ריינג' רובר ספורט – מבחן דרכים
האח המצודד מבית לנד רובר- ריינג' רובר, מציג דור שלישי לדגם, הכולל מרכב גדול, מעוצב ומוקשח יותר לעומת קודמיו. גם תא הנוסעים זכה לשדרוג טכנולוגי מרשים. פגשנו אותו למבחן דרכים, בשלל סוגי דרכים.
ריינג' רובר ספורט - רקע
מאז הוצג לראשונה בשנת 2004, נתפס דגם הספורט ממשפחת ריינג' רובר, חטיבת הסופר- יוקרה של מותג לנד רובר, כרכב הזוכה ליהנות מכל העולמות.
כבר מהדור הראשון בלט דגם הספורט בהיותו מצודד ואיכותי, הוא הציג טכנולוגיה עדכנית לאותה שעה וכן- הוא לא ויתר מעולם על מטלות העבירות שממתינות לו מחוץ לכביש הסלול, דבר שהפך חלק בלתי נפרד מ-DNA של רכבי לנד רובר- ריינג' רובר השונים.
את המשימה הקשוחה צלח כבר אז בשל שימוש במכלולים (ובעיקר בשלדה) ששאל מבן דודו חובב השטח ולועס הסלעים, מלך השטח לאותם ימים, הדיסקברי 3.
ואכן, מאז רכש לעצמו דגם הספורט סקס-אפיל ונחשקות, שיחד עם מוניטין ומורשת קרב, הפכו במהרה לסמל סטטוס של ממש, ולאחד מרכבי הפנאי-שטח היוקרתיים האהובים ביותר בעולם.
גם בישראל רכש לעצמו דגם הספורט של ריינג' רובר לא מעט מעריצים, ויותר מ-2,000 כלים מדגם ספורט משני הדורות הראשונים, נמכרו כאן במרוצת השנים.
וכעת מגיע הדור השלישי.
---
ריינג' רובר ספורט – עיצוב חיצוני
דגמי ריינג' רובר, לנד רובר ובעיקר הדיפנדר, שמרו מאז ומעולם על מסורת עיצובית קלאסית, שנתנה הרבה כבוד לקווים הישרים והזוויתיים, למרכב הגבוה (הן מבחינת מרווח הגחון והן מבחינת גובה הגג), לתאי הנוסעים המרווחים ששידרו חוסן רב, ובעיקר- לפונקציונליות הנדרשת בכל שביל ושעל.
רכבי קבוצת לנד רובר מהדורות האחרונים שומרים מחד על כל המרכיבים העיצוביים הללו, הכוללים לא מעט אלמנטים עיצוביים המגיעים כהומאז' לאבות אבותיהם, אך מאידך, הפכו אלה מעוגלים יותר, הקווים כעת אווירודינמיים יותר, זורמים ונצמדים לעיצובי משיכות המכחול המודרניות, שכוללות המון שיק וסטייל, לצד יעילות אנרגטית.
הריינג' ספורט החדש ממשיך בקו הזה, תרתי משמע. הוא מעוגל מבעבר, בחזית מכסה מנוע מפוסל עם דפנות גבוהות, כמיטב מסורת המותג, שבכה צרה שכמעט וממשיכה את קווי יחידות תאורת הלד היפיפיות שבצדדיה, ופגוש גדול ואימתני הכולל גריל נוסף.
העיצוב מהצד נותן תחושת תנועה עם קווים זורמים ודינאמיים, המרכב כאילו שמחולק לשניים, כשמעל לקו התחתי של החלונות המושחרים, המרכב כולו (קורות, גג) בשחור.
גג המשתפל לאחור, חישוקי ענק (22") ופנסי חזית + אחור הנמשכים לצידי הרכב, יוצרים מראה כוחני, דינאמי ויפיפה.
הפנסים מאחור הפכו גם הם לצרים יותר וביניהם כיתוב R A N G E R O V E R .
מתחתיהם סמלי Sport וגם הלוגו של לנד רובר, מותג האב. הפגוש כאן דומיננטי ועל הגג צמד אנטנות כריש.
צביעת השחור הכמעט מוחלט של רכב ההדגמה, לרבות החישוקים, השבכה הקדמית ומסגרות החלונות, הופכת אותו לאחד מרכבי הפנאי-שטח היפים ביותר שנעים על הכביש. התגובות של הסביבה נוכח הספורט נלהבות, תוך שהוא זוכה בתואר מסובב ראשים סדרתי.
ריינג' רובר ספורט - מימדים
הספורט החדש גדול אמנם מקודמו והוא גדול באופן כללי, אך עדיין נשמרת מסורת הדגם בה הספורט מיועד לחמישה נוסעים ולא לשבעה.
האורך הכללי עומד על 4.946 מ', הרוחב 2.047 מ', הגובה 1.82 מ', ובסיס הגלגלים גדול, עם 3 מטרים תמימים.
מרווח הגחון נע במנעד שבין 21.6 ל- 28.1 ס"מ, כשמגביהים את המרכב במצב "שטח" באמצעות מתלי האוויר. הצהרת היצרן היא שניתן לצלוח מעבר מימי של עד 90 (!) ס"מ.
תא המטען כאן ענק, עם 835 ליטרים, כשקיפול מושבי השורה השניה מייצר חלל בן 1,860 ליטרים.
ריינג' רובר ספורט – תא נוסעים
תא הנוסעים מאופיין בניחוח יוקרתי ואריסטוקרטי, וקשה שלא להתרשם מייד מכמויות העור מסוגים שונים שעוטף את תא הנוסעים, מהמסכים הגדולים ומהחומרים האיכותיים עד מאד. באופן כללי, סביבת הנהג פה מזכירה את האח הגדול של הספורט, הריינג' רובר, שעולה כמה מאות אלפי שקלים יותר.
בסביבת הנהג יש המון תאי אחסון גדולים ועמוקים, כולל אחד החבוי היטב מתחת למתקן הכוסות שבין המושבים, וגם תא הכפפות זכה לחיזוק בדמות תא עילי נוסף. המושבים מרווחים ומפנקים כצפוי, ומתגלים כנוחים מאד גם אחרי נסיעה ארוכה.
בסביבת הנהג ניכר המאמץ לוותר על כפתורים פיזיים, לטובת שליטה על המערכות השונות באמצעות כפתורי טאץ', ותפעול מסך המולטימדיה הגדול (13.1") במגע. לוח המחוונים, גם הוא מסך LCD (13.7"), מתופעל ברובו דרך הכפתורים שעל ההגה.
כמה טוב לגלות שכפתור הווליום נותר גלגל בקונסולה המרכזית, כך גם גלגלים גדולים שקובעים את הטמפרטורה של בקרת האקלים המפוצלת, עוצמת המזגן וגם חימום או אוורור המושבים. בשל ריבוי התפקודים, כפתורים אלה פועלים לא רק בסיבוב ובלחיצה, אלא גם במשיכה כלפי מעלה.
לצד אלה ישנה ידית הילוכים קטנה עם תפעול קפיצי אך חשמלי, וחוגת מצבי השטח הלחוצה בברירת המחדל פנימה, במצב אוטומט. חכם.
ריינג' רובר ספורט - אבזור
לישראל מגיעות בשלב זה 2 רמות גימור, HSE Dynamic ו- First edition.
למבחן הגיעה הגרסה הראשונה, עלותה 786,000 ₪, והיא חמושה באבזור רב.
בין היתר תקבלו כאן גג פנורמי נפתח, ריפודי עור, כוונון חשמלי להגה, טעינה אלחוטית לנייד, כניסה ללא מפתח דרך ידיות חיצוניות נשלפות מהמרכב, דלת תא מטען חשמלית, מתלי אוויר אלקטרוניים דינאמיים, תאורת דיגיטל לד וסגירת ואקום לדלתות.
עוד תמצאו מושבים קדמיים ואחוריים עם כוונון חשמלי (מאחור – הטיית הגב חשמלית), חימום ואוורור, אלה הקדמיים – עם זיכרונות, לצד חיישני גשם ותאורה וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים (ובנוסף סייען חנייה).
מערכת המולטימדיה מבית מרידיאן מציעה צליל עשיר, מחוברת ל-14 רמקולים וסאב וופר, יש קישוריות לאנדרואיד ולאפל, תצוגה עילית על השמשה, מצלמת 360 ומסך/ מראה פנימית יעילה, מבוססת מצלמה.
תמורת כעשרת אלפים שקלים נוספים תקבלו גם "חבילת השקה", הכוללת פנסי ערפל קדמיים, שטיחונים משודרגים, תאורת אווירה, שקע טעינה רגיל ודופן ניצבת בתא המטען, לשם קיבוע ותמיכה משופרת בציוד שנמצא שם.
מאחור, תמצאו מושבים שגם הם בעלי חימום ואוורור, וגב המושבים ניתן להטיה חשמלית.
כאן ישנם פתחי מיזוג לרווחת הנוסעים המכובדים הישובים, לא מעט מרווח לרגליים, לכתפיים ולראש, גם כשמדובר בשלושה מבוגרים.
תא המטען ענק כאמור עם פתיחה חשמלית, המפתח רחב מאד וניתן בקלות להכניס כאן מזוודות או ציוד לקמפינג. הכל הולך עם ריינג' רובר.
ריינג' רובר ספורט - בטיחות
דגם הספורט מקבל ציון בטיחות של 7 מתוך 8, ובו יש 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית בחירום, זיהוי רכב בשטח מת, התרעה על עייפות נהג, בלימת חירום אוטומטית לפני מפגש עם הולך רגל או עם כלי רכב דו גלגלי, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ועוד.
ריינג' רובר ספורט – מערכות הנעה
דגם הספורט מציע אפשרויות רבות של הנעה.
החל ממנועי דיזל 300 (שנבחן כאן) ו-350, דרך דגמי בנזין 400 ו-530 וגם שני דגמיPHEV פלאג אין הייבריד – 440 ו- 510, כשכינויי הדגמים נשאלים ישירות מהספקי המנועים שלהם, בכוחות סוס.
בשלב זה החלה חב' המזרח בשיווק של דגמי הדיזל והפלאג אין, שלאור ניסיונה הרב עם קהל הלקוחות, אלה המנועים המבוקשים ביותר בדגם הספורט.
בשנה הבאה צפוי להצטרף לנבחרת הספורט גם מנוע חשמלי 100%.
כלל מנועי דגמי הספורט משודכים לתיבה אוטומטית בת 8 יחסי העברה קדמיים ולהנעה כפולה.
הדגם הנבחן כאמור הוא דגם הכניסה, D300, הספקו 300 כוחות סוס והמומנט בשרני, עם 66.3 קג"מ. למנוע 6 צילינדרים בטור, והוא מסתייע במנוע חשמלי זעיר, בשיטת מיילד הייבריד MHEV.
למרות משקל עצמי העומד על 2,135 ק"ג, ה-D300 מזנק ל-100 קמ"ש תוך 6.6 שניות בלבד.
המנוע ניעור חרישית, ולחיצה על הדוושה הימנית מתוגמלת בנהמה כוחנית ובצליל שרירי של מנוע משושה צילינדרים, שאינו ממהר להסגיר את היותו לוגם סולר.
ריינג' רובר ספורט - נוסעים
בעיר, הישיבה הגבוהה בריינג' ספורט שאיתי נותנת תחושה שלטת, כשמכסה המנוע הגדול מונח מלפנים ורוחבו הנדיב של הרכב מזכירים שאנחנו נוהגים בכלי רכב גדול. מאד גדול.
כך גם בתמרון בחניות, בחניונים קמצני רוחב במעברים, או בסמטאות צרות. קוטר הסיבוב עומד על 12.7 מטרים לא צנועים.
מתלי האוויר האדפטיביים לא נותנים לפגעי הכביש לחדור אל תא הנוסעים, כשמעבר מעל לפסי הרעדה או האטה, ושברים בכביש כמעט שאינו מורגש. הנוחות הכללית פשוט מעולה, וכך גם בידוד הרעשים מהסביבה, כשגם מנוע הדיזל חרישי באופן מרשים.
המנוע מאפשר לנהג התנהלות שלווה או נמרצת, לפי בחירתו, ובכל מצב- שיתוף הפעולה שלו עם תיבת ההילוכים מוצלח מאד, כשההילוכים עוברים מעדנות, כמעט מבלי שנרגיש.
מערך המצלמות כאן מצויין ובהחלט מסייע בתמרון ברחבי הכרך.
מחוץ לעיר השקט הכללי נשמר, רעשי רוח, כביש ומנוע כמעט שאינם מורגשים, והמתלים יוצרים מעין ריחוף שקט וארוך.
בלחיצה הגונה על הדוושה, התיבה תיענה עם הורדה של הילוך או שניים באופן מיידי, ותאפשר האצה או עקיפה בקצב מצוין, גם אם ניתן לנחש שבגרסאות החזקות יותר ה"דחיפה בגב" בעת האצה תהיה מוחשית יותר ופחות לינארית, כמו זו הקיימת ב D300.
זה לא שחסר ל- D300 כוח, רק שזה מתקבל באופן לינארי למדי.
בכביש הדינאמי, העברות המשקל ברכב כה גדול, גבוה וכבד אינן עניין של מה בכך, גם כאן המתלים מרסנים בגבורה את זוויות הגלגול, מתמודדים היטב עם העניין, ומשרים בטחון אצל הנהג.
להגה משקל נכון יחסית, בטח לרכב מסוגו, משקלו וגודלו.
עדיין, אומנם מוטבע לו "Sport" על הזנב, אך זה רכב שנועד לצליחת שטח וגם מרחקים ארוכים בנוחות של מחלקה ראשונה, ופחות לשעשועי זנב בסיבובים.
בשטח, יתרון המומנט הגבוה בסל"ד נמוך שקיים במנוע הדיזלי הזה ניכר.
הריינג' ספורט המגודל נע בשטח בנינוחות, באדישות כמעט, וחולף על פני מעברים חוליים, בורות ושינויי גובה ללא דרמות או הצלבות הרואיות.
גם קרסט אימתני לא יאיים במפגש גחון עם הקרקע כשהמתלים במצב מוגבה, בו מרווח הגחון עומד על כ-28 ס"מ כאמור, מצב המצריך טיפוס של ממש לתא הנוסעים בכניסה לרכב.
כשהשטח הופך טכני יותר, הריינג' ספורט מצויד בבורר ה- Terrain response המפורסם, המאפשר בחירה בין מצבי שטח שונים. סביר להניח שיכולות הריינג' ספורט בשטח יספקו מעל ומעבר את הלקוחות שלו.
בתום מבחן הדרכים הארוך עמדה צריכת הסולר הממוצעת על 10.4 ק"מ לליטר, וזה נתון מרשים למדי לרכב מסוגו.
---
ריינג' רובר ספורט - סיכום
ריינג' רובר ספורט הוא קצת כמו מלכת הכיתה שיש לה הכל; היא נראית מצוין, היא ספורטאית, היא תלמידה מעולה ויש לה טונות של קסם אישי.
ובכן, הריינג' רובר ספורט החדש נותן תחושה שהוא בא לכאן כדי להציע חבילה שלמה, כמעט ללא ויתורים.
הוא נהנה ממראה חיצוני מלא בסקס אפיל, שמושך מבטים ללא הרף. פנים הרכב שודרג והפך יוקרתי במיוחד ומפואר בהרבה מקודמו, הוא מרווח, גדול, נוח מאד, מאובזר ובטיחותי, ועדיין לא מוותר על יכולות שטח שנהנות מהמסורת ומה-DNA המוכר של המותג.
אז נכון שלאותו לקוח שמזדחל בעיקר בפקקי הכרך, ולזה שמשתחל לחניות עירוניות דרך קבע, הוא עלול להיות מעט מגושם במידותיו, וכדאי שיבדוק חלופות, כמו האיווק למשל.
נכון גם שמי שחייב ללעוס בולדרים וסלעים גדולים לארוחת בוקר, כדאי שיתפוס לעצמו עותק מהמפרט של הדיפנדר.
עדיין, כ-All rounder, כרכב שיצר לעצמו מוניטין של סמל סטטוס עם ניחוח אריסטוקרטי שיודע גם להתלכלך בבוץ כשצריך, ובעיקר - למי שידו משגת לרכוש רכב פנאי-שטח בכ-800 אלף שקלים, הריינג' רובר ספורט הוא אחד מכלי הרכב המרשימים והמובילים שבנמצא.
Range Rover Sport HSE Dynamic
מחיר (₪) | 786,000 |
אורך (מ') | 4.946 |
רוחב (מ') | 2.047 |
גובה (מ') | 1.82 |
בסיס גלגלים (מ') | 3.00 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,135 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 835 / 1,860 |
מרווח גחון (ס"מ) | 21.6 -28.1 |
צריכת סולר ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 13.5 / 10.4 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | דיזל, 3,000 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 6 טורי, מיילד הייבריד MHEV 48V |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 8, 4x4 |
הספק מנוע (כ"ס) | 300 |
מומנט (קג"מ) | 66.3 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.6 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |
ריינג' רובר ספורט - רקע
מאז הוצג לראשונה בשנת 2004, נתפס דגם הספורט ממשפחת ריינג' רובר, חטיבת הסופר- יוקרה של מותג לנד רובר, כרכב הזוכה ליהנות מכל העולמות.
כבר מהדור הראשון בלט דגם הספורט בהיותו מצודד ואיכותי, הוא הציג טכנולוגיה עדכנית לאותה שעה וכן- הוא לא ויתר מעולם על מטלות העבירות שממתינות לו מחוץ לכביש הסלול, דבר שהפך חלק בלתי נפרד מ-DNA של רכבי לנד רובר- ריינג' רובר השונים.
את המשימה הקשוחה צלח כבר אז בשל שימוש במכלולים (ובעיקר בשלדה) ששאל מבן דודו חובב השטח ולועס הסלעים, מלך השטח לאותם ימים, הדיסקברי 3.
ואכן, מאז רכש לעצמו דגם הספורט סקס-אפיל ונחשקות, שיחד עם מוניטין ומורשת קרב, הפכו במהרה לסמל סטטוס של ממש, ולאחד מרכבי הפנאי-שטח היוקרתיים האהובים ביותר בעולם.
גם בישראל רכש לעצמו דגם הספורט של ריינג' רובר לא מעט מעריצים, ויותר מ-2,000 כלים מדגם ספורט משני הדורות הראשונים, נמכרו כאן במרוצת השנים.
וכעת מגיע הדור השלישי.
---
ריינג' רובר ספורט – עיצוב חיצוני
דגמי ריינג' רובר, לנד רובר ובעיקר הדיפנדר, שמרו מאז ומעולם על מסורת עיצובית קלאסית, שנתנה הרבה כבוד לקווים הישרים והזוויתיים, למרכב הגבוה (הן מבחינת מרווח הגחון והן מבחינת גובה הגג), לתאי הנוסעים המרווחים ששידרו חוסן רב, ובעיקר- לפונקציונליות הנדרשת בכל שביל ושעל.
רכבי קבוצת לנד רובר מהדורות האחרונים שומרים מחד על כל המרכיבים העיצוביים הללו, הכוללים לא מעט אלמנטים עיצוביים המגיעים כהומאז' לאבות אבותיהם, אך מאידך, הפכו אלה מעוגלים יותר, הקווים כעת אווירודינמיים יותר, זורמים ונצמדים לעיצובי משיכות המכחול המודרניות, שכוללות המון שיק וסטייל, לצד יעילות אנרגטית.
הריינג' ספורט החדש ממשיך בקו הזה, תרתי משמע. הוא מעוגל מבעבר, בחזית מכסה מנוע מפוסל עם דפנות גבוהות, כמיטב מסורת המותג, שבכה צרה שכמעט וממשיכה את קווי יחידות תאורת הלד היפיפיות שבצדדיה, ופגוש גדול ואימתני הכולל גריל נוסף.
העיצוב מהצד נותן תחושת תנועה עם קווים זורמים ודינאמיים, המרכב כאילו שמחולק לשניים, כשמעל לקו התחתי של החלונות המושחרים, המרכב כולו (קורות, גג) בשחור.
גג המשתפל לאחור, חישוקי ענק (22") ופנסי חזית + אחור הנמשכים לצידי הרכב, יוצרים מראה כוחני, דינאמי ויפיפה.
הפנסים מאחור הפכו גם הם לצרים יותר וביניהם כיתוב R A N G E R O V E R .
מתחתיהם סמלי Sport וגם הלוגו של לנד רובר, מותג האב. הפגוש כאן דומיננטי ועל הגג צמד אנטנות כריש.
צביעת השחור הכמעט מוחלט של רכב ההדגמה, לרבות החישוקים, השבכה הקדמית ומסגרות החלונות, הופכת אותו לאחד מרכבי הפנאי-שטח היפים ביותר שנעים על הכביש. התגובות של הסביבה נוכח הספורט נלהבות, תוך שהוא זוכה בתואר מסובב ראשים סדרתי.
ריינג' רובר ספורט - מימדים
הספורט החדש גדול אמנם מקודמו והוא גדול באופן כללי, אך עדיין נשמרת מסורת הדגם בה הספורט מיועד לחמישה נוסעים ולא לשבעה.
האורך הכללי עומד על 4.946 מ', הרוחב 2.047 מ', הגובה 1.82 מ', ובסיס הגלגלים גדול, עם 3 מטרים תמימים.
מרווח הגחון נע במנעד שבין 21.6 ל- 28.1 ס"מ, כשמגביהים את המרכב במצב "שטח" באמצעות מתלי האוויר. הצהרת היצרן היא שניתן לצלוח מעבר מימי של עד 90 (!) ס"מ.
תא המטען כאן ענק, עם 835 ליטרים, כשקיפול מושבי השורה השניה מייצר חלל בן 1,860 ליטרים.
ריינג' רובר ספורט – תא נוסעים
תא הנוסעים מאופיין בניחוח יוקרתי ואריסטוקרטי, וקשה שלא להתרשם מייד מכמויות העור מסוגים שונים שעוטף את תא הנוסעים, מהמסכים הגדולים ומהחומרים האיכותיים עד מאד. באופן כללי, סביבת הנהג פה מזכירה את האח הגדול של הספורט, הריינג' רובר, שעולה כמה מאות אלפי שקלים יותר.
בסביבת הנהג יש המון תאי אחסון גדולים ועמוקים, כולל אחד החבוי היטב מתחת למתקן הכוסות שבין המושבים, וגם תא הכפפות זכה לחיזוק בדמות תא עילי נוסף. המושבים מרווחים ומפנקים כצפוי, ומתגלים כנוחים מאד גם אחרי נסיעה ארוכה.
בסביבת הנהג ניכר המאמץ לוותר על כפתורים פיזיים, לטובת שליטה על המערכות השונות באמצעות כפתורי טאץ', ותפעול מסך המולטימדיה הגדול (13.1") במגע. לוח המחוונים, גם הוא מסך LCD (13.7"), מתופעל ברובו דרך הכפתורים שעל ההגה.
כמה טוב לגלות שכפתור הווליום נותר גלגל בקונסולה המרכזית, כך גם גלגלים גדולים שקובעים את הטמפרטורה של בקרת האקלים המפוצלת, עוצמת המזגן וגם חימום או אוורור המושבים. בשל ריבוי התפקודים, כפתורים אלה פועלים לא רק בסיבוב ובלחיצה, אלא גם במשיכה כלפי מעלה.
לצד אלה ישנה ידית הילוכים קטנה עם תפעול קפיצי אך חשמלי, וחוגת מצבי השטח הלחוצה בברירת המחדל פנימה, במצב אוטומט. חכם.
ריינג' רובר ספורט - אבזור
לישראל מגיעות בשלב זה 2 רמות גימור, HSE Dynamic ו- First edition.
למבחן הגיעה הגרסה הראשונה, עלותה 786,000 ₪, והיא חמושה באבזור רב.
בין היתר תקבלו כאן גג פנורמי נפתח, ריפודי עור, כוונון חשמלי להגה, טעינה אלחוטית לנייד, כניסה ללא מפתח דרך ידיות חיצוניות נשלפות מהמרכב, דלת תא מטען חשמלית, מתלי אוויר אלקטרוניים דינאמיים, תאורת דיגיטל לד וסגירת ואקום לדלתות.
עוד תמצאו מושבים קדמיים ואחוריים עם כוונון חשמלי (מאחור – הטיית הגב חשמלית), חימום ואוורור, אלה הקדמיים – עם זיכרונות, לצד חיישני גשם ותאורה וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים (ובנוסף סייען חנייה).
מערכת המולטימדיה מבית מרידיאן מציעה צליל עשיר, מחוברת ל-14 רמקולים וסאב וופר, יש קישוריות לאנדרואיד ולאפל, תצוגה עילית על השמשה, מצלמת 360 ומסך/ מראה פנימית יעילה, מבוססת מצלמה.
תמורת כעשרת אלפים שקלים נוספים תקבלו גם "חבילת השקה", הכוללת פנסי ערפל קדמיים, שטיחונים משודרגים, תאורת אווירה, שקע טעינה רגיל ודופן ניצבת בתא המטען, לשם קיבוע ותמיכה משופרת בציוד שנמצא שם.
מאחור, תמצאו מושבים שגם הם בעלי חימום ואוורור, וגב המושבים ניתן להטיה חשמלית.
כאן ישנם פתחי מיזוג לרווחת הנוסעים המכובדים הישובים, לא מעט מרווח לרגליים, לכתפיים ולראש, גם כשמדובר בשלושה מבוגרים.
תא המטען ענק כאמור עם פתיחה חשמלית, המפתח רחב מאד וניתן בקלות להכניס כאן מזוודות או ציוד לקמפינג. הכל הולך עם ריינג' רובר.
ריינג' רובר ספורט - בטיחות
דגם הספורט מקבל ציון בטיחות של 7 מתוך 8, ובו יש 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית בחירום, זיהוי רכב בשטח מת, התרעה על עייפות נהג, בלימת חירום אוטומטית לפני מפגש עם הולך רגל או עם כלי רכב דו גלגלי, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ועוד.
ריינג' רובר ספורט – מערכות הנעה
דגם הספורט מציע אפשרויות רבות של הנעה.
החל ממנועי דיזל 300 (שנבחן כאן) ו-350, דרך דגמי בנזין 400 ו-530 וגם שני דגמיPHEV פלאג אין הייבריד – 440 ו- 510, כשכינויי הדגמים נשאלים ישירות מהספקי המנועים שלהם, בכוחות סוס.
בשלב זה החלה חב' המזרח בשיווק של דגמי הדיזל והפלאג אין, שלאור ניסיונה הרב עם קהל הלקוחות, אלה המנועים המבוקשים ביותר בדגם הספורט.
בשנה הבאה צפוי להצטרף לנבחרת הספורט גם מנוע חשמלי 100%.
כלל מנועי דגמי הספורט משודכים לתיבה אוטומטית בת 8 יחסי העברה קדמיים ולהנעה כפולה.
הדגם הנבחן כאמור הוא דגם הכניסה, D300, הספקו 300 כוחות סוס והמומנט בשרני, עם 66.3 קג"מ. למנוע 6 צילינדרים בטור, והוא מסתייע במנוע חשמלי זעיר, בשיטת מיילד הייבריד MHEV.
למרות משקל עצמי העומד על 2,135 ק"ג, ה-D300 מזנק ל-100 קמ"ש תוך 6.6 שניות בלבד.
המנוע ניעור חרישית, ולחיצה על הדוושה הימנית מתוגמלת בנהמה כוחנית ובצליל שרירי של מנוע משושה צילינדרים, שאינו ממהר להסגיר את היותו לוגם סולר.
ריינג' רובר ספורט - נוסעים
בעיר, הישיבה הגבוהה בריינג' ספורט שאיתי נותנת תחושה שלטת, כשמכסה המנוע הגדול מונח מלפנים ורוחבו הנדיב של הרכב מזכירים שאנחנו נוהגים בכלי רכב גדול. מאד גדול.
כך גם בתמרון בחניות, בחניונים קמצני רוחב במעברים, או בסמטאות צרות. קוטר הסיבוב עומד על 12.7 מטרים לא צנועים.
מתלי האוויר האדפטיביים לא נותנים לפגעי הכביש לחדור אל תא הנוסעים, כשמעבר מעל לפסי הרעדה או האטה, ושברים בכביש כמעט שאינו מורגש. הנוחות הכללית פשוט מעולה, וכך גם בידוד הרעשים מהסביבה, כשגם מנוע הדיזל חרישי באופן מרשים.
המנוע מאפשר לנהג התנהלות שלווה או נמרצת, לפי בחירתו, ובכל מצב- שיתוף הפעולה שלו עם תיבת ההילוכים מוצלח מאד, כשההילוכים עוברים מעדנות, כמעט מבלי שנרגיש.
מערך המצלמות כאן מצויין ובהחלט מסייע בתמרון ברחבי הכרך.
מחוץ לעיר השקט הכללי נשמר, רעשי רוח, כביש ומנוע כמעט שאינם מורגשים, והמתלים יוצרים מעין ריחוף שקט וארוך.
בלחיצה הגונה על הדוושה, התיבה תיענה עם הורדה של הילוך או שניים באופן מיידי, ותאפשר האצה או עקיפה בקצב מצוין, גם אם ניתן לנחש שבגרסאות החזקות יותר ה"דחיפה בגב" בעת האצה תהיה מוחשית יותר ופחות לינארית, כמו זו הקיימת ב D300.
זה לא שחסר ל- D300 כוח, רק שזה מתקבל באופן לינארי למדי.
בכביש הדינאמי, העברות המשקל ברכב כה גדול, גבוה וכבד אינן עניין של מה בכך, גם כאן המתלים מרסנים בגבורה את זוויות הגלגול, מתמודדים היטב עם העניין, ומשרים בטחון אצל הנהג.
להגה משקל נכון יחסית, בטח לרכב מסוגו, משקלו וגודלו.
עדיין, אומנם מוטבע לו "Sport" על הזנב, אך זה רכב שנועד לצליחת שטח וגם מרחקים ארוכים בנוחות של מחלקה ראשונה, ופחות לשעשועי זנב בסיבובים.
בשטח, יתרון המומנט הגבוה בסל"ד נמוך שקיים במנוע הדיזלי הזה ניכר.
הריינג' ספורט המגודל נע בשטח בנינוחות, באדישות כמעט, וחולף על פני מעברים חוליים, בורות ושינויי גובה ללא דרמות או הצלבות הרואיות.
גם קרסט אימתני לא יאיים במפגש גחון עם הקרקע כשהמתלים במצב מוגבה, בו מרווח הגחון עומד על כ-28 ס"מ כאמור, מצב המצריך טיפוס של ממש לתא הנוסעים בכניסה לרכב.
כשהשטח הופך טכני יותר, הריינג' ספורט מצויד בבורר ה- Terrain response המפורסם, המאפשר בחירה בין מצבי שטח שונים. סביר להניח שיכולות הריינג' ספורט בשטח יספקו מעל ומעבר את הלקוחות שלו.
בתום מבחן הדרכים הארוך עמדה צריכת הסולר הממוצעת על 10.4 ק"מ לליטר, וזה נתון מרשים למדי לרכב מסוגו.
---
ריינג' רובר ספורט - סיכום
ריינג' רובר ספורט הוא קצת כמו מלכת הכיתה שיש לה הכל; היא נראית מצוין, היא ספורטאית, היא תלמידה מעולה ויש לה טונות של קסם אישי.
ובכן, הריינג' רובר ספורט החדש נותן תחושה שהוא בא לכאן כדי להציע חבילה שלמה, כמעט ללא ויתורים.
הוא נהנה ממראה חיצוני מלא בסקס אפיל, שמושך מבטים ללא הרף. פנים הרכב שודרג והפך יוקרתי במיוחד ומפואר בהרבה מקודמו, הוא מרווח, גדול, נוח מאד, מאובזר ובטיחותי, ועדיין לא מוותר על יכולות שטח שנהנות מהמסורת ומה-DNA המוכר של המותג.
אז נכון שלאותו לקוח שמזדחל בעיקר בפקקי הכרך, ולזה שמשתחל לחניות עירוניות דרך קבע, הוא עלול להיות מעט מגושם במידותיו, וכדאי שיבדוק חלופות, כמו האיווק למשל.
נכון גם שמי שחייב ללעוס בולדרים וסלעים גדולים לארוחת בוקר, כדאי שיתפוס לעצמו עותק מהמפרט של הדיפנדר.
עדיין, כ-All rounder, כרכב שיצר לעצמו מוניטין של סמל סטטוס עם ניחוח אריסטוקרטי שיודע גם להתלכלך בבוץ כשצריך, ובעיקר - למי שידו משגת לרכוש רכב פנאי-שטח בכ-800 אלף שקלים, הריינג' רובר ספורט הוא אחד מכלי הרכב המרשימים והמובילים שבנמצא.
Range Rover Sport HSE Dynamic
מחיר (₪) | 786,000 |
אורך (מ') | 4.946 |
רוחב (מ') | 2.047 |
גובה (מ') | 1.82 |
בסיס גלגלים (מ') | 3.00 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,135 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 835 / 1,860 |
מרווח גחון (ס"מ) | 21.6 -28.1 |
צריכת סולר ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 13.5 / 10.4 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | דיזל, 3,000 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 6 טורי, מיילד הייבריד MHEV 48V |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 8, 4x4 |
הספק מנוע (כ"ס) | 300 |
מומנט (קג"מ) | 66.3 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.6 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |