צ'ינקווצ'נטו במתח גבוה: פיאט 500 החדשה בגרסה חשמלית מלאה

צ'ינקווצ'נטו במתח גבוה: פיאט 500 החדשה בגרסה חשמלית מלאה
צילום תמונות: טל אבן

סמלת, יבואנית פיאט בישראל, השיקה הבוקר את הדגם החשמלי החדש, ה-500e. ישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לאירופה בה משווק הדגם. ה-500e החדשה תוצע ב-4 גרסאות שונות וב-3 תצורות מרכב, במחיר שמתחיל ב- 99,900 ₪. חזרנו מההשקה המרהיבה שארעה באולם החדש והאופנתי של פיאט ביגאל אלון בתל אביב. להלן הפרטים.

טל אבן | 04/07/21

פיאט 500, האייקון הזעיר האיטלקי, נולד בשנת 1957 ועד לשנתו האחרונה של אותו הדגם, 1975, מכר כ-4 מיליון יחידות ברחבי העולם.

בשנת 2007 נחשפה ה-500 החדשה, וממנה נמכרו כ-2.5 מיליון כלי רכב, כעשרת אלפים מהם הגיעו לארץ הקודש.

כעת מושק הדור החדש החשמלי, שלצד היותו אופנתי, חדשני וטכנולוגי, הוא שומר על מאפיינים אקולוגיים, מבלי שהוא מוותר על מערכות בטיחות חשובות.

המאפיינים האקולוגיים כוללים בין היתר שימוש בסיבי פלסטיק ממוחזר שנאסף מהים, שימוש בעור "טבעוני" וצביעה מבוססת מים.

לרכב אפשרות לטעינה מהירה של הסוללות, לרבות טעינה הטובה לכ-50 ק"מ נסועה ב-5 דקות בלבד.

טווח הנסיעה בין טעינות משתנה בין הדגמים, כשדגם הבסיס (Action) מדבר על 190 ק"מ (סוללות עם קיבולת 23.7 קוט"ש) ושאר הדגמים טוענים, תרתי משמע, לנסועה בת 320 ק"מ (42 קוט"ש), עם אפשרות להגדיל טווח עד כדי 460 ק"מ בשימוש עירוני בעיקר  Sherpa mode"", המנטרל שימוש במזגן ובמערכות חשמליות, לצד הגבלת מהירות הנסיעה המקסימלית.

ב-500 החדשה אפשרות נסיעה עם "דוושה אחת", כשהרפייה מדוושת התאוצה משמשת בלימה וטעינה רגנרטיבית.

מימדי ה-500 החדשה צמחו מעט, עם אורך שגדל בכ-6 ס"מ לעומת הדגם הקודם לכדי 3.63 מ', רוחבה גדל בכ-5.5 ס"מ (1.683 מ') , גובהה צמח בכ-4 ס"מ (1.529 מ') ובסיס הגלגלים (2.322 מ') צמח ב-2.2 ס"מ לטובת מרווח פנימי, עדיין, ה-500 שמרה על הפרופורציות המיוחדות שלה. נפח תא המטען מדבר על 185 ליטרים.

המנוע החשמלי מפיק 95 כ"ס בגרסת אקשן ו-118 כ"ס בשאר הגרסאות, עם מומנט זהה של 22.4 קג"מ. התאוצה בשני המנועים מ-0 ל-50 קמ"ש אורכת 3.1 שניות (נתון חשוב להתנהלות עירונית), ו-9.5/9 שניות מאפס ל-100 בשני המנועים בהתאמה.

בשלב ראשון, כך היבואן, הגיעו כמה עשרות יחידות מהדגם, כשתוכניות סמלת הן למכור כמה מאות יחידות מהדגם עד סוף שנת 2021, וכמה אלפים בשנת 2022 ואליך.

---  

עיצוב חלל התצוגה ל- 500 החשמלית, שנעשה על ידי BLE – בראשי, לנדס, אשד אדריכלות ועיצוב פנים, קיבל השראה ממקורות איטליה הקלאסית המשלבת עולם אופנה מודרני ומוקפד, אל מול הרחוב האיטלקי המסורתי. בתוך כך החלל עוצב בהשראת בר/קפה איטלקי מסורתי, כשבשבועות ההשקה הראשונים יהווה המקום "גלריית סלפי" שיזמין את אורחיו להצטלם בו לצד הדגמים הצבעוניים של ה-500.

כהומאז' לדור הראשון של ה-500, שהחל דרכו כאמור בשנת 1957 והושק באותו התאריך בדיוק – 4 ביולי, מציעה פיאט גרסת 3+1 פונקציונלית, בעלת דלת אחורית ימנית זעירה, החושפת מושב אחורי לשני נוסעים. הדגם שומר על מימדי ה-500 הרגילה, ולכן נותר קומפקטי. הדלת האחורית נפתחת לכיוון הנסיעה ומחוברת לחלקו האחורי של הרכב, כך שמתאפשרת גישה מהירה למושב האחורי, ללא קורת B שעלולה להפריע לכניסה או היציאה משם.

---

ל-500e ישנן 4 גרסאות כאמור, כשהבסיסית היא Action (99,900 ₪). גרסה זו מגיעה במרכב האצ'בק, וכוללת פנסי לד מלפנים ומאחור, לוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה, כל אחד מהם 7", משטח טעינה אלחוטית, קישורית אלחוטית לאנדרואיד ולאפל, התנעה בכפתור ובלם חניה חשמלי.

בגזרת הבטיחות מוצאים בגרסת אקשן 6 כריות אוויר, בלימת חרום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת ניטור עייפות נהג וזיהוי תמרורים.

דגם Passion (119,900 ₪) מגיע במרכב האצ'בק גם כן, ומציע לצד המנוע החזק יותר והטווח המוגדל גם בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני חניה אחוריים, משענת גב מפוצלת 50/50, חישוקים קלים (גם כאן, כמו באקשן, 15") ומסך מולטימדיה שגדל לכדי 10.25".

בדגם Icon (129,900 ₪ לדגם 3+1 , 134,900 ₪ לקבריו) גדלו החישוקים הקלים ל-16", ישנם כניסה ללא מפתח, חיישני גשם, גלגל הגה עטוי עור "טבעוני", גימורי כרום בפאנל הקדמי ומושבי בד מהודר.

הדגם הבכיר, "La Prima" (154,900 ₪), מגיע בגרסת קבריולט בלבד, עם חישוקי 17", גג בד עם מונוגרמת פיאט, מסגרות חלונות עם גימור כרום, מושבי עור "טבעוני", גלגל הגה בשני גוונים, משענת יד קדמית ופאנל קדמי בגימור סרוג.

מערך הבטיחות כאן רחב יותר, עם בקרת שיוט אדפטיבית עם מרכוז בנתיב, ניטור שטחים מתים, חיישני חניה היקפיים ואורות גבוהים אוטומטיים.

---

שי פלדמן, מנכ"ל סמלת אמר הבוקר: "אנו גאים ומתרגשים להיות המדינה הראשונה מחוץ לגבולות אירופה, אשר משיקה את ה-e500 ,אייקון האופנה והסטייל בדור חדשני, מאובזר, טכנולוגי ובעיקר- מחשמל. אני סבור כי הדור החדש של פיאט e500  יפתח בפנינו ז'אנר חדש בשוק הרכב הישראלי עם חוויית נהיגה מתקדמת מחד, וסטייל בלתי מתפשר מאידך.

e500 מוצעת במגוון גרסאות ורמות גימור, כשבשונה מהעבר ה-500 מציגה לראשונה גרסה של 3+1 שמאפשרת חוויית נוחות מסוג חדש בסגמנט. e500, הדור השלישי של פיאט 500, משמר את הסטייל האייקוני של ה-500 האגדית עם עיצוב חדשני, נועז ואופנתי יחד עם בטיחות ברמה הגבוהה ביותר ושמירה מיטבית על איכות הסביבה."