השקת פיג'ו 208 החדשה בישראל

השקת פיג'ו 208 החדשה בישראל
צילום תמונות: רונן טופלברג

חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, השיקה הבוקר את דגם ה- 208 החדש ולראשונה בישראל, ההשקה כללה 2 גרסאות במקביל- בנזין וגרסה כל- חשמלית. השתתפנו בה, ולהלן הפרטים.

טל אבן | 12/10/20

השקת ה-208 החדשה כללה שתי רמות גימור גבוהות ולפי היבואן, רמות גימור נמוכות וזולות יותר יצטרפו בהמשך, בהתאם למה שיתאפשר על ידי היצרן, לאור רמות ביקוש גבוהות לדגם באירופה.

לפי היבואן, כבר בחודש הקרוב תימסרנה כמה עשרות מכוניות לרוכשים הראשונים, כשעיקר המלאי הראשוני יימסר בדצמבר/ ינואר. באופן כללי, כך היבואן, פופולריות הדגם כולו צפויה להיות תלויה בכמויות היבוא שתתאפשרנה על ידי היצרן.

----

המוטו של קבוצת PSA הוא שתוך כשנתיים מהיום, כל דגם השייך לה יציע לפחות 2 חלופות הנעה – בעירה פנימית (בנזין/ דיזל) לצד הנעה אלטרנטיבית חשמלית/ היברידית, כשהיוצא מן הכלל בעניין זה, בשלב זה, הוא דגם ה-5008, בשל הקושי הקיים ברכב בן 7 מושבים שצריך להצטייד בסוללות לטובת המנוע החשמלי.

ה-208 החדשה שמה לה כיעד מרכזי למשוך בחזרה חלק ניכר מלקוחות סגמנט B אליו היא משויכת, בו החלה להשתתף כבר בשנת 1983, עם ה-205 המיתולוגית.

----

עיצובה של ה-208 החדשה מציג מראה צעיר, דינאמי וספורטיבי, המשויך בקוויו לפילוסופיית העיצוב העדכנית של המותג. בחזית פנסי LED בצורת ניבים, יחד עם גריל גדול אשר מגיע בגרסה החשמלית בצבע הרכב וסמל האריה בכחול. מאחור העיצוב נאה מאד, עם פנסי "שלושת הפסים", כטפרי האריה.

ה-208 החדשה גדולה מעט במימדיה מהדגם היוצא, עם אורך בן 4.055 מ', רוחב בן 1.745 מ' וגובה 1.435 מ'.  בסיס הגלגלים עומד על 2.54 מ' ונפחו של תא המטען עומד על 311 ליטר, זהה בשתי גרסאות ההנעה, בזכות העובדה שבגרסה החשמלית סוללת הרכב ממוקמת בתחתית רצפת הרכב, מה שאף מסייע לשיפור מרכז הכובד וחלוקת המשקל. 

 

בפנים ה-208 נהנית מה- i-Cockpit, צמד המסכים הגדולים, 7 אינץ' במרכז הדשבורד ו-10 אינץ' בלוח המחוונים (תצוגה תלת מימדית), בהם מתאפשרת תצוגה מתחלפת בהתאם לצורך, לצד "מתגי הפסנתר" שמתפקדים כקיצורי דרך לשלל מערכות הרכב.

היבואן מציין כי ב-208 שופרה איכות החומרים והרכבתה, כשבין היתר נעשה כאן שימוש בחומרי דיפון רכים, המסייעים גם בבידוד אקוסטי. המושבים הקדמיים חובקים וההגה קטן במבנה קטום.

האבזור התקני בגרסת ה- Premium S כולל כניסה והתנעה ללא מפתח, שלושה מצבי נהיגה לבחירה (חסכוני, רגיל, ספורטיבי), חיישני חניה אחוריים עם תצוגה גרפית, מראה פנימית מתכהה, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד (למכשירים תומכים), מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור (180 מעלות ומבט על וירטואלי), 2 שקעי USB שונים מלפנים ומאחור, פנסי LED ראשיים, חישוקי 16 אינץ', מושבים המשלבים בד וריפוד דמוי עור, חבילת כרום וחלונות כהים מאחור.

רמת האבזור GT-Line מוסיפה גג ומראות בגימור שחור מבריק, פנסי FULL LED הכוללים מניעת סנוור אוטומטית, גריל קדמי בעיצוב GT-Line, מושבים ספורטיביים בצבע שחור ואפור עם תפר ירוק, דוושות אלומיניום, מפלט כפול בגימור כרום, חיישני חניה קדמיים, כוונון גובה למושב הנוסע, הגה בגימור GT Line ואופציה לגג שמש בתוספת תשלום (3,000 ₪).

בסעיף הבטיחות, הגרסאות השונות כוללות בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל (עד 140 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ"ש), התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי, מערכת אקטיבית לשמירת מיקום בנתיב, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, חיישני אור וגשם, התרעת סכנת התנגשות מלפנים, התרעת ערנות נהג ו- 6 כריות אוויר.

בגרסת ה- GT Line מתווספת מערכת לזיהוי רכב בשטח מת הכוללת תיקוני היגוי ואור גבוה אוטומטי.

אחת ממטרות העל של פיג'ו 208 החדשה היא שימור הדינאמיות ויכולות הניהוג שהחלו עם אבות אבותיה. גרסת הבנזין מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר טורבו PureTech המפיק 130 כ"ס ומומנט בן 23.4 קג"מ. אל המנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית, והביצועים מצוינים עם 8.7 שניות ל-100 קמ"ש.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 17.8 ק"מ לליטר (17.5 ק"מ לליטר ב-GT-Line).

גרסת ה-E מצוידת במנוע חשמלי בעל הספק של 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ המאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש מהר יותר מגרסת הבנזין - תוך 8.1 שניות בלבד. המהירות המירבית מוגבלת ל-150 קמ"ש.

הסוללה בגרסה זו הינה בקיבולת של 50 קוט"ש, ולפי תקן WLTP, מסוגלת לייצר טווח בין טעינות העומד על 339 ק"מ מכובדים. ה-208e מוצעת בשתי גרסאות, חד פאזית ותלת פאזית. הגרסה החד פאזית ניתנת להטענה בהספק של עד 7.4 KW (32 אמפר) שיטענו את הרכב ממצב ריק למלא בתוך כ-7.5 שעות. הגרסה התלת פאזית ניתנת להטענה בהספק של עד 11KW (16 אמפר כפול 3) שיטענו את הרכב ממצב ריק למלא בתוך כ-5 שעות בלבד. שתי המכוניות תומכות בטעינה מהירה (DC) עד 100 KW, בטעינה זו הרכב יטען ממצב ריק ל-80% סוללה בכ-30 דקות בלבד.

הגרסה החשמלית מצוידת במערכת ניהול תרמי מתוחכמת, המאפשרת לחמם ולקרר את רכיבי המתח הגבוה ברכב ואת תא הנוסעים על ידי ניצול מיטבי של האנרגיה, כמו למשל שימוש במערכת המיזוג לקירור הסוללה, שימוש בטכנולוגיית HEAT PUMP לחימום תא הנוסעים ולחימום הסוללה ועוד. מערכת יעילה זו תורמת להוספת כ-50 ק"מ לטווח הנסיעה של הרכב בין טעינות. סוללת הרכב מצוידת גם במערכת קירור נוזל נפרדת המאפשרת ניהול יעיל של הסוללה.

 

פיג'ו 208 החדשה תימכר בשתי גרסאותיה עם אחריות יצרן מלאה של 3 שנים או 100,000 ק"מ, כשהגרסה החשמלית, 208e תימכר בנוסף עם אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה. 

 

מחירים

208 בנזין ברמת אבזור Premium S – 118,990 ₪.  

208 בנזין ברמת אבזור GT-Line – 124,990 ₪.

208e ברמת אבזור Premium S עם מטען OBC חד פאזי 7.4 קוט"ש – 152,990 ₪.

208e ברמת אבזור Premium S עם מטען OBC תלת פאזי 11 קוט"ש – 155,990 ₪.

 

לרגל ההשקה, ללקוחות תתאפשר בתקופה הקרובה בחירה מבין כמה הטבות, הכוללות בין היתר, בדגמי הבנזין, הנחה של 3,000 ₪ או קבלת מחיר מחירון עבור דגמי פיז'ו קודמים/ תנאי טרייד אין טובים לכל רכב במסגרת טרייד אין, או רכישה ללא ריבית והצמדה. בדגם החשמלי מוצעת קבלת עמדת טעינה מתנה.

 

כלל הדגמים נמכרים און ליין, ומתאפשרת רכישה דיגיטלית מלאה.