פיג'ו 408 במבחן דרכים

בפיג'ו שבו לסדרת ה-400 - עם ה-408 החדשה, רק שלא כמו קודמותיה- לא מדובר כאן במרכב מקטגוריית המנהלים הקלאסית, אלא במרכב מעט לא מוגדר שיוצר המון סקרנות, הרבה בזכות המראה המרהיב לו זכה. יצאנו לפגוש את גור האריות החדש למבחן.

טל אבן | 18/12/23
פיג'ו 408 במבחן דרכים
פיג'ו 408. צילום תמונות: טל אבן

פיג'ו 408 – רקע

סדרה 400 של פיג'ו זכורה לנו כזו שטיפלה מטעם המותג בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, "רכבי המנהלים" בתפיסה הישראלית.

עד לפני למעלה מעשור שווקה ה-407, ולפניה 406 ו-405; ה-404 האייקונית זכורה לרבים כרכב משפחתי שהציף את כבישי העולם לפני כיובל ולמעלה מכך.

את ה-407 החליפה ה-508, שעל הדרך החליפה גם את קידומת שם הדגם, ובכך נוצרה לה אסוציאציה כמי שממשיכה לא רק את ה-407, אלא גם את אותן 504 ו-505, שני דגמים אייקוניים לא פחות מאותה 404, שנעו על הכבישים בשנות ה-70 ועד לשנות התשעים המוקדמות.

אותם דגמים הציעו מרכב סדאן או סטיישן, ובמקרים אקזוטיים במיוחד גם coupe (504 ו- 406 היפיפיות, שנולדו על שולחן השרטוט של מעצב העל – פינינפארינה, ה-407 שהופיעה מאוחר יותר וכדומה).

כעת, הצרכן נחשף לגרסאות מחושמלות בהתאם לצו השעה (בשווקים אחרים לעת עתה) לצד בנזין מסורתית, ובנוסף הוא אף ניתקל בתצורת מרכב חדשה לסדרת ה- 400.

את ה-408 קשה לשייך לקטגוריה חד ערכית. היצרן בעצמו טוען שמדובר במעין שעטנז שבין SUV, לרכב סדאן, להאצ'בק. כדי לנסות ולעשות סדר, ה-408 מוגדרת כקרוסאובר קופה, "פאסטבק".

--

בעולם ישנן כאמור מספר גרסאות בנזין פלאג-אין ל-408 (מנועי 1.6 ל' המפיקים 180 ו-225 כ"ס). למרות זאת, החליט היבואן להתמקד בשלב זה בגרסת הבנזין, בעיקר משיקולי מיסים, שצפויים לייקר משמעותית את כלי הרכב הנטענים, כבר בתחילת 2024; בחודשים הקרובים צפוי דגם הבנזין להוסיף תגבור חשמלי סמלי – Mild Hybrid.

בתחילת 2024 צפויה לצאת גם גרסה כל חשמלית ל-408, וישנה סבירות גבוהה שהיא תגיע ארצה.

 פיג'ו 408

---

פיג'ו 408 – עיצוב חיצוני, מימדים

מדובר ברכב מסגמנט C, הנמצא בגודלו (אורך 4.685 מ', רוחב 1.85 מ', גובה 1.485 מ') בין ה-308 (שעם הדור השלישי שלו, ה-408 חולקת פנסים מלפנים ומאחור ועיצוב דש בורד) ל-508, עם קריצה ל-3008.

פיג'ו מקפידה כבר שנים על עיצובים מוקפדים ומובחנים עבור שלל דגמיה, כשבחלק מהמקרים נדמה שהם שייכים לקטגוריות יקרות בהרבה, וה- 408 אינה יוצאת דופן; המרכב שלה הוא מפגן לא קטן של יופי ועיצוב. יש מציגה מראה ספורטיבי עם יציבה קרבית, והירוק-טורקיז של רכב ההדגמה יושב עליה היטב.

מלפנים, פנסי המטריקס לד יחד עם פנסי הלד-יום בצורת ניבים של אריה, שכעת הם צרים ומחודדים יותר מבעבר, נותנים מראה של חיית טרף, אריה אמיתי.

גריל הקשקשים שביניהם, ובמיוחד בכחול שמדמה כאן מפל, יחד עם זה השחור שמתחתיו נותנים מראה שעון חול.

על הגריל הלוגו אליו שבו בפיג'ו, אותו לוגו ששימש את החברה בשנות ה-60', רק שכעת הוא בגוונים כהים.

מעליו ובקצה מכסה המנוע המפוסל מופיע מספר הדגם 408. הפונט הוא אותו הפונט כבר עשרות שנים, ויש בכך משהו קסום בעיניי. מספיק בכך שהדבר זרק אותי 40 שנים אחורה היישר לילדותי, שבחלק ממנה היתה לאבי פיג'ו 504 צבועה באדום בורדו, כשמספר הדגם הופיע אף הוא בקצה מכסה המנוע.

 פיג'ו 408 - מבט קידמי

מהצד מראה של רכב פנאי קופה נמוך, Fastback. הגג נמתח לאחור עם קורה D דקיקה, קו המסתיים בספוילר הזנב. מעל לבתי הגלגלים ובחצאיות חיפויים שחורים, שנדע שכוונת המשורר היא להציג רכב פנאי, מסגרת שחורה לחלונות (כהים מאחור) וחישוקים גדולים (19") ונאים.

 פיג'ו 408 - מבט צד

מאחור יחידות תאורת לד מרהיבות, המקפידות על סימן ההיכר של פיג'ו – יחידות תאורה המחולקות ל-3 המדמות טפרים של אריה, פגוש דומיננטי ושחור בחלקו.

מעל לחלון נמצא ספוילר מפוצל, מעין 2 "אוזני חתול" בצידי החלון, אלמנט אווירודינמי נוסף המאפשר מקדם גרר מרשים של 0.28cd.

יצוין כי היצרן ויתר על מגב אחורי, שבשל תכנון עיצובי, לטענתו, טיפות הגשם ניגרות ומנוקזות החוצה גם בלעדיו. בפועל חסר לי המגב בימי המבחן, ממש כמו ברכב סדאן, במיוחד אחרי טיפות של גשם מלכלך שהתייבשו על החלון.

 פיג'ו 408 - מבט אחורי

---

פיג'ו 408 – עיצוב פנימי, חומרים, הנדסת אנוש

בשל מבנה המרכב, שהוא רחוק יחסית מהקרקע (מרווח גחון של 18.8 ס"מ) אך לא גבוה במיוחד אופן כללי (1.485 מ' כאמור), נוסעים גבוהים צריכים לשים לב שלא ייחבט ראשם במשקוף הדלת עם כניסה ויציאה. לצד זאת, סף הדלתות גבוה, ונדרשת הנפת רגל קלה על מנת להתמקם במושב.

המושבים עצמם נוחים, בכל זאת פיג'ו, וכדי לאפשר שדה ראייה נאות, נדרשתי להנמיך את המושב למצב הנמוך ביותר שלו.

מול הנהג הגה קטן וספורטיבי ומאחוריו כפתורים לשליטה בגיר, הוא קטום למעלה ולמטה, וגם כשהוא במצב הגבוה ביותר שלו הוא די נמוך, ומקפיד להסתיר חלק מלוח המחוונים הדיגיטלי עם התצוגות המתחלפות בגודל 10" שנמצא כאן.

הצבעים סביב כהים, אולם שילוב בין טקסטורות וקווים מעוצבים, יחד עם תאורת אווירה נאה (8 גוונים), נותנים תחושה טובה ברכב. לכך מוסיפים גם חומרים איכותיים, לרבות הדיפונים, המשטחים והכפתורים.

הקונסולה המרכזית גבוהה ומחזקת את תחושת הישיבה האינטימית ב-408, עליה כפתורים לתפעול הגיר, ותוכניות הנהיגה.

מעליה נמצא משטח ייעודי להנחת הטלפון הנייד, חבל שהוא לא משמש כמשטח טעינה אלחוטית. מעליו מוצאים כפתורים פיזיים לתפעול בקרת האקלים המפוצלת, עם כפתורי גלגל נחמדים לשליטה בטמפרטורה בשני האזורים, וכפתור הפעלת מערכת השמע.

הכפתורים נוחים לשימוש ברובם, אך מצאתי את אלה שלמעלה (למשל שליטה בעוצמת המזגן) אינטואיטיביים פחות להפעלה בעת נהיגה וללא מבט, לעומת "כפתורי הפסנתר" שהיו בעבר ברכבי פיג'ו.

מסך המולטימדיה (גם הוא בגודל 10") מגיב מהר, אינפורמטיבי ודובר עברית, הרזולוציה בו טובה, הצבעים עשירים, והתפעול שלו אינטואיטיבי בהרבה לעומת המסכים שמצאנו בדגמים אחרים של פיג'ו בעבר.

פנים הרכב פיג'ו 408 - פנים הרכב פיג'ו 408 - פנים הרכב

---

מאחור מוצע ליושבים מרווח נאות לרגליים (בסיס הגלגלים עומד על 2.787 מ'). פיג'ו אף טוענת שהמושב האחורי של ה-408 הוא המרווח ביותר בין דגמיה. בשל העיצוב החיצוני וגג שמשתפל לאחור, נוסעים שגובהם מעל ל-1.80 מ', יחככו קלות את ראשם בתקרת הרכב כשהם נשענים לאחור.

מול היושב המרכזי יש 2 פתחי מיזוג קטנים, שני שקעי טעינה, וגם מדרגה מרכזית. הנוחות לשני מבוגרים- טובה. לשלושה כבר יהיה מעט צפוף, אך עדיין מרווח באופן מפתיע; 3 ילדים ישבו כאן בנוחות רבה.

גם כאן נדרשת שימת לב בכניסה וביציאה מהרכב בשל גובה הסף ומשקוף הדלת, ובהתאם - החלונות האחוריים- לא מאד גבוהים.

תא המטען ענק, מציג נפח של 536 ליטרים והוא נוח מאד להעמסה. הוא רחב ועמוק, ומתחת לרצפתו נמצא גלגל חלופי.

 פיג'ו 408 - מושב אחורי פיג'ו 408 - תא מטען

---

פיג'ו 408 – אבזור ותמחור

ה-408 מגיעה ברמת גימור אחת שהיא גבוהה למדי, Allure Pack, מחירה 168,990 ₪.

בנוסף למתואר לעיל תמצאו ריפודי עור נאפה בצבע שחור, קישורים אלחוטיים לאפל ולאנדרואיד, מצלמת 180 לאחור עם מבט על, חיישני חנייה מקוריים מלפנים ומאחור, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ואור, מערכת שמע בת 6 רמקולים,4 שקעי usb-c (2 מהם מאחור), כניסה ללא מפתח הכוללת פתיחה ונעילה אוטומטיות עם התקרבות או התרחקות מהרכב בהתאמה, מראות צד מתקפלות חשמלית, תא כפפות מקורר ועוד.

רכב ההדגמה צויד בחבילה המוצעת בתשלום נוסף (5,900 ₪), Comfort pack, הכוללת מושב נהג מתופעל חשמלית עם 2 זיכרונות ולבסיסו אפשרות להארכה ידנית, כוונון חשמלי לגב התחתון גם במושב הנוסע, חימום למושבים הקדמיים ו"גישה קלה" לנהג – עם מושב שזז לאחור לפני כניסה ויציאה מהרכב.

כלל צבעי המרכב הם צבעים מטאליים, והם מוצעים בתשלום נוסף (3,500 ₪), למעט השחור המטאלי.

 פיג'ו 408 - פנים הרכב

---

פיג'ו 408 – בטיחות

דרגת הבטיחות מקבלת ציון של 6 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אקטיבית, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב ומרכוז, בלימה בפני רכב דו גלגלי, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב בשטח מת, התרעת ערנות נהג, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות, מניעת סנוור הרכב שממול ועוד. 

 פיג'ו 408 - פנים הרכב

---

פיג'ו 408 – מנוע, הנעה

המנוע היחיד שמוצע בדגם ה-408 בישראל בשלב זה הוא מנוע בנזין מוגדש טורבו, בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ל', המפיק 130 כוחות סוס. המומנט עומד על 23.4 קג"מ.

את המנוע הזה פגשנו בלא מעט דגמים של קונצרן סטלנטיס, וחיכיתי לראות כיצד הוא מתמודד עם משקל עצמי של 1,467 ק"ג, שהם למעלה מ-200 ק"ג לעומת דגם ה-208, שמצויד במנוע זהה.

מהנתונים שעל הנייר, המדברים על תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות (כמעט 2 שניות איטי מה-208), ניתן היה לצפות שלא מדובר בגרסה נמרצת במיוחד.

אל המנוע משודכת תיבת הילוכים פלנטרית מבית אייסין, בת 8 הילוכים קדמיים, גם היא בשימוש נרחב בקרב חלק מדגמי הקונצרן.

 

פיג'ו 408 – נוסעים

כבר בתחילת תנועה עירונית, ניתן להתרשם ממידת השקט בתא הנוסעים, הרבה בזכות בידוד כפול של החלונות. הישיבה נוחה והראות החוצה טובה. המתלים מקנים נוחות מצוינת גם במעבר מעל לפגעי הכביש או פסי האטה, התחושה מרוסנת אך לא קשיחה, ופעולת המתלים דואגת שמחד לא "להתרסק" על שברים, מאידך לא ליצור נדנוד יתר של המרכב.

קוטר הסיבוב עומד על 11.2 מ' בלבד, וניתן לתמרן את ה-408 בקלות רבה, גם נוכח המצלמות והחיישנים ההיקפיים.

בתנועה איטית, הגיר מעט הססן לפני תחילת תנועה, ונוטה לייצר לעיתים קפיצות משונות תוך הפגנת בלבול מסוים לפני עצירה.

ביציאה מהעיר, השקט נשמר היטב ואיכות הנסיעה גבוהה. כאן הגיר עובד באופן רהוט וחלק הרבה יותר, ובמצב נהיגה רגיל או ספורט, במיוחד אם אתם משתמשים בכפתורים שמאחורי ההגה, המנוע נענה לדרישת המצערת באופן כמעט מיידי.

בנהיגה מנהלתית, החשש שהמנוע מעט קטן עבור ה-408 מתפוגג, כל עוד הדרישות שלכם ממנה סבירות. ה-408 עוקפת בנחישות, מאיצה ומשייטת במהירות גבוהה ללא מאמץ.

 פיג'ו 408

נהיגה דינאמית בכביש המפותל מגלה פרטנרית נהדרת שאוהבת ויודעת היטב כיצד להתנהג, להעביר משקל ולהסתובב. השלדה מרוסנת, תחושת הכביש דרך ההגה טובה מאד, בטח לרכב מסגמנט המנהלים/פנאי, זוויות הגלגול כמעט שאינן קיימות ואחיזת הכביש מעולה, כקטר הדבוק למסילתו. בסיבובים ודאי תעריכו גם את המושבים החובקים.

יכולת הבלימה טובה, המעבר בין ההילוכים מאפשר תנועה דינאמית מהירה ושמירה על קצב התקדמות, ונרשם רק "בור" קטן בין ההילוך השני לשלישי.

המנוע הצנום נותן כאן את מה שיש לו כדי לשמור על קצב גבוה, וזה לא מעט יחסית לנפחו הצנום ולהספק הלא מאד גבוה לרכב בסדר גודל כזה.

אני לא חושב שאגזים אם אומר, שלו ל-408 היו יותר סוסים, היא היתה יכולה להתחרות דינאמית אפילו בחלק מהטובות שבתוצרת גרמניה, השייכות לקטגוריות גבוהות יותר.

 פיג'ו 408

 

פיג'ו 408 – צריכת דלק

היצרן מדבר על צריכת דלק ממוצעת של למעלה מ- 16 ק"מ לליטר (6 ליטרים ל-100 ק"מ).

בפועל, ניתן להגיע לצריכה זו, ודי בקלות, רק בנהיגה מנהלתית רגועה מאד בכביש המהיר.

אם תשלבו גם את הנהיגה בחיים האמיתיים, הכוללים נהיגה עירונית וזחילה בפקקים, כבישים דינאמיים לפרקים או עליות הרריות וכד', תקבלו ממוצע אמיתי, כך במקרה שלי בכל אופן, של 11.2 ק"מ לליטר בנזין.

 פיג'ו 408 - לוח מחוונים

---    

פיג'ו 408 – סיכום

בואו נתחיל מהשורה התחתונה. בעידן בו כל משפחתית ממוצעת עולה בישראל כ-160 אלף שקלים לפחות, תמחור ה-408, במיוחד לאור כל התכולה שהיא ארזה בתוך ארגז כלים מעוצב להפליא – מסייע לה להיות אחת הרכישות המעניינות שתרצו לבדוק.

ואכן, עיצוב מרכב הפאסטבק פשוט יפיפה, מסובב ראשים ונראה כאילו נלקח מקטגוריה גבוהה הרבה יותר. האבזור עצמו נדיב ועשיר (גם אם יכול היה לצרף משטח טעינה אלחוטית שקיים בשווקים אחרים, או גג פנוראמי למשל). רמת הבטיחות גבוהה, והאיכויות הדינאמיות של השלדה והמתלים- נהדרות.

אז כן, נהג חובב ביצועים היה שמח לפגוש כאן עוד סוסים, הרבה סוסים, מתחת למכסה המנוע וכאמור, נראה שהשלדה ומערכת הניהוג יכולים היו לטפל בהם בקלות.

יש רק להניח שהגרסה החשמלית תייתר את ההסתייגות הזו, ואולי אפילו גרסת המיילד הייבריד שצפויה להחליף בקרוב את גרסת הבנזין.

נכון גם שהגיר מעט קופצני בזחילה עירונית, ובנוסף, שנהגים בגובה של כ-1.80 יצטרכו לתרגל טכניקת כניסה ויציאה, כדי לחוס על ראשם ולמנוע מפגש שלו עם משקוף הדלת, ובנוסף למצוא תנוחת נהיגה נוחה, בה ההגה יסתיר כמה שפחות את לוח המחוונים.

אבל כמו בכל רכב, יש פלוסים ומינוסים, ואת הכל צריך לשים על גבי מאזניים. נראה שב-408 הצד של הפלוסים מניף אל-על את הצד השני, ובאופן מובהק.       

 פיג'ו 408

Peugeot 408 Allure Pack

מחיר (₪)168,990
אורך (מ')4.685
רוחב (מ')1.85
גובה (מ')1.485
בסיס גלגלים (מ')2.787
משקל עצמי (ק"ג)1,467
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')536 / 1,611
מרווח גחון (ס"מ)18.8
צריכת סולר ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)16.6 / 11.2
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 1,200 טורבו 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים)3
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 8, קדמית
הספק מנוע (כ"ס)130
מומנט (קג"מ)23.4
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')10.4
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000

 

פיג'ו 408 – רקע

סדרה 400 של פיג'ו זכורה לנו כזו שטיפלה מטעם המותג בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, "רכבי המנהלים" בתפיסה הישראלית.

עד לפני למעלה מעשור שווקה ה-407, ולפניה 406 ו-405; ה-404 האייקונית זכורה לרבים כרכב משפחתי שהציף את כבישי העולם לפני כיובל ולמעלה מכך.

את ה-407 החליפה ה-508, שעל הדרך החליפה גם את קידומת שם הדגם, ובכך נוצרה לה אסוציאציה כמי שממשיכה לא רק את ה-407, אלא גם את אותן 504 ו-505, שני דגמים אייקוניים לא פחות מאותה 404, שנעו על הכבישים בשנות ה-70 ועד לשנות התשעים המוקדמות.

אותם דגמים הציעו מרכב סדאן או סטיישן, ובמקרים אקזוטיים במיוחד גם coupe (504 ו- 406 היפיפיות, שנולדו על שולחן השרטוט של מעצב העל – פינינפארינה, ה-407 שהופיעה מאוחר יותר וכדומה).

כעת, הצרכן נחשף לגרסאות מחושמלות בהתאם לצו השעה (בשווקים אחרים לעת עתה) לצד בנזין מסורתית, ובנוסף הוא אף ניתקל בתצורת מרכב חדשה לסדרת ה- 400.

את ה-408 קשה לשייך לקטגוריה חד ערכית. היצרן בעצמו טוען שמדובר במעין שעטנז שבין SUV, לרכב סדאן, להאצ'בק. כדי לנסות ולעשות סדר, ה-408 מוגדרת כקרוסאובר קופה, "פאסטבק".

--

בעולם ישנן כאמור מספר גרסאות בנזין פלאג-אין ל-408 (מנועי 1.6 ל' המפיקים 180 ו-225 כ"ס). למרות זאת, החליט היבואן להתמקד בשלב זה בגרסת הבנזין, בעיקר משיקולי מיסים, שצפויים לייקר משמעותית את כלי הרכב הנטענים, כבר בתחילת 2024; בחודשים הקרובים צפוי דגם הבנזין להוסיף תגבור חשמלי סמלי – Mild Hybrid.

בתחילת 2024 צפויה לצאת גם גרסה כל חשמלית ל-408, וישנה סבירות גבוהה שהיא תגיע ארצה.

 פיג'ו 408

---

פיג'ו 408 – עיצוב חיצוני, מימדים

מדובר ברכב מסגמנט C, הנמצא בגודלו (אורך 4.685 מ', רוחב 1.85 מ', גובה 1.485 מ') בין ה-308 (שעם הדור השלישי שלו, ה-408 חולקת פנסים מלפנים ומאחור ועיצוב דש בורד) ל-508, עם קריצה ל-3008.

פיג'ו מקפידה כבר שנים על עיצובים מוקפדים ומובחנים עבור שלל דגמיה, כשבחלק מהמקרים נדמה שהם שייכים לקטגוריות יקרות בהרבה, וה- 408 אינה יוצאת דופן; המרכב שלה הוא מפגן לא קטן של יופי ועיצוב. יש מציגה מראה ספורטיבי עם יציבה קרבית, והירוק-טורקיז של רכב ההדגמה יושב עליה היטב.

מלפנים, פנסי המטריקס לד יחד עם פנסי הלד-יום בצורת ניבים של אריה, שכעת הם צרים ומחודדים יותר מבעבר, נותנים מראה של חיית טרף, אריה אמיתי.

גריל הקשקשים שביניהם, ובמיוחד בכחול שמדמה כאן מפל, יחד עם זה השחור שמתחתיו נותנים מראה שעון חול.

על הגריל הלוגו אליו שבו בפיג'ו, אותו לוגו ששימש את החברה בשנות ה-60', רק שכעת הוא בגוונים כהים.

מעליו ובקצה מכסה המנוע המפוסל מופיע מספר הדגם 408. הפונט הוא אותו הפונט כבר עשרות שנים, ויש בכך משהו קסום בעיניי. מספיק בכך שהדבר זרק אותי 40 שנים אחורה היישר לילדותי, שבחלק ממנה היתה לאבי פיג'ו 504 צבועה באדום בורדו, כשמספר הדגם הופיע אף הוא בקצה מכסה המנוע.

 פיג'ו 408 - מבט קידמי

מהצד מראה של רכב פנאי קופה נמוך, Fastback. הגג נמתח לאחור עם קורה D דקיקה, קו המסתיים בספוילר הזנב. מעל לבתי הגלגלים ובחצאיות חיפויים שחורים, שנדע שכוונת המשורר היא להציג רכב פנאי, מסגרת שחורה לחלונות (כהים מאחור) וחישוקים גדולים (19") ונאים.

 פיג'ו 408 - מבט צד

מאחור יחידות תאורת לד מרהיבות, המקפידות על סימן ההיכר של פיג'ו – יחידות תאורה המחולקות ל-3 המדמות טפרים של אריה, פגוש דומיננטי ושחור בחלקו.

מעל לחלון נמצא ספוילר מפוצל, מעין 2 "אוזני חתול" בצידי החלון, אלמנט אווירודינמי נוסף המאפשר מקדם גרר מרשים של 0.28cd.

יצוין כי היצרן ויתר על מגב אחורי, שבשל תכנון עיצובי, לטענתו, טיפות הגשם ניגרות ומנוקזות החוצה גם בלעדיו. בפועל חסר לי המגב בימי המבחן, ממש כמו ברכב סדאן, במיוחד אחרי טיפות של גשם מלכלך שהתייבשו על החלון.

 פיג'ו 408 - מבט אחורי

---

פיג'ו 408 – עיצוב פנימי, חומרים, הנדסת אנוש

בשל מבנה המרכב, שהוא רחוק יחסית מהקרקע (מרווח גחון של 18.8 ס"מ) אך לא גבוה במיוחד אופן כללי (1.485 מ' כאמור), נוסעים גבוהים צריכים לשים לב שלא ייחבט ראשם במשקוף הדלת עם כניסה ויציאה. לצד זאת, סף הדלתות גבוה, ונדרשת הנפת רגל קלה על מנת להתמקם במושב.

המושבים עצמם נוחים, בכל זאת פיג'ו, וכדי לאפשר שדה ראייה נאות, נדרשתי להנמיך את המושב למצב הנמוך ביותר שלו.

מול הנהג הגה קטן וספורטיבי ומאחוריו כפתורים לשליטה בגיר, הוא קטום למעלה ולמטה, וגם כשהוא במצב הגבוה ביותר שלו הוא די נמוך, ומקפיד להסתיר חלק מלוח המחוונים הדיגיטלי עם התצוגות המתחלפות בגודל 10" שנמצא כאן.

הצבעים סביב כהים, אולם שילוב בין טקסטורות וקווים מעוצבים, יחד עם תאורת אווירה נאה (8 גוונים), נותנים תחושה טובה ברכב. לכך מוסיפים גם חומרים איכותיים, לרבות הדיפונים, המשטחים והכפתורים.

הקונסולה המרכזית גבוהה ומחזקת את תחושת הישיבה האינטימית ב-408, עליה כפתורים לתפעול הגיר, ותוכניות הנהיגה.

מעליה נמצא משטח ייעודי להנחת הטלפון הנייד, חבל שהוא לא משמש כמשטח טעינה אלחוטית. מעליו מוצאים כפתורים פיזיים לתפעול בקרת האקלים המפוצלת, עם כפתורי גלגל נחמדים לשליטה בטמפרטורה בשני האזורים, וכפתור הפעלת מערכת השמע.

הכפתורים נוחים לשימוש ברובם, אך מצאתי את אלה שלמעלה (למשל שליטה בעוצמת המזגן) אינטואיטיביים פחות להפעלה בעת נהיגה וללא מבט, לעומת "כפתורי הפסנתר" שהיו בעבר ברכבי פיג'ו.

מסך המולטימדיה (גם הוא בגודל 10") מגיב מהר, אינפורמטיבי ודובר עברית, הרזולוציה בו טובה, הצבעים עשירים, והתפעול שלו אינטואיטיבי בהרבה לעומת המסכים שמצאנו בדגמים אחרים של פיג'ו בעבר.

פנים הרכב פיג'ו 408 - פנים הרכב פיג'ו 408 - פנים הרכב

---

מאחור מוצע ליושבים מרווח נאות לרגליים (בסיס הגלגלים עומד על 2.787 מ'). פיג'ו אף טוענת שהמושב האחורי של ה-408 הוא המרווח ביותר בין דגמיה. בשל העיצוב החיצוני וגג שמשתפל לאחור, נוסעים שגובהם מעל ל-1.80 מ', יחככו קלות את ראשם בתקרת הרכב כשהם נשענים לאחור.

מול היושב המרכזי יש 2 פתחי מיזוג קטנים, שני שקעי טעינה, וגם מדרגה מרכזית. הנוחות לשני מבוגרים- טובה. לשלושה כבר יהיה מעט צפוף, אך עדיין מרווח באופן מפתיע; 3 ילדים ישבו כאן בנוחות רבה.

גם כאן נדרשת שימת לב בכניסה וביציאה מהרכב בשל גובה הסף ומשקוף הדלת, ובהתאם - החלונות האחוריים- לא מאד גבוהים.

תא המטען ענק, מציג נפח של 536 ליטרים והוא נוח מאד להעמסה. הוא רחב ועמוק, ומתחת לרצפתו נמצא גלגל חלופי.

 פיג'ו 408 - מושב אחורי פיג'ו 408 - תא מטען

---

פיג'ו 408 – אבזור ותמחור

ה-408 מגיעה ברמת גימור אחת שהיא גבוהה למדי, Allure Pack, מחירה 168,990 ₪.

בנוסף למתואר לעיל תמצאו ריפודי עור נאפה בצבע שחור, קישורים אלחוטיים לאפל ולאנדרואיד, מצלמת 180 לאחור עם מבט על, חיישני חנייה מקוריים מלפנים ומאחור, בלם יד חשמלי, חיישני גשם ואור, מערכת שמע בת 6 רמקולים,4 שקעי usb-c (2 מהם מאחור), כניסה ללא מפתח הכוללת פתיחה ונעילה אוטומטיות עם התקרבות או התרחקות מהרכב בהתאמה, מראות צד מתקפלות חשמלית, תא כפפות מקורר ועוד.

רכב ההדגמה צויד בחבילה המוצעת בתשלום נוסף (5,900 ₪), Comfort pack, הכוללת מושב נהג מתופעל חשמלית עם 2 זיכרונות ולבסיסו אפשרות להארכה ידנית, כוונון חשמלי לגב התחתון גם במושב הנוסע, חימום למושבים הקדמיים ו"גישה קלה" לנהג – עם מושב שזז לאחור לפני כניסה ויציאה מהרכב.

כלל צבעי המרכב הם צבעים מטאליים, והם מוצעים בתשלום נוסף (3,500 ₪), למעט השחור המטאלי.

 פיג'ו 408 - פנים הרכב

---

פיג'ו 408 – בטיחות

דרגת הבטיחות מקבלת ציון של 6 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אקטיבית, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב ומרכוז, בלימה בפני רכב דו גלגלי, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב בשטח מת, התרעת ערנות נהג, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות, מניעת סנוור הרכב שממול ועוד. 

 פיג'ו 408 - פנים הרכב

---

פיג'ו 408 – מנוע, הנעה

המנוע היחיד שמוצע בדגם ה-408 בישראל בשלב זה הוא מנוע בנזין מוגדש טורבו, בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ל', המפיק 130 כוחות סוס. המומנט עומד על 23.4 קג"מ.

את המנוע הזה פגשנו בלא מעט דגמים של קונצרן סטלנטיס, וחיכיתי לראות כיצד הוא מתמודד עם משקל עצמי של 1,467 ק"ג, שהם למעלה מ-200 ק"ג לעומת דגם ה-208, שמצויד במנוע זהה.

מהנתונים שעל הנייר, המדברים על תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות (כמעט 2 שניות איטי מה-208), ניתן היה לצפות שלא מדובר בגרסה נמרצת במיוחד.

אל המנוע משודכת תיבת הילוכים פלנטרית מבית אייסין, בת 8 הילוכים קדמיים, גם היא בשימוש נרחב בקרב חלק מדגמי הקונצרן.

 

פיג'ו 408 – נוסעים

כבר בתחילת תנועה עירונית, ניתן להתרשם ממידת השקט בתא הנוסעים, הרבה בזכות בידוד כפול של החלונות. הישיבה נוחה והראות החוצה טובה. המתלים מקנים נוחות מצוינת גם במעבר מעל לפגעי הכביש או פסי האטה, התחושה מרוסנת אך לא קשיחה, ופעולת המתלים דואגת שמחד לא "להתרסק" על שברים, מאידך לא ליצור נדנוד יתר של המרכב.

קוטר הסיבוב עומד על 11.2 מ' בלבד, וניתן לתמרן את ה-408 בקלות רבה, גם נוכח המצלמות והחיישנים ההיקפיים.

בתנועה איטית, הגיר מעט הססן לפני תחילת תנועה, ונוטה לייצר לעיתים קפיצות משונות תוך הפגנת בלבול מסוים לפני עצירה.

ביציאה מהעיר, השקט נשמר היטב ואיכות הנסיעה גבוהה. כאן הגיר עובד באופן רהוט וחלק הרבה יותר, ובמצב נהיגה רגיל או ספורט, במיוחד אם אתם משתמשים בכפתורים שמאחורי ההגה, המנוע נענה לדרישת המצערת באופן כמעט מיידי.

בנהיגה מנהלתית, החשש שהמנוע מעט קטן עבור ה-408 מתפוגג, כל עוד הדרישות שלכם ממנה סבירות. ה-408 עוקפת בנחישות, מאיצה ומשייטת במהירות גבוהה ללא מאמץ.

 פיג'ו 408

נהיגה דינאמית בכביש המפותל מגלה פרטנרית נהדרת שאוהבת ויודעת היטב כיצד להתנהג, להעביר משקל ולהסתובב. השלדה מרוסנת, תחושת הכביש דרך ההגה טובה מאד, בטח לרכב מסגמנט המנהלים/פנאי, זוויות הגלגול כמעט שאינן קיימות ואחיזת הכביש מעולה, כקטר הדבוק למסילתו. בסיבובים ודאי תעריכו גם את המושבים החובקים.

יכולת הבלימה טובה, המעבר בין ההילוכים מאפשר תנועה דינאמית מהירה ושמירה על קצב התקדמות, ונרשם רק "בור" קטן בין ההילוך השני לשלישי.

המנוע הצנום נותן כאן את מה שיש לו כדי לשמור על קצב גבוה, וזה לא מעט יחסית לנפחו הצנום ולהספק הלא מאד גבוה לרכב בסדר גודל כזה.

אני לא חושב שאגזים אם אומר, שלו ל-408 היו יותר סוסים, היא היתה יכולה להתחרות דינאמית אפילו בחלק מהטובות שבתוצרת גרמניה, השייכות לקטגוריות גבוהות יותר.

 פיג'ו 408

 

פיג'ו 408 – צריכת דלק

היצרן מדבר על צריכת דלק ממוצעת של למעלה מ- 16 ק"מ לליטר (6 ליטרים ל-100 ק"מ).

בפועל, ניתן להגיע לצריכה זו, ודי בקלות, רק בנהיגה מנהלתית רגועה מאד בכביש המהיר.

אם תשלבו גם את הנהיגה בחיים האמיתיים, הכוללים נהיגה עירונית וזחילה בפקקים, כבישים דינאמיים לפרקים או עליות הרריות וכד', תקבלו ממוצע אמיתי, כך במקרה שלי בכל אופן, של 11.2 ק"מ לליטר בנזין.

 פיג'ו 408 - לוח מחוונים

---    

פיג'ו 408 – סיכום

בואו נתחיל מהשורה התחתונה. בעידן בו כל משפחתית ממוצעת עולה בישראל כ-160 אלף שקלים לפחות, תמחור ה-408, במיוחד לאור כל התכולה שהיא ארזה בתוך ארגז כלים מעוצב להפליא – מסייע לה להיות אחת הרכישות המעניינות שתרצו לבדוק.

ואכן, עיצוב מרכב הפאסטבק פשוט יפיפה, מסובב ראשים ונראה כאילו נלקח מקטגוריה גבוהה הרבה יותר. האבזור עצמו נדיב ועשיר (גם אם יכול היה לצרף משטח טעינה אלחוטית שקיים בשווקים אחרים, או גג פנוראמי למשל). רמת הבטיחות גבוהה, והאיכויות הדינאמיות של השלדה והמתלים- נהדרות.

אז כן, נהג חובב ביצועים היה שמח לפגוש כאן עוד סוסים, הרבה סוסים, מתחת למכסה המנוע וכאמור, נראה שהשלדה ומערכת הניהוג יכולים היו לטפל בהם בקלות.

יש רק להניח שהגרסה החשמלית תייתר את ההסתייגות הזו, ואולי אפילו גרסת המיילד הייבריד שצפויה להחליף בקרוב את גרסת הבנזין.

נכון גם שהגיר מעט קופצני בזחילה עירונית, ובנוסף, שנהגים בגובה של כ-1.80 יצטרכו לתרגל טכניקת כניסה ויציאה, כדי לחוס על ראשם ולמנוע מפגש שלו עם משקוף הדלת, ובנוסף למצוא תנוחת נהיגה נוחה, בה ההגה יסתיר כמה שפחות את לוח המחוונים.

אבל כמו בכל רכב, יש פלוסים ומינוסים, ואת הכל צריך לשים על גבי מאזניים. נראה שב-408 הצד של הפלוסים מניף אל-על את הצד השני, ובאופן מובהק.       

 פיג'ו 408

Peugeot 408 Allure Pack

מחיר (₪)168,990
אורך (מ')4.685
רוחב (מ')1.85
גובה (מ')1.485
בסיס גלגלים (מ')2.787
משקל עצמי (ק"ג)1,467
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')536 / 1,611
מרווח גחון (ס"מ)18.8
צריכת סולר ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)16.6 / 11.2
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 1,200 טורבו 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים)3
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 8, קדמית
הספק מנוע (כ"ס)130
מומנט (קג"מ)23.4
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')10.4
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000