קיה KIA EV6 מבחן דרכים
קיה EV6 הכל-חשמלית מציגה תפיסה עתידנית וטכנולוגיה מתקדמת, כשאלה ארוזות היטב בעיצוב ספורטיבי ומסובב ראשים. לקחנו אותה למבחן דרכים, שכלל שהייה אינטנסיבית במחיצתה בכבישי המרכז והדרום. להלן הרשמים.
קיה EV6 – רקע
במסגרת המעבר הגלובאלי של ענף הרכב לחשמל, קיה הודיעה על פיתוח לא מעט דגמים כל-חשמליים, מ-EV1 ועד EV9, חלקם צפויים להגיע גם אלינו בעתיד הלא רחוק.
ה- EV6 שהושקה וגוירה בימים האחרונים של 2022, היא קרוס-אובר קומפקטי והסנונית הראשונה של קיה, שפותחה ותוכננה במקור כרכב חשמלי, שאינו מתבוסס על דגם בעירה פנימית.
דגם זה הוא הראשון שמשתמש בפלטפורמה החשמלית הגלובאלית המודולרית של היצרן, וחולק אותה עם אחות מבית, היונדאי איוניק 5.
ה-EV6 נחשפה לראשונה בקיץ 2021, והספיקה מאז לקטוף לא מעט פרסים ותארים יוקרתיים, ביניהם "המכונית האירופאית של השנה, לשנת 2022".
קיה EV6 - עיצוב חיצוני
כמו בלא מעט רכבים חשמליים חדשים, גם ה-EV6 מרגישה צורך מוצדק להציג עיצוב נועז וחדשני, כזה שיחמיא לבעליה, שהוא early adapter מעצם היותו בעלים של רכב כל-חשמלי.
עיצוב ה-EV6 הוא כשל רכב פנאי קופה נמוך עם יציבה רחבה, והוא מצליח להסוות מימדים לא צנועים כלל – קרוב ל-4.70 מ' לאורך, 1.89 מ' לרוחב וגובה בן 1.55 מ'.
ואכן, התוצאה הכללית ספורטיבית, בעלת לא מעט אלמנטים עיצוביים מסקרנים וחדשניים, ולאורך ימי המבחן לא מעט ראשים הסתובבו לכיוונה של ה-EV6 השחורה, רבים מהם שייכים לנהגי קיה נירו וספורטאז', כשאלה מצידם שלחו מבטים של סקרנות רבה מהולה בקנאה מסיומת.
מלפנים, מכסה מנוע משתפל כלפי מטה ועליו תפיחות מהצדדים, פנסי מטריקס יפיפיים ופגוש גדול וקרבי, השכילו מעצבי קיה לוותר על השבכה האטומה הגדולה שלרוב מחליפה את הגריל, כזו המאפיינת רכבים חשמליים אחרים רבים, כזו שנראית תמיד לא קשורה, מלאכותית משהו, הנותנת לרכב מראה מעט מגושם.
כאן גודל המשטח האטום שמחליף שבכה קדמית מינימאלי, מעין פס דק לרוחב החזית, והוא הזכיר לי מעט את מראה הפולקסוואגן שירוקו המצודדת והנאה.
כל האלמנטים הללו מקנים לחזית מראה ספורטיבי לעילא ולעילא. שאפו קיה.
מהצד, חישוקי ענק (20") בגרסת ה-GT Line הנבחנת, גג נמוך ומשתפל לאחור ובסיומו ספוילר, עיצוב זנב עם קו פנסים אחוריים היורד כלפי מטה באלכסון, ידיות דלתות נשלפות, חלונות כהים מאד מאחור, מראות צד עם איתות לד ועיצוב מעט רובוטריקי, חצאיות וחיפוי לבתי גלגלים וכנפיים קדמיות שאת רובן מחליפות דפנות מכסה המנוע.
מאחור, קו פנסי לד אדומים המשתפלים בצדדים כלפי מטה, מזכירים מעט את ה-DBX של אסטון מרטין, רק שבמרכז דלת תא המטען מוטבע לוגו קיה החדש, והוא גדול ודומיננטי, כחתימת אומן הגאה ביצירתו עליה הוא חתום.
גם כאן מוצאים פגוש גדול ואגרסיבי למראה, ובולט בהיעדרו מגב אחורי, כשלדברי היצרן העיצוב מותאם לכך שטיפות הגשם יתנקזו מאליהן ללא צורך במגב.
ימים של גשם בעיר, וצורך בניגוב החלון האחורי לאחר הגשמים ובתחילת נסיעה גילה, שלמרות הטיעונים האווירודינאמיים המלומדים, מגב אחורי היה בכל זאת מתקבל כאן בברכה.
---
קיה EV6 – עיצוב פנים
העיצוב האוונגרדי החיצוני של ה- EV6 ממשיך גם לתא הנוסעים, גם אם בעוצמה פחות קיצונית.
המושבים יפיפיים, הקונסולה המרכזית צפה, שילובי הצבעים בהירים וכהים בדלתות והדש בורד עם טקסטורות מעניינות של קווים וצבעים – כל אלה נותנים תחושה של תא נוסעים מודרני עם המון שיק.
תוסיפו לכך את המסכים הגדולים (לוח מחוונים ומולטימדיה) בני 12.3", ואת תאורת האווירה המינימליסטית והיפיפייה בשעות החשיכה, וקיבלתם תא נוסעים מיוחד, ייחודי, ובעיקר מזמין.
ניכר כי היתה מחשבה מאחורי כל קו, כל קימור וכל טקסטורה, כשגם החומרים בהם נעשה שימוש נעימים מאד למגע ומרגישים איכותיים, כאלה הלקוחים ממחוזות הפרימיום.
בדומה למה שפגשנו אצל חברה האחות ובדגם המקביל של יונדאי, גם כאן המון תאי אחסון והתחושה כולה אוורירית ומוארת למדי, למרות שתקרת המרכב לא גבוהה.
קיה EV6 – אבזור
למבחן התייצבה גרסת ה-GT Line, ומחירה 299,000 ₪. היא לא רק חזקה יותר (שני מנועים, אחד מטפל בכל ציר, ואגב כך היא גם כפולת הנעה), גרסת העילית גם מאובזרת יותר מגרסת הבסיס, Premium (249,000 ₪).
יחד עם זאת, כבר מגרסת הפרימיום תמצאו בקרת אקלים דו אזורית עם פתחים אחוריים, ממשק לאנדרואיד ואפל, חיישני חניה היקפיים, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד וקיפול חשמלי למראות הצד.
עוד תקבלו כאן גג שמש, מושב נהג עם כוונון חשמלי וזיכרון, ריפודים עוטים עור משולב בד, חיישני גשם ואורות, מנופים על ההגה לקביעת מידת הרגנרציה, כניסה ללא מפתח, תאורת אווירה וטעינה אלחוטית לנייד.
בגרסת ה- GT Line הנבחנת תקבלו בנוסף חישוקי 20" רחבים (255 מ"מ לעומת 19" ברוחב 235 מ"מ בפרמיום), מצלמות 360, חנייה אוטומטית, מושב נוסע עם כיוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, וחימום גם להגה ולמושבים האחוריים. המושבים כאן עוטים עור משולב זמש.
בנוסף, ה-GT Line מגיעה עם דלת תא מטען חכמה חשמלית, תאורה קדמית מסוג מטריקס לד (ולא תאורת לד "רגילה") וגם מתאם V2L, שהוא ספק כוח חיצוני – היישר מסוללת הרכב. ניתן לספק דרכו חשמל לרכב חשמלי אחר הזקוק לכך, או להפעיל מגוון צרכני חשמל רגילים בשטח או בטיול.
קיה EV6 - בטיחות
רמת הבטיחות היא המקסימלית עם ציון 8, עם 7 כריות אוויר, מניעה אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטח מת (בגרסה הבכירה זה אף מוצג בלוח המחוונים עם תמונת מצלמות בעת איתות), בלימת חירום אוטומטית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התראות על עייפות נהג, שכחת ילדים ברכב ועוד.
קיה EV6 – מושב אחורי ותא מטען
מעבר למושב האחורי חושף מקום נרחב לרגליים (בסיס גלגלים נדיב, 2.90 מ'), ריצפה שטוחה לחלוטין, פתחי מיזוג בקורות האמצעיות, חיבורים להטענה לרבות שקע 230v בבסיס המושב האמצעי. המרווח לראש טוב מכפי שניתן היה לצפות מרכב בעיצוב קופה, וגם המרווח לכתפיים לשלושה נוסעים – טוב.
החלונות עצמם מעט נמוכים, וגם משקוף הדלתות מאחור מעט נמוך, מחיר קטן של העיצוב החיצוני.
תא המטען נדיב בנפחו (520 ל'), אך רצפתו גבוהה ושטח האחסון בפועל סביר בלבד. כאן ישנו תא קטן מתחת לרצפת התא, לאחסון כבלי ההטענה ולאחסון יחידת ה- V2L לטעינה חיצונית.
מלפנים, מתחת למכסה המנוע, מסתתר תא אחסון נוסף בן 20 ליטרים לתיק לא גדול. בגרסת הכניסה, פרמיום, התא הקדמי צומח ל-52 ליטרים של אחסון.
קיה EV6 – מערכת הנעה
בגרסה השרירית שאיתנו שני מנועים חשמליים כאמור. זה שמטפל בגלגלים האחוריים מפיק 225 כ"ס ומומנט בן 35.7 קג"מ. הקדמי מפיק 100 סוסים נוספים ומומנט בן 26 קג"מ.
סה"כ ההספק המשולב נאה, עם 325 כ"ס ומומנט בן 62 קג"מ, ולמרות משקל עצמי לא מבוטל בן 2,090 ק"ג, ה-EV6 הזו מזנקת ל-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות קצרות.
בגרסת הכניסה בה ההנעה אחורית, ההספק עומד על 229 כ"ס, המומנט בן 35.7 קג"מ והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.3 שניות.
קיה EV6 – בעיר, תפעול
ממושב הנהג ניתן להבחין בקימורים שעל מכסה המנוע, עם שיפוליו כלפי מעלה בצדדים. במראות הצד ניתן להבחין בכנפיים האחוריות הבולטות והרחבות.
שני אלה נותנים תחושה של ישיבה בכלי רכב אקזוטי, שבחלקם מוטיבים דומים.
לוחצים על כפתור ההפעלה, משלבים ל-D בחוגת ההילוכים ויוצאים לדרך.
המנוע החרישי לצד בידוד אקוסטי מצוין, מייצרים חווית נסיעה שקטה מאד. התמרון העירוני קל, רדיוס הסיבוב לא גדול (5.81 מ'), והמתלים, הגם שהם מכוילים לצד היותר נוקשה בסקאלה, עושים עבודת שיכוך טובה למדי.
מערך המצלמות והחיישנים לצד מערכות הבלימה והזיהוי האוטונומיות מסייעים לתמרן בחניות ובפקקים.
כמו בספורטאז' החדש, גם כאן פאנל הפיקוד המרכזי הפוקד על מערכת המיזוג לצד תפעול של כלל המערכות (רדיו, טלפון, מדיה, הגדרות וכו') משתמש באותו המסך ובאותם כפתורי הגלגל הפיזיים, והם מתחלפים ביניהם.
מדובר בניסיון להפחית את מספר הכפתורים והמתגים, רק שבפועל ובעת נהיגה, מצאתי את התפעול מסובך ומצריך הורדת מבט, כדי לראות אם כפתור הגלגל שולט כעת בווליום או בטמפרטורה של צד הנהג.
במקרים רבים תמצאו עצמכם משנים טמפרטורה במקום ווליום, ומגבירים את עוצמת המיזוג במקום לעבור ממדיה מסוימת לרדיו.
יתכן שזה רק עניין של הרגל לאורך זמן. יתכן שלא.
קיה EV6 - יוצאים מהעיר
מגלים שגם שם הבידוד האקוסטי מצוין ברוב תנאי הדרך וברוב סוגי הכבישים, ומידת השקט נשמרת.
המושבים עצמם נוחים מאד, גם אחרי שיושבים בהם מספר שעות וגומעים כמה מאות של קילומטרים.
בקרת השיוט האדפטיבית מדויקת, וכשהיא מנוטרלת, אני נהנה מרמת הרגנרציה המקסימלית (הרביעית), המאפשרת נהיגה בדוושה אחת, עד רמה של עצירה מוחלטת.
ניתן בקלות להתרגל לנוחות שבדבר, בגלישה לפני רמזור אדום למשל.
מסך המולטימדיה עובר במהירות בין המסכים השונים, ורמת הרזולוציה שבשני המסכים מעולה. מערכת השמע מצוינת אף היא ומפיקה צלילים איכותיים ועשירים.
קיה EV6 – נהיגה דינאמית, התנהגות
לוחצים על כפתור בורר מצבי ההילוכים הממוקם על ההגה, עוברים למוד נהיגה ספורטיבית. הדבר מחדד את תגובת הדוושה, והכוח מגיע לגלגלים באופן נחוש ומיידי יותר.
במצב זה, בעת שיגור מעמידה, ייקח שבריר של שנייה לאחר הדבקת הדוושה לרצפה, עד שהגב שלכם והראש יידבקו באופן אגרסיבי כמעט למושב ולא ירפו, עד למהירות תלת ספרתית.
מרכב לא גבוה (מרווח הגחון עומד על 16 ס"מ), יחד עם סוללה הממוקמת נמוך, כיאה לרכב שתוכנן להיות חשמלי מההתחלה, מייצרים מרכז כובד נמוך, אחיזה גבוהה מאד וביטחון מלא בידי הנהג, גם אם אינו מיומן דיו כדי לשלוט ב-325 סוסים ברכב של 5.2 שניות למאה.
העברות המשקל נעשות באדישות כמעט עם מעט מאד זוויות גלגול, וגם הבלמים מצליחים להאט את המרכב הכבד באופן מעורר התפעלות.
קיה EV6 – צריכת חשמל
ממש כמו ברכב הלוגם סולר או בנזין, גם ברכב חשמלי המשמעות של נהיגה תובענית, נהיגה במעלה הררי או נהיגה ספורטיבית יבואו אתכם בחשבון בצריכת החשמל.
צריכת החשמל במבחן מתחלקת לשלושה חלקים.
בנהיגה דינאמית, התייצבה הצריכה הממוצעת על 4.5 קילומטרים בלבד לכל קווט"ש של חשמל.
קיבולת הסוללה ב-EV6 (בשני הדגמים) עומדת על 77.4 קווט"ש, מה שאומר, שאם תנהגו באופן אגרסיבי ללא הפסקה, תצליחו להגיע לכ- 348 ק"מ בלבד בין טעינות.
בנהיגה מתונה שעיקרה זחילה בפקקים ותנועה אורבאנית מנומנמת, הראה מד צריכת החשמל 5.8 ק"מ לכל קווט"ש, שהם טובים ל-449 ק"מ, נתון שעדיין לא מגיע ל-484 ק"מ מוצהרים על ידי היצרן, אך בהחלט מתקרבים לשם.
נהיגה ממוצעת ומשולבת, לאחר נסיעה של מאות קילומטרים, הניבה נתון של 5.2 ק"מ לכל קווט"ש, שהם קצת יותר מ-400 ק"מ ריאליים לחלוטין.
---
קיה EV6 – סיכום
בארגז הכלים של הקיה EV6 יש לכאורה כל מה שצריך.
היא יפיפייה וספורטיבית, עיצוב הפנים שלה נהדר, היא איכותית ובטוחה מאד, היא מאובזרת ודי מרווחת, לרבות מקומות אחסון, וגם מאפשרת טווחי נסיעה טובים בין טעינות.
מצד שני, היא מושקת עם מחיר יקר למדי, שעלול להיות בעוכריה בהתמודדות על כיסו של הנהג הישראלי.
ל-EV6 יש לא מעט איכויות ותועלות, כפי שצוין לעיל, אך גם מתחרות ראויות, חלקן מבית, כמו האיוניק 5 המעולה והזולה יותר, או טסלה, שדווחה ממש לאחרונה על הוזלות שנעשו במחירוניה בישראל, אלה וודאי לא יקלו על המצב מבחינתה.
יחד עם זאת, כוחו של המותג קיה בארץ צפוי לעשות את שלו, ולשמור על רמות ביקוש גבוהות, לפחות כמו מחיר הרכב.
KIA EV6 GT Line AWD
מחיר (₪) | 299,000 |
אורך (מ') | 4.695 |
רוחב (מ') | 1.89 |
גובה (מ') | 1.55 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.90 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,090 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 520 / 1,300 (+20 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 16 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) | 484 / 403 |
הספק מנוע חשמלי (כ"ס) | 325 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 5.2 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 77.4 |
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק') | 440 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 18 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 350 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / ללא הגבלה |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |
קיה EV6 – רקע
במסגרת המעבר הגלובאלי של ענף הרכב לחשמל, קיה הודיעה על פיתוח לא מעט דגמים כל-חשמליים, מ-EV1 ועד EV9, חלקם צפויים להגיע גם אלינו בעתיד הלא רחוק.
ה- EV6 שהושקה וגוירה בימים האחרונים של 2022, היא קרוס-אובר קומפקטי והסנונית הראשונה של קיה, שפותחה ותוכננה במקור כרכב חשמלי, שאינו מתבוסס על דגם בעירה פנימית.
דגם זה הוא הראשון שמשתמש בפלטפורמה החשמלית הגלובאלית המודולרית של היצרן, וחולק אותה עם אחות מבית, היונדאי איוניק 5.
ה-EV6 נחשפה לראשונה בקיץ 2021, והספיקה מאז לקטוף לא מעט פרסים ותארים יוקרתיים, ביניהם "המכונית האירופאית של השנה, לשנת 2022".
קיה EV6 - עיצוב חיצוני
כמו בלא מעט רכבים חשמליים חדשים, גם ה-EV6 מרגישה צורך מוצדק להציג עיצוב נועז וחדשני, כזה שיחמיא לבעליה, שהוא early adapter מעצם היותו בעלים של רכב כל-חשמלי.
עיצוב ה-EV6 הוא כשל רכב פנאי קופה נמוך עם יציבה רחבה, והוא מצליח להסוות מימדים לא צנועים כלל – קרוב ל-4.70 מ' לאורך, 1.89 מ' לרוחב וגובה בן 1.55 מ'.
ואכן, התוצאה הכללית ספורטיבית, בעלת לא מעט אלמנטים עיצוביים מסקרנים וחדשניים, ולאורך ימי המבחן לא מעט ראשים הסתובבו לכיוונה של ה-EV6 השחורה, רבים מהם שייכים לנהגי קיה נירו וספורטאז', כשאלה מצידם שלחו מבטים של סקרנות רבה מהולה בקנאה מסיומת.
מלפנים, מכסה מנוע משתפל כלפי מטה ועליו תפיחות מהצדדים, פנסי מטריקס יפיפיים ופגוש גדול וקרבי, השכילו מעצבי קיה לוותר על השבכה האטומה הגדולה שלרוב מחליפה את הגריל, כזו המאפיינת רכבים חשמליים אחרים רבים, כזו שנראית תמיד לא קשורה, מלאכותית משהו, הנותנת לרכב מראה מעט מגושם.
כאן גודל המשטח האטום שמחליף שבכה קדמית מינימאלי, מעין פס דק לרוחב החזית, והוא הזכיר לי מעט את מראה הפולקסוואגן שירוקו המצודדת והנאה.
כל האלמנטים הללו מקנים לחזית מראה ספורטיבי לעילא ולעילא. שאפו קיה.
מהצד, חישוקי ענק (20") בגרסת ה-GT Line הנבחנת, גג נמוך ומשתפל לאחור ובסיומו ספוילר, עיצוב זנב עם קו פנסים אחוריים היורד כלפי מטה באלכסון, ידיות דלתות נשלפות, חלונות כהים מאד מאחור, מראות צד עם איתות לד ועיצוב מעט רובוטריקי, חצאיות וחיפוי לבתי גלגלים וכנפיים קדמיות שאת רובן מחליפות דפנות מכסה המנוע.
מאחור, קו פנסי לד אדומים המשתפלים בצדדים כלפי מטה, מזכירים מעט את ה-DBX של אסטון מרטין, רק שבמרכז דלת תא המטען מוטבע לוגו קיה החדש, והוא גדול ודומיננטי, כחתימת אומן הגאה ביצירתו עליה הוא חתום.
גם כאן מוצאים פגוש גדול ואגרסיבי למראה, ובולט בהיעדרו מגב אחורי, כשלדברי היצרן העיצוב מותאם לכך שטיפות הגשם יתנקזו מאליהן ללא צורך במגב.
ימים של גשם בעיר, וצורך בניגוב החלון האחורי לאחר הגשמים ובתחילת נסיעה גילה, שלמרות הטיעונים האווירודינאמיים המלומדים, מגב אחורי היה בכל זאת מתקבל כאן בברכה.
---
קיה EV6 – עיצוב פנים
העיצוב האוונגרדי החיצוני של ה- EV6 ממשיך גם לתא הנוסעים, גם אם בעוצמה פחות קיצונית.
המושבים יפיפיים, הקונסולה המרכזית צפה, שילובי הצבעים בהירים וכהים בדלתות והדש בורד עם טקסטורות מעניינות של קווים וצבעים – כל אלה נותנים תחושה של תא נוסעים מודרני עם המון שיק.
תוסיפו לכך את המסכים הגדולים (לוח מחוונים ומולטימדיה) בני 12.3", ואת תאורת האווירה המינימליסטית והיפיפייה בשעות החשיכה, וקיבלתם תא נוסעים מיוחד, ייחודי, ובעיקר מזמין.
ניכר כי היתה מחשבה מאחורי כל קו, כל קימור וכל טקסטורה, כשגם החומרים בהם נעשה שימוש נעימים מאד למגע ומרגישים איכותיים, כאלה הלקוחים ממחוזות הפרימיום.
בדומה למה שפגשנו אצל חברה האחות ובדגם המקביל של יונדאי, גם כאן המון תאי אחסון והתחושה כולה אוורירית ומוארת למדי, למרות שתקרת המרכב לא גבוהה.
קיה EV6 – אבזור
למבחן התייצבה גרסת ה-GT Line, ומחירה 299,000 ₪. היא לא רק חזקה יותר (שני מנועים, אחד מטפל בכל ציר, ואגב כך היא גם כפולת הנעה), גרסת העילית גם מאובזרת יותר מגרסת הבסיס, Premium (249,000 ₪).
יחד עם זאת, כבר מגרסת הפרימיום תמצאו בקרת אקלים דו אזורית עם פתחים אחוריים, ממשק לאנדרואיד ואפל, חיישני חניה היקפיים, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד וקיפול חשמלי למראות הצד.
עוד תקבלו כאן גג שמש, מושב נהג עם כוונון חשמלי וזיכרון, ריפודים עוטים עור משולב בד, חיישני גשם ואורות, מנופים על ההגה לקביעת מידת הרגנרציה, כניסה ללא מפתח, תאורת אווירה וטעינה אלחוטית לנייד.
בגרסת ה- GT Line הנבחנת תקבלו בנוסף חישוקי 20" רחבים (255 מ"מ לעומת 19" ברוחב 235 מ"מ בפרמיום), מצלמות 360, חנייה אוטומטית, מושב נוסע עם כיוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, וחימום גם להגה ולמושבים האחוריים. המושבים כאן עוטים עור משולב זמש.
בנוסף, ה-GT Line מגיעה עם דלת תא מטען חכמה חשמלית, תאורה קדמית מסוג מטריקס לד (ולא תאורת לד "רגילה") וגם מתאם V2L, שהוא ספק כוח חיצוני – היישר מסוללת הרכב. ניתן לספק דרכו חשמל לרכב חשמלי אחר הזקוק לכך, או להפעיל מגוון צרכני חשמל רגילים בשטח או בטיול.
קיה EV6 - בטיחות
רמת הבטיחות היא המקסימלית עם ציון 8, עם 7 כריות אוויר, מניעה אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטח מת (בגרסה הבכירה זה אף מוצג בלוח המחוונים עם תמונת מצלמות בעת איתות), בלימת חירום אוטומטית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התראות על עייפות נהג, שכחת ילדים ברכב ועוד.
קיה EV6 – מושב אחורי ותא מטען
מעבר למושב האחורי חושף מקום נרחב לרגליים (בסיס גלגלים נדיב, 2.90 מ'), ריצפה שטוחה לחלוטין, פתחי מיזוג בקורות האמצעיות, חיבורים להטענה לרבות שקע 230v בבסיס המושב האמצעי. המרווח לראש טוב מכפי שניתן היה לצפות מרכב בעיצוב קופה, וגם המרווח לכתפיים לשלושה נוסעים – טוב.
החלונות עצמם מעט נמוכים, וגם משקוף הדלתות מאחור מעט נמוך, מחיר קטן של העיצוב החיצוני.
תא המטען נדיב בנפחו (520 ל'), אך רצפתו גבוהה ושטח האחסון בפועל סביר בלבד. כאן ישנו תא קטן מתחת לרצפת התא, לאחסון כבלי ההטענה ולאחסון יחידת ה- V2L לטעינה חיצונית.
מלפנים, מתחת למכסה המנוע, מסתתר תא אחסון נוסף בן 20 ליטרים לתיק לא גדול. בגרסת הכניסה, פרמיום, התא הקדמי צומח ל-52 ליטרים של אחסון.
קיה EV6 – מערכת הנעה
בגרסה השרירית שאיתנו שני מנועים חשמליים כאמור. זה שמטפל בגלגלים האחוריים מפיק 225 כ"ס ומומנט בן 35.7 קג"מ. הקדמי מפיק 100 סוסים נוספים ומומנט בן 26 קג"מ.
סה"כ ההספק המשולב נאה, עם 325 כ"ס ומומנט בן 62 קג"מ, ולמרות משקל עצמי לא מבוטל בן 2,090 ק"ג, ה-EV6 הזו מזנקת ל-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות קצרות.
בגרסת הכניסה בה ההנעה אחורית, ההספק עומד על 229 כ"ס, המומנט בן 35.7 קג"מ והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.3 שניות.
קיה EV6 – בעיר, תפעול
ממושב הנהג ניתן להבחין בקימורים שעל מכסה המנוע, עם שיפוליו כלפי מעלה בצדדים. במראות הצד ניתן להבחין בכנפיים האחוריות הבולטות והרחבות.
שני אלה נותנים תחושה של ישיבה בכלי רכב אקזוטי, שבחלקם מוטיבים דומים.
לוחצים על כפתור ההפעלה, משלבים ל-D בחוגת ההילוכים ויוצאים לדרך.
המנוע החרישי לצד בידוד אקוסטי מצוין, מייצרים חווית נסיעה שקטה מאד. התמרון העירוני קל, רדיוס הסיבוב לא גדול (5.81 מ'), והמתלים, הגם שהם מכוילים לצד היותר נוקשה בסקאלה, עושים עבודת שיכוך טובה למדי.
מערך המצלמות והחיישנים לצד מערכות הבלימה והזיהוי האוטונומיות מסייעים לתמרן בחניות ובפקקים.
כמו בספורטאז' החדש, גם כאן פאנל הפיקוד המרכזי הפוקד על מערכת המיזוג לצד תפעול של כלל המערכות (רדיו, טלפון, מדיה, הגדרות וכו') משתמש באותו המסך ובאותם כפתורי הגלגל הפיזיים, והם מתחלפים ביניהם.
מדובר בניסיון להפחית את מספר הכפתורים והמתגים, רק שבפועל ובעת נהיגה, מצאתי את התפעול מסובך ומצריך הורדת מבט, כדי לראות אם כפתור הגלגל שולט כעת בווליום או בטמפרטורה של צד הנהג.
במקרים רבים תמצאו עצמכם משנים טמפרטורה במקום ווליום, ומגבירים את עוצמת המיזוג במקום לעבור ממדיה מסוימת לרדיו.
יתכן שזה רק עניין של הרגל לאורך זמן. יתכן שלא.
קיה EV6 - יוצאים מהעיר
מגלים שגם שם הבידוד האקוסטי מצוין ברוב תנאי הדרך וברוב סוגי הכבישים, ומידת השקט נשמרת.
המושבים עצמם נוחים מאד, גם אחרי שיושבים בהם מספר שעות וגומעים כמה מאות של קילומטרים.
בקרת השיוט האדפטיבית מדויקת, וכשהיא מנוטרלת, אני נהנה מרמת הרגנרציה המקסימלית (הרביעית), המאפשרת נהיגה בדוושה אחת, עד רמה של עצירה מוחלטת.
ניתן בקלות להתרגל לנוחות שבדבר, בגלישה לפני רמזור אדום למשל.
מסך המולטימדיה עובר במהירות בין המסכים השונים, ורמת הרזולוציה שבשני המסכים מעולה. מערכת השמע מצוינת אף היא ומפיקה צלילים איכותיים ועשירים.
קיה EV6 – נהיגה דינאמית, התנהגות
לוחצים על כפתור בורר מצבי ההילוכים הממוקם על ההגה, עוברים למוד נהיגה ספורטיבית. הדבר מחדד את תגובת הדוושה, והכוח מגיע לגלגלים באופן נחוש ומיידי יותר.
במצב זה, בעת שיגור מעמידה, ייקח שבריר של שנייה לאחר הדבקת הדוושה לרצפה, עד שהגב שלכם והראש יידבקו באופן אגרסיבי כמעט למושב ולא ירפו, עד למהירות תלת ספרתית.
מרכב לא גבוה (מרווח הגחון עומד על 16 ס"מ), יחד עם סוללה הממוקמת נמוך, כיאה לרכב שתוכנן להיות חשמלי מההתחלה, מייצרים מרכז כובד נמוך, אחיזה גבוהה מאד וביטחון מלא בידי הנהג, גם אם אינו מיומן דיו כדי לשלוט ב-325 סוסים ברכב של 5.2 שניות למאה.
העברות המשקל נעשות באדישות כמעט עם מעט מאד זוויות גלגול, וגם הבלמים מצליחים להאט את המרכב הכבד באופן מעורר התפעלות.
קיה EV6 – צריכת חשמל
ממש כמו ברכב הלוגם סולר או בנזין, גם ברכב חשמלי המשמעות של נהיגה תובענית, נהיגה במעלה הררי או נהיגה ספורטיבית יבואו אתכם בחשבון בצריכת החשמל.
צריכת החשמל במבחן מתחלקת לשלושה חלקים.
בנהיגה דינאמית, התייצבה הצריכה הממוצעת על 4.5 קילומטרים בלבד לכל קווט"ש של חשמל.
קיבולת הסוללה ב-EV6 (בשני הדגמים) עומדת על 77.4 קווט"ש, מה שאומר, שאם תנהגו באופן אגרסיבי ללא הפסקה, תצליחו להגיע לכ- 348 ק"מ בלבד בין טעינות.
בנהיגה מתונה שעיקרה זחילה בפקקים ותנועה אורבאנית מנומנמת, הראה מד צריכת החשמל 5.8 ק"מ לכל קווט"ש, שהם טובים ל-449 ק"מ, נתון שעדיין לא מגיע ל-484 ק"מ מוצהרים על ידי היצרן, אך בהחלט מתקרבים לשם.
נהיגה ממוצעת ומשולבת, לאחר נסיעה של מאות קילומטרים, הניבה נתון של 5.2 ק"מ לכל קווט"ש, שהם קצת יותר מ-400 ק"מ ריאליים לחלוטין.
---
קיה EV6 – סיכום
בארגז הכלים של הקיה EV6 יש לכאורה כל מה שצריך.
היא יפיפייה וספורטיבית, עיצוב הפנים שלה נהדר, היא איכותית ובטוחה מאד, היא מאובזרת ודי מרווחת, לרבות מקומות אחסון, וגם מאפשרת טווחי נסיעה טובים בין טעינות.
מצד שני, היא מושקת עם מחיר יקר למדי, שעלול להיות בעוכריה בהתמודדות על כיסו של הנהג הישראלי.
ל-EV6 יש לא מעט איכויות ותועלות, כפי שצוין לעיל, אך גם מתחרות ראויות, חלקן מבית, כמו האיוניק 5 המעולה והזולה יותר, או טסלה, שדווחה ממש לאחרונה על הוזלות שנעשו במחירוניה בישראל, אלה וודאי לא יקלו על המצב מבחינתה.
יחד עם זאת, כוחו של המותג קיה בארץ צפוי לעשות את שלו, ולשמור על רמות ביקוש גבוהות, לפחות כמו מחיר הרכב.
KIA EV6 GT Line AWD
מחיר (₪) | 299,000 |
אורך (מ') | 4.695 |
רוחב (מ') | 1.89 |
גובה (מ') | 1.55 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.90 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,090 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 520 / 1,300 (+20 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 16 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) | 484 / 403 |
הספק מנוע חשמלי (כ"ס) | 325 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 5.2 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 77.4 |
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק') | 440 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 18 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 350 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / ללא הגבלה |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |