ניסאן אקסטרייל החדש במבחן דרכים
הדור החדש של ה- X-Trail, רכב הפנאי הקומפקטי מבית ניסאן, מביא איתו כמה בשורות וכמה תצורות הנעה, לצד שמירה מבורכת על קו מעט שמרני. לקחתי את גרסת הבנזין עם התגבור החשמלי הקל (Light Hybrid) למבחן מקיף.
ניסאן אקסטרייל – רקע
דגם הפנאי הקומפקטי של ניסאן, זה שנמצא בין הקשקאי לפאת'פיינדר, החל דרכו בשנת 2000. מאז עבר אבולוציה, וכעת, בדור הרביעי לדגם, הוא מעוצב וטכנולוגי יותר, ובגרסה הנבחנת אף מציע 7 מקומות ישיבה בכל רמות הגימור.
האקסטרייל הנוכחי חולק פלטפורמה עם מיצובישי אאוטלנדר הנוכחי, אך מקפיד לשמור על זהות מובחנת ועיצוב שאינו פורץ גבולות, המזוהים עם ניסאן.
בניגוד לדורות קודמים, הדגם לא מוצע בשווקים השונים בעולם בגרסאות דיזל, ולגרסת הבנזין מיילד הייבריד הנבחנת נוספו גם גרסאות היברידיות E-power ו-E-Force (כפולת הנעה ומנועים), בהן מנוע הבנזין משמש כגנרטור בלבד, המייצר חשמל עבור המנוע החשמלי, שהוא זה שמניע את גלגלי הרכב.
ניסאן אקסטרייל – עיצוב חיצוני, מימדים
עם 4.68 מ' לאורך, 1.84 מ' לרוחב וגובה בן 1.72 מ', האקסטרייל גבה ב-1.5 ס"מ, התרחב ב-2 ס"מ והתקצר בס"מ בודד לעומת קודמו; בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (2.705 מ').
עם עיצוב זוויתי וקובייתי מעט מבעבר, מה שמוסיף למראה הקשוח ולאופי המסוקס שאמור להיות לרכב מסוגו של האקסטרייל, התוצאה נאה מאד ומרשימה, המקפידה גם לשמור על קו מוכר של הדגם.
מלפנים יחידות תאורה מפוצלות, עם פסי לד מתחת לקו מכסה המנוע ויחידות ראשיות הנעוצות בפגוש הגדול. במרכז גריל טרפזי שחור ודומיננטי, וגם בחלק התחתון גריל שחור ושפה מוכספת, להשלמת המראה הקלאסי של רכב פנאי.
מהצד חישוקי 18", חצאיות עם פסי ניקל, חלונות מושחרים, קורות שחורות למראה גג צף, כשזו האחורית אלכסונית.
מאחור ספוילר גג, חלון עם מסגרת שחורה, יחידות תאורה גדולות הנמתחות לצידי הרכב, כיתוב XTRAIL גדול וגם כאן – דמוי דיפיוזר מוכסף בחלק התחתון של הפגוש.
---
ניסאן אקסטרייל – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
למבחן התייצבה גרסתAcenta Tech , שלישית מבין ארבע רמות הגימור המוצעות.
ברכב ההדגמה הותקנו גם ריפודי עור (אמיתי) בתשלום נוסף של 8,000 ש"ח, שהפכו את שם הדגם המשווק ל- Premium Tech. הריפודים הללו רכים ונעימים למגע, ומוסיפים לא מעט לתחושה יוקרתית בתא, לצד 2 המסכים הגדולים (12" ו- 12.3" למסך המרכזי וללוח המחוונים בהתאמה), המותקנים בגרסה זו.
מסביב נעשה שימוש בחומרים איכותיים, לרבות עור, פסי ניקל ובד עם טקסטורה מעניינת בדלתות ועל גבי הדשבורד, בקונסולה המרכזית ובמכסה התא שבין המושבים הקדמיים. ההרכבה מרגישה איכותית.
שמחתי לגלות כאן הרבה כפתורים שנשארו פיזיים, וחסכו ממני את הצורך לתפעל מערכות כמו מזגן ומערכת שמע דרך המסך המרכזי. זה מצידו ידידותי לשימוש, אינו מעמיס יותר מדי מסכי משנה ואפשרויות, ומגיב מהר ללחיצות.
בקונסולה המרכזית המרחפת (מתחתיה תא אחסון ענק) תמצאו ידית הילוכים חשמלית ונוחה לתפעול, ומיעוט כפתורים (בלם יד, אוטו הולד ותוכניות נהיגה), המאפשרים כולם תפעול אינטואיטיבי, לצד מראה נקי.
המושבים עצמם נוחים ורחבים, והראות החוצה טובה בסיוע הישיבה הגבוהה. (כוונון המושב כאן ידני). גוון העור שנבחר כאן הוא חום כהה, ויחד עם הגג הפנורמי נותנים תחושה אוורירית למדי.
שורת המושבים השניה נמצאת על מסילה, מול היושבים כאן שקעי טעינה ופתחי מיזוג, ואת זווית גב המושבים ניתן לקבוע כרצוי. הישיבה לשני מבוגרים נוחה, המקום לרגליים טוב (כל עוד לא מגזימים בהזזת המושבים קדימה), כך גם לכתפיים ולראש, שאינו סובל מהנמכת הגג לטובת הגג הפנורמי.
השורה השלישית תאכלס בקלות 2 ילדים, כל עוד אלה שיושבים מלפניהם, ובהנחה שאינם גבוהים מהממוצע, יסיטו מעט את המושבים שלהם קדימה, ואז 7 נוסעים יכולים לחיות זה עם זה בשלום, פחות או יותר. משענות הראש בשורה השלישית ניתנים להנמכה מלאה כשאינם בשימוש, כדי שלא לפגוע בשדה הראייה של הנהג.
כשכל המושבים בשימוש, תא המטען אינו גדול במיוחד (120 ליטרים), כשמתחת לרצפתו ניתן לאחסן את מגש הגלילה האחורי לצד ערכת הניפוח, וכמה חפצים קטנים מסביב. קיפול 2 המושבים האחוריים כבר נותן נפח שימושי לצרכים המשפחתיים – ועומד על 485 ליטרים. קיפול מלא הכולל את שורת המושבים השנייה, כבר נותן חלל הטענה גדול למדי, עם כמעט 1,300 ליטרים.
---
ניסאן אקסטרייל – אבזור, מחיר
רמת הגימור הנבחנת היא כאמור ה-Acenta Tech שמחירה 222,490 ₪. תוספת עבור ריפודי העור היא כאמור 8,000 ₪.
בעבור סכום זה תקבלו בנוסף למה שצוין לעיל גם קישוריות לניידים (של אפל אלחוטית), מערכת שמע משודרגת מבית Bose (8 רמקולים וסאב), מצלמות 360, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול הגיר מהכפתורים שמאחורי ההגה, קיפול חשמלי למראות הצד ותאורת אווירה בקונסולה המרכזית.
בתחום החיישנים תמצאו חיישני גשם, חנייה (קדמיים ואחוריים) ותאורה.
הערה קטנה, המופנית ליצרנים רבים ולא רק לניסאן, בדבר אבזור חסר שקיים רק בזו הבכירה – (בניסאן זו Tekna): התא הקטן שמאכלס יפה את הטלפון הנייד בקונסולה המרכזית, מציע הטענה אלחוטית רק בגרסה הבכירה;
בעידן בו יש קישוריות לניידים ושיקוף תכנים (בעיקר לצרכי ניווט והזרמת מדיה) תופס משמעות נכבדה בעת הנהיגה, ראוי לתת את מקסימום אפשרויות ההטענה של המכשיר הנייד בכל רמות הגימור.
ניסאן אקסטרייל – בטיחות
כלל רמות הגימור קיבלו ציון בטיחות 7 מתוך 8.
יש כאן 7 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות אקטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, התרעה בפני עייפות נהג ובקרת שיוט אדפטיבית.
---
ניסאן אקסטרייל – מערכת הנעה
רכב המבחן מגיע עם מנוע שבו 3 צילינדרים, בנפח 1.5 ליטרים. לצידו מנוע חשמלי זעיר המסייע בעיקר בתנועה עירונית איטית במהירויות הנמוכות מ-18 קמ"ש, בעמידה בפקקים ועוד.
מנוע הבנזין מפיק 163 כוחות סוס ומומנט מירבי נדיב בדמות 30.6 קג"מ בטווחי סל"ד נמוכים (החל מ-1,800 סיבובים לדקה).
הנתון המוצהר לזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש עומד על 9.6 שניות; ההנעה היא קדמית ואל המנוע משודכת תיבה רציפה Xtronic CVT.
---
ניסאן אקסטרייל – נוסעים, צריכת דלק
כבר בתנועה עירונית ניתן להבחין כמה שיחידת ההנעה שקטה, שיכוך מערכת הבולמים והמתלים טוב, ויש איזון מוצלח למדי שמצליח להעניק נסיעה שאינה רכה או קשיחה יתר על המידה. הישיבה גבוהה ושלטת, מערך המצלמות מסייע, ומידות שאינן חריגות לסגמנט מאפשרים תנועה קלילה בעיר. התגובה לדוושת התאוצה טובה, וניתן להשתלב בזריזות בתנועה.
מחוץ לעיר רמת הבידוד האקוסטי ממשיכה להרשים, והמנוע עובד באופן יעיל יחד עם הגיר, שלעיתים מרגיש כמו גיר פלנטרי.
רק תחת האצה חזקה, או בטיפוס הררי, מחט הסל"ד עולה אל על ואז גם המנוע משמיע קולו באופן מורגש, כזה שגם מסגיר את היותו תלת צילינדרי.
במצב זה התאוצה נחושה ואף מפתיעה, לאור ציפיות לא מאד גבוהות מנתון תאוצה של 9.6 שניות ל-100 קמ"ש ומשקל עצמי הקרוב ל-1.7 טונות.
האקסטרייל צובר מהירות בקצב מרשים וניכר שייתן מענה מספק לרוב המכריע של נהגיו. מעבר לכך, בנהיגה דינאמית, האקסטרייל ישמור על הנוסעים דרך אחיזת כביש גבוהה וזוויות גלגול מתונות.
היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 13.7 ק"מ לליטר בנזין. בפועל, נסיעה משולבת, שכללה לא מעט שיוט בכבישים מהירים, חתמה את המבחן עם צריכה של 12.1 ק"מ לליטר.
---
ניסאן אקסטרייל – מסכמים
ניסאן אקסטרייל מציע באופן כללי גישה מעט שמרנית, במובן הטוב של המילה. זה מתחיל במראה החיצוני, שאינו מתאמץ להגדיר מחדש את המראה של מרכב עתידני, דרך העיצוב הפנימי שייתן לכם די מהר תחושה ש"אתם בבית", ועד ליחידת ההנעה בגרסה הנבחנת, שמציעים כולם מתכון קלאסי לרכב פנאי קומפקטי בעל 7 מושבים, שייתן מענה נאות ברוב המקרים, כל עוד לא מדובר בשבעה מבוגרים פול סייז, אלא יותר בארבעה מבוגרים ושלושה ילדים לא גדולים.
יחידת ההנעה כוללת אמנם מנוע עזר חשמלי, אך אופייה אינו שונה מהותית מהנעה בנזינית טובה ומוכרת, וגם כאן, שילוב המנועים נותן מחץ מספק לרכב מהסגמנט.
האקסטרייל מאובזר למדי, רמות המחיר תואמות, פחות או יותר, את מה שקורה בסגמנט, הוא בטיחותי, שקט ונעים בעיר ומחוצה לה ומתנהג באופן שישרה ביטחון בידי הנהג.
בשל כל אלה, אם אתם מחפשים רכב גדול, יעיל וחסכוני באופן יחסי, האקסטרייל צריך להיכלל ברשימת הדגמים שעליכם לבחון.
Nissan X-TRAIL 1.5 LIGHT HYBRID Acenta Tech
מחיר (₪) | 222,490 |
אורך (מ') | 4.68 |
רוחב (מ') | 1.84 |
גובה (מ') | 1.72 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.705 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1676 |
נפח תא מטען/ כששורה שניה מקופלת / כשכל המושבים מקופלים (ל') | 120 / 485 / 1,298 |
מרווח גחון (ס"מ) | 20 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 13.7 / 12.1 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין , 1,500 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 3 טורי, מיילד הייבריד MHEV 48V |
תיבת הילוכים, הנעה | רציפה, קדמית |
הספק מנוע (כ"ס) | 163 |
מומנט (קג"מ) | 30.6 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9.6 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |
ניסאן אקסטרייל – רקע
דגם הפנאי הקומפקטי של ניסאן, זה שנמצא בין הקשקאי לפאת'פיינדר, החל דרכו בשנת 2000. מאז עבר אבולוציה, וכעת, בדור הרביעי לדגם, הוא מעוצב וטכנולוגי יותר, ובגרסה הנבחנת אף מציע 7 מקומות ישיבה בכל רמות הגימור.
האקסטרייל הנוכחי חולק פלטפורמה עם מיצובישי אאוטלנדר הנוכחי, אך מקפיד לשמור על זהות מובחנת ועיצוב שאינו פורץ גבולות, המזוהים עם ניסאן.
בניגוד לדורות קודמים, הדגם לא מוצע בשווקים השונים בעולם בגרסאות דיזל, ולגרסת הבנזין מיילד הייבריד הנבחנת נוספו גם גרסאות היברידיות E-power ו-E-Force (כפולת הנעה ומנועים), בהן מנוע הבנזין משמש כגנרטור בלבד, המייצר חשמל עבור המנוע החשמלי, שהוא זה שמניע את גלגלי הרכב.
ניסאן אקסטרייל – עיצוב חיצוני, מימדים
עם 4.68 מ' לאורך, 1.84 מ' לרוחב וגובה בן 1.72 מ', האקסטרייל גבה ב-1.5 ס"מ, התרחב ב-2 ס"מ והתקצר בס"מ בודד לעומת קודמו; בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (2.705 מ').
עם עיצוב זוויתי וקובייתי מעט מבעבר, מה שמוסיף למראה הקשוח ולאופי המסוקס שאמור להיות לרכב מסוגו של האקסטרייל, התוצאה נאה מאד ומרשימה, המקפידה גם לשמור על קו מוכר של הדגם.
מלפנים יחידות תאורה מפוצלות, עם פסי לד מתחת לקו מכסה המנוע ויחידות ראשיות הנעוצות בפגוש הגדול. במרכז גריל טרפזי שחור ודומיננטי, וגם בחלק התחתון גריל שחור ושפה מוכספת, להשלמת המראה הקלאסי של רכב פנאי.
מהצד חישוקי 18", חצאיות עם פסי ניקל, חלונות מושחרים, קורות שחורות למראה גג צף, כשזו האחורית אלכסונית.
מאחור ספוילר גג, חלון עם מסגרת שחורה, יחידות תאורה גדולות הנמתחות לצידי הרכב, כיתוב XTRAIL גדול וגם כאן – דמוי דיפיוזר מוכסף בחלק התחתון של הפגוש.
---
ניסאן אקסטרייל – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
למבחן התייצבה גרסתAcenta Tech , שלישית מבין ארבע רמות הגימור המוצעות.
ברכב ההדגמה הותקנו גם ריפודי עור (אמיתי) בתשלום נוסף של 8,000 ש"ח, שהפכו את שם הדגם המשווק ל- Premium Tech. הריפודים הללו רכים ונעימים למגע, ומוסיפים לא מעט לתחושה יוקרתית בתא, לצד 2 המסכים הגדולים (12" ו- 12.3" למסך המרכזי וללוח המחוונים בהתאמה), המותקנים בגרסה זו.
מסביב נעשה שימוש בחומרים איכותיים, לרבות עור, פסי ניקל ובד עם טקסטורה מעניינת בדלתות ועל גבי הדשבורד, בקונסולה המרכזית ובמכסה התא שבין המושבים הקדמיים. ההרכבה מרגישה איכותית.
שמחתי לגלות כאן הרבה כפתורים שנשארו פיזיים, וחסכו ממני את הצורך לתפעל מערכות כמו מזגן ומערכת שמע דרך המסך המרכזי. זה מצידו ידידותי לשימוש, אינו מעמיס יותר מדי מסכי משנה ואפשרויות, ומגיב מהר ללחיצות.
בקונסולה המרכזית המרחפת (מתחתיה תא אחסון ענק) תמצאו ידית הילוכים חשמלית ונוחה לתפעול, ומיעוט כפתורים (בלם יד, אוטו הולד ותוכניות נהיגה), המאפשרים כולם תפעול אינטואיטיבי, לצד מראה נקי.
המושבים עצמם נוחים ורחבים, והראות החוצה טובה בסיוע הישיבה הגבוהה. (כוונון המושב כאן ידני). גוון העור שנבחר כאן הוא חום כהה, ויחד עם הגג הפנורמי נותנים תחושה אוורירית למדי.
שורת המושבים השניה נמצאת על מסילה, מול היושבים כאן שקעי טעינה ופתחי מיזוג, ואת זווית גב המושבים ניתן לקבוע כרצוי. הישיבה לשני מבוגרים נוחה, המקום לרגליים טוב (כל עוד לא מגזימים בהזזת המושבים קדימה), כך גם לכתפיים ולראש, שאינו סובל מהנמכת הגג לטובת הגג הפנורמי.
השורה השלישית תאכלס בקלות 2 ילדים, כל עוד אלה שיושבים מלפניהם, ובהנחה שאינם גבוהים מהממוצע, יסיטו מעט את המושבים שלהם קדימה, ואז 7 נוסעים יכולים לחיות זה עם זה בשלום, פחות או יותר. משענות הראש בשורה השלישית ניתנים להנמכה מלאה כשאינם בשימוש, כדי שלא לפגוע בשדה הראייה של הנהג.
כשכל המושבים בשימוש, תא המטען אינו גדול במיוחד (120 ליטרים), כשמתחת לרצפתו ניתן לאחסן את מגש הגלילה האחורי לצד ערכת הניפוח, וכמה חפצים קטנים מסביב. קיפול 2 המושבים האחוריים כבר נותן נפח שימושי לצרכים המשפחתיים – ועומד על 485 ליטרים. קיפול מלא הכולל את שורת המושבים השנייה, כבר נותן חלל הטענה גדול למדי, עם כמעט 1,300 ליטרים.
---
ניסאן אקסטרייל – אבזור, מחיר
רמת הגימור הנבחנת היא כאמור ה-Acenta Tech שמחירה 222,490 ₪. תוספת עבור ריפודי העור היא כאמור 8,000 ₪.
בעבור סכום זה תקבלו בנוסף למה שצוין לעיל גם קישוריות לניידים (של אפל אלחוטית), מערכת שמע משודרגת מבית Bose (8 רמקולים וסאב), מצלמות 360, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול הגיר מהכפתורים שמאחורי ההגה, קיפול חשמלי למראות הצד ותאורת אווירה בקונסולה המרכזית.
בתחום החיישנים תמצאו חיישני גשם, חנייה (קדמיים ואחוריים) ותאורה.
הערה קטנה, המופנית ליצרנים רבים ולא רק לניסאן, בדבר אבזור חסר שקיים רק בזו הבכירה – (בניסאן זו Tekna): התא הקטן שמאכלס יפה את הטלפון הנייד בקונסולה המרכזית, מציע הטענה אלחוטית רק בגרסה הבכירה;
בעידן בו יש קישוריות לניידים ושיקוף תכנים (בעיקר לצרכי ניווט והזרמת מדיה) תופס משמעות נכבדה בעת הנהיגה, ראוי לתת את מקסימום אפשרויות ההטענה של המכשיר הנייד בכל רמות הגימור.
ניסאן אקסטרייל – בטיחות
כלל רמות הגימור קיבלו ציון בטיחות 7 מתוך 8.
יש כאן 7 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות אקטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, התרעה בפני עייפות נהג ובקרת שיוט אדפטיבית.
---
ניסאן אקסטרייל – מערכת הנעה
רכב המבחן מגיע עם מנוע שבו 3 צילינדרים, בנפח 1.5 ליטרים. לצידו מנוע חשמלי זעיר המסייע בעיקר בתנועה עירונית איטית במהירויות הנמוכות מ-18 קמ"ש, בעמידה בפקקים ועוד.
מנוע הבנזין מפיק 163 כוחות סוס ומומנט מירבי נדיב בדמות 30.6 קג"מ בטווחי סל"ד נמוכים (החל מ-1,800 סיבובים לדקה).
הנתון המוצהר לזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש עומד על 9.6 שניות; ההנעה היא קדמית ואל המנוע משודכת תיבה רציפה Xtronic CVT.
---
ניסאן אקסטרייל – נוסעים, צריכת דלק
כבר בתנועה עירונית ניתן להבחין כמה שיחידת ההנעה שקטה, שיכוך מערכת הבולמים והמתלים טוב, ויש איזון מוצלח למדי שמצליח להעניק נסיעה שאינה רכה או קשיחה יתר על המידה. הישיבה גבוהה ושלטת, מערך המצלמות מסייע, ומידות שאינן חריגות לסגמנט מאפשרים תנועה קלילה בעיר. התגובה לדוושת התאוצה טובה, וניתן להשתלב בזריזות בתנועה.
מחוץ לעיר רמת הבידוד האקוסטי ממשיכה להרשים, והמנוע עובד באופן יעיל יחד עם הגיר, שלעיתים מרגיש כמו גיר פלנטרי.
רק תחת האצה חזקה, או בטיפוס הררי, מחט הסל"ד עולה אל על ואז גם המנוע משמיע קולו באופן מורגש, כזה שגם מסגיר את היותו תלת צילינדרי.
במצב זה התאוצה נחושה ואף מפתיעה, לאור ציפיות לא מאד גבוהות מנתון תאוצה של 9.6 שניות ל-100 קמ"ש ומשקל עצמי הקרוב ל-1.7 טונות.
האקסטרייל צובר מהירות בקצב מרשים וניכר שייתן מענה מספק לרוב המכריע של נהגיו. מעבר לכך, בנהיגה דינאמית, האקסטרייל ישמור על הנוסעים דרך אחיזת כביש גבוהה וזוויות גלגול מתונות.
היצרן מצהיר על צריכת דלק ממוצעת של 13.7 ק"מ לליטר בנזין. בפועל, נסיעה משולבת, שכללה לא מעט שיוט בכבישים מהירים, חתמה את המבחן עם צריכה של 12.1 ק"מ לליטר.
---
ניסאן אקסטרייל – מסכמים
ניסאן אקסטרייל מציע באופן כללי גישה מעט שמרנית, במובן הטוב של המילה. זה מתחיל במראה החיצוני, שאינו מתאמץ להגדיר מחדש את המראה של מרכב עתידני, דרך העיצוב הפנימי שייתן לכם די מהר תחושה ש"אתם בבית", ועד ליחידת ההנעה בגרסה הנבחנת, שמציעים כולם מתכון קלאסי לרכב פנאי קומפקטי בעל 7 מושבים, שייתן מענה נאות ברוב המקרים, כל עוד לא מדובר בשבעה מבוגרים פול סייז, אלא יותר בארבעה מבוגרים ושלושה ילדים לא גדולים.
יחידת ההנעה כוללת אמנם מנוע עזר חשמלי, אך אופייה אינו שונה מהותית מהנעה בנזינית טובה ומוכרת, וגם כאן, שילוב המנועים נותן מחץ מספק לרכב מהסגמנט.
האקסטרייל מאובזר למדי, רמות המחיר תואמות, פחות או יותר, את מה שקורה בסגמנט, הוא בטיחותי, שקט ונעים בעיר ומחוצה לה ומתנהג באופן שישרה ביטחון בידי הנהג.
בשל כל אלה, אם אתם מחפשים רכב גדול, יעיל וחסכוני באופן יחסי, האקסטרייל צריך להיכלל ברשימת הדגמים שעליכם לבחון.
Nissan X-TRAIL 1.5 LIGHT HYBRID Acenta Tech
מחיר (₪) | 222,490 |
אורך (מ') | 4.68 |
רוחב (מ') | 1.84 |
גובה (מ') | 1.72 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.705 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1676 |
נפח תא מטען/ כששורה שניה מקופלת / כשכל המושבים מקופלים (ל') | 120 / 485 / 1,298 |
מרווח גחון (ס"מ) | 20 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 13.7 / 12.1 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין , 1,500 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 3 טורי, מיילד הייבריד MHEV 48V |
תיבת הילוכים, הנעה | רציפה, קדמית |
הספק מנוע (כ"ס) | 163 |
מומנט (קג"מ) | 30.6 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9.6 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |