קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

שוק המיניוואנים דעך בשנים האחרונות לטובת רכבי הפנאי המעוצבים, וזאת למרות הפרקטיות והנוחות שהם מאפשרים למשפחה המטיילת. האם שינוי תפיסתי ושימוש באלמנטים עיצוביים שנלקחו מעולמות ה-SUV המסוקסים יחזירו אותם ללב הזרקורים? הקרניבל החדש של קיה בהחלט בכיוון הזה, הנה המבחן שערכנו לו.

טל אבן | 18/02/25
קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX
קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX. צילום תמונות: טל אבן

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – רקע

הקרניבל, המיניוואן המוכר מבית קיה, החל את דרכו בעולם לפני קרוב לשלושה עשורים.

המטרה של קטגוריית ה-MPV (Multi-Purpose Vehicles) היתה ברורה – מקסימום נוחות ומרווח לרכבים המשמשים הרבה נוסעים. נושאת נוסעים משובחת אם תרצו.

אלא שהמראה הגמלוני, המיושן והמרובע שאפיין רבים מהם, כולל הקרניבל מהדורות הראשונים שלו, צעקו החוצה בעיקר פרקטיות ופונקציונליות, שנועדו עבור נהגים שכל מטרתם היא לשנע בנוחות וביעילות הרבה נוסעים מנקודה אחת לשנייה, כשמראה קשוח, מיוחד או סקסי של הרכב - הם מחוץ לתפריט. 

בשל כך, מיניוואן טיפוסי הפך למבוקש פחות ופחות, וזאת למרות התכנון החכם והעיצוב הקובייתי של המרכב, שאפשרו את הפתרון האולטימטיבי למשפחות, בדמות נוחות מרבית לכלל הנוסעים, לצד חלל אחסון נדיב במיוחד מאחור.

הדור הרביעי של הדגם שינה תפיסה כשהושק בשנת 2020, וכעת מדובר בפייס ליפט מקיף ששיווקו החל לאחרונה, והמטרה ברורה – לשמר את היתרונות הגדולים של MPV ולצד זאת – להעניק מרכב מרשים ואטרקטיבי.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – עיצוב חיצוני, מימדים

כמו בדורות הקודמים של הקרניבל, גם זה הנוכחי מקבל מוטיבים עיצוביים המזוהים עם הדור החדש של דגמי קיה.

במסגרת השינויים לעומת קודמו, החזית החדשה כוללת יחידות של פנסי לד אנכיים ובתוכן קוביות, גריל עצום וחדש, פסי לד/ איתות רחבים ודומיננטיים צבועים בכתום או בלבן לפרקים, ופס ניקל רוחבי בוהק בתחתית הפגוש.

החלק האחורי גם הוא עוצב מחדש, עם פנסי לד מעודכנים ששומרים על מוטיב דומה לאלה שבחזית, בדמות קוביות לאורך ומעליהן פסי לד גדולים לרוחב, גם כאן פס בוהק לרוחב הפגוש האחורי, חלון שחור ורחב וספוילר גג.

מהפרופיל ניתן למצוא שינויים נוספים שהפכו את עיצוב הקרניבל לקרבי מאי פעם, כמו חישוקים חדשים וגדולים (19" בגרסה הבכירה שאיתנו) סטייל EV9, שממנו ניכרת, וטוב שכך, לא מעט השראה עיצובית לקרניבל, חלונות כהים ומראה של גג צף, וכמה מוטיבים קרוס-אוברים, כמו חצאיות מוכספות לדלתות, בתי גלגלים מודגשים ופסי אורך על הגג.

המראה הכללי נאה עד מאד, מגובש ומסובב ראשים. הוא קרוב מאי פעם לזה השייך לרכבי הפנאי הגדולים, ולא רק מקבוצת פורד אקספלורר או שברולט טראוורס, אלא שלקרניבל זוויות עיצוביות שמזכירות אפילו את פורד אקספדישן ואת שברולט סברבן העצומים, שאינם משווקים פה ביבוא סדיר.

עם העיצוב החדש והנאה שהותאם לדרישות הקהל, הקרניבל מתערה בקלות בין רכבי הפנאי הגדולים והמסוקסים שסביבו, עד לרגע בו דלתותיו האחוריות החשמליות נפתחות על מסילה במקביל למרכב, מה שמסגיר את היותו מיניוואן.

מכל פינה בקרניבל ניכרת הפנייה של קיה לשוק האמריקאי, מהמרכב הגדול עם הקווים הישרים, דרך שימוש באופציה למנועי בנזין עתירי נפח וסוסים, ואפילו עד לסידור הצבעים בפנסים שכה אהוב על האמריקאים, בדמות אורות דרך קדמיים המשלבים פנסים כתומים (וכאן לקחו את זה צעד קדימה עם פנסי הלד הגדולים והרוחביים), לצד פנסי איתות אדומים מאחור.  

מימדי הקרניבל מכובדים, עם 5.155 מ' לאורך, 2 מטרים לרוחב וגובה בן 1.775 מ'. בסיס הגלגלים אף הוא נדיב, עם 3.09 מ'.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - מבט קדמי

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - מבטט אחורי

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים

גם בכניסה לקרניבל ניתן לחוש בפנייה של הדגם לקהל האמריקאי – יש כאן 8 מושבים גדולים ומרווחים המרופדים בעור טבעוני (דגם EX), המון מרווח, מקומות לאחסון ושפע של אבזור.

החומרים איכותיים מאד ושילוב הגוונים הבהירים יחד עם הכהים נעים לעין ומייצר אווירה מזמינה למדי.

מול הנהג 2 מסכים זהים בגודלם (12.3") – האחד ללוח המחוונים (בגרסת EX שאיתנו, בגרסת הכניסה LX מדובר במסך-מחשב דרך בגודל 4"), ובצמידות אליו- מסך המולטימדיה.

מתחת למסך הראשי לוח פיקוד במגע מתחלף- בין פונקציות מערכת השמע לתפעול בקרת האקלים המפוצלת. פטנט זה פחות אהוב עלי בקיה, ולא פעם תשלחו יד לכפתור הגלגל ללא מבט, ותמצאו עצמכם מעלים את טמפרטורת המיזוג במקום להגביר את הווליום, ולהיפך.

מתחת תמצאו שקעי טעינה ו/או הזרמת נתונים לבחירה, וחיווי נוח על טעינה אלחוטית לנייד.

ליד ידית ההילוכים המתופעלת בצורה הקלאסית נמצא בורר תוכניות הנהיגה שרץ בין חיסכון לספורט, ובנוסף מצב "חכם" שמתאים עצמו לאופי הנהיגה.

כמו כן, יש כאן בלם יד חשמלי עם אוטו הולד ושורת כפתורים פיזיים, מהבודדים ששרדו בתא הנהג, להפעלת חימום המושבים הקדמיים וההגה, תפעול המצלמה האחורית ועוד.

ליד המראה הפנימית תמצאו את הכפתורים לפתיחת 2 דלתות הצד החשמליות מאחור וגם את דלת תא המטען הנפתחת חשמלית (EX).      

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

---

מאחור מחכות 2 שורות מרווחות של מושבים, 3+3, כאשר המושב המרכזי שבשורה השניה מתקפל ולגבו מגש ומתקני כוסות, קיפולו מהווה גם מעבר אלטרנטיבי, בעיקר לילדים קטנים, אל עבר המושבים שבשורה השלישית, ובכך הוא מדגיש ששורת מושבים זו בעלת 3 מושבים נפרדים, להגברת הוורסטיליות בתפעול היומיומי; האמצעי אף ניתן להסרה, לטובת מעבר נוח לאחור, הקיים בתצורת המושבים 2-2-3.

המושבים מרווחים מאד, יש כאן לא מעט מקום לראש, לכתפיים ולרגליים, הריצפה שטוחה, וגם הקונסולה המרכזית הנמשכת לאחור לא מפריעה ליושב המרכזי, בשל המרחק שבין המושב שלו לאלה הקדמיים.

בתקרת הרכב תמצאו אזור אקלים נוסף עם שליטה מלאה ופתחי מיזוג, אותם תמצאו גם בתקרה שמעל ליושבי השורה השלישית; בחלונות שבשתי השורות האחוריות ישנם גם סוככי שמש נגללים.

מלבד מה שצוין, בשורה השלישית תמצאו גם מחזיקי כוסות ושקעי טעינה, ולא מעט מקום לרגליים ולראש. יושבי השורה השניה יוכלו להתחשב ולקרב את המושב שלהם, הנמצא על מסילה, וגם זווית משענת הגב ניתנת להטיה לכמה מצבים בשתי השורות שכאן.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - מושב שני

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - מושב שלישי

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

---

תא המטען בקרניבל גדול מאד, גם כשכל המושבים בשימוש, רצפתו נמוכה מאד, מתחתיה אף מסתתר גלגל חלופי מוקטן, ותוכלו לאחסן כאן בקלות 4 מזוודות פלוס תיקים, או ציוד שלם לקמפינג.

ניתן לקפל את 2 שורות המושבים, אלו שבשורה השלישית ייבלעו פנימה לטובת רצפה שטוחה, ואז נפח האחסון ברכב גדל משמעותית, מ-627 ליטרים מכובדים עד מאד, ועד לא פחות מ- 2,827 ל', כששתי שורות המושבים מקופלות.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - תא מטען

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – אבזור, מחיר

הקרניבל החדש מגיע ב-2 רמות גימור בגרסת הבנזין – LX שמחירה 299 אלפי שקלים, וזו הנבחנת, EX, שמחירה 320 אלפי שקלים.

בנוסף, ישנה גרסה היברידית שמחירה 340 אלפי שקלים, גם היא ברמת גימור EX.

האבזור התקני בקרניבל כולל, מעבר למה שצוין עד כה, קישוריות אלחוטית לאפל ולאנדרואיד, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד (EX) ועוד.

ממפרט האבזור נעדרים בין היתר, גם ברמת הגימור הבכירה שמיובאת, גג שמש או פנורמי, מצלמות היקפיות, חימום וקירור לצד תפעול חשמלי למושבים האחוריים, אפשרות למושבי קפטן ועוד, פיצ'רים הקיימים ברמות הגימור הגבוהות ביותר של הדגם בחלק מהשווקים בהם הוא נמכר, עדיין, רמת האבזור המקומית בקרניבל משביעת רצון.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – בטיחות

שתי רמות הגימור של הקרניבל מקבלות ציון בטיחות 6 מתוך 8, והמפרט כולל 8 כריות אוויר, בלימת חירום בנסיעה לאחור, כשיש רכב חולף בצומת (ברמת גימור EX) וגם בפני רכב דו גלגלי או הולכי רגל.

עוד תמצאו כאן זיהוי ומניעת התנגשות אקטיבית ברכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת יחד עם מניעת סטיה מנתיב ומרכוז, מניעת פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, התרעה על עייפות נהג, מניעת סנוור רכב שממול ועוד.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – מנועים, הנעה, צריכת דלק

הדגם מגיע בשתי תצורות מנוע כאמור – היברידי ובנזין, לשתיהן הנעה קדמית.  

להיברידי מנוע בנפח 1.6 ל' טורבו, ההספק המשולב עומד על 245 כ"ס והמומנט – 37.4 קג"מ. 2,200 הקילוגרמים של הדגם משונעים מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.3 שניות, בסיוע תיבה פלנטרית בת 6 יחסי העברה קדמיים.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת בדגם ההיברידי עומדת על 14 ק"מ לליטר.

בדגם שאיתנו במבחן פועם מנוע בנזין אטמוספרי V6 בנפח 3.5 ליטרים, התפוקה כאן עומדת על 291 כ"ס ו-36 קג"מ.

דגם הבנזין קל בכ-60 ק"ג לעומת ההיברידי, והתאוצה ל-100 קמ"ש מעמידה אורכת 8.4 שניות. הגיר בגרסה זו כולל 8 הילוכים.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת של גרסת הבנזין עומדת על 8.9 ק"מ לליטר. בפועל, המבחן האינטנסיבי שכלל, בין היתר, קטעים מאומצים לצד קטעי שיוט נינוחים וארוכים, נחתם ב-7.7 ק"מ לליטר.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – נוסעים

הישיבה בקרניבל גבוהה, אך ההתמקמות במושב לא דורשת "טיפוס" כמו ברכבי פנאי גדולים, וזה נוח. המנוע משושה הצילינדרים מתעורר חרישית עם נהמה מוכרת, והתחושה הכללית מזכירה רכבים דומים תוצרת אמריקה.

בעיר נוחות המושבים מצוינת, המתלים קשיחים יותר ממה שהיו בעבר, אך הכיול שלהם מדויק, הם משככים היטב את השברים שבכביש, ומצד שני מקפידים לא להיות רכים מדי ולנדנד את המרכב. הראות החוצה טובה מאד, הרבה בזכות החלונות הגדולים.

גם במצב חיסכון התגובות זריזות יחסית, והגיר מחליף הילוכים באופן חלק ובפעולה שכמעט שאינה מורגשת.

בתמרון בחניות החיישנים חיוניים, במיוחד לאור העובדה שהמצלמה נותנת מבט לאחור בלבד, ולא תמונה היקפית או הדמיה עילית, וגם בשל כך שהנוסעים בשורות שמאחור, או משענות הראש שלהם שנותרו זקופות גם בהיעדרם, חוסמים את שדה הראייה לאחור.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

---

מחוץ לעיר פעולת המתלים ורמת הנוחות גבוהות אף יותר, ושיוט ארוך נעשה בקלות מבלי שיהיה מעייף. תא הנוסעים מבודד כהלכה מרעשי חוץ על סוגיהם, וגם מערכת השמע שכאן, הגם שכוללת 6 רמקולים בלבד, טובה למדי.

למנוע יש יכולת האצה מספקת, במיוחד במצב נהיגה ספורט, שם תגובות הדוושה והעברות ההילוכים נחושות יותר; במצב חיסכון- התגובה לקיק דאון או להאצה בזמן תנועה מעט איטית.  

יחד עם זאת, מומנט בשרני ומנוע חזק וגדול יאיצו את הקרניבל מהמקום בנחישות רבה, ואם ממש תלחצו עליו, או שסתם תרצו להשתלב מהר בתנועה החולפת, האצה חזקה תלווה בפרפור קולני של הגלגלים הקדמיים.

בסיבובים מקבלים תחושה בטוחה, רמת האחיזה גבוהה, ומגלים שהקרניבל מאוזן מאד, מעניק התנהגות כביש טובה, המתלים כאמור קשוחים מבעבר, והם דואגים לזוויות גלגול מתונות. מהשלדה ניתן פידבק לא רע גם בנהיגה דינאמית, שכנראה לא תהיה שכיחה אצל נהג ה-MPV הממוצע.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – מסכמים

קיה קרניבל החדש מציג עיצוב מוצלח בדמות מרכב קרבי וקשוח, במיוחד עבור MPV מקבוצת המיניוואנים, ומצד שני משמר פרקטיות, מרווח נדיב לכל נוסעיו וגם מקום רב בתא המטען.

הוא מציג מימדים דומים ואף גדולים ממתחריו הטיפוסיים, כמו שברולט טראוורס ופורד אקספלורר, ובמחירים מעט נמוכים יותר. מהצד השני, מתחרה כל-חשמלי כמו מקסוס מיפה 9 מציג מחירים מעט נמוכים יותר, יחד עם זאת, טווח חשמלי ריאלי של פחות מ-400 ק"מ והצורך בחיפוש תחנת טעינה במהלך הטיול- לא יתאימו לכל אחד, במיוחד אם מדובר ב-MPV שיוצא לטיולים ארוכים באופן תדיר.

מעבר לכך, הקרניבל מגיע מצויד למדי, וורסטילי בכיוונון המושבים בשורות שמאחור, בטיחותי ומאחורי התפעול נמצאת חשיבה והנדסת אנוש טובה ברובה.

בצד הפחות נציין העדר מצלמת 360 וגג פנורמי, וגם תפעול נפרד למערכת השמע ולבקרת האקלים היה מתקבל בברכה, ובין היתר ממעיט את רגעי הסרת העיניים של הנהג מהכביש.

מנוע הבנזין חזק דיו, הנסיעה חלקה ונעימה, וגם בידוד תא הנוסעים מרעשי הכביש והרוח מוצלח; צריכת הדלק מאידך, הגם שהיא אופיינית למנוע בנזין גדול, גבוהה.

בשורה התחתונה, מדובר במוביל נוסעים לו יתרונות רבים, שצריך להימצא במקום גבוה ברשימת הפיינליסטים- בקרב קהל רוכשי ה-MPV.  

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

KIA CARNIVAL V6 EX

מחיר (₪)319,900
אורך (מ')5.155
רוחב (מ')1.995
גובה (מ')1.775
בסיס גלגלים (מ')3.09
משקל עצמי (ק"ג)2,143
נפח תא מטען (כשכל המושבים בשימוש / שורה שלישית מקופלת / 2 השורות האחוריות מקופלות) (ל')627 / 1,665 / 2,827
מרווח גחון (ס"מ)16.2
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר/ מבחן)8.9 / 7.7
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 3,500 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים)V6
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 8, קדמית
הספק מנוע (כ"ס)291
מומנט (קג"מ)36
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')8.4
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000

 

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – רקע

הקרניבל, המיניוואן המוכר מבית קיה, החל את דרכו בעולם לפני קרוב לשלושה עשורים.

המטרה של קטגוריית ה-MPV (Multi-Purpose Vehicles) היתה ברורה – מקסימום נוחות ומרווח לרכבים המשמשים הרבה נוסעים. נושאת נוסעים משובחת אם תרצו.

אלא שהמראה הגמלוני, המיושן והמרובע שאפיין רבים מהם, כולל הקרניבל מהדורות הראשונים שלו, צעקו החוצה בעיקר פרקטיות ופונקציונליות, שנועדו עבור נהגים שכל מטרתם היא לשנע בנוחות וביעילות הרבה נוסעים מנקודה אחת לשנייה, כשמראה קשוח, מיוחד או סקסי של הרכב - הם מחוץ לתפריט. 

בשל כך, מיניוואן טיפוסי הפך למבוקש פחות ופחות, וזאת למרות התכנון החכם והעיצוב הקובייתי של המרכב, שאפשרו את הפתרון האולטימטיבי למשפחות, בדמות נוחות מרבית לכלל הנוסעים, לצד חלל אחסון נדיב במיוחד מאחור.

הדור הרביעי של הדגם שינה תפיסה כשהושק בשנת 2020, וכעת מדובר בפייס ליפט מקיף ששיווקו החל לאחרונה, והמטרה ברורה – לשמר את היתרונות הגדולים של MPV ולצד זאת – להעניק מרכב מרשים ואטרקטיבי.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – עיצוב חיצוני, מימדים

כמו בדורות הקודמים של הקרניבל, גם זה הנוכחי מקבל מוטיבים עיצוביים המזוהים עם הדור החדש של דגמי קיה.

במסגרת השינויים לעומת קודמו, החזית החדשה כוללת יחידות של פנסי לד אנכיים ובתוכן קוביות, גריל עצום וחדש, פסי לד/ איתות רחבים ודומיננטיים צבועים בכתום או בלבן לפרקים, ופס ניקל רוחבי בוהק בתחתית הפגוש.

החלק האחורי גם הוא עוצב מחדש, עם פנסי לד מעודכנים ששומרים על מוטיב דומה לאלה שבחזית, בדמות קוביות לאורך ומעליהן פסי לד גדולים לרוחב, גם כאן פס בוהק לרוחב הפגוש האחורי, חלון שחור ורחב וספוילר גג.

מהפרופיל ניתן למצוא שינויים נוספים שהפכו את עיצוב הקרניבל לקרבי מאי פעם, כמו חישוקים חדשים וגדולים (19" בגרסה הבכירה שאיתנו) סטייל EV9, שממנו ניכרת, וטוב שכך, לא מעט השראה עיצובית לקרניבל, חלונות כהים ומראה של גג צף, וכמה מוטיבים קרוס-אוברים, כמו חצאיות מוכספות לדלתות, בתי גלגלים מודגשים ופסי אורך על הגג.

המראה הכללי נאה עד מאד, מגובש ומסובב ראשים. הוא קרוב מאי פעם לזה השייך לרכבי הפנאי הגדולים, ולא רק מקבוצת פורד אקספלורר או שברולט טראוורס, אלא שלקרניבל זוויות עיצוביות שמזכירות אפילו את פורד אקספדישן ואת שברולט סברבן העצומים, שאינם משווקים פה ביבוא סדיר.

עם העיצוב החדש והנאה שהותאם לדרישות הקהל, הקרניבל מתערה בקלות בין רכבי הפנאי הגדולים והמסוקסים שסביבו, עד לרגע בו דלתותיו האחוריות החשמליות נפתחות על מסילה במקביל למרכב, מה שמסגיר את היותו מיניוואן.

מכל פינה בקרניבל ניכרת הפנייה של קיה לשוק האמריקאי, מהמרכב הגדול עם הקווים הישרים, דרך שימוש באופציה למנועי בנזין עתירי נפח וסוסים, ואפילו עד לסידור הצבעים בפנסים שכה אהוב על האמריקאים, בדמות אורות דרך קדמיים המשלבים פנסים כתומים (וכאן לקחו את זה צעד קדימה עם פנסי הלד הגדולים והרוחביים), לצד פנסי איתות אדומים מאחור.  

מימדי הקרניבל מכובדים, עם 5.155 מ' לאורך, 2 מטרים לרוחב וגובה בן 1.775 מ'. בסיס הגלגלים אף הוא נדיב, עם 3.09 מ'.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - מבט קדמי

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - מבטט אחורי

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים

גם בכניסה לקרניבל ניתן לחוש בפנייה של הדגם לקהל האמריקאי – יש כאן 8 מושבים גדולים ומרווחים המרופדים בעור טבעוני (דגם EX), המון מרווח, מקומות לאחסון ושפע של אבזור.

החומרים איכותיים מאד ושילוב הגוונים הבהירים יחד עם הכהים נעים לעין ומייצר אווירה מזמינה למדי.

מול הנהג 2 מסכים זהים בגודלם (12.3") – האחד ללוח המחוונים (בגרסת EX שאיתנו, בגרסת הכניסה LX מדובר במסך-מחשב דרך בגודל 4"), ובצמידות אליו- מסך המולטימדיה.

מתחת למסך הראשי לוח פיקוד במגע מתחלף- בין פונקציות מערכת השמע לתפעול בקרת האקלים המפוצלת. פטנט זה פחות אהוב עלי בקיה, ולא פעם תשלחו יד לכפתור הגלגל ללא מבט, ותמצאו עצמכם מעלים את טמפרטורת המיזוג במקום להגביר את הווליום, ולהיפך.

מתחת תמצאו שקעי טעינה ו/או הזרמת נתונים לבחירה, וחיווי נוח על טעינה אלחוטית לנייד.

ליד ידית ההילוכים המתופעלת בצורה הקלאסית נמצא בורר תוכניות הנהיגה שרץ בין חיסכון לספורט, ובנוסף מצב "חכם" שמתאים עצמו לאופי הנהיגה.

כמו כן, יש כאן בלם יד חשמלי עם אוטו הולד ושורת כפתורים פיזיים, מהבודדים ששרדו בתא הנהג, להפעלת חימום המושבים הקדמיים וההגה, תפעול המצלמה האחורית ועוד.

ליד המראה הפנימית תמצאו את הכפתורים לפתיחת 2 דלתות הצד החשמליות מאחור וגם את דלת תא המטען הנפתחת חשמלית (EX).      

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

---

מאחור מחכות 2 שורות מרווחות של מושבים, 3+3, כאשר המושב המרכזי שבשורה השניה מתקפל ולגבו מגש ומתקני כוסות, קיפולו מהווה גם מעבר אלטרנטיבי, בעיקר לילדים קטנים, אל עבר המושבים שבשורה השלישית, ובכך הוא מדגיש ששורת מושבים זו בעלת 3 מושבים נפרדים, להגברת הוורסטיליות בתפעול היומיומי; האמצעי אף ניתן להסרה, לטובת מעבר נוח לאחור, הקיים בתצורת המושבים 2-2-3.

המושבים מרווחים מאד, יש כאן לא מעט מקום לראש, לכתפיים ולרגליים, הריצפה שטוחה, וגם הקונסולה המרכזית הנמשכת לאחור לא מפריעה ליושב המרכזי, בשל המרחק שבין המושב שלו לאלה הקדמיים.

בתקרת הרכב תמצאו אזור אקלים נוסף עם שליטה מלאה ופתחי מיזוג, אותם תמצאו גם בתקרה שמעל ליושבי השורה השלישית; בחלונות שבשתי השורות האחוריות ישנם גם סוככי שמש נגללים.

מלבד מה שצוין, בשורה השלישית תמצאו גם מחזיקי כוסות ושקעי טעינה, ולא מעט מקום לרגליים ולראש. יושבי השורה השניה יוכלו להתחשב ולקרב את המושב שלהם, הנמצא על מסילה, וגם זווית משענת הגב ניתנת להטיה לכמה מצבים בשתי השורות שכאן.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - מושב שני

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - מושב שלישי

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

---

תא המטען בקרניבל גדול מאד, גם כשכל המושבים בשימוש, רצפתו נמוכה מאד, מתחתיה אף מסתתר גלגל חלופי מוקטן, ותוכלו לאחסן כאן בקלות 4 מזוודות פלוס תיקים, או ציוד שלם לקמפינג.

ניתן לקפל את 2 שורות המושבים, אלו שבשורה השלישית ייבלעו פנימה לטובת רצפה שטוחה, ואז נפח האחסון ברכב גדל משמעותית, מ-627 ליטרים מכובדים עד מאד, ועד לא פחות מ- 2,827 ל', כששתי שורות המושבים מקופלות.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - תא מטען

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – אבזור, מחיר

הקרניבל החדש מגיע ב-2 רמות גימור בגרסת הבנזין – LX שמחירה 299 אלפי שקלים, וזו הנבחנת, EX, שמחירה 320 אלפי שקלים.

בנוסף, ישנה גרסה היברידית שמחירה 340 אלפי שקלים, גם היא ברמת גימור EX.

האבזור התקני בקרניבל כולל, מעבר למה שצוין עד כה, קישוריות אלחוטית לאפל ולאנדרואיד, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד (EX) ועוד.

ממפרט האבזור נעדרים בין היתר, גם ברמת הגימור הבכירה שמיובאת, גג שמש או פנורמי, מצלמות היקפיות, חימום וקירור לצד תפעול חשמלי למושבים האחוריים, אפשרות למושבי קפטן ועוד, פיצ'רים הקיימים ברמות הגימור הגבוהות ביותר של הדגם בחלק מהשווקים בהם הוא נמכר, עדיין, רמת האבזור המקומית בקרניבל משביעת רצון.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – בטיחות

שתי רמות הגימור של הקרניבל מקבלות ציון בטיחות 6 מתוך 8, והמפרט כולל 8 כריות אוויר, בלימת חירום בנסיעה לאחור, כשיש רכב חולף בצומת (ברמת גימור EX) וגם בפני רכב דו גלגלי או הולכי רגל.

עוד תמצאו כאן זיהוי ומניעת התנגשות אקטיבית ברכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת יחד עם מניעת סטיה מנתיב ומרכוז, מניעת פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, התרעה על עייפות נהג, מניעת סנוור רכב שממול ועוד.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX - פנים הרכב

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – מנועים, הנעה, צריכת דלק

הדגם מגיע בשתי תצורות מנוע כאמור – היברידי ובנזין, לשתיהן הנעה קדמית.  

להיברידי מנוע בנפח 1.6 ל' טורבו, ההספק המשולב עומד על 245 כ"ס והמומנט – 37.4 קג"מ. 2,200 הקילוגרמים של הדגם משונעים מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.3 שניות, בסיוע תיבה פלנטרית בת 6 יחסי העברה קדמיים.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת בדגם ההיברידי עומדת על 14 ק"מ לליטר.

בדגם שאיתנו במבחן פועם מנוע בנזין אטמוספרי V6 בנפח 3.5 ליטרים, התפוקה כאן עומדת על 291 כ"ס ו-36 קג"מ.

דגם הבנזין קל בכ-60 ק"ג לעומת ההיברידי, והתאוצה ל-100 קמ"ש מעמידה אורכת 8.4 שניות. הגיר בגרסה זו כולל 8 הילוכים.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת של גרסת הבנזין עומדת על 8.9 ק"מ לליטר. בפועל, המבחן האינטנסיבי שכלל, בין היתר, קטעים מאומצים לצד קטעי שיוט נינוחים וארוכים, נחתם ב-7.7 ק"מ לליטר.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – נוסעים

הישיבה בקרניבל גבוהה, אך ההתמקמות במושב לא דורשת "טיפוס" כמו ברכבי פנאי גדולים, וזה נוח. המנוע משושה הצילינדרים מתעורר חרישית עם נהמה מוכרת, והתחושה הכללית מזכירה רכבים דומים תוצרת אמריקה.

בעיר נוחות המושבים מצוינת, המתלים קשיחים יותר ממה שהיו בעבר, אך הכיול שלהם מדויק, הם משככים היטב את השברים שבכביש, ומצד שני מקפידים לא להיות רכים מדי ולנדנד את המרכב. הראות החוצה טובה מאד, הרבה בזכות החלונות הגדולים.

גם במצב חיסכון התגובות זריזות יחסית, והגיר מחליף הילוכים באופן חלק ובפעולה שכמעט שאינה מורגשת.

בתמרון בחניות החיישנים חיוניים, במיוחד לאור העובדה שהמצלמה נותנת מבט לאחור בלבד, ולא תמונה היקפית או הדמיה עילית, וגם בשל כך שהנוסעים בשורות שמאחור, או משענות הראש שלהם שנותרו זקופות גם בהיעדרם, חוסמים את שדה הראייה לאחור.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

---

מחוץ לעיר פעולת המתלים ורמת הנוחות גבוהות אף יותר, ושיוט ארוך נעשה בקלות מבלי שיהיה מעייף. תא הנוסעים מבודד כהלכה מרעשי חוץ על סוגיהם, וגם מערכת השמע שכאן, הגם שכוללת 6 רמקולים בלבד, טובה למדי.

למנוע יש יכולת האצה מספקת, במיוחד במצב נהיגה ספורט, שם תגובות הדוושה והעברות ההילוכים נחושות יותר; במצב חיסכון- התגובה לקיק דאון או להאצה בזמן תנועה מעט איטית.  

יחד עם זאת, מומנט בשרני ומנוע חזק וגדול יאיצו את הקרניבל מהמקום בנחישות רבה, ואם ממש תלחצו עליו, או שסתם תרצו להשתלב מהר בתנועה החולפת, האצה חזקה תלווה בפרפור קולני של הגלגלים הקדמיים.

בסיבובים מקבלים תחושה בטוחה, רמת האחיזה גבוהה, ומגלים שהקרניבל מאוזן מאד, מעניק התנהגות כביש טובה, המתלים כאמור קשוחים מבעבר, והם דואגים לזוויות גלגול מתונות. מהשלדה ניתן פידבק לא רע גם בנהיגה דינאמית, שכנראה לא תהיה שכיחה אצל נהג ה-MPV הממוצע.

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX – מסכמים

קיה קרניבל החדש מציג עיצוב מוצלח בדמות מרכב קרבי וקשוח, במיוחד עבור MPV מקבוצת המיניוואנים, ומצד שני משמר פרקטיות, מרווח נדיב לכל נוסעיו וגם מקום רב בתא המטען.

הוא מציג מימדים דומים ואף גדולים ממתחריו הטיפוסיים, כמו שברולט טראוורס ופורד אקספלורר, ובמחירים מעט נמוכים יותר. מהצד השני, מתחרה כל-חשמלי כמו מקסוס מיפה 9 מציג מחירים מעט נמוכים יותר, יחד עם זאת, טווח חשמלי ריאלי של פחות מ-400 ק"מ והצורך בחיפוש תחנת טעינה במהלך הטיול- לא יתאימו לכל אחד, במיוחד אם מדובר ב-MPV שיוצא לטיולים ארוכים באופן תדיר.

מעבר לכך, הקרניבל מגיע מצויד למדי, וורסטילי בכיוונון המושבים בשורות שמאחור, בטיחותי ומאחורי התפעול נמצאת חשיבה והנדסת אנוש טובה ברובה.

בצד הפחות נציין העדר מצלמת 360 וגג פנורמי, וגם תפעול נפרד למערכת השמע ולבקרת האקלים היה מתקבל בברכה, ובין היתר ממעיט את רגעי הסרת העיניים של הנהג מהכביש.

מנוע הבנזין חזק דיו, הנסיעה חלקה ונעימה, וגם בידוד תא הנוסעים מרעשי הכביש והרוח מוצלח; צריכת הדלק מאידך, הגם שהיא אופיינית למנוע בנזין גדול, גבוהה.

בשורה התחתונה, מדובר במוביל נוסעים לו יתרונות רבים, שצריך להימצא במקום גבוה ברשימת הפיינליסטים- בקרב קהל רוכשי ה-MPV.  

 קיה קרניבל KIA CARNIVAL EX במבחן דרכים

KIA CARNIVAL V6 EX

מחיר (₪)319,900
אורך (מ')5.155
רוחב (מ')1.995
גובה (מ')1.775
בסיס גלגלים (מ')3.09
משקל עצמי (ק"ג)2,143
נפח תא מטען (כשכל המושבים בשימוש / שורה שלישית מקופלת / 2 השורות האחוריות מקופלות) (ל')627 / 1,665 / 2,827
מרווח גחון (ס"מ)16.2
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר/ מבחן)8.9 / 7.7
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 3,500 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים)V6
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 8, קדמית
הספק מנוע (כ"ס)291
מומנט (קג"מ)36
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')8.4
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000