Sמל Sטטוס – מרצדס S500 במבחן דרכים

מרצדס S500 היתה מאז ומתמיד מעין שם נרדף לפאר היצירה המוטורית בהתגלמותה, "המכונית הטובה בעולם", תוך שהיא מציגה הצצה מסקרנת ועכשווית לפסגת הטכנולוגיה הקיימת בענף הרכב. פגשנו את הדור הנוכחי שלה, השביעי במספר, כדי לתהות על קנקנה המפואר. אתם מוזמנים להתרווח במושב ולהדק חגורות, יוצאים לדרך.

טל אבן | 20/10/22
Sמל Sטטוס – מרצדס S500 במבחן דרכים
צילום תמונות: טל אבן

מסורת, מסורת!

עיצוב ה-S500 שומר על הקווים המכובדים-אך-שמרניים המאפיינים את ספינת הדגל המרצדסית על דורותיה השונים, והוא דומה במידה רבה לדגם אותו הוא החליף.   

מלפנים שבכה גדולה לה מראה קלאסי, מעוטרת בלא מעט כרום בוהק, המופיע גם במסגרת הגריל הרוחבי שמתחתיה.

יחידות התאורה הקדמיות מעוגלות, בהן הושקעה טכנולוגיה עילית הכוללת בין היתר לא פחות מ-1.3 מיליון פיקסלים בכל אחת, כמספר השקלים שתצטרכו לספור בסוכנות של מרצדס, לפני ש- S כזו תהיה שלכם.

הטכנולוגיה הזו דואגת לפזר את אלומת האור באופן מרחבי ומדויק, עד לרזולוציה של הארת הולך רגל בודד, המסכן עצמו לפני הרכב בחשיכה.

בקצה מכסה המנוע סמל מרצדס עגול ומוטבע, ובנוסף סמל ניצב, כמיטב המסורת.

מהצד מראה עגלגל שכמעט מצליח להסוות את אורך המרכב – לא פחות מ- 5.29 מ' בין קצוות הפגושים וחישוקי ענק בגודל 20". גם כאן עיטורי כרום אלגנטיים, וחלונות כהים במיוחד מבטיחים פרטיות למכובדים הישובים מאחור.

ידיות הדלתות שקועות ומוארות, והן נשלפות החוצה כבר כשמתקרבים אל הרכב, תוך שהן מסייעות בשקיעתן חזרה פנימה לאווירודינמיות המרשימה עד מאד של ה-S, ובמיוחד למרכב כה גדול – עם מקדם גרר בן cd 0.22 בלבד. נתון זה גם מסביר בין היתר את הנסיעה הכה שקטה שמייד נחווה, וגם את צריכת דלק טובה.

מאחור פנסי לד אדומים השייכים לשפת המותג העכשווית בצורת משולש, גם הם מרובי נורות קטנות, המסייעות בין היתר למופע של אנימציה המתקבלת מהן בעת פתיחת הרכב.

בחלק התחתי של הפגוש האחורי שתי יציאות מפלט מלבניות וגם פה, הכרום מוסיף לרושם הכללי.

צבע הלבן-שמנת בשילוב הגג הפנורמי השחור מחמיא מאד ל- S Class, ונותן לו מראה שזוכה למבטים של כבוד מעוברי האורח.

---

הוד והדר

כניסה פנימה ל- S מלווה בתחושת הוד והדר מפינה לפינה, התא מרווח והמרחבים נדיבים, בכל זאת, לא רק הצ'ק שנפרע, אלא גם האצילות מחייבת.

הנוסעים מוצאים עצמם עטופים מכל עבר במשטחים עצומים של עור, עץ כהה עם טקסטורה טבעית, שימוש בניקל, וכפתורים עם קליקים משובחים במפגן של איכות עילאית.

לצד זאת, יש כאן מסכים עצומים עם רזולוציה מעולה ועושר גוונים מרהיב, המופעלים על ידי מגע במסך או על ידי כפתורי המגע הקטנים והנהדרים שעל ההגה, טכנולוגיה עילית ותאורת אווירה מהממת, במיוחד בשעות החשיכה, הניתנת לבחירה מבין עשרות רבות של גוונים ושילובים.

תאורת אווירה זו יודעת גם להיצבע בכחול או אדום, עם שינוי הטמפרטורה הרצויה על ידי הנהג, וגם להציג התראות בזמן אמת, שהן בגדר הברקה (התראות ויזואליות דומיננטיות לפני מעבר נתיב למשל).

כל המרכיבים הללו מייצרים אפקט "וואוו" גדול, המתקבל כאן במלוא העוצמה, כראוי וכמצופה מרכב שעולה כמו צי קטן הבנוי מ- 7 או 8 יחידות של יונדאי סונטה בשלל צבעי הקשת. חייבים לתת ללקוח תחושה של תמורה נאותה לכספו הרב שהושקע.   

כמו אצל האחות החשמלית של ה- S Class, ה-EQS שנבחנה כאן, רשימת האבזור ארוכה עד מאד, במיוחד בדגם ה-  Platinum Plus שכאן, לכן נתמקד בציון המאפיינים המיוחדים ביותר בתא הנוסעים המפנק:

המושבים הקדמיים מחוממים ומאווררים עם לא פחות מ-12 צורות כיוונון, זיכרונות, 10 תוכניות עיסוי, תמיכה צידית דינאמית בהתאם לכוחות הג'י המופעלים בסיבוב וכריות רכות לראש.

לוח המחוונים הוא מסך דיגיטלי גדול (12.3") עם אופציה לגרפיקה תלת מימדית, והמסך הראשי המרכזי ענק (12.8") בטכנולוגיית OLED הכולל את מערכת ההפעלה MBUX ("היי מרצדס"). למסך משודכים כוננים עם יכולת זיכרון יוצאת דופן, ולכן גם תפעול ותגובות המסך מהירות עד מאד.

הרזולוציה שלו מאפשרת תמונה חדה ומרהיבה, לרבות המצלמות ההיקפיות מרובות זוויות הצילום – ניתן לסובב את ציור הרכב מבחוץ, להביט החוצה מתוך הרכב וגם לקבל הדמיה של מבט מעליו.

התצוגה העילית כאן עשירה בפרטים, גם פה קיימת אפשרות למציאות רבודה AR, עם סימוני נתיבים, כיווני נסיעה ומציאת השותפים לכביש, לרבות הנחייה און ליין את מי ניתן לעקוף ומתי.

מערכת השמע פשוט פנטסטית, מבית Burmester, והיא כוללת 15 רמקולים המפיקים סאונד בשלושה מימדים. לא מספיק לכם? תוכלו לשדרג למערכת בת לא פחות מ-31 רמקולים הפזורים ברחבי תא הנוסעים, שם גם נכנס מימד נוסף למוזיקה, כזה שניתן "להרגיש" אותה דרך הכיסאות.

האבזור האריסטוקרטי כולל גם קביעת העוצמה בכל אחד מפתחי האוורור (דרגות מיזוג ולא רק פתוח/סגור), חימום של משענות היד בדלתות, של משענת היד המרכזית וגם של ההגה. אם מתעכבים עוד על ייחודיות, כיוון מראות הצד יכול להתבצע על ידי מבט לעברן ללא מגע יד, ואפילו אבזמי החגורות קיבלו תאורת לד.

לאור העובדה שמימין להגה נמצאת ידית השולטת בתפעול הגיר, הידית שנמצאת משמאל להגה שולטת לא רק באיתות אלא גם במגבים. פה הנדסת האנוש דורשת שיפור, מאחר ולא אחת מצאתי עצמי מפעיל את האיתות, ובטעות מפעיל גם את המגבים בסיבוב הידית. 

מערכות הבטיחות האקטיביות כוללות כמעט את כל הארסנל שיש כיום בשוק מהדור האחרון (למעט בקרת מהירות חכמה המותאמת לתמרור והתרעה על השארת ילדים ברכב), לרבות לא פחות מ-12 כריות אוויר, חלקן נפתחות באופן חדשני ממש לפני היושבים מאחור, בין היושבים מלפנים ועוד. 

---     

המושבים מאחור מארחים במקרים רבים את מי שקנה את המרצדס הזו, בשל כך אווירת המחלקה הראשונה ממשיכה גם לשם.

לכן, גם הם מצוידים בכוונון חשמלי רב-כיווני עם הטיה אחורה, זיכרונות, חימום וקירור, ולפניהם מקום לרגליים המאפשר ישיבה/שכיבה מאוזנת עם הדום לרגליים שנשלף, ממש כבכיסא נוח (מאד).

עם מרחק סרנים אדיר (3.216 מ'!), רוחב מעל ל-1.95 מ' וגובה מעל למטר וחצי, קשה להניח שמישהו יתלונן שצפוף לו כאן, בלשון המעטה.

במושבים אלה תוכלו למצוא בקרת אקלים דו אזורית נוספת (4 בסה"כ), וילונות לחלונות הצד ולחלון האחורי, כולם מופעלים חשמלית, וטאבלט MBUX המאפשר שליטה במערכות הרכב גם ליושבים מאחור.

בתא הנוסעים כולו יש לא פחות מ-8 שקעי usb-c, ארבעה מהם לשם טעינה מהירה וארבעה להעברת נתונים.

תא המטען (550 ל') כולל, כמצופה ממרצדס גדולה, מספיק מקום למזוודות ולתיקים שצריך בדרך לשדה התעופה.

---

מתחילים במסע התענוגות

ה-S500  מצוידת במנוע בן 6 בוכנות בנפח 3.0 ליטרים טורבו. הוא מפיק 435 כ"ס ומומנט בן 53 קג"מ.

יחד עם מנוע עזר חשמלי (מיילד הייבריד) 48v, הנעה כפולה, בסיוע תיבת הילוכים בת 9 יחסי העברה קדמיים, ולמרות משקל עצמי של מעל ל-2 טונות, רכב השרד הגדול והמפואר חוצה את קו ה-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות קצרות.   

בעיר, ההתנהלות עם ה-S חרישית למדי, בשל שימוש חלקי במנוע העזר החשמלי, אך גם בזכות בידוד אקוסטי משובח המגיע בין היתר מהזגוגיות הכפולות, ומהאווירודינמיות המעולה שכאן.

מערכת מתלי האוויר האקטיבית מונחית מחשב, ומייצרת כל עת קשיחות בהתאם למה שעתיד לחלוף מתחת לגלגלי הרכב (אופציה). בשל כך, מתקבלת נסיעה הנותנת תחושת ריחוף מענגת, בעיר ומחוצה לה.

תוכניות הנהיגה יודעות לשנות את תכנות מידת הקשיחות של המתלים, והמצב הספורטיבי מקשיח אותם בהתאם, לשם ביטול נדנוד ורכינה של המרכב ה(מאד) ארוך בכבישים הדינאמיים.

המרצדס הגדולה יודעת להתנהג היטב גם בכבישים הללו, ולטוס מפניה לפניה במהירות שתמיד תהיה גבוהה בפועל ממה שנדמה, וזאת עם מרחק סרנים כה ארוך, אך אין ספק שהמעלות העיקריות שלה מתגלות בשיוט הנינוח, החרישי והמפנק. חוויית הנסיעה בה פשוט פנומנלית.

מערכת המתלים אף יודעת להגביה את המרכב למצב המקסימלי ובאופן אוטומטי, במצב חירום ורגע לפני התנגשות, כדי לשמור עד כמה שניתן על הישובים ברכב.

ואם כבר במצבי חירום עסקינן, חיישנים העוקבים אחר אישוני הנהג ידעו לזהות כשהוא נקלע למצוקה ממשית, לעצור לבד בצד הדרך בבטחה, להפעיל אורות מהבהבים ואף להזעיק שירותי הצלה.

התנועה בעיר קלה מהצפוי, וההיגוי האחורי היעיל עד מאד (עד 10 מעלות) מעולה לא רק בנהיגה דינאמית בכביש המפותל, אלא שהוא גם מאפשר תמרון עירוני מאד נוח, במיוחד בחניה, שם מצפה הפתעה גדולה עם קוטר סיבוב בן 12.8 מ' בלבד, נתון חסר תקדים לרכב שאורכו 5.29 מטרים.

את מבחן הדרכים שכלל לא מעט שעות של שיוט בכבישים המהירים, לצד תנועה דינאמית ועירונית, סיימה המרצדס בגדולה עם נתון צריכה מצוין לסגמנט, של 9.8 ק"מ לליטר.

---

האצילות מחייבת. תרתי משמע.

מרצדס S500 היתה מאז ומתמיד אומדן, מעין בנץ' מארק לאיך שצריך להיות רכב הפאר שמציג הכי הרבה;

הכי הרבה טכנולוגיה וקידמה, הכי הרבה נוחות ופינוק, הכי הרבה תחושה של עושר ורהב וגם- הכי הרבה במחיר.

ובכן, ב-S500 החדשה ניתן לקבל הכל מהכל.   

השאלה אם יש הצדקה להוציא מיליון-ושלוש-מאות-אלף-שקלים-חדשים, המילים כפי שתרשמו אותן בצ'ק שלכם, תלויה בעיקר בכם, ויש בה משהו פילוסופי.

כמה שווה התחושה של המחלקה הראשונה אל מול מחלקת תיירים שתגיע לאותו היעד ובאותו הזמן. כמה שווה השעון היקר בעולם שמציע דיוק דומה עד זהה לזה שבשעון הפשוט ביותר, כמה מוגן אתה יותר בוילה בשכונת יוקרה אל מול דירה רגילה.

תחושות, חוויות, ותפיסת מנעמי היוקרה אינם ניתנים לכימות כספי חד ערכי, וכל אדם ישים את המספרים לפי ראות עיניו, לפי המידתיות שקבע ובעיקר לפי יכולתו הכלכלית.

ולמי שידו משגת – ה- S500 של מרצדס בהחלט ממשיכה להוביל את תפיסת הרכב הטוב ביותר, או אחד מבין מספר מצומצם של רכבים שאכן יכולים להתמודד על תואר "הטוב ביותר בעולם".

מסורת, מסורת!

עיצוב ה-S500 שומר על הקווים המכובדים-אך-שמרניים המאפיינים את ספינת הדגל המרצדסית על דורותיה השונים, והוא דומה במידה רבה לדגם אותו הוא החליף.   

מלפנים שבכה גדולה לה מראה קלאסי, מעוטרת בלא מעט כרום בוהק, המופיע גם במסגרת הגריל הרוחבי שמתחתיה.

יחידות התאורה הקדמיות מעוגלות, בהן הושקעה טכנולוגיה עילית הכוללת בין היתר לא פחות מ-1.3 מיליון פיקסלים בכל אחת, כמספר השקלים שתצטרכו לספור בסוכנות של מרצדס, לפני ש- S כזו תהיה שלכם.

הטכנולוגיה הזו דואגת לפזר את אלומת האור באופן מרחבי ומדויק, עד לרזולוציה של הארת הולך רגל בודד, המסכן עצמו לפני הרכב בחשיכה.

בקצה מכסה המנוע סמל מרצדס עגול ומוטבע, ובנוסף סמל ניצב, כמיטב המסורת.

מהצד מראה עגלגל שכמעט מצליח להסוות את אורך המרכב – לא פחות מ- 5.29 מ' בין קצוות הפגושים וחישוקי ענק בגודל 20". גם כאן עיטורי כרום אלגנטיים, וחלונות כהים במיוחד מבטיחים פרטיות למכובדים הישובים מאחור.

ידיות הדלתות שקועות ומוארות, והן נשלפות החוצה כבר כשמתקרבים אל הרכב, תוך שהן מסייעות בשקיעתן חזרה פנימה לאווירודינמיות המרשימה עד מאד של ה-S, ובמיוחד למרכב כה גדול – עם מקדם גרר בן cd 0.22 בלבד. נתון זה גם מסביר בין היתר את הנסיעה הכה שקטה שמייד נחווה, וגם את צריכת דלק טובה.

מאחור פנסי לד אדומים השייכים לשפת המותג העכשווית בצורת משולש, גם הם מרובי נורות קטנות, המסייעות בין היתר למופע של אנימציה המתקבלת מהן בעת פתיחת הרכב.

בחלק התחתי של הפגוש האחורי שתי יציאות מפלט מלבניות וגם פה, הכרום מוסיף לרושם הכללי.

צבע הלבן-שמנת בשילוב הגג הפנורמי השחור מחמיא מאד ל- S Class, ונותן לו מראה שזוכה למבטים של כבוד מעוברי האורח.

---

הוד והדר

כניסה פנימה ל- S מלווה בתחושת הוד והדר מפינה לפינה, התא מרווח והמרחבים נדיבים, בכל זאת, לא רק הצ'ק שנפרע, אלא גם האצילות מחייבת.

הנוסעים מוצאים עצמם עטופים מכל עבר במשטחים עצומים של עור, עץ כהה עם טקסטורה טבעית, שימוש בניקל, וכפתורים עם קליקים משובחים במפגן של איכות עילאית.

לצד זאת, יש כאן מסכים עצומים עם רזולוציה מעולה ועושר גוונים מרהיב, המופעלים על ידי מגע במסך או על ידי כפתורי המגע הקטנים והנהדרים שעל ההגה, טכנולוגיה עילית ותאורת אווירה מהממת, במיוחד בשעות החשיכה, הניתנת לבחירה מבין עשרות רבות של גוונים ושילובים.

תאורת אווירה זו יודעת גם להיצבע בכחול או אדום, עם שינוי הטמפרטורה הרצויה על ידי הנהג, וגם להציג התראות בזמן אמת, שהן בגדר הברקה (התראות ויזואליות דומיננטיות לפני מעבר נתיב למשל).

כל המרכיבים הללו מייצרים אפקט "וואוו" גדול, המתקבל כאן במלוא העוצמה, כראוי וכמצופה מרכב שעולה כמו צי קטן הבנוי מ- 7 או 8 יחידות של יונדאי סונטה בשלל צבעי הקשת. חייבים לתת ללקוח תחושה של תמורה נאותה לכספו הרב שהושקע.   

כמו אצל האחות החשמלית של ה- S Class, ה-EQS שנבחנה כאן, רשימת האבזור ארוכה עד מאד, במיוחד בדגם ה-  Platinum Plus שכאן, לכן נתמקד בציון המאפיינים המיוחדים ביותר בתא הנוסעים המפנק:

המושבים הקדמיים מחוממים ומאווררים עם לא פחות מ-12 צורות כיוונון, זיכרונות, 10 תוכניות עיסוי, תמיכה צידית דינאמית בהתאם לכוחות הג'י המופעלים בסיבוב וכריות רכות לראש.

לוח המחוונים הוא מסך דיגיטלי גדול (12.3") עם אופציה לגרפיקה תלת מימדית, והמסך הראשי המרכזי ענק (12.8") בטכנולוגיית OLED הכולל את מערכת ההפעלה MBUX ("היי מרצדס"). למסך משודכים כוננים עם יכולת זיכרון יוצאת דופן, ולכן גם תפעול ותגובות המסך מהירות עד מאד.

הרזולוציה שלו מאפשרת תמונה חדה ומרהיבה, לרבות המצלמות ההיקפיות מרובות זוויות הצילום – ניתן לסובב את ציור הרכב מבחוץ, להביט החוצה מתוך הרכב וגם לקבל הדמיה של מבט מעליו.

התצוגה העילית כאן עשירה בפרטים, גם פה קיימת אפשרות למציאות רבודה AR, עם סימוני נתיבים, כיווני נסיעה ומציאת השותפים לכביש, לרבות הנחייה און ליין את מי ניתן לעקוף ומתי.

מערכת השמע פשוט פנטסטית, מבית Burmester, והיא כוללת 15 רמקולים המפיקים סאונד בשלושה מימדים. לא מספיק לכם? תוכלו לשדרג למערכת בת לא פחות מ-31 רמקולים הפזורים ברחבי תא הנוסעים, שם גם נכנס מימד נוסף למוזיקה, כזה שניתן "להרגיש" אותה דרך הכיסאות.

האבזור האריסטוקרטי כולל גם קביעת העוצמה בכל אחד מפתחי האוורור (דרגות מיזוג ולא רק פתוח/סגור), חימום של משענות היד בדלתות, של משענת היד המרכזית וגם של ההגה. אם מתעכבים עוד על ייחודיות, כיוון מראות הצד יכול להתבצע על ידי מבט לעברן ללא מגע יד, ואפילו אבזמי החגורות קיבלו תאורת לד.

לאור העובדה שמימין להגה נמצאת ידית השולטת בתפעול הגיר, הידית שנמצאת משמאל להגה שולטת לא רק באיתות אלא גם במגבים. פה הנדסת האנוש דורשת שיפור, מאחר ולא אחת מצאתי עצמי מפעיל את האיתות, ובטעות מפעיל גם את המגבים בסיבוב הידית. 

מערכות הבטיחות האקטיביות כוללות כמעט את כל הארסנל שיש כיום בשוק מהדור האחרון (למעט בקרת מהירות חכמה המותאמת לתמרור והתרעה על השארת ילדים ברכב), לרבות לא פחות מ-12 כריות אוויר, חלקן נפתחות באופן חדשני ממש לפני היושבים מאחור, בין היושבים מלפנים ועוד. 

---     

המושבים מאחור מארחים במקרים רבים את מי שקנה את המרצדס הזו, בשל כך אווירת המחלקה הראשונה ממשיכה גם לשם.

לכן, גם הם מצוידים בכוונון חשמלי רב-כיווני עם הטיה אחורה, זיכרונות, חימום וקירור, ולפניהם מקום לרגליים המאפשר ישיבה/שכיבה מאוזנת עם הדום לרגליים שנשלף, ממש כבכיסא נוח (מאד).

עם מרחק סרנים אדיר (3.216 מ'!), רוחב מעל ל-1.95 מ' וגובה מעל למטר וחצי, קשה להניח שמישהו יתלונן שצפוף לו כאן, בלשון המעטה.

במושבים אלה תוכלו למצוא בקרת אקלים דו אזורית נוספת (4 בסה"כ), וילונות לחלונות הצד ולחלון האחורי, כולם מופעלים חשמלית, וטאבלט MBUX המאפשר שליטה במערכות הרכב גם ליושבים מאחור.

בתא הנוסעים כולו יש לא פחות מ-8 שקעי usb-c, ארבעה מהם לשם טעינה מהירה וארבעה להעברת נתונים.

תא המטען (550 ל') כולל, כמצופה ממרצדס גדולה, מספיק מקום למזוודות ולתיקים שצריך בדרך לשדה התעופה.

---

מתחילים במסע התענוגות

ה-S500  מצוידת במנוע בן 6 בוכנות בנפח 3.0 ליטרים טורבו. הוא מפיק 435 כ"ס ומומנט בן 53 קג"מ.

יחד עם מנוע עזר חשמלי (מיילד הייבריד) 48v, הנעה כפולה, בסיוע תיבת הילוכים בת 9 יחסי העברה קדמיים, ולמרות משקל עצמי של מעל ל-2 טונות, רכב השרד הגדול והמפואר חוצה את קו ה-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות קצרות.   

בעיר, ההתנהלות עם ה-S חרישית למדי, בשל שימוש חלקי במנוע העזר החשמלי, אך גם בזכות בידוד אקוסטי משובח המגיע בין היתר מהזגוגיות הכפולות, ומהאווירודינמיות המעולה שכאן.

מערכת מתלי האוויר האקטיבית מונחית מחשב, ומייצרת כל עת קשיחות בהתאם למה שעתיד לחלוף מתחת לגלגלי הרכב (אופציה). בשל כך, מתקבלת נסיעה הנותנת תחושת ריחוף מענגת, בעיר ומחוצה לה.

תוכניות הנהיגה יודעות לשנות את תכנות מידת הקשיחות של המתלים, והמצב הספורטיבי מקשיח אותם בהתאם, לשם ביטול נדנוד ורכינה של המרכב ה(מאד) ארוך בכבישים הדינאמיים.

המרצדס הגדולה יודעת להתנהג היטב גם בכבישים הללו, ולטוס מפניה לפניה במהירות שתמיד תהיה גבוהה בפועל ממה שנדמה, וזאת עם מרחק סרנים כה ארוך, אך אין ספק שהמעלות העיקריות שלה מתגלות בשיוט הנינוח, החרישי והמפנק. חוויית הנסיעה בה פשוט פנומנלית.

מערכת המתלים אף יודעת להגביה את המרכב למצב המקסימלי ובאופן אוטומטי, במצב חירום ורגע לפני התנגשות, כדי לשמור עד כמה שניתן על הישובים ברכב.

ואם כבר במצבי חירום עסקינן, חיישנים העוקבים אחר אישוני הנהג ידעו לזהות כשהוא נקלע למצוקה ממשית, לעצור לבד בצד הדרך בבטחה, להפעיל אורות מהבהבים ואף להזעיק שירותי הצלה.

התנועה בעיר קלה מהצפוי, וההיגוי האחורי היעיל עד מאד (עד 10 מעלות) מעולה לא רק בנהיגה דינאמית בכביש המפותל, אלא שהוא גם מאפשר תמרון עירוני מאד נוח, במיוחד בחניה, שם מצפה הפתעה גדולה עם קוטר סיבוב בן 12.8 מ' בלבד, נתון חסר תקדים לרכב שאורכו 5.29 מטרים.

את מבחן הדרכים שכלל לא מעט שעות של שיוט בכבישים המהירים, לצד תנועה דינאמית ועירונית, סיימה המרצדס בגדולה עם נתון צריכה מצוין לסגמנט, של 9.8 ק"מ לליטר.

---

האצילות מחייבת. תרתי משמע.

מרצדס S500 היתה מאז ומתמיד אומדן, מעין בנץ' מארק לאיך שצריך להיות רכב הפאר שמציג הכי הרבה;

הכי הרבה טכנולוגיה וקידמה, הכי הרבה נוחות ופינוק, הכי הרבה תחושה של עושר ורהב וגם- הכי הרבה במחיר.

ובכן, ב-S500 החדשה ניתן לקבל הכל מהכל.   

השאלה אם יש הצדקה להוציא מיליון-ושלוש-מאות-אלף-שקלים-חדשים, המילים כפי שתרשמו אותן בצ'ק שלכם, תלויה בעיקר בכם, ויש בה משהו פילוסופי.

כמה שווה התחושה של המחלקה הראשונה אל מול מחלקת תיירים שתגיע לאותו היעד ובאותו הזמן. כמה שווה השעון היקר בעולם שמציע דיוק דומה עד זהה לזה שבשעון הפשוט ביותר, כמה מוגן אתה יותר בוילה בשכונת יוקרה אל מול דירה רגילה.

תחושות, חוויות, ותפיסת מנעמי היוקרה אינם ניתנים לכימות כספי חד ערכי, וכל אדם ישים את המספרים לפי ראות עיניו, לפי המידתיות שקבע ובעיקר לפי יכולתו הכלכלית.

ולמי שידו משגת – ה- S500 של מרצדס בהחלט ממשיכה להוביל את תפיסת הרכב הטוב ביותר, או אחד מבין מספר מצומצם של רכבים שאכן יכולים להתמודד על תואר "הטוב ביותר בעולם".