שברולט טראוורס החדש במבחן דרכים
הטראוורס הוא מסוג כלי הרכב שנותנים נוחות טובה ומרווח, אפילו בשורת המושבים השלישית, לצד תא מטען גדול ושימושי, גם כשישובים ברכב 7 או 8 מבוגרים. עם תא נוסעים טכנולוגי יותר ועיצוב מסוקס מבעבר, הוא מציע חבילת ערך מסקרנת. עם זאת, ובניגוד למסורת האמריקאית הקלאסית, למנוע החדש נפח מוקטן יחסית וגם 2 צילינדרים פחות מבעבר, אך הוא מייצר יותר סוסים. איך כל זה עובד בפועל? פגשנו אותו למבחן דרכים.
שברולט טראוורס החדש – רקע
הטראוורס מבית שברולט הוא SUV בגודל מלא, שני בגודלו רק לדגמי הטאהו והסברבן הענקיים, וגם כאן יש כוכבית קטנה-גדולה - למרות שהטאהו גדול יותר (וגם יקר וצמא הרבה יותר) מהטראוורס, שני הדגמים מציגים בסיס גלגלים זהה, כך גם המקום לרגליים ולראש בשתי השורות הראשונות, ואפילו נפח תא המטען שנותר מאחורי השורה השלישית- דומה מאד;
בעצם, ההבדל העיקרי ביניהם, מרכב – wise, נוגע בעיקר למרווח בשורה השלישית, ואל תטעו – גם הטראוורס מאכלס מבוגרים בשורה הזו, ובנוחות יחסית.
הדגם הושק בשנת 2009 ומאז ומתמיד הציג פתרון אמיתי ל-7 או 8 נוסעים, תלוי בסידור מושבי השורה השניה – כספסל ל-3 או 2 מושבי קפטן נפרדים עם מעבר ביניהם אל עבר השורה השלישית.
הדגם חולק פלטפורמה עם דגמים נוספים מבית GM, ביניהם הקדילאק XT6.
הדור הנוכחי, השלישי של הדגם, החל להימכר בארה"ב באמצע 2024, ואלינו הגיע בתחילת השנה הנוכחית. בניגוד למנוע ה- V6 שאפיין את קודמיו, הדור החדש מוצע עם מנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו, עם הנעה כפולה או קדמית. פנים הרכב שודרג, וכולל כעת גם מסכים גדולים בהרבה מבעבר.
הדגם מתחרה בארץ בעיקר בפורד אקספלורר, גם לו אופי אמריקאי קלאסי, ואת גרסתו הבכירה – ST - בחנו כאן לאחרונה. מתחרים נוספים בקטגוריה הם בעיקר יונדאי סנטה פה החדש, KGM רקסטון, קיה קרניבל, מאזדה CX-90, סובארו איוולטיס וטויוטה היי לנדר.

שברולט טראוורס החדש – עיצוב חיצוני, מימדים
העיצוב החיצוני של הטראוורס משלב אלמנטים משני עולמות – קווים השייכים לעיצוב החדש של דגמי שברולט לצד אלה השייכים למסחריות והפיק-אפים של החברה. קצת סילברדו מחד, קצת קמארו מהצד השני. בסופו של יום, מדובר ב-DNA משפחתי.
למבחן התייצבה גרסת ה- LT Midnight, שהיא השניה מתוך 4 הגרסאות האפשריות; משמה של רמת הגימור ניתן להירמז, שהיא מאופיינת בגימור שחור לרוב המשטחים החיצוניים- וזה כולל סמלים, פסי ניקל וכיתוב.
מלפנים גריל עצום ובמרכזו סמל שברולט, יחידות תאורה צרות הממוקמות גבוה, ופגוש אימתני הכולל גריל נוסף לצד פנסי ערפל.
גרסת ה- Z71 הבכירה והקשוחה כוללת גריל שונה ובוהק, אוזני גרירה הצבועות באדום, ומרכב מוגבה עם מרווח גחון שצמח ב-2 וחצי ס"מ לעומת שאר הגרסאות, ונושק ל-20 ס"מ.
מהצד חישוקי 20" שחורים וקרביים למראה, חצאיות ובתי גלגלים שחורים, קורות דקות ומסגרות חלונות שחורים. כך גם פסי האורך שעל הגג. החלונות האחוריים – מושחרים.
מאחור יחידות תאורת לד חדשות, פגוש דומיננטי ובחלקו התחתון – 4 יציאות מפלט ריבועיות. מעל לחלון האחורי ספוילר גג ועל החלון מגב אחורי זעיר.
אורך המרכב נושק ל-5.2 מ', הרוחב – 2.02 מ', הגובה 1.77 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 3.07 מ'. מרווח הגחון הוא 17.2 ס"מ.




שברולט טראוורס החדש – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
כרגיל ברכבי SUV פול סייז אמריקאים – המושבים מרווחים ונוחים מאד. החל מהגרסה "שלנו" הם גם עטופים בעור טבעוני שחור, וזה אומר הרבה עור טבעוני מסביב. המסכים אף הם גדלו – זה של לוח המחוונים עומד על 11", המסך הראשי בגודל 17.7", ולמרות רוחבו הנדיב של הטראוורס וגודלו של תא הנהג, עדיין המסך נראה גדול למדי.
המסך מתממשק אלחוטית לאפל ולאנדרואיד, והוא מוצמד ל-6 רמקולים – לא הרבה יחסית לתא האקוסטי הגדול ובעיקר למה שהורגלנו בתעשייה – לרוב מתוצרת סין, שם תמצאו מעל ל-20 רמקולים פזורים בתא הנוסעים, ובאופן די שכיח, אך עדיין - איכות השמע בטראוורס טובה; כפתור המגע להשתקה מהירה נמצאת מעל למסך, בקו הדש בורד.
המסך אינטואיטיבי לשימוש, מהיר תגובה והצבעים שבו עשירים; בקרת האקלים התלת אזורית ניתנת לשליטה מפאנל כפתורים פיזיים, אך בנוסף- גם מאייקונים קבועים בתחתית המסך. בחלקו השמאלי של המסך תמצאו שליטה, גם היא במגע, בתאורה הראשית. גלגל הווליום נותר פיזי, ושרד את תופעת כניסת חלק מהכפתורים למסך.
בחלקו העליון של המסך אייקונים קבועים וברי התאמה אישית לטובת גישה ישירה לאנדרואיד אוטו, מסך הבית, ניווט, מערכת השמע, ואם חיברתם נגרר מאחור – גם לתפעול הקשור אליו.
מתחת לפאנל הראשי פתחי מיזוג מרכזיים הממוקמים מעט נמוך מדי, שקעי טעינה, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מחזיקי כוסות ותאי אחסון גדולים, לרבות בתא שבין המושבים הקדמיים ומתחת לקונסולה הראשית הצפה.
על ההגה כפתורים נוחים לשימוש – לבקרת השיוט האדפטיבית, לשינוי תצוגות לוח המחוונים ולטיפול במערכת השמע.
מאחורי ההגה כפתורים לתפעול הגיר, והם מופעלים רק לאחר לחיצה על כפתור ייעודי שעל ההגה. יש בכך הגיון, במקום לגעת בשוגג באחד מהכפתורים ולנעול הילוך, מצד שני, צריך להתרגל למיקום שלו לטובת לחיצה מהירה לפני ירידה הררית או נהיגה דינאמית.
נציין רק שכרגיל בשברולט, מאחורי ההגה ישנם גם 2 כפתורים לתפעול הווליום או רצועת השיר המתנגן, הם ממוקמים ממש מתחת לכפתורי הפלוס/ מינוס של הגיר, ולעיתים חל בלבול בלחיצה על הכפתור הלא נכון.
ידית ההילוכים עברה אל ההגה, והתפעול שלה נוח. הידית מתופעלת כמו זו שפגשנו לאחרונה בקדילאק אופטיק החשמלית; שליטה במוד נהיגה (הכולל גם מוד גרירה), בבלם היד החשמלי ובנטרול הסטארט סטופ- מתבצעים בכפתורים משמאל להגה.
איכות החומרים כאן טובה, יש כאן שימוש בניקל, בעור טבעוני וגם משטחי הפלסטיק גמישים ברובם; בחלקים התחתונים, כמו תחתית הקונסולה הראשית, בתא האחסון המרכזי או בתחתית הדלתות – הפלסטיק נוקשה.
למרות גימור שחור, יש כאן כמה אלמנטים שבאים להקליל מעט את האווירה, כמו תפירה מנוגדת בלבן במושבים, שימוש בניקל, בגימור פלסטיק בהיר יותר ועוד;
הנדסת האנוש טובה מאד ברובה, ההגשה של תא הנוסעים והתפעול שלו למשתמש – הנהג בעיקר- טוב מהרבה מתחרים. רוב התפעול בעת נהיגה נעשה בקלות, מבלי שיפריע או יסכן את ביטחון הנוסעים.



---
הגרסה שאיתנו היא בהרכב של 8 מושבים, כששתי השורות האחוריות בנות 3 מושבים כל אחת.
המושבים מרווחים, וגם ל- 3 מבוגרים יהיה מספיק מקום לרגליים, לראש, ואפילו לכתפיים. המושבים כאן יושבים על מסילות, וכשבשורה השלישית אין נוסעים, המרווח המקסימלי לרגליים ענק.
בנוסף, ניתן להטות את גב המושבים למספר זוויות, יש כאן בקרת אקלים נפרדת עם פתחים מהתקרה, ריצפה שטוחה לחלוטין, שקעי טעינה וגם שקע כוח 220v.

---
בשורה השלישית מעט פחות מרווח ל-3 מבוגרים, יחד עם זאת, עם מרכב ברוחב מעל ל-2 מטרים, הישיבה כאן יחסית סבירה, בטח אם לא מדובר בנסיעות מאד ארוכות. 2 מבוגרים יסתדרו כאן לא רע. גם כאן, כמו בשורה השנייה, תמצאו פתחי מיזוג, שקעי טעינה, ומחזיקי כוסות.


---
תא המטען שנותר אחרי השורה השלישית גדול למדי – בטח לצרכים יום יומיים. קיפול של מושבי השורה השלישית, או אפילו חלק מהם, מאפשר נפח הטענה גדול מאד.
במדידה המקובלת בארה"ב – מרצפת התא ועד לתקרה, נפח האחסון בתא המטען כשכל המושבים בשימוש - 648 ליטרים. כשהשורה השלישית מקופלת – 1,602 ל' וכשכל המושבים מקופלים – 2,763 ליטרים. קיפול המושבים שטוח ומאפשר העמסה נוחה.
מתחת לרצפת התא תמצאו תאי אחסון נוספים, ובשחרור של 4 ברגים גדולים בקצוות רצפת התא, תרימו כיסוי נוסף ותחשפו את הגלגל החלופי המוקטן יחד עם ערכת סט הכלים שלו.

שברולט טראוורס החדש – אבזור, מחיר
הטראוורס משווק בישראל ב-4 רמות גימור כאמור, מגרסת ה- LT (350 אלפי שקלים) ועד ל- Z71 (420 אלפי שקלים). הגרסה שאיתנו, Midnight המושחרת, היא השנייה מהארבע ומתומחרת ב-375 אלפי שקלים.
אבזור הדגם כולל מצלמות 360, תפעול חשמלי לדלת תא המטען עם מחוות רגל, קיפול חשמלי למראות הצד, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, הנעה מהשלט, חימום להגה וביטול רעשים אקטיבי.
לטובת חלון פנורמי (והנעה כפולה), תאלצו לדלג לרמת הגימור השלישית או ל-Z71.
בארה"ב קיימות מספר רמות גימור גבוהות אף יותר, הכוללות אוורור במושבים, גלגלי 22", קיפול חשמלי לשורות המושבים מאחור, מערכת שמע של BOSE עם 10 רמקולים ועוד.


שברולט טראוורס החדש – בטיחות
הדגם קיבל ציון בטיחות 6 מתוך 8. יש כאן 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעה אקטיבית מהתנגשות ברכב בשטח מת, שמירה על נתיב ומרכוז, בלימה אוטונומית בחירום, גם לאחור, ובפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, אזהרה בפני פתיחת דלת בעת רכב חולף, שליטה אוטומטית באור גבוה, בלימת חירום בפני רכב חוצה בצומת ועוד.
יצוין כי החגירה נדרשת לפני תנועה, אחרת ההילוך לא ישולב, זה טוב לבטיחות ומזכיר לחגור, אך בנוסף - משהו שיעכב את הגנב שלא יבין למה לא ניתן לשלב ל-D ולברוח מהמקום.


שברולט טראוורס החדש – מנוע, הנעה, צריכת דלק
שלא כמו בדורות הקודמים, הטראוורס מגיע עם מנוע בן 4 צילינדרים בלבד בנפח 2,500 סמ"ק, עם זאת, ההספק שלו עלה ל-328 כ"ס (310 בעבר) והמומנט – 45 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית בת 8 הילוכים קדמיים.
שתי רמות הגימור הראשונות, וביניהן הרכב הנבחן, מצוידות בהנעה קדמית ולא כפולה, והתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות.
גרסת השטח – Z71 כוללת הנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי ננעל, בולמי זעזועים מגנטיים, צמיגי חצי חצי היושבים על חישוקי 18" המתאימים יותר לשטח ועוד.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא 10.2 ק"מ לליטר. המבחן שכלל בעיקר נסיעות ארוכות ורגועות, לצד מספר מקטעים דינאמיים ותנועה עירונית, השיגו ממוצע קרוב מאד למוצהר – 10.1 ק"מ לליטר, וזה נתון מרשים עד מאד לרכב מסוגו, עם משקל עצמי של 2,176 ק"ג.

שברולט טראוורס החדש – נוסעים
התמקמות במושבים הגבוהים והרחבים הזכירו לי את הנוחות הסלונית שהיתה לי גם בסברבן, איתו חציתי את צפון מזרח ארה"ב, לפני כשנה. אפילו משהו בקול האיתות הפועל בקצב הלא שגרתי. גוד אולד אמריקה.
המתלים רכים והנסיעה בעיר נעימה ומשככת את שברי הכביש ואת פסי ההאטה בצורה מצוינת. הטראוורס רחב וצריך לשים לב במעבר בסמטאות צרות, טוב שיש כאן המון חיישנים, מצלמות וזוויות צפייה שונות שמקלות על התמרון.
המנוע עם קול מעט מחוספס, וגם אם הסאונד לא ספורטיבי, הוא נעים יחסית לאוזן המחוברת לראשו של חובב רכב, עדיין, קולו נשמע והוא מרגיש הרבה יותר עסוק, אפילו בהאצות עירוניות, ממנוע ה-V6 שהיה בעבר.
גם השילוב עם תיבת ההילוכים אינו מרגיש חלק ונימוח כבעבר; מעבר לכך, יש משהו קסום בפעולת מנוע מרובה צילינדרים, גם אם אינו מוגדש.
החלונות הגדולים מאפשרים לכלל הנוסעים ליהנות מהנוף; כשיש סכנה באזור בדמות רכב שבלם מלפנים או תנועה חוצה מאחור, תקבלו במושב הנהג הרעדה בישבן מהכיוון הרלוונטי, וזה מסייע באופן יעיל הרבה יותר מכל מצלמה או צפצוף, נסו את זה, תיווכחו בעצמכם.
פחות אהבתי את הידית משמאל להגה שמלבד איתות מתפקדת גם להפעלת המגבים- הקדמיים והאחורי, ושאת מיקומה הטבעי- מימין להגה- תפסה ידית ההילוכים.
למנוע יש לא מעט כוח, רק שכצפוי ממנוע בן 4 צילינדרים, המומנט מגיע גבוה יותר ברצועת הסל"ד ולאחר השתתפות מגדש הטורבו, וזה גורם להשהיה קלה עד שהעסק מתחיל לנוע בקצב טוב, במיוחד כשמדובר בהשתלבות מהירה.
מחוץ לעיר, המנוע מגלה את מלוא אונו בטורים הגבוהים, ובהחלט יש לו יכולת להאיץ קדימה את המסה הגדולה, אך בשאון רב יחסית ודרמטי מבעבר.
בכביש המהיר, המתלים הרכים מאפשרים שיוט מהיר נוח ונינוח למדי, וריבוי יחסי ההעברה בגיר מאפשרים למנוע להסתובב בטורים נמוכים ושקטים. בכביש גלי המרכב יכול להתנדנד מעט.
כביש דינאמי ממחיש לנו שלא מדובר בקמארו. ההגה ארוך יחסית ורב סיבובים. הוא קל מאד ולא נותן תחושה אמיתית של מיקום הגלגלים, וגם דוושת הבלם לא פרוגרסיבית, והיא מגיבה באדישות משהו בתחילת הלחיצה ודורשת לחיצה הגונה כדי לעצור. האחיזה גבוהה מאד אך זוויות הגלגול מורגשות.
יחד עם זאת, לנהג המשפחתי שלוקח המון ילדים לטיול המשפחתי מדובר ברכב נעים, נינוח, רך וחזק, שצפוי לעמוד בכל מטלה מוטורית שיידרש לה.




שברולט טראוורס החדש – מסכמים
הטראוורס מקבל ציון מצטיין כרכב משפחתי גדול מאד ורב מושבים שיש בו הכל, כולל מרווח גדול מאד ל-7 או ל-8 נוסעים, וגם לכל הציוד שלהם מאחור. כל אלה אפילו עטופים במרכב בעל מראה מסוקס ומאצ'ואיסטי, שמאד מחמיא לנהג ולנוסעים- בגרסה הנבחנת המושחרת, אך במיוחד בגרסת ה– Z71 הבכירה.
למי שממש אוהב לנהוג ומחפש כאן רכב עם גינונים ספורטיביים אמיתיים – הטראוורס יתאים טיפה פחות. הוא לא באמת נועד לכביש הדינאמי, וגם שאון המנוע תחת מאמץ מורגש מבעבר ופחות נעים.
צריכת הדלק הפתיעה כאן לטובה, בטח לג'מוס אמריקאי בסדר גודל הזה, האבזור בגרסה שלנו טוב (למי שיסכים לוותר על הנעה כפולה ועל גג פנורמי), רמת הבטיחות גבוהה והמרווח הפנימי ל-8 נוסעים ולכבודה מרשים עד מאד. לצד אלה, אהבנו מאד את המראה החיצוני של הדור החדש.
מבין רכבי שלוש שורות המושבים ה"אמיתיים"– הוא מהטובים שבנמצא.




NEW 2025 CHEVROLET TRAVERSE LT Midnight FWD
| מחיר (₪) | 374,990 |
| אורך (מ') | 5.194 |
| רוחב (מ') | 2.021 |
| גובה (מ') | 1.767 |
| בסיס גלגלים (מ') | 3.072 |
| משקל עצמי (ק"ג) | 2,176 |
| נפח תא מטען – מאחורי מושבים / כששורה 3 מקופלת / כשכל המושבים מקופלים (ל') | 648 / 1,602 / 2,763 |
| מרווח גחון (ס"מ) | 17.2 |
| צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר/ מבחן) | 10.2 / 10.1 |
| מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 2,500 |
| תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, טורבו |
| תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 8, 2X4 קדמית |
| הספק מנוע (כ"ס) | 328 |
| מומנט (קג"מ) | 45 |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.9 |
| משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |
אודות המחבר
טל אבן

חי ונושם את ענף הרכב מילדות.
לשעבר מנהל המותגים אלפא רומיאו ויגואר ומנהל פיתוח עסקי בחברת ליסינג בינלאומית.
מזה 15 שנים בעלים של Even Better, המספקת שירותי ייעוץ, ליווי וקניינות בתהליכי רכישה של רכבי יוקרה וציי רכב לחברות.
מרצה בפורומים עסקיים שונים, מפרסם מאמרים מקצועיים בכתבי עת עסקיים, משמש כמנטור בתחומי אוטומוטיב ליזמים בסטארטאפ אקדמי, וכתב רכב ראשי בקבוצת גלגלים למעלה מעשור.
שברולט טראוורס החדש – רקע
הטראוורס מבית שברולט הוא SUV בגודל מלא, שני בגודלו רק לדגמי הטאהו והסברבן הענקיים, וגם כאן יש כוכבית קטנה-גדולה - למרות שהטאהו גדול יותר (וגם יקר וצמא הרבה יותר) מהטראוורס, שני הדגמים מציגים בסיס גלגלים זהה, כך גם המקום לרגליים ולראש בשתי השורות הראשונות, ואפילו נפח תא המטען שנותר מאחורי השורה השלישית- דומה מאד;
בעצם, ההבדל העיקרי ביניהם, מרכב – wise, נוגע בעיקר למרווח בשורה השלישית, ואל תטעו – גם הטראוורס מאכלס מבוגרים בשורה הזו, ובנוחות יחסית.
הדגם הושק בשנת 2009 ומאז ומתמיד הציג פתרון אמיתי ל-7 או 8 נוסעים, תלוי בסידור מושבי השורה השניה – כספסל ל-3 או 2 מושבי קפטן נפרדים עם מעבר ביניהם אל עבר השורה השלישית.
הדגם חולק פלטפורמה עם דגמים נוספים מבית GM, ביניהם הקדילאק XT6.
הדור הנוכחי, השלישי של הדגם, החל להימכר בארה"ב באמצע 2024, ואלינו הגיע בתחילת השנה הנוכחית. בניגוד למנוע ה- V6 שאפיין את קודמיו, הדור החדש מוצע עם מנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו, עם הנעה כפולה או קדמית. פנים הרכב שודרג, וכולל כעת גם מסכים גדולים בהרבה מבעבר.
הדגם מתחרה בארץ בעיקר בפורד אקספלורר, גם לו אופי אמריקאי קלאסי, ואת גרסתו הבכירה – ST - בחנו כאן לאחרונה. מתחרים נוספים בקטגוריה הם בעיקר יונדאי סנטה פה החדש, KGM רקסטון, קיה קרניבל, מאזדה CX-90, סובארו איוולטיס וטויוטה היי לנדר.

שברולט טראוורס החדש – עיצוב חיצוני, מימדים
העיצוב החיצוני של הטראוורס משלב אלמנטים משני עולמות – קווים השייכים לעיצוב החדש של דגמי שברולט לצד אלה השייכים למסחריות והפיק-אפים של החברה. קצת סילברדו מחד, קצת קמארו מהצד השני. בסופו של יום, מדובר ב-DNA משפחתי.
למבחן התייצבה גרסת ה- LT Midnight, שהיא השניה מתוך 4 הגרסאות האפשריות; משמה של רמת הגימור ניתן להירמז, שהיא מאופיינת בגימור שחור לרוב המשטחים החיצוניים- וזה כולל סמלים, פסי ניקל וכיתוב.
מלפנים גריל עצום ובמרכזו סמל שברולט, יחידות תאורה צרות הממוקמות גבוה, ופגוש אימתני הכולל גריל נוסף לצד פנסי ערפל.
גרסת ה- Z71 הבכירה והקשוחה כוללת גריל שונה ובוהק, אוזני גרירה הצבועות באדום, ומרכב מוגבה עם מרווח גחון שצמח ב-2 וחצי ס"מ לעומת שאר הגרסאות, ונושק ל-20 ס"מ.
מהצד חישוקי 20" שחורים וקרביים למראה, חצאיות ובתי גלגלים שחורים, קורות דקות ומסגרות חלונות שחורים. כך גם פסי האורך שעל הגג. החלונות האחוריים – מושחרים.
מאחור יחידות תאורת לד חדשות, פגוש דומיננטי ובחלקו התחתון – 4 יציאות מפלט ריבועיות. מעל לחלון האחורי ספוילר גג ועל החלון מגב אחורי זעיר.
אורך המרכב נושק ל-5.2 מ', הרוחב – 2.02 מ', הגובה 1.77 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 3.07 מ'. מרווח הגחון הוא 17.2 ס"מ.




שברולט טראוורס החדש – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
כרגיל ברכבי SUV פול סייז אמריקאים – המושבים מרווחים ונוחים מאד. החל מהגרסה "שלנו" הם גם עטופים בעור טבעוני שחור, וזה אומר הרבה עור טבעוני מסביב. המסכים אף הם גדלו – זה של לוח המחוונים עומד על 11", המסך הראשי בגודל 17.7", ולמרות רוחבו הנדיב של הטראוורס וגודלו של תא הנהג, עדיין המסך נראה גדול למדי.
המסך מתממשק אלחוטית לאפל ולאנדרואיד, והוא מוצמד ל-6 רמקולים – לא הרבה יחסית לתא האקוסטי הגדול ובעיקר למה שהורגלנו בתעשייה – לרוב מתוצרת סין, שם תמצאו מעל ל-20 רמקולים פזורים בתא הנוסעים, ובאופן די שכיח, אך עדיין - איכות השמע בטראוורס טובה; כפתור המגע להשתקה מהירה נמצאת מעל למסך, בקו הדש בורד.
המסך אינטואיטיבי לשימוש, מהיר תגובה והצבעים שבו עשירים; בקרת האקלים התלת אזורית ניתנת לשליטה מפאנל כפתורים פיזיים, אך בנוסף- גם מאייקונים קבועים בתחתית המסך. בחלקו השמאלי של המסך תמצאו שליטה, גם היא במגע, בתאורה הראשית. גלגל הווליום נותר פיזי, ושרד את תופעת כניסת חלק מהכפתורים למסך.
בחלקו העליון של המסך אייקונים קבועים וברי התאמה אישית לטובת גישה ישירה לאנדרואיד אוטו, מסך הבית, ניווט, מערכת השמע, ואם חיברתם נגרר מאחור – גם לתפעול הקשור אליו.
מתחת לפאנל הראשי פתחי מיזוג מרכזיים הממוקמים מעט נמוך מדי, שקעי טעינה, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מחזיקי כוסות ותאי אחסון גדולים, לרבות בתא שבין המושבים הקדמיים ומתחת לקונסולה הראשית הצפה.
על ההגה כפתורים נוחים לשימוש – לבקרת השיוט האדפטיבית, לשינוי תצוגות לוח המחוונים ולטיפול במערכת השמע.
מאחורי ההגה כפתורים לתפעול הגיר, והם מופעלים רק לאחר לחיצה על כפתור ייעודי שעל ההגה. יש בכך הגיון, במקום לגעת בשוגג באחד מהכפתורים ולנעול הילוך, מצד שני, צריך להתרגל למיקום שלו לטובת לחיצה מהירה לפני ירידה הררית או נהיגה דינאמית.
נציין רק שכרגיל בשברולט, מאחורי ההגה ישנם גם 2 כפתורים לתפעול הווליום או רצועת השיר המתנגן, הם ממוקמים ממש מתחת לכפתורי הפלוס/ מינוס של הגיר, ולעיתים חל בלבול בלחיצה על הכפתור הלא נכון.
ידית ההילוכים עברה אל ההגה, והתפעול שלה נוח. הידית מתופעלת כמו זו שפגשנו לאחרונה בקדילאק אופטיק החשמלית; שליטה במוד נהיגה (הכולל גם מוד גרירה), בבלם היד החשמלי ובנטרול הסטארט סטופ- מתבצעים בכפתורים משמאל להגה.
איכות החומרים כאן טובה, יש כאן שימוש בניקל, בעור טבעוני וגם משטחי הפלסטיק גמישים ברובם; בחלקים התחתונים, כמו תחתית הקונסולה הראשית, בתא האחסון המרכזי או בתחתית הדלתות – הפלסטיק נוקשה.
למרות גימור שחור, יש כאן כמה אלמנטים שבאים להקליל מעט את האווירה, כמו תפירה מנוגדת בלבן במושבים, שימוש בניקל, בגימור פלסטיק בהיר יותר ועוד;
הנדסת האנוש טובה מאד ברובה, ההגשה של תא הנוסעים והתפעול שלו למשתמש – הנהג בעיקר- טוב מהרבה מתחרים. רוב התפעול בעת נהיגה נעשה בקלות, מבלי שיפריע או יסכן את ביטחון הנוסעים.



---
הגרסה שאיתנו היא בהרכב של 8 מושבים, כששתי השורות האחוריות בנות 3 מושבים כל אחת.
המושבים מרווחים, וגם ל- 3 מבוגרים יהיה מספיק מקום לרגליים, לראש, ואפילו לכתפיים. המושבים כאן יושבים על מסילות, וכשבשורה השלישית אין נוסעים, המרווח המקסימלי לרגליים ענק.
בנוסף, ניתן להטות את גב המושבים למספר זוויות, יש כאן בקרת אקלים נפרדת עם פתחים מהתקרה, ריצפה שטוחה לחלוטין, שקעי טעינה וגם שקע כוח 220v.

---
בשורה השלישית מעט פחות מרווח ל-3 מבוגרים, יחד עם זאת, עם מרכב ברוחב מעל ל-2 מטרים, הישיבה כאן יחסית סבירה, בטח אם לא מדובר בנסיעות מאד ארוכות. 2 מבוגרים יסתדרו כאן לא רע. גם כאן, כמו בשורה השנייה, תמצאו פתחי מיזוג, שקעי טעינה, ומחזיקי כוסות.


---
תא המטען שנותר אחרי השורה השלישית גדול למדי – בטח לצרכים יום יומיים. קיפול של מושבי השורה השלישית, או אפילו חלק מהם, מאפשר נפח הטענה גדול מאד.
במדידה המקובלת בארה"ב – מרצפת התא ועד לתקרה, נפח האחסון בתא המטען כשכל המושבים בשימוש - 648 ליטרים. כשהשורה השלישית מקופלת – 1,602 ל' וכשכל המושבים מקופלים – 2,763 ליטרים. קיפול המושבים שטוח ומאפשר העמסה נוחה.
מתחת לרצפת התא תמצאו תאי אחסון נוספים, ובשחרור של 4 ברגים גדולים בקצוות רצפת התא, תרימו כיסוי נוסף ותחשפו את הגלגל החלופי המוקטן יחד עם ערכת סט הכלים שלו.

שברולט טראוורס החדש – אבזור, מחיר
הטראוורס משווק בישראל ב-4 רמות גימור כאמור, מגרסת ה- LT (350 אלפי שקלים) ועד ל- Z71 (420 אלפי שקלים). הגרסה שאיתנו, Midnight המושחרת, היא השנייה מהארבע ומתומחרת ב-375 אלפי שקלים.
אבזור הדגם כולל מצלמות 360, תפעול חשמלי לדלת תא המטען עם מחוות רגל, קיפול חשמלי למראות הצד, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, הנעה מהשלט, חימום להגה וביטול רעשים אקטיבי.
לטובת חלון פנורמי (והנעה כפולה), תאלצו לדלג לרמת הגימור השלישית או ל-Z71.
בארה"ב קיימות מספר רמות גימור גבוהות אף יותר, הכוללות אוורור במושבים, גלגלי 22", קיפול חשמלי לשורות המושבים מאחור, מערכת שמע של BOSE עם 10 רמקולים ועוד.


שברולט טראוורס החדש – בטיחות
הדגם קיבל ציון בטיחות 6 מתוך 8. יש כאן 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעה אקטיבית מהתנגשות ברכב בשטח מת, שמירה על נתיב ומרכוז, בלימה אוטונומית בחירום, גם לאחור, ובפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, אזהרה בפני פתיחת דלת בעת רכב חולף, שליטה אוטומטית באור גבוה, בלימת חירום בפני רכב חוצה בצומת ועוד.
יצוין כי החגירה נדרשת לפני תנועה, אחרת ההילוך לא ישולב, זה טוב לבטיחות ומזכיר לחגור, אך בנוסף - משהו שיעכב את הגנב שלא יבין למה לא ניתן לשלב ל-D ולברוח מהמקום.


שברולט טראוורס החדש – מנוע, הנעה, צריכת דלק
שלא כמו בדורות הקודמים, הטראוורס מגיע עם מנוע בן 4 צילינדרים בלבד בנפח 2,500 סמ"ק, עם זאת, ההספק שלו עלה ל-328 כ"ס (310 בעבר) והמומנט – 45 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית בת 8 הילוכים קדמיים.
שתי רמות הגימור הראשונות, וביניהן הרכב הנבחן, מצוידות בהנעה קדמית ולא כפולה, והתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות.
גרסת השטח – Z71 כוללת הנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי ננעל, בולמי זעזועים מגנטיים, צמיגי חצי חצי היושבים על חישוקי 18" המתאימים יותר לשטח ועוד.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא 10.2 ק"מ לליטר. המבחן שכלל בעיקר נסיעות ארוכות ורגועות, לצד מספר מקטעים דינאמיים ותנועה עירונית, השיגו ממוצע קרוב מאד למוצהר – 10.1 ק"מ לליטר, וזה נתון מרשים עד מאד לרכב מסוגו, עם משקל עצמי של 2,176 ק"ג.

שברולט טראוורס החדש – נוסעים
התמקמות במושבים הגבוהים והרחבים הזכירו לי את הנוחות הסלונית שהיתה לי גם בסברבן, איתו חציתי את צפון מזרח ארה"ב, לפני כשנה. אפילו משהו בקול האיתות הפועל בקצב הלא שגרתי. גוד אולד אמריקה.
המתלים רכים והנסיעה בעיר נעימה ומשככת את שברי הכביש ואת פסי ההאטה בצורה מצוינת. הטראוורס רחב וצריך לשים לב במעבר בסמטאות צרות, טוב שיש כאן המון חיישנים, מצלמות וזוויות צפייה שונות שמקלות על התמרון.
המנוע עם קול מעט מחוספס, וגם אם הסאונד לא ספורטיבי, הוא נעים יחסית לאוזן המחוברת לראשו של חובב רכב, עדיין, קולו נשמע והוא מרגיש הרבה יותר עסוק, אפילו בהאצות עירוניות, ממנוע ה-V6 שהיה בעבר.
גם השילוב עם תיבת ההילוכים אינו מרגיש חלק ונימוח כבעבר; מעבר לכך, יש משהו קסום בפעולת מנוע מרובה צילינדרים, גם אם אינו מוגדש.
החלונות הגדולים מאפשרים לכלל הנוסעים ליהנות מהנוף; כשיש סכנה באזור בדמות רכב שבלם מלפנים או תנועה חוצה מאחור, תקבלו במושב הנהג הרעדה בישבן מהכיוון הרלוונטי, וזה מסייע באופן יעיל הרבה יותר מכל מצלמה או צפצוף, נסו את זה, תיווכחו בעצמכם.
פחות אהבתי את הידית משמאל להגה שמלבד איתות מתפקדת גם להפעלת המגבים- הקדמיים והאחורי, ושאת מיקומה הטבעי- מימין להגה- תפסה ידית ההילוכים.
למנוע יש לא מעט כוח, רק שכצפוי ממנוע בן 4 צילינדרים, המומנט מגיע גבוה יותר ברצועת הסל"ד ולאחר השתתפות מגדש הטורבו, וזה גורם להשהיה קלה עד שהעסק מתחיל לנוע בקצב טוב, במיוחד כשמדובר בהשתלבות מהירה.
מחוץ לעיר, המנוע מגלה את מלוא אונו בטורים הגבוהים, ובהחלט יש לו יכולת להאיץ קדימה את המסה הגדולה, אך בשאון רב יחסית ודרמטי מבעבר.
בכביש המהיר, המתלים הרכים מאפשרים שיוט מהיר נוח ונינוח למדי, וריבוי יחסי ההעברה בגיר מאפשרים למנוע להסתובב בטורים נמוכים ושקטים. בכביש גלי המרכב יכול להתנדנד מעט.
כביש דינאמי ממחיש לנו שלא מדובר בקמארו. ההגה ארוך יחסית ורב סיבובים. הוא קל מאד ולא נותן תחושה אמיתית של מיקום הגלגלים, וגם דוושת הבלם לא פרוגרסיבית, והיא מגיבה באדישות משהו בתחילת הלחיצה ודורשת לחיצה הגונה כדי לעצור. האחיזה גבוהה מאד אך זוויות הגלגול מורגשות.
יחד עם זאת, לנהג המשפחתי שלוקח המון ילדים לטיול המשפחתי מדובר ברכב נעים, נינוח, רך וחזק, שצפוי לעמוד בכל מטלה מוטורית שיידרש לה.




שברולט טראוורס החדש – מסכמים
הטראוורס מקבל ציון מצטיין כרכב משפחתי גדול מאד ורב מושבים שיש בו הכל, כולל מרווח גדול מאד ל-7 או ל-8 נוסעים, וגם לכל הציוד שלהם מאחור. כל אלה אפילו עטופים במרכב בעל מראה מסוקס ומאצ'ואיסטי, שמאד מחמיא לנהג ולנוסעים- בגרסה הנבחנת המושחרת, אך במיוחד בגרסת ה– Z71 הבכירה.
למי שממש אוהב לנהוג ומחפש כאן רכב עם גינונים ספורטיביים אמיתיים – הטראוורס יתאים טיפה פחות. הוא לא באמת נועד לכביש הדינאמי, וגם שאון המנוע תחת מאמץ מורגש מבעבר ופחות נעים.
צריכת הדלק הפתיעה כאן לטובה, בטח לג'מוס אמריקאי בסדר גודל הזה, האבזור בגרסה שלנו טוב (למי שיסכים לוותר על הנעה כפולה ועל גג פנורמי), רמת הבטיחות גבוהה והמרווח הפנימי ל-8 נוסעים ולכבודה מרשים עד מאד. לצד אלה, אהבנו מאד את המראה החיצוני של הדור החדש.
מבין רכבי שלוש שורות המושבים ה"אמיתיים"– הוא מהטובים שבנמצא.




NEW 2025 CHEVROLET TRAVERSE LT Midnight FWD
| מחיר (₪) | 374,990 |
| אורך (מ') | 5.194 |
| רוחב (מ') | 2.021 |
| גובה (מ') | 1.767 |
| בסיס גלגלים (מ') | 3.072 |
| משקל עצמי (ק"ג) | 2,176 |
| נפח תא מטען – מאחורי מושבים / כששורה 3 מקופלת / כשכל המושבים מקופלים (ל') | 648 / 1,602 / 2,763 |
| מרווח גחון (ס"מ) | 17.2 |
| צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר/ מבחן) | 10.2 / 10.1 |
| מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 2,500 |
| תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, טורבו |
| תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 8, 2X4 קדמית |
| הספק מנוע (כ"ס) | 328 |
| מומנט (קג"מ) | 45 |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.9 |
| משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |
אודות המחבר
טל אבן

חי ונושם את ענף הרכב מילדות.
לשעבר מנהל המותגים אלפא רומיאו ויגואר ומנהל פיתוח עסקי בחברת ליסינג בינלאומית.
מזה 15 שנים בעלים של Even Better, המספקת שירותי ייעוץ, ליווי וקניינות בתהליכי רכישה של רכבי יוקרה וציי רכב לחברות.
מרצה בפורומים עסקיים שונים, מפרסם מאמרים מקצועיים בכתבי עת עסקיים, משמש כמנטור בתחומי אוטומוטיב ליזמים בסטארטאפ אקדמי, וכתב רכב ראשי בקבוצת גלגלים למעלה מעשור.






