ריינג' רובר ספורט D250 SE במבחן דרכים
דגם הספורט קיבל את גרסת מנוע הדיזל 250 SE כ"ס כגרסת כניסה, המחיר הוזל במעט, אך עדיין נמצא מעל לקו 3 רבעי מיליון השקלים. יחד עם חלק מהפיצ'רים שהיו בגרסת ה-HSE, גם חלק מכפתורי התפעול נעלמו, כשאלה האחרונים נבלעו אל תוך המסך הראשי. היו אלה סיבות מצוינות לדלג אל מושב הנהג הגבוה, ולקחת אותו למבחן דרכים.
ריינג' רובר ספורט D250 SE - רקע
הריינג' רובר ספורט מזכיר לא מעט את אחיו הגדול, דגם הריינג' רובר בגודל מלא.
מחד, הוא משמר את הפאר וההדר ואת יכולות השטח, מאידך, הוא עושה זאת במימדים מעט קטנים יותר, עדיין גדולים באופן אבסולוטי, במראה ספורטיבי ומלא בסטייל, ולא פחות חשוב, במחיר הנמוך לעומתו בעשרות אחוזים.
גרסת ה- 300 נבחנה כאן בעבר. כעת ה-300 מגיעה רק ברמת הגימור הגבוהה HSE, ומתומחרת בלא פחות מ- 884,900 ₪, בשל כך, היה זה אך נכון להציג גרסת כניסה חדשה, 250SE, זו שכאן, שעולה 757,200 ₪.
לעומת ה-300HSE, גרסה זו מוותרת על מעט מהאבזור ועל כמה סוסים במנוע, אך עדיין מציעה חבילת ערך גבוהה בעלות מופחתת של כמעט 130 אלף שקלים, משהו כמו סוזוקי סוויפט חדשה אם תרצו, ולא בטוח שהפער לטובת ה-300 אכן מצדיק את התוספת במחיר.
רוב הפיצ'רים החשובים באמת נשארו גם כאן, תא הנהג עודכן, בורר מצבי השטח המפורסם אף הוא קיים, וכמובן – המראה המסוקס, והמרווח הנהדר ל-5 נוסעים על שלל מטלטליהם הרבים.
כך או אחרת, הריינג' ספורט הוא סמל סטטוס שדואג גם שלא להסגיר כלפי חוץ את הגרסה, וכבר מרמת הכניסה מאפשר לנהג ולנוסעים לקבל מבטים של סקרנים מסביב.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – עיצוב חיצוני
למרות עדכון הדגם שנעשה ממש לאחרונה, העיצוב החיצוני נותר כשהיה באופן מוחלט או קרוב לכך, במסגרת "זה עובד טוב, למה לקלקל?", כי אכן, הריינג' ספורט הוא אחד מרכבי הפנאי היפים ביותר שנעים על הכבישים.
מלפנים פנסים צרים עם חתימות לד, ביניהם גריל צר, למטה פגוש גדול ודומיננטי עם 2 גרילים נוספים. מהצד הצביעה הדו גונית מקנה מראה של גג צף ושחור, ידיות הדלתות שקועות ונשלפות החוצה עם קרבה לרכב, ודווקא חישוקי ה-21" הבוהקים נותנים מראה אלגנטי ופחות מאיים מאלה השחורים והגדולים יותר (22") שהותקנו ב-300 שנבחנה בעבר; בכל מצבי הכביש והשטח, הם גם מעניקים נוחות משופרת בהשוואה.
מאחור שפת העיצוב ממשיכה בשלה עם פנסים צרים, כיתוב שם המותג בגדול ביניהם, ספוילר גג גדול המסתיר את המגב האחורי, דיפיוזר בשחור, וכיתוב Sport.
המידות הגדולות לא השתנו, עם כ- 4.95 מ' לאורך, 2.05 מ' לרוחב והגובה בן 1.82 מ'. בסיס הגלגלים נותר גדול כשהיה – ועומד על 3 מטרים.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
כניסה פנימה חושפת את האווירה האריסטוקרטית המוכרת של דגם הספורט, רק שבמבט מעמיק יותר נבחין שהפתורים הפיזיים נעלמו כמעט לחלוטין, לטובת מסך גדול.
פעולות כמו שליטה במיזוג, בעוצמת השמע או בבורר מצבי הנהיגה המפורסם של לנד/ ריינג' רובר – ה- terrain response 2, כולם עלו קומה אל המסך המרכזי, שהוא לכשלעצמו, מציג את הדור החדש ביותר (Pivi Pro) של הקונצרן, ובגודל 13.1".
מלבד הכפתורים המוכרים שעל ההגה, המתפעלים את בקרת השיוט, מערכת השמע, הטלפון ושימוש מתחלף לשם הצגת מחשב הדרך בלוח המחוונים הגדול (13.8"), והכפתורים שמאחוריו המתפעלים את הגיר, כמעט שלא תמצאו בתא הנהג כפתורים.
במרכז הקונסולה ידית ההילוכים החשמלית והקפיצית, כיבוי ודימום מנוע, ובערך זהו.
אפילו כפתורי הזזת המושבים הקדמיים משולבים עם פונקציית הזיכרונות שלהם, כדי שלא להוסיף כפתורים מיותרים חלילה.
כפתורי הנעילה והפתיחה של הרכב, בשתי הדלתות הקדמיות, מעט חבויים, כאילו אומרים שלא ממש נוח להם להיות קיימים עדיין, בסביבת עיצוב נקייה ונטולת כפתורים.
באופן אירוני, דווקא יחידת מקשי מערכת האיתור מעט מקלקלת, גם את העיצוב החלק וההרמוני, וגם כופה את החזרת הכפתורים לתמונה.
החומרים כאן איכותיים מאד, יש כאן המון עור Windsor מקצה לקצה, אלומיניום מוברש, תאורת אווירה נאה ושילוב צבעים נהדר בין חום ושחור.
תאי האחסון כאן רבים וגדולים, בין המושבים, בקונסולה המרכזית, ושם גם תא נסתר מתחת למחזיקי הכוסות, לשם אחסון ארנק או טלפון מבלי שייראו החוצה, או שיהיה סיכוי שייגנבו.
יש כאן גם 2 תאי כפפות, תחתי ועילי.
---
גם מאחור יש המון מקום, אפילו ל-3 נוסעים מבוגרים, הרבה בזכות בסיס הגלגלים הגדול ורוחב המרכב הנדיב. לא ייחסר פה מקום לברכיים ולכתפיים, ובטח שלא לראש.
כאן תמצאו ריצפה שטוחה, שליטה בעוצמת המזגן האחורי, שקעי טעינה, הסטת משענת הגב באופן חשמלי, חימום למושבים וגג שמש פנורמי ענק מעל.
בהחלט מתאים לאצולה הבריטית, שיושבת לרוב במושבים אלה.
---
בתא המטען העצום שכאן (835 ליטרים) סף העמסה נוח ורחב, יש כאן כפתורים לשליטה בזווית משענת הגב של השורה השנייה, כדי להגדיל את שטח האחסון בהתאם.
מתחת לרצפתו תמצאו גלגל חלופי מוגבל ל-80 קמ"ש ולא ערכת ניפוח, כיאה לרכב שטח אמיתי.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – אבזור, מחיר
מחיר הדגם עומד על 757,200 ₪ כאמור. כראוי וכצפוי מרכב בסדרי גודל כאלה של המחיר, רשימת האבזור כאן ארוכה למדי, למרות שמדובר ב"דגם כניסה", תיאור שנשמע כמעט ציני נוכח המחיר.
מעבר למה שצוין תמצאו כאן תא מטען בפתיחה חשמלית, כניסה ללא מפתח, מראות צד חשמליות ומתקפלות חשמלית, חימום במושבים הקדמיים, הגה בציפוי עור ומתכוונן חשמלית וקישוריות (חוטית) לאנדרואיד ולאפל.
מעבר, מערכת השמע שכאן מעולה מבית Meridian, ישנם משטח טעינה אלחוטית, מצלמות 360 רבות זוויות, חיישנים היקפיים ועוד.
בנוסף, יש כאן מתלי אוויר נהדרים, איתם ניתן לשלוט בגובה המרכב, ולכן מרווח הגחון נע בין 21.6 ועד 28 ס"מ במצבי שטח קיצוניים.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – בטיחות
הדגם קיבל ציון בטיחות של 6 מתוך 8.
יש כאן 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בחירום, זיהוי ומניעת התנגשות ברכב שנמצא בשטח מת, בלימה אוטומטית לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטומטית, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על עייפות נהג ועוד.
מערכות הבטיחות האקטיביות כוללות שלל צפצופים, עד שתרגלתי כיבוי, בכל פעם מחדש, של פעולתן של חלק מהן, וזה חוטא למטרת קיומן. מעט פחות צפצופים טורדניים ייסעו להעלאת הבטיחות הכללית ל הנוסעים, בכך שמערכות אלה לא תנוטרלנה כדרך קבע, עם כל התנעה מחדש.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – מנוע, הנעה, צריכת סולר
לגרסת ה-250 מנוע דיזל בן 6 צילינדרים בטור. למנוע סיוע סימלי של חשמל על ידי מנוע עזר חשמלי, מה שהופך אותו ל- MHEV- מיילד הייבריד.
כרגיל אצל רכבי המותג, שם הדגם רומז על כוחות הסוס שלו, ואכן ארוזים כאן 250 סוסים. המומנט עומד על 57 קג"מ.
ההנעה היא כפולה כמובן, וצמד המנועים משודך לתיבת הילוכים בת 8 יחסי העברה קדמיים.
התאוצה ל-100 קמ"ש מעמידה אורכת כאן 8 שניות בדיוק והמשקל העצמי של ה-250 עומד על 2,390 ק"ג.
צריכת הסולר הממוצעת המוצהרת עומדת על 7.5 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם 13.33 ק"מ לליטר סולר. בפועל המנעד היה יותר בין 11 ק"מ לליטר בנהיגה שלווה ורגועה, ועד 8.8 ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת יותר, שטח לעיתים, ושמירה על קצב גבוה.
הממוצע הכללי של המבחן נקבע על 10.2 ק"מ לליטר.
ריינג' רובר ספורט D250 SE - נוסעים
המושבים פה נוחים ורחבים, להם לא מעט אפשרויות כיוונון חשמלי.
עם כניסה שמים לב שמשקוף הרכב לא מאד גבוה כשהמושב מורם אל על, ויש להנמיכו. לאחר התמקמות הראות החוצה מצוינת, וגם גובה המושב טוב.
בעיר, המנוע החשמלי הזעיר מסייע בעיקר בפעולת ההדממה / התנעה ברמזורים, וזו מתבצעת מבלי שתרגישו כמעט.
איכות הבידוד האקוסטי מעולה, ולא תשמעו את רחשי הכביש, גם מנוע הדיזל פועל חרישית.
תאוצת הרכב מפתיעה, נוכח המנוע שאיבד 50 סוסים ו-8 קג"מ לעומת הדגם שנבחן בעבר, מבלי שהמשקל העצמי הופחת. דגם הספורט 250 זריז מאד, ניתן להשתלב איתו בקלות, ורק כנכנסים לסמטה צרה או כשפוגשים בקוטר הסיבוב הגדול, מעל ל-12 וחצי מטרים, נזכרים שבעצם מדובר ברכב גדל מימדים.
מתלי האוויר עובדים באופן מופלא וממהרים לגהץ את פגעי הכבישים באופן מרשים.
מחוץ לעיר, המנוע ממשיך להרשים עם ביצועים מצוינים, נהמת המנוע כאן נהדרת וכוחנית, וההילוכים עוברים באופן חלק. מצב ספורט מזרז את העברתם, וגם את תגובתיות הדוושה ומהירות היציאה מהמקום או עקיפה.
השיוט בכביש המהיר נוח מאד ונינוח, וגם בקרת השיוט האדפטיבית עובדת היטב.
המתלים ממשיכים להרשים גם כאן, ומטפלים היטב בכביש גלי ובבורות.
כשעוברים לנהיגה דינאמית מגלים מרכב מרוסן עם זווית גלגול מינימלית, העברות המשקל צפויות כל עוד לא תצפו להתנהגות ספורטיבית. עדיין, יש כאן משקל עצמי ומרכז כובד גבוהים, לצד הגה קל ולא מאד מתקשר.
בשטח ניתן ליהנות במיוחד עם הריינג' ספורט. אמנם לא אתגרתי אותו עם מעברים טכניים, אך שבילים מהירים, סוגי קרקע שונים ושינויי גבהים שחיכו לנו בדרך הבשור שבדרום, גילו שניתן לנוע כאן מהר ובנוחות נדירה לרכב שטח, כשהרכב יודע לנהל את בורר מצבי הנהיגה אוטומטית. הריינג' ספורט יודע להיות כאן שובב ולקשקש בזנבו.
מעבר לכך, למרות היעדר הילוך כוח, תמצאו כאן אפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזית, וגם יכולת צליחת מעבר ימי שגובהו עד 90 ס"מ, וזה הרבה.
ריינג' רובר ספורט D250 SE - מסכמים
הריינג' ספורט לא נועד להיות דיפנדר. הוא נועד להיות ריינג' ספורט.
בשל כך, העיצוב החיצוני כאן עגלגל יותר, כזה שיקרוץ ללקוחות רבים שעולם נהיגת השטח הטכני הוא מהם והלאה.
לא תמצאו כאן הילוכי כוח, אך עדיין, השיוך המשפחתי מכתיב שגם הספורט חייב להיות בעל יכולות שטח גבוהות מאד, אולי גבוהות בהרבה מכפי שאי פעם יידרש להן, ולכן הן כאן.
הריינג' ספורט נהנה מעולמות רבים. הוא יפיפה ומסובב ראשים, העיצוב הפנימי שלו נקי ואסתטי, אחרי שנעלמו ממנו כפתורי תפעול שונים (אך חיוניים), הוא בטיחותי ומאובזר וגם מאד-מאד מרווח.
מתלי האוויר שלו מופלאים, ונותנים חוויות כביש ושטח נהדרות.
המסך כאן מצוין, רק שאני אהבתי יותר את הסידור הקודם בו היו כפתורים פיזיים לתפעול המערכות השכיחות ברכב, כמו מיזוג או מערכת השמע, או סתם תפעול בגלגלים של הטריין ריספונס. צווי השעה והאופנה פועלים כאן שעות נוספות.
נשאר רק נושא המחיר והתמורה. אז נכון, שלושת רבעי המיליון שקלים להם תדרשו הוא סכום לא מבוטל עבור רכב, כל רכב;
אך כשבודקים עלויות של מתחרים ממותגי יוקרה אחרים, בעיקר הגרמניים שביניהם, לא בטוח שעבורם תרשמו צ'ק בסכום מופחת, אלא להיפך.
גם לא בטוח שבחירתכם תיתפס כסמל סטטוס סטייליסטי וסקסי, כמו זה שצמוד לריינג' רובר ספורט, כבר מאז שנולד.
ומה שכן בטוח, שאם תלכו לכיוון אחר, כנראה תבחרו ברכב יוקרה ללא יכולות שטח אמיתיות ובטח לא גבוהות כמו שכאן, אלא אם תבחרו ברכב אחר מבית לנד/ריינג' רובר, וגם זה בונוס גדול שהופך אותו לאול-ראונדר מצוין.
Range Rover Sport 250 SE
מחיר (₪) | 757,200 |
אורך (מ') | 4.946 |
רוחב (מ') | 2.047 |
גובה (מ') | 1.82 |
בסיס גלגלים (מ') | 3.00 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,390 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 835 / 1,860 |
מרווח גחון (ס"מ) | 21.6 - 28.0 |
צריכת סולר ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 13.3 / 10.2 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | דיזל, 3,000 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 6 טורי, מיילד הייבריד MHEV 48V |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 8, 4x4 |
הספק מנוע (כ"ס) | 250 |
מומנט (קג"מ) | 57 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 8.0 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 150,000 |
ריינג' רובר ספורט D250 SE - רקע
הריינג' רובר ספורט מזכיר לא מעט את אחיו הגדול, דגם הריינג' רובר בגודל מלא.
מחד, הוא משמר את הפאר וההדר ואת יכולות השטח, מאידך, הוא עושה זאת במימדים מעט קטנים יותר, עדיין גדולים באופן אבסולוטי, במראה ספורטיבי ומלא בסטייל, ולא פחות חשוב, במחיר הנמוך לעומתו בעשרות אחוזים.
גרסת ה- 300 נבחנה כאן בעבר. כעת ה-300 מגיעה רק ברמת הגימור הגבוהה HSE, ומתומחרת בלא פחות מ- 884,900 ₪, בשל כך, היה זה אך נכון להציג גרסת כניסה חדשה, 250SE, זו שכאן, שעולה 757,200 ₪.
לעומת ה-300HSE, גרסה זו מוותרת על מעט מהאבזור ועל כמה סוסים במנוע, אך עדיין מציעה חבילת ערך גבוהה בעלות מופחתת של כמעט 130 אלף שקלים, משהו כמו סוזוקי סוויפט חדשה אם תרצו, ולא בטוח שהפער לטובת ה-300 אכן מצדיק את התוספת במחיר.
רוב הפיצ'רים החשובים באמת נשארו גם כאן, תא הנהג עודכן, בורר מצבי השטח המפורסם אף הוא קיים, וכמובן – המראה המסוקס, והמרווח הנהדר ל-5 נוסעים על שלל מטלטליהם הרבים.
כך או אחרת, הריינג' ספורט הוא סמל סטטוס שדואג גם שלא להסגיר כלפי חוץ את הגרסה, וכבר מרמת הכניסה מאפשר לנהג ולנוסעים לקבל מבטים של סקרנים מסביב.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – עיצוב חיצוני
למרות עדכון הדגם שנעשה ממש לאחרונה, העיצוב החיצוני נותר כשהיה באופן מוחלט או קרוב לכך, במסגרת "זה עובד טוב, למה לקלקל?", כי אכן, הריינג' ספורט הוא אחד מרכבי הפנאי היפים ביותר שנעים על הכבישים.
מלפנים פנסים צרים עם חתימות לד, ביניהם גריל צר, למטה פגוש גדול ודומיננטי עם 2 גרילים נוספים. מהצד הצביעה הדו גונית מקנה מראה של גג צף ושחור, ידיות הדלתות שקועות ונשלפות החוצה עם קרבה לרכב, ודווקא חישוקי ה-21" הבוהקים נותנים מראה אלגנטי ופחות מאיים מאלה השחורים והגדולים יותר (22") שהותקנו ב-300 שנבחנה בעבר; בכל מצבי הכביש והשטח, הם גם מעניקים נוחות משופרת בהשוואה.
מאחור שפת העיצוב ממשיכה בשלה עם פנסים צרים, כיתוב שם המותג בגדול ביניהם, ספוילר גג גדול המסתיר את המגב האחורי, דיפיוזר בשחור, וכיתוב Sport.
המידות הגדולות לא השתנו, עם כ- 4.95 מ' לאורך, 2.05 מ' לרוחב והגובה בן 1.82 מ'. בסיס הגלגלים נותר גדול כשהיה – ועומד על 3 מטרים.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
כניסה פנימה חושפת את האווירה האריסטוקרטית המוכרת של דגם הספורט, רק שבמבט מעמיק יותר נבחין שהפתורים הפיזיים נעלמו כמעט לחלוטין, לטובת מסך גדול.
פעולות כמו שליטה במיזוג, בעוצמת השמע או בבורר מצבי הנהיגה המפורסם של לנד/ ריינג' רובר – ה- terrain response 2, כולם עלו קומה אל המסך המרכזי, שהוא לכשלעצמו, מציג את הדור החדש ביותר (Pivi Pro) של הקונצרן, ובגודל 13.1".
מלבד הכפתורים המוכרים שעל ההגה, המתפעלים את בקרת השיוט, מערכת השמע, הטלפון ושימוש מתחלף לשם הצגת מחשב הדרך בלוח המחוונים הגדול (13.8"), והכפתורים שמאחוריו המתפעלים את הגיר, כמעט שלא תמצאו בתא הנהג כפתורים.
במרכז הקונסולה ידית ההילוכים החשמלית והקפיצית, כיבוי ודימום מנוע, ובערך זהו.
אפילו כפתורי הזזת המושבים הקדמיים משולבים עם פונקציית הזיכרונות שלהם, כדי שלא להוסיף כפתורים מיותרים חלילה.
כפתורי הנעילה והפתיחה של הרכב, בשתי הדלתות הקדמיות, מעט חבויים, כאילו אומרים שלא ממש נוח להם להיות קיימים עדיין, בסביבת עיצוב נקייה ונטולת כפתורים.
באופן אירוני, דווקא יחידת מקשי מערכת האיתור מעט מקלקלת, גם את העיצוב החלק וההרמוני, וגם כופה את החזרת הכפתורים לתמונה.
החומרים כאן איכותיים מאד, יש כאן המון עור Windsor מקצה לקצה, אלומיניום מוברש, תאורת אווירה נאה ושילוב צבעים נהדר בין חום ושחור.
תאי האחסון כאן רבים וגדולים, בין המושבים, בקונסולה המרכזית, ושם גם תא נסתר מתחת למחזיקי הכוסות, לשם אחסון ארנק או טלפון מבלי שייראו החוצה, או שיהיה סיכוי שייגנבו.
יש כאן גם 2 תאי כפפות, תחתי ועילי.
---
גם מאחור יש המון מקום, אפילו ל-3 נוסעים מבוגרים, הרבה בזכות בסיס הגלגלים הגדול ורוחב המרכב הנדיב. לא ייחסר פה מקום לברכיים ולכתפיים, ובטח שלא לראש.
כאן תמצאו ריצפה שטוחה, שליטה בעוצמת המזגן האחורי, שקעי טעינה, הסטת משענת הגב באופן חשמלי, חימום למושבים וגג שמש פנורמי ענק מעל.
בהחלט מתאים לאצולה הבריטית, שיושבת לרוב במושבים אלה.
---
בתא המטען העצום שכאן (835 ליטרים) סף העמסה נוח ורחב, יש כאן כפתורים לשליטה בזווית משענת הגב של השורה השנייה, כדי להגדיל את שטח האחסון בהתאם.
מתחת לרצפתו תמצאו גלגל חלופי מוגבל ל-80 קמ"ש ולא ערכת ניפוח, כיאה לרכב שטח אמיתי.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – אבזור, מחיר
מחיר הדגם עומד על 757,200 ₪ כאמור. כראוי וכצפוי מרכב בסדרי גודל כאלה של המחיר, רשימת האבזור כאן ארוכה למדי, למרות שמדובר ב"דגם כניסה", תיאור שנשמע כמעט ציני נוכח המחיר.
מעבר למה שצוין תמצאו כאן תא מטען בפתיחה חשמלית, כניסה ללא מפתח, מראות צד חשמליות ומתקפלות חשמלית, חימום במושבים הקדמיים, הגה בציפוי עור ומתכוונן חשמלית וקישוריות (חוטית) לאנדרואיד ולאפל.
מעבר, מערכת השמע שכאן מעולה מבית Meridian, ישנם משטח טעינה אלחוטית, מצלמות 360 רבות זוויות, חיישנים היקפיים ועוד.
בנוסף, יש כאן מתלי אוויר נהדרים, איתם ניתן לשלוט בגובה המרכב, ולכן מרווח הגחון נע בין 21.6 ועד 28 ס"מ במצבי שטח קיצוניים.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – בטיחות
הדגם קיבל ציון בטיחות של 6 מתוך 8.
יש כאן 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בחירום, זיהוי ומניעת התנגשות ברכב שנמצא בשטח מת, בלימה אוטומטית לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטומטית, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על עייפות נהג ועוד.
מערכות הבטיחות האקטיביות כוללות שלל צפצופים, עד שתרגלתי כיבוי, בכל פעם מחדש, של פעולתן של חלק מהן, וזה חוטא למטרת קיומן. מעט פחות צפצופים טורדניים ייסעו להעלאת הבטיחות הכללית ל הנוסעים, בכך שמערכות אלה לא תנוטרלנה כדרך קבע, עם כל התנעה מחדש.
ריינג' רובר ספורט D250 SE – מנוע, הנעה, צריכת סולר
לגרסת ה-250 מנוע דיזל בן 6 צילינדרים בטור. למנוע סיוע סימלי של חשמל על ידי מנוע עזר חשמלי, מה שהופך אותו ל- MHEV- מיילד הייבריד.
כרגיל אצל רכבי המותג, שם הדגם רומז על כוחות הסוס שלו, ואכן ארוזים כאן 250 סוסים. המומנט עומד על 57 קג"מ.
ההנעה היא כפולה כמובן, וצמד המנועים משודך לתיבת הילוכים בת 8 יחסי העברה קדמיים.
התאוצה ל-100 קמ"ש מעמידה אורכת כאן 8 שניות בדיוק והמשקל העצמי של ה-250 עומד על 2,390 ק"ג.
צריכת הסולר הממוצעת המוצהרת עומדת על 7.5 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם 13.33 ק"מ לליטר סולר. בפועל המנעד היה יותר בין 11 ק"מ לליטר בנהיגה שלווה ורגועה, ועד 8.8 ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת יותר, שטח לעיתים, ושמירה על קצב גבוה.
הממוצע הכללי של המבחן נקבע על 10.2 ק"מ לליטר.
ריינג' רובר ספורט D250 SE - נוסעים
המושבים פה נוחים ורחבים, להם לא מעט אפשרויות כיוונון חשמלי.
עם כניסה שמים לב שמשקוף הרכב לא מאד גבוה כשהמושב מורם אל על, ויש להנמיכו. לאחר התמקמות הראות החוצה מצוינת, וגם גובה המושב טוב.
בעיר, המנוע החשמלי הזעיר מסייע בעיקר בפעולת ההדממה / התנעה ברמזורים, וזו מתבצעת מבלי שתרגישו כמעט.
איכות הבידוד האקוסטי מעולה, ולא תשמעו את רחשי הכביש, גם מנוע הדיזל פועל חרישית.
תאוצת הרכב מפתיעה, נוכח המנוע שאיבד 50 סוסים ו-8 קג"מ לעומת הדגם שנבחן בעבר, מבלי שהמשקל העצמי הופחת. דגם הספורט 250 זריז מאד, ניתן להשתלב איתו בקלות, ורק כנכנסים לסמטה צרה או כשפוגשים בקוטר הסיבוב הגדול, מעל ל-12 וחצי מטרים, נזכרים שבעצם מדובר ברכב גדל מימדים.
מתלי האוויר עובדים באופן מופלא וממהרים לגהץ את פגעי הכבישים באופן מרשים.
מחוץ לעיר, המנוע ממשיך להרשים עם ביצועים מצוינים, נהמת המנוע כאן נהדרת וכוחנית, וההילוכים עוברים באופן חלק. מצב ספורט מזרז את העברתם, וגם את תגובתיות הדוושה ומהירות היציאה מהמקום או עקיפה.
השיוט בכביש המהיר נוח מאד ונינוח, וגם בקרת השיוט האדפטיבית עובדת היטב.
המתלים ממשיכים להרשים גם כאן, ומטפלים היטב בכביש גלי ובבורות.
כשעוברים לנהיגה דינאמית מגלים מרכב מרוסן עם זווית גלגול מינימלית, העברות המשקל צפויות כל עוד לא תצפו להתנהגות ספורטיבית. עדיין, יש כאן משקל עצמי ומרכז כובד גבוהים, לצד הגה קל ולא מאד מתקשר.
בשטח ניתן ליהנות במיוחד עם הריינג' ספורט. אמנם לא אתגרתי אותו עם מעברים טכניים, אך שבילים מהירים, סוגי קרקע שונים ושינויי גבהים שחיכו לנו בדרך הבשור שבדרום, גילו שניתן לנוע כאן מהר ובנוחות נדירה לרכב שטח, כשהרכב יודע לנהל את בורר מצבי הנהיגה אוטומטית. הריינג' ספורט יודע להיות כאן שובב ולקשקש בזנבו.
מעבר לכך, למרות היעדר הילוך כוח, תמצאו כאן אפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזית, וגם יכולת צליחת מעבר ימי שגובהו עד 90 ס"מ, וזה הרבה.
ריינג' רובר ספורט D250 SE - מסכמים
הריינג' ספורט לא נועד להיות דיפנדר. הוא נועד להיות ריינג' ספורט.
בשל כך, העיצוב החיצוני כאן עגלגל יותר, כזה שיקרוץ ללקוחות רבים שעולם נהיגת השטח הטכני הוא מהם והלאה.
לא תמצאו כאן הילוכי כוח, אך עדיין, השיוך המשפחתי מכתיב שגם הספורט חייב להיות בעל יכולות שטח גבוהות מאד, אולי גבוהות בהרבה מכפי שאי פעם יידרש להן, ולכן הן כאן.
הריינג' ספורט נהנה מעולמות רבים. הוא יפיפה ומסובב ראשים, העיצוב הפנימי שלו נקי ואסתטי, אחרי שנעלמו ממנו כפתורי תפעול שונים (אך חיוניים), הוא בטיחותי ומאובזר וגם מאד-מאד מרווח.
מתלי האוויר שלו מופלאים, ונותנים חוויות כביש ושטח נהדרות.
המסך כאן מצוין, רק שאני אהבתי יותר את הסידור הקודם בו היו כפתורים פיזיים לתפעול המערכות השכיחות ברכב, כמו מיזוג או מערכת השמע, או סתם תפעול בגלגלים של הטריין ריספונס. צווי השעה והאופנה פועלים כאן שעות נוספות.
נשאר רק נושא המחיר והתמורה. אז נכון, שלושת רבעי המיליון שקלים להם תדרשו הוא סכום לא מבוטל עבור רכב, כל רכב;
אך כשבודקים עלויות של מתחרים ממותגי יוקרה אחרים, בעיקר הגרמניים שביניהם, לא בטוח שעבורם תרשמו צ'ק בסכום מופחת, אלא להיפך.
גם לא בטוח שבחירתכם תיתפס כסמל סטטוס סטייליסטי וסקסי, כמו זה שצמוד לריינג' רובר ספורט, כבר מאז שנולד.
ומה שכן בטוח, שאם תלכו לכיוון אחר, כנראה תבחרו ברכב יוקרה ללא יכולות שטח אמיתיות ובטח לא גבוהות כמו שכאן, אלא אם תבחרו ברכב אחר מבית לנד/ריינג' רובר, וגם זה בונוס גדול שהופך אותו לאול-ראונדר מצוין.
Range Rover Sport 250 SE
מחיר (₪) | 757,200 |
אורך (מ') | 4.946 |
רוחב (מ') | 2.047 |
גובה (מ') | 1.82 |
בסיס גלגלים (מ') | 3.00 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,390 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 835 / 1,860 |
מרווח גחון (ס"מ) | 21.6 - 28.0 |
צריכת סולר ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 13.3 / 10.2 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | דיזל, 3,000 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 6 טורי, מיילד הייבריד MHEV 48V |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 8, 4x4 |
הספק מנוע (כ"ס) | 250 |
מומנט (קג"מ) | 57 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 8.0 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 150,000 |