סרס Seres 5 בהשקה מקומית ומבחן דרכים ראשוני
יצרן הרכב הסיני שהגיע לישראל לפני כשנתיים עם דגם ה-3, חשף אתמול בהרצליה את הדגם המשודרג מהותית, ה- 5, איתו מקווה היבואן לשים את סרס במקום חשוב ומשמעותי במפת מסירות הרכב החשמלי בישראל. במסגרת ההשקה, לקחנו אותו למבחן היכרות ראשונית.
סרס SERES - רקע
חברת SERES, יצרנית הרכבים החשמליים מסין, נוסדה בתחילת שנת 2016, בעקבות שיתוף פעולה בין שתי ענקיות רכב גלובליות– Dongfeng Motor, מקבוצות הרכב הגדולות בסין, וקבוצת הרכבSOKON , הנמנית בין 500 החברות הגדולות ביותר בסין, עם עבר עשיר בייצור של מכוניות מסחריות קלות וחלפים.
כיום לחברה קיימים מרכזי מחקר ופיתוח הנחשבים בחזית הטכנולוגיה בסין, בארצות הברית, בגרמניה וביפן.
יכולות הפיתוח והייצור הגבוהות של SERES מאפשרות פנייה לשווקים הגלובליים, ובהתאם לכך המותג החל משווק גם במבחר מדינות אירופאיות, לצד השוק הסיני.
הדגם הראשון של סרס שהגיע ארצה, ה-3, לא נחל הצלחה גדולה וחש בקושי גדול לחדור לשוק הרכב הישראלי, למרות שזה האחרון החל להסתער על כלי רכב חשמליים, רבים מהם מסין, תוך כדי שמתחולל שינוי שהחל לתפוס תאוצה בקצב אקספוננציאלי, במיוחד בשלוש השנים האחרונות.
את הסיבות לכך אפשר אולי למצוא בין היתר בכך שהדגם הראשון לא הביא איתו בשורה מבחינת עיצוב, טווח נסיעה, איכות ואבזור, בעיקר אבזור הבטיחות האקטיבית שנעדר ממנו כמעט לחלוטין.
כעת הדגם החדש, ה-5, מגיע לאחר שעשה שיעורי בית כהלכה, בכל תחום ותחום כפי שיפורט להלן, במטרה לכבוש את לב הלקוח הישראלי.
סרס SERES 5 – עיצוב חיצוני ומידות
הסרס 5 נמנה על קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, או כפי שהיבואן מכנה אותו, רכב פנאי חשמלי יוקרתי וספורטיבי.
כבר ממפרט הרכב ועוד לפני שישבנו בו, ניתן להבין כי כוונות היצרן רציניות, ושהגדרות ה"יוקרתי וספורטיבי" אכן יכולות להיכלל שם; יש לפנינו גרסה כפולת הנעה, עתירת סוסים וזריזת ביצועים, לצד מפרט עשיר המתקבל בכל הגרסאות, ושימוש בחומרים הלקוחים מעולמות הפרימיום.
עיצובו של ה-5 מעניין למדי, ודאי יותר מהדגם שקדם לו בישראל, ה-3, ומאופיין בקווים עגולים וזורמים המשדרים דינאמיות, יחידות תאורת לד מודרניות, מלפנים ומאחור, אלה שמאחור מעניינות אף הן בעיצובן ומחוברות ביניהן בפס לד אדום.
הצדודית היא של רכב פנאי קופה והמראה הכללי מוצלח עד מאד, עם מוטיבים הלקוחים מעולמות העיצוב המתקדם ביותר במיטב מכוניות הפרימיום העכשוויות.
בנוסף, היצרן לא ויתר על מגוון אלמנטים יוקרתיים כמו ידיות שקועות הנשלפות החוצה, חישוקי ענק 20", קורות דקיקות ומראה צידי של "גג צף", אף בולט ללא שבכה ועוד.
היצרן הצליח ליצור מראה ייחודי לדגם, לא משימה של מה בכך בין שאר עשרות המותגים והדגמים החדשים שנעים על הכבישים, ואף ויתר על ציון שם הדגם 5, אולי בשל העובדה שהשם SERES, שלעצמו ניתן לקריאה סימטרית משמאל ומימין, כותב את אותיות ה-S שבשמו כמו "5", ולכן האסוציאציה המיידית היא לדגם 5.
עם אורך בן 4.71 מ', רוחב של 1.93 מ' וגובה בן 1.62 מ', אלו לצד בסיס גלגלים של 2.875 מ', הציפייה היא למרכב מרווח ונוח לנוסעיו.
סרס SERES 5 – עיצוב פנימי, איכות חומרים והנדסת אנוש
כניסה פנימה ממשיכה להרשים, המושבים עוטים עור נאפה רך ונעים למגע, וגוון החום ברכב שאיתנו (אחד מתוך שלושה אפשריים) הולם אותם. ההגה קטום, מסך האינפוטיינמנט המרכזי גדול (15.6"), והוא מחליף כמעט כל כפתור פיזי ברכב.
מולנו פתרון יעיל ולא נפוץ של 2 משטחי טעינה לטובת הנהג והנוסע, וידית הילוכים קפיצית.
משטחי העור נמצאים גם על הדלתות עם קווי תפירה מוקפדים, ובהם משולבים משטחי עץ ופסי אלומיניום. המגע בחומרים נעים, וגם משטחים שלרוב נסתרים מהעין מאופיינים במגע רך ולא נוקשה. שאפו.
מאחורי ההגה מסך גדול כלוח מחוונים (12.3"), רב תצוגות ובחירה בין תצוגה בהירה של יום וכהה ללילה (מסונכרן גם עם המסך המרכזי).
המסך המרכזי מתפעל כאמור את כל מה שקורה ברכב, גם את פתחי מיזוג האוויר למשל, ובשעות הקצרות איתו גיליתי שיש לא מעט ללמוד על התפעול שלו, כדי שייהפך לאינטואיטיבי בעת נהיגה.
פיצ'רים חשובים ונפוצים כמיזוג אוויר מתאפשרים בקיצורי דרך שגם הם נמצאים במסך.
מאחור המרווח לראש ולרגליים טוב, חלונות הצד צרים מאד, לאחר ששילמו מחיר עם אלמנטים של העיצוב החיצוני. כאן יש פתחי מיזוג ושקעי טעינה.
תא המטען האחורי ממוצע במידותיו לקטגוריה, עם 367 ליטרים. מלפנים נמצא תא אחסון נוסף, המאפיין לא מעט רכבים חשמליים, ובו תוכלו לאחסן תיק קטן במסגרת נפחו בן 67 הליטרים.
סרס SERES 5 – אבזור
שני דגמי סרס 5 מגיעים ברמת אבזור אחידה, והיא גבוהה למדי.
תמצאו כאן מערכת שמע איכותית בת 11 רמקולים , הקרנת נתונים על השמשה הקדמית, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ומצלמת 360, מצלמת תיעוד מקורית ודלת תא מטען חשמלית.
עוד תמצאו כניסה והפעלה ללא מפתח (הפעלת המנוע / מנועים על ידי לחיצה על הבלם ושילוב ל-D, כיבוי על ידי חנייה ויציאה מהרכב), תאורת אווירה בת 64 גוונים, בקרת אקלים דו אזורית, קיפול מראות חשמלי, קישוריות חוטית לסלולרי, מושבים קדמיים מוזזים חשמלית, מחוממים, מאווררים ובהם גם פונקציית מסאז'. זה של הנהג מצויד בזיכרונות. אלה האחוריים – בחימום.
לסרס 5 גג שקוף עצום, המתעגל ומשתפל בחלקו האחורי אל עבר דלת תא המטען. הגג השקוף מצויד בזכוכית כהה, אך עדיין בימים של שרב קיצי ישראלי, בהחלט נדרש הכיסוי שלו, שמגיע כיחידה נפרדת ומותקן ידנית.
עדכוני תוכנה מרחוק (OTA) צפויים להתאפשר כבר מנובמבר הקרוב.
---
סרס SERES 5 – מנועים, הנעה, מחירים, סוללה וטעינה
הסרס 5 מגיע בשתי תצורות הנעה. האחת כפולת מנועים וכפולת הנעה, השניה מצוידת במנוע אחד ובהנעה אחורית.
גרסת ההנעה האחורית (214,900 ₪) מצוידת במנוע חשמלי בעל הספק של 295 כ"ס, מומנט בן 42.8 קג"מ, וטווח נסיעה משולב מוצהר של 500 ק"מ (לפי תקן WLTP). התאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות,
גרסת הנעה כפולה (234,900 ₪) מצוידת במנוע נוסף לטובת הסרן הקדמי. ההספק המשולב עומד על 576 כ"ס, המומנט אדיר – 95.8 קג"מ. התאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות קצרות, וטווח הנסיעה המשולב המוצהר עומד על 483 ק"מ.
ל 2 הגרסאות סוללת ליתיום איירון פוספט בהספק של 80 קוט"ש המבטיחה עמידות ואמינות לאורך זמן.
בהשוואה לסוללות ליתיום איון, הסוללה שלSERES 5 מציעה יתרונות משמעותיים כמו רמת בטיחות גבוהה ועמידות בטווח טמפרטורות רחב יותר כנגד התלקחות, ואורך חיים ארוך במיוחד (למעלה מ 1,000 מחזורי טעינה).
טעינה של SERES 5 יכולה להתבצע באמצעות עמדת טעינה ביתית חד או תלת פאזי (כ 8 שעות מ 10-90 אחוז) או בעמדה ציבורית מהירהDC - עד 100 קוט"ש.
---
סרס SERES 5 – בטיחות
SERES 5 כולל רדאר ומצלמה קדמיים, ושני רדארים אחוריים. יש כאן 6 כריות אוויר, הדגם זכה ב-5 כוכבי ריסוק במבחני ה-C-NCAP הסיניים (טרם נבחן באירופה), וציון רמת אבזור בטיחותי של 6 מתוך 8.
המערכות כאן כוללות מערכת בלימה אוטומטית בפני הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור רכבים בשטח מת ותנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מצב זחילה ושמירת מרכז נתיב, התראה על ערנות נהג, אזהרה על פתיחת דלת כאשר רכב חולף, בקרת עמעום אורות, בקרת נסיעה במנהרה ועוד.
---
סרס SERES 5 – נוסעים
למבחן התייצבה גרסת ההנעה הכפולה החזקה.
כבר בהשתלבות עירונית ניתן להתרשם מרמת השקט המעולה ומבידוד הרעשים המצוין לו דואג הזיגוג הכפול בחלונות.
המנוע עתיר כוח ומאפשר השתלבויות מהירות כהרף עין.
בשל השימוש בפלטפורמה ייעודית ולא זו הנסמכת על גרסת בעירה פנימית של הדגם, המתלים והבולמים מדויקים למדי בפעולתם, ותוכננו לעבוד עם משקל עצמי גבוה, בן 2,360 ק"ג (140 ק"ג יותר מגרסת ההנעה האחורית).
השיכוך מתבצע באופן בוגר ומרוסן, והסרס הזו נעימה מאד בתנועה עירונית.
יוצאים מהעיר ומגלים שרמת השקט ממשיכה להרשים, המושבים נוחים מאד ועוצמת המנוע נוכחת ומוחשית בכל האצה או עקיפה. הסרס פשוט משוגרת קדימה בכל מצב או מהירות, כיאה לרכב חשמלי בעל 576 כוחות סוס ובעל מומנט מידי.
תצוגת הנתונים המוקרנים על השמשה הקדמיים יעילים, ובלוח המחוונים אפשר לראות גם את תצוגת הרכבים הנמצאים ברכבים הסמוכים.
בכביש המפותל ההגה קל, מעט קל מדי אפילו, ולא מתקשר כל כך את מיקום הגלגלים. יחד עם זאת, זוויות הגלגול מתונות יחסית, ורמת האחיזה גבוהה.
לחיצה הגונה על הדוושה בסיום עיקול, תוציא במעט את הסרס 5 כפולת ההנעה מהמסלול המתוכנן תוך חריקת צמיגים, אך העניין נשלט למדי וחוזר די מהר לפעול תחת בקרות שמונעות מהכוח לברוח דרך סחרור גלגלים מיותר.
צריכת החשמל לא נבדקה באופן מעמיק לאור העובדה שהמבחן לא הקיף מאות רבות של קילומטרים. יחד עם זאת, ניכר היה שבנסיעה משולבת נתוני האמת היו נמוכים באחוזים בודדים לעומת נתוני צריכת החשמל המוצהרים ברכב בפועל, בהתאם לאחוזי הסוללה שנותרו ולמרחק שנגמע.
---
סרס SERES 5 – מסכמים
הסרס 5 מרשים. מאד מרשים, במיוחד בתמחור שלו, שנראה שניתנת עבורו תמורה מצוינת.
הסרס 5 שם בין הכוונות את ה-MG Marvel R, את הסקודה אנייק ואפילו את הג'נסיס GV60 המצוינת, ונראה שהוא בא כדי לעבוד.
עם עיצוב נאה, יוקרתי ואווירודינאמי, אבזור עשיר במיוחד לצד אבזור בטיחותי די מקיף, מידות מרווחות למשפחה הנהנית משני תאי אחסון – קדמי ואחורי, ובנוסף- טווח נסיעה חשמלית ראוי ומנועים עתירי כוחות סוס ויכולת, נראה שסרס 5 מוכן לצאת ללוחמה אלקטרונית, ושיש לו לא מעט אמצעי לחימה שיסייעו לו להצליח במלחמה על ליבו ועל כיסו של הלקוח המקומי.
SERES 5 - RWD / AWD
(הנעה אחורית / כפולה)
מחיר (₪) | 214,900/ 234,900 |
אורך (מ') | 4.71 |
רוחב (מ') | 1.93 |
גובה (מ') | 1.62 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.875 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,360/ 2,220 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 367 / 723 (+67 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 18 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר) | 500 / 483 |
הספק מנוע (כ"ס) | 295 / 576 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.8 / 4.2 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 80 |
משך טעינה ביתית AC (10%-90%)(דק') | 480 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 45 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 11/100 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 4 / 100,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה ומנוע) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |
סרס SERES - רקע
חברת SERES, יצרנית הרכבים החשמליים מסין, נוסדה בתחילת שנת 2016, בעקבות שיתוף פעולה בין שתי ענקיות רכב גלובליות– Dongfeng Motor, מקבוצות הרכב הגדולות בסין, וקבוצת הרכבSOKON , הנמנית בין 500 החברות הגדולות ביותר בסין, עם עבר עשיר בייצור של מכוניות מסחריות קלות וחלפים.
כיום לחברה קיימים מרכזי מחקר ופיתוח הנחשבים בחזית הטכנולוגיה בסין, בארצות הברית, בגרמניה וביפן.
יכולות הפיתוח והייצור הגבוהות של SERES מאפשרות פנייה לשווקים הגלובליים, ובהתאם לכך המותג החל משווק גם במבחר מדינות אירופאיות, לצד השוק הסיני.
הדגם הראשון של סרס שהגיע ארצה, ה-3, לא נחל הצלחה גדולה וחש בקושי גדול לחדור לשוק הרכב הישראלי, למרות שזה האחרון החל להסתער על כלי רכב חשמליים, רבים מהם מסין, תוך כדי שמתחולל שינוי שהחל לתפוס תאוצה בקצב אקספוננציאלי, במיוחד בשלוש השנים האחרונות.
את הסיבות לכך אפשר אולי למצוא בין היתר בכך שהדגם הראשון לא הביא איתו בשורה מבחינת עיצוב, טווח נסיעה, איכות ואבזור, בעיקר אבזור הבטיחות האקטיבית שנעדר ממנו כמעט לחלוטין.
כעת הדגם החדש, ה-5, מגיע לאחר שעשה שיעורי בית כהלכה, בכל תחום ותחום כפי שיפורט להלן, במטרה לכבוש את לב הלקוח הישראלי.
סרס SERES 5 – עיצוב חיצוני ומידות
הסרס 5 נמנה על קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, או כפי שהיבואן מכנה אותו, רכב פנאי חשמלי יוקרתי וספורטיבי.
כבר ממפרט הרכב ועוד לפני שישבנו בו, ניתן להבין כי כוונות היצרן רציניות, ושהגדרות ה"יוקרתי וספורטיבי" אכן יכולות להיכלל שם; יש לפנינו גרסה כפולת הנעה, עתירת סוסים וזריזת ביצועים, לצד מפרט עשיר המתקבל בכל הגרסאות, ושימוש בחומרים הלקוחים מעולמות הפרימיום.
עיצובו של ה-5 מעניין למדי, ודאי יותר מהדגם שקדם לו בישראל, ה-3, ומאופיין בקווים עגולים וזורמים המשדרים דינאמיות, יחידות תאורת לד מודרניות, מלפנים ומאחור, אלה שמאחור מעניינות אף הן בעיצובן ומחוברות ביניהן בפס לד אדום.
הצדודית היא של רכב פנאי קופה והמראה הכללי מוצלח עד מאד, עם מוטיבים הלקוחים מעולמות העיצוב המתקדם ביותר במיטב מכוניות הפרימיום העכשוויות.
בנוסף, היצרן לא ויתר על מגוון אלמנטים יוקרתיים כמו ידיות שקועות הנשלפות החוצה, חישוקי ענק 20", קורות דקיקות ומראה צידי של "גג צף", אף בולט ללא שבכה ועוד.
היצרן הצליח ליצור מראה ייחודי לדגם, לא משימה של מה בכך בין שאר עשרות המותגים והדגמים החדשים שנעים על הכבישים, ואף ויתר על ציון שם הדגם 5, אולי בשל העובדה שהשם SERES, שלעצמו ניתן לקריאה סימטרית משמאל ומימין, כותב את אותיות ה-S שבשמו כמו "5", ולכן האסוציאציה המיידית היא לדגם 5.
עם אורך בן 4.71 מ', רוחב של 1.93 מ' וגובה בן 1.62 מ', אלו לצד בסיס גלגלים של 2.875 מ', הציפייה היא למרכב מרווח ונוח לנוסעיו.
סרס SERES 5 – עיצוב פנימי, איכות חומרים והנדסת אנוש
כניסה פנימה ממשיכה להרשים, המושבים עוטים עור נאפה רך ונעים למגע, וגוון החום ברכב שאיתנו (אחד מתוך שלושה אפשריים) הולם אותם. ההגה קטום, מסך האינפוטיינמנט המרכזי גדול (15.6"), והוא מחליף כמעט כל כפתור פיזי ברכב.
מולנו פתרון יעיל ולא נפוץ של 2 משטחי טעינה לטובת הנהג והנוסע, וידית הילוכים קפיצית.
משטחי העור נמצאים גם על הדלתות עם קווי תפירה מוקפדים, ובהם משולבים משטחי עץ ופסי אלומיניום. המגע בחומרים נעים, וגם משטחים שלרוב נסתרים מהעין מאופיינים במגע רך ולא נוקשה. שאפו.
מאחורי ההגה מסך גדול כלוח מחוונים (12.3"), רב תצוגות ובחירה בין תצוגה בהירה של יום וכהה ללילה (מסונכרן גם עם המסך המרכזי).
המסך המרכזי מתפעל כאמור את כל מה שקורה ברכב, גם את פתחי מיזוג האוויר למשל, ובשעות הקצרות איתו גיליתי שיש לא מעט ללמוד על התפעול שלו, כדי שייהפך לאינטואיטיבי בעת נהיגה.
פיצ'רים חשובים ונפוצים כמיזוג אוויר מתאפשרים בקיצורי דרך שגם הם נמצאים במסך.
מאחור המרווח לראש ולרגליים טוב, חלונות הצד צרים מאד, לאחר ששילמו מחיר עם אלמנטים של העיצוב החיצוני. כאן יש פתחי מיזוג ושקעי טעינה.
תא המטען האחורי ממוצע במידותיו לקטגוריה, עם 367 ליטרים. מלפנים נמצא תא אחסון נוסף, המאפיין לא מעט רכבים חשמליים, ובו תוכלו לאחסן תיק קטן במסגרת נפחו בן 67 הליטרים.
סרס SERES 5 – אבזור
שני דגמי סרס 5 מגיעים ברמת אבזור אחידה, והיא גבוהה למדי.
תמצאו כאן מערכת שמע איכותית בת 11 רמקולים , הקרנת נתונים על השמשה הקדמית, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים ומצלמת 360, מצלמת תיעוד מקורית ודלת תא מטען חשמלית.
עוד תמצאו כניסה והפעלה ללא מפתח (הפעלת המנוע / מנועים על ידי לחיצה על הבלם ושילוב ל-D, כיבוי על ידי חנייה ויציאה מהרכב), תאורת אווירה בת 64 גוונים, בקרת אקלים דו אזורית, קיפול מראות חשמלי, קישוריות חוטית לסלולרי, מושבים קדמיים מוזזים חשמלית, מחוממים, מאווררים ובהם גם פונקציית מסאז'. זה של הנהג מצויד בזיכרונות. אלה האחוריים – בחימום.
לסרס 5 גג שקוף עצום, המתעגל ומשתפל בחלקו האחורי אל עבר דלת תא המטען. הגג השקוף מצויד בזכוכית כהה, אך עדיין בימים של שרב קיצי ישראלי, בהחלט נדרש הכיסוי שלו, שמגיע כיחידה נפרדת ומותקן ידנית.
עדכוני תוכנה מרחוק (OTA) צפויים להתאפשר כבר מנובמבר הקרוב.
---
סרס SERES 5 – מנועים, הנעה, מחירים, סוללה וטעינה
הסרס 5 מגיע בשתי תצורות הנעה. האחת כפולת מנועים וכפולת הנעה, השניה מצוידת במנוע אחד ובהנעה אחורית.
גרסת ההנעה האחורית (214,900 ₪) מצוידת במנוע חשמלי בעל הספק של 295 כ"ס, מומנט בן 42.8 קג"מ, וטווח נסיעה משולב מוצהר של 500 ק"מ (לפי תקן WLTP). התאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות,
גרסת הנעה כפולה (234,900 ₪) מצוידת במנוע נוסף לטובת הסרן הקדמי. ההספק המשולב עומד על 576 כ"ס, המומנט אדיר – 95.8 קג"מ. התאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות קצרות, וטווח הנסיעה המשולב המוצהר עומד על 483 ק"מ.
ל 2 הגרסאות סוללת ליתיום איירון פוספט בהספק של 80 קוט"ש המבטיחה עמידות ואמינות לאורך זמן.
בהשוואה לסוללות ליתיום איון, הסוללה שלSERES 5 מציעה יתרונות משמעותיים כמו רמת בטיחות גבוהה ועמידות בטווח טמפרטורות רחב יותר כנגד התלקחות, ואורך חיים ארוך במיוחד (למעלה מ 1,000 מחזורי טעינה).
טעינה של SERES 5 יכולה להתבצע באמצעות עמדת טעינה ביתית חד או תלת פאזי (כ 8 שעות מ 10-90 אחוז) או בעמדה ציבורית מהירהDC - עד 100 קוט"ש.
---
סרס SERES 5 – בטיחות
SERES 5 כולל רדאר ומצלמה קדמיים, ושני רדארים אחוריים. יש כאן 6 כריות אוויר, הדגם זכה ב-5 כוכבי ריסוק במבחני ה-C-NCAP הסיניים (טרם נבחן באירופה), וציון רמת אבזור בטיחותי של 6 מתוך 8.
המערכות כאן כוללות מערכת בלימה אוטומטית בפני הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור רכבים בשטח מת ותנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת מצב זחילה ושמירת מרכז נתיב, התראה על ערנות נהג, אזהרה על פתיחת דלת כאשר רכב חולף, בקרת עמעום אורות, בקרת נסיעה במנהרה ועוד.
---
סרס SERES 5 – נוסעים
למבחן התייצבה גרסת ההנעה הכפולה החזקה.
כבר בהשתלבות עירונית ניתן להתרשם מרמת השקט המעולה ומבידוד הרעשים המצוין לו דואג הזיגוג הכפול בחלונות.
המנוע עתיר כוח ומאפשר השתלבויות מהירות כהרף עין.
בשל השימוש בפלטפורמה ייעודית ולא זו הנסמכת על גרסת בעירה פנימית של הדגם, המתלים והבולמים מדויקים למדי בפעולתם, ותוכננו לעבוד עם משקל עצמי גבוה, בן 2,360 ק"ג (140 ק"ג יותר מגרסת ההנעה האחורית).
השיכוך מתבצע באופן בוגר ומרוסן, והסרס הזו נעימה מאד בתנועה עירונית.
יוצאים מהעיר ומגלים שרמת השקט ממשיכה להרשים, המושבים נוחים מאד ועוצמת המנוע נוכחת ומוחשית בכל האצה או עקיפה. הסרס פשוט משוגרת קדימה בכל מצב או מהירות, כיאה לרכב חשמלי בעל 576 כוחות סוס ובעל מומנט מידי.
תצוגת הנתונים המוקרנים על השמשה הקדמיים יעילים, ובלוח המחוונים אפשר לראות גם את תצוגת הרכבים הנמצאים ברכבים הסמוכים.
בכביש המפותל ההגה קל, מעט קל מדי אפילו, ולא מתקשר כל כך את מיקום הגלגלים. יחד עם זאת, זוויות הגלגול מתונות יחסית, ורמת האחיזה גבוהה.
לחיצה הגונה על הדוושה בסיום עיקול, תוציא במעט את הסרס 5 כפולת ההנעה מהמסלול המתוכנן תוך חריקת צמיגים, אך העניין נשלט למדי וחוזר די מהר לפעול תחת בקרות שמונעות מהכוח לברוח דרך סחרור גלגלים מיותר.
צריכת החשמל לא נבדקה באופן מעמיק לאור העובדה שהמבחן לא הקיף מאות רבות של קילומטרים. יחד עם זאת, ניכר היה שבנסיעה משולבת נתוני האמת היו נמוכים באחוזים בודדים לעומת נתוני צריכת החשמל המוצהרים ברכב בפועל, בהתאם לאחוזי הסוללה שנותרו ולמרחק שנגמע.
---
סרס SERES 5 – מסכמים
הסרס 5 מרשים. מאד מרשים, במיוחד בתמחור שלו, שנראה שניתנת עבורו תמורה מצוינת.
הסרס 5 שם בין הכוונות את ה-MG Marvel R, את הסקודה אנייק ואפילו את הג'נסיס GV60 המצוינת, ונראה שהוא בא כדי לעבוד.
עם עיצוב נאה, יוקרתי ואווירודינאמי, אבזור עשיר במיוחד לצד אבזור בטיחותי די מקיף, מידות מרווחות למשפחה הנהנית משני תאי אחסון – קדמי ואחורי, ובנוסף- טווח נסיעה חשמלית ראוי ומנועים עתירי כוחות סוס ויכולת, נראה שסרס 5 מוכן לצאת ללוחמה אלקטרונית, ושיש לו לא מעט אמצעי לחימה שיסייעו לו להצליח במלחמה על ליבו ועל כיסו של הלקוח המקומי.
SERES 5 - RWD / AWD
(הנעה אחורית / כפולה)
מחיר (₪) | 214,900/ 234,900 |
אורך (מ') | 4.71 |
רוחב (מ') | 1.93 |
גובה (מ') | 1.62 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.875 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,360/ 2,220 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 367 / 723 (+67 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 18 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר) | 500 / 483 |
הספק מנוע (כ"ס) | 295 / 576 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.8 / 4.2 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 80 |
משך טעינה ביתית AC (10%-90%)(דק') | 480 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 45 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 11/100 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 4 / 100,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה ומנוע) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |