכזי, הממוקם בין 2 הסרנים, כמו ברוב האקזוטיקה המוטורית האירופאית, ומה שמגדיר את הקורבט לראשונה כ" Super Car".
הגרסה הנוכחית החלה דרכה כבר בשנת 2020. אחרי שמעל למאה יחידות עשו דרכן ארצה מאז, דרך יבואנים מקבילים או אישיים, קיבלו אנשי היבואן החלטה להתחיל בייבוא סדיר של הדגם, על מנת שלא לפספס קהל לא מבוטל של רוכשים, רבים מהם הגיעו ממותגי-על.
וכך, במהלך 2023 החל היבואן הרשמי, UMI, בייבוא סדיר של הדגם ובמחירים אטרקטיביים, באופן יחסי לחלופות.
שברולט קורבט C8 – עיצוב חיצוני
עיצוב הקורבט C8 הפך קיצוני, עם מוטיבים רבים שהופכים אותו לאקזוטי.
חזית נמוכה ורחבה, אף בצורת חץ משתפל מטה כחמקן אווירי, פנסים ארוכים וצרים ושמשה קדמית אלכסונית, שאותה סוגר גג נמוך עד מאד.
מהצד סרן אחורי רחב ובולט, כיאה לרכב עם מנוע מרכזי, מאחורי הדלתות כונסי אוויר אימתניים, חופת נוסעים נמוכה ומעליה גג שניתן להסיר, בקלות יתרה אגב, ועל ידי אדם אחד.
צמיגי הרכב, מישלן פיילוט ספורט, בגודל שונה, 19" מלפנים ו-20" מאחור, זה האחורי בחתך סופר נמוך (30 מ"מ) וברוחב בשרני של 305 מ"מ. הקדמיים עם חתך 35 מ"מ ורוחב בן 245 מ"מ.
מאחור יחידות תאורה בנות 2 פנסי לד אדומים בכל אחת, כהומאז' למקור (רק למה לא עגולים?), ספוילר מקרבון על מכסה תא המטען/ מנוע, פגוש דומיננטי וממנו מביטות 4 יציאות מפלט מלבניות, 2 בכל צד. גרסת ה-Z06 המשופרת והמשודרגת (670 סוסים), קיבלה 4 יציאות מפלט צמודות ועגולות במרכז הפגוש.
מהחלון האחורי ניבט מנוע ה-V8 הנהדר שכאן, זה ששוכן לגב הנוסעים, כמפגן מרהיב של יופי ועוצמה גם יחד.
התוצאה הכללית יפיפייה ומרהיבה בהחלט, ובמבט חטוף ניתן בקלות לחשוב שמדובר באקזוטית איטלקית.
מעבר לכך, לא רק באדום, כתום או כחול ראפיד, גם בצבע הלבן השגרתי לכאורה של רכב המבחן, אתה מאד בולט בכביש. כמה בולט? בכל פינה יצלמו אותך, יביטו לכיוונך ובכל עצירה ישאלו אותך שאלות אודותיה;
עם הקורבט, הנוכחות שלך בכביש ערה כל הזמן, וכל רכב חשמלי ודו מנועי מזדמן יאיץ לפניך בפראות, וינסה לסחוף אותך לתוך דואט של מחול שדים. חשוב לפתח איפוק.
שברולט קורבט C8 – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, חומרים
כניסה פנימה נותנת מייד תחושה שמדובר בתא נוסעים עתידני משהו, הוא איכותי ועשוי מחומרים יוקרתיים, ובמקביל תחושה של כניסה לקוקפיט נמוך של מטוס – עם מיקום מוקפד של כל כפתור, כל סנטימטר בתא הנהג התחום מחושב ומנוצל כהלכה, כשכל הפקדים והמסכים מופנים אל הנהג בזווית.
אהבתי את צבעי החום-שחור-ניקל שבתא הנוסעים, וגם את חיפוי הדש בורד המוקפד, עם תפירה בצבעים מנוגדים.
מושבי הספורט GT2 משולבים סיבי פחמן והם עוטים עור נאפה מחורר, הם נוחים מאד ולופתים היטב את הנוסעים, גם אחרי לא מעט קילומטרים.
המושבים מתכווננים חשמלית, יש בהם זיכרונות (כולל ההגה המתכוונן חשמלית והמראות המתקפלות), עם פונקציית יציאה קלה, שהיא מעט חוטאת להגדרה שלה על ידי רבים, שיראו ביציאה ממנה, כשהישבן קרוב לגובה האספלט, משימה של ממש.
היציאה החוצה נעשית דרך כפתורים חשמליים שעל הדלתות. הפתרון הזה פחות נוח בעיני מידיות רגילות, אך זיהיתי גם אצל חלק ממותגי היוקרה שפנו לפתרון הזה. יתכן שאם אתה הבעלים של הקורבט, זה נושא שניתן להתרגל אליו.
---
בין המושבים קונסולה רחבה וגבוהה מאד, היוצרת חייץ בין 2 הנוסעים. יש תא אחסון ביניהם, מחזיק לכוסות, כפתורים לתפעול הגיר וגלגל כמעט מוסווה, הבורר בין תוכניות הנהיגה.
עוד נמצאים פה כפתורים לפתיחת מכסים- קדמי ואחורי, ולאמיצים, או לאלה להם כיס עמוק לתשלום על נזקים - כפתור נטרול בקרת המשיכה.
על גבי הקונסולה ובחלק הקרוב לנוסע נמצא טור ארוך של כפתורים ופקדים, השייכים לבקרת האקלים המפוצלת, לחימום ולאוורור המושבים; תא הנהג צפוף גם כך, מצאתי בסידור הכפתורים הזה פתרון חכם ויעיל.
אמנם זה נראה מבלבל לשימוש, אך מבנה חכם בו פיקוד על עצמת המזגן וגם הטמפרטורה נעשים באמצעות כפתורים בולטים עם לחיצות למעלה ולמטה, וזה מאפשר תפעול גם ללא הסטת מבט. יפה.
מעל נמצא מסך 8" המוכר לנו מדגמים אחרים של שברולט, הוא תומך באפל, באנדרואיד וב-NFC לחיבור אלחוטי מהיר של הטלפון, וכן, מחוברת אליו מערכת שמע איכותית עד מאד מבית Bose, לה 14 רמקולים, וזה המון עם תא אקוסטי קטן כל כך.
יחד עם זאת, מנגינת האגזוזים והמנוע היא כה משובחת, שתמצאו עצמיכם מתלבטים מה בא לכם לשמוע באותו הרגע.
מעל להגה המשושה, עליו פס בשעה 12, המסמל איפה הגלגלים מיושרים קדימה, לוח מחוונים דיגיטלי 12", מאחוריו כפתורים הכרחיים לשליטה בגיר.
לוח המחוונים משנה את הגרפיקה לפי תוכניות הנהיגה השונות, ודווקא במוד הביצועים, Z, מד סיבובי המנוע נראה כפס רוחבי בצבעים שונים, שמזכיר בגרפיקה שלו את מה שהוא אולי האנטיתזה שלו – הסרגל המוכר של דרגת הזיהום ברכב.
בלוח המחוונים מופיע גם מד מדידת זמנים, הקפות ונתונים מהמסלול, לרבות תיעוד והקלטת נתונים לצרכי ניתוח עתידי ושיפור. כיאה לרכב שתוכנן למסלול, התצוגה הזו גדולה, ותופסת מקום די דומיננטי בלוח המחוונים, כאילו ציינה את מהירות הרכב או את מצב הדלק במיכל.
בין המושבים תמצאו את המחיצה שמעברה השני נמצא המנוע, עליה כיסי אחסון קטנטנים ורמקול סנטר גדול, וכאמור, עליו כיתוב של "70 שנים" בגאון.
למראה הפנימית שודכה תמונת מצלמה LCD, וזה חיוני עד מאד לתמרונים עירוניים, לאור העובדה שקשה לראות מה קורה מחוץ לרכב, במיוחד מאחור.
---
לקורבט 2 תאי מטען סמליים, הכוללים, להצהרת היצרן, נפח בן 357 ליטרים יחדיו. זה הקדמי, העיקרי, יכול לאחסן תיק או טרולי בגודל לא גדול.
האחורי נמצא בסמוך למנוע, ומאכלס בעיקר את חלק הגג המלבני שמעל לראשי הנוסעים הניתן להסרה. הוא מתפרק בקלות בתפעול של 3 ידיות מכאניות, ו"ננעץ" בתא שמאחור עם 2 קליקים שמחזיקים אותו במקום, חשוב במיוחד בכבישים מפותלים.
כשהגג לא מוסר ממקומו, תוכלו לאחסן בתא המטען האחורי 2 תיקים עם מקלות גולף, לא בדקתי, כך שברולט מצהירים בכל אופן.
שברולט קורבט C8 – אבזור ומחיר
למרות סלחנות היתר בה אני נוקט כלפי רכבי ספורט טהורים וייעודיים, בכל הנוגע לאבזור, חשמול או מערכות עזר, עדיין, תא הנוסעים בקורבט מאובזר כהלכה.
מעבר למה שצוין לעיל, תמצאו פה כיס טעינה אלחוטית, תצוגה עילית, כניסה והנעה ללא מפתח, לרבות התנעה מרחוק רועמת במיוחד, כזו שתבהיל את הסובבים, פתיחת מכסים קדמי ואחורי משלט הרכב, הגה מחומם ועוד.
אחד הפיצ'רים החכמים הקיימים בקורבט הוא שהחזית יכולה להתרומם בלחיצת כפתור עד 4 ס"מ ועד למהירות של 40 קמ"ש, כדי לחוס על גחון הרכב ועל הפגוש המאד יקר.
לא זאת בלבד, ניתן לסמן עד אלף (!) פסי האטה או הרעדה, שיישמרו במפה, על מנת שחזית הרכב תתרומם אוטומטית בכל פעם שתגיעו לשם. זה נוח במיוחד כשמדובר בסביבת המגורים או העבודה שלכם, ובכבישים עירוניים עליהם תעברו פעמים רבות.
גרסת הקופה הנבחנת של הקורבט מתומחרת ב-780 אלף שקלים. על גרסת הקבריו תתבקשו לשלם 852 אלף שקלים.
שברולט קורבט C8 – בטיחות
בסעיף הזה, הקורבט נעקפה ונמצאת מאחור. מצד אחד יהיו שירימו גבה כיצד מכונית שעולה כמעט 800 אלף שקלים מקבלת ציון בטיחות 0. מאידך, גם בסעיף הזה, הקורבט מקבלת אצלי הקלה.
ברכב כמו קורבט אתה צריך להיות מרוכז כל הזמן, ולא לסמוך על רדאר, מצלמה, סונר או חיישן שיבלמו אותך, יסובבו את ההגה, או יתריעו על כך שאתה עייף.
עדיין, דעו-אך-אל-תבדקו שיש כאן 4 כריות אוויר, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור ומערכת Move-on שתדע להתריע על רכב שבולם מלפנים, סטיה מנתיב וכדומה.
זה לא שמערכות אקטיביות לא חיוניות ולא מצילות חיים, רק שברכב כמו קורבט אתה צריך להיות דרוך מספיק וערני כל הזמן, כדי שמערך הבטיחות המוגבל שיש כאן- ייספק.
שברולט קורבט C8 – מנוע, הנעה, תיבה וצריכת דלק
הגענו לחלק העסיסי של המבחן, המנוע.
המתכון המתוק של GM כולל מנוע V8 בנפח 6.2 ליטרים. ההספק עומד על 490 כוחות סוס, המומנט בן 64.2 קג"מ, כשכל העוצמה הזו מניעה את הגלגלים האחוריים.
הביצועים סנסציוניים. 2.9 שניות מעמידה ל-96 קמ"ש (60 מיילים), כל הדרך ל-296 קמ"ש מרביים.
אין פה הגדשת טורבו, אין פה סיוע חשמלי- גם לא השולי ביותר. יש פה נפח מנוע גדול, המון סוסים, וסאונד אלוהי ששום מערכת שמע, טובה ככל שתהיה, לא תצליח לשחזר.
לראשונה בקורבט, הגיר הוא אוטומטי-רובוטי דו מצמדי בן 8 יחסי העברה קדמיים. שברולט החליטו הפעם שלא להציע גרסה עם גיר ידני, במהלך שהוא די יוצא מהכלל בשושלת קורבט;
למעשה, ברוב שנות הדגם, למעט בשנתיים הראשונות וגם בהבלחה קצרה עם ה-C3 בשנת 1982, בכל דורות הקורבט עד עתה, הוצעה תמיד גם גרסה ידנית;
מהנדסי הקורבט החליטו על Make America Great Again, רק בלי שרגל שמאל משתתפת בחגיגה הפעם.
היצרן מדבר על צריכת דלק ממוצעת הנעה בין 6.8 ק"מ לליטר בתנועה עירונית, ועד 10.2 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית.
בפועל, המנעד האמיתי שאני חוויתי היה יותר בין 6 ל-9 ק"מ לליטר. זה האחרון בשיוט רגוע ועם גג סגור, הראשון מדבר על נהיגה עירונית, או סגנון נהיגה שלשמו קנית מכונית כמו קורבט.
שברולט קורבט C8 – נוסעים
עומדים מאחורי החלק האחורי של הקורבט ומניעים דרך השלט. המנוע מתעורר בשאגה עוצמתית וקצרה. זו דרכה של קורבט להקיץ משנתה. אתם תאהבו. השכנים שלכם פחות, במיוחד אם אתם יוצאים לדרך בלילה.
צונחים אל מושב הנהג הנמוך. כמה נמוך? ממושב הקורבט גם פיקנטו מזדמנת נראית כרכב פנאי קטן.
עוד לפני תזוזה, חשוב להבין מה עוד יש בקורבט הזו. הקורבט C8 משווקת בישראל עם חבילת ה- Z51 כסטנדרט, הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, ניהול אחיזה, מתלים עם קושי משתנה ובקרת שיכוך מגנטי, וגם צלחות בלם מוגדלות.
מעבר לכך, מערכת הפליטה הספורטיבית ממילא אף שודרגה, כך גם מערכת קירור המנוע המוגדלת, ובגרסת ה- Z51 נוסף גם כפתור ה-Z כאמור, שבלחיצה מהירה- מקצר לכם את הדרך של הכוונון דרך פרופילים של הנהיגה, ודואג מייד להתאמה של הגדרות הרכב כמו מתלים, מנוע, היגוי וצליל לצד הספורטיבי הטהור.
חבילת ה-Z51 בעצם מכינה את הקורבט שלכם לנסיעה במסלול.
אוקיי, אחרי כל המידע, מתחילים בתנועה
כבר בתחילת תנועה מרגישים כמה שהקורבט יודעת להיות שקטה ונינוחה גם בזחילה עירונית, בניגוד למכוניות ספורט טהורות אחרות שקופצות, רועדות ורוטנות בסיבובי מנוע נמוכים.
הראות החוצה מצוינת באופן יחסי לגודל החלונות ולגובה הנמוך של הרכב, מלפנים כנפיים נפוחות וגבוהות שבצידי תא המטען הקדמי, מאחור במראות – הכנפיים האחוריות הרחבות וכונסי האוויר. כיף.
התמרון קל יחסית, למרות ראות מוגבלת אחורה, הרבה בזכות מסך המראה/מצלמה הפנימית, המצלמה והחיישנים.
לפסי האטה מגיעים במהירות אפס, כדי למנוע חיכוכים בין חלקי המרכב לאספלט, וזאת למרות שכבר בסוכנות הרכב נאמר לי, שמרכב הקורבט גבוה מכפי שניתן היה לצפות. עדיין, לא לקחתי סיכונים מיותרים.
מכוונים את בקרת השיכוך לצד היותר נעים וסלחני של הסקאלה, והקורבט מעניקה נוחות טובה מאד גם מעל כבישים לא טובים מאד.
---
יוצאים מהעיר, ומכוונים ישר לכבישי נהיגה. בדרך אני מוציא יותר ויותר תפוקה מהמנוע, הלחץ על הדוושה גובר, עקב-אגודל עם האמון שהולך ונרכש בינינו.
500 סוסים על הציר האחורי יכולים להכיש, ולצאת לפסיעה ממנה אין דרך חזרה. אני יודע את זה כבר מההתחלה ונותן לעצמי זמן ללמוד את מנהגי הטיל קרקע-קרקע הזה, לצבור בטחון, למנן את הלחיצה על הדוושה, ולאט לאט גם להגביר את הקצב.
קיק דאון בריא במהירות הקרובה לתלת ספרתית, הישבן עדיין מגלה סימנים של תזוזה לצדדים. וואוו! הסאונד האדיר שבוקע מהאגזוזים פשוט משכר.
בכבישים הנכונים העברות ההילוכים מהירות כברק, ההתנהגות מדויקת, ה-C8 דבוקה לכביש, וההגה מתקשר עד מאד.
ניתן לצלוח עם הקורבט הזו פיתולים במהירויות שהיו שולחות ספורטיביות אחרות לתעלות שבצד, ועדיין לחוש ביטחון מלא ושליטה בנעשה, כפעולת כירורג בעת ניתוח.
גם בכבישים הכי מאתגרים, ולמרות הרבה אלקטרוניקה שיש סביב, זו שתפקידה לסייע לך בנהיגה, עדיין הנהיגה בקורבט נותנת לך תחושה ברורה של עצמאות, מעורבות מלאה ונהיגה טהורה ומתגמלת.
שברולט קורבט C8 – ולקראת סיום - מפגש בין דורי
במסגרת המסע שלי עם ה-C8, פגשתי את רון גל, שמעבר להיותו חבר קרוב, הוא נהג מרוצים בעבר, שהשתתף בתחרויות מגוונות, מראלי, דרך קארטינג ועד מסלול.
לרשותו קורבט C4, בציר 1986,מסידרת Indy Pace Car המוגבלת, בקונסולה המרכזית שלה יש אפילו לוחית מקורית המאשרת את זה. את הקורבט רכש רון לפני כ-4 שנים.
רון, שניחן בידע טכני אדיר וביכולת לטפל, לשפר ולתקן כל דבר מכאני שזז, או שהיה זז בעבר, הצליח להביא את הקורבט שלו למצב מעורר השתאות, והיא נראית כאילו יצאה לאחרונה מהמפעל שב- Bowling Green שבקנטאקי, ארה"ב.
גם אם מול ה-C8 מדובר בסבתא, הרי זו סבתא צעירה, בת 38 בסך הכל, והיא הכי חטובה וספורטיבית שיש. סיבוב קצר איתה המחיש עד כמה שהיא יודעת לשייף צמיגים ולכשכש בישבנה השמור היטב, לא פחות טוב מהנכדה בת 3 החודשים שאיתנו, וה-V8 שלה, הגם שמפיק 230 סוסים בלבד, נשמע כל כך טוב, לעזאזל.
גם היא מאיצה מהר באופן מעורר התפעלות, ובה תמצאו את פסגת הטכנולוגיה של שנות ה-80' של המאה הקודמת, כמו לוח מחוונים דיגיטלי.
ושם, באותה קורבט של רון, התחושה היא שאתה צריך הרבה יותר כישורים כדי לנהוג אותה מהר. התפעול הרבה פחות אינטואיטיבי, שום מערכת אלקטרונית לא שומרת עליך מעצמך, היא טוטאלית, ובשביל לנהוג אותה חזק, צריך לעבוד, וצריך לדעת לנהל סיכונים.
שברולט קורבט C8 – מסכמים
אם היו מאזניים שיכולים היו למדוד אדרנלין, כנראה שחוויית הנהיגה בקורבט היתה מרסקת אותם לחלוטין.
הקורבט מנסה שלא להתייפייף, לא לעמוד בצווי שעה ואופנות חשמליות, היא נותנת באופן הכי ישיר וטוטאלי חוויית נהיגה ספורטיבית טהורה.
גם אם היא לא מציגה ארסנל של מערכות בטיחות אקטיביות, אם אבזור מסוים חסר ואם היא פחות פרקטית, ברכב מסוגה- זה נסלח.
הסאונד האלוהי של ה- V8, יכולת השיגור המשכרת, היכולת שלה לרגש ולהקפיץ דופק, יכולות הניהוג מהגבוהות שבנמצא והמראה של אקזוטיקה איטלקית שעולה פי 3 לפחות – כל אלה הופכות את ה- C8 לאייקון שהיא.
ואם לקפל את כל אלה למשפט אחד, יש לה את היכולת להפוך ברגע אחד אדם בשנות ה-50 לחייו לילד, אחרי שהוא פגש את הצעצוע הנכון, וזו כנראה המטלה העיקרית של מכונית ספורט טהורה.
Chevrolet Corvette C8 Z51
מחיר (₪) | 780,000 |
אורך (מ') | 4.63 |
רוחב (מ') | 1.933 |
גובה (מ') | 1.234 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.722 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,610 |
נפח תא מטען קדמי ואחורי (ל') | 357 |
מרווח גחון (ס"מ) | 13.46 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 6.8 עד 10.2 / 6 עד 9 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 6,200 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים) | V8 |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' רובוטי דו מצמדי 8, אחורית |
הספק מנוע (כ"ס) | 490 |
מומנט (קג"מ) | 64.2 |
תאוצה 0-96 קמ"ש (שנ') | 2.9 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |
שברולט קורבט C8 – מתחילים
את הקורבט C8 לקחתי לחוויה מעט שונה ממה שהיא נולדה עבורו – המסלול.
בשל כך, לא שילבתי את בורר מצבי הנהיגה למצב Track שמוציא מה- C8 את כל האטרף שיש בה. זה לא ממש אחראי לאלחש או לבטל מערכות ששומרות אותך על הכביש, בטח מחוץ לגדרות של מסלול מרוצים ייעודי, בטח ובטח כשיש כמעט 500 סוסי מרוץ צוהלים על הציר האחורי.
יחד עם זאת, בדקתי את כל השאר, עשיתי שימוש תכוף בכפתור Z הסקסי, המואר באדום על ההגה המשושה, כפתור עליו ארחיב בהמשך.
שייטנו בכבישים ציבוריים, תקפנו פניות בכבישים מפותלים, זחלנו בפקקים וגם השתתפנו במפגש בין דורי מרגש, עם הקורבט C4 מבציר 86', השייכת לרון.
אתן כבר בשלב זה סיכום ביניים. שברולט קורבט שייכת לזן המכוניות שנבראו עם נשמה. קיימת להן שושלת מפוארת.
נסו לחשוב מי מהמכוניות שנעות על הכבישים כיום הייתם מוצאים בפוסטרים על קירות חדרי הילדים שתליתם בשנות ה-80', לו רק היו קיימות אז, וכמה מהן הייתם רוצים לקנות בעתיד כרכבי אספנות.
התשובות לשאלות הללו תיתנה לכם את ההגדרה מהי מכונית שניחנה בנשמה ובאופי.
הקורבט היא מכונית שכל מהותה היא קינטיקה מוטורית מסעירה שמעוררת את כל החושים, ביניהם סאונד אלוהי ממנוע V8 שנמצא בסכנת הכחדה חמורה, בעידן של אלקטרונים משתוללים, ובעיקר כזו שמייצרת מנות גדושות של אטרף.
---
שברולט קורבט C8 – רקע
שברולט קורבט, דגם הספורט האמריקאי האייקוני, חגג אשתקד 70 שנים להיווסדו, הרבה לפני אייקונים אחרים כמו שברולט קמארו (הדגם הקיצוני, ZL1, נבחן כאן העבר) או פורד מוסטנג, ובמהרה זכה הקורבט לכינוי הגנרי "American's Sports Car", ובהמשך גם לרכב הספורט הפופולרי ביותר בהיסטוריה.
הקורבט הפכה לאגדה מוטורית ופיתחה נחשקות והכרה באופן מהיר, ובין היתר, כיכבה במרוצת השנים בסדרות טלוויזיה אמריקאיות (למשל Route 66 בשנות ה-60') ובשלל סרטי קולנוע, שהפכו ללהיטים שוברי קופות (קון אייר, לילות בוגי, בית החיות, סטאר טראק המחודש ועוד).
הקורבט שמרה מאז ומתמיד על תצורה של קופה 2 דלתות ושני מושבים, והציעה רכב ספורט טהור, עם מראה קיצוני ומובחן, קל משקל באופן יחסי, דרך שימוש בפיברגלס, עם ביצועים נהדרים ותמחור שפוי, בטח ביחס לאקזוטיקה איטלקית.
בדור הנוכחי, C8, המסמן שהוא גם השמיני במספר, תמצאו אזכורים של חגיגות ה-70 של המותג, המופיעים בגאון גם בדגם הנבחן, למשל כיתוב ברור על גבי הרמקול האיכותי שנמצא על הדופן שמאחורי המושבים, ה"קיר" שבין הנוסעים למנוע האדיר שפועם ממש מאחוריהם; אם תבחרו בגרסת הקבריו, תמצאו אזכור נוסף על מסית הרוח, שנמצא בין המושבים.
מדובר בדור הראשון שעושה שימוש במנוע מרכזי, הממוקם בין 2 הסרנים, כמו ברוב האקזוטיקה המוטורית האירופאית, ומה שמגדיר את הקורבט לראשונה כ" Super Car".
הגרסה הנוכחית החלה דרכה כבר בשנת 2020. אחרי שמעל למאה יחידות עשו דרכן ארצה מאז, דרך יבואנים מקבילים או אישיים, קיבלו אנשי היבואן החלטה להתחיל בייבוא סדיר של הדגם, על מנת שלא לפספס קהל לא מבוטל של רוכשים, רבים מהם הגיעו ממותגי-על.
וכך, במהלך 2023 החל היבואן הרשמי, UMI, בייבוא סדיר של הדגם ובמחירים אטרקטיביים, באופן יחסי לחלופות.
שברולט קורבט C8 – עיצוב חיצוני
עיצוב הקורבט C8 הפך קיצוני, עם מוטיבים רבים שהופכים אותו לאקזוטי.
חזית נמוכה ורחבה, אף בצורת חץ משתפל מטה כחמקן אווירי, פנסים ארוכים וצרים ושמשה קדמית אלכסונית, שאותה סוגר גג נמוך עד מאד.
מהצד סרן אחורי רחב ובולט, כיאה לרכב עם מנוע מרכזי, מאחורי הדלתות כונסי אוויר אימתניים, חופת נוסעים נמוכה ומעליה גג שניתן להסיר, בקלות יתרה אגב, ועל ידי אדם אחד.
צמיגי הרכב, מישלן פיילוט ספורט, בגודל שונה, 19" מלפנים ו-20" מאחור, זה האחורי בחתך סופר נמוך (30 מ"מ) וברוחב בשרני של 305 מ"מ. הקדמיים עם חתך 35 מ"מ ורוחב בן 245 מ"מ.
מאחור יחידות תאורה בנות 2 פנסי לד אדומים בכל אחת, כהומאז' למקור (רק למה לא עגולים?), ספוילר מקרבון על מכסה תא המטען/ מנוע, פגוש דומיננטי וממנו מביטות 4 יציאות מפלט מלבניות, 2 בכל צד. גרסת ה-Z06 המשופרת והמשודרגת (670 סוסים), קיבלה 4 יציאות מפלט צמודות ועגולות במרכז הפגוש.
מהחלון האחורי ניבט מנוע ה-V8 הנהדר שכאן, זה ששוכן לגב הנוסעים, כמפגן מרהיב של יופי ועוצמה גם יחד.
התוצאה הכללית יפיפייה ומרהיבה בהחלט, ובמבט חטוף ניתן בקלות לחשוב שמדובר באקזוטית איטלקית.
מעבר לכך, לא רק באדום, כתום או כחול ראפיד, גם בצבע הלבן השגרתי לכאורה של רכב המבחן, אתה מאד בולט בכביש. כמה בולט? בכל פינה יצלמו אותך, יביטו לכיוונך ובכל עצירה ישאלו אותך שאלות אודותיה;
עם הקורבט, הנוכחות שלך בכביש ערה כל הזמן, וכל רכב חשמלי ודו מנועי מזדמן יאיץ לפניך בפראות, וינסה לסחוף אותך לתוך דואט של מחול שדים. חשוב לפתח איפוק.
שברולט קורבט C8 – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, חומרים
כניסה פנימה נותנת מייד תחושה שמדובר בתא נוסעים עתידני משהו, הוא איכותי ועשוי מחומרים יוקרתיים, ובמקביל תחושה של כניסה לקוקפיט נמוך של מטוס – עם מיקום מוקפד של כל כפתור, כל סנטימטר בתא הנהג התחום מחושב ומנוצל כהלכה, כשכל הפקדים והמסכים מופנים אל הנהג בזווית.
אהבתי את צבעי החום-שחור-ניקל שבתא הנוסעים, וגם את חיפוי הדש בורד המוקפד, עם תפירה בצבעים מנוגדים.
מושבי הספורט GT2 משולבים סיבי פחמן והם עוטים עור נאפה מחורר, הם נוחים מאד ולופתים היטב את הנוסעים, גם אחרי לא מעט קילומטרים.
המושבים מתכווננים חשמלית, יש בהם זיכרונות (כולל ההגה המתכוונן חשמלית והמראות המתקפלות), עם פונקציית יציאה קלה, שהיא מעט חוטאת להגדרה שלה על ידי רבים, שיראו ביציאה ממנה, כשהישבן קרוב לגובה האספלט, משימה של ממש.
היציאה החוצה נעשית דרך כפתורים חשמליים שעל הדלתות. הפתרון הזה פחות נוח בעיני מידיות רגילות, אך זיהיתי גם אצל חלק ממותגי היוקרה שפנו לפתרון הזה. יתכן שאם אתה הבעלים של הקורבט, זה נושא שניתן להתרגל אליו.
---
בין המושבים קונסולה רחבה וגבוהה מאד, היוצרת חייץ בין 2 הנוסעים. יש תא אחסון ביניהם, מחזיק לכוסות, כפתורים לתפעול הגיר וגלגל כמעט מוסווה, הבורר בין תוכניות הנהיגה.
עוד נמצאים פה כפתורים לפתיחת מכסים- קדמי ואחורי, ולאמיצים, או לאלה להם כיס עמוק לתשלום על נזקים - כפתור נטרול בקרת המשיכה.
על גבי הקונסולה ובחלק הקרוב לנוסע נמצא טור ארוך של כפתורים ופקדים, השייכים לבקרת האקלים המפוצלת, לחימום ולאוורור המושבים; תא הנהג צפוף גם כך, מצאתי בסידור הכפתורים הזה פתרון חכם ויעיל.
אמנם זה נראה מבלבל לשימוש, אך מבנה חכם בו פיקוד על עצמת המזגן וגם הטמפרטורה נעשים באמצעות כפתורים בולטים עם לחיצות למעלה ולמטה, וזה מאפשר תפעול גם ללא הסטת מבט. יפה.
מעל נמצא מסך 8" המוכר לנו מדגמים אחרים של שברולט, הוא תומך באפל, באנדרואיד וב-NFC לחיבור אלחוטי מהיר של הטלפון, וכן, מחוברת אליו מערכת שמע איכותית עד מאד מבית Bose, לה 14 רמקולים, וזה המון עם תא אקוסטי קטן כל כך.
יחד עם זאת, מנגינת האגזוזים והמנוע היא כה משובחת, שתמצאו עצמיכם מתלבטים מה בא לכם לשמוע באותו הרגע.
מעל להגה המשושה, עליו פס בשעה 12, המסמל איפה הגלגלים מיושרים קדימה, לוח מחוונים דיגיטלי 12", מאחוריו כפתורים הכרחיים לשליטה בגיר.
לוח המחוונים משנה את הגרפיקה לפי תוכניות הנהיגה השונות, ודווקא במוד הביצועים, Z, מד סיבובי המנוע נראה כפס רוחבי בצבעים שונים, שמזכיר בגרפיקה שלו את מה שהוא אולי האנטיתזה שלו – הסרגל המוכר של דרגת הזיהום ברכב.
בלוח המחוונים מופיע גם מד מדידת זמנים, הקפות ונתונים מהמסלול, לרבות תיעוד והקלטת נתונים לצרכי ניתוח עתידי ושיפור. כיאה לרכב שתוכנן למסלול, התצוגה הזו גדולה, ותופסת מקום די דומיננטי בלוח המחוונים, כאילו ציינה את מהירות הרכב או את מצב הדלק במיכל.
בין המושבים תמצאו את המחיצה שמעברה השני נמצא המנוע, עליה כיסי אחסון קטנטנים ורמקול סנטר גדול, וכאמור, עליו כיתוב של "70 שנים" בגאון.
למראה הפנימית שודכה תמונת מצלמה LCD, וזה חיוני עד מאד לתמרונים עירוניים, לאור העובדה שקשה לראות מה קורה מחוץ לרכב, במיוחד מאחור.
---
לקורבט 2 תאי מטען סמליים, הכוללים, להצהרת היצרן, נפח בן 357 ליטרים יחדיו. זה הקדמי, העיקרי, יכול לאחסן תיק או טרולי בגודל לא גדול.
האחורי נמצא בסמוך למנוע, ומאכלס בעיקר את חלק הגג המלבני שמעל לראשי הנוסעים הניתן להסרה. הוא מתפרק בקלות בתפעול של 3 ידיות מכאניות, ו"ננעץ" בתא שמאחור עם 2 קליקים שמחזיקים אותו במקום, חשוב במיוחד בכבישים מפותלים.
כשהגג לא מוסר ממקומו, תוכלו לאחסן בתא המטען האחורי 2 תיקים עם מקלות גולף, לא בדקתי, כך שברולט מצהירים בכל אופן.
שברולט קורבט C8 – אבזור ומחיר
למרות סלחנות היתר בה אני נוקט כלפי רכבי ספורט טהורים וייעודיים, בכל הנוגע לאבזור, חשמול או מערכות עזר, עדיין, תא הנוסעים בקורבט מאובזר כהלכה.
מעבר למה שצוין לעיל, תמצאו פה כיס טעינה אלחוטית, תצוגה עילית, כניסה והנעה ללא מפתח, לרבות התנעה מרחוק רועמת במיוחד, כזו שתבהיל את הסובבים, פתיחת מכסים קדמי ואחורי משלט הרכב, הגה מחומם ועוד.
אחד הפיצ'רים החכמים הקיימים בקורבט הוא שהחזית יכולה להתרומם בלחיצת כפתור עד 4 ס"מ ועד למהירות של 40 קמ"ש, כדי לחוס על גחון הרכב ועל הפגוש המאד יקר.
לא זאת בלבד, ניתן לסמן עד אלף (!) פסי האטה או הרעדה, שיישמרו במפה, על מנת שחזית הרכב תתרומם אוטומטית בכל פעם שתגיעו לשם. זה נוח במיוחד כשמדובר בסביבת המגורים או העבודה שלכם, ובכבישים עירוניים עליהם תעברו פעמים רבות.
גרסת הקופה הנבחנת של הקורבט מתומחרת ב-780 אלף שקלים. על גרסת הקבריו תתבקשו לשלם 852 אלף שקלים.
שברולט קורבט C8 – בטיחות
בסעיף הזה, הקורבט נעקפה ונמצאת מאחור. מצד אחד יהיו שירימו גבה כיצד מכונית שעולה כמעט 800 אלף שקלים מקבלת ציון בטיחות 0. מאידך, גם בסעיף הזה, הקורבט מקבלת אצלי הקלה.
ברכב כמו קורבט אתה צריך להיות מרוכז כל הזמן, ולא לסמוך על רדאר, מצלמה, סונר או חיישן שיבלמו אותך, יסובבו את ההגה, או יתריעו על כך שאתה עייף.
עדיין, דעו-אך-אל-תבדקו שיש כאן 4 כריות אוויר, התרעה על רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור ומערכת Move-on שתדע להתריע על רכב שבולם מלפנים, סטיה מנתיב וכדומה.
זה לא שמערכות אקטיביות לא חיוניות ולא מצילות חיים, רק שברכב כמו קורבט אתה צריך להיות דרוך מספיק וערני כל הזמן, כדי שמערך הבטיחות המוגבל שיש כאן- ייספק.
שברולט קורבט C8 – מנוע, הנעה, תיבה וצריכת דלק
הגענו לחלק העסיסי של המבחן, המנוע.
המתכון המתוק של GM כולל מנוע V8 בנפח 6.2 ליטרים. ההספק עומד על 490 כוחות סוס, המומנט בן 64.2 קג"מ, כשכל העוצמה הזו מניעה את הגלגלים האחוריים.
הביצועים סנסציוניים. 2.9 שניות מעמידה ל-96 קמ"ש (60 מיילים), כל הדרך ל-296 קמ"ש מרביים.
אין פה הגדשת טורבו, אין פה סיוע חשמלי- גם לא השולי ביותר. יש פה נפח מנוע גדול, המון סוסים, וסאונד אלוהי ששום מערכת שמע, טובה ככל שתהיה, לא תצליח לשחזר.
לראשונה בקורבט, הגיר הוא אוטומטי-רובוטי דו מצמדי בן 8 יחסי העברה קדמיים. שברולט החליטו הפעם שלא להציע גרסה עם גיר ידני, במהלך שהוא די יוצא מהכלל בשושלת קורבט;
למעשה, ברוב שנות הדגם, למעט בשנתיים הראשונות וגם בהבלחה קצרה עם ה-C3 בשנת 1982, בכל דורות הקורבט עד עתה, הוצעה תמיד גם גרסה ידנית;
מהנדסי הקורבט החליטו על Make America Great Again, רק בלי שרגל שמאל משתתפת בחגיגה הפעם.
היצרן מדבר על צריכת דלק ממוצעת הנעה בין 6.8 ק"מ לליטר בתנועה עירונית, ועד 10.2 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית.
בפועל, המנעד האמיתי שאני חוויתי היה יותר בין 6 ל-9 ק"מ לליטר. זה האחרון בשיוט רגוע ועם גג סגור, הראשון מדבר על נהיגה עירונית, או סגנון נהיגה שלשמו קנית מכונית כמו קורבט.
שברולט קורבט C8 – נוסעים
עומדים מאחורי החלק האחורי של הקורבט ומניעים דרך השלט. המנוע מתעורר בשאגה עוצמתית וקצרה. זו דרכה של קורבט להקיץ משנתה. אתם תאהבו. השכנים שלכם פחות, במיוחד אם אתם יוצאים לדרך בלילה.
צונחים אל מושב הנהג הנמוך. כמה נמוך? ממושב הקורבט גם פיקנטו מזדמנת נראית כרכב פנאי קטן.
עוד לפני תזוזה, חשוב להבין מה עוד יש בקורבט הזו. הקורבט C8 משווקת בישראל עם חבילת ה- Z51 כסטנדרט, הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, ניהול אחיזה, מתלים עם קושי משתנה ובקרת שיכוך מגנטי, וגם צלחות בלם מוגדלות.
מעבר לכך, מערכת הפליטה הספורטיבית ממילא אף שודרגה, כך גם מערכת קירור המנוע המוגדלת, ובגרסת ה- Z51 נוסף גם כפתור ה-Z כאמור, שבלחיצה מהירה- מקצר לכם את הדרך של הכוונון דרך פרופילים של הנהיגה, ודואג מייד להתאמה של הגדרות הרכב כמו מתלים, מנוע, היגוי וצליל לצד הספורטיבי הטהור.
חבילת ה-Z51 בעצם מכינה את הקורבט שלכם לנסיעה במסלול.
אוקיי, אחרי כל המידע, מתחילים בתנועה
כבר בתחילת תנועה מרגישים כמה שהקורבט יודעת להיות שקטה ונינוחה גם בזחילה עירונית, בניגוד למכוניות ספורט טהורות אחרות שקופצות, רועדות ורוטנות בסיבובי מנוע נמוכים.
הראות החוצה מצוינת באופן יחסי לגודל החלונות ולגובה הנמוך של הרכב, מלפנים כנפיים נפוחות וגבוהות שבצידי תא המטען הקדמי, מאחור במראות – הכנפיים האחוריות הרחבות וכונסי האוויר. כיף.
התמרון קל יחסית, למרות ראות מוגבלת אחורה, הרבה בזכות מסך המראה/מצלמה הפנימית, המצלמה והחיישנים.
לפסי האטה מגיעים במהירות אפס, כדי למנוע חיכוכים בין חלקי המרכב לאספלט, וזאת למרות שכבר בסוכנות הרכב נאמר לי, שמרכב הקורבט גבוה מכפי שניתן היה לצפות. עדיין, לא לקחתי סיכונים מיותרים.
מכוונים את בקרת השיכוך לצד היותר נעים וסלחני של הסקאלה, והקורבט מעניקה נוחות טובה מאד גם מעל כבישים לא טובים מאד.
---
יוצאים מהעיר, ומכוונים ישר לכבישי נהיגה. בדרך אני מוציא יותר ויותר תפוקה מהמנוע, הלחץ על הדוושה גובר, עקב-אגודל עם האמון שהולך ונרכש בינינו.
500 סוסים על הציר האחורי יכולים להכיש, ולצאת לפסיעה ממנה אין דרך חזרה. אני יודע את זה כבר מההתחלה ונותן לעצמי זמן ללמוד את מנהגי הטיל קרקע-קרקע הזה, לצבור בטחון, למנן את הלחיצה על הדוושה, ולאט לאט גם להגביר את הקצב.
קיק דאון בריא במהירות הקרובה לתלת ספרתית, הישבן עדיין מגלה סימנים של תזוזה לצדדים. וואוו! הסאונד האדיר שבוקע מהאגזוזים פשוט משכר.
בכבישים הנכונים העברות ההילוכים מהירות כברק, ההתנהגות מדויקת, ה-C8 דבוקה לכביש, וההגה מתקשר עד מאד.
ניתן לצלוח עם הקורבט הזו פיתולים במהירויות שהיו שולחות ספורטיביות אחרות לתעלות שבצד, ועדיין לחוש ביטחון מלא ושליטה בנעשה, כפעולת כירורג בעת ניתוח.
גם בכבישים הכי מאתגרים, ולמרות הרבה אלקטרוניקה שיש סביב, זו שתפקידה לסייע לך בנהיגה, עדיין הנהיגה בקורבט נותנת לך תחושה ברורה של עצמאות, מעורבות מלאה ונהיגה טהורה ומתגמלת.
שברולט קורבט C8 – ולקראת סיום - מפגש בין דורי
במסגרת המסע שלי עם ה-C8, פגשתי את רון גל, שמעבר להיותו חבר קרוב, הוא נהג מרוצים בעבר, שהשתתף בתחרויות מגוונות, מראלי, דרך קארטינג ועד מסלול.
לרשותו קורבט C4, בציר 1986,מסידרת Indy Pace Car המוגבלת, בקונסולה המרכזית שלה יש אפילו לוחית מקורית המאשרת את זה. את הקורבט רכש רון לפני כ-4 שנים.
רון, שניחן בידע טכני אדיר וביכולת לטפל, לשפר ולתקן כל דבר מכאני שזז, או שהיה זז בעבר, הצליח להביא את הקורבט שלו למצב מעורר השתאות, והיא נראית כאילו יצאה לאחרונה מהמפעל שב- Bowling Green שבקנטאקי, ארה"ב.
גם אם מול ה-C8 מדובר בסבתא, הרי זו סבתא צעירה, בת 38 בסך הכל, והיא הכי חטובה וספורטיבית שיש. סיבוב קצר איתה המחיש עד כמה שהיא יודעת לשייף צמיגים ולכשכש בישבנה השמור היטב, לא פחות טוב מהנכדה בת 3 החודשים שאיתנו, וה-V8 שלה, הגם שמפיק 230 סוסים בלבד, נשמע כל כך טוב, לעזאזל.
גם היא מאיצה מהר באופן מעורר התפעלות, ובה תמצאו את פסגת הטכנולוגיה של שנות ה-80' של המאה הקודמת, כמו לוח מחוונים דיגיטלי.
ושם, באותה קורבט של רון, התחושה היא שאתה צריך הרבה יותר כישורים כדי לנהוג אותה מהר. התפעול הרבה פחות אינטואיטיבי, שום מערכת אלקטרונית לא שומרת עליך מעצמך, היא טוטאלית, ובשביל לנהוג אותה חזק, צריך לעבוד, וצריך לדעת לנהל סיכונים.
שברולט קורבט C8 – מסכמים
אם היו מאזניים שיכולים היו למדוד אדרנלין, כנראה שחוויית הנהיגה בקורבט היתה מרסקת אותם לחלוטין.
הקורבט מנסה שלא להתייפייף, לא לעמוד בצווי שעה ואופנות חשמליות, היא נותנת באופן הכי ישיר וטוטאלי חוויית נהיגה ספורטיבית טהורה.
גם אם היא לא מציגה ארסנל של מערכות בטיחות אקטיביות, אם אבזור מסוים חסר ואם היא פחות פרקטית, ברכב מסוגה- זה נסלח.
הסאונד האלוהי של ה- V8, יכולת השיגור המשכרת, היכולת שלה לרגש ולהקפיץ דופק, יכולות הניהוג מהגבוהות שבנמצא והמראה של אקזוטיקה איטלקית שעולה פי 3 לפחות – כל אלה הופכות את ה- C8 לאייקון שהיא.
ואם לקפל את כל אלה למשפט אחד, יש לה את היכולת להפוך ברגע אחד אדם בשנות ה-50 לחייו לילד, אחרי שהוא פגש את הצעצוע הנכון, וזו כנראה המטלה העיקרית של מכונית ספורט טהורה.
Chevrolet Corvette C8 Z51
מחיר (₪) | 780,000 |
אורך (מ') | 4.63 |
רוחב (מ') | 1.933 |
גובה (מ') | 1.234 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.722 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,610 |
נפח תא מטען קדמי ואחורי (ל') | 357 |
מרווח גחון (ס"מ) | 13.46 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 6.8 עד 10.2 / 6 עד 9 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 6,200 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים) | V8 |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' רובוטי דו מצמדי 8, אחורית |
הספק מנוע (כ"ס) | 490 |
מומנט (קג"מ) | 64.2 |
תאוצה 0-96 קמ"ש (שנ') | 2.9 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |