ריינג' רובר איווק S Range Rover Evoque המעודכן במבחן דרכים
הג'וניור המצודד מבית לנדרובר קיבל עדכון לאחרונה. גרסת הכניסה ויתרה על מנוע 1.5 ל' לטובת מנוע בנזין בנפח 2 ל', ההנעה הכפולה חזרה, עיצוב החזית עודכן, וגם פנים הרכב קיבל מראה חדש, הלקוח מהאחים הגדולים. בגרסה הנוכחית, יכולות השטח גבוהות יותר ממה שבאמת תנצלו, והמחיר מותיר עודף מסוים מ-400 אלף שקלים. פגשנו את הבייבי-ריינג' למבחן דרכים.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – רקע
ריינג' רובר איווק, רכב הפנאי הקטן והיוקרתי מבית JLR – יגואר-לנדרובר, הוצג לראשונה כבר ב-2011, נהיה במהרה לסנסציה עולמית בזכות עיצוב סקסי ומושך במיוחד, כרכב פנאי קופה ספורטיבי ויפיפה, והפך למשאת נפשם (ונפשן) של לקוחות רבים.
הדגם הוצג עם גרסאות 3 ו-5 דלתות, עם אפשרות להנעה כפולה, ואפילו עם גרסאות קבריו, שכמה מהן גם עשו עלייה ארצה.
בסוף 2018 הוצג הדור השני לדגם, עם עיצוב המתקשר יותר עם השפה המותגית, לצד טכנולוגיה שהשתפרה, כמו גם איכות החומרים בתא הנוסעים.
האיווק שעודכן לאחרונה, שומר על ה-DNA של המותג, ממשיך להציג הנעה כפולה אמיתית, המגובה בבורר מצבי השטח Terrain Response המפורסם, הכולל לא רק מצבי שטח כמו חול, בוץ, סלעים, שלג ודשא, אלא גם מצב נהיגה חסכונית.
עם זוויות גישה, בטן ונטישה ראויות, מרווח גחון נכבד ויכולת אמיתית לצלוח נחלים, ועל כך בהמשך, הוא משאיר מאחוריו מתחרים ראויים כמו וולוו XC40 או ב.מ.וו X1, ברגע שמפנים את הגלגלים הקדמיים שלו אל עבר השטח הטכני, שם המתחרים רחוקים מלהסתדר כמוהו.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – עיצוב חיצוני, מימדים
העיצוב החיצוני של האיווק היה מאז ומתמיד, כאמור, אחד מקלפי הג'וקר של הדגם, וכבר מהשקתו הוגדר על ידי רבים בתור הדגם היפה ביותר בסגמנט שלו.
היה זה הדגם הראשון שהכניס סטייל עיצובי לרכבי לנד רובר בכללותם, כך גם בקרב דגמי ריינג' רובר, השייכים למותג המשנה היוקרתי של היצרן; עד להשקתו, התהדרו שאר הדגמים במראה פונקציונלי, המשלב אלמנטים של חוסן ויכולות שטח יחד עם יוקרה, אך ללא שיק עיצובי כמו זה של האיווק.
כעת, עם פנסי הלד המעודכנים בחזית, גריל מחודש ופגוש קדמי שעוצב מחדש, הוא מזכיר הרבה יותר את אחיו הגדולים, כמו הוולאר ודגם הספורט.
מהצד קווי מותניים וחלונות גבוהים, הוא עולה בקו אלכסוני לאחור, ומסתיים באחוריים גבוהים. יחד עם קו הגג שהולך בקו הפוך – כלפי מטה, החלון האחורי קטן מאד.
בתי הגלגלים מנופחים, והם מחפים על חישוקי 18" ברוחב 235 מ"מ. ידיות הדלתות שקועות ויוצאות עם פתיחה, א-לה וולאר. הגג השחור במראה צף.
לאורך המרכב, זורם לו קו בשיפוע על חלקי המרכב, והוא ממשיך גם אל החלק האחורי. הוא מתמזג היטב עם יחידות התאורה הצרות ששם, הממשיכות גם לדפנות הרכב כמו בדגמי הספורט והווג למשל. ספוילר הגג גדול, כמו גם משטח הדיפיוזר, הכובש את רוב שטח הפנים של הפגוש האחורי. יציאות המפלט חבויות.
האיווק כולו נראה כקפסולה עגלגלה והרמונית מחד, מאידך- היא קרבית וספורטיבית במינון הנכון, עם יציבה קשוחה ורחבה (2 מ' ללא מראות).
עם 4.37 מ' בלבד, האיווק אינו ארוך במיוחד. גובה המרכב פרקטי (1.65 מ') ויספק גם את הנוסעים הגבוהים בחבורה. בסיס הגלגלים עומד על 2.681 מ'.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
בפנים מקבל אותך מייד עיצוב המזוהה מהוולאר הגדולה והיקרה יותר.
בולטים כאן 2 אלמנטים עיקריים – קווים נקיים וחומרים יוקרתיים.
קווי הדש-בורד ישרים, יש משחק נאה בין הגוונים הכהים בחלק העליון לבהירים שבשאר המשטחים, לרבות מושבי העור שכאן. במרכז הדש-בורד מסך חדש בגודל 11.4", ולוח מחוונים דיגיטלי ונאה (12.3").
ההגה משלב כפתורי לחיצה בשחור מבריק, הם מתגלים כפחות נוחים לשימוש מכפתורים סטנדרטיים, וגם- כפתור שמפעיל זיהוי קולי קרוב מדי לכפתור שמריץ לרצועת השיר הבאה, ולכן מצאתי עצמי מנטרל מדי פעם את הסיוע הקולי שהפעלתי ללא כוונה. על ההגה פסי ניקל נאים ומאחוריו כפתורי תפעול של ההילוכים.
בקונסולה המרכזית ידית הילוכים חדשה, מחזיקי כוסות, משטח טעינה אלחוטית ותאי אחסון, לרבות זה שבין המושבים- וזהו;
כמו ברוב התעשייה העכשווית, נעלמו להם כל שאר הכפתורים שהיו פה בעבר, כמו הגלגלים הגדולים שפיקדו על בקרת האקלים, הפקדים של ה-Terrain Response, הכל עבר לניהול דרך המסך. אני מוצא בכך פתרון שהוא מאד אסתטי, אך נוח הרבה פחות בעת נהיגה.
המושבים נוחים, הראיה קדימה ולצדדים טובה, הראיה אחורה מוגבלת ממושב הנהג, פשרה שנוצרת בשל קווי העיצוב החיצוני, ועל כך מתגברים החיישנים והמצלמות ההיקפיות.
איכות החומרים וההרכבה טובים מאד, וזה חשוב במיוחד ברכבי שטח בהם תאי הנוסעים צריכים לעמוד במשימות מורכבות בהרבה מתאי נוסעים של כלי רכב שנועדו לנוע על אספלט בלבד, בדמות טלטלות, חבטות וקיפוצים.
---
מאחור יש לא מעט מקום, גם למבוגרים. תקרת הרכב רחוקה מעל לראשי הנוסעים, גם אם גובהם הוא כ-1.80 מ', וזאת למרות הגג השקוף הגדול עם תריס הגלילה (הלא אטום) שגוזל מעט ממרווח הראש.
המרווח לברכיים מצוין, כך גם לכתפיים (שוב – רוחב האיווק עומד על 2 מטרים). יש כאן יציאות מיזוג, חלונות צד כהים, שקעי טעינה ובגדול – זה מקום שנעים לשהות בו.
---
תא המטען מאחור מרווח וגדול באופן יחסי, עם 591 ליטרים מכובדים. מתחת לרצפתו תגלו גלגל רזרבי מוקטן ולא ערכת ניפוח. המפתח רחב וסף הטעינה נוח מאד להעמסה של כל הציוד לקמפינג המשפחתי.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – אבזור, מחיר
הדגם נמכר כעת בגרסה הנבחנת, 200S, ב-389,100 ₪. רמת הגימור לדגם אחידה, כך גם המנוע. לצידו תוכלו לקבל את האיווק שלכם עם מערכת היברידית נטענת, עם יותר כוחות סוס (סה"כ 309), ביצועים (כשתי שניות פחות ל-100 קמ"ש) ורמת הגימור תהא מעט גבוהה יותר (SE), רק ששם תאלצו להיפרד מקרוב לחצי מיליון שקלים.
גרסת ה- 200S מגיעה עם אבזור רב באופן יחסי, ובין היתר תמצאו מושבים קדמיים מחושמלים, מצלמות 360 רבות זוויות ונתונים, במסך קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ולאפל, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, בלם יד חשמלי, קיפול חשמלי למראות הצד, בקרת אקלים דו אזורית ועוד.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – בטיחות
חבילת האבזור הבטיחותי מקבלת את הציון 6 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, חיישנים היקפיים, בלימה אוטומטית בחירום, גם לאחור, בקרת תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב בשטח מת ומניעה אקטיבית מהתנגשות, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, התרעה על עייפות נהג, בלימת חירום מפני הולכי רגל ודו גלגלי ועוד.
יצוין כי רמת המעורבות של חלק מהבקרות, ובמיוחד ההתרעה הקולית על חריגה מהמהירות המופיעה בתמרור- יכולה להיות מעייפת. היא ניתנת לנטרול אמנם במסגרת הגדרת "מיעוט ההתערבות" במסך הראשי, אך הוא נדרש בכל התנעה מחדש.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – מנוע, הנעה, צריכת דלק
המנוע שכאן בנפח 2 ליטרים והוא מפיק 200 כוחות סוס והמומנט עומד על 32 קג"מ. מנוע זה החליף את מנוע 3 הצילינדרים בנפח 1.5 ליטרים שהפיק 160 סוסים, שהניע את דגם הבנזין בעבר, ושעדיין מותקן בגרסת הפלאג אין, לצד המנוע החשמלי.
תוספת הנפח והסוסים לא גרמו אמנם לאיווק לפתח יכולות ספורטיביות, אך הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.6 שניות לא ארוכות.
ההנעה כפולה, ולצד בורר המצבים של ה-Terrain Response, קיים מצב אוטומטי הבוחר בתוכנית האופטימלית לפי תנאי השטח; תיבת ההילוכים בת 9 מהירויות.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 11.5 ק"מ לליטר.
בפועל, רק שיוט רגוע בכביש 6 יכול לייצר את הנתון הזה. שילוב עם נהיגה עירונית, דינאמית, קצת שטח ופקקים, סיים מבחן בן מאות קילומטרים עם צריכה ממוצעת של 9.3 ק"מ לליטר.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – נוסעים
בתנועה עירונית הנסיעה נעימה אך מעט קשוחה, המתלים מכוילים באופן מעט נוקשה, עובדה שאינה חריגה בקרב רכבי שטח קשוחים, ועדיין, כבישים פגומים ופסי האטה והרעדה עוברים בשלום מתחת לגלגלי האיווק הגדולים.
המנוע פועל חרישית כל עוד ישהה בסיבובי מנוע נמוכים, והבידוד מרעשי הסביבה טוב.
קוטר הסיבוב גדול יחסית, 11.9 מ', ולעיתים דורש תמרון נוסף בסיבובי פרסה.
יציאה מהמקום מלווה בהשהיית טורבו מורגשת, ולוקח כשנייה עד שהאיווק אוסף את סוסיו ומזנק קדימה.
מחוץ לעיר מגלים תיבת הילוכים שמדלגת בין תשעת יחסי ההעברה באופן שוטף וחלק, ללא קפיצות או רעידות. בשיוט רגוע ובקצב רגיל, האיווק אוסף מהירות באופן מהיר, ודי מהר תמצאו עצמיכם במהירות גבוהה ממה שחשבתם. רמת השקט בתא הנוסעים נותרת גבוהה גם כאן, עם רעשי כביש ורוח קלים בלבד.
בנהיגה מאומצת יותר נשמע המנוע היטב, וכאן תגלו ש-200 סוסים זה טוב לשימושים רגילים, אך התגובות לא ספורטיביות והתאוצה אינה סוחפת.
בכביש המתפתל תגלו הגה מהנה למדי, שנותן תחושה די טובה לגבי מה שקורה באזור הגלגלים הקדמיים, והוא טוב בהתנהגות הדינאמית שלו מרוב רכבי הפנאי בסגמנט.
עצם זה שהמשקל העצמי של האיווק עומד על 1,845 ק"ג לא גבוהים יחסית לסוג הרכב, שהם כמעט 250 ק"ג פחות מדגם הפלאג-אין המצויד בסוללות הכבדות, מאפשר שינויי כיוון והעברות משקל באופן די משכנע, וזה מתלווה לזוויות גלגול מתונות יחסית ואחיזת כביש גבוהה; גרסת ה-200S לא מאד כוחנית בכביש הדינאמי, אך עדיין, היא אחת המהנות שם.
---
בשטח, האיווק מפגין יכולות פנטסטיות, בטח לקבוצת רכבי הפנאי היוקרתיים הקומפקטיים הקטנים, שם אין לה תחרות אמיתית.
בטיול שבילים שכלל גם כמה קטעים יותר טכניים עם אדמה מחורצת, שינויי גבהים ובורות, האיווק נע לאיטו באדישות, ורוב הזמן ניהל אוטומטית את מערכת ההנעה הדרושה לתנאי הדרך, דרך מצב האוטומט ב- Terrain response.
המתלים כאן עובדים נהדר, וגם ההגה המתקשר מפתה לנוע בקצב מהיר בשבילים המהודקים או החוליים. במעברים טכניים, וכמו בעיר, גם כאן סוללת המצלמות סייעה לנו, והפעם לתמרן ולדעת היכן נכון להניח כל גלגל.
זוויות הרכב מצוינות (גישה 22.2, בטן 20.7 מעלות), ובמיוחד הנטישה (30.6 מעלות), ואם במהלך הטיול תגיעו למקום בו תצטרכו לחצות נחל, תדעו שהאיווק מסוגל לעבור שם, כל עוד עומק המים לא גבוה מ-53 ס"מ, וזה לא מעט.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – מסכמים
כשהאיווק שיווקה עם הנעה קדמית בלבד, ניתן היה להגיד שמדובר בסמל סטאטוס מצודד במיוחד, שנועד לנוע בעיקר בכבישי הערים היותר נחשבות בישראל.
ברגע שה-200S קיבלה חזרה את ההנעה הכפולה ואת בורר מצבי השטח, היא חזרה להיות לא רק יפה, אלא גם אופה. אמנם הדגם לא זול, אך מדובר ברכב שטח קשוח, אולי הקשוח לסגמנט שלו, שבנוסף יסובב לא מעט ראשים גם בעיר, ויהווה חלום עבור רבים מהם.
ומעבר לתדמית, ליכולות השטח ולעיצוב הסקסי, תקבלו גם רכב מאובזר היטב, נוח, מרווח, בטיחותי, ועם תא מטען פרקטי להעמסת ציוד לטיול השטח המשפחתי.
פנים הרכב מהודר, יוקרתי ועם מראה מאד אסתטי, רק שזה בא על חשבון נוחות התפעול וכבר אין כפתורים ש"נופלים ליד" בעת נהיגה, מבלי שתצטרכו להסיט מבט לכיוון, רק שזו הערה לכלל התעשייה, עם מגמה דומה, של מסך אחד גדול שמנהל את הרכב.
אז כן, מדובר ברכב יקר למדי וגם צריכת הדלק שלו אינה מהטובות שבקבוצה, אך שלל המעלות שלו יתנו לקהל היעד לא מעט סיבות טובות מדוע לרכוש דווקא אותו.
Range Rover EVOQUE 200S
מחיר (₪) | 389,100 |
אורך (מ') | 4.371 |
רוחב (מ') | 1.996 |
גובה (מ') | 1.649 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.681 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,845 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 591 / 1,383 |
מרווח גחון (ס"מ) | 21.2 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 11.5 / 9.3 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין , 2,000 טורבו |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים) | 4 |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 9, 4x4 |
הספק מנוע (כ"ס) | 200 |
מומנט (קג"מ) | 32 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 8.6 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |
ריינג' רובר איווק S המעודכן – רקע
ריינג' רובר איווק, רכב הפנאי הקטן והיוקרתי מבית JLR – יגואר-לנדרובר, הוצג לראשונה כבר ב-2011, נהיה במהרה לסנסציה עולמית בזכות עיצוב סקסי ומושך במיוחד, כרכב פנאי קופה ספורטיבי ויפיפה, והפך למשאת נפשם (ונפשן) של לקוחות רבים.
הדגם הוצג עם גרסאות 3 ו-5 דלתות, עם אפשרות להנעה כפולה, ואפילו עם גרסאות קבריו, שכמה מהן גם עשו עלייה ארצה.
בסוף 2018 הוצג הדור השני לדגם, עם עיצוב המתקשר יותר עם השפה המותגית, לצד טכנולוגיה שהשתפרה, כמו גם איכות החומרים בתא הנוסעים.
האיווק שעודכן לאחרונה, שומר על ה-DNA של המותג, ממשיך להציג הנעה כפולה אמיתית, המגובה בבורר מצבי השטח Terrain Response המפורסם, הכולל לא רק מצבי שטח כמו חול, בוץ, סלעים, שלג ודשא, אלא גם מצב נהיגה חסכונית.
עם זוויות גישה, בטן ונטישה ראויות, מרווח גחון נכבד ויכולת אמיתית לצלוח נחלים, ועל כך בהמשך, הוא משאיר מאחוריו מתחרים ראויים כמו וולוו XC40 או ב.מ.וו X1, ברגע שמפנים את הגלגלים הקדמיים שלו אל עבר השטח הטכני, שם המתחרים רחוקים מלהסתדר כמוהו.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – עיצוב חיצוני, מימדים
העיצוב החיצוני של האיווק היה מאז ומתמיד, כאמור, אחד מקלפי הג'וקר של הדגם, וכבר מהשקתו הוגדר על ידי רבים בתור הדגם היפה ביותר בסגמנט שלו.
היה זה הדגם הראשון שהכניס סטייל עיצובי לרכבי לנד רובר בכללותם, כך גם בקרב דגמי ריינג' רובר, השייכים למותג המשנה היוקרתי של היצרן; עד להשקתו, התהדרו שאר הדגמים במראה פונקציונלי, המשלב אלמנטים של חוסן ויכולות שטח יחד עם יוקרה, אך ללא שיק עיצובי כמו זה של האיווק.
כעת, עם פנסי הלד המעודכנים בחזית, גריל מחודש ופגוש קדמי שעוצב מחדש, הוא מזכיר הרבה יותר את אחיו הגדולים, כמו הוולאר ודגם הספורט.
מהצד קווי מותניים וחלונות גבוהים, הוא עולה בקו אלכסוני לאחור, ומסתיים באחוריים גבוהים. יחד עם קו הגג שהולך בקו הפוך – כלפי מטה, החלון האחורי קטן מאד.
בתי הגלגלים מנופחים, והם מחפים על חישוקי 18" ברוחב 235 מ"מ. ידיות הדלתות שקועות ויוצאות עם פתיחה, א-לה וולאר. הגג השחור במראה צף.
לאורך המרכב, זורם לו קו בשיפוע על חלקי המרכב, והוא ממשיך גם אל החלק האחורי. הוא מתמזג היטב עם יחידות התאורה הצרות ששם, הממשיכות גם לדפנות הרכב כמו בדגמי הספורט והווג למשל. ספוילר הגג גדול, כמו גם משטח הדיפיוזר, הכובש את רוב שטח הפנים של הפגוש האחורי. יציאות המפלט חבויות.
האיווק כולו נראה כקפסולה עגלגלה והרמונית מחד, מאידך- היא קרבית וספורטיבית במינון הנכון, עם יציבה קשוחה ורחבה (2 מ' ללא מראות).
עם 4.37 מ' בלבד, האיווק אינו ארוך במיוחד. גובה המרכב פרקטי (1.65 מ') ויספק גם את הנוסעים הגבוהים בחבורה. בסיס הגלגלים עומד על 2.681 מ'.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
בפנים מקבל אותך מייד עיצוב המזוהה מהוולאר הגדולה והיקרה יותר.
בולטים כאן 2 אלמנטים עיקריים – קווים נקיים וחומרים יוקרתיים.
קווי הדש-בורד ישרים, יש משחק נאה בין הגוונים הכהים בחלק העליון לבהירים שבשאר המשטחים, לרבות מושבי העור שכאן. במרכז הדש-בורד מסך חדש בגודל 11.4", ולוח מחוונים דיגיטלי ונאה (12.3").
ההגה משלב כפתורי לחיצה בשחור מבריק, הם מתגלים כפחות נוחים לשימוש מכפתורים סטנדרטיים, וגם- כפתור שמפעיל זיהוי קולי קרוב מדי לכפתור שמריץ לרצועת השיר הבאה, ולכן מצאתי עצמי מנטרל מדי פעם את הסיוע הקולי שהפעלתי ללא כוונה. על ההגה פסי ניקל נאים ומאחוריו כפתורי תפעול של ההילוכים.
בקונסולה המרכזית ידית הילוכים חדשה, מחזיקי כוסות, משטח טעינה אלחוטית ותאי אחסון, לרבות זה שבין המושבים- וזהו;
כמו ברוב התעשייה העכשווית, נעלמו להם כל שאר הכפתורים שהיו פה בעבר, כמו הגלגלים הגדולים שפיקדו על בקרת האקלים, הפקדים של ה-Terrain Response, הכל עבר לניהול דרך המסך. אני מוצא בכך פתרון שהוא מאד אסתטי, אך נוח הרבה פחות בעת נהיגה.
המושבים נוחים, הראיה קדימה ולצדדים טובה, הראיה אחורה מוגבלת ממושב הנהג, פשרה שנוצרת בשל קווי העיצוב החיצוני, ועל כך מתגברים החיישנים והמצלמות ההיקפיות.
איכות החומרים וההרכבה טובים מאד, וזה חשוב במיוחד ברכבי שטח בהם תאי הנוסעים צריכים לעמוד במשימות מורכבות בהרבה מתאי נוסעים של כלי רכב שנועדו לנוע על אספלט בלבד, בדמות טלטלות, חבטות וקיפוצים.
---
מאחור יש לא מעט מקום, גם למבוגרים. תקרת הרכב רחוקה מעל לראשי הנוסעים, גם אם גובהם הוא כ-1.80 מ', וזאת למרות הגג השקוף הגדול עם תריס הגלילה (הלא אטום) שגוזל מעט ממרווח הראש.
המרווח לברכיים מצוין, כך גם לכתפיים (שוב – רוחב האיווק עומד על 2 מטרים). יש כאן יציאות מיזוג, חלונות צד כהים, שקעי טעינה ובגדול – זה מקום שנעים לשהות בו.
---
תא המטען מאחור מרווח וגדול באופן יחסי, עם 591 ליטרים מכובדים. מתחת לרצפתו תגלו גלגל רזרבי מוקטן ולא ערכת ניפוח. המפתח רחב וסף הטעינה נוח מאד להעמסה של כל הציוד לקמפינג המשפחתי.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – אבזור, מחיר
הדגם נמכר כעת בגרסה הנבחנת, 200S, ב-389,100 ₪. רמת הגימור לדגם אחידה, כך גם המנוע. לצידו תוכלו לקבל את האיווק שלכם עם מערכת היברידית נטענת, עם יותר כוחות סוס (סה"כ 309), ביצועים (כשתי שניות פחות ל-100 קמ"ש) ורמת הגימור תהא מעט גבוהה יותר (SE), רק ששם תאלצו להיפרד מקרוב לחצי מיליון שקלים.
גרסת ה- 200S מגיעה עם אבזור רב באופן יחסי, ובין היתר תמצאו מושבים קדמיים מחושמלים, מצלמות 360 רבות זוויות ונתונים, במסך קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ולאפל, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, בלם יד חשמלי, קיפול חשמלי למראות הצד, בקרת אקלים דו אזורית ועוד.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – בטיחות
חבילת האבזור הבטיחותי מקבלת את הציון 6 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, חיישנים היקפיים, בלימה אוטומטית בחירום, גם לאחור, בקרת תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב בשטח מת ומניעה אקטיבית מהתנגשות, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, התרעה על עייפות נהג, בלימת חירום מפני הולכי רגל ודו גלגלי ועוד.
יצוין כי רמת המעורבות של חלק מהבקרות, ובמיוחד ההתרעה הקולית על חריגה מהמהירות המופיעה בתמרור- יכולה להיות מעייפת. היא ניתנת לנטרול אמנם במסגרת הגדרת "מיעוט ההתערבות" במסך הראשי, אך הוא נדרש בכל התנעה מחדש.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – מנוע, הנעה, צריכת דלק
המנוע שכאן בנפח 2 ליטרים והוא מפיק 200 כוחות סוס והמומנט עומד על 32 קג"מ. מנוע זה החליף את מנוע 3 הצילינדרים בנפח 1.5 ליטרים שהפיק 160 סוסים, שהניע את דגם הבנזין בעבר, ושעדיין מותקן בגרסת הפלאג אין, לצד המנוע החשמלי.
תוספת הנפח והסוסים לא גרמו אמנם לאיווק לפתח יכולות ספורטיביות, אך הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.6 שניות לא ארוכות.
ההנעה כפולה, ולצד בורר המצבים של ה-Terrain Response, קיים מצב אוטומטי הבוחר בתוכנית האופטימלית לפי תנאי השטח; תיבת ההילוכים בת 9 מהירויות.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 11.5 ק"מ לליטר.
בפועל, רק שיוט רגוע בכביש 6 יכול לייצר את הנתון הזה. שילוב עם נהיגה עירונית, דינאמית, קצת שטח ופקקים, סיים מבחן בן מאות קילומטרים עם צריכה ממוצעת של 9.3 ק"מ לליטר.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – נוסעים
בתנועה עירונית הנסיעה נעימה אך מעט קשוחה, המתלים מכוילים באופן מעט נוקשה, עובדה שאינה חריגה בקרב רכבי שטח קשוחים, ועדיין, כבישים פגומים ופסי האטה והרעדה עוברים בשלום מתחת לגלגלי האיווק הגדולים.
המנוע פועל חרישית כל עוד ישהה בסיבובי מנוע נמוכים, והבידוד מרעשי הסביבה טוב.
קוטר הסיבוב גדול יחסית, 11.9 מ', ולעיתים דורש תמרון נוסף בסיבובי פרסה.
יציאה מהמקום מלווה בהשהיית טורבו מורגשת, ולוקח כשנייה עד שהאיווק אוסף את סוסיו ומזנק קדימה.
מחוץ לעיר מגלים תיבת הילוכים שמדלגת בין תשעת יחסי ההעברה באופן שוטף וחלק, ללא קפיצות או רעידות. בשיוט רגוע ובקצב רגיל, האיווק אוסף מהירות באופן מהיר, ודי מהר תמצאו עצמיכם במהירות גבוהה ממה שחשבתם. רמת השקט בתא הנוסעים נותרת גבוהה גם כאן, עם רעשי כביש ורוח קלים בלבד.
בנהיגה מאומצת יותר נשמע המנוע היטב, וכאן תגלו ש-200 סוסים זה טוב לשימושים רגילים, אך התגובות לא ספורטיביות והתאוצה אינה סוחפת.
בכביש המתפתל תגלו הגה מהנה למדי, שנותן תחושה די טובה לגבי מה שקורה באזור הגלגלים הקדמיים, והוא טוב בהתנהגות הדינאמית שלו מרוב רכבי הפנאי בסגמנט.
עצם זה שהמשקל העצמי של האיווק עומד על 1,845 ק"ג לא גבוהים יחסית לסוג הרכב, שהם כמעט 250 ק"ג פחות מדגם הפלאג-אין המצויד בסוללות הכבדות, מאפשר שינויי כיוון והעברות משקל באופן די משכנע, וזה מתלווה לזוויות גלגול מתונות יחסית ואחיזת כביש גבוהה; גרסת ה-200S לא מאד כוחנית בכביש הדינאמי, אך עדיין, היא אחת המהנות שם.
---
בשטח, האיווק מפגין יכולות פנטסטיות, בטח לקבוצת רכבי הפנאי היוקרתיים הקומפקטיים הקטנים, שם אין לה תחרות אמיתית.
בטיול שבילים שכלל גם כמה קטעים יותר טכניים עם אדמה מחורצת, שינויי גבהים ובורות, האיווק נע לאיטו באדישות, ורוב הזמן ניהל אוטומטית את מערכת ההנעה הדרושה לתנאי הדרך, דרך מצב האוטומט ב- Terrain response.
המתלים כאן עובדים נהדר, וגם ההגה המתקשר מפתה לנוע בקצב מהיר בשבילים המהודקים או החוליים. במעברים טכניים, וכמו בעיר, גם כאן סוללת המצלמות סייעה לנו, והפעם לתמרן ולדעת היכן נכון להניח כל גלגל.
זוויות הרכב מצוינות (גישה 22.2, בטן 20.7 מעלות), ובמיוחד הנטישה (30.6 מעלות), ואם במהלך הטיול תגיעו למקום בו תצטרכו לחצות נחל, תדעו שהאיווק מסוגל לעבור שם, כל עוד עומק המים לא גבוה מ-53 ס"מ, וזה לא מעט.
ריינג' רובר איווק S המעודכן – מסכמים
כשהאיווק שיווקה עם הנעה קדמית בלבד, ניתן היה להגיד שמדובר בסמל סטאטוס מצודד במיוחד, שנועד לנוע בעיקר בכבישי הערים היותר נחשבות בישראל.
ברגע שה-200S קיבלה חזרה את ההנעה הכפולה ואת בורר מצבי השטח, היא חזרה להיות לא רק יפה, אלא גם אופה. אמנם הדגם לא זול, אך מדובר ברכב שטח קשוח, אולי הקשוח לסגמנט שלו, שבנוסף יסובב לא מעט ראשים גם בעיר, ויהווה חלום עבור רבים מהם.
ומעבר לתדמית, ליכולות השטח ולעיצוב הסקסי, תקבלו גם רכב מאובזר היטב, נוח, מרווח, בטיחותי, ועם תא מטען פרקטי להעמסת ציוד לטיול השטח המשפחתי.
פנים הרכב מהודר, יוקרתי ועם מראה מאד אסתטי, רק שזה בא על חשבון נוחות התפעול וכבר אין כפתורים ש"נופלים ליד" בעת נהיגה, מבלי שתצטרכו להסיט מבט לכיוון, רק שזו הערה לכלל התעשייה, עם מגמה דומה, של מסך אחד גדול שמנהל את הרכב.
אז כן, מדובר ברכב יקר למדי וגם צריכת הדלק שלו אינה מהטובות שבקבוצה, אך שלל המעלות שלו יתנו לקהל היעד לא מעט סיבות טובות מדוע לרכוש דווקא אותו.
Range Rover EVOQUE 200S
מחיר (₪) | 389,100 |
אורך (מ') | 4.371 |
רוחב (מ') | 1.996 |
גובה (מ') | 1.649 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.681 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,845 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 591 / 1,383 |
מרווח גחון (ס"מ) | 21.2 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 11.5 / 9.3 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין , 2,000 טורבו |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים) | 4 |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 9, 4x4 |
הספק מנוע (כ"ס) | 200 |
מומנט (קג"מ) | 32 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 8.6 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |