קרייזלר פסיפיקה מבחן דרכים

קרייזלר פסיפיקה מבחן דרכים
קרייזלר פסיפיקה בגרסת ה-Touring, התענוג יעלה 289,900 ₪

הפסיפיקה, נושאת הנוסעים מבית קרייזלר, החליפה את הגרנד ווייאג'ר ואת הטאון אנד קנטרי ומשווקת בישראל החל מאמצע 2018. מדובר ב-ואן נוסעים מרווח וגדול, שלא מנסה לפעול לפי צו השעה הנוכחי, שהוציאה מודת רכבי הפנאי השונים שעל הכבישים. יצאנו איתו למסע היכרות קצר

טל אבן | 28/01/20

מתקרבים לפסיפיקה.

שתי לחיצות על הכפתור בשלט והמנוע מתעורר לחיים. החימום שברכב נאבק בקור ששורר בו ומחוצה לו. מינוס מעלה אחת הערב במטולה, כך מד הטמפרטורה שבלוח השעונים.

שתי לחיצות על הכפתור בשלט הפוקדות על דלת שמאל ואז שתיים נוספות הפוקדות על דלת ימין. דלתות הצד נפתחות חשמלית. שתי לחיצות אחרונות על הכפתור המופקד על דלת תא המטען, וגם היא מתרוממת מעדנות.

כן. זה מייצר אפקט וואוו עבור ששת האנשים שמתקרבים אל הרכב, רגע לפני שהם מתרווחים במושבים ובורחים מהקור שבחוץ. ואכן כן. יש פה משחק מגניב למבוגרים. הילד הפך לאיש מבוגר. הצעצוע מופעל הבטריות נהיה ג'מוס גדול בן 5.18 מטרים בין פגושים.

Good old America

מהרגע בו נטלתי לידיי את מפתח הפסיפיקה, הבנתי שכוונת היצרן האמריקני הוותיק היתה שחוויית הרכב תתחיל כבר כאן.

לא פחות מששה כפתורים האחראיים על פתיחת 3 הדלתות החשמליות, הנעה מרחוק, פתיחה ונעילה. Cool.

הוא עצום הרכב הזה. עם אורך של כמעט 5.18 מ', רוחב בן 2.02 מ' וגובה של 1.77 מ', יש לו נוכחות לא מבוטלת, גם בחניון התת קרקעי שם קיבל את פנינו.

חזית הרכב מרשימה, עם 2 שבכות עצומות, עטורות בפסי כרום, ופנסים ראשיים נאים מאד, המקנים לרכב חזות דינאמית בהרבה ממה שהכרנו בדגמי הנוסעים הקודמים של היצרן.

מהצד קורות דקות יחסית מנסות להקנות לו מראה קליל יחסית, יחד עם חישוקים מעוצבים, פסי אורך בוהקים וקימורים נאים, אבל הרכב העצום הזה, ועוד בשחור שצבע את רכב המבחן, נראה גדל- מימדים מכל זווית שבחנתי אותו, מהצד עם דלתות וכנפיים אחוריות עצומות, מאחור עם דלת תא מטען גדולה ויחידות תאורה נאות אך גדולות, בהן האיתות מופיע באדום ולא בכתום, כפי שאוהבים לעשות באמריקה.

סמלי קרייזלר העצומים מלפנים ומאחור כאילו מנסים להסביר לעוברים והשבים המביטים בסקרנות, במה הם בעצם מביטים.

למבחן התייצבה הגרסה הפחות מאובזרת, ה-Touring, המתומחרת ב-289,900 ₪.  מחד, נגלה מיד שהרכב מאובזר לעילא כבר בגרסתו זו. מאידך, נגלה גם ש-60,000 השקלים שנידרש לשלם עבור הגרסה הבכירה, ה-Limited, קונים לנו לא מעט במונחים של אבזור נוחות ובטיחות.    

לאחר מופע הדלתות הרובוטריקי החיצוני הגיע הזמן להיכנס לפסיפיקה. כניסה ללא מפתח ומתיישבים במושב הנהג המרווח. מיד בנהיגה נבין שהוא לא תומך מאד ולא ממש נותן קונטרה בסיבובים, מאידך, נבין גם שהרכב הזה מעודד, אפילו את הנהגים המהירים שבחבורה, לתת לתיבת ההילוכים לרוץ הלאה, באופן חלק ונעים, ולמצוא די מהר את ההילוך התשיעי והאחרון לטובת שיוט רגוע ושקט, נטול שאיפות ספורטיביות נוטפות אדרנלין.

מבט סביב מוצא מושבי עור, כש- 4 מהם כמעט זהים, השניים מלפנים ואלו שבשורה השנייה, ורק זה של הנהג מסיבי אולי מעט יותר, בין היתר בשל ההפעלה החשמלית בה הוא מצויד.

למושבים שבשורה השנייה ישנן משענות יד בשני הצדדים, צלונים ידניים לחלונות (גם בשורה השלישית), מרווח רגליים עצום (בסיס גלגלים בן 3.09 מ'!) ופיקוד עצמאי על פתיחה חשמלית של הדלתות, על עוצמת המזגן, כיווני הזרימה ורמת הטמפרטורה שלו. פתאום הישיבה בשורה השנייה הופכת לנוחה כמו במושב הנוסע מלפנים, אולי אף יותר, בשל מרווח עדיף מסביב.

יצוין כי בתוספת תשלום ניתן לקבל גם מושב שמיני, אולם אז חלק מהקסם שבמרווח המוצע ליושבי השורה השנייה הולך מעט לאיבוד, מה גם שהגישה לשורה השלישית והנוחות ליושב במושב האמצעי בה נפגמות.

השורה השלישית מהווה הפתעה בפני עצמה, כשלאחר נסיעה לא קצרה שם התאכלסו מבוגר ושני ילדים לא צעירים, לא נשמעו קריאות גנאי או קיטורים. להיפך. אפילו להם היה נוח, בודאי באופן יחסי לשורות שלישיות די-תיאורטיות טיפוסיות המותקנות ברכבי 7 מושבים. גם להם דאגו ליציאות מזגן וגם שם יש מתקני כוסות ותאי אחסון.

ואם כבר מדברים על תאי אחסון, בפסיפיקה יש כל כך הרבה מהם, שתא הכפפות נראה פתאום איזוטרי. זה מתחיל בתא עצום מתחת לקונסולה המרכזית, שנמשך לאחור אל עבר השורה השנייה,  דרך תאים עצומים בקונסולה הזו ועד מקומות אחסון גדולים מתחת למושבים שמאחור, שמאכלסים את המושבים עצמם בעת קיפול. אלו נבלעים מתחת לרצפה שטוחה (פתרון ייחודי לדגם), אם נדרש לנצל פתאום את כל 3,978 הליטרים המתקבלים בחלל שנוצר כששתי השורות האחוריות מקופלות.

תא המטען עצמו רחב, עמוק ובעל רצפת הטענה נמוכה. נפחו עצום (914 ליטרים כשכל המושבים במקומם) וניתן לאפסן בו בקלות כמה מזוודות ותיקים, או עגלת תינוק יחד עם קניות בסופר.

חוזרים לסביבת הנהג.

על ההגה עטוי העור ישנם כפתורי בקרת השיוט, הפעלת המולטימדיה ומחשב הדרך, המופיע במסך קטן (3.5" בגרסה זו) אל מול הנהג.

מסך המולטימדיה (7" בגרסה הנבחנת) אינטואיטיבי למדי, ומכיל גם אפל קאר פליי ובלותוס', כשהסאונד הבוקע מששת הרמקולים טוב, גם אם לא ברמת הסאונד שוודאי נמצא בגרסה הבכירה.

חוגת ההילוכים נמצאת אף היא בקונסולה המרכזית, על מנת לאפשר אחסון מכובד בינה לבין מתקן הכוסות שבין המושבים.

עוד נגלה פה חימום למושבים הקדמיים, מצלמת רוורס הכה חיונית ברכב באורך הזה, חיישני רוורס, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים לשלושה אזורים, וחיישני אורות.

פיצ'ר חביב היא מראה פנימית קטנה, הנוספת למראת הפנים הרגילה, הנותנת לנהג תצפית על יושבי הרכב, לראות שהילדים הגדולים לא רבים, ושלתינוקת לא נפל המוצץ.

בגרסה זו מותקן מוביל איי, כשמערכות הנהיגה והבטיחות המקוריות חלקיות בלבד וכוללות בקרת שיוט (רגילה), ניטור שטחים מתים, 8 כריות אויר ובקרת תנועה חוצה מאחור.

לקוחות שיפרגנו לעצמם את הגרסה הבכירה (349,900 ₪), ייהנו מאבזור נוסף לא מועט, הכולל גג פנוראמי, חישוקי 18" (17" בגרסה הנבחנת), פתיחת דלתות צד ומטען בהנפת רגל, מראות צד מתקפלות חשמלית, מושב נוסע חשמלי וזיכרונות למושב נהג, קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית, אוורור למושבים מלפנים וחימום לאחוריים (שורה שניה), חימום הגה, מחשב דרך 7" ומסך מולטימדיה גדול 8.4", מערכת שמע משופרת (אלפיין) עם 13 רמקולים, חיבורי USB לשורות מאחור ועוד.

מערכות הבטיחות המקוריות רבות יותר גם הן, וכוללות חיישנים היקפיים, בקרת שיוט אדפטיבית וסטייה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית בחירום, חניה אוטומטית, 4 מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות וחיישני גשם.

עם לחיצה על כפתור ההנעה מיד מזהים את מוצאה של הפסיפיקה.

הסאונד של מנוע הפנת'סטאר V6 בנפח 3.6 מוכר מלא מעט רכבים שמגיעים מאמריקה. הספק המנוע 280 כ"ס ועם מומנט בשרני של 35.5 קג"מ שמניע את הגלגלים הקדמיים, הוא אמנם לא מתיימר להיות HEMI, האח הרע מבית קרייזלר-ג'יפ-דודג', אך הוא מאיץ בנחישות רבה כמעט בכל תנאי הנהיגה.

גיר בן 9 הילוכים מייצר דחיפה די לינארית, ללא בורות בין הילוכים מחד או דרמות/ פרצי כוח מאידך, ובסה"כ מתאפשרת תנועה חלקה, נינוחה ודי מהירה ברכב המגודל הזה, בין היתר בזכות מערכת לביטול רעשים בחלל הרכב.

כיול המתלים הוא בצד היותר רך של הסקאלה, מה שמייצר מחד נסיעה נינוחה, כזו שמגהצת מהמורות באופן מרשים, מאידך הרכב מתנדנד במעבר פסי האטה או כביש גלי, אם כי התופעה מורגשת בפסיפיקה הרבה פחות מאשר בדגמי עבר.

צריכת הדלק הממוצעת, המשלבת נהיגה בתנאי כבישים מהירים ועליות לגולן, פקקים שבדרך חזרה, נהיגה זהירה בגשם מקומי והאצות ביניים חזקות מדי פעם, סתם בשביל הכיף, הראתה 11.8 ליטרים לכל 100 ק"מ, או 8.5 ק"מ לליטר בקירוב.

חוזרים

קרייזלר פסיפיקה, מובילת הנוסעים האמריקאית, לא צריכה להתנצל על היותה ואן, אחד כזה שמגיע ללא שום יומרות של יכולות שטח או מראה "ג'יפאי". היא מספקת נוחות מצוינת לכל שבעת נוסעיה, כשהמושבים בשורה השלישית הם לא "כאילו". הם באמת נועדו לאכלס את היושבים שם בנוחות, אפילו כשמדובר במבוגרים, ומאחור קיים תא מטען גדול ושימושי, גם כשכל המושבים פעילים.

כשזה ארוז בחבילה של אבזור רב, אפילו בגרסת הבסיס, הפעלה חשמלית של כל מה שזז ברכב, במנוע גיבור, במתלים רכים ובשקט מופתי, אפשר להגדיר אותה כמובילת נוסעים אולטימטיבית, או אם תרצו, כ-SPOILER, ולא במובן של כנף גדולה שמצמידה את הרכב לכביש, אלא במובן המפנק ביותר של המילה.