טויוטה C-HR דור שני במבחן דרכים

רכב הפנאי הקומפקטי/ קטן של טויוטה קיבל עיצוב חדש, לצד שדרוג בתא הנוסעים. מערכת ההנעה ההיברידית עודכנה אף היא, והיא נמרצת מבעבר. האם זה מספיק כדי להצדיק מחיר שאפתני, המתחיל ב-170 אלף שקלים? יצאנו לבדוק.

טל אבן | 24/12/23
טויוטה C-HR דור שני
טויוטה C-HR. צילום תמונות: טל אבן

טויוטה C-HR - רקע

רכב הפנאי הקומפקטי/ קטן והמעוצב של טויוטה נחשף בשנת 2016, והחל להימכר בישראל בשנת 2017.

המראה המצודד של הדור הראשון, לצד יתרונות האמינות, שמירת הערך והסחירות המזוהים עם טויוטה, הניבו קצב מכירות מקומי נאה של כ-3,000 ועד למעלה מ-5,000 מכוניות לשנה בממוצע, עד שה-C-HR הפך נפוץ למדי בכבישינו, עם קרוב ל-30 אלף יחידות ממנו שנמסרו עד כה.

בראשית הדרך, היה ה-C-HR האח הקטן לראב 4, ועם הזמן התמקם בין הגרסאות החדשות של היאריס והקורולה, שתיהן בתצורת הקרוס- פנאי האופנתיות, שהופיעו מאוחר יותר.

כעת הדגם מתמקד בדגמים היברידיים בלבד, ובשווקים מסוימים הוא אף מוצע גם בגרסת PHEV נטענת ומחוזקת.

טויוטה C-HR דור שני

---

טויוטה C-HR - עיצוב חיצוני, מימדים

ה-C-HR מציג תפיסה של רכב פנאי קטן אך גבוה יחסית, המאופיין בעיצוב שמשדר סטייל וקווים דינאמיים-ספורטיביים.

הדבר בא לא מעט על חשבון פרקטיות המתבטאת בנוחות במושב האחורי, החלונות הקטנים שיש שם, ופונקציונליות תא המטען.

בשל כך, ה-C-HR פונה בעיקר למשפחות צעירות, משמש כרכב שני במשפחה, או שנועד בכלל לזוגות מבוגרים יותר, אצלם הקן המשפחתי התרוקן.

הדור החדש של ה-C-HR קצר במעט מקודמו (4.36 מ', 2.8 ס"מ פחות מהדור הראשון), בשל סרחי העודף שהתקצרו, אך מבלי שבסיס הגלגלים השתנה (2.64 מ').

הגובה צמח במילימטרים בודדים לעומת קודמו (1.558 מ') ומימד הרוחב צמח בכ-4 ס"מ חשובים לכדי 1.832 מ'- בעיקר לרווחת הנוסעים, אך גם למען שיפור היציבה הרחבה והספורטיבית למראה של המרכב.

ה-C-HR החדש לקח לרמה חדשה את התפיסה שאפיינה גם את קודמו, בדמות עיצוב זוויתי רב קימורים וקווים, ויצר מרכב נאה מאד, שסובב לא מעט ראשים על הכביש, במהלך המבחן.

מעניין היה לראות שרבים מאותם מבטים היו שייכים לבעלי C-HR מהדור ראשון, וחלק מהם הגיעו מנוסעי רכבי פנאי קטנים וחדישים השייכים למותגים אחרים, שלחלקם היתה הבעה של "מעניין ה-C-HR החדש, חבל שלא חיכיתי קצת עם החלטת הקנייה".

החזית קיבלה פנסי לד צרים מבעבר בצורת C, מוטיב שהוא בגדר שפת העיצוב החדשה של טויוטה; האף מתחדד לפנים, מעליו מכסה מנוע עם שיפולים העולים לכיוון הכנפיים, המקנים כוחניות לעיצוב.

בפגוש הגדול ישנם משחקי צבע של שחור וצבע הגוף (כאן באדום לוהט, המחמיא ל-C-HR), גריל גדול מחורץ בחלקו ופנסי ערפל זעירים (ברמת הגימור השניה ומעלה).

טויוטה C-HR דור שני - חזית 

מהצד המוטיב השחור בולט עם חצאיות ומה שמעליהן, חלונות אחוריים מושחרים ודי קטנים, קווי אורך מעניינים בדלתות, בהן תמצאו ידיות הנבלעות פנימה, גג שחור וחישוקי 18" (שניהם בגרסת ויז'ן הנבחנת ומעלה), וקורות C ו- D נמשכות לאחור, בהרמוניה עם פנסי הלד שמתחילים שם.

טויוטה C-HR דור שני - מבט צד

מאחור חוברו הפנסים הרחבים עם לד אדום שהפך פופולרי, כשבמרכז החיבור מואר שם הדגם, באופן פחות פופולרי. מימין מופיע כיתוב HEV, מדגיש שלפנינו רכב היברידי שאינו נטען.

מעל לחלון האחורי ספוילר מפוצל, חלון כהה ונמוך, ואנטנת כריש.  

טויוטה C-HR דור שני - צד אחורי

---

טויוטה C-HR – עיצוב פנים, הנדסת אנוש ואיכות חומרים

כניסה פנימה ממחישה מיד את השדרוג שעבר הדגם. 2 המסכים הגדולים (12.3"), האחד כמסך מולטימדיה ראשי והשני כלוח מחוונים, עושים עבודה טובה. אני יכול רק להניח שבגרסת הבסיס, שם המסכים קטנים משמעותית (8" ו-7" בהתאמה), העסק מרשים מעט פחות.

מלבד זאת יש כאן עיצוב מחודש, עם קווי דלתות עליונים המתמזגים עם קו הדש בורד, וגם כמה אלמנטים המזוהים מייד עם טויוטה, כמו פתחי המיזוג, תצוגת בקרת האקלים המפוצלת, מבנה הקונסולה המרכזית (הרחבה) שאינו סימטרי ועוד שלל מתגים וכפתורים.

לקוחות טויוטה יבחינו מייד בעדכון העיצובי, אך מאידך, ירגישו די מהר בבית; מאחר שרבים מלקוחות טויוטה נאמני מותג מובהקים, יש בכך יתרון לא מבוטל.

תפעול עוצמת השמע ובקרת האקלים נותרו עם כפתורים פיזיים וטוב שכך, רק שהם פחות "נופלים ליד" מכפתורי גלגל פשוטים, שאינם מצריכים הסטה של המבט מהכביש; ידית ההילוכים הקצרה והקפיצית נוחה מאד לתפעול, וקל להתרגל אליה.

רמת החומרים השתפרה, והמגע ברובם נעים. יש כאן לא מעט משטחים רכים ואלסטיים, וגם איכות ההרכבה טובה מאד.

טויוטה C-HR דור שני - פנים הרכב

כחלק מהמהפכה הירוקה, שטויוטה זכתה להיות אחת מהחלוצות שלה, עוד עם הפריוס הראשונה שנולדה לפני למעלה משני עשורים, היצרן מתגאה בעובדה שכ-100 חלקים

ב- C-HR מיוצרים מחומרים ממוחזרים, לרבות פלסטיק ובקבוקים. המחזור פה נמצא ממיכל לנוזל השמשות, דרך כיסוי הרדיאטור ועד למושבי הבד, העשויים 100 אחוזים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים.   

המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, רק שהקונסולה המרכזית הרחבה יוצרת מרווח מוגבל יחסית לרגלי הנהג והנוסע שלצידו. גם להגה אפשרויות כיוונון (גובה / מרחק) מוגבלות מדי.   

---

מאחור דלתות לא גדולות וגג שמשתפל, מחיר שגובה העיצוב החיצוני, ועם הכניסה למושבים האחוריים נדרשת זהירות שלא לחבוט את הראש במשקוף הדלת. כאן גם מתגלים החלונות שנותרו עדיין די קטנים, הגם שהם גדולים מאלו שהיו בדור הראשון, בעקבות קורות C ו-D עצומות.

במהלך המבחן אכלסו את המושב שלושה חבר'ה מתבגרים / מבוגרים צעירים, ונרשמה צפיפות יחסית. מול היושב המרכזי יש אמנם שקע טעינה, אך אין שם פתחי מיזוג וישנה מדרגה מרכזית קטנה.

המרווח לכתפיים השתפר מעט עקב התרחבות המרכב, ולרגליים יש מרווח סביר; שני נוסעים יוכלו להתרווח כאן הרבה יותר.

טויוטה C-HR דור שני - מושב אחורי

נפח תא המטען גדל כאן אמנם ב-11 ליטרים לכדי 388 ליטרים, עדיין הוא לא יספיק לצרכים מלאים של משפחה בת 5 נפשות. המיפתח שלו רחב, סף ההטענה מעט גבוה, מתחת לרצפתו תמצאו ערכת ניפוח, והדיפון של התא, לרבות גב המושבים המתקפלים לפנים, הוא מחומר רחיץ.

טויוטה C-HR דור שני - תא מטען

---

טויוטה C-HR – אבזור ומחיר

ה- C-HR מגיע בשתי רמות גימור (Icon, Vision) האפשריות עם מנוע 1.8 ליטרים, ורמת גימור בודדה וגבוהה (GR Sport) עם מנוע 2.0 ליטרים חדש.

המחירים עומדים על 170 אלף שקלים לגרסת הכניסה, Icon, דרך 185 אלף שקלים לדגם הנבחן כאן, Vision, ועד 220 אלף שקלים לגרסה הבכירה.

מעבר למה שצוין לעיל, דגם הכניסה מאובזר בממשקי אפל (אלחוטי) ואנדרואיד, מולטימדיה דוברת עברית, מצלמה אחורית, כניסות USB-C, בורר מצבי נהיגה לרבות מצב חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, חיישני גשם ותאורה וקיפול חשמלי למראות הצד.

דגם ה- Vision הנבחן מוסיף משטח טעינה אלחוטית, כוונון חשמלי לגב תחתון לנהג, כוונון גובה מושב הנוסע ותאורת אווירה בסיסית לבנה.

דגם 2 הליטרים הבכיר מוסיף הקרנת נתונים על השמשה הקדמית, דלת תא מטען חשמלית, מושב נהג חשמלי מלא עם זיכרונות, חימום המושבים מלפנים, תאורת אווירה צבעונית, עיטורי GR Sport, פנסי לד פרוז'קטור, חישוקי 19" וצביעה דו גונית ייחודית, בעיקר בקורות האחוריות.   

טויוטה C-HR דור שני - פנים הרכב

---

טויוטה C-HR – מערכת הנעה

ה-C-HR החדש קיבל את מערכת ההנעה ההיברידית העדכנית של טויוטה, חמישית במספר.

מנועי החשמל החדשים קלים, קטנים, ומזהמים פחות מבעבר, ולצד זאת עוצמתיים יותר, ומייצרים כוח אפקטיבי ודומיננטי מבעבר, בפעולה המשותפת עם מנועי הבנזין.  

לא זאת בלבד, אלא שלצד מנוע 1.8 הליטרים בנזין שנבחן, נוסף שחקן חיזוק, תרתי משמע, בדמות מנוע 2.0 ל' בנזין.

במנוע הנפוץ יותר, בנפח 1.8 ל', ההספק צמח מ- 122 הסוסים ששירתו את הדור הראשון לכדי 140 כ"ס. הביצועים השתפרו בהתאם, והתאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ל-9.9 שניות.  

מנוע 2.0 הליטרים החדש מייצר 197 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 8.1 שניות.

שני המנועים משודכים לתיבות רציפות ,והם מניעים את הגלגלים הקדמיים.

---

טויוטה C-HR – בטיחות

למעט גרסת הכניסה Icon שקיבלה ציון בטיחות 6, שאר הגרסאות זכו לציון 7 מתוך 8.

יש כאן 8 כריות אוויר, זיהוי רכב בשטח מת ורכבים חוצים מאחור, סיוע ליציאה בטוחה מהרכב, בלימת חירום אוטומטית, שמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות ועוד.

מערכות הבטיחות, כמו חלק ממערכות האינפוטיינמנט, תוכלנה לקבל עדכון עתידי מהאוויר, OTA.  

טויוטה C-HR דור שני - פנים הרכב

טויוטה C-HR – נוסעים

לפני תחילת נסיעה, ידיות הרכב נבלעות אל הדלתות ברעש חבטה שנשמע כמו נעילה אוטומטית של הדלתות, רק בהיפר.

בעיר, המנוע החשמלי מגלגל חרישית את ה C-HR, בידוד הרעשים מבחוץ מצוין וכך גם רמת הנוחות שמעניקים המתלים, שהם רכים במידה, ומטפלים היטב בשיבושים בכביש, ללא דרמות מיותרות.

התמרון העירוני נוח וקליל כל עוד נעים קדימה. חניות ותמרונים לאחור פחות אינטואיטיביים בגלל שדה ראיה מוגבל לאחור, הן מהחלון האחורי והן מחלונות הצד האחוריים כאמור, וכאן תיעזרו במצלמה האחורית, שטוב היה לו היתה מציגה תמונה איכותית יותר.

 

מחוץ לעיר הנסיעה חלקה ושקטה, ובידוד רעשי הכביש והרוח מצוינים. מה שעלול להפר את השקט בתא הנוסעים הוא רעש מנוע הבנזין בעת האצה או עקיפה, שיחד עם הגיר הרציף יישאר בצד הגבוה של סקאלת סיבובי המנוע, מה שמעט יפר את השלווה.

יצוין, שבקרות השיוט האדפטיבי ונסיעה במרכז הנתיב, עובדות כאן באופן נחוש ומדויק מבעבר, עם פחות "משחקי מציאת מרכז הנתיב", שכללו בעבר סטיות קלות שמאלה וימינה, ושיוט נינוח בהחלט אפשרי ואף מומלץ עם ה-C-HR; המתלים גם כאן פועלים היטב.

טויוטה C-HR דור שני

בכביש המפותל מתגלה ה- C-HR כרכב בוגר, שמתנהל היטב בין פניות. ההיגוי מדויק יחסית והעברת המשקלים מאוזנת. זוויות הגלגול- הגם שהן קיימות ונוכחות, אינן מוגזמות.

עדיין, לא מדובר כאן ב"רכב כיף" או ברכב עם נטיות ספורטיביות, כפי שהיצרן רוצה למתג את ה- C-HR, יש חדים ממנו בקטגוריה וגם מהירים וחזקים יותר, בטח כשמדובר בגרסת מנוע ה-1.8 ל' הנבחנת.

מעבר לכך, ל-C-HR נטייה ברורה לתת-היגוי ולהרחבת קו הסיבוב, עובדה שתצנן מעט ותאט את הנהג המשולהב. עם זאת, הנהג הטיפוסי לא צפוי לחוש במחסור בכוח ברוב תנאי הכביש, וה-  C-HR מבצע היטב את המטלות שקיבל.

עוד יצוין, כי גרסת 2 הליטרים החזקה ודאי מוכוונת יותר לנהג המהיר והמיומן, ובוודאי גם גרסת הקצה של הדגם, שבשלב זה לא תגיע ארצה- גרסת פלאג-אין הייבריד, לה מנוע 2 ליטרים ו-223 כוחות סוס, המאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות.

טויוטה C-HR דור שני     

---

טויוטה C-HR – צריכת דלק

אחת החוזקות של הדגם היתה ונשמרה גם בדור החדש – צריכת דלק מינימלית.

לאחר מבחן שכלל מאות רבות של קילומטרים בתנאים משתנים ובשלל סוגים של כבישים, צריכת הדלק הממוצעת נקבעה על 5.4 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם כ-18.5 ק"מ לליטר, נתון מרשים מאד וקל לשחזור.

טויוטה C-HR דור שני - לוח מחוונים

---

סיכום

כבר מאז שנולדה, ה- C-HR השפיעה לא מעט על קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. ייעוד הדגם שם דגש על עיצוב וסטייל, מעל לצרכים משפחתיים פרקטיים.

מאחור עדיין די צפוף, החלונות ששם עדיין קטנים למדי, וגם הראות החוצה כשמתמרנים אחורה מוגבלת.

יחד עם זאת, העיצוב מסוגנן במיוחד גם בדור החדש, הוא מובחן ומלא בשיק, ויש צביעה דו גונית אופציונלית, שהפכה למעניינת במיוחד בדגם 2.0 הליטרים.

ה-C-HR מביא איתו פתרון היברידי שמוביל לחסכון ניכר בדלק ושמירה על ערך, לא מעט בזכות איתנות התדמית של טויוטה בארץ ובעולם, כרכב אמין, סחיר, וכזה ששומר היטב על ערכו. גם רמת האבזור והבטיחות גבוהות.

עם זאת, המחיר של הדגם הרקיע שחקים, ועם 185 אלף שקלים לדגם הנבחן, ה-C-HR מזקק עוד יותר את קהל היעד שלו;

הפנייה עם הדגם החדש צריכה להיות לבעלי יכולת כלכלית, לאלה שיסכימו לשלם את המחיר הנדרש עבור כל המעלות שהוא מציע, וגם לאותם נאמני המותג והמוצר, שיסכימו לשלם את הפרמיה הנוספת עבור ה-C-HR החדש, אל מול מה ששילמו בזמנו על הדור הקודם.

מי שקיפץ מעל המשוכות הללו, בעיקר של המחיר, צריך לבחון את ה-C-HR החדש. מי שזקוק לצרכים משפחתיים ופרקטיים יותר, כמו מושבים אחוריים מרווחים ומוארים יותר ותא מטען גדול יותר, לצד מרכב מעט ארוך יותר (כ-10 ס"מ), ומוכן לוותר לשם כך על הרבה שיק וסטייל, כדאי שיבדוק את הקורולה קרוס.

 טויוטה C-HR דור שני  

Toyota C-HR Vision

מחיר (₪)184,990
אורך (מ')4.362
רוחב (מ')1.832
גובה (מ')1.558
בסיס גלגלים (מ')2.64
משקל עצמי (ק"ג)1,435
נפח תא מטען (ל')388
מרווח גחון (ס"מ)16.1
צריכת דלק משולבת ממוצעת (מוצהרת / מבחן) (ק"מ / ליטר)8. 20/ 18.5
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 1.8
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)4, מנוע חשמלי HEV
תיבת הילוכים, הנעהרציפה, קדמית
הספק מנוע משולב בנזין וחשמלי (כ"ס)140
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.9

משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

משך אחריות מע' היברידית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

(אחריות זו ניתנת להארכה למפרע מדי שנה, עד לשנה ה-12 של הרכב, ועד ל-15 אלף ק"מ לשנה)

3 / 100,000

5 / 100,000

 

טויוטה C-HR - רקע

רכב הפנאי הקומפקטי/ קטן והמעוצב של טויוטה נחשף בשנת 2016, והחל להימכר בישראל בשנת 2017.

המראה המצודד של הדור הראשון, לצד יתרונות האמינות, שמירת הערך והסחירות המזוהים עם טויוטה, הניבו קצב מכירות מקומי נאה של כ-3,000 ועד למעלה מ-5,000 מכוניות לשנה בממוצע, עד שה-C-HR הפך נפוץ למדי בכבישינו, עם קרוב ל-30 אלף יחידות ממנו שנמסרו עד כה.

בראשית הדרך, היה ה-C-HR האח הקטן לראב 4, ועם הזמן התמקם בין הגרסאות החדשות של היאריס והקורולה, שתיהן בתצורת הקרוס- פנאי האופנתיות, שהופיעו מאוחר יותר.

כעת הדגם מתמקד בדגמים היברידיים בלבד, ובשווקים מסוימים הוא אף מוצע גם בגרסת PHEV נטענת ומחוזקת.

טויוטה C-HR דור שני

---

טויוטה C-HR - עיצוב חיצוני, מימדים

ה-C-HR מציג תפיסה של רכב פנאי קטן אך גבוה יחסית, המאופיין בעיצוב שמשדר סטייל וקווים דינאמיים-ספורטיביים.

הדבר בא לא מעט על חשבון פרקטיות המתבטאת בנוחות במושב האחורי, החלונות הקטנים שיש שם, ופונקציונליות תא המטען.

בשל כך, ה-C-HR פונה בעיקר למשפחות צעירות, משמש כרכב שני במשפחה, או שנועד בכלל לזוגות מבוגרים יותר, אצלם הקן המשפחתי התרוקן.

הדור החדש של ה-C-HR קצר במעט מקודמו (4.36 מ', 2.8 ס"מ פחות מהדור הראשון), בשל סרחי העודף שהתקצרו, אך מבלי שבסיס הגלגלים השתנה (2.64 מ').

הגובה צמח במילימטרים בודדים לעומת קודמו (1.558 מ') ומימד הרוחב צמח בכ-4 ס"מ חשובים לכדי 1.832 מ'- בעיקר לרווחת הנוסעים, אך גם למען שיפור היציבה הרחבה והספורטיבית למראה של המרכב.

ה-C-HR החדש לקח לרמה חדשה את התפיסה שאפיינה גם את קודמו, בדמות עיצוב זוויתי רב קימורים וקווים, ויצר מרכב נאה מאד, שסובב לא מעט ראשים על הכביש, במהלך המבחן.

מעניין היה לראות שרבים מאותם מבטים היו שייכים לבעלי C-HR מהדור ראשון, וחלק מהם הגיעו מנוסעי רכבי פנאי קטנים וחדישים השייכים למותגים אחרים, שלחלקם היתה הבעה של "מעניין ה-C-HR החדש, חבל שלא חיכיתי קצת עם החלטת הקנייה".

החזית קיבלה פנסי לד צרים מבעבר בצורת C, מוטיב שהוא בגדר שפת העיצוב החדשה של טויוטה; האף מתחדד לפנים, מעליו מכסה מנוע עם שיפולים העולים לכיוון הכנפיים, המקנים כוחניות לעיצוב.

בפגוש הגדול ישנם משחקי צבע של שחור וצבע הגוף (כאן באדום לוהט, המחמיא ל-C-HR), גריל גדול מחורץ בחלקו ופנסי ערפל זעירים (ברמת הגימור השניה ומעלה).

טויוטה C-HR דור שני - חזית 

מהצד המוטיב השחור בולט עם חצאיות ומה שמעליהן, חלונות אחוריים מושחרים ודי קטנים, קווי אורך מעניינים בדלתות, בהן תמצאו ידיות הנבלעות פנימה, גג שחור וחישוקי 18" (שניהם בגרסת ויז'ן הנבחנת ומעלה), וקורות C ו- D נמשכות לאחור, בהרמוניה עם פנסי הלד שמתחילים שם.

טויוטה C-HR דור שני - מבט צד

מאחור חוברו הפנסים הרחבים עם לד אדום שהפך פופולרי, כשבמרכז החיבור מואר שם הדגם, באופן פחות פופולרי. מימין מופיע כיתוב HEV, מדגיש שלפנינו רכב היברידי שאינו נטען.

מעל לחלון האחורי ספוילר מפוצל, חלון כהה ונמוך, ואנטנת כריש.  

טויוטה C-HR דור שני - צד אחורי

---

טויוטה C-HR – עיצוב פנים, הנדסת אנוש ואיכות חומרים

כניסה פנימה ממחישה מיד את השדרוג שעבר הדגם. 2 המסכים הגדולים (12.3"), האחד כמסך מולטימדיה ראשי והשני כלוח מחוונים, עושים עבודה טובה. אני יכול רק להניח שבגרסת הבסיס, שם המסכים קטנים משמעותית (8" ו-7" בהתאמה), העסק מרשים מעט פחות.

מלבד זאת יש כאן עיצוב מחודש, עם קווי דלתות עליונים המתמזגים עם קו הדש בורד, וגם כמה אלמנטים המזוהים מייד עם טויוטה, כמו פתחי המיזוג, תצוגת בקרת האקלים המפוצלת, מבנה הקונסולה המרכזית (הרחבה) שאינו סימטרי ועוד שלל מתגים וכפתורים.

לקוחות טויוטה יבחינו מייד בעדכון העיצובי, אך מאידך, ירגישו די מהר בבית; מאחר שרבים מלקוחות טויוטה נאמני מותג מובהקים, יש בכך יתרון לא מבוטל.

תפעול עוצמת השמע ובקרת האקלים נותרו עם כפתורים פיזיים וטוב שכך, רק שהם פחות "נופלים ליד" מכפתורי גלגל פשוטים, שאינם מצריכים הסטה של המבט מהכביש; ידית ההילוכים הקצרה והקפיצית נוחה מאד לתפעול, וקל להתרגל אליה.

רמת החומרים השתפרה, והמגע ברובם נעים. יש כאן לא מעט משטחים רכים ואלסטיים, וגם איכות ההרכבה טובה מאד.

טויוטה C-HR דור שני - פנים הרכב

כחלק מהמהפכה הירוקה, שטויוטה זכתה להיות אחת מהחלוצות שלה, עוד עם הפריוס הראשונה שנולדה לפני למעלה משני עשורים, היצרן מתגאה בעובדה שכ-100 חלקים

ב- C-HR מיוצרים מחומרים ממוחזרים, לרבות פלסטיק ובקבוקים. המחזור פה נמצא ממיכל לנוזל השמשות, דרך כיסוי הרדיאטור ועד למושבי הבד, העשויים 100 אחוזים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים.   

המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, רק שהקונסולה המרכזית הרחבה יוצרת מרווח מוגבל יחסית לרגלי הנהג והנוסע שלצידו. גם להגה אפשרויות כיוונון (גובה / מרחק) מוגבלות מדי.   

---

מאחור דלתות לא גדולות וגג שמשתפל, מחיר שגובה העיצוב החיצוני, ועם הכניסה למושבים האחוריים נדרשת זהירות שלא לחבוט את הראש במשקוף הדלת. כאן גם מתגלים החלונות שנותרו עדיין די קטנים, הגם שהם גדולים מאלו שהיו בדור הראשון, בעקבות קורות C ו-D עצומות.

במהלך המבחן אכלסו את המושב שלושה חבר'ה מתבגרים / מבוגרים צעירים, ונרשמה צפיפות יחסית. מול היושב המרכזי יש אמנם שקע טעינה, אך אין שם פתחי מיזוג וישנה מדרגה מרכזית קטנה.

המרווח לכתפיים השתפר מעט עקב התרחבות המרכב, ולרגליים יש מרווח סביר; שני נוסעים יוכלו להתרווח כאן הרבה יותר.

טויוטה C-HR דור שני - מושב אחורי

נפח תא המטען גדל כאן אמנם ב-11 ליטרים לכדי 388 ליטרים, עדיין הוא לא יספיק לצרכים מלאים של משפחה בת 5 נפשות. המיפתח שלו רחב, סף ההטענה מעט גבוה, מתחת לרצפתו תמצאו ערכת ניפוח, והדיפון של התא, לרבות גב המושבים המתקפלים לפנים, הוא מחומר רחיץ.

טויוטה C-HR דור שני - תא מטען

---

טויוטה C-HR – אבזור ומחיר

ה- C-HR מגיע בשתי רמות גימור (Icon, Vision) האפשריות עם מנוע 1.8 ליטרים, ורמת גימור בודדה וגבוהה (GR Sport) עם מנוע 2.0 ליטרים חדש.

המחירים עומדים על 170 אלף שקלים לגרסת הכניסה, Icon, דרך 185 אלף שקלים לדגם הנבחן כאן, Vision, ועד 220 אלף שקלים לגרסה הבכירה.

מעבר למה שצוין לעיל, דגם הכניסה מאובזר בממשקי אפל (אלחוטי) ואנדרואיד, מולטימדיה דוברת עברית, מצלמה אחורית, כניסות USB-C, בורר מצבי נהיגה לרבות מצב חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, חיישני גשם ותאורה וקיפול חשמלי למראות הצד.

דגם ה- Vision הנבחן מוסיף משטח טעינה אלחוטית, כוונון חשמלי לגב תחתון לנהג, כוונון גובה מושב הנוסע ותאורת אווירה בסיסית לבנה.

דגם 2 הליטרים הבכיר מוסיף הקרנת נתונים על השמשה הקדמית, דלת תא מטען חשמלית, מושב נהג חשמלי מלא עם זיכרונות, חימום המושבים מלפנים, תאורת אווירה צבעונית, עיטורי GR Sport, פנסי לד פרוז'קטור, חישוקי 19" וצביעה דו גונית ייחודית, בעיקר בקורות האחוריות.   

טויוטה C-HR דור שני - פנים הרכב

---

טויוטה C-HR – מערכת הנעה

ה-C-HR החדש קיבל את מערכת ההנעה ההיברידית העדכנית של טויוטה, חמישית במספר.

מנועי החשמל החדשים קלים, קטנים, ומזהמים פחות מבעבר, ולצד זאת עוצמתיים יותר, ומייצרים כוח אפקטיבי ודומיננטי מבעבר, בפעולה המשותפת עם מנועי הבנזין.  

לא זאת בלבד, אלא שלצד מנוע 1.8 הליטרים בנזין שנבחן, נוסף שחקן חיזוק, תרתי משמע, בדמות מנוע 2.0 ל' בנזין.

במנוע הנפוץ יותר, בנפח 1.8 ל', ההספק צמח מ- 122 הסוסים ששירתו את הדור הראשון לכדי 140 כ"ס. הביצועים השתפרו בהתאם, והתאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ל-9.9 שניות.  

מנוע 2.0 הליטרים החדש מייצר 197 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 8.1 שניות.

שני המנועים משודכים לתיבות רציפות ,והם מניעים את הגלגלים הקדמיים.

---

טויוטה C-HR – בטיחות

למעט גרסת הכניסה Icon שקיבלה ציון בטיחות 6, שאר הגרסאות זכו לציון 7 מתוך 8.

יש כאן 8 כריות אוויר, זיהוי רכב בשטח מת ורכבים חוצים מאחור, סיוע ליציאה בטוחה מהרכב, בלימת חירום אוטומטית, שמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות ועוד.

מערכות הבטיחות, כמו חלק ממערכות האינפוטיינמנט, תוכלנה לקבל עדכון עתידי מהאוויר, OTA.  

טויוטה C-HR דור שני - פנים הרכב

טויוטה C-HR – נוסעים

לפני תחילת נסיעה, ידיות הרכב נבלעות אל הדלתות ברעש חבטה שנשמע כמו נעילה אוטומטית של הדלתות, רק בהיפר.

בעיר, המנוע החשמלי מגלגל חרישית את ה C-HR, בידוד הרעשים מבחוץ מצוין וכך גם רמת הנוחות שמעניקים המתלים, שהם רכים במידה, ומטפלים היטב בשיבושים בכביש, ללא דרמות מיותרות.

התמרון העירוני נוח וקליל כל עוד נעים קדימה. חניות ותמרונים לאחור פחות אינטואיטיביים בגלל שדה ראיה מוגבל לאחור, הן מהחלון האחורי והן מחלונות הצד האחוריים כאמור, וכאן תיעזרו במצלמה האחורית, שטוב היה לו היתה מציגה תמונה איכותית יותר.

 

מחוץ לעיר הנסיעה חלקה ושקטה, ובידוד רעשי הכביש והרוח מצוינים. מה שעלול להפר את השקט בתא הנוסעים הוא רעש מנוע הבנזין בעת האצה או עקיפה, שיחד עם הגיר הרציף יישאר בצד הגבוה של סקאלת סיבובי המנוע, מה שמעט יפר את השלווה.

יצוין, שבקרות השיוט האדפטיבי ונסיעה במרכז הנתיב, עובדות כאן באופן נחוש ומדויק מבעבר, עם פחות "משחקי מציאת מרכז הנתיב", שכללו בעבר סטיות קלות שמאלה וימינה, ושיוט נינוח בהחלט אפשרי ואף מומלץ עם ה-C-HR; המתלים גם כאן פועלים היטב.

טויוטה C-HR דור שני

בכביש המפותל מתגלה ה- C-HR כרכב בוגר, שמתנהל היטב בין פניות. ההיגוי מדויק יחסית והעברת המשקלים מאוזנת. זוויות הגלגול- הגם שהן קיימות ונוכחות, אינן מוגזמות.

עדיין, לא מדובר כאן ב"רכב כיף" או ברכב עם נטיות ספורטיביות, כפי שהיצרן רוצה למתג את ה- C-HR, יש חדים ממנו בקטגוריה וגם מהירים וחזקים יותר, בטח כשמדובר בגרסת מנוע ה-1.8 ל' הנבחנת.

מעבר לכך, ל-C-HR נטייה ברורה לתת-היגוי ולהרחבת קו הסיבוב, עובדה שתצנן מעט ותאט את הנהג המשולהב. עם זאת, הנהג הטיפוסי לא צפוי לחוש במחסור בכוח ברוב תנאי הכביש, וה-  C-HR מבצע היטב את המטלות שקיבל.

עוד יצוין, כי גרסת 2 הליטרים החזקה ודאי מוכוונת יותר לנהג המהיר והמיומן, ובוודאי גם גרסת הקצה של הדגם, שבשלב זה לא תגיע ארצה- גרסת פלאג-אין הייבריד, לה מנוע 2 ליטרים ו-223 כוחות סוס, המאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות.

טויוטה C-HR דור שני     

---

טויוטה C-HR – צריכת דלק

אחת החוזקות של הדגם היתה ונשמרה גם בדור החדש – צריכת דלק מינימלית.

לאחר מבחן שכלל מאות רבות של קילומטרים בתנאים משתנים ובשלל סוגים של כבישים, צריכת הדלק הממוצעת נקבעה על 5.4 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם כ-18.5 ק"מ לליטר, נתון מרשים מאד וקל לשחזור.

טויוטה C-HR דור שני - לוח מחוונים

---

סיכום

כבר מאז שנולדה, ה- C-HR השפיעה לא מעט על קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. ייעוד הדגם שם דגש על עיצוב וסטייל, מעל לצרכים משפחתיים פרקטיים.

מאחור עדיין די צפוף, החלונות ששם עדיין קטנים למדי, וגם הראות החוצה כשמתמרנים אחורה מוגבלת.

יחד עם זאת, העיצוב מסוגנן במיוחד גם בדור החדש, הוא מובחן ומלא בשיק, ויש צביעה דו גונית אופציונלית, שהפכה למעניינת במיוחד בדגם 2.0 הליטרים.

ה-C-HR מביא איתו פתרון היברידי שמוביל לחסכון ניכר בדלק ושמירה על ערך, לא מעט בזכות איתנות התדמית של טויוטה בארץ ובעולם, כרכב אמין, סחיר, וכזה ששומר היטב על ערכו. גם רמת האבזור והבטיחות גבוהות.

עם זאת, המחיר של הדגם הרקיע שחקים, ועם 185 אלף שקלים לדגם הנבחן, ה-C-HR מזקק עוד יותר את קהל היעד שלו;

הפנייה עם הדגם החדש צריכה להיות לבעלי יכולת כלכלית, לאלה שיסכימו לשלם את המחיר הנדרש עבור כל המעלות שהוא מציע, וגם לאותם נאמני המותג והמוצר, שיסכימו לשלם את הפרמיה הנוספת עבור ה-C-HR החדש, אל מול מה ששילמו בזמנו על הדור הקודם.

מי שקיפץ מעל המשוכות הללו, בעיקר של המחיר, צריך לבחון את ה-C-HR החדש. מי שזקוק לצרכים משפחתיים ופרקטיים יותר, כמו מושבים אחוריים מרווחים ומוארים יותר ותא מטען גדול יותר, לצד מרכב מעט ארוך יותר (כ-10 ס"מ), ומוכן לוותר לשם כך על הרבה שיק וסטייל, כדאי שיבדוק את הקורולה קרוס.

 טויוטה C-HR דור שני  

Toyota C-HR Vision

מחיר (₪)184,990
אורך (מ')4.362
רוחב (מ')1.832
גובה (מ')1.558
בסיס גלגלים (מ')2.64
משקל עצמי (ק"ג)1,435
נפח תא מטען (ל')388
מרווח גחון (ס"מ)16.1
צריכת דלק משולבת ממוצעת (מוצהרת / מבחן) (ק"מ / ליטר)8. 20/ 18.5
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 1.8
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)4, מנוע חשמלי HEV
תיבת הילוכים, הנעהרציפה, קדמית
הספק מנוע משולב בנזין וחשמלי (כ"ס)140
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.9

משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

משך אחריות מע' היברידית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

(אחריות זו ניתנת להארכה למפרע מדי שנה, עד לשנה ה-12 של הרכב, ועד ל-15 אלף ק"מ לשנה)

3 / 100,000

5 / 100,000