קאדילק אסקלייד במבחן דרכים

קאדילק אסקלייד הוא נושאת-נוסעים, שרק מעטים מכלי הרכב מסוגו יודעים לפנק ברמה הגבוהה שהוא מציב. יצאנו איתו למבחן דרכים ארוך, וגם נזכרנו למה אנחנו כל כך אוהבים את המנגינה שמפיקים 8 צילינדרים שעובדים בהרמוניה.

טל אבן | 16/07/23
קאדילק אסקלייד
קאדילק אסקלייד. צילום תמונות: טל אבן

קאדילק אסקלייד - רקע

זה קרה לפני כ-25 שנים שקאדילק, יצרן רכבי היוקרה האמריקאיים מבית ג'נרל מוטורס, החליט להיכנס לתחום רכבי הפנאי-שטח הגדולים והיוקרתיים, ולתת תשובה איתנה כנגד השולטים בסגמנט באותו זמן, כמו מרצדס ML, ריינג' רובר, לקסוס LX וגם לינקולן נביגייטור מבית פורד.

הדור החמישי של האסקלייד הוצג בארה"ב כבר בשנת 2020, ולמרות התפשטות מגפת הקורונה ושינויי תכנון וייצור כלי רכב ברחבי העולם, היצרן אפשר ללקוחות "לבנות" את רכבם דרך קונפיגורטור, ולהזמין לעצמם את הדגם.

הדור העדכני של האסקלייד מבוסס על פלטפורמה אותה הוא חולק עם רכבים עצומים אחרים מבית, כמו שברולט טאהו וסברבן ו- GMC יוקון. פלטפורמה זו מאפשרת תכנון יעיל מבעבר במונחים של מרווח פנים לנוסעים ולמטען.

אלינו הגיע הדור הנוכחי לפני חודשים מספר. הוא מציג שיפור ברמת החומרים, חלק מהטכנולוגיה שהפכה למובילה בסגמנט, מתלי אוויר עצמאיים שמשפרים את איכות הנסיעה וגם המימדים של המרכב צמחו. מערכת ההנעה נותרה כשהייתה, עם מנוע V8 אימתני.

יוצאים לדרך. 

קאדילק אסקלייד

---

קאדילק אסקלייד – עיצוב חיצוני, מימדים

לאסקלייד החדש יש המון נוכחות על הכביש. היא נוצרת משילוב בין המידות העצומות שלו – אורך של 5.382 מ', רוחב 2.06 מ' וגובה בן 1.948 מ', לכמות הניקל הבוהק שעליו, במיוחד בגרסה הנבחנת -Premium Luxury Platinum.

את הניקל תמצאו כאן בגריל הקדמי הדומיננטי, שעיצובו דומה לאלו שבסדרת דגמי ה-XT, בחישוקי הענק (22"), סביב חלונות הצד, בקווי האורך שעל הדלתות ועוד. כל אלה מעניקים לאסקלייד את מלוא תשומת הלב ואת המבטים המסוקרנים סביב.

קאדילק אסקלייד - מבט קידמי

מהצד קו חלונות צף, מראה ריבועי אך שרירי, חלונות מושחרים עד מאד, בסיס גלגלים גדול בן 3.07 מ' וסרחי עודף גדולים מאחור, המאפשרים תא מטען מכובד ושימושי (722 ליטרים עד לתקרת הרכב), גם כשכל המושבים בשימוש.

קאדילק אסקלייד - מבט צד

מאחור, כמו בחזית, פנסי לד, וכאן הם ארוכים וצרים, 2 יציאות המפלט מובלטות עם מסגרות כרום מלבניות ומתחת לספוילר הגג מתחבא מגב אחורי.

הדלת האחורית נפתחת חשמלית (עם מחוות רגל, וסמל קאדילק מוקרן על הרצפה לאיתור המיקום), וניתן גם לפתוח רק את החלון שבה, לשליפת שקיות מהסופר או ציוד אחר.    

קאדילק אסקלייד - צד אחורי

---

קאדילק אסקלייד – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, חומרים

רגע לפני פתיחת הדלתות, הרכב חש בנוכחותך, מנמיך מיתליו לכניסה קלה, תוך כדי שמדרגות הצד נשלפות חשמלית, או אז נחשפים ספי הכניסה ועליהם כיתובי Escalade. המדרגות נבלעות חזרה אל מתחת למרכב מיד עם סגירת הדלתות.

המושבים מלפנים נוחים מאד, עוטים עור רך עם טקסטורת מלבנים, להם המון אפשרויות כוונון, חימום, קירור ומסאז', וככל שנגמעים יותר ויותר מאות קילומטרים מאחורי ההגה, אני מגלה שהנוחות פה לא נופלת מהכורסאות הנוחות בסלון הביתי. פשוט תענוג צרוף.

מסביב שימוש רב בחומרים איכותיים מאד: משטחי עור נרחבים, עץ, ניקל וגם חלקי הפלסטיק מרגישים איכותיים.

העיצוב סביב נעים מאד (שימוש בגוונים בהירים היה נותן אווירה מלבבת אף יותר) ופונקציונלי, עם פתחי מיזוג נסתרים המשתלבים היטב עם קווי הרוחב בדש בורד. המסכים והמולטימדיה יקבלו להלן פרק סקירה נפרד.

קאדילק אסקלייד - פנים הרכבקאדילק אסקלייד - פנים הרכב

הנדסת האנוש כאן מצוינת, טוב שהקפידו מהנדסי קאדילק להשאיר כפתורים פיזיים לתפעול בקרת האקלים המפוצלת (הכוללת גם אזור נוסף מאחור) וגם כפתור השולט בעוצמת השמע.

הכפתורים עצמם והידיות, לרבות זו של ההילוכים, קרובים אל הנהג, ולמרות גודל תא הנוסעים ורוחבו, הנהג מרגיש שכל התפעול "נופל לו ליד" באופן נוח, ושתא הנהג כולו עוטף אותו.

מאחור, ממתינים לנו 2 מושבי קפטן מרווחים ונוחים, גם להם חימום, לרשותם ריצפה שטוחה לחלוטין, ביניהם מעבר לשורת המושבים השלישית, שם ישנם 3 מושבים. רוחב המרכב ובסיס הגלגלים מאפשרים גם לשלושה מבוגרים לא גדולים לשבת שם, אך 3 ילדים כנראה שייהנו שם מעט יותר.

בשורה השניה יש שקעי טעינה, שקע 220 וולט, בקרת אקלים נפרדת , תאורה ופתחי מיזוג מהתקרה.

גם בשורה השלישית ישנם פתחי מיזוג מהתקרה, שני שקעי טעינה טייפ C, וכפתורים המאפשרים לקפל את מושבי השורה השניה גם משם.

קאדילק אסקלייד - פנים הרכבקאדילק אסקלייד - פנים הרכב

בתא המטען נמצאים סאב וופר, כפתורים לקיפול מושבי 2 השורות האחוריות (כולל הרמה של השורה השלישית) ושקע כוח נוסף. סף ההטענה מעט גבוה, במיוחד במצב המוגבה של המרכב, ושטח ההטענה שימושי, עם תאים קטנים נוספים מתחת לרצפתו, שם ממתין גלגל חלופי.

קאדילק אסקלייד - תא מטען

קאדילק אסקלייד – אבזור, מחיר

האסקלייד מגיע ארצה בשתי רמות גימור. זו הנבחנת כאן (פרימיום לקשרי פלטינום) וגם ספורט פלטינום. זו הראשונה שאיתנו מתומחרת ב-950,000 ₪.

עבור דגם הספורט, שם ההבדל היחיד לעומת הגרסה ה"רגילה" הוא גימור מושחר בכל מקום שבו יש ניקל- ועבורו תאלצו להיפרד מ-10 אלפים שקלים נוספים. 

כיאה למוביל נוסעים אמריקאי יוקרתי ומפנק, רשימת האבזור ארוכה עד מאד.

בשל כך אציין את עיקרי הדברים; חלון גג פנורמי, טעינה אלחוטית יעילה מאד (הן מבחינת קצב הטעינה והן באופן בו הטלפון מוחזק), תא מקורר בין המושבים הקדמיים, עם אפשרות קירור/ הקפאה של עד מינוס 5 (!) מעלות, התנעה מרחוק, חימום להגה, תאורת אווירה מגוונת, תצוגת נתונים עילית מפורטת, חנייה אוטומטית ועוד.   

קאדילק אסקלייד - פנים הרכב

קאדילק אסקלייד – מסכים, מולטימדיה, אינפוטיינמנט

חלק מהחוזקות העיקריות של האסקלייד החדש, אלה שבזכותן אף זכה בתארים בקרב מבקרי טכנולוגיה ורכב בעולם, וביניהם "מערכת האינפוטיינמנט הטובה בענף" או "בין מערכות השמע הטובות בשוק", מתייחסות למערכות המולטימדיה, השמע ולמסכים הרבים.

בשל כך, חלק זה זוכה להתייחסות נפרדת כאן במבחן, ולא במסגרת הפיסקה בכללית המספרת על האבזור.

ועל מה מדובר בעצם?

 

מסכים

היצרן מתפאר בעובדה שאיכות המסכים היא ברזולוציית 8K, או בעצם פי שתיים מטלוויזיות 4K, ואכן התמונה שמתקבלת במסכים חדה, ברורה, ועשירה מאד בצבעים.

מול הנהג נמצאים 2 מסכים עיקריים. האחד – לוח מחוונים בגודל 14.2", השני – מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 16.9" ואחד נוסף בגודל 7.2"– משמאל ללוח המחוונים, המרכז מידע על הנסיעה, דרכו ניתן לקבוע מה יופיע בלוח המחוונים.

ניתן לבחור כאן במחוונים רגילים ובאינפורמציה לנהג, בתמונת מצלמה קדמית רחבה, בתמונת ראיית לילה (המופעלת על ידי בקרה תרמית, שחשה חום של בני אדם וחיות הנמצאים לפני הרכב, עוד לפני שפנסי הרכב מאירים עליהם), או במערכת הניווט המקורית, בסגנון מציאות רבודה.

מסך קטן זה שמשמאל מתופעל במגע, אחת הדרכים הנוחות ביותר בהן נתקלתי לאיפוס נתוני צריכת דלק ונסועה, כמו גם מעבר בין התפריטים שהוא מציע, כולל שליטה בנתונים שבתצוגה העילית, לרבות כוונון הגובה שהם מופיעים. יפה.

המסך הראשי נותן את חוויית המשתמש של קאדילק (Cadillac User Experience, או בקיצור CUE), מחובר למצלמות 360 היקפיות+ רחף (המגובות בחיישני חנייה היקפיים), תומך בקישוריות לאפל ולאנדרואיד ומתקשר עם הנהג באנגלית.

קאדילק אסקלייד

קאדילק אסקלייד

שמע

בחלל הפנים של האסקלייד פזורים לא פחות מ-36 רמקולים מבית AKG, וכצפוי ניתן למצוא אותם בכל פינה ובכל גובה, לרבות במשענות הראש עצמן של היושבים מלפנים.

ארסנל הרמקולים מתגבר בקלות על התא האקוסטי הגדול, ואיכות הסאונד פשוט מעולה, כזו שנותנת תחושת אודיו סראונד בהיכל או בהופעה טובה.

 

תקשורת פנימית, בידור וטכנולוגיה  

גם היושבים מאחור לא מקופחים. מול היושבים בשורה השניה ניצבים 2 מסכים נוספים בגודל 12.6". היושבים שם יכולים ליהנות מאודיו ווידאו ממכשירים שונים, יש לרשותם יציאות USB וגם HDMI, לרבות אוזניות בלותוס' אלחוטיות מקוריות של קאדילק.

מעבר לכך, באסקלייד קיימת מערכת מיקרופונים מובנים, שמחד מסייעים לבידוד רעשים נגדיים, מאידך, מאפשרים תקשורת בין הנהג והנוסע ליושבים מאחור, או רק לשם האזנה למה שמתרחש מאחור, וזאת כדי למנוע את הצורך לסובב את הראש לאחור, באופן מסוכן ומסכן, תוך כדי נסיעה.

קאדילק אסקלייד

קאדילק אסקלייד - בטיחות

האסקלייד קיבל ציון בטיחות 7 מתוך 8, יש בו 6 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר אוטומטי מאור גבוה למניעת סנוור, התרעה למניעת שכחת ילד, ובקרת מהירות חכמה בהתאם לתמרורים.

גם כאן, כמו בדגמים אחרים של קאדילק, תקבלו מעין פולסים שירטיטו את הישבן, משמאל ומימין, בהתאם לכיוון ממנו נשקפת סכנה, בין אם מדובר בהתקרבות אל עבר רכב חונה בעת חנייה, מעבר הולך רגל בקרבת הרכב, או בסכנה אחרת בעת חירום; הדבר מלווה גם באזהרה קולית, ובהחלט מדובר במערכת חכמה ומסייעת.

 

קאדילק אסקלייד – יוצאים לדרך

מנוע האסקלייד ניעור לחיים בגרגור צרוד מוכר ואהוב. מדובר במנוע V8 בנפח 6.2 ליטרים המפיק 420 כוחות סוס ומומנט בשרני, בטח למנוע לוגם בנזין, בן 63.6 קג"מ.

אל המנוע משודכת תיבת הילוכים בת 10 יחסי העברה קדמיים.

בתנועה עירונית ניתן להרגיש את הגולמיות ואת מימדי הענק האמריקאי, במיוחד בסמטאות תל אביביות צרות בהן נדרש ריכוז בתמרון. הישיבה עצמה גבוהה ושלטת. כמה גבוהה? ברמזור תוכלו להתבונן בנהג הסילברדו שלצידכם בגובה העיניים, וזאת גם מבלי שתגביהו את המרכב לגובהו המקסימלי.

חיישני החנייה והמצלמות ההיקפיות ממש הכרחיים לתמרון בחניות, ויחד איתן העסק הופך לקל הרבה יותר. עם גובה עצמי הקרוב ל-  1.95 מ', חשוב לשים לב גם למגבלות הגובה בעת כניסה לחניונים.

האסקלייד מצויד במתלי אוויר ובמדחסי אוויר המחוברים לכל 4 קפיצי האוויר שכאן. יחד עם שיכוך שמתקבל עקב בקרת נסיעה מגנטית, הקוראת את תוואי הדרך עד 1000 פעמים בשנייה, מתקבלת נסיעה שהיא מעין ריחוף, שמצליח לבלוע כל פיסת אספלט גבשושית, כל בור וכל פס האטה, כאילו היו מפגע מינורי, כמעט לא מורגש, על הכביש.

השילוב של המתלים עם המרחב הפנימי, לצד המנוע שפועל חרישית וההילוכים שעוברים ברכות מרשימה, מאפשרים רמת נוחות גבוהה מאד, מהטובות שיש בתעשייה.

קאדילק אסקלייד

בתנועה בין עירונית, תחושת הריחוף שמערכת המתלים מעניקה ממשיכה במלוא הדרה.

מצב ספורט מקשיח מעט את פעולת המתלים ומונע נדנוד על כביש גלי.

במצב של עקיפה או תאוצת ביניים, תגלו שמאחורי ההגה נמצאות ידיות להעברת ההילוכים, הפועלות רק כשידית ההילוכים נמצאת במצב ידני.

גם אז, המנוע מגיע במהירות למנתק ההצתה ונשאר שם עד שהנהג ישלב להילוך הבא, מבלי שיקבל החלטות עצמאיות בעניין. גם לחיצה מהירה על ידית העלאת ההילוך נענית בתגובה איטית משהו, והנהג הממהר מוצא עצמו זמן רב מדי בין הילוכים.

בשל כך, עדיף לכם להשאיר את הידית במצב האוטומטי הסטנדרטי (D), ולתת למחשב הגיר להעביר עבורכם את ההילוכים בהאצה, כך הגיר ידלג בין יחסי ההעברה באופן חלק ומהיר, במיוחד כשבורר מצבי הנהיגה נמצא במצב ספורט.  

במצב זה מודגש גם הסאונד של ה-V8. זה לא מרגש אמנם כמו הצליל המופלא שמופק ממנוע בנפח דומה בקורבט, אבל שם, עדיין רכב ספורט טהור, יש מערכת פליטה אחרת, יותר סוסים וניהול מנוע שונה. כל רכב והיעוד שלו.

נתון התאוצה הרשמי של האסקלייד לא מופיע במפרט היבואן, אך בדיקה בעיתונות זרה מגלה שהיא עומדת על 6 שניות מ-0 ל-60 מייל לשעה, וכ-6.5 שניות למאה קמ"ש. דווקא את נתון התאוצה של גרסת הקצה של האסקלייד, ה-V, זו שאינה נמכרת אצלנו, ניתן למצוא בנקל בכל מקום – 4.4 שניות למאה קמ"ש, ממנוע בן 682 כוחות סוס.

קאדילק אסקלייד

בפועל, בידוד אקוסטי מעולה ומנוע חרישי שמשתף פעולה נהדר עם תיבת ההילוכים, לא נותנים את התחושה של 6 פלוס שניות למאה קמ"ש, ורק הצצה אל לוח המחוונים מאששת את העניין. בכל זאת, מדובר אמנם במנוע גיבור שמפיק 420 סוסים, אך עליו להתמודד עם משקל עצמי בן 2,641 ק"ג.

האסקלייד דואג להיות אול ראונדר. יש לו הנעה כפולה עם שליטה בצירים המניעים (2H, 4H ומצב אוטומטי), מתלי אוויר שאיתם ניתן להגביה את המרכב ב-4" מלאים, ולכן גם יכולות השטח שלו לא מבוטלות כלל.

מעבר לכך, כיף להתנהל איתו בכביש המפותל בשל מומנט עשיר, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (שמסייע גם בשטח) והרבה כוחות סוס, וזאת לצד התזמורת המופקת מהמנוע, אך הגה מנותק, משקל עצמי גבוה ונטייה לרכינת מרכב מצננים מעט את האווירה, ומזכירים לנו שגם טוני סופרנו לא נצפה בשום שלב משייף פניות בנס הרים עם האסקלייד שלו.      

קאדילק אסקלייד

קאדילק אסקלייד – צריכת דלק

הגענו לסעיף בו מובילי המהפכה החשמלית צריכים לשים ידיים על אזניהם, ולא רק בשל נהמת ה-V8  הרועם.

כמצופה ממנוע חזק ובנפח גדול, ולמרות שקיימת פה טכנולוגיה של מערכת לניהול דלק, המנתקת עד שישה צילינדרים לטובת חיסכון, האסקלייד רחוק מלהיות אביר החיסכון בדלק.

עם נתון רשמי ומוצהר העומד על 8 ק"מ לליטר בנזין בנסיעה משולבת, ומעט פחות מ-6 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, בפועל, נסיעה משולבת שכללה את רוב סוגי הנהיגה, בעיר ומחוצה לה, בשיוט ותחת מאמץ, סיים האסקלייד את המבחן עם נתון ממוצע של 5.5 ק"מ לכל ליטר בנזין.

קאדילק אסקלייד

קאדילק אסקלייד - סיכום

קאדילק אסקלייד מייצג היטב את תעשיית הרכב האמריקאית המסורתית, נציג נכבד של "Great America", כש- "Great" הוא לא רק נהדר, הוא גם גדול.   

יש כאן מנוע בעירה פנימית עצום ללא הנעה חלופית, המרכב ארוך עד מאד, כמעט כמו רשימת האבזור עצמה, ולמרות חיבתו לטיפה המרה באוקטן 95, תתקשו להיפרד ממושב הנהג המפנק, הסלוני וה- כן, גדול.

האסקלייד נותן פתרון נהדר לתחושת ריחוף בתנועה בעיר כמו גם בשיוט ארוך וממושך, מרחב ומרווח הפנים מעולים, הטכנולוגיה רוויית מסכים ואפשרויות, איכות הסאונד ממערכת השמע משובחת עד מאד, והאסקלייד ניחן גם ביכולת שטח אמיתית, כדי שתוכלו לעזוב את האספלט בדרך לטיול קמפינג או לחופשת הדייג המשפחתית.

אז אם רכב פנאי-שטח ענק ובן 7 מושבים בכמיליון שקלים (כשלוקחים בחשבון גם חלק מהוצאות הדלק) הוא בצ'ק ליסט שלכם, אתם חייבים לבחון את האסקלייד החדש של קאדילק.

קאדילק אסקלייד

Cadillac Escalade Premium Luxury Platinum

מחיר (₪)949,990
אורך (מ')5.382
רוחב (מ')2.06
גובה (מ')1.948
בסיס גלגלים (מ')3.071
משקל עצמי (ק"ג)2,641
נפח תא מטען (עד התקרה)/ כשהמושבי שורה 3 מקופלים/ כשגם מושבי שורה 2 מקופלים (ל')722 / 2,065 / 3,427        
מרווח גחון (ס"מ)20.3 – 30.4
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)8.0/ 5.5
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין , 6,200 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים)V8
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 10, 4x4
הספק מנוע (כ"ס)420
מומנט (קג"מ)63.6
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')6.5
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000   

 

קאדילק אסקלייד - רקע

זה קרה לפני כ-25 שנים שקאדילק, יצרן רכבי היוקרה האמריקאיים מבית ג'נרל מוטורס, החליט להיכנס לתחום רכבי הפנאי-שטח הגדולים והיוקרתיים, ולתת תשובה איתנה כנגד השולטים בסגמנט באותו זמן, כמו מרצדס ML, ריינג' רובר, לקסוס LX וגם לינקולן נביגייטור מבית פורד.

הדור החמישי של האסקלייד הוצג בארה"ב כבר בשנת 2020, ולמרות התפשטות מגפת הקורונה ושינויי תכנון וייצור כלי רכב ברחבי העולם, היצרן אפשר ללקוחות "לבנות" את רכבם דרך קונפיגורטור, ולהזמין לעצמם את הדגם.

הדור העדכני של האסקלייד מבוסס על פלטפורמה אותה הוא חולק עם רכבים עצומים אחרים מבית, כמו שברולט טאהו וסברבן ו- GMC יוקון. פלטפורמה זו מאפשרת תכנון יעיל מבעבר במונחים של מרווח פנים לנוסעים ולמטען.

אלינו הגיע הדור הנוכחי לפני חודשים מספר. הוא מציג שיפור ברמת החומרים, חלק מהטכנולוגיה שהפכה למובילה בסגמנט, מתלי אוויר עצמאיים שמשפרים את איכות הנסיעה וגם המימדים של המרכב צמחו. מערכת ההנעה נותרה כשהייתה, עם מנוע V8 אימתני.

יוצאים לדרך. 

קאדילק אסקלייד

---

קאדילק אסקלייד – עיצוב חיצוני, מימדים

לאסקלייד החדש יש המון נוכחות על הכביש. היא נוצרת משילוב בין המידות העצומות שלו – אורך של 5.382 מ', רוחב 2.06 מ' וגובה בן 1.948 מ', לכמות הניקל הבוהק שעליו, במיוחד בגרסה הנבחנת -Premium Luxury Platinum.

את הניקל תמצאו כאן בגריל הקדמי הדומיננטי, שעיצובו דומה לאלו שבסדרת דגמי ה-XT, בחישוקי הענק (22"), סביב חלונות הצד, בקווי האורך שעל הדלתות ועוד. כל אלה מעניקים לאסקלייד את מלוא תשומת הלב ואת המבטים המסוקרנים סביב.

קאדילק אסקלייד - מבט קידמי

מהצד קו חלונות צף, מראה ריבועי אך שרירי, חלונות מושחרים עד מאד, בסיס גלגלים גדול בן 3.07 מ' וסרחי עודף גדולים מאחור, המאפשרים תא מטען מכובד ושימושי (722 ליטרים עד לתקרת הרכב), גם כשכל המושבים בשימוש.

קאדילק אסקלייד - מבט צד

מאחור, כמו בחזית, פנסי לד, וכאן הם ארוכים וצרים, 2 יציאות המפלט מובלטות עם מסגרות כרום מלבניות ומתחת לספוילר הגג מתחבא מגב אחורי.

הדלת האחורית נפתחת חשמלית (עם מחוות רגל, וסמל קאדילק מוקרן על הרצפה לאיתור המיקום), וניתן גם לפתוח רק את החלון שבה, לשליפת שקיות מהסופר או ציוד אחר.    

קאדילק אסקלייד - צד אחורי

---

קאדילק אסקלייד – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, חומרים

רגע לפני פתיחת הדלתות, הרכב חש בנוכחותך, מנמיך מיתליו לכניסה קלה, תוך כדי שמדרגות הצד נשלפות חשמלית, או אז נחשפים ספי הכניסה ועליהם כיתובי Escalade. המדרגות נבלעות חזרה אל מתחת למרכב מיד עם סגירת הדלתות.

המושבים מלפנים נוחים מאד, עוטים עור רך עם טקסטורת מלבנים, להם המון אפשרויות כוונון, חימום, קירור ומסאז', וככל שנגמעים יותר ויותר מאות קילומטרים מאחורי ההגה, אני מגלה שהנוחות פה לא נופלת מהכורסאות הנוחות בסלון הביתי. פשוט תענוג צרוף.

מסביב שימוש רב בחומרים איכותיים מאד: משטחי עור נרחבים, עץ, ניקל וגם חלקי הפלסטיק מרגישים איכותיים.

העיצוב סביב נעים מאד (שימוש בגוונים בהירים היה נותן אווירה מלבבת אף יותר) ופונקציונלי, עם פתחי מיזוג נסתרים המשתלבים היטב עם קווי הרוחב בדש בורד. המסכים והמולטימדיה יקבלו להלן פרק סקירה נפרד.

קאדילק אסקלייד - פנים הרכבקאדילק אסקלייד - פנים הרכב

הנדסת האנוש כאן מצוינת, טוב שהקפידו מהנדסי קאדילק להשאיר כפתורים פיזיים לתפעול בקרת האקלים המפוצלת (הכוללת גם אזור נוסף מאחור) וגם כפתור השולט בעוצמת השמע.

הכפתורים עצמם והידיות, לרבות זו של ההילוכים, קרובים אל הנהג, ולמרות גודל תא הנוסעים ורוחבו, הנהג מרגיש שכל התפעול "נופל לו ליד" באופן נוח, ושתא הנהג כולו עוטף אותו.

מאחור, ממתינים לנו 2 מושבי קפטן מרווחים ונוחים, גם להם חימום, לרשותם ריצפה שטוחה לחלוטין, ביניהם מעבר לשורת המושבים השלישית, שם ישנם 3 מושבים. רוחב המרכב ובסיס הגלגלים מאפשרים גם לשלושה מבוגרים לא גדולים לשבת שם, אך 3 ילדים כנראה שייהנו שם מעט יותר.

בשורה השניה יש שקעי טעינה, שקע 220 וולט, בקרת אקלים נפרדת , תאורה ופתחי מיזוג מהתקרה.

גם בשורה השלישית ישנם פתחי מיזוג מהתקרה, שני שקעי טעינה טייפ C, וכפתורים המאפשרים לקפל את מושבי השורה השניה גם משם.

קאדילק אסקלייד - פנים הרכבקאדילק אסקלייד - פנים הרכב

בתא המטען נמצאים סאב וופר, כפתורים לקיפול מושבי 2 השורות האחוריות (כולל הרמה של השורה השלישית) ושקע כוח נוסף. סף ההטענה מעט גבוה, במיוחד במצב המוגבה של המרכב, ושטח ההטענה שימושי, עם תאים קטנים נוספים מתחת לרצפתו, שם ממתין גלגל חלופי.

קאדילק אסקלייד - תא מטען

קאדילק אסקלייד – אבזור, מחיר

האסקלייד מגיע ארצה בשתי רמות גימור. זו הנבחנת כאן (פרימיום לקשרי פלטינום) וגם ספורט פלטינום. זו הראשונה שאיתנו מתומחרת ב-950,000 ₪.

עבור דגם הספורט, שם ההבדל היחיד לעומת הגרסה ה"רגילה" הוא גימור מושחר בכל מקום שבו יש ניקל- ועבורו תאלצו להיפרד מ-10 אלפים שקלים נוספים. 

כיאה למוביל נוסעים אמריקאי יוקרתי ומפנק, רשימת האבזור ארוכה עד מאד.

בשל כך אציין את עיקרי הדברים; חלון גג פנורמי, טעינה אלחוטית יעילה מאד (הן מבחינת קצב הטעינה והן באופן בו הטלפון מוחזק), תא מקורר בין המושבים הקדמיים, עם אפשרות קירור/ הקפאה של עד מינוס 5 (!) מעלות, התנעה מרחוק, חימום להגה, תאורת אווירה מגוונת, תצוגת נתונים עילית מפורטת, חנייה אוטומטית ועוד.   

קאדילק אסקלייד - פנים הרכב

קאדילק אסקלייד – מסכים, מולטימדיה, אינפוטיינמנט

חלק מהחוזקות העיקריות של האסקלייד החדש, אלה שבזכותן אף זכה בתארים בקרב מבקרי טכנולוגיה ורכב בעולם, וביניהם "מערכת האינפוטיינמנט הטובה בענף" או "בין מערכות השמע הטובות בשוק", מתייחסות למערכות המולטימדיה, השמע ולמסכים הרבים.

בשל כך, חלק זה זוכה להתייחסות נפרדת כאן במבחן, ולא במסגרת הפיסקה בכללית המספרת על האבזור.

ועל מה מדובר בעצם?

 

מסכים

היצרן מתפאר בעובדה שאיכות המסכים היא ברזולוציית 8K, או בעצם פי שתיים מטלוויזיות 4K, ואכן התמונה שמתקבלת במסכים חדה, ברורה, ועשירה מאד בצבעים.

מול הנהג נמצאים 2 מסכים עיקריים. האחד – לוח מחוונים בגודל 14.2", השני – מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 16.9" ואחד נוסף בגודל 7.2"– משמאל ללוח המחוונים, המרכז מידע על הנסיעה, דרכו ניתן לקבוע מה יופיע בלוח המחוונים.

ניתן לבחור כאן במחוונים רגילים ובאינפורמציה לנהג, בתמונת מצלמה קדמית רחבה, בתמונת ראיית לילה (המופעלת על ידי בקרה תרמית, שחשה חום של בני אדם וחיות הנמצאים לפני הרכב, עוד לפני שפנסי הרכב מאירים עליהם), או במערכת הניווט המקורית, בסגנון מציאות רבודה.

מסך קטן זה שמשמאל מתופעל במגע, אחת הדרכים הנוחות ביותר בהן נתקלתי לאיפוס נתוני צריכת דלק ונסועה, כמו גם מעבר בין התפריטים שהוא מציע, כולל שליטה בנתונים שבתצוגה העילית, לרבות כוונון הגובה שהם מופיעים. יפה.

המסך הראשי נותן את חוויית המשתמש של קאדילק (Cadillac User Experience, או בקיצור CUE), מחובר למצלמות 360 היקפיות+ רחף (המגובות בחיישני חנייה היקפיים), תומך בקישוריות לאפל ולאנדרואיד ומתקשר עם הנהג באנגלית.

קאדילק אסקלייד

קאדילק אסקלייד

שמע

בחלל הפנים של האסקלייד פזורים לא פחות מ-36 רמקולים מבית AKG, וכצפוי ניתן למצוא אותם בכל פינה ובכל גובה, לרבות במשענות הראש עצמן של היושבים מלפנים.

ארסנל הרמקולים מתגבר בקלות על התא האקוסטי הגדול, ואיכות הסאונד פשוט מעולה, כזו שנותנת תחושת אודיו סראונד בהיכל או בהופעה טובה.

 

תקשורת פנימית, בידור וטכנולוגיה  

גם היושבים מאחור לא מקופחים. מול היושבים בשורה השניה ניצבים 2 מסכים נוספים בגודל 12.6". היושבים שם יכולים ליהנות מאודיו ווידאו ממכשירים שונים, יש לרשותם יציאות USB וגם HDMI, לרבות אוזניות בלותוס' אלחוטיות מקוריות של קאדילק.

מעבר לכך, באסקלייד קיימת מערכת מיקרופונים מובנים, שמחד מסייעים לבידוד רעשים נגדיים, מאידך, מאפשרים תקשורת בין הנהג והנוסע ליושבים מאחור, או רק לשם האזנה למה שמתרחש מאחור, וזאת כדי למנוע את הצורך לסובב את הראש לאחור, באופן מסוכן ומסכן, תוך כדי נסיעה.

קאדילק אסקלייד

קאדילק אסקלייד - בטיחות

האסקלייד קיבל ציון בטיחות 7 מתוך 8, יש בו 6 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר אוטומטי מאור גבוה למניעת סנוור, התרעה למניעת שכחת ילד, ובקרת מהירות חכמה בהתאם לתמרורים.

גם כאן, כמו בדגמים אחרים של קאדילק, תקבלו מעין פולסים שירטיטו את הישבן, משמאל ומימין, בהתאם לכיוון ממנו נשקפת סכנה, בין אם מדובר בהתקרבות אל עבר רכב חונה בעת חנייה, מעבר הולך רגל בקרבת הרכב, או בסכנה אחרת בעת חירום; הדבר מלווה גם באזהרה קולית, ובהחלט מדובר במערכת חכמה ומסייעת.

 

קאדילק אסקלייד – יוצאים לדרך

מנוע האסקלייד ניעור לחיים בגרגור צרוד מוכר ואהוב. מדובר במנוע V8 בנפח 6.2 ליטרים המפיק 420 כוחות סוס ומומנט בשרני, בטח למנוע לוגם בנזין, בן 63.6 קג"מ.

אל המנוע משודכת תיבת הילוכים בת 10 יחסי העברה קדמיים.

בתנועה עירונית ניתן להרגיש את הגולמיות ואת מימדי הענק האמריקאי, במיוחד בסמטאות תל אביביות צרות בהן נדרש ריכוז בתמרון. הישיבה עצמה גבוהה ושלטת. כמה גבוהה? ברמזור תוכלו להתבונן בנהג הסילברדו שלצידכם בגובה העיניים, וזאת גם מבלי שתגביהו את המרכב לגובהו המקסימלי.

חיישני החנייה והמצלמות ההיקפיות ממש הכרחיים לתמרון בחניות, ויחד איתן העסק הופך לקל הרבה יותר. עם גובה עצמי הקרוב ל-  1.95 מ', חשוב לשים לב גם למגבלות הגובה בעת כניסה לחניונים.

האסקלייד מצויד במתלי אוויר ובמדחסי אוויר המחוברים לכל 4 קפיצי האוויר שכאן. יחד עם שיכוך שמתקבל עקב בקרת נסיעה מגנטית, הקוראת את תוואי הדרך עד 1000 פעמים בשנייה, מתקבלת נסיעה שהיא מעין ריחוף, שמצליח לבלוע כל פיסת אספלט גבשושית, כל בור וכל פס האטה, כאילו היו מפגע מינורי, כמעט לא מורגש, על הכביש.

השילוב של המתלים עם המרחב הפנימי, לצד המנוע שפועל חרישית וההילוכים שעוברים ברכות מרשימה, מאפשרים רמת נוחות גבוהה מאד, מהטובות שיש בתעשייה.

קאדילק אסקלייד

בתנועה בין עירונית, תחושת הריחוף שמערכת המתלים מעניקה ממשיכה במלוא הדרה.

מצב ספורט מקשיח מעט את פעולת המתלים ומונע נדנוד על כביש גלי.

במצב של עקיפה או תאוצת ביניים, תגלו שמאחורי ההגה נמצאות ידיות להעברת ההילוכים, הפועלות רק כשידית ההילוכים נמצאת במצב ידני.

גם אז, המנוע מגיע במהירות למנתק ההצתה ונשאר שם עד שהנהג ישלב להילוך הבא, מבלי שיקבל החלטות עצמאיות בעניין. גם לחיצה מהירה על ידית העלאת ההילוך נענית בתגובה איטית משהו, והנהג הממהר מוצא עצמו זמן רב מדי בין הילוכים.

בשל כך, עדיף לכם להשאיר את הידית במצב האוטומטי הסטנדרטי (D), ולתת למחשב הגיר להעביר עבורכם את ההילוכים בהאצה, כך הגיר ידלג בין יחסי ההעברה באופן חלק ומהיר, במיוחד כשבורר מצבי הנהיגה נמצא במצב ספורט.  

במצב זה מודגש גם הסאונד של ה-V8. זה לא מרגש אמנם כמו הצליל המופלא שמופק ממנוע בנפח דומה בקורבט, אבל שם, עדיין רכב ספורט טהור, יש מערכת פליטה אחרת, יותר סוסים וניהול מנוע שונה. כל רכב והיעוד שלו.

נתון התאוצה הרשמי של האסקלייד לא מופיע במפרט היבואן, אך בדיקה בעיתונות זרה מגלה שהיא עומדת על 6 שניות מ-0 ל-60 מייל לשעה, וכ-6.5 שניות למאה קמ"ש. דווקא את נתון התאוצה של גרסת הקצה של האסקלייד, ה-V, זו שאינה נמכרת אצלנו, ניתן למצוא בנקל בכל מקום – 4.4 שניות למאה קמ"ש, ממנוע בן 682 כוחות סוס.

קאדילק אסקלייד

בפועל, בידוד אקוסטי מעולה ומנוע חרישי שמשתף פעולה נהדר עם תיבת ההילוכים, לא נותנים את התחושה של 6 פלוס שניות למאה קמ"ש, ורק הצצה אל לוח המחוונים מאששת את העניין. בכל זאת, מדובר אמנם במנוע גיבור שמפיק 420 סוסים, אך עליו להתמודד עם משקל עצמי בן 2,641 ק"ג.

האסקלייד דואג להיות אול ראונדר. יש לו הנעה כפולה עם שליטה בצירים המניעים (2H, 4H ומצב אוטומטי), מתלי אוויר שאיתם ניתן להגביה את המרכב ב-4" מלאים, ולכן גם יכולות השטח שלו לא מבוטלות כלל.

מעבר לכך, כיף להתנהל איתו בכביש המפותל בשל מומנט עשיר, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (שמסייע גם בשטח) והרבה כוחות סוס, וזאת לצד התזמורת המופקת מהמנוע, אך הגה מנותק, משקל עצמי גבוה ונטייה לרכינת מרכב מצננים מעט את האווירה, ומזכירים לנו שגם טוני סופרנו לא נצפה בשום שלב משייף פניות בנס הרים עם האסקלייד שלו.      

קאדילק אסקלייד

קאדילק אסקלייד – צריכת דלק

הגענו לסעיף בו מובילי המהפכה החשמלית צריכים לשים ידיים על אזניהם, ולא רק בשל נהמת ה-V8  הרועם.

כמצופה ממנוע חזק ובנפח גדול, ולמרות שקיימת פה טכנולוגיה של מערכת לניהול דלק, המנתקת עד שישה צילינדרים לטובת חיסכון, האסקלייד רחוק מלהיות אביר החיסכון בדלק.

עם נתון רשמי ומוצהר העומד על 8 ק"מ לליטר בנזין בנסיעה משולבת, ומעט פחות מ-6 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, בפועל, נסיעה משולבת שכללה את רוב סוגי הנהיגה, בעיר ומחוצה לה, בשיוט ותחת מאמץ, סיים האסקלייד את המבחן עם נתון ממוצע של 5.5 ק"מ לכל ליטר בנזין.

קאדילק אסקלייד

קאדילק אסקלייד - סיכום

קאדילק אסקלייד מייצג היטב את תעשיית הרכב האמריקאית המסורתית, נציג נכבד של "Great America", כש- "Great" הוא לא רק נהדר, הוא גם גדול.   

יש כאן מנוע בעירה פנימית עצום ללא הנעה חלופית, המרכב ארוך עד מאד, כמעט כמו רשימת האבזור עצמה, ולמרות חיבתו לטיפה המרה באוקטן 95, תתקשו להיפרד ממושב הנהג המפנק, הסלוני וה- כן, גדול.

האסקלייד נותן פתרון נהדר לתחושת ריחוף בתנועה בעיר כמו גם בשיוט ארוך וממושך, מרחב ומרווח הפנים מעולים, הטכנולוגיה רוויית מסכים ואפשרויות, איכות הסאונד ממערכת השמע משובחת עד מאד, והאסקלייד ניחן גם ביכולת שטח אמיתית, כדי שתוכלו לעזוב את האספלט בדרך לטיול קמפינג או לחופשת הדייג המשפחתית.

אז אם רכב פנאי-שטח ענק ובן 7 מושבים בכמיליון שקלים (כשלוקחים בחשבון גם חלק מהוצאות הדלק) הוא בצ'ק ליסט שלכם, אתם חייבים לבחון את האסקלייד החדש של קאדילק.

קאדילק אסקלייד

Cadillac Escalade Premium Luxury Platinum

מחיר (₪)949,990
אורך (מ')5.382
רוחב (מ')2.06
גובה (מ')1.948
בסיס גלגלים (מ')3.071
משקל עצמי (ק"ג)2,641
נפח תא מטען (עד התקרה)/ כשהמושבי שורה 3 מקופלים/ כשגם מושבי שורה 2 מקופלים (ל')722 / 2,065 / 3,427        
מרווח גחון (ס"מ)20.3 – 30.4
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)8.0/ 5.5
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין , 6,200 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים)V8
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 10, 4x4
הספק מנוע (כ"ס)420
מומנט (קג"מ)63.6
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')6.5
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000