סקודה ENYAQ iV החשמלית- השקת עיתונאים

סקודה ENYAQ iV החשמלית- השקת עיתונאים
צילום תמונות: רונן טופלברג

צ'מפיון מוטורס השיקה הבוקר את דגם הפנאי החדש של סקודה, ה- Enyaq iV, כשלראשונה מדובר ברכב כל חשמלי מבית המותג. ישראל היא השוק הראשון לשיווק הדגם מחוץ לגבולות אירופה. הדגם מבטיח טווח נסועה מכובד בין טעינות, יוצע ב-6 רמות גימור שונות, ויהיה שלכם תמורת החל מ- 189,990 ₪, לפני אגרת רישוי בגובה 530 ש"ח. חזרנו מההשקה עם הפרטים

טל אבן | 05/10/21

לאחר כ-30 שנים מאז תחילת שיווק סקודה בישראל, נחשף היום האנייק החשמלי.

לרכב פלטפורמה MEB ייעודית של קבוצת פולקסוואגן, המאפשרת מרכז כובד נמוך לשם יציבות ותכנון יעיל וחכם של תא הנוסעים.

את הרכב, המגיע בהספק של 204 כ"ס, מניע הציר האחורי, הוא מזנק ל-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות, ומספר על 517 ק"מ בממוצע (בהתאם לאופי הנהיגה ולתנאי הדרך) בין טעינות, לפי תקני WLTP המחמירים.

קיבולת הסוללה עומדת על 82 קוט"ש, ועמדות טעינה מהירות יוכלו לטעון את הסוללה בקצב שבין 50 ל- 175 קוט"ש.

יצוין, כי 20 הרכבים הראשונים שכבר הגיעו ארצה אינם מיועדים לשיווק, אלא בעיקר לנסיעות מבחן וכרכבי תצוגה באולמות של סקודה בארץ, ורק בהם יכולת הטעינה המהירה נמוכה יותר ועומדת על 125 קוט"ש. ברכבים אלה קיימים שינויים מינוריים אל מול אלה שיימכרו בפועל לקהל הרחב, ותחילת האספקה ללקוחות מדברת, כפי הנראה, על פברואר 2022.

התרשמות ראשונית מהאנייק מגלה רכב נאה למדי ומרשים בנוכחותו, עם 4,64 מ' לאורך, 1.87 מ' לרוחב ו-1.61 מ' לגובה. בסיס הגלגלים מכובד אף הוא ועומד על 2.76 מ'. נפח תא המטען גדול, עם 585 ל'. קוטר הסיבוב קטן למדי, אפילו מהפאביה הקטנה מבית סקודה, עם 9.3 מ' בלבד. מאחור הרצפה שטוחה לחלוטין לרווחת היושבים.

בחזית יחידות תאורת לד, כאשר החל מרמת הגימור השניה יש אלומת מטריקס עם טווח תאורה דינמי, פיזור אור משתנה ותאורת פניה. גם מאחור תאורת לד עם איתות דינאמי.

ברמות הגימור הבכירות יותר (Suite, Eco Suite) ישנן כ- 130 נורות לד זעירות הנותנות אפקט כניסה מרשים. חישוקי הגלגלים הינם בקוטר 19או 20", בהתאם לרמת הגימור.

הרכב מוצע בשש רמות גימור ועיצוב שונות, כשלכל רמה מותאמים ריפודים, דיפונים וגימורים שונים.

רמת הגימור הראשונה- Loft (189,990 ₪) כוללת ריפודי בד בשילוב עור מלאכותי, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה 13" הכולל קישוריות לניידים ותמיכה מלאה בעברית, מערכת שמע בת 8 רמקולים, מושב נהג חשמלי עם זיכרון, בקרת אקלים דו אזורית ופתחי מיזוג אחוריים, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, הגה מחומם עם בורר שליטה בבלימה הרגנרטיבית (לה יש 4 דרגות), כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה ב-10 גוונים ובורר בין 5 מצבי נהיגה.

סעיף הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, לרבות אחת בין היושבים מלפנים, בלימת חירום אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, חיישני חניה מלפנים ומאחור וזיהוי מכשולים מלפנים ומאחור בעת תמרון.  

רמת הגימור השניה – Lodge (224,990 ₪) מוסיפה שקע 230v, 2 שקעי usb-c מאחור (נוספים על השניים הקיימים מלפנים בגרסת לופט), גג שמש חשמלי, אזור אקלים נוסף נפרד מאחור, חימום למושבים הקדמיים, תמונת 360 מעלות במסך, וילונות נגללים בחלונות האחוריים ופתיחה חשמלית של תא המטען ללא מגע יד.

בגרסה זו כיסויי המושבים עשויים 40% צמר טבעי ו-60% פוליאסטר מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. לוח המחוונים כאן עטוי בבד. הגימור כאן בגוונים בהירים.

רמת הגימור השלישית,Lounge  (228,990 ₪)  מציעה אבזור דומה לגרסת Lodge, אך כאן ישנו שילוב עור ובד מיקרו פייבר ייחודי suedia, גם מעל לוח המחוונים. הדיפונים כאן צבעוניים והתפרים בגוונים מנוגדים.

הרמה הרביעית, Suite (242,990 ₪), כוללת בנוסף ריפודי עור מלא בצבע שחור, עם תפרים ודיפונים בגוון קוניאק, הקרנת לוגו לרכב בתאורת האווירה, מושב נוסע חשמלי עם זיכרונות, פונקציית עיסוי לנהג, משענות ראש מתכווננות לשני המושבים מאחור ושולחנות מתקפלים בגב המושבים הקדמיים (2 התוספות האחרונות קיימות רק ברמת גימור זו), גריל קדמי בשילוב נורות לד, גימורי שחור פיאנו מבריק והקרנת סמל סקודה בפתיחת הדלתות.

הרמה מעל, EcoSuite (גם היא 242,990 ₪) מציעה מושבים בצבע חום קוניאק, עם דגש על שמירה על הסביבה בתהליך יצירת העור. התפרים כאן מנוגדים בצבעם – אפור אבן.

רמת הגימור העליונה, SportLine (260,990 ₪) מציעה חישוקי 20" בעיצוב שונה מהשתיים הנמוכות יותר, ריפודי עור בשילוב אלקנטרה, גימור סיבי פחמן וגימור מושחר של אלמנטים חיצוניים כמו גם התקרה הפנימית. כאן נמצא בנוסף שלדה אדפטיבית עם שיכוך רציף והגה תלת חישורי (דו חישורי בשאר) עם תפירה אפורה.