פורשה מקאן החשמלי בהשקה מקומית. החל מ-635,000 שקלים.
אחרי שעבר כעשור מאז הושק דגם המקאן הראשון, יצא הדור השני במהדורה כל-חשמלית. פגשנו בהשקה את הדגם שהוא גם הבסט-סלר העולמי של המותג, ושבנו ממנה עם כל המידע.
פורשה מקאן החשמלי - רקע
המקאן, רכב הפנאי הקומפקטי מבית פורשה, הוא האח הקטן של הקאיין, אך עדיין שומר על מימדים משפחתיים שימושיים, בהיותו בקבוצה SUV-D.
הדגם, המוכר לנו מאז הושק ב-2014 כלוגם בנזין וגם דיזל, עבר עדכון בשנת 2021 ומקבל כעת את עדכון הדור השני, שמגיע בתצורה חשמלית BEV בלבד.
הדגם ממשיך להיות מיוצר בלייפציג שבצפון מזרח גרמניה, והוא משתמש בפלטפורמה דומה לזו שתוצג באאודי Q6 etron שתוצג בקרוב.
היבואן מספר על למעלה מ-40 הזמנות שכבר בוצעו לדגם בקרב קהל הלקוחות הישראלי, עם תמהיל של כמחצית מהם נאמני פורשה והשאר- מגיעים בעיקר משלוש הגרמניות המובילות.
פורשה מקאן החשמלי – עיצוב חיצוני, מימדים
המקאן קיבל עיצוב המאופיין בקווים רבים המשותפים בין דגמי המותג מהדור החדש. כאן תמצאו תאורת לד ראשית במעין פסים הנמצאים ביחידות זוויתיות וכונסי אוויר אקטיביים, מהצד הכנפיים בולטות, חישוקים נאים ומראה קופה ספורטיבי.
מאחור ספוילר אדפטיבי, יחידות תאורה המתכתבות עם אלה הקדמיות, הן מחוברות ביניהן בפס לד, וחלון אחורי נטוי.
האורך עומד על 4.784 מ', הרוחב 1.938 מ' והגובה- 1.623 מ'. בסיס הגלגלים נדיב, עם כמעט 2.9 מ'.
פורשה מקאן החשמלי – עיצוב פנימי, אבזור
בפנים תמצאו עיצוב פורשאי טיפוסי, וזה אומר שימוש בהרבה עור, חומרים איכותיים מאד, שמירה על כפתורים ופקדים פיזיים, והגה נהדר שנופל ליד לאחיזה מיטבית, ועליו בורר מצבי הנהיגה.
יש כאן מסך ראשי 10.9", לוח מחוונים דיגיטלי 12.6", תא ייעודי להנחת הטלפון ולטעינה אלחוטית, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
פורשה מקאן החשמלי – מנועים, הנעה, טעינה וטווחים
למקאן 4 גרסאות – כניסה, לה 360 כ"ס מקסימליים (במצב בקרת שיגור) ומומנט בן 57 קג"מ, מקאן 4 לה 408 כ"ס (66 קג"מ), בגרסה וזו ומעלה תמצאו מנוע נוסף מלפנים- שמייצר הנעה כפולה.
מעל יש את דגם ה-4S, לו 516 כ"ס (84 קג"מ) ובקצה העליון הטורבו, המפיק לא פחות מ-639 סוסים ומומנט עוקר סתימות – 115 קג"מ.
התאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש אורכת 3.3 שניות סופר זריזות בטורבו, דרך 4.1 שניות ב- 4S, 5.2 שניות ב-4 ודגם הכניסה מאיץ ב-5.7 שניות.
בכל גרסאות ההנעה הכפולה המנוע האחורי חזק משמעותית מהקדמי, ולכן נשמר האופי והתנהגות כשל דגם עם הנעה אחורית.
הדגמים מגיעים עם מערכת ניהול אחיזה והיגוי גם לסרן האחורי. מערכת ניהול מתלים אקטיבית תקבלו בתוספת תשלום ובגרסת הטורבו, ישנה גם מערכת לחלוקת המומנט האדיר.
---
הסוללה בדגם הינה בקיבולת של 100 קווט"ש, היא מאפשרת טווחי נסיעה שבין 590 ק"מ מוצהרים בגרסת הטורבו ועד 641 ק"מ בגרסת הכניסה. טכנולוגיה של 800 וואט מאפשרת טעינה מהירה במיוחד. מדובר על תוספת טווח שבין 240 ל-261 ק"מ, תלוי בדגם, באמצעות טעינה בת 10 דקות בלבד.
טעינה ממצב של 10% ועד 80% בסוללה תארך 21 דקות בלבד, במצב אופטימלי.
פורשה מקאן החשמלי – מחירים
מקאן בגרסת כניסה יתחיל ב-635 אלפי שקלים. זה שמעליו, 4, יעלה 665,000 ₪, ה-4S 795,000 ₪ וגרסת הקצה, טורבו – 945,000 ₪.
בגרסת הבסיס תוכלו לקבל את חבילת אורכיד, שעלותה 50 אלף ₪, והיא כוללת חבילת פנים מעור, חישוקי 20" מיוחדים בשחור מבריק, מערכת שמע מבית Bose עם 14 רמקולים, 2 אזורי בקרת אקלים גם מאחור, מצפן ושקע כוח 230v בתא המטען.
גרסאות 4 ו- 4S, תוכלנה להשתדרג כנגד 70,000 ₪ נוספים, ולקבל חבילת פנים מעור, חישוקי 21", מושבים משודרגים עם כיוונון חשמלי ב- 14 כיוונים, וגם כאן את מערכת השמע המשודרגת של Bose, מצפן, שקע כוח ובקרת אלים דו אזורית מאחור.
מה הלאה?
במסגרת ההשקה ראינו גם את ה-911 החדשה, זו שכאן עדיין בגרסת הבסיס, ובהמשך תצטרפנה גרסאות GTS וטורבו ולראשונה בדגם יוצגו גרסאות היברידיות, כשמנועים חשמליים יסייעו למנועי הבנזין, והספקי הדגם יעלו בהתאם בעשרות כוחות סוס לעומת הדגמים הנוכחיים.
דגמי ה-718 צפויים אף הם לעבור לחשמל מלא כבר ב-2025.
אורכיד חשפו כי ייחנך מרכז שירות חדש במתקן משוכלל וגדול בהוד השרון, כשהאגף המרכזי ייפתח בשנה הבאה והאגף המשלים יתווסף במהלך 2026.
כמו כן, הוצג אתר בית חדש בהתאם לעיצוב הבינלאומי של פורשה, הכולל גם מלאי מכוניות חדשות ומשומשות של פורשה למכירה, קונפיגורטור מתקדם לבניית הרכב שלך ועוד*
Porsche Macan Electric
מחיר (₪) חבילות אבזור ניתנות להוספה כנגד 50-70 אלף שקלים, תלוי בגרסה. | 635,00 - 945,000 |
אורך (מ') | 4.784 |
רוחב (מ') | 1.938 |
גובה (מ') | 1.623 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.893 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,220 – 2,405 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 540 / 1,348 (+84 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 18.5 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר) | 590 - 641 |
הספק מנוע/ים (כ"ס) | 360 - 639 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 3.3 - 5.7 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 100 |
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק') | 600 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 21 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 270 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 2/ 100,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |
פורשה מקאן החשמלי - רקע
המקאן, רכב הפנאי הקומפקטי מבית פורשה, הוא האח הקטן של הקאיין, אך עדיין שומר על מימדים משפחתיים שימושיים, בהיותו בקבוצה SUV-D.
הדגם, המוכר לנו מאז הושק ב-2014 כלוגם בנזין וגם דיזל, עבר עדכון בשנת 2021 ומקבל כעת את עדכון הדור השני, שמגיע בתצורה חשמלית BEV בלבד.
הדגם ממשיך להיות מיוצר בלייפציג שבצפון מזרח גרמניה, והוא משתמש בפלטפורמה דומה לזו שתוצג באאודי Q6 etron שתוצג בקרוב.
היבואן מספר על למעלה מ-40 הזמנות שכבר בוצעו לדגם בקרב קהל הלקוחות הישראלי, עם תמהיל של כמחצית מהם נאמני פורשה והשאר- מגיעים בעיקר משלוש הגרמניות המובילות.
פורשה מקאן החשמלי – עיצוב חיצוני, מימדים
המקאן קיבל עיצוב המאופיין בקווים רבים המשותפים בין דגמי המותג מהדור החדש. כאן תמצאו תאורת לד ראשית במעין פסים הנמצאים ביחידות זוויתיות וכונסי אוויר אקטיביים, מהצד הכנפיים בולטות, חישוקים נאים ומראה קופה ספורטיבי.
מאחור ספוילר אדפטיבי, יחידות תאורה המתכתבות עם אלה הקדמיות, הן מחוברות ביניהן בפס לד, וחלון אחורי נטוי.
האורך עומד על 4.784 מ', הרוחב 1.938 מ' והגובה- 1.623 מ'. בסיס הגלגלים נדיב, עם כמעט 2.9 מ'.
פורשה מקאן החשמלי – עיצוב פנימי, אבזור
בפנים תמצאו עיצוב פורשאי טיפוסי, וזה אומר שימוש בהרבה עור, חומרים איכותיים מאד, שמירה על כפתורים ופקדים פיזיים, והגה נהדר שנופל ליד לאחיזה מיטבית, ועליו בורר מצבי הנהיגה.
יש כאן מסך ראשי 10.9", לוח מחוונים דיגיטלי 12.6", תא ייעודי להנחת הטלפון ולטעינה אלחוטית, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
פורשה מקאן החשמלי – מנועים, הנעה, טעינה וטווחים
למקאן 4 גרסאות – כניסה, לה 360 כ"ס מקסימליים (במצב בקרת שיגור) ומומנט בן 57 קג"מ, מקאן 4 לה 408 כ"ס (66 קג"מ), בגרסה וזו ומעלה תמצאו מנוע נוסף מלפנים- שמייצר הנעה כפולה.
מעל יש את דגם ה-4S, לו 516 כ"ס (84 קג"מ) ובקצה העליון הטורבו, המפיק לא פחות מ-639 סוסים ומומנט עוקר סתימות – 115 קג"מ.
התאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש אורכת 3.3 שניות סופר זריזות בטורבו, דרך 4.1 שניות ב- 4S, 5.2 שניות ב-4 ודגם הכניסה מאיץ ב-5.7 שניות.
בכל גרסאות ההנעה הכפולה המנוע האחורי חזק משמעותית מהקדמי, ולכן נשמר האופי והתנהגות כשל דגם עם הנעה אחורית.
הדגמים מגיעים עם מערכת ניהול אחיזה והיגוי גם לסרן האחורי. מערכת ניהול מתלים אקטיבית תקבלו בתוספת תשלום ובגרסת הטורבו, ישנה גם מערכת לחלוקת המומנט האדיר.
---
הסוללה בדגם הינה בקיבולת של 100 קווט"ש, היא מאפשרת טווחי נסיעה שבין 590 ק"מ מוצהרים בגרסת הטורבו ועד 641 ק"מ בגרסת הכניסה. טכנולוגיה של 800 וואט מאפשרת טעינה מהירה במיוחד. מדובר על תוספת טווח שבין 240 ל-261 ק"מ, תלוי בדגם, באמצעות טעינה בת 10 דקות בלבד.
טעינה ממצב של 10% ועד 80% בסוללה תארך 21 דקות בלבד, במצב אופטימלי.
פורשה מקאן החשמלי – מחירים
מקאן בגרסת כניסה יתחיל ב-635 אלפי שקלים. זה שמעליו, 4, יעלה 665,000 ₪, ה-4S 795,000 ₪ וגרסת הקצה, טורבו – 945,000 ₪.
בגרסת הבסיס תוכלו לקבל את חבילת אורכיד, שעלותה 50 אלף ₪, והיא כוללת חבילת פנים מעור, חישוקי 20" מיוחדים בשחור מבריק, מערכת שמע מבית Bose עם 14 רמקולים, 2 אזורי בקרת אקלים גם מאחור, מצפן ושקע כוח 230v בתא המטען.
גרסאות 4 ו- 4S, תוכלנה להשתדרג כנגד 70,000 ₪ נוספים, ולקבל חבילת פנים מעור, חישוקי 21", מושבים משודרגים עם כיוונון חשמלי ב- 14 כיוונים, וגם כאן את מערכת השמע המשודרגת של Bose, מצפן, שקע כוח ובקרת אלים דו אזורית מאחור.
מה הלאה?
במסגרת ההשקה ראינו גם את ה-911 החדשה, זו שכאן עדיין בגרסת הבסיס, ובהמשך תצטרפנה גרסאות GTS וטורבו ולראשונה בדגם יוצגו גרסאות היברידיות, כשמנועים חשמליים יסייעו למנועי הבנזין, והספקי הדגם יעלו בהתאם בעשרות כוחות סוס לעומת הדגמים הנוכחיים.
דגמי ה-718 צפויים אף הם לעבור לחשמל מלא כבר ב-2025.
אורכיד חשפו כי ייחנך מרכז שירות חדש במתקן משוכלל וגדול בהוד השרון, כשהאגף המרכזי ייפתח בשנה הבאה והאגף המשלים יתווסף במהלך 2026.
כמו כן, הוצג אתר בית חדש בהתאם לעיצוב הבינלאומי של פורשה, הכולל גם מלאי מכוניות חדשות ומשומשות של פורשה למכירה, קונפיגורטור מתקדם לבניית הרכב שלך ועוד*
Porsche Macan Electric
מחיר (₪) חבילות אבזור ניתנות להוספה כנגד 50-70 אלף שקלים, תלוי בגרסה. | 635,00 - 945,000 |
אורך (מ') | 4.784 |
רוחב (מ') | 1.938 |
גובה (מ') | 1.623 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.893 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,220 – 2,405 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 540 / 1,348 (+84 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 18.5 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר) | 590 - 641 |
הספק מנוע/ים (כ"ס) | 360 - 639 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 3.3 - 5.7 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 100 |
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק') | 600 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 21 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 270 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 2/ 100,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |