פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

דגם הפנאי הפופולרי של פולקסוואגן עבר עדכון מקיף בעיצוב החיצוני ובתא הנוסעים, שהפך מרהיב מתמיד; המסכים גדלו, תאורת האווירה מרשימה, ויותר מתמיד מתפשט באוויר ניחוח המזכיר את אאודי, האחות היוקרתית שבקבוצה. מנוע הבנזין המוכר קיבל תוספת חשמלית קלילה, אך גם תג המחיר צמח ותפח, ואפילו גרסת הכניסה לא תשאיר לכם עודף גדול מ-230 אלפי שקלים. יצאנו למבחן מקיף כדי לבדוק אם משוואת התמורה למחיר נשמרת כשהייתה בעבר.

טל אבן | 20/04/25
פולקסוואגן טיגואן החדש
פולקסוואגן טיגואן החדש. צילום תמונות: טל אבן

פולקסוואגן טיגואן החדש – רקע

דגם הטיגואן הוצג לראשונה בשנת 2007, ובהיותו שייך לסגמנט ה- C-SUV הפופולרי- הרבה בזכות הפרקטיות המשפחתית והמרווח הפנימי, הפך ללהיט מכירות ובעצם – לדגם פולקסוואגן הנמכר ביותר בארה"ב, לדגם הקונצרן הנמכר ביותר בעולם, וגם לרכב הפנאי הנמכר ביותר באירופה.

הדגם הנוכחי שייך לדור השלישי במספר, ששיווקו החל בשנה שעברה, ובסך הכל מדגם הטיגואן נמכרו במרוצת השנים קרוב ל-10 מיליון יחידות, ברחבי העולם.

מפעל ההרכבה של הטיגואן לשווקים המערביים נמצא בוולפסבורג שבגרמניה, כששת"פ עם קבוצת סאיק הסינית הביאה להרכבה של הדגם גם בסין- של הגרסה הארוכה  Lשל הדור הקודם, לטובת שיווק מקומי שם.

 

פולקסוואגן טיגואן החדש – עיצוב חיצוני ומידות

אחד המאפיינים הבולטים של מותג פולקסוואגן הוא שמרנות עיצובית לאורך שנים ארוכות, ונטייה שלא לשנות יותר מדי את מה שעובד מצוין.

למרות זאת, דגם הטיגואן בדורו השלישי והמעודכן ביותר מציג עיצוב רענן וחדשני יחסית, שאמנם שם מעט בצל את קודמו, ממנו יחידות אחרונות אף נמכרו במקביל לזה החדש, אך עדיין, העיצוב לא מספיק מובחן ומזוהה מזוויות רבות.

עיקר השינויים מתמקדים בחזית ובחלק האחורי, שנראים יוקרתיים וחדשניים בהרבה מבעבר; יחד עם זאת אדגיש, המראה שמרני למדי, ללא נועזות עיצובית שעלולה להרחיק דווקא לקוחות נאמנים מאולם התצוגה.

בדומה לקו החדש של הדגמים החשמליים של המותג, הפנסים הקדמיים עם גופי תאורת לד, וביניהם חיבור אטום של פס רחב. הפגוש עוצב מחדש, חלקו העיקרי בשחור כמעין לוע גדול.

מהצד נשמר מראה חסון ושמרני משהו, חישוקי 18" נאים, חלונות אחוריים כהים וקורות דקות באופן יחסי.

מאחור פנסי לד ששומרים על המוטיב שמאפיין את אלה שמלפנים – קוביות לד לרוחב, ופס רוחבי באותו הגובה מחבר ביניהם, כשבמרכזו מוטבע סמל היצרן.

מעל לקו החלון ספוילר גג, גם הפגוש עוצב מחדש וכמו בדגמי פולקסוואגן אחרים, שם הדגם מופיע מתחת למספר הרישוי.

מידות הטיגואן דומות לדגם המוחלף, עם 4.54 מ' לאורך, 1.84 מ' לרוחב, 1.65 מ' לגובה ובסיס גלגלים בן 2.677 מ'.

 פולקסוואגן טיגואן החדש - מבט קדמי

פולקסוואגן טיגואן החדש

פולקסוואגן טיגואן החדש

פולקסוואגן טיגואן החדש – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, איכות חומרים

למבחן התייצבה גרסת הבסיס, Life, וגם ללא גג פנורמי או ריפודי עור, תא הנוסעים של הטיגואן מרשים בהחלט. צמיחה קלה מאד באורך המרכב ובבסיס הגלגלים נותנים תחושה שתא הנוסעים מרווח מבעבר.

הטיגואן ויתר בדור הנוכחי על גרסת 7 מושבים שהתאפשרה בעבר, לטובת דגם הטיירון (Tayron) הגדול יותר, שהשקתו המקומית נמצאת, כך היבואן, ממש מעבר לפינה.

מסך המולטימדיה גדל לכדי 12.9" (ואפילו 15" בגרסאות הבכירות יותר), לוח המחוונים דיגיטלי אף הוא (10.3"), ומשניהם, יחד עם תאורת האווירה שמוגדרת כאן "חלקית" הגם שהיא עשירה ודומיננטית למדי בחשיכה – העסק מרהיב למדי והאווירה יוקרתית, כזו שבהסתרת הלוגו שעל גלגל ההגה- משתייכת בקלות לעולמות של אאודי.

הצבעים במסכים עשירים וחיים מאד, המסך הראשי מתממשק באופן אלחוטי לניידים. ברכב ההדגמה שודרגה מערכת השמע לאחת מבית הרמן קרדון עם 12 רמקולים (תוספת של 5,500 שקלים), והסאונד אכן איכותי למדי.

בקונסולה המרכזית 2 תאים להטענה אלחוטית לניידים, מעליהם משטח כיסוי – לשם הנחת חפצים קטנים וגם כדי למנוע הסחת דעת של הטלפון בעת נהיגה.

כאן תמצאו גלגל המשמש לשליטה בעוצמת השמע, ובלחיצה עליו הוא הופך לבורר מצבי נהיגה רגיל (ספורט, אקו ורגיל) או מורחב, בעזרת המסך, המאפשר כמה מצבים נוספים ואינדיבידואליים.

בעצם, יש כאן 3 מקומות לשליטה בווליום – זה שבגלגל המתואר לעיל, משיכת אצבע מתחת למסך וגם על גלגל ההגה; הייתי מוותר על אחת מהן לטובת כיבוי והפעלה מהירים של בקרת האקלים, שלא דרך המסך.

עם זאת נציין, כי במסך הראשי יש אייקונים קטנים בסרגלי התפריטים למטה ולמעלה לבחירה אישית, כקיצורי דרך, והם כוללים בין היתר גם את תפעול בקרת האקלים. עדיין – זה מצריך הסטת מבט מהכביש אל המסך, שהיא פחות אינטואיטיבית משליחת יד מהירה לכפתור גלגל.

מוט ההילוכים עבר אל ההגה לטובת קונסולה מרכזית גדולה ומרווחת, התפעול של הכפתורים שעל ההגה נוח ואינטואיטיבי, כולל התאמה אישית של תצוגת האינפורמציה הרצויה בלוח המחוונים.

הנדסת האנוש, למעט עניינים קטנים כמו פתחי מיזוג מרכזיים נמוכים מדי, וכרגיל ברכבי הקונצרן – פשוט נהדרת.

איכות החומרים פה מצוינת, גבוהה מבעבר, הם נעימים למגע ומרגישים עמידים. הטקסטורה שלרוחב הדש בורד מעניינת למראה, יש בה משהו תלת מימדי, ובגרסאות היקרות יותר – תאורת האווירה פועלת גם מהחלק שמול הנוסע הקדמי ובעוד מקומות בדלתות.

יש כאן לא מעט תאי אחסון, כולל אחד פתוח ומודולרי בקונסולה המרכזית, תאים גדולים בדלתות ותא כפפות.

פולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכב

פולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכב

פולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכבפולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכב

---

מימדי המרכב ובסיס הגלגלים מרמזים על כך שמאחור מרווח ונוח מאד ל-2 נוסעים, וכשנוסף זה השלישי במרכז, לכולם נוח באופן סביר, אם מדובר ב-3 מבוגרים או בני נוער, כשלנוסע המרכזי מעט פחות בשל מדרגת ההינע שלמרגלותיו.

יש כאן בקרת אקלים נוספת, השולטת בטמפרטורה אך לא בעוצמת המזגן, שקעי טעינה ותאי אחסון, כולל 2 קטנים מכל צד לטלפונים הניידים, בגב המושבים הקדמיים.

ניתן להזיז את המושבים מאחור ולכוון את זווית הגב במספר דרגות, וזה פרקטי למדי.

מאחור תא מטען גדול מאד (652 ל') ונוח להעמסה, המפתח רחב וסף ההטענה לא גבוה מדי. יש כאן תאי אחסון קטנים ומובנים בצדדים, שקע כוח למכונת הקפה בקמפינג או לניפוח מזרון הים, ומתחת למגש שבתחתיתו- אותו ניתן להניח בשתי דרגות גובה, נמצא גלגל רזרבי.

 פולקסוואגן טיגואן החדש- מושב אחוריפולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכבפולקסוואגן טיגואן החדש- תא מטען

פולקסוואגן טיגואן החדש – אבזור, מחיר

הטיגואן החדש מגיע ב-3 רמות גימור, לכולן מערכת הנעה זהה.

דגם ה-LIFE הנבחן הוא דגם הכניסה, מחירו 228,900 ₪, ומעבר למה שתואר עד כה, הציוד התקני שבו כולל כניסה והנעה ללא מפתח, תצוגת נתונים עילית על השמשה הקדמית, חימום במושבים הקדמיים, חניה אוטומטית, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, ועוד.

דגם ה- Elegance מתומחר ב-252,900 ₪, ומלבד מסך גדול יותר (15"), תאורת אווירה מורחבת  ומתלים אדפטיביים שצוינו, הוא מוסיף כוונון חשמלי מלא למושבים הקדמיים (כוונון המושב באזור הגב התחתון הוא חשמלי בכל הדגמים), וחוץ מחימום תקבלו בהם גם אוורור ועיסוי, כשהמושבים עצמם ארגונומיים ומרופדים בעור מיוחד. לדלת תא המטען תפעול חשמלי.

הדגם הבכיר, R Line plus, כבר מגיע ל-279,900 שקלים, ובתמורה תקבלו מעבר לאלגנס את מערכת השמע מבית הרמן קרדון, כאן ללא תוספת במחיר כמו בשתי רמות הגימור הנמוכות יותר, תא נוסעים ספורטיבי יותר למראה ברוח R line , וגם הבחנה חיצונית- שכוללת גג שמש סטנדרטי (אופציונלי בגרסת אלגנס תמורת 10 אלפים שקלים), פנסי מטריקס לד חכמים מלפנים, חישוקים גדולים יותר (20") וקוסמטיקה עיצובית המבחינה אותו מאחיו היקרים פחות.

פולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכב

פולקסוואגן טיגואן החדש – בטיחות

שתי רמות הגימור הקיצוניות מקבלות ציון בטיחות של 7 מתוך 8, ובאופן מפתיע – דווקא זו האמצעית מסתפקת בציון 6, בשל ויתור על תאורה אדפטיבית נגד סנוור.

מלבד זאת, לדגם 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, זיהוי ומניעת התנגשות ברכב בשטח מת, בלימת חירום לאחור, התרעה על היסח דעת נהג, שמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי תמרורים, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת ועוד.

 

פולקסוואגן טיגואן החדש – הנעה, מנוע, צריכת דלק

אל מנוע הבנזין בנפח 1.5 ל' נוסף מנוע חשמלי זעיר, שהפך את ההנעה כאמור למיילד הייבריד. הוא לא באמת מורגש בתנועה, וההספק הכולל עדיין עומד על 150 כוחות סוס, כשהמומנט נקבע על 25.5 קג"מ.

יצוין כי בשווקים מעבר לים משווק הטיגואן גם עם אפשרות להנעה כפולה, מנועי 2 ליטרים יכולתיים יותר, וגם עם מערכות הנעה היברידיות PHEV.

ההנעה כאן קדמית, והמנוע משודך לתיבה דו מצמדית בת 7 מהירויות; התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.1 שניות.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת בדגם עומדת על 6.7 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם בעצם 14.92 ק"מ לליטר. בפועל, נהיגה מגוונת מאד ולאורך מאות רבות של קילומטרים, לרבות עליות הרריות, שיוט נינוח בכביש המהיר, זחילה איטית בפקקים וקטעי כביש מהירים, הניבה 13.2 ק"מ לליטר, נתון מרשים לרכב בסגמנט, המונע (כמעט לחלוטין) על ידי בנזין.

משקל נוצה – באופן יחסי למשקלים של כלי רכב חשמליים אליהם הורגלנו, של מעט יותר מ-1.6 טונות – ודאי מסייע לכך.

 פולקסוואגן טיגואן החדש - לוח מחוונים

פולקסוואגן טיגואן החדש – נוסעים

מושב הטיגואן נוח מאד, וככל שהקילומטרים הרבים עוברים, מגלים זאת יותר ויותר.

הישיבה גבוהה, הראות החוצה מצוינת בזכות חלונות גדולים, קורות דקות ועיצוב חיצוני שנותר פונקציונלי, וההתנהלות העירונית נוחה למדי, גם בהשתחלות לסמטאות צרות, הרבה בזכות החיישנים ההיקפיים התקניים ומצלמות 360, כולל מבט עילי - הסטנדרטיות.

המתלים מכוילים לצד היותר נוקשה בסקאלה, מה שמאפיין לאורך השנים את מרבית רכבי הקונצרן וגם בקרב כלי רכב גרמניים אחרים. עדיין, מעבר מעל למכשולים לא מעביר בשידור ישיר את המהמורות לגב הנוסעים, והשיכוך איכותי ברוב המקרים.

יצוין כי ברמות הגימור היקרות יותר תקבלו מתלים אדפטיביים, שם יתכן שהשיכוך מתבצע באופן טוב יותר, כשלרשות הנהג בחירה בין 15 דרגות של רוך או קושי, על גבי הסקאלה.

התוספת החשמלית הקלילה שיש כאן (מיילד הייבריד) מסייעת בעיקר בהתנעות שקטות ובזחילה עירונית, אך לא מורגשת מעבר לכך.

לגיר הדו-מצמדי נקישות אופייניות בהתנהלות עירונית איטית ובזחילה בפקקים, שם יש השהייה קלה לעיתים בתגובת המנוע, כשמצב ספורט מעלים אותן כמעט לחלוטין, במיוחד בעת החלפות הילוכים מהכפתורים שמאחורי גלגל ההגה; מלפנים חלונות עם בידוד כפול, וזה ניכר בנסיעה שקטה ושלווה.

פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

מחוץ לעיר המנוע מותח את שריריו. הנפח וההספק (1.5 ל', 150 כ"ס כאמור) מרשימים על הנייר הרבה פחות מהביצוע בפועל. הטיגואן מאיץ בקלות ועוקף, אוסף מהירות ויכול להגיע בקלות למהירויות גבוהות במיוחד.

הפלטפורמה החדשה של היצרן, שמשמשת לא מעט מרכבי הקונצרן ונמצאת גם בטיגואן, MQB evo, והיא משמשת אפילו את הגרסאות הספורטיבית שביניהן.

עדיין, המנוע בטיגואן לא מספק תאוצות כוחניות המאפיינות גרסאות יכולתיות כמו הגולף האימתנית, ואל תצפו שהטיגואן יתגלה כגרסה גדולה של גולף GTI, שגם נבחנה כאן לאחרונה. יחד עם זאת, הביצועים והיכולת הכללית יספקו את מרבית הנהגים, ואף מעבר לכך.

כאן ההילוכים מתחלפים במהירות, וריבוי יחסי ההעברה (7) מאפשר למנוע להיות בטווח היעיל שלו. הטיגואן שקט גם בשיוט מהיר ורמת הנוחות הכללית – מצוינת.

פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

בכביש המפותל הטיגואן מוכיח דבקות מרשימה בכביש. רמת האחיזה גבוהה, משקל ההגה נכון, וההתנהגות בסיבובים די ניטרלית ובטוחה, זוויות הגלגול מתונות וההתנהגות הכללית מקנה ביטחון, גם לנהג הפחות מיומן.

כשהדוושה מודבקת לרצפה והטורים עולים, המנוע נשמע באופן מוחשי יחסית בתא הנוסעים, כך גם רעשי כביש קלים המופיעים במהירות גבוהה. עדיין, שיוט מהיר מתבצע בקלות ובאופן נינוח.

 פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכיםפולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

פולקסוואגן טיגואן החדש – מסכמים

הטיגואן בדור השלישי לקח נוסחה שעובדת היטב ושדרג אותה.

העיצוב החיצוני עבר ליטוש מקיף, שהפך את המראה השבלוני משהו של דור 2 לעדכני ומושך יותר; תא הנוסעים עבר שדרוג ברמת החומרים, המסכים גדלו והפכו מרהיבים בהרבה מבעבר, ויותר מתמיד יש "תחושת אאודי" באוויר.

תא הנוסעים גם גדל קלות, מה שמאפשר מרווח מצוין לכלל הנוסעים, ותא מטען מכובד.

כבר בגרסת הכניסה רמת האבזור גבוהה, במיוחד אם ריפודי עור וגג שמש לא עומדים בראש סדרי העדיפויות שלכם; גם קיט הבטיחות מקיף ועדכני.

מעבר לכך, מנוע הבנזין ממשיך לעשות עבודה טובה, כשסיועו של מנוע החשמל הזעיר מורגש קלות בעיר, בעיקר בהפעלת הסטארט-סטופ, וכנראה שגם לצורך חיסכון בדלק, המרשים לכשלעצמו, לרכב מסוגו.

התנהגות השלדה בוגרת ומשרה ביטחון, ולמרות עדר סוסים לא גדול, ניתן ליהנות מלטלטל את הטיגואן בין סיבובים בכבישים הנכונים.

נותרת רק שאלת המחיר, והמתחרים מבחוץ, כעת כשהתחרות היא מול כלי רכב בני 5 מושבים בלבד.

כרטיס הכניסה למועדון הטיגואן החדש עומד על מחיר לא מבוטל, הגבוה בעשרות אלפי שקלים מגרסאות הכניסה של מתחרים ראויים רבים, כמו טויוטה ראב 4, מאזדה CX5, קיה ספורטאז' החדש, יונדאי טוסון ואחרים.

יחד עם זאת, פולקסוואגן נתפסה מאז ומתמיד כמותג שהוא סמי פרימיום, המורם מעט מעל למותגים הנתפסים עממיים, ועדיין, הדור היוצא התחרה גם בהם ברמת התמחור, וזה סייע לו במכירות.

הקהל הנאמן שמחפש את סמל ה- VW המסמל בטיחות, איכות ויוקרה מאופקת ימשיך להתדפק על דלתות אולמות התצוגה, אך בשל העובדה שהטיגואן החדש פשוט מצוין, מומלץ גם לשאר קהלי היעד לבחון אותו ברצינות, אפילו במחיר של מתיחת התקציב שלהם כלפי מעלה. 

 פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכיםפולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכיםפולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

VW NEW TIGUAN LIFE

מחיר (₪)228,900
אורך (מ')4.539
רוחב (מ')1.842
גובה (מ')1.645
בסיס גלגלים (מ')2.677
משקל עצמי (ק"ג)1,616
נפח תא מטען / כששורת המושבים מאחור מקופלת (ל')652 / 1,650
מרווח גחון (ס"מ)19.3
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר / מבחן)14.92 / 13.2
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 1,500
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)

4, טורבו,

 חשמלי מיילד הייבריד MHEV 48V
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 7 רובוטי כפול מצמדים, קדמית
הספק מנוע (כ"ס)150
מומנט (קג"מ)25.5
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.1
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000

 

פולקסוואגן טיגואן החדש – רקע

דגם הטיגואן הוצג לראשונה בשנת 2007, ובהיותו שייך לסגמנט ה- C-SUV הפופולרי- הרבה בזכות הפרקטיות המשפחתית והמרווח הפנימי, הפך ללהיט מכירות ובעצם – לדגם פולקסוואגן הנמכר ביותר בארה"ב, לדגם הקונצרן הנמכר ביותר בעולם, וגם לרכב הפנאי הנמכר ביותר באירופה.

הדגם הנוכחי שייך לדור השלישי במספר, ששיווקו החל בשנה שעברה, ובסך הכל מדגם הטיגואן נמכרו במרוצת השנים קרוב ל-10 מיליון יחידות, ברחבי העולם.

מפעל ההרכבה של הטיגואן לשווקים המערביים נמצא בוולפסבורג שבגרמניה, כששת"פ עם קבוצת סאיק הסינית הביאה להרכבה של הדגם גם בסין- של הגרסה הארוכה  Lשל הדור הקודם, לטובת שיווק מקומי שם.

 

פולקסוואגן טיגואן החדש – עיצוב חיצוני ומידות

אחד המאפיינים הבולטים של מותג פולקסוואגן הוא שמרנות עיצובית לאורך שנים ארוכות, ונטייה שלא לשנות יותר מדי את מה שעובד מצוין.

למרות זאת, דגם הטיגואן בדורו השלישי והמעודכן ביותר מציג עיצוב רענן וחדשני יחסית, שאמנם שם מעט בצל את קודמו, ממנו יחידות אחרונות אף נמכרו במקביל לזה החדש, אך עדיין, העיצוב לא מספיק מובחן ומזוהה מזוויות רבות.

עיקר השינויים מתמקדים בחזית ובחלק האחורי, שנראים יוקרתיים וחדשניים בהרבה מבעבר; יחד עם זאת אדגיש, המראה שמרני למדי, ללא נועזות עיצובית שעלולה להרחיק דווקא לקוחות נאמנים מאולם התצוגה.

בדומה לקו החדש של הדגמים החשמליים של המותג, הפנסים הקדמיים עם גופי תאורת לד, וביניהם חיבור אטום של פס רחב. הפגוש עוצב מחדש, חלקו העיקרי בשחור כמעין לוע גדול.

מהצד נשמר מראה חסון ושמרני משהו, חישוקי 18" נאים, חלונות אחוריים כהים וקורות דקות באופן יחסי.

מאחור פנסי לד ששומרים על המוטיב שמאפיין את אלה שמלפנים – קוביות לד לרוחב, ופס רוחבי באותו הגובה מחבר ביניהם, כשבמרכזו מוטבע סמל היצרן.

מעל לקו החלון ספוילר גג, גם הפגוש עוצב מחדש וכמו בדגמי פולקסוואגן אחרים, שם הדגם מופיע מתחת למספר הרישוי.

מידות הטיגואן דומות לדגם המוחלף, עם 4.54 מ' לאורך, 1.84 מ' לרוחב, 1.65 מ' לגובה ובסיס גלגלים בן 2.677 מ'.

 פולקסוואגן טיגואן החדש - מבט קדמי

פולקסוואגן טיגואן החדש

פולקסוואגן טיגואן החדש

פולקסוואגן טיגואן החדש – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, איכות חומרים

למבחן התייצבה גרסת הבסיס, Life, וגם ללא גג פנורמי או ריפודי עור, תא הנוסעים של הטיגואן מרשים בהחלט. צמיחה קלה מאד באורך המרכב ובבסיס הגלגלים נותנים תחושה שתא הנוסעים מרווח מבעבר.

הטיגואן ויתר בדור הנוכחי על גרסת 7 מושבים שהתאפשרה בעבר, לטובת דגם הטיירון (Tayron) הגדול יותר, שהשקתו המקומית נמצאת, כך היבואן, ממש מעבר לפינה.

מסך המולטימדיה גדל לכדי 12.9" (ואפילו 15" בגרסאות הבכירות יותר), לוח המחוונים דיגיטלי אף הוא (10.3"), ומשניהם, יחד עם תאורת האווירה שמוגדרת כאן "חלקית" הגם שהיא עשירה ודומיננטית למדי בחשיכה – העסק מרהיב למדי והאווירה יוקרתית, כזו שבהסתרת הלוגו שעל גלגל ההגה- משתייכת בקלות לעולמות של אאודי.

הצבעים במסכים עשירים וחיים מאד, המסך הראשי מתממשק באופן אלחוטי לניידים. ברכב ההדגמה שודרגה מערכת השמע לאחת מבית הרמן קרדון עם 12 רמקולים (תוספת של 5,500 שקלים), והסאונד אכן איכותי למדי.

בקונסולה המרכזית 2 תאים להטענה אלחוטית לניידים, מעליהם משטח כיסוי – לשם הנחת חפצים קטנים וגם כדי למנוע הסחת דעת של הטלפון בעת נהיגה.

כאן תמצאו גלגל המשמש לשליטה בעוצמת השמע, ובלחיצה עליו הוא הופך לבורר מצבי נהיגה רגיל (ספורט, אקו ורגיל) או מורחב, בעזרת המסך, המאפשר כמה מצבים נוספים ואינדיבידואליים.

בעצם, יש כאן 3 מקומות לשליטה בווליום – זה שבגלגל המתואר לעיל, משיכת אצבע מתחת למסך וגם על גלגל ההגה; הייתי מוותר על אחת מהן לטובת כיבוי והפעלה מהירים של בקרת האקלים, שלא דרך המסך.

עם זאת נציין, כי במסך הראשי יש אייקונים קטנים בסרגלי התפריטים למטה ולמעלה לבחירה אישית, כקיצורי דרך, והם כוללים בין היתר גם את תפעול בקרת האקלים. עדיין – זה מצריך הסטת מבט מהכביש אל המסך, שהיא פחות אינטואיטיבית משליחת יד מהירה לכפתור גלגל.

מוט ההילוכים עבר אל ההגה לטובת קונסולה מרכזית גדולה ומרווחת, התפעול של הכפתורים שעל ההגה נוח ואינטואיטיבי, כולל התאמה אישית של תצוגת האינפורמציה הרצויה בלוח המחוונים.

הנדסת האנוש, למעט עניינים קטנים כמו פתחי מיזוג מרכזיים נמוכים מדי, וכרגיל ברכבי הקונצרן – פשוט נהדרת.

איכות החומרים פה מצוינת, גבוהה מבעבר, הם נעימים למגע ומרגישים עמידים. הטקסטורה שלרוחב הדש בורד מעניינת למראה, יש בה משהו תלת מימדי, ובגרסאות היקרות יותר – תאורת האווירה פועלת גם מהחלק שמול הנוסע הקדמי ובעוד מקומות בדלתות.

יש כאן לא מעט תאי אחסון, כולל אחד פתוח ומודולרי בקונסולה המרכזית, תאים גדולים בדלתות ותא כפפות.

פולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכב

פולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכב

פולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכבפולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכב

---

מימדי המרכב ובסיס הגלגלים מרמזים על כך שמאחור מרווח ונוח מאד ל-2 נוסעים, וכשנוסף זה השלישי במרכז, לכולם נוח באופן סביר, אם מדובר ב-3 מבוגרים או בני נוער, כשלנוסע המרכזי מעט פחות בשל מדרגת ההינע שלמרגלותיו.

יש כאן בקרת אקלים נוספת, השולטת בטמפרטורה אך לא בעוצמת המזגן, שקעי טעינה ותאי אחסון, כולל 2 קטנים מכל צד לטלפונים הניידים, בגב המושבים הקדמיים.

ניתן להזיז את המושבים מאחור ולכוון את זווית הגב במספר דרגות, וזה פרקטי למדי.

מאחור תא מטען גדול מאד (652 ל') ונוח להעמסה, המפתח רחב וסף ההטענה לא גבוה מדי. יש כאן תאי אחסון קטנים ומובנים בצדדים, שקע כוח למכונת הקפה בקמפינג או לניפוח מזרון הים, ומתחת למגש שבתחתיתו- אותו ניתן להניח בשתי דרגות גובה, נמצא גלגל רזרבי.

 פולקסוואגן טיגואן החדש- מושב אחוריפולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכבפולקסוואגן טיגואן החדש- תא מטען

פולקסוואגן טיגואן החדש – אבזור, מחיר

הטיגואן החדש מגיע ב-3 רמות גימור, לכולן מערכת הנעה זהה.

דגם ה-LIFE הנבחן הוא דגם הכניסה, מחירו 228,900 ₪, ומעבר למה שתואר עד כה, הציוד התקני שבו כולל כניסה והנעה ללא מפתח, תצוגת נתונים עילית על השמשה הקדמית, חימום במושבים הקדמיים, חניה אוטומטית, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, ועוד.

דגם ה- Elegance מתומחר ב-252,900 ₪, ומלבד מסך גדול יותר (15"), תאורת אווירה מורחבת  ומתלים אדפטיביים שצוינו, הוא מוסיף כוונון חשמלי מלא למושבים הקדמיים (כוונון המושב באזור הגב התחתון הוא חשמלי בכל הדגמים), וחוץ מחימום תקבלו בהם גם אוורור ועיסוי, כשהמושבים עצמם ארגונומיים ומרופדים בעור מיוחד. לדלת תא המטען תפעול חשמלי.

הדגם הבכיר, R Line plus, כבר מגיע ל-279,900 שקלים, ובתמורה תקבלו מעבר לאלגנס את מערכת השמע מבית הרמן קרדון, כאן ללא תוספת במחיר כמו בשתי רמות הגימור הנמוכות יותר, תא נוסעים ספורטיבי יותר למראה ברוח R line , וגם הבחנה חיצונית- שכוללת גג שמש סטנדרטי (אופציונלי בגרסת אלגנס תמורת 10 אלפים שקלים), פנסי מטריקס לד חכמים מלפנים, חישוקים גדולים יותר (20") וקוסמטיקה עיצובית המבחינה אותו מאחיו היקרים פחות.

פולקסוואגן טיגואן החדש- פנים הרכב

פולקסוואגן טיגואן החדש – בטיחות

שתי רמות הגימור הקיצוניות מקבלות ציון בטיחות של 7 מתוך 8, ובאופן מפתיע – דווקא זו האמצעית מסתפקת בציון 6, בשל ויתור על תאורה אדפטיבית נגד סנוור.

מלבד זאת, לדגם 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, זיהוי ומניעת התנגשות ברכב בשטח מת, בלימת חירום לאחור, התרעה על היסח דעת נהג, שמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי תמרורים, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת ועוד.

 

פולקסוואגן טיגואן החדש – הנעה, מנוע, צריכת דלק

אל מנוע הבנזין בנפח 1.5 ל' נוסף מנוע חשמלי זעיר, שהפך את ההנעה כאמור למיילד הייבריד. הוא לא באמת מורגש בתנועה, וההספק הכולל עדיין עומד על 150 כוחות סוס, כשהמומנט נקבע על 25.5 קג"מ.

יצוין כי בשווקים מעבר לים משווק הטיגואן גם עם אפשרות להנעה כפולה, מנועי 2 ליטרים יכולתיים יותר, וגם עם מערכות הנעה היברידיות PHEV.

ההנעה כאן קדמית, והמנוע משודך לתיבה דו מצמדית בת 7 מהירויות; התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.1 שניות.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת בדגם עומדת על 6.7 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם בעצם 14.92 ק"מ לליטר. בפועל, נהיגה מגוונת מאד ולאורך מאות רבות של קילומטרים, לרבות עליות הרריות, שיוט נינוח בכביש המהיר, זחילה איטית בפקקים וקטעי כביש מהירים, הניבה 13.2 ק"מ לליטר, נתון מרשים לרכב בסגמנט, המונע (כמעט לחלוטין) על ידי בנזין.

משקל נוצה – באופן יחסי למשקלים של כלי רכב חשמליים אליהם הורגלנו, של מעט יותר מ-1.6 טונות – ודאי מסייע לכך.

 פולקסוואגן טיגואן החדש - לוח מחוונים

פולקסוואגן טיגואן החדש – נוסעים

מושב הטיגואן נוח מאד, וככל שהקילומטרים הרבים עוברים, מגלים זאת יותר ויותר.

הישיבה גבוהה, הראות החוצה מצוינת בזכות חלונות גדולים, קורות דקות ועיצוב חיצוני שנותר פונקציונלי, וההתנהלות העירונית נוחה למדי, גם בהשתחלות לסמטאות צרות, הרבה בזכות החיישנים ההיקפיים התקניים ומצלמות 360, כולל מבט עילי - הסטנדרטיות.

המתלים מכוילים לצד היותר נוקשה בסקאלה, מה שמאפיין לאורך השנים את מרבית רכבי הקונצרן וגם בקרב כלי רכב גרמניים אחרים. עדיין, מעבר מעל למכשולים לא מעביר בשידור ישיר את המהמורות לגב הנוסעים, והשיכוך איכותי ברוב המקרים.

יצוין כי ברמות הגימור היקרות יותר תקבלו מתלים אדפטיביים, שם יתכן שהשיכוך מתבצע באופן טוב יותר, כשלרשות הנהג בחירה בין 15 דרגות של רוך או קושי, על גבי הסקאלה.

התוספת החשמלית הקלילה שיש כאן (מיילד הייבריד) מסייעת בעיקר בהתנעות שקטות ובזחילה עירונית, אך לא מורגשת מעבר לכך.

לגיר הדו-מצמדי נקישות אופייניות בהתנהלות עירונית איטית ובזחילה בפקקים, שם יש השהייה קלה לעיתים בתגובת המנוע, כשמצב ספורט מעלים אותן כמעט לחלוטין, במיוחד בעת החלפות הילוכים מהכפתורים שמאחורי גלגל ההגה; מלפנים חלונות עם בידוד כפול, וזה ניכר בנסיעה שקטה ושלווה.

פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

מחוץ לעיר המנוע מותח את שריריו. הנפח וההספק (1.5 ל', 150 כ"ס כאמור) מרשימים על הנייר הרבה פחות מהביצוע בפועל. הטיגואן מאיץ בקלות ועוקף, אוסף מהירות ויכול להגיע בקלות למהירויות גבוהות במיוחד.

הפלטפורמה החדשה של היצרן, שמשמשת לא מעט מרכבי הקונצרן ונמצאת גם בטיגואן, MQB evo, והיא משמשת אפילו את הגרסאות הספורטיבית שביניהן.

עדיין, המנוע בטיגואן לא מספק תאוצות כוחניות המאפיינות גרסאות יכולתיות כמו הגולף האימתנית, ואל תצפו שהטיגואן יתגלה כגרסה גדולה של גולף GTI, שגם נבחנה כאן לאחרונה. יחד עם זאת, הביצועים והיכולת הכללית יספקו את מרבית הנהגים, ואף מעבר לכך.

כאן ההילוכים מתחלפים במהירות, וריבוי יחסי ההעברה (7) מאפשר למנוע להיות בטווח היעיל שלו. הטיגואן שקט גם בשיוט מהיר ורמת הנוחות הכללית – מצוינת.

פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

בכביש המפותל הטיגואן מוכיח דבקות מרשימה בכביש. רמת האחיזה גבוהה, משקל ההגה נכון, וההתנהגות בסיבובים די ניטרלית ובטוחה, זוויות הגלגול מתונות וההתנהגות הכללית מקנה ביטחון, גם לנהג הפחות מיומן.

כשהדוושה מודבקת לרצפה והטורים עולים, המנוע נשמע באופן מוחשי יחסית בתא הנוסעים, כך גם רעשי כביש קלים המופיעים במהירות גבוהה. עדיין, שיוט מהיר מתבצע בקלות ובאופן נינוח.

 פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכיםפולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

פולקסוואגן טיגואן החדש – מסכמים

הטיגואן בדור השלישי לקח נוסחה שעובדת היטב ושדרג אותה.

העיצוב החיצוני עבר ליטוש מקיף, שהפך את המראה השבלוני משהו של דור 2 לעדכני ומושך יותר; תא הנוסעים עבר שדרוג ברמת החומרים, המסכים גדלו והפכו מרהיבים בהרבה מבעבר, ויותר מתמיד יש "תחושת אאודי" באוויר.

תא הנוסעים גם גדל קלות, מה שמאפשר מרווח מצוין לכלל הנוסעים, ותא מטען מכובד.

כבר בגרסת הכניסה רמת האבזור גבוהה, במיוחד אם ריפודי עור וגג שמש לא עומדים בראש סדרי העדיפויות שלכם; גם קיט הבטיחות מקיף ועדכני.

מעבר לכך, מנוע הבנזין ממשיך לעשות עבודה טובה, כשסיועו של מנוע החשמל הזעיר מורגש קלות בעיר, בעיקר בהפעלת הסטארט-סטופ, וכנראה שגם לצורך חיסכון בדלק, המרשים לכשלעצמו, לרכב מסוגו.

התנהגות השלדה בוגרת ומשרה ביטחון, ולמרות עדר סוסים לא גדול, ניתן ליהנות מלטלטל את הטיגואן בין סיבובים בכבישים הנכונים.

נותרת רק שאלת המחיר, והמתחרים מבחוץ, כעת כשהתחרות היא מול כלי רכב בני 5 מושבים בלבד.

כרטיס הכניסה למועדון הטיגואן החדש עומד על מחיר לא מבוטל, הגבוה בעשרות אלפי שקלים מגרסאות הכניסה של מתחרים ראויים רבים, כמו טויוטה ראב 4, מאזדה CX5, קיה ספורטאז' החדש, יונדאי טוסון ואחרים.

יחד עם זאת, פולקסוואגן נתפסה מאז ומתמיד כמותג שהוא סמי פרימיום, המורם מעט מעל למותגים הנתפסים עממיים, ועדיין, הדור היוצא התחרה גם בהם ברמת התמחור, וזה סייע לו במכירות.

הקהל הנאמן שמחפש את סמל ה- VW המסמל בטיחות, איכות ויוקרה מאופקת ימשיך להתדפק על דלתות אולמות התצוגה, אך בשל העובדה שהטיגואן החדש פשוט מצוין, מומלץ גם לשאר קהלי היעד לבחון אותו ברצינות, אפילו במחיר של מתיחת התקציב שלהם כלפי מעלה. 

 פולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכיםפולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכיםפולקסוואגן טיגואן החדש במבחן דרכים

VW NEW TIGUAN LIFE

מחיר (₪)228,900
אורך (מ')4.539
רוחב (מ')1.842
גובה (מ')1.645
בסיס גלגלים (מ')2.677
משקל עצמי (ק"ג)1,616
נפח תא מטען / כששורת המושבים מאחור מקופלת (ל')652 / 1,650
מרווח גחון (ס"מ)19.3
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר / מבחן)14.92 / 13.2
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 1,500
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)

4, טורבו,

 חשמלי מיילד הייבריד MHEV 48V
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 7 רובוטי כפול מצמדים, קדמית
הספק מנוע (כ"ס)150
מומנט (קג"מ)25.5
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.1
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000