שברולט בלייזר החדש מבחן דרכים

שברולט בלייזר החדש מבחן דרכים
שברולט בלייזר חדש מול ישן, מפגש ביניהם מדגיש עד כמה הם שונים

לקחנו את שברולט בלייזר החדש למבחן דרכים והפגשנו אותו עם נצר מהבלייזרים של פעם כדי להבין אם יש קשר ביניהם, מעבר לשימוש בשם הנוסטלגי ובלוגו היצרן. זה מה שיצא

טל אבן | 01/01/20

היה זה אחד מאותם ימי שישי לוהטים של קיץ 1992. מצאתי עצמי מחכה בטרמפיאדה אי שם בבקעה, לא רחוק מהגדוד בו שירתתי, בימים שעוד ניתן היה לתפוס טרמפים, מנסה לצמצם רווחים אל עבר הבית שבמרכז.

לפתע הופיע מרחוק רכב הב' של מפקד החטיבה, כשהוא נע לעברי.

לאחר בדיקה ששולי החולצה נמצאים בתוך המכנסיים, שהנעליים קשורות היטב ושהכומתה מונחת כהלכה על הכתף, הושטתי אצבע מורה אל עבר הכביש.

הבלייזר עצר לידי, וכששמעתי שהמפקד ונהגו שמים פעמיהם אל עבר תל אביב, כמעט שנפלטה לי שאגת שמחה על המזל שנפל בחלקי. טרמפ ישיר לתל אביב. ולא סתם. בבלייזר של המח"ט, הם לא עניין של מה בכך לחייל שרוצה להגיע הביתה אחרי כמה שבועות של פעילות בשטח.

את רכב המפקדים הזה פגשתי לא מעט. בתרגילי שטח, בסיורים, בשטחי הגדוד וגם כשאפשרתי לו להיכנס בש"ג.

אבל מעולם לא פגשתי בו מבפנים. הישיבה הגבוהה, הסאונד השרירי ממנוע הדיזל V8 בן 6.2 ליטרים, וגם אם הפיק רק 135 כ"ס, הרי שההנעה הכפולה ומרווח הגחון הגדול אפשרו לו תנועה נאותה גם בשטח אמיתי, כל אלה גרמו לי, ולו לרגע, להרגיש כמו גנרל עם הרבה פלאפלים או חרבות על הכתפיים. 

והנה, כמעט 30 שנים לאחר הנסיעה ההיא, הושק לו בשלהי 2019 הבלייזר החדש מבית שברולט.

לצורך צילומי המבחן שלו כאן, הפגשנו אותו עם נצר מהבלייזרים ההם, של פעם, כדי להבין אם יש קשר ביניהם, מעבר לשימוש בשם הנוסטלגי ובלוגו היצרן.

מפגש ביניהם מדגיש עד כמה הם שונים. בעצם, המפגש הזה מדגיש עד כמה פילוסופיית העיצוב והבניה השתנו בארבעים השנים האחרונות, ואין ביניהם שום קשר. האחד קשוח, בעל קוים זויתיים מאד וגבוה. הוא לא מנסה להתייפייף או להתנחמד, גם לא להיות אווירודינאמי.
 

השני מעוגל יותר, בעל קימורים מוקפדים, אחד ששאב השראה מאחיו הספורטיבי, הקמארו, כולל הפנסים המלוכסנים.

הפערים שבין הבלייזר 88' של אהרון לבלייזר החדש בציר 19', מזכירים את ההבדלים שבין גיבורים קולנועיים של פעם לאלה של היום. האחד קלינט איסטווד, מיוזע בעל זיפים, סיגר נעוץ בפה וקשיחות אין קיץ. השני לאונרדו דיקפריו, עדין, מצודד, דואג לתקן איפור רגע לפני שצועקים "אקשן" ויודע מאיזו זווית הוא מצטלם הכי טוב.

אז קשר לרכב השטח המסוקס המיתולוגי אין, ולמרות הנעה כפולה מתקדמת בה מצויד הבלייזר החדש, הרי שעם מרווח גחון הקטן מ-20 ס"מ וצמיגים נמוכי חתך, גם היצרן עצמו לא מתיימר להכריז על הבלייזר כמי שנועד לתקוף בולדרים, ללעוס סלעים ולשייט בדיונות.

בעצם, הבלייזר בא לתת מענה למי שמחפש SUV בן 5 מקומות ישיבה מרווחים מאד, מאובזר, טכנולוגי ומצודד, כזה שמתמקם היטב בין האקווינוקס לטראוורס הגדול.

אז אחרי שהשתחררנו מריצה שמחפשת את החוליה שמקשרת את הרכב שלפנינו לשם הדגם שניתן לו, נבחן אותו לגופו.

למבחן התייצבה גרסת PREMIER מחיר  (280,000 ₪), הזולה מהגרסה הבכירה- RS ב-5,000 ₪.

הגרסה הבכירה נבדלת בעיקר בקוסמטיקה חיצונית, הכוללת סמלים, שבכה קדמית, פסי גגון, כנפונים ופגושים תחתונים בשחור מט או מבריק אל מול ניקל/ צבע הרכב בגירסת הפרמייר הנבחנת כאן, קצוות מפלט שונים, וריפוד פנימי שמגיע בשחור בלבד עם תפרים אדומים, לצד פתחי מיזוג עם דגש אדום במקום כסוף. בדגם ה-RS קיימת גם אופציה לחישוקי 21" מושחרים.

גם ללא גימורי השחור הקרבי, הבלייזר החדש מסובב ראשים ברחוב, כשמבט בוחן של עוברים ושבים מסתיים תמיד בסמל השברולט שבחזית, כדי להבין במה הם מתבוננים.

מידותיו החיצוניות נדיבות מאד (אורך 4.862 מ', רוחב 1.947 מ' וגובה 1.703 מ') ומסייעות לנוכחותו המרשימה בכבישים.

בסיס הגלגלים עומד על 2.863 מ', בהחלט עזר לשמור על השקט מכיוון המושב האחורי המרווח, שאכלס 3 ילדים מתבגרים. 

חזיתו מרשימה מאד, עם שבכה ענקית, פנסי קסנון צרים ופנסי ערפל דומיננטיים, לצד פנסי לד מלפנים ומאחור. קורות שחורות וטוויסט מעניין בחיבור קורות C אל גג הרכב, יחד עם חישוקים ענקיים ובוהקים, מוסיפים את חלקם למראה המובחן של הרכב.

כניסה לרכב מגלה סביבה נעימה ועשירה באבזור, כיאה לשברולט מייד-אין-אמריקה, בשפת עיצוב המוכרת לנו מדגמי עילית של היצרן.

מסך מרכזי 8" אינטואיטיבי מאד, כולל קישוריות לטלפונים חכמים וקאר פליי, השולט בין היתר על מערכת שמע משובחת עם 8 רמקולים מבית BOSE.

לצד המסך כפתור חשמלי לפתיחת תא הכפפות ומתחתיו פיקוד המזגן שמחד מציג כפתורים קטנים מדי, האחראים על עוצמתו, מאידך מגלים פתחי אוורור עגולים וגדולים, שבאופן חכם מאפשרים בסיבובם שליטה על הטמפרטורה בבקרת האקלים הדו אזורית.

בלוח המחוונים מצוי מסך 8" הכולל מידע רב ושלל אפשרויות של הצגת נתונים לנהג. עוד נמצא פה גג פנוראמי, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום וקירור מושבים קדמיים, ריפודי עור, מצלמת 360, טעינה אלחוטית לניידים ופתחי אוורור למושב האחורי.

ברכב ישנם שקעי כוח ויציאות רבות (USB, Type C), לצד שקע 230 וולט.

תא המטען (נפתח חשמלית עם חיווי סמל שברולט למיקום הרגל) גדול עד מאד, עם נפח של 864 ליטרים, וגם בו מוצאים את פתרון התוחמים החכמים של היצרן, המונע מהציוד להיטלטל בו.

כוונון (חשמלי) של ההגה, של מושב הנהג (8 מצבים עם זיכרונות) ויוצאים לדרך.

דריכה אימתנית על דוושת התאוצה מוציאה מהמקום את הבלייזר בחריקת צמיגים, ששוקל לא פחות מ- 2 טונות לפני משקל נוסעים וציוד, שברגע הראשון מפתיעה, הרי לא נטרלנו את בקרת המשיכה, וברגע השני נראית הגיונית, לאור 305 כוחות הסוס ו-37.2 קג"מ שהמנוע הזה, V6 3.6, יודע להפיק.

לאחר הזינוק המנוע לא מאבד נשימה, ויחד עם תיבת ההילוכים (9 במספר) מייצר נתון תאוצה מרשים לסגמנט, עם 6.8 שניות למאה קמ"ש.

למנוע יכולת נשימה מרשימה, כששיא ההספק שלו מגיע ב-6,600 סל"ד גבוהים אך רועשים.

התנהגות הרכב בכביש הדורש נהיגה דינאמית טובה, בטח לסוג כזה של כלי רכב, אמנם ההגה מעט קל, אך עדיין נותן לנהג בטחון לגבי קו הפניה והעברות המשקל.

יחסי ההעברה הקרובים בגיר מסייעים לשמור על קצב טוב, ספורטיבי כמעט.

בשיוט נינוח, שם אמנם לא מצוי שיא ההספק, מתקבלת נסיעה שקטה מאד, בין היתר, בשל ביטול רעשים אקטיבי.

צריכת הדלק הממוצעת, שכללה תנועה עירונית פקוקה, כבישים בינעירוניים מהירים, וגם כמה לחיצות הגונות על הדוושה, בכל זאת, המנוע חובב הסל"ד ביקש זאת, עמד על 8.4 ק"מ לליטר בנזין.   

הרכב מגיע עם חבילת בטיחות מלאה שכוללת 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית (כולל תנועה בפקקים), ניטור שטח מת, בקרת סטייה מנתיב, שליטה אוטומטית על אורות גבוהים, בלימת חירום אוטונומית והתראת התנגשות וחיישני חנייה אחוריים.

2 אלמנטים מצוינים שכבר מצאנו ברכבי היצרן (בעיקר בקאדילק) נמצאים גם כאן, האחד, מראה פנימית שהיא בעצם מצלמת HD ברורה מאד, המאפשרת תמונה מעולה מה קורה מאחור, גם כשמזג האוויר סגרירי או כשמאחור יושבים 3 נוסעים גבוהים שמסתירים את החלון האחורי מהנהג.

אביזר הבטיחות השני שמאפיין את רכבי היצרן ושמאד אהבתי, הוא הרעידה שמתקבלת בישבן ממושב הנהג, עת נשקפת סכנה בהתקרבות לעצמים סביב, כשהפולס ניתן לימין או לשמאל, בהתאם למיקום המכשול הקרוב לרכב.  

החזרת המפתחות הבהירה לי שאמנם לא זכיתי לחוויה "בלייזרית" כפי שזכרתי מימי הצבא. אין פה V8 דיזל, גם לא נפח מנוע של 6,200 סמ"ק. אין פה צמיגי בלון וגם לא יכולות שטח אמיתיות.

הרכב גם לא ספרטני כמו שהיה פעם.

אבל כן יש פה, והרבה, ממה שהיצרן כיוון אליו עם הרכב הזה.

יש פה מראה מצודד, חזית שהיא מעין "קמארו פרקטית למשפחה". יש פה את כל מערכות הבטיחות הנדרשות. הרכב נעים, נוח, מרווח מאד ומפנק עד מאד. אז בשטח הטכני הוא יודע לעשות פחות אולי, אבל בכביש הוא נהנה להקפיץ את מחט הסל"ד ולהתנהג באופן משובב נפש, עם 300 פלוס הסוסים שעומדים לרשותו.   

וגם זה רבותי, הופך נדיר יותר ויותר, כמעט שנמצא בסכנת הכחדה, בשוק הרכב ששם עצמו על מוד "שקט".

תודה מיוחדת לאהרון, שהביא לצילומים את הבלייזר K-5 היפיפה שלו.