רנו 5 Renault החשמלית E-Tech בהשקה מקומית. החל מ-169 אלפי שקלים
קבוצת freesbe, יבואנית רנו בישראל, השיקה הבוקר אתRenault 5 E-Tech Electric , הדגם החשמלי החדש של רנו, המשיב לחיים את אחד השמות האייקוניים בתולדות המותג. עיצוב ה-5 החשמלית כולל תרגום מודרני לקווים הקלאסיים של ה-5 המקורית. חזרנו מההשקה עם הפרטים.
Electric - רקע
מעל לארבעה עשורים לאחר שה- 5 המקורית כיכבה על כבישי ישראל ואירופה, מגיעה הגרסה החשמלית המודרנית, הכוללת את פלטפורמת הדור החדש, AmpR Small של קבוצת רנו, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים קומפקטיים שפותחה בצרפת ומאפשרת שילוב בין יעילות אנרגטית, בטיחות מתקדמת ותחושת נהיגה קלילה ודינמית.



R5 E-Tech Electric – גרסאות, מנועים, טעינה
הדגם ישווק בשתי גרסאות, שתיהן בעלות הנעה קדמית.
Urban Range שמחירה 168,990 ₪, מגיעה עם מנוע בהספק של 120 כוחות סוס, מומנט של 23 קג״מ, סוללה בקיבולת של כ-40 קוט״ש, טווח של עד 306 קילומטרים (לפי תקן WLTP) וטעינה מהירה DC עד 80 קוו"ט.
התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בדגם זה אורכת 9 שניות.
הגרסה הבכירה היא ה- Comfort Range מתומחרת ב- 176,990 ש"ח, ומציעה מנוע בהספק של 150 כוחות סוס, מומנט של 25 קג״מ, סוללה בקיבולת של כ-52 קוט״ש, טווח של עד 407 קילומטרים (לפי תקן WLTP), וטעינה מהירה DC עד 100 קוו"ט.
התאוצה הקלאסית אורכת כאן 8 שניות.




R5 E-Tech Electric - אבזור
בישראל תשווק ה- R5 E-Tech Electric ברמת גימור יחידה ,TECHNO -והיא כוללת מסך מולטימדיה בגודל 10.1", עם ממשק OpenR Link מבוסס Google Built In ותמיכה ב Android Auto- וב Apple CarPlay-.
בנוסף, תקבלו לוח מחוונים דיגיטלי מלא 10.3", בקרת אקלים , משטח טעינה אלחוטית, תאורת אווירה בדשבורד, שמשות אחוריות כהות, מצלמה אחורית וחיישני חנייה היקפיים.
מסביב תאורת לד, חישוקי 18", ריפודי המושבים עשויים מחומרים ממוחזרים, מצלמה אחורית, בורר מצבי נהיגה, בלימה רגנרטיבית עם כפתורים על ההגה ועוד.
על צביעה דו גונית תוסיפו 5,000 ₪ למחיר.


R5 E-Tech Electric - בטיחות
ציון הבטיחות עומד על 7 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, אבזור הבטיחות כולל, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור, וגם בפני הולכי רגל או רכב דו גלגלי, שמירה אקטיבית על נתיב, מניעה אקטיבית מהתנגשות ברכב הנמצא בשטח מת וזיהוי תמרורים.
עוד תקבלו התרעה על עייפות נהג, בלימת חירום בפני רכב חוצה בצומת, התרעה לפני פתיחת דלת בעת רכב חולף ועוד.
---
אמיר בלכר מנכ"ל רנו ישראל: ״רנו 5 החשמלית היא הרבה מעבר לחשמלית מעוצבת ומבריקה: היא מגלמת את האיכויות והחזון של רנו החדשה. סנונית ראשונה בליין של דגמים שכובש את אירופה, ועכשיו גם בישראל"





RENAULT 5 E-Tech Electric
| מחיר (₪) | 168,990 - 176,990 |
| אורך (מ') | 3.92 |
| רוחב (מ') | 1.774 |
| גובה (מ') | 1.491 |
| בסיס גלגלים (מ') | 2.541 |
| משקל עצמי (ק"ג) | 1,447 - 1,524 |
| נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 326 / 1,106 |
| מרווח גחון (ס"מ) | 14.5 |
| טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר) | 306 / 407 |
| הספק מנוע (כ"ס) | 120 / 150 |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9 / 8 |
| קיבולת סוללה (קווט"ש) | 40 / 52 |
| משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק') | 240-300 |
| משך טעינה מהירה DC (15%-80%) (דק) | 30 |
| קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 100 -80 / 11 |
| משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 6 / 1050,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |
אודות המחבר
טל אבן

חי ונושם את ענף הרכב מילדות.
לשעבר מנהל המותגים אלפא רומיאו ויגואר ומנהל פיתוח עסקי בחברת ליסינג בינלאומית.
מזה 15 שנים בעלים של Even Better, המספקת שירותי ייעוץ, ליווי וקניינות בתהליכי רכישה של רכבי יוקרה וציי רכב לחברות.
מרצה בפורומים עסקיים שונים, מפרסם מאמרים מקצועיים בכתבי עת עסקיים, משמש כמנטור בתחומי אוטומוטיב ליזמים בסטארטאפ אקדמי, וכתב רכב ראשי בקבוצת גלגלים למעלה מעשור.
Electric - רקע
מעל לארבעה עשורים לאחר שה- 5 המקורית כיכבה על כבישי ישראל ואירופה, מגיעה הגרסה החשמלית המודרנית, הכוללת את פלטפורמת הדור החדש, AmpR Small של קבוצת רנו, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים קומפקטיים שפותחה בצרפת ומאפשרת שילוב בין יעילות אנרגטית, בטיחות מתקדמת ותחושת נהיגה קלילה ודינמית.



R5 E-Tech Electric – גרסאות, מנועים, טעינה
הדגם ישווק בשתי גרסאות, שתיהן בעלות הנעה קדמית.
Urban Range שמחירה 168,990 ₪, מגיעה עם מנוע בהספק של 120 כוחות סוס, מומנט של 23 קג״מ, סוללה בקיבולת של כ-40 קוט״ש, טווח של עד 306 קילומטרים (לפי תקן WLTP) וטעינה מהירה DC עד 80 קוו"ט.
התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בדגם זה אורכת 9 שניות.
הגרסה הבכירה היא ה- Comfort Range מתומחרת ב- 176,990 ש"ח, ומציעה מנוע בהספק של 150 כוחות סוס, מומנט של 25 קג״מ, סוללה בקיבולת של כ-52 קוט״ש, טווח של עד 407 קילומטרים (לפי תקן WLTP), וטעינה מהירה DC עד 100 קוו"ט.
התאוצה הקלאסית אורכת כאן 8 שניות.




R5 E-Tech Electric - אבזור
בישראל תשווק ה- R5 E-Tech Electric ברמת גימור יחידה ,TECHNO -והיא כוללת מסך מולטימדיה בגודל 10.1", עם ממשק OpenR Link מבוסס Google Built In ותמיכה ב Android Auto- וב Apple CarPlay-.
בנוסף, תקבלו לוח מחוונים דיגיטלי מלא 10.3", בקרת אקלים , משטח טעינה אלחוטית, תאורת אווירה בדשבורד, שמשות אחוריות כהות, מצלמה אחורית וחיישני חנייה היקפיים.
מסביב תאורת לד, חישוקי 18", ריפודי המושבים עשויים מחומרים ממוחזרים, מצלמה אחורית, בורר מצבי נהיגה, בלימה רגנרטיבית עם כפתורים על ההגה ועוד.
על צביעה דו גונית תוסיפו 5,000 ₪ למחיר.


R5 E-Tech Electric - בטיחות
ציון הבטיחות עומד על 7 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, אבזור הבטיחות כולל, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור, וגם בפני הולכי רגל או רכב דו גלגלי, שמירה אקטיבית על נתיב, מניעה אקטיבית מהתנגשות ברכב הנמצא בשטח מת וזיהוי תמרורים.
עוד תקבלו התרעה על עייפות נהג, בלימת חירום בפני רכב חוצה בצומת, התרעה לפני פתיחת דלת בעת רכב חולף ועוד.
---
אמיר בלכר מנכ"ל רנו ישראל: ״רנו 5 החשמלית היא הרבה מעבר לחשמלית מעוצבת ומבריקה: היא מגלמת את האיכויות והחזון של רנו החדשה. סנונית ראשונה בליין של דגמים שכובש את אירופה, ועכשיו גם בישראל"





RENAULT 5 E-Tech Electric
| מחיר (₪) | 168,990 - 176,990 |
| אורך (מ') | 3.92 |
| רוחב (מ') | 1.774 |
| גובה (מ') | 1.491 |
| בסיס גלגלים (מ') | 2.541 |
| משקל עצמי (ק"ג) | 1,447 - 1,524 |
| נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 326 / 1,106 |
| מרווח גחון (ס"מ) | 14.5 |
| טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר) | 306 / 407 |
| הספק מנוע (כ"ס) | 120 / 150 |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9 / 8 |
| קיבולת סוללה (קווט"ש) | 40 / 52 |
| משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק') | 240-300 |
| משך טעינה מהירה DC (15%-80%) (דק) | 30 |
| קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 100 -80 / 11 |
| משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 6 / 1050,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |
אודות המחבר
טל אבן

חי ונושם את ענף הרכב מילדות.
לשעבר מנהל המותגים אלפא רומיאו ויגואר ומנהל פיתוח עסקי בחברת ליסינג בינלאומית.
מזה 15 שנים בעלים של Even Better, המספקת שירותי ייעוץ, ליווי וקניינות בתהליכי רכישה של רכבי יוקרה וציי רכב לחברות.
מרצה בפורומים עסקיים שונים, מפרסם מאמרים מקצועיים בכתבי עת עסקיים, משמש כמנטור בתחומי אוטומוטיב ליזמים בסטארטאפ אקדמי, וכתב רכב ראשי בקבוצת גלגלים למעלה מעשור.






