השקת דיפנדר בישראל
חברת המזרח, יבואנית לנד רובר, משיקה בישראל, בסמוך להשקה הבינלאומית, את גירסת 2020 של רכב השטח האייקוני שלה, הדיפנדר.
הדיפנדר, יליד שנת 1948, הציג מאז ומתמיד גישה של רכב קשוח, עמיד ופשוט, ללא יומרות מורכבות או מפנקות יתר על המידה, כשהוא מציע יכולות שטח מצוינות, ששמו אותו בתחום זה בליגה של עצמו.
כעת מושק הדור הרביעי, טכנולוגי בהרבה מקודמו, הכולל מתלי אוויר, מסכים גדולים, מערכת מצלמות היקפיות לרבות זו הנמצאת מתחת לתא המנוע, על מנת לתת לנהג תמונה מלאה של אזור הגלגלים הקדמיים, נעילה אוטומטית של הדיפרנציאל האחורי וחבילה מורחבת של בטיחות אקטיבית.
מעל לכל, הדיפנדר החדש מציג רכב שנועד לתת חוויית נסיעה משובחת בכביש, בניגוד לכל הדורות שקדמו לו.
למרות שהדיפנדר החדש קיבל מראה מודרני מאד, המזוהה בקוויו עם שאר רכבי המותג, לרבות פנסים עגולים מלפנים LED, ניתן לראות מחוות רבות לדגם הקלאסי, כמו למשל קווי מרכב ניצבים וישרים במקומות רבים שיכלו להציג מראה מעוגל יותר, ברגים חשופים בחלקן הפנימי של הדלתות, חלקי פח בצבע המרכב בתא הנוסעים, מדף פרקטי הנמצא אל מול הנוסע הקדמי, גלגל רזרבי המוצמד לדלת תא המטען וגם חלונות אלפיניים יחודיים בצידי תקרת הרכב.
בדור החדש ויתר היצרן על שלדת הסולם המפורסמת לטובת שלדה שהוקשחה עד פי 3 מקודמתה, כך היצרן, כשמרווח הגחון פה עצום וניתן לשליטה על ידי מתלי האוויר שבלחיצת כפתור, מעלים את הרכב עד למרווח של 29 ס"מ. היה והרכב עדיין תקוע, הרכב יזהה מצוקה ויעלה עצמו ב-3.5 ס"מ נוספים, עם אופציה ידנית לעוד 3.5 ס"מ, ובסך הכל מרווח גחון אדיר בן 36 ס"מ.
הרכבים מצוידים בחישוקים בגדלים 18" עד 20", ויחד עם צמיגים בעלי חתך גבוה במיוחד (גם במידות החישוק הגדולות, 60-65 מ"מ), קוטר הצמיגים לא נופל מ- 815 מ"מ.
סעיף הבטיחות בדגם החדש רחב, וכולל כבר מגרסת הבסיס, שתחילת שיווקה יחל בימים הקרובים, ה-110 S , 5 מושבים (498,000 ₪), בלימת חירום אוטונומית, בקרת ערנות נהג, מצלמות היקפיות וחיישנים 360, שמירה על נתיב, בקרת בלימה בסיבוב ו- 6 כריות אוויר. החל מגרסת ה- SE (570,000 ₪ לגרסת חמשת המקומות ו-585,000 ₪ לגרסת ה-7), נוספות גם בקרת שיוט אדפטיבית, התראה בשטח מת, התראת תנועה חוצה מאחור, סיוע מפני התנגשות מאחור ובקרת יציאה בטוחה מהדלתות האחוריות.
למרות שיכולות דינאמיות או איכויות ניהוג מעולם לא היו בסדר עדיפות גבוה בקרב הדורות הקודמים (הדור הקודם האיץ למאה קמ"ש בכ-23 שניות ומהירותו המרבית היתה נמוכה מ-120 קמ"ש), הדיפנדר החדש דינאמי מאד, מגיע בשלל הגרסאות עם תיבת הילוכים אוטומטית בת 8 הילוכים, הנעה 4X4, מציע 2 מנועי דיזל 2.0, בעלי 200 ו-240 כ"ס ומומנט זהה בן 43 קג"מ וכן מנוע בנזין 3.0 ל' 6 צילינדרים טורי בן 400 כ"ס ולא פחות מ-55 קג"מ, רכב בגרסת 7 מקומות בלבד וברמת גימור SE, שמחירו 668,000 ₪, המטיס את הדיפנדר אל עבר מהירות תלת ספרתית תוך 6.1 שניות.
יצוין, כי בסוף 2020 צפויות להגיע ארצה גם גרסאות קצרות, הדיפנדר 90, שיציעו 5 מושבים וארבע גרסאות: גרסת BASE, שתוותר בין היתר על מתלי האוויר וריפודי העור, ומחירה יהיה 425,000 ₪, גרסת S בעלת 200 כ"ס (468,000 ₪), SE 240 כ"ס (545,000 ₪) והבנזין החזקה 3.0 ל' בעלת 400 כ"ס (615,000 ₪).
מפרט האבזור עשיר, במיוחד אל מול דורות קודמים של הדיפנדר, וכולל כבר ברמת S של דגם ה-110 מושבי עור משולב בד, מושבים קדמיים חשמליים (בעלי זיכרונות החל מ-SE), מראה מרכזית מבוססת מצלמה אחורית (SE), בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה, לוח שעונים דיגיטלי 12.3", בקרת אקלים 2 אזורים (3 בדגמי 7 מק'), פיתחי מיזוג מאחור, מסך מרכזי 10" עם מערכת שמע משובח (מרידיאן 400 ואט עם 10 רמקולים וסאבוופר החל מדגם SE), שקע 220v, אפל קאר פליי ועוד.
------
לכבוד ההשקה, בנתה חברת המזרח מסלול מכשולים במתחם המוטוקרוס בווינגייט, שנועד לתת טעימה קלה לגבי יכולותיו של הדיפנדר החדש. המסלול נבנה באופן בו הנהיגה היתה מאתגרת, וכללה שיפוע צד, תלוליות חדות שנתנו למרווח הגחון הגדול להסביר את יתרונו הניכר בשטח, מדרונות תלולים שהפעילו את בקרת הירידה במדרון, וגם מעבר מעל מכשולים שהונחו בדרך, המאפשרים לראותם בין גלגלי הרכב, באמצעות המצלמות הייחודיות.
מתלי האוויר אפשרו נסיעה חלקה באופן יחסי, וגמישות המנוע נתנה תחושה של חוסר מאמץ במעלה תלול.
ניכר כי יכולת עבירות הרכב נותרה משובחת, אם כי המאמץ ומיומנות הנהג הנדרשים פחתו.
-----
רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק בחברת המזרח: "מיד לאחר שנחשף הדגם החדש בבכורה עולמית, באוקטובר האחרון, נוצר ביקוש רב והתעניינות עצומה, בקרב הצרכן הישראלי. הדיפנדר החדש משמר את ה DNA של לנדרובר ואת המסורת ההרפתקנית של הדגם אך לוקח אותה עמוק לתוך המאה ה 21. כל יכולות הדיפנדר המיתולוגי בשטח, כשעכשיו משודכות אליהן יכולות כביש מעולות וטכנולוגיה פורצת דרך. אנו משיקים בישראל את הרכב במקומו הטבעי – בשטח והוא ללא ספק רכב השטח הסדרתי הטוב ביותר בעולם".
עוד הוסיף "כזכור חברת המזרח הכריזה על מחירון מעודכן ומופחת בתחילת חודש מאי כחלק מאסטרטגיית הנגשת הרכבים ללקוחות. יחד עם השקת הדיפנדר אנו מוכנים היטב לקראת היציאה מהקורונה ומאחלים לכולם בריאות."
הדיפנדר, יליד שנת 1948, הציג מאז ומתמיד גישה של רכב קשוח, עמיד ופשוט, ללא יומרות מורכבות או מפנקות יתר על המידה, כשהוא מציע יכולות שטח מצוינות, ששמו אותו בתחום זה בליגה של עצמו.
כעת מושק הדור הרביעי, טכנולוגי בהרבה מקודמו, הכולל מתלי אוויר, מסכים גדולים, מערכת מצלמות היקפיות לרבות זו הנמצאת מתחת לתא המנוע, על מנת לתת לנהג תמונה מלאה של אזור הגלגלים הקדמיים, נעילה אוטומטית של הדיפרנציאל האחורי וחבילה מורחבת של בטיחות אקטיבית.
מעל לכל, הדיפנדר החדש מציג רכב שנועד לתת חוויית נסיעה משובחת בכביש, בניגוד לכל הדורות שקדמו לו.
למרות שהדיפנדר החדש קיבל מראה מודרני מאד, המזוהה בקוויו עם שאר רכבי המותג, לרבות פנסים עגולים מלפנים LED, ניתן לראות מחוות רבות לדגם הקלאסי, כמו למשל קווי מרכב ניצבים וישרים במקומות רבים שיכלו להציג מראה מעוגל יותר, ברגים חשופים בחלקן הפנימי של הדלתות, חלקי פח בצבע המרכב בתא הנוסעים, מדף פרקטי הנמצא אל מול הנוסע הקדמי, גלגל רזרבי המוצמד לדלת תא המטען וגם חלונות אלפיניים יחודיים בצידי תקרת הרכב.
בדור החדש ויתר היצרן על שלדת הסולם המפורסמת לטובת שלדה שהוקשחה עד פי 3 מקודמתה, כך היצרן, כשמרווח הגחון פה עצום וניתן לשליטה על ידי מתלי האוויר שבלחיצת כפתור, מעלים את הרכב עד למרווח של 29 ס"מ. היה והרכב עדיין תקוע, הרכב יזהה מצוקה ויעלה עצמו ב-3.5 ס"מ נוספים, עם אופציה ידנית לעוד 3.5 ס"מ, ובסך הכל מרווח גחון אדיר בן 36 ס"מ.
הרכבים מצוידים בחישוקים בגדלים 18" עד 20", ויחד עם צמיגים בעלי חתך גבוה במיוחד (גם במידות החישוק הגדולות, 60-65 מ"מ), קוטר הצמיגים לא נופל מ- 815 מ"מ.
סעיף הבטיחות בדגם החדש רחב, וכולל כבר מגרסת הבסיס, שתחילת שיווקה יחל בימים הקרובים, ה-110 S , 5 מושבים (498,000 ₪), בלימת חירום אוטונומית, בקרת ערנות נהג, מצלמות היקפיות וחיישנים 360, שמירה על נתיב, בקרת בלימה בסיבוב ו- 6 כריות אוויר. החל מגרסת ה- SE (570,000 ₪ לגרסת חמשת המקומות ו-585,000 ₪ לגרסת ה-7), נוספות גם בקרת שיוט אדפטיבית, התראה בשטח מת, התראת תנועה חוצה מאחור, סיוע מפני התנגשות מאחור ובקרת יציאה בטוחה מהדלתות האחוריות.
למרות שיכולות דינאמיות או איכויות ניהוג מעולם לא היו בסדר עדיפות גבוה בקרב הדורות הקודמים (הדור הקודם האיץ למאה קמ"ש בכ-23 שניות ומהירותו המרבית היתה נמוכה מ-120 קמ"ש), הדיפנדר החדש דינאמי מאד, מגיע בשלל הגרסאות עם תיבת הילוכים אוטומטית בת 8 הילוכים, הנעה 4X4, מציע 2 מנועי דיזל 2.0, בעלי 200 ו-240 כ"ס ומומנט זהה בן 43 קג"מ וכן מנוע בנזין 3.0 ל' 6 צילינדרים טורי בן 400 כ"ס ולא פחות מ-55 קג"מ, רכב בגרסת 7 מקומות בלבד וברמת גימור SE, שמחירו 668,000 ₪, המטיס את הדיפנדר אל עבר מהירות תלת ספרתית תוך 6.1 שניות.
יצוין, כי בסוף 2020 צפויות להגיע ארצה גם גרסאות קצרות, הדיפנדר 90, שיציעו 5 מושבים וארבע גרסאות: גרסת BASE, שתוותר בין היתר על מתלי האוויר וריפודי העור, ומחירה יהיה 425,000 ₪, גרסת S בעלת 200 כ"ס (468,000 ₪), SE 240 כ"ס (545,000 ₪) והבנזין החזקה 3.0 ל' בעלת 400 כ"ס (615,000 ₪).
מפרט האבזור עשיר, במיוחד אל מול דורות קודמים של הדיפנדר, וכולל כבר ברמת S של דגם ה-110 מושבי עור משולב בד, מושבים קדמיים חשמליים (בעלי זיכרונות החל מ-SE), מראה מרכזית מבוססת מצלמה אחורית (SE), בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה, לוח שעונים דיגיטלי 12.3", בקרת אקלים 2 אזורים (3 בדגמי 7 מק'), פיתחי מיזוג מאחור, מסך מרכזי 10" עם מערכת שמע משובח (מרידיאן 400 ואט עם 10 רמקולים וסאבוופר החל מדגם SE), שקע 220v, אפל קאר פליי ועוד.
------
לכבוד ההשקה, בנתה חברת המזרח מסלול מכשולים במתחם המוטוקרוס בווינגייט, שנועד לתת טעימה קלה לגבי יכולותיו של הדיפנדר החדש. המסלול נבנה באופן בו הנהיגה היתה מאתגרת, וכללה שיפוע צד, תלוליות חדות שנתנו למרווח הגחון הגדול להסביר את יתרונו הניכר בשטח, מדרונות תלולים שהפעילו את בקרת הירידה במדרון, וגם מעבר מעל מכשולים שהונחו בדרך, המאפשרים לראותם בין גלגלי הרכב, באמצעות המצלמות הייחודיות.
מתלי האוויר אפשרו נסיעה חלקה באופן יחסי, וגמישות המנוע נתנה תחושה של חוסר מאמץ במעלה תלול.
ניכר כי יכולת עבירות הרכב נותרה משובחת, אם כי המאמץ ומיומנות הנהג הנדרשים פחתו.
-----
רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק בחברת המזרח: "מיד לאחר שנחשף הדגם החדש בבכורה עולמית, באוקטובר האחרון, נוצר ביקוש רב והתעניינות עצומה, בקרב הצרכן הישראלי. הדיפנדר החדש משמר את ה DNA של לנדרובר ואת המסורת ההרפתקנית של הדגם אך לוקח אותה עמוק לתוך המאה ה 21. כל יכולות הדיפנדר המיתולוגי בשטח, כשעכשיו משודכות אליהן יכולות כביש מעולות וטכנולוגיה פורצת דרך. אנו משיקים בישראל את הרכב במקומו הטבעי – בשטח והוא ללא ספק רכב השטח הסדרתי הטוב ביותר בעולם".
עוד הוסיף "כזכור חברת המזרח הכריזה על מחירון מעודכן ומופחת בתחילת חודש מאי כחלק מאסטרטגיית הנגשת הרכבים ללקוחות. יחד עם השקת הדיפנדר אנו מוכנים היטב לקראת היציאה מהקורונה ומאחלים לכולם בריאות."