יונדאי סנטה פה החדשה בהשקה מקומית. המחיר החל מ 370 אלף שקלים
הדור החמישי של דגם הסנטה-פה מציג מרכב ריבועי, קשוח וגדול מבעבר, הנעה היברידית- קדמית או כפולה, אבזור עשיר ותא נוסעים חדש ויוקרתי, אך לצד אלה גם תג מחיר עסיסי, שנע בין 370 ועד 400 אלף שקלים. עבור ההשקה, שנערכה בנוכחות נציגי היצרן מקוריאה, בחר היבואן במיקום מיוחד – בניין הספרייה הלאומית החדש שבירושלים. חזרנו מההשקה עם כל הפרטים אודותיו.
יונדאי סנטה פה החדשה - רקע
כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה את הסנטה פה ההיברידית החדשה, דגם ה- SUV בעל 7 המקומות הותיק של יונדאי. מדובר בדור חדש לחלוטין שפונה יותר מתמיד למחוזות היוקרה.
במשך 22 שנים מאז הושק, הדגם מכר מעל 450,000 יחידות באירופה בלבד. הדגם החדש הוא הדור החמישי של הדגם כאמור, והוא מושק ב- 2 רמות גימור, Elite 2X4, ובפעם הראשונה בישראל- גם ברמת הגימור הגבוהה ביותר של יונדאי- Calligraphy, בגרסה כפולת הנעה.
יונדאי סנטה פה החדשה – עיצוב חיצוני
הסנטה פה החדש מציג מימדים גדולים מהדגם המוחלף, עם גובה של 1.77 מטרים (4 ס"מ יותר מהדור הקודם), אורך של 4.83 מטרים, בסיס גלגלים של 2.815 מטרים (5 ס"מ יותר מהדור הקודם), מרווח גחון של 17.7 ס"מ ורוחב של 1.9 מטרים.
בדגם החדש נערך שיפור במקום לרגליים ולראש של יושבי השורות האחוריות; תא המטען גם הוא גדל, עם נפח של 628 ליטרים (כששורה שלישית מקופלת), תוספת של 57 ליטרים לעומת הדגם הקודם.
העיצוב של סנטה פה עבר שינוי קיצוני, ולמרות היותו קובייתי בהרבה מקודמו, עם עיצוב שמזכיר רכבי שטח קשוחים כמו הדיפנדר והלנד קרוזר החדש, עדיין מקדם הגרר שופר ל- 0.29cd, שיפור של 11 אחוזים לעומת הדור הקודם.
כמו במקומות רבים בסנטה פה החדש, גם בחזית ישנם אלמנטים עיצוביים בצורת H, כמו בגריל, ביחידות התאורה ועוד.
מהצד, פתרון מקורי לטיפוס על הגלגל האחורי לצורך הגעה לציוד שעל הגג (בגרסה הבכירה) – בצורת ידית חבויה בקורה C- המאפשרת טיפוס ואחיזה טובים יותר.
מאחור דלת תא מטען עם פתיחה מורחבת. גם בפנסים האחוריים קיים אותו קונספט תאורה בעיצוב H כמו בפנסי החזית.
הדגם הבכיר, Calligraphy, מגיע בגימור מושחר (סמל, חשוקים ועוד), גריל שעוצב אחרת וכך גם חצאיות הצד.
יונדאי סנטה פה החדשה – עיצוב פנים
עיצוב הפנים של הסנטה פה מציע מרחב מחייה נדיב עבור עד 7 מבוגרים. עיצוב הפנים מתכתב עם העיצוב החיצוני ומתרכז באלמנטים עיצוביים אופקיים ואנכיים. שימוש בצורתH מיושם גם בלוח המחוונים ובפתחי האוורור.
תצוגת המסכים הפנורמית הקמורה, הראשונה מסוגה, מקיפה בצורה חלקה את לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3" ומסך המגע המרכזי בגודל 12.3" אף הוא - עבור נראות משופרת ותחושה אלגנטית של יוקרה; בקרת האקלים מתופעלת דרך מסך בגודל 6.6".
הסנטה פה כולל מרחב פנימי מהטובים מסוגו, עם מושבי Relaxation קדמיים (בגרסת ה- Calligraphy 4x4) לכוונון למצב רגיעה אופטימלי בזמן מנוחה, כולל הדום לרגליים.
בשורה 2 ו-3 מרווח הרגליים ומרווח הראש הוגדלו ליותר מרחב מחיה. למושב הנהג זיכרון המאפשר להגדיר ולשמור את תנוחת הישיבה האידיאלית, כגון הזזה לאחור, שכיבה ומשענת הרגליים. כמו כן, הזיכרון- מעבר לתנוחת המושב - שומר גם את כיוון מראות הצד ואת כיוון ההגה (האחרון נשמר רק בדגם הקאליגרפי).
תצוגת בקרת האקלים כוללת גם פקדים פיזיים לשליטה נוחה יותר בזמן נהיגה, וגם הופכת את תהליך התאמת הגדרות החימום והקירור למושבים הקדמיים והאחוריים – לפשוטים יותר.
בנוסף, מציגה יונדאי תא אחסון דו צדדי במרכז הקונסולה, הנגיש לנוסעים מלפנים ומאחור כאחד; בגרסה הבכירה ישנה מראה מרכזית דיגיטלית, המקלה על תמרון גם כשהרכב עמוס או מאוכלס בנוסעים גבוהים מאחור.
עוד מסביב- הגה מתכוונן חשמלית עם משוב ברטט, כדי להתריע לנהג על מצבים מסוכנים פוטנציאליים בזמן נהיגה או חנייה .חלון הנהג והנוסע עשויים זגוגית כפולה מבודדת רעשים.
הסנטה פה גם מציע תא ייעודי לניקוי סטרילי בתוך תא הכפפות בעזרת טכנולוגית UV-C -של אביזרים בשימוש נפוץ כמו טלפונים וארנקים (בגרסה הבכירה).
מערכת רדאר לשורה האחורית המובנית בתקרת הרכב מודיעה לנהג אם מישהו יושב במושבים האחוריים לאחר כיבוי הרכב ונועדה לפחית את הסיכון לשכחת נוסעים.
יונדאי סנטה פה החדשה – אבזור
בדגם הכניסה, Elite, שמחירו 369,990 ₪, תקבלו קישוריות אלחוטית לאפל ולאנדרואיד, מצלמות 360 וחיישנים היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח וטעינה אלחוטית לנייד.
בנוסף, גג שמש פנורמי כפול, בורר מצבי נהיגה לכביש, בקרת אקלים תלת אזורית הכוללת אחת נפרדת בשורה השלישית, תאורת אווירה מגוונת (64 גוונים), קיפול מראות צד חשמלי, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען וריפודי עור.
כבר בגרסה זו תקבלו גם מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום, אוורור וזיכרונות לנהג, חימום הגה ומושבים אחוריים, וילונות נגללים בחלונות האחוריים, מושבי שורה אמצעית מתקפלים בלחיצת כפתור ועוד.
הדגם הבכיר – Calligraphy, מתומחר ב- 399,990 ₪, ומעבר להיותו כפול הנעה, תקבלו בנוסף טעינה אלחוטית לשני מכשירים ניידים, תצוגה עילית על גבי השמשה, מראה מרכזית דיגיטלית, ריפודי עור נאפה, כוונון חשמלי להגה, תא אחסון עם מערכת חיטוי, מצב Relaxation למושבים הקדמיים, מערכת סאונד של BOSE עם 12 רמקולים, ידיות עזר נשלפות לטיפוס על הגלגל האחורי והגעה לגג ועוד.
יונדאי סנטה פה החדשה - מערכת ההנעה
הסנטה פה מוצע עם מערכת הנעה היברידית, הכוללת מנוע טורבו בנזין T-GDI בנפח 1.6 ליטרים, המשודך לתיבת 6 הילוכים פלנטרית ומפיק 160 כ"ס ומומנט בן 27 קג"מ.
בנוסף, ישנו מנוע חשמלי המפיק 65 כ"ס ו- 26.9 קג"מ ובמשולב- מתקבלים 215 כ"ס ו- 37.4 קג"מ. ההאצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש נערכת תוך 9.8 שניות.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 7 ו-7.4 ליטרים לכל 100 ק"מ, לדגם הכניסה והבכיר, בהתאמה.
בנוסף קיימת בדגם מערכת לבלימה רגנרטיבית הנשלטת באופן אוטומטי, לפי מצב התנועה מסביב.
בסנטה פה החדשה הוכנסו חידושים למערכת המתלים ובולמי הזעזועים ביניהם שיכוך עדין לסוף מהלך המתלה - בולמי זעזועים עם בקרת תדרים מסוג SDC3, פרי פיתוחה של יונדאי.
אלה מסוגלים להגיב טוב יותר לזעזועים, המתקבלים מתוואי הדרך ברמות ותדרים שונים, ולשכך בצורה אידיאלית את תנועת הרכב ובכך לשפר את איכות הנסיעה ויכולת ההיגוי והשליטה בו, גם בזכות תותבים הידראוליים במתלה האחורי והקדמי (Hydro Bush), שהינם פטנט רשום של יונדאי. אלה האחרונים מפחיתים משמעותית וויברציות הנגרמות בדרכים משובשות.
יונדאי סנטה פה החדשה - בטיחות
הדגם מקבל ציון בטיחות מקסימלי - 8. יש כאן 10 כריות אוויר, בלימת חירום גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, מניעה אקטיבית מהתנגשות ברכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעה על היסח דעת הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על השארת ילדים ברכב, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, בלימת חירום לתנועה חוצה בצמתים ועוד.
בנוסף, ישנן תמונות מצלמה בלוח המחוונים כסיוע לניטור שטח מת בעת איתות. בגרסה הבכירה ניתן גם להוציא ולהכניס את הרכב אל ומחנייה- באמצעות השלט.
הסנטה פה החדשה קיבלה 5 כוכבי בטיחות במבחני ריסוק של Euro NCAP, ואת ציון הבטיחות הגבוה ביותר במבחני ריסוק אמריקאיים (5 כוכבים במבחני ריסוק של NHTSA וציון TSP+ במבחני ריסוק של IIHS).
HYUNDAI SANTA FE Hybrid – Elite / Calligraphy
מחיר (₪) | 369,990 – 399,990 |
אורך (מ') | 4.83 |
רוחב (מ') | 1.90 |
גובה (מ') | 1.77 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.815 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,975 - 2,040 |
נפח תא מטען כששורה 3 מקופלת/ כשהמושבים האחוריים כולם מקופלים (ל') | 628 / 1,949 |
מרווח גחון (ס"מ) | 17.7 |
צריכה משולבת ממוצעת מוצהרת (ק"מ / ליטר) | 14.28 / 13.51 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין טורבו , 1,600 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, מנוע חשמלי |
תיבת הילוכים, הנעה | 6 הילוכים, קדמית / 4x4 |
הספק מנוע משולב בנזין ו-2 מנועים חשמליים (כ"ס) | 215 |
מומנט משולב (קג"מ) | 37.4 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9.8 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 100,000 7 / 150,000 |
יונדאי סנטה פה החדשה - רקע
כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה את הסנטה פה ההיברידית החדשה, דגם ה- SUV בעל 7 המקומות הותיק של יונדאי. מדובר בדור חדש לחלוטין שפונה יותר מתמיד למחוזות היוקרה.
במשך 22 שנים מאז הושק, הדגם מכר מעל 450,000 יחידות באירופה בלבד. הדגם החדש הוא הדור החמישי של הדגם כאמור, והוא מושק ב- 2 רמות גימור, Elite 2X4, ובפעם הראשונה בישראל- גם ברמת הגימור הגבוהה ביותר של יונדאי- Calligraphy, בגרסה כפולת הנעה.
יונדאי סנטה פה החדשה – עיצוב חיצוני
הסנטה פה החדש מציג מימדים גדולים מהדגם המוחלף, עם גובה של 1.77 מטרים (4 ס"מ יותר מהדור הקודם), אורך של 4.83 מטרים, בסיס גלגלים של 2.815 מטרים (5 ס"מ יותר מהדור הקודם), מרווח גחון של 17.7 ס"מ ורוחב של 1.9 מטרים.
בדגם החדש נערך שיפור במקום לרגליים ולראש של יושבי השורות האחוריות; תא המטען גם הוא גדל, עם נפח של 628 ליטרים (כששורה שלישית מקופלת), תוספת של 57 ליטרים לעומת הדגם הקודם.
העיצוב של סנטה פה עבר שינוי קיצוני, ולמרות היותו קובייתי בהרבה מקודמו, עם עיצוב שמזכיר רכבי שטח קשוחים כמו הדיפנדר והלנד קרוזר החדש, עדיין מקדם הגרר שופר ל- 0.29cd, שיפור של 11 אחוזים לעומת הדור הקודם.
כמו במקומות רבים בסנטה פה החדש, גם בחזית ישנם אלמנטים עיצוביים בצורת H, כמו בגריל, ביחידות התאורה ועוד.
מהצד, פתרון מקורי לטיפוס על הגלגל האחורי לצורך הגעה לציוד שעל הגג (בגרסה הבכירה) – בצורת ידית חבויה בקורה C- המאפשרת טיפוס ואחיזה טובים יותר.
מאחור דלת תא מטען עם פתיחה מורחבת. גם בפנסים האחוריים קיים אותו קונספט תאורה בעיצוב H כמו בפנסי החזית.
הדגם הבכיר, Calligraphy, מגיע בגימור מושחר (סמל, חשוקים ועוד), גריל שעוצב אחרת וכך גם חצאיות הצד.
יונדאי סנטה פה החדשה – עיצוב פנים
עיצוב הפנים של הסנטה פה מציע מרחב מחייה נדיב עבור עד 7 מבוגרים. עיצוב הפנים מתכתב עם העיצוב החיצוני ומתרכז באלמנטים עיצוביים אופקיים ואנכיים. שימוש בצורתH מיושם גם בלוח המחוונים ובפתחי האוורור.
תצוגת המסכים הפנורמית הקמורה, הראשונה מסוגה, מקיפה בצורה חלקה את לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3" ומסך המגע המרכזי בגודל 12.3" אף הוא - עבור נראות משופרת ותחושה אלגנטית של יוקרה; בקרת האקלים מתופעלת דרך מסך בגודל 6.6".
הסנטה פה כולל מרחב פנימי מהטובים מסוגו, עם מושבי Relaxation קדמיים (בגרסת ה- Calligraphy 4x4) לכוונון למצב רגיעה אופטימלי בזמן מנוחה, כולל הדום לרגליים.
בשורה 2 ו-3 מרווח הרגליים ומרווח הראש הוגדלו ליותר מרחב מחיה. למושב הנהג זיכרון המאפשר להגדיר ולשמור את תנוחת הישיבה האידיאלית, כגון הזזה לאחור, שכיבה ומשענת הרגליים. כמו כן, הזיכרון- מעבר לתנוחת המושב - שומר גם את כיוון מראות הצד ואת כיוון ההגה (האחרון נשמר רק בדגם הקאליגרפי).
תצוגת בקרת האקלים כוללת גם פקדים פיזיים לשליטה נוחה יותר בזמן נהיגה, וגם הופכת את תהליך התאמת הגדרות החימום והקירור למושבים הקדמיים והאחוריים – לפשוטים יותר.
בנוסף, מציגה יונדאי תא אחסון דו צדדי במרכז הקונסולה, הנגיש לנוסעים מלפנים ומאחור כאחד; בגרסה הבכירה ישנה מראה מרכזית דיגיטלית, המקלה על תמרון גם כשהרכב עמוס או מאוכלס בנוסעים גבוהים מאחור.
עוד מסביב- הגה מתכוונן חשמלית עם משוב ברטט, כדי להתריע לנהג על מצבים מסוכנים פוטנציאליים בזמן נהיגה או חנייה .חלון הנהג והנוסע עשויים זגוגית כפולה מבודדת רעשים.
הסנטה פה גם מציע תא ייעודי לניקוי סטרילי בתוך תא הכפפות בעזרת טכנולוגית UV-C -של אביזרים בשימוש נפוץ כמו טלפונים וארנקים (בגרסה הבכירה).
מערכת רדאר לשורה האחורית המובנית בתקרת הרכב מודיעה לנהג אם מישהו יושב במושבים האחוריים לאחר כיבוי הרכב ונועדה לפחית את הסיכון לשכחת נוסעים.
יונדאי סנטה פה החדשה – אבזור
בדגם הכניסה, Elite, שמחירו 369,990 ₪, תקבלו קישוריות אלחוטית לאפל ולאנדרואיד, מצלמות 360 וחיישנים היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח וטעינה אלחוטית לנייד.
בנוסף, גג שמש פנורמי כפול, בורר מצבי נהיגה לכביש, בקרת אקלים תלת אזורית הכוללת אחת נפרדת בשורה השלישית, תאורת אווירה מגוונת (64 גוונים), קיפול מראות צד חשמלי, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען וריפודי עור.
כבר בגרסה זו תקבלו גם מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום, אוורור וזיכרונות לנהג, חימום הגה ומושבים אחוריים, וילונות נגללים בחלונות האחוריים, מושבי שורה אמצעית מתקפלים בלחיצת כפתור ועוד.
הדגם הבכיר – Calligraphy, מתומחר ב- 399,990 ₪, ומעבר להיותו כפול הנעה, תקבלו בנוסף טעינה אלחוטית לשני מכשירים ניידים, תצוגה עילית על גבי השמשה, מראה מרכזית דיגיטלית, ריפודי עור נאפה, כוונון חשמלי להגה, תא אחסון עם מערכת חיטוי, מצב Relaxation למושבים הקדמיים, מערכת סאונד של BOSE עם 12 רמקולים, ידיות עזר נשלפות לטיפוס על הגלגל האחורי והגעה לגג ועוד.
יונדאי סנטה פה החדשה - מערכת ההנעה
הסנטה פה מוצע עם מערכת הנעה היברידית, הכוללת מנוע טורבו בנזין T-GDI בנפח 1.6 ליטרים, המשודך לתיבת 6 הילוכים פלנטרית ומפיק 160 כ"ס ומומנט בן 27 קג"מ.
בנוסף, ישנו מנוע חשמלי המפיק 65 כ"ס ו- 26.9 קג"מ ובמשולב- מתקבלים 215 כ"ס ו- 37.4 קג"מ. ההאצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש נערכת תוך 9.8 שניות.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 7 ו-7.4 ליטרים לכל 100 ק"מ, לדגם הכניסה והבכיר, בהתאמה.
בנוסף קיימת בדגם מערכת לבלימה רגנרטיבית הנשלטת באופן אוטומטי, לפי מצב התנועה מסביב.
בסנטה פה החדשה הוכנסו חידושים למערכת המתלים ובולמי הזעזועים ביניהם שיכוך עדין לסוף מהלך המתלה - בולמי זעזועים עם בקרת תדרים מסוג SDC3, פרי פיתוחה של יונדאי.
אלה מסוגלים להגיב טוב יותר לזעזועים, המתקבלים מתוואי הדרך ברמות ותדרים שונים, ולשכך בצורה אידיאלית את תנועת הרכב ובכך לשפר את איכות הנסיעה ויכולת ההיגוי והשליטה בו, גם בזכות תותבים הידראוליים במתלה האחורי והקדמי (Hydro Bush), שהינם פטנט רשום של יונדאי. אלה האחרונים מפחיתים משמעותית וויברציות הנגרמות בדרכים משובשות.
יונדאי סנטה פה החדשה - בטיחות
הדגם מקבל ציון בטיחות מקסימלי - 8. יש כאן 10 כריות אוויר, בלימת חירום גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, מניעה אקטיבית מהתנגשות ברכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעה על היסח דעת הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על השארת ילדים ברכב, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, בלימת חירום לתנועה חוצה בצמתים ועוד.
בנוסף, ישנן תמונות מצלמה בלוח המחוונים כסיוע לניטור שטח מת בעת איתות. בגרסה הבכירה ניתן גם להוציא ולהכניס את הרכב אל ומחנייה- באמצעות השלט.
הסנטה פה החדשה קיבלה 5 כוכבי בטיחות במבחני ריסוק של Euro NCAP, ואת ציון הבטיחות הגבוה ביותר במבחני ריסוק אמריקאיים (5 כוכבים במבחני ריסוק של NHTSA וציון TSP+ במבחני ריסוק של IIHS).
HYUNDAI SANTA FE Hybrid – Elite / Calligraphy
מחיר (₪) | 369,990 – 399,990 |
אורך (מ') | 4.83 |
רוחב (מ') | 1.90 |
גובה (מ') | 1.77 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.815 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,975 - 2,040 |
נפח תא מטען כששורה 3 מקופלת/ כשהמושבים האחוריים כולם מקופלים (ל') | 628 / 1,949 |
מרווח גחון (ס"מ) | 17.7 |
צריכה משולבת ממוצעת מוצהרת (ק"מ / ליטר) | 14.28 / 13.51 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין טורבו , 1,600 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, מנוע חשמלי |
תיבת הילוכים, הנעה | 6 הילוכים, קדמית / 4x4 |
הספק מנוע משולב בנזין ו-2 מנועים חשמליים (כ"ס) | 215 |
מומנט משולב (קג"מ) | 37.4 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9.8 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 100,000 7 / 150,000 |