קיה EV9 בהשקה מקומית. החל מ 429,000 ₪

קיה ישראל השיקה הבוקר את ה-EV9, דגם פנאי חשמלי בו 6 או 7 מושבים, הטוען גם ליכולות שטח בגרסה הבכירה כפולת ההנעה. הטווח המקסימלי המוצהר עומד על 563 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית. לפניכם כל הפרטים אודותיו.

טל אבן | 28/05/24
קיה EV9 בהשקה מקומית
קיה EV9 בהשקה מקומית. צילום תמונות: טל אבן

קיה EV9 – רקע

חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, השיקה הבוקר את ספינת הדגל החשמלית שלה, ה-EV9, דגם שכבר הספיק לזכות בתארים "רכב השנה בעולם", לצד "המכונית החשמלית הטובה ביותר", שניהם לשנת 2024.

במסגרת התוכנית של קיה להשלים תוך שנתיים ארסנל של לא פחות מ-11 דגמים חשמליים, מהם 7 שפותחו ככאלה, הושק היום ה-EV9, SUV חשמלי לחלוטין ובגודל מלא.

מדובר בדגם יוקרתי ומעוצב, הטוען גם ליכולות בשטח, ולראשונה בדגם חשמלי של היצרן - עם אפשרות שורת מושבים שלישית ובחירה בין 6 ל- 7 מושבים.

ב- EV9 שם היצרן דגש על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, תחת אסטרטגיית הקיימות, ומשתמש בחומרים תחליפיים לעור טבעי, ברשתות דייגים ממוחזרות ובפלסטיק ממוחזר.

קיה EV9 - עיצוב חיצוני

בקיה EV9 הושם דגש גם על פילוסופיית העיצוב של החברה "Opposites United" , שם החלק החיצוני מאופיין בקווים ישרים, זוויתיים ונקיים וגם בפרופיל קשוח ומודגש.

בחלק הקדמי, "פרצוף הנמר" של קיה קיבל קווים עדכניים, פנסי לד אנכיים, וגרפיקה מיוחדת בפנסי הלד גם מאחור.

מהצד ידיות דלתות נשלפות, פתחי קירור אקטיביים המשפרים את היעילות האווירודינמית וחישוקי 19" או 21" בדגם הבכיר, כפול ההנעה.

מבחינת מימדים, ה-EV9 פרימיום מציע מידות נדיבות בדמות 5.01 מ' לאורך, 1.98 מ' לרוחב, וגובה 1.755 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 3.1 מ'; דגם ה-GT Line הבכיר ארוך ב-5 מ"מ וגבוה ב-25 מ"מ בהשוואה.

 

לדגם ההנעה האחורית (פרימיום) יש תא מטען קדמי בנפח של 90 ליטרים, בעוד שבגרסת ההנעה הכפולה 52 ליטרים. תא המטען האחורי מציע נפח אחסון של 333 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, ו- 828 ליטרים כשהשורה השניה מקופלת.

קיה EV9 - מבט קידמיקיה EV9 - מבט אחורי

קיה EV9 - מבט צד

קיה EV9 – פנים, אבזור ומחירים

ב- EV9 ישנם 2 מסכים בגודל 12.3", האחד כלוח מחוונים והשני למולטימדיה ושליטה בפונקציות השונות, ובנוסף מסך של בקרת אקלים בגודל 5.3". בנוסף ללחצנים הפיזיים בגלגל ההגה, בתא הנהג כפתורים נסתרים נוספים, הנדלקים בקונסולה המרכזית רק כאשר המכונית מופעל, וגם לוגו מואר על ההגה.

בדגם פרימיום (429,000 ₪) תמצאו קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו לצד אפל קארפליי, מצלמות 360 וחיישנים היקפיים, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, אוורור וקירור (גם במושבי השורה השניה), גג פנורמי נפתח, דלת תא מטען חשמלית, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה, ריפוד עור טבעוני, זיהוי טביעת אצבע להגדרת פרופיל נהג ועוד.

 

דגם GT Line  (489,000 ₪) מוסיף מושבי relaxation מלפנים ומאחור, הכוללים הדום נשלף, מסאז' וזיכרונות למושב הנהג, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת מבית מרידיאן עם 14 רמקולים, כוונון חשמלי להגה ופנסי מטריקס לד, וזאת לצד החישוקים הגדולים (21"), הנעה כפולה ובבורר מצבי הנהיגה – גם מוד לנהיגה בשטח.

קיה EV9 - פנים הרכב

קיה EV9 – הנעה, סוללה, טעינה

הEV9  כולל טכנולוגיית סוללות מהדור הרביעי של קיה.

 

הדגם מוצע בשתי וורסיות כאמור. האחת בעלת הנעה אחורית ומנוע אחד המפיק 203 כוחות סוס ומומנט בן 35.7 קג"מ, ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות.

הגרסה הבכירה דו מנועית עם הספק משולב של 384 כוחות סוס, מומנט של 71.4 קג"מ ותאוצה ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 5.3 שניות.

טווחי הנסיעה המרביים המוצהרים עומדים על 505  ק"מ לגרסה כפולת ההנעה והמנועים, ועד 563 ק"מ לזו בעלת ההנעה האחורית.

 

ל-EV9  סוללה בקיבולת 99.8 קווט"ש, וטעינה מהירה שיכולה להוסיף עד 249 ק"מ בגרסה הרגילה ו-226 ק"מ בגרסה כפולת המנועים לטווח הנסיעה, וזאת תוך 15 דקות בלבד.

ה-EV9 מצויד גם בטעינה דו-כיוונית, כלומר לא רק שלקוחות יכולים לטעון את ה-EV שלהם באמצעות מטען קיר או עמדת טעינה ציבורית, אלא שהם יכולים גם להשתמש בכוח המאוחסן בסוללה כדי להפעיל מכשירים אלקטרוניים (V2L).

קיה EV9 בהשקה מקומית

קיה EV9 - בטיחות

שתי רמות הגימור זכו בציון בטיחות 7 מתוך 8. יש כאן 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בחירום, כולל בנסיעה לאחור ובפני הולכי רגל ודו גלגלי, מניעה אקטיבית מנטייה מנתיב, זיהוי רכב ומניעת התנגשות אקטיבית כשיש רכב בשטח מת, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת רכב חולף, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על עייפות נהג ועוד.

קיה EV9 בהשקה מקומית

קיה – בקרוב

אנשי המותג, שחוגג 80 שנים, מספרים על צפי לדגמים נוספים חשמליים – קיה EV3 הקטנה צפויה להגיע למחוזותינו כבר בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2025, שם תגיע גם ה-EV4. EV5 צפויה להגיע לא לפני 2026.

הדגם שהושק הבוקר, EV9, כבר נמכר בארה"ב בקצב של כ-1,500 מכוניות בחודש, אליהן מתווספות כ-2,000 יחידות מדגם EV6 המוכרת גם אצלינו, מדי חודש.

שיווק ה-EV9 מתחיל באופן מיידי, עם צפי למלאי מצומצם ממנו כבר בתחילת החודש הבא, ומלאי גדול יותר לקראת סוף יוני.

קיה EV9 בהשקה מקומית

KIA EV9 Premium ,GT Line

מחיר (₪)429,000,489,000
אורך (מ')5.01, 5.015
רוחב (מ')1.98
גובה (מ')1.755 , 1.78
בסיס גלגלים (מ')3.10
משקל עצמי (ק"ג)2,501 , 2,648
נפח תא מטען/ כשהמושבים בשורה השנייה מקופלים / ככל המושבים מקופלים (ל')

333 / 828 / 2,393

(+90 / 52 מלפנים)
מרווח גחון (ס"מ)17.7
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר)563 / 505
הספק מנוע/ים (כ"ס)203 / 384
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.4, 5.3
קיבולת סוללה (קווט"ש)99.8
משך טעינה ביתית AC (10%-100%)(דק')545
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק)24
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש)350 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / ללא הגבלה

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
7 / 150,000

 

קיה EV9 – רקע

חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, השיקה הבוקר את ספינת הדגל החשמלית שלה, ה-EV9, דגם שכבר הספיק לזכות בתארים "רכב השנה בעולם", לצד "המכונית החשמלית הטובה ביותר", שניהם לשנת 2024.

במסגרת התוכנית של קיה להשלים תוך שנתיים ארסנל של לא פחות מ-11 דגמים חשמליים, מהם 7 שפותחו ככאלה, הושק היום ה-EV9, SUV חשמלי לחלוטין ובגודל מלא.

מדובר בדגם יוקרתי ומעוצב, הטוען גם ליכולות בשטח, ולראשונה בדגם חשמלי של היצרן - עם אפשרות שורת מושבים שלישית ובחירה בין 6 ל- 7 מושבים.

ב- EV9 שם היצרן דגש על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, תחת אסטרטגיית הקיימות, ומשתמש בחומרים תחליפיים לעור טבעי, ברשתות דייגים ממוחזרות ובפלסטיק ממוחזר.

קיה EV9 - עיצוב חיצוני

בקיה EV9 הושם דגש גם על פילוסופיית העיצוב של החברה "Opposites United" , שם החלק החיצוני מאופיין בקווים ישרים, זוויתיים ונקיים וגם בפרופיל קשוח ומודגש.

בחלק הקדמי, "פרצוף הנמר" של קיה קיבל קווים עדכניים, פנסי לד אנכיים, וגרפיקה מיוחדת בפנסי הלד גם מאחור.

מהצד ידיות דלתות נשלפות, פתחי קירור אקטיביים המשפרים את היעילות האווירודינמית וחישוקי 19" או 21" בדגם הבכיר, כפול ההנעה.

מבחינת מימדים, ה-EV9 פרימיום מציע מידות נדיבות בדמות 5.01 מ' לאורך, 1.98 מ' לרוחב, וגובה 1.755 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 3.1 מ'; דגם ה-GT Line הבכיר ארוך ב-5 מ"מ וגבוה ב-25 מ"מ בהשוואה.

 

לדגם ההנעה האחורית (פרימיום) יש תא מטען קדמי בנפח של 90 ליטרים, בעוד שבגרסת ההנעה הכפולה 52 ליטרים. תא המטען האחורי מציע נפח אחסון של 333 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, ו- 828 ליטרים כשהשורה השניה מקופלת.

קיה EV9 - מבט קידמיקיה EV9 - מבט אחורי

קיה EV9 - מבט צד

קיה EV9 – פנים, אבזור ומחירים

ב- EV9 ישנם 2 מסכים בגודל 12.3", האחד כלוח מחוונים והשני למולטימדיה ושליטה בפונקציות השונות, ובנוסף מסך של בקרת אקלים בגודל 5.3". בנוסף ללחצנים הפיזיים בגלגל ההגה, בתא הנהג כפתורים נסתרים נוספים, הנדלקים בקונסולה המרכזית רק כאשר המכונית מופעל, וגם לוגו מואר על ההגה.

בדגם פרימיום (429,000 ₪) תמצאו קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו לצד אפל קארפליי, מצלמות 360 וחיישנים היקפיים, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, אוורור וקירור (גם במושבי השורה השניה), גג פנורמי נפתח, דלת תא מטען חשמלית, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה, ריפוד עור טבעוני, זיהוי טביעת אצבע להגדרת פרופיל נהג ועוד.

 

דגם GT Line  (489,000 ₪) מוסיף מושבי relaxation מלפנים ומאחור, הכוללים הדום נשלף, מסאז' וזיכרונות למושב הנהג, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת מבית מרידיאן עם 14 רמקולים, כוונון חשמלי להגה ופנסי מטריקס לד, וזאת לצד החישוקים הגדולים (21"), הנעה כפולה ובבורר מצבי הנהיגה – גם מוד לנהיגה בשטח.

קיה EV9 - פנים הרכב

קיה EV9 – הנעה, סוללה, טעינה

הEV9  כולל טכנולוגיית סוללות מהדור הרביעי של קיה.

 

הדגם מוצע בשתי וורסיות כאמור. האחת בעלת הנעה אחורית ומנוע אחד המפיק 203 כוחות סוס ומומנט בן 35.7 קג"מ, ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות.

הגרסה הבכירה דו מנועית עם הספק משולב של 384 כוחות סוס, מומנט של 71.4 קג"מ ותאוצה ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 5.3 שניות.

טווחי הנסיעה המרביים המוצהרים עומדים על 505  ק"מ לגרסה כפולת ההנעה והמנועים, ועד 563 ק"מ לזו בעלת ההנעה האחורית.

 

ל-EV9  סוללה בקיבולת 99.8 קווט"ש, וטעינה מהירה שיכולה להוסיף עד 249 ק"מ בגרסה הרגילה ו-226 ק"מ בגרסה כפולת המנועים לטווח הנסיעה, וזאת תוך 15 דקות בלבד.

ה-EV9 מצויד גם בטעינה דו-כיוונית, כלומר לא רק שלקוחות יכולים לטעון את ה-EV שלהם באמצעות מטען קיר או עמדת טעינה ציבורית, אלא שהם יכולים גם להשתמש בכוח המאוחסן בסוללה כדי להפעיל מכשירים אלקטרוניים (V2L).

קיה EV9 בהשקה מקומית

קיה EV9 - בטיחות

שתי רמות הגימור זכו בציון בטיחות 7 מתוך 8. יש כאן 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בחירום, כולל בנסיעה לאחור ובפני הולכי רגל ודו גלגלי, מניעה אקטיבית מנטייה מנתיב, זיהוי רכב ומניעת התנגשות אקטיבית כשיש רכב בשטח מת, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת רכב חולף, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על עייפות נהג ועוד.

קיה EV9 בהשקה מקומית

קיה – בקרוב

אנשי המותג, שחוגג 80 שנים, מספרים על צפי לדגמים נוספים חשמליים – קיה EV3 הקטנה צפויה להגיע למחוזותינו כבר בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2025, שם תגיע גם ה-EV4. EV5 צפויה להגיע לא לפני 2026.

הדגם שהושק הבוקר, EV9, כבר נמכר בארה"ב בקצב של כ-1,500 מכוניות בחודש, אליהן מתווספות כ-2,000 יחידות מדגם EV6 המוכרת גם אצלינו, מדי חודש.

שיווק ה-EV9 מתחיל באופן מיידי, עם צפי למלאי מצומצם ממנו כבר בתחילת החודש הבא, ומלאי גדול יותר לקראת סוף יוני.

קיה EV9 בהשקה מקומית

KIA EV9 Premium ,GT Line

מחיר (₪)429,000,489,000
אורך (מ')5.01, 5.015
רוחב (מ')1.98
גובה (מ')1.755 , 1.78
בסיס גלגלים (מ')3.10
משקל עצמי (ק"ג)2,501 , 2,648
נפח תא מטען/ כשהמושבים בשורה השנייה מקופלים / ככל המושבים מקופלים (ל')

333 / 828 / 2,393

(+90 / 52 מלפנים)
מרווח גחון (ס"מ)17.7
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר)563 / 505
הספק מנוע/ים (כ"ס)203 / 384
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.4, 5.3
קיבולת סוללה (קווט"ש)99.8
משך טעינה ביתית AC (10%-100%)(דק')545
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק)24
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש)350 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / ללא הגבלה

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
7 / 150,000