סוזוקי ויטרה היברידי - מבחן דרכים

סוזוקי ויטרה היברידי - מבחן דרכים
צילום תמונות: טל אבן

ה-SUV הקטן של סוזוקי, הויטרה, קיבל כעת תגבור חשמלי, וזו היתה סיבה מצוינת לקחת אותו בגרסתו החדשה למבחן דרכים. לפניכם המסקנות שעלו שם.

טל אבן | 06/06/21

את הויטרה פגשנו לפני כשנתיים בגרסת ההנעה הקדמית ומנוע 1.4 החדש דאז, וכשנה מאוחר יותר בגרסה המעודכנת, שלא רק שהוסיפה הנעה כפולה לאותו המנוע, אלא שהגיעה בנוסף עם ארסנל מערכות הבטיחות האקטיבית המקובלות, שנעדרו מהדגם שקדם לו.

הפעם הויטרה מגיע במהדורה ההיברידית, עם תגבור חשמלי קל, "Mild Hybrid".

המרכב נותר כפי שהיה, עם עיצוב רענן וצעיר, במיוחד בשילוב הצבעים העזים עם הגג השחור, וההבחנה העיקרית של הדגם ההיברידי נוגעת בכיתובי "Hybrid" מתבקשים מסביבו, ובפנסים האחוריים האדומים שקיבלו פסי לד.

גם בפנים העיצוב נותר כשהיה, כשכאן, בגרסה הבכירה  GLX-V (142,000 ₪), מתייצב מסך מקורי צבעוני בן 7" ולא מסך ה-10.2" הגדול שפותח בארץ, הנמצא בגרסת הכניסה, GLX (137,000 ₪). עוד נמצא בגרסה הבכירה ריפודים משולבים זמש נעים ודמוי עור, חיישני חניה מלפנים ומאחור, פנסי איתות במראות ושעון אנלוגי חביב בין 2 פתחי המיזוג הראשיים. האבזור הנוסף שכאן נמצא ברובו גם בגרסת הבנזין בעל ההנעה הקדמית. (135,000 ₪).

בדגם הנבחן נמצא כאמור מסך מקורי בעל קישוריות לטלפונים חכמים ומצלמת רוורס מצוינת, אך משום מה סירב לנגן רצועות מוזיקה דרך הבלותוס', שזיהה מייד את המכשיר הנייד. יתכן ונדרש היה סנכרון מחדש, יתכן גם שהיה זה פיצ'ר כלשהו שלא הופעל כהלכה ,למרות מספר ניסיונות.

מערכות הבטיחות התקניות נמצאות גם בדגם ההיברידי, עם 7 כריות אוויר, זיהוי כלי רכב בשטח מת, בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורים ושליטה באורות גבוהים.

לוח המחוונים נותר כשהיה, פונקציונלי עם תצוגה פשוטה ונהירה, כשאל התפריט במרכזו נוסף גם תרשים פעולת צמד המנועים והסוללה ברכב, מה מזין את מה ומה מניע את הגלגלים בכל רגע נתון.

נפח מנוע הבנזין נותר זהה, 1.4 ליטרים, ולמרות שהספקו ירד מ-140 ל-129 כ"ס עם מומנט בן 24 קג"מ (22.4 קג"מ במנוע גרסת הבנזין), התחושה נמרצת אף יותר, במיוחד בתחילת תנועה, שם התגובה לדוושה הימנית מיידית, המאפיינת מכוניות בעלות הנעה חשמלית חלקית או מלאה. התאוצה ל-100 קמ"ש נותרה זהה, עם 9.5 שניות.

תחילת תנועה בעיר מגלה מייד את הסיוע של המנוע החשמלי הזעיר, שממהר להיכנס לעבודה בכל הזדמנות שהוא רק מוצא לנכון, אם זה בהדממת המנוע ברמזורים, בזחילה בפקק או בהרפיית הדוושה בכביש המהיר, והחיווי של השימוש בחשמל מופיע מייד בלוח במחוונים.

בצד הפחות מרשים ניתן היה לגלות שבפקק או בהמתנה ברמזור, התייעלות הצריכה והשימוש בחשמל מצמצמים גם את יעילות עבודת המזגן, שהופך לפתע למאוורר בלבד, כשמיד עם הגברת המהירות המזגן חוזר לעבוד במלוא תפוקתו.

בזמן נסיעה הגיר הפלנטרי בן ששת ההילוכים הקדמיים עובד באופן חלק והרמוני, והתחושה היא ששופר השקט היחסי ברכב, ורמת ה- NVH באופן כללי, אל מול מה שזכור לי בגרסת ה-1.4 בנזין נטולת הסיוע החשמלי, טובה יותר.

התנהגות הרכב צפויה ובטוחה, שיכוך המהמורות טוב ברוב סוגי הכביש ובאופן כללי הויטרה לא באמת דוחק בנהג לעבור למוד של נהיגה ספורטיבית או נמרצת יתר על המידה.

את המבחן כולו סיים הויטרה עם ממוצע צריכת דלק של 6.9 ליטרים לכל מאה ק"מ של נסועה, שהם כ-14.5 ק"מ לליטר, טוב בכמעט 2 ק"מ לליטר מגרסת הבנזין 1.4 בעלת ההנעה הקדמית שנבחנה כאן בעבר.

---

הויטרה שומרת על מוניטין איכות ואמינות, שמירה על ערך ואחזקה במחירים שפויים.

העיצוב צעיר ונעים לעין, עם שילובי צבעים מרעננים וצביעה דו גונית, התפעול פשוט והביצועים טובים.

כעת, עם התוספת ההיברידית למשפחה, ניתן לקבל צריכת דלק טובה אף יותר, רמת שקט כוללת טובה יותר מדגמי הבנזין הרגילים, כשמה שפוגע מעט בחגיגה כאן זה המזגן שמאבד במשהו מיעילותו בתנועה איטית מאד או בעמידה בפקקים, שם החשמל מבקש לנהל את העניינים.

הויטרה היה ונותר אחת מהבחירות הטובות בשוק רכבי הפנאי הקטנים המשווקים כאן, וכעת אולי אף יותר.